Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 20 mar 2020 11:12

Boekenlezer schreef:Wat je algemeen hoort, is dat wanneer je sterk en gezond bent, en niet tot de ouderen behoort, dat je dan weinig te vrezen hebt van Covid-19. Dan zul je maar milde klachten krijgen. Dus ik voelde me wel veilig. Tot ik gisteren dit zag: Spoedarts over corona: "Beelden van longen zijn angstaanjagend" | Terzake :shock:
Dat gaat over gezonde mensen, zonder medisch verleden, die sportief leven. Zo kun je mij wel beschrijven. En in die genoemde leeftijdscategorie val ik ook! 8-[

Dat is valse veiligheid Boekenlezer.
Dat de beelden angstaanjagend zijn, komt doordat er bij deze longontsteking een longoedeem optreedt.
En als mensen nooit ziek zijn, wil niet zeggen dat ze een uitstekend immuunsysteem hebben.
In onze vriendenkring overleed een jongetje aan de dodelijke variant van hersenvliesontsteking. Nooit ziek geweest, amper een verkoudheid.
Natuurlijk ingeënt tegen alle kinderziekten en toen sloeg deze toe.
Binnen 2 dagen overleed hij.
Mede omdat hij zo gezond en sterk was.

Ik pleit niet om kinderen niet te laten vaccineren, maar deze ziektes hadden ook wel een bepaald nut. Je bouwde er nl. weerstand mee op.
En koorts in zichzelf is heel nuttig, het is een gezonde reactie van het lichaam om ziekten te bestrijden.
En wat doen wij vaak? We onderdrukken hem met medicatie.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 20 mar 2020 11:37

Chaya schreef

En koorts in zichzelf is heel nuttig, het is een gezonde reactie van het lichaam om ziekten te bestrijden.
En wat doen wij vaak? We onderdrukken hem met medicatie


En zo is het.
Maar een mens "kan" niet ziek zijn tegenwoordig.
Gelijk pillen er in, liever nog antibiotica.
Neem geen pillen en ziek het uit, dat is mijn mening.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 20 mar 2020 11:57

Ik heb zo juist even de cijfers bekeken van het aantal slachtoffers en zieken in Belgie. 16 dodelijke slachtoffers en ruim 460 geregistreerde besmettingen.
Ook even gekeken naar wat een vooraanstaand viroloog vertelde over de situatie in Belgie.
Het ligt in de lijn van de verwachting dat het hoogte punt nog niet is bereikt, en dat valt pas te veronderstellen als enige dagen na elkaar het aantal besmettingen afneemt.
Wel werd duidelijk dat voor Belgie er nog wel TIEN weken lang besmettings gevaar is, aleer de situatie " normaliseerd".

Nederland loopt op Belgie 1 week achter( mijn info )
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 20 mar 2020 13:02

elburger schreef: geregistreerde besmettingen.


dat is een nummer dat ze eigenlijk gewoon niet meer moeten noemen, het slaat werkelijk nergens op.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 20 mar 2020 13:36

hans0166 schreef:dat is een nummer dat ze eigenlijk gewoon niet meer moeten noemen, het slaat werkelijk nergens op.

Nee inderdaad, dat aantal ligt vele malen hoger en bovendien zijn er mensen hersteld inmiddels.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2020 14:58

Pcrtje schreef:Bron?


https://www.rferl.org/a/coronavirus-vs- ... 92749.html

Ik las dan ook weer een update dat ook voor deze stroming de kerkdiensten voorlopig zijn opgezegd. Tot eind maart, dus 2 weken. Ik denk dat dat wel zal worden verlengd tegen die tijd.

https://www.npr.org/sections/coronaviru ... d-of-march
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2020 15:03

Chaya schreef:Ik pleit niet om kinderen niet te laten vaccineren, maar deze ziektes hadden ook wel een bepaald nut. Je bouwde er nl. weerstand mee op.
En koorts in zichzelf is heel nuttig, het is een gezonde reactie van het lichaam om ziekten te bestrijden.
En wat doen wij vaak? We onderdrukken hem met medicatie.


Je moet heel erg oppassen met dit soort zaken. Ik heb recent een artikel gelezen over onderzoekers die ontdekten dat de mazelen bij mensen bestaande weerstand tegen andere ziekten 'uitwist'. En ook koorts kan dodelijk zijn als de temperatuur hoog genoeg oploopt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 20 mar 2020 16:16

Chaya schreef:Ik pleit niet om kinderen niet te laten vaccineren, maar deze ziektes hadden ook wel een bepaald nut. Je bouwde er nl. weerstand mee op.
En koorts in zichzelf is heel nuttig, het is een gezonde reactie van het lichaam om ziekten te bestrijden.
En wat doen wij vaak? We onderdrukken hem met medicatie.
elburger schreef:En zo is het.
Maar een mens "kan" niet ziek zijn tegenwoordig.
Gelijk pillen er in, liever nog antibiotica.
Neem geen pillen en ziek het uit, dat is mijn mening.
Zucht, zucht, zucht... #-o
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2020 17:21

New York City gaat geheel op slot - alle niet-essentiële bedrijven moeten dicht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 17:54

Ff wachten nog wanneer NL op slot gaat. Ik geef het nog een dag of vier.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 20 mar 2020 18:20

K80 schreef:Ff wachten nog wanneer NL op slot gaat. Ik geef het nog een dag of vier.


ze zijn op aan het schalen voor een tweede golf, ze durven de derde nu ook al te noemen, na/tijdens de tweede gaat de zorg over de kop.
Ik vermoed halverwege volgende week.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 18:46

hans0166 schreef:ze zijn op aan het schalen voor een tweede golf, ze durven de derde nu ook al te noemen, na/tijdens de tweede gaat de zorg over de kop.
Ik vermoed halverwege volgende week.


Dan zitten we redelijk op 1 lijn Hans
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 20 mar 2020 19:10

Mooie toespraak van de Koning hoor.
Fijn dat hij zich ook tot de kinderen richte.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 mar 2020 20:54

Chaya schreef:Dat is valse veiligheid Boekenlezer.
Dat de beelden angstaanjagend zijn, komt doordat er bij deze longontsteking een longoedeem optreedt.
En als mensen nooit ziek zijn, wil niet zeggen dat ze een uitstekend immuunsysteem hebben.
In onze vriendenkring overleed een jongetje aan de dodelijke variant van hersenvliesontsteking. Nooit ziek geweest, amper een verkoudheid.
Natuurlijk ingeënt tegen alle kinderziekten en toen sloeg deze toe.
Binnen 2 dagen overleed hij.
Mede omdat hij zo gezond en sterk was.

Ik pleit niet om kinderen niet te laten vaccineren, maar deze ziektes hadden ook wel een bepaald nut. Je bouwde er nl. weerstand mee op.
En koorts in zichzelf is heel nuttig, het is een gezonde reactie van het lichaam om ziekten te bestrijden.
En wat doen wij vaak? We onderdrukken hem met medicatie.


- in sommige gevallen is de afweer door ziek worden wat beter dan bij een vaccin maar dat is lang niet altijd zo. Verder beschermt een vaccin je tegen wat specifieks en zegt het niet veel over je algemene weerstand. Net als een ziekte doormaken je kan beschermen tegen die ziekte. Maar dan heb je niet opeens ook een veel betere kans bij allerlei andere ziekten
- bij niet vaccineren krijg je hetzelfde, afweerstoffen tegen een ziekte. Maar wel ten koste van mensenlevens. En de mensheid wordt dan niet door de jaren heen resistent voor zo’n ziekte is in het verleden wel gebleken.
- Koorts is inderdaad een natuurlijke lichamelijke reactie waardoor antistoffen beter functioneren maar van paracetamol gaat die ziekte niet uit het lichaam, het onderdrukt alleen dingen. Je lichaam ruimt het virus gewoon op. Het heeft geen invloed op je weerstand. (Ps. Wist je dat je in de sauna een heel klein beetje koorts simuleert? Dus als het zo gezond is, misschien is dat wat voor je? ;-) :D )
- corona is vergeleken met de pest, spaanse griep en andere pandemieën uit de tijd dat het geen vaccins waren heel mild. Nou komt dat grotendeels door meer kennis en betere zorg maar het is onzin dat mensen toen een veel betere weerstand hadden.
Daarnaast treft het vooral een specifieke leeftijdsgroep dus over algehele weerstand kan je niet zoveel zeggen op basis hiervan.

- waarom je het voorbeeld van het jongetje met hersenvliestontstekening aanhaalt snap ik niet. Wou je stellen dat als hij wat vaker ziek was geweest, hij meer kans had gehad om het te overleven? Zo werkt dat volgens mij niet?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2020 21:28

Marnix schreef:- in sommige gevallen is de afweer door ziek worden wat beter dan bij een vaccin maar dat is lang niet altijd zo. Verder beschermt een vaccin je tegen wat specifieks en zegt het niet veel over je algemene weerstand. Net als een ziekte doormaken je kan beschermen tegen die ziekte. Maar dan heb je niet opeens ook een veel betere kans bij allerlei andere ziekten
- bij niet vaccineren krijg je hetzelfde, afweerstoffen tegen een ziekte. Maar wel ten koste van mensenlevens. En de mensheid wordt dan niet door de jaren heen resistent voor zo’n ziekte is in het verleden wel gebleken.


En als je mazelen hebt, wordt in sommige gevallen je weerstand tegen ANDERE ziekten afgebroken. Dus ineens weer kwetsbaar voor roodvonk of waterpokken.

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 204630.htm
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten