Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Pcrtje » 06 jan 2021 20:04

Veendam schreef:Alleen op anderen dan die die enting gehad hebben bedoel je ?
Nee, op iedereen, maar het gaat dan voornamelijk om mensen die niet ingeënt zijn. Dit is een van de redenen dat er om de zoveel tijd een uitbraak in de Bijbelgordel is.

Veendam schreef:Bij de presentatie van het pfizer vaccin zeiden ze namelijk ook dat ook al ben je gevaccineerd dan kan je nog steeds het virus overdragen naar anderen, dus wat is de meerwaarde dan ?
Als genoeg mensen gevaccineerd zijn, dan neemt de collectieve vatbaarheid af.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 06 jan 2021 20:11

lammetje schreef:Klopt, deze ziekte is anders dan copd maar tegelijkertijd ook met minder heftig verloop als je er een gezonde levensstijl op na houdt.
Een gezonde levensstijl is één van de factoren, een andere is leeftijd en daar valt minder aan te veranderen.

lammetje schreef:Verder ga ik niet in discussie wat er gezond of ongezond is al vaccinaties. Er is de afgelopen tijd heel veel over geschreven. Dit wordt iedere keer door jullie van tafel geveegd omdat jullie daar niet in geloven.
Volgens mij bedoel je met 'jullie' niet mij, toch? Ik kan me niet herinneren dat wij hierover hebben gediscussieerd.

lammetje schreef:als jullie het zo belangrijk vinden en als de vaccins zo goed zijn, waarom is mijn bijdrage dan nodig? Waarom zijn jullie bang om ziek te worden terwijl je gevaccineerd bent? Die vaccins zijn toch zo goed? Dan hoeft het niet uit te maken wat ik doe. Blijkbaar werken ze toch niet zo goed als menigeen denkt.
Dit is niet een juiste conclusie die je trekt. Ik ben niet zo bang om corona te krijgen, maar dat is omdat ik niet in de risicogroep val. Het principe van een vaccin is dat een grote groep mensen het ontvangt, anders werkt het niet. Je schrijft: "Blijkbaar werken ze toch niet zo goed als menigeen denkt." Maar dat is het juist: ze werken wel, maar alleen als genoeg mensen ze ontvangen. Daarom is het juist zo belangrijk om mensen ervan te overtuigen zich te laten inenten en wil ik dus graag met je in gesprek. Inenten doe ik (in dit geval) niet voor mijzelf, maar voor de kwetsbaren in onze samenleving.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor irmo » 06 jan 2021 20:29

Mortlach schreef:Als jij doodziek in het ziekenhuis ligt omdat je je weigerde te laten vaccineren en een IC-bed bezet houdt dat iemand anders nodig heeft voor iets waar ze niks aan konden doen (auto-ongeval bijvoorbeeld), ja, dan heb ik daar gevoelens bij.



Laten ze dat nou in het ziekenhuis niet zo snappen. De zin " Ik weiger deze behandeling, ik wil dit niet" wordt slecht verstaan hoor. Er wordt namelijk niet zo begrepen dat ik een eigen mening heb die nogal eens verschilt van een arts.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Pcrtje » 06 jan 2021 20:37

irmo schreef:Laten ze dat nou in het ziekenhuis niet zo snappen. De zin " Ik weiger deze behandeling, ik wil dit niet" wordt slecht verstaan hoor. Er wordt namelijk niet zo begrepen dat ik een eigen mening heb die nogal eens verschilt van een arts.
Ik had een stukje getikt maar dit is een zijspoor. Er komt zo een pb'tje aan!
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor irmo » 06 jan 2021 20:38

Pcrtje schreef:Ik had een stukje getikt maar dit is een zijspoor. Er komt zo een pb'tje aan!



Leukjes! Kusje terug!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2021 22:32

Veendam schreef:Wat ik steeds niet snap is dat mensen die gevaccineerd zijn bang zijn dat ze iets oplopen door iemqand die niet gevaccineerd is.
Dan zou je toch beschermd zijn maar waarom dan nog ook veroordelingen dat het levens van anderen zou kosten als iemand zich niet zou laten vaccineren.

Laat ieder voor zich maar bepalen of ze dat willen of niet en als je van mening bent dat je niet beschermd bent tegen iemand die geen vaccin gehad heeft wat is dan de reden van je vaccinatie ?

Ik weet niet of "de meeste andere christenen" er wel zo over denken als wat je aangeeft.


Nog niet alles alles is erover duidelijk maar door inentingen worden mensen minder snel besmet en als ze het al zijn zijn ze het minder lang en kunnen ze het minder makkelijk overdragen. Daardoor is de kans dat je het virus op iemand overdraagt veel kleiner. Dat is een goede reden voor de korte termijn en op de langere termijn, als veel mensen dot doen daalt daardoor de R-waarde zo hard dat het virus steeds meer verdwijnt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 jan 2021 23:52

lammetje schreef:Klopt, deze ziekte is anders dan copd maar tegelijkertijd ook met minder heftig verloop als je er een gezonde levensstijl op na houdt.


In sommige gevallen. In andere gevallen ga je er alsnog gewoon dood aan of ben je je leven lang gehandicapt.

Waarom zijn jullie bang om ziek te worden terwijl je gevaccineerd bent? Die vaccins zijn toch zo goed? Dan hoeft het niet uit te maken wat ik doe. Blijkbaar werken ze toch niet zo goed als menigeen denkt.


Omdat ik empathie heb voor mensen. Ik maak me niet zoveel zorgen om mezelf als ik eenmaal gevaccineerd ben. Mijn dochter van 3 kan niet worden gevaccineerd en ja, ook voor peuters is de ziekte niet zonder risico. Ik ben niet bang voor mezelf, maar ik besef dat er mensen zijn die niet gevaccineerd KUNNEN worden vanwege problemen met hun afweersysteem. Ik wil dat ook die mensen zich veilig kunnen voelen en als mensen zoals jij zich niet laten vaccineren, is dat voor die anderen dus niet mogelijk.

Het gaat echt niet alleen maar om mij.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 07 jan 2021 01:15

Waarom kan jouw dochter niet worden gevaccineerd Mortlach?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 01:40

irmo schreef:Waarom kan jouw dochter niet worden gevaccineerd Mortlach?


Omdat ze 3 is.

Kinderen onder de 16 jaar krijgen geen vaccin omdat er nog geen onderzoek is gedaan naar de veiligheid voor kinderen. Let op, dat betekent niet dat het onveilig is, alleen dat ze niet kunnen garanderen dat het wél veilig is. En dan wordt het dus niet gegeven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 08:15

lammetje schreef:Omdat ik geen rotzooi in mijn lijf wil als ik daar zelf weinig aan heb. Sorry maar als iedereen zich gewoon aan de leefgewoonten had gehouden zoals in de Bijbel geadviseerd (heb ik het niet over de spijswetten maar over goed voor jezelf zorgen, je lichaam als tempel...) dan zouden we nu niet zich kampen met bepaalde ziektes, overgewicht en een ongezonde conditie (geen...)
Als iedereen zich iets meer zou inzetten daarop dan zouden er 50% minder opnames, mogelijk 80% zelfs, zijn. Dat anderen ongezond willen leven en dan maar een ongezonde vaccinatie gaan halen moeten zij weten. Voor hen die niet door eigen toedoen in de risicogroep vallen begrijp ik het heel goed. En daarom wil ik het ook best overwegen maar ik vind het verder de omgekeerde wereld

Ironisch dat juist de spijswetten wel geholpen zouden hebben, aangezien men er vanuit gaat dat Covid19 ontstaan is bij het nuttigen van vleermuis (als dat tenminste nog steeds als oorzaak geldt.
Verder denk ik niet dat het klopt wat je zegt: natuurlijk moeten we goed voor onszelf zorgen, maar ook mensen die dat doen worden ziek en overlijden aan dit virus.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 08:20

irmo schreef:Ja, ik spreek gewoon over het vaccin omdat ik geen zin heb in die hele mondvol, en het toch duidelijk is wat ik bedoel denk ik. En dankje. Dat laatste zetten ze er natuurlijk niet bij in de krant ;)

Als je zegt dat het vaccin iedere drie maanden herhaald moet worden is het toch wel handig om aan te geven over welk vaccin je het hebt. Pfizer, Moderna, Astra Zenica en alles wat nog meer ontwikkeld wordt: het heeft allemaal andere specificaties.
Bovendien: die drie maanden geldigheid is nooit gecommuniceerd als herhaaldatum, maar als tijd tot waar het inmiddels gegarandeerd kan worden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 10:35

irmo schreef:Ik heb na alle vaccins van het RVP een bloedtest gehad een week later. En voor alles was de uitslag dat het niets gedaan heeft. Ik ben getest in de eerste golf, dus ik heb corona al gehad. Ik heb geen behoefte om nu als proefkonijn te gaan dienen voor mensen met een afwijking in de vaccins maar je moet je toch maar inenten en dan kijken we wel wat er gebeurt groep.En als je je dan waardeloos voelt, ja jammer dan. Die houding staat me echt tegen.


Raar, aan de ene kant beweer je dat het vaccin mogelijk maar 3 maanden werkt en aan de andere kant vind je het onzin er een te krijgen omdat je al corona hebt gehad. Als het vaccin maar 3 maanden zou werken (wat niet het geval is trouwens, daarom kan je het linkje misschien ook niet vinden) dan zou je corona-besmetting in de eerste golf je ook maar 3 maanden beschermen en ben je al lang niet meer immuun.

Leuk, maar daar heb ik dus niks aan. Ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van een ander, en al helemaal niet wat betreft mijn gezondheid.


Daarom kan je je beter wel inenten, dan ben je ook niet afhankelijk van hoeveel anderen dat dan doen :-)

Mwooah. Ik vind het echt tegenvallen. Een paar artikeltjes in de krant, een tvprogramma hier en daar en dat is het dan wel. Op de site van het RIVm schieten ze in mijn ogen in ieder geval al te kort.


Ik struikel over de programma's en artikelen die uitleggen wat het is, hoe het werkt en waarom het je beschermt enz.

Ik meen dat ik dat in de volkskrant had gelezen. Ik kan het artikel niet meer terugvinden, dus ik heb geen linkje voor je, sorry.


Als het een feit is dat het maar 3 maanden werkt zal dat artikel in de Volkskrant niet de enige plek zijn waar dat staat. Dan kan je het wel op meer plaatsen vinden. Ik wacht even op een nieuwe link, zonder bronvermelding kan ik natuurlijk niet controleren of wat je zegt waar is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 10:48

lammetje schreef:Omdat ik geen rotzooi in mijn lijf wil als ik daar zelf weinig aan heb. Sorry maar als iedereen zich gewoon aan de leefgewoonten had gehouden zoals in de Bijbel geadviseerd (heb ik het niet over de spijswetten maar over goed voor jezelf zorgen, je lichaam als tempel...) dan zouden we nu niet zich kampen met bepaalde ziektes, overgewicht en een ongezonde conditie (geen...)
Als iedereen zich iets meer zou inzetten daarop dan zouden er 50% minder opnames, mogelijk 80% zelfs, zijn. Dat anderen ongezond willen leven en dan maar een ongezonde vaccinatie gaan halen moeten zij weten. Voor hen die niet door eigen toedoen in de risicogroep vallen begrijp ik het heel goed. En daarom wil ik het ook best overwegen maar ik vind het verder de omgekeerde wereld


Dat zou vast helpen maar er zijn ook nog steeds genoeg mensen zijn die er wel flink last van zouden hebben,ik ken genoeg gezonde sportieve mensen die heel veel / heel lang last van het virus hebben. Er zouden nog steeds veel doden vallen, ook al zouden het er minder zijn. Daarnaast kan je niet verwachten dat iedereen tot zijn / haar 80e topfit blijft. Volgens mij onderschat je het allemaal een beetje omdat jij waarschijnlijk hele milde klachten hebt gehad en roep je daarom: Zie je wel, als je maar gezond leeft is er niets aan de hand. Maar ga je dan eens verdiepen in al die verhalen van topfittej mensen die er echt behoorlijk ziek van zijn geworden en maanden lang met naweeën kampen voordat je te snel roept: Zie als je maar gezond genoeg leeft en je aan allerlei reinheidswetten houdt is er niets aan de hand. Als de kans dat jij het weer krijgt en als je het al krijgt hoeveel last je ervan hebt / de kans dat je anderen besmet enorm afneemt, wat is er dan zo bezwaarlijk aan? Je lichaam verwijdert alles weer netjes uit het lichaam en wat overblijft is dat je lichaam het virus herkent en een volgende keer direct aan zal vallen en opruimen. Precies hetzelfde wat zou gebeuren als je zelf corona krijgt maar dan op een veilige manier zonder dat dat dat overvolle ziekenhuizen leidt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Cellijnen geaborteerde kinderen gebruikt voor corona vaccin

Berichtdoor Chaya » 07 jan 2021 11:39

irmo schreef:Laten ze dat nou in het ziekenhuis niet zo snappen. De zin " Ik weiger deze behandeling, ik wil dit niet" wordt slecht verstaan hoor. Er wordt namelijk niet zo begrepen dat ik een eigen mening heb die nogal eens verschilt van een arts.

Je hebt als patiënt rechten. Veel mensen denken dat ze op alles ja en amen moeten zeggen.
Ik heb weleens een ingrijpend onderzoek geweigerd, omdat ik vond dat de arts niet kon aantonen dat het een meerwaarde had en hij was niet helemaal eerlijk over de gevaren van dit onderzoek. Die ik wel tweemaal bij anderen had gezien!
Hij is er nog 2 x over begonnen later. Weet je het zeker? Ja, ik weet het zeker.
Dan is de verantwoordelijkheid bij u, zei hij.
Die aanvaard ik.

Dus als jouw arts zegt dat jij een inenting moet halen, bedoelt hij gewoon: ik adviseer je. Maar doe met dit advies wat je wilt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 07 jan 2021 11:56

lammetje schreef:Omdat ik geen rotzooi in mijn lijf wil als ik daar zelf weinig aan heb. Sorry maar als iedereen zich gewoon aan de leefgewoonten had gehouden zoals in de Bijbel geadviseerd (heb ik het niet over de spijswetten maar over goed voor jezelf zorgen, je lichaam als tempel...) dan zouden we nu niet zich kampen met bepaalde ziektes, overgewicht en een ongezonde conditie (geen...)
Als iedereen zich iets meer zou inzetten daarop dan zouden er 50% minder opnames, mogelijk 80% zelfs, zijn. Dat anderen ongezond willen leven en dan maar een ongezonde vaccinatie gaan halen moeten zij weten. Voor hen die niet door eigen toedoen in de risicogroep vallen begrijp ik het heel goed. En daarom wil ik het ook best overwegen maar ik vind het verder de omgekeerde wereld

Dat de ziekenhuizen nu overvol liggen is volgens mij ook het resultaat van de houding van eigenwijze mensen.
Ik schrok toen ik sommige verhalen hoorde over de kerstdagen.
Families hielden zich helemaal niet aan de regels.
Cateraars zeiden het ook al, ik krijg grote bestellingen binnen, hoe dat nu kan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten