Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 16 apr 2021 15:12

Marnix schreef:En corona is geen griep, het is lastig om heel goed in te schatten maar men denkt dat als je niets zou doen, de golf een jaar of 5 zou duren. Misschien is het wat korter wntt 20 procent heeft nu antistoffen maar dan ben je nog wel even bezig (en je moet hopen dat er geen nieuwe mutaties ontstaan waarbij de oude antistoffen niet helpen. Dus ja als je niets doet gaat de storm ook wel weer een keer liggen maar dan duurt het veel langer rn is de schade veel groter.


Is wel soort griep toch? Ik dacht het wel hoor, iets pittiger maar toch.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 16 apr 2021 15:15

Dorpeling schreef:En daar komt het nieuwe testbewijs, daar is onze testsamenleving! =D>
Kost maar 7,50 bovenop de gewone entree. Hebben ze zich gerealiseerd dat het voor het gewone volk met modaal inkomen of daaronder dan alsnog geen optie is? Hebben ze zich gerealiseerd dat het voor veel mensen je reinste onzin is om 7,50 p.p. te betalen om in de buitenlucht te verkeren, zodat de ondernemers alsnog met een leeg terras/leeg pretpark zitten? Hebben ze zich gerealiseerd dat ze bezuinigen op de zorg, maar hierin tonnen stoppen?
Realiseren wij ons dat dit het opgeven van onze vrijheid is (althans, dat piepkleine beetje wat we nog hadden)? En van vrijwillig vaccineren is inmiddels niet zoveel sprake meer.. Ze proberen je op alle mogelijke manieren te dwingen. Wil je niet, betaal je daar maar voor. En als je dat niet kunt wordt je gewoon buitengesloten van de maatschappij?
Ik ga sws niet meedoen aan deze onzin. Dan maar geen pretpark, dierentuin of terras.


Ik begrijp niet waarom we een testmaatschappij moeten krijgen. Iedereen die wil heeft een spuit straks en als dat er maar genoeg zijn, dan is het toch klaar?
7,50 is ook een rotbedrag, doe dan gewoon een tientje.

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 16 apr 2021 16:09

pindas83 schreef:Ik begrijp niet waarom we een testmaatschappij moeten krijgen. Iedereen die wil heeft een spuit straks en als dat er maar genoeg zijn, dan is het toch klaar?
7,50 is ook een rotbedrag, doe dan gewoon een tientje.



Zo is dat@pinda83 er is veel gekte rondom deze pandemie,als er genoeg die prik hebebn gehad kan men gewoon terug naar het normale normaal de mensen snakken er naar, weer gewoon naar de Kerk,kroeg,winkel ,theater op reis enz enz enz (:)8 (:)8 :-({|= :clown: \:D/
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2021 16:33

Het is geen griep als je ziet hoe het virus zich gedraagt, hoenhet muteert. Het is ook niet zo dat het ene jaar de golf veel zwaarder is dan het ander jaar. En dat het vaccin 40-60% effectief is. Ook niet op het gebied van alle effecten trouwens, de verkoudheid is wel vergelijkbaar met griep maar bijwerkingen zijn soms een stuk heftiger.

pindas83 schreef:Ik begrijp niet waarom we een testmaatschappij moeten krijgen. Iedereen die wil heeft een spuit straks en als dat er maar genoeg zijn, dan is het toch klaar?
7,50 is ook een rotbedrag, doe dan gewoon een tientje.


Ja alleen zijn er inmiddels 4 miljoen mensen die een eerste prik hebben gehad of twee. Het duurt een paar maanden voordat iedereen die een vaccin wil die ook heeft gekregen. Maar mensen die al ingeënt zijn willen niet wachten op vrijheden dat iedereen een prik heeft gehad en de ondernemers willen ook eerder weer open. En om in die tussenfase veilig open te kunnen en dingen te kunnen doen is er tijdelijk die testmaatschappij.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2021 17:00

elbert schreef:De Spaanse griep duurde ook 2 jaar. Die ging vanzelf weg, zonder vaccins en eigenlijk ook zonder veel andere maatregelen.


Dan moet je er toch eens een boek over lezen. Overal ter wereld gingen de grenzen dicht, werden mondkapjes aanbevolen/verplicht gesteld, winkels dicht, avondklokken, de hele rimram (met precies dezelfde boeroepers als nu trouwens). En het 'ging vanzelf weg', ja, na ongeveer 50 miljoen doden wereldwijd. Gelukkig begrijpen we tegenwoordig wat meer van virussen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2021 17:01

pindas83 schreef:Is wel soort griep toch? Ik dacht het wel hoor, iets pittiger maar toch.


Griep wordt veroorzaakt door een Influenzavirus
Covid19 wordt veroorzaakt door een coronavirus

Covid19 is dus geen soort griep
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 16 apr 2021 17:15

Mortlach schreef:Griep wordt veroorzaakt door een Influenzavirus
Covid19 wordt veroorzaakt door een coronavirus

Covid19 is dus geen soort griep


Ja technisch gesproken dan. Wat mij betreft mag het onder de noemer griep vallen, dat voorkomt een hoop onenigheid.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2021 17:28

pindas83 schreef:Ja technisch gesproken dan. Wat mij betreft mag het onder de noemer griep vallen, dat voorkomt een hoop onenigheid.


Mwa, ik vind juist hier het technische verschil wel belangrijk. Want als we met zijn allen besluiten om het "maar een griepje" te noemen, dan voel je op je klompen aan dat dat de bereidheid tot het opvolgen van de maatregelen nog verder ondermijnt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 apr 2021 18:50

pindas83 schreef:Ja technisch gesproken dan. Wat mij betreft mag het onder de noemer griep vallen, dat voorkomt een hoop onenigheid.

Ik vind dat mijn fiets onder de noemer helikopter mag vallen.
Technisch gezien wat anders, maar je reist van A naar B...

Onzin natuurlijk (ik haat helikopters...), maar de analogie mag duidelijk zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 16 apr 2021 19:37

StillAwake schreef:Ik vind dat mijn fiets onder de noemer helikopter mag vallen.
Technisch gezien wat anders, maar je reist van A naar B...

Onzin natuurlijk (ik haat helikopters...), maar de analogie mag duidelijk zijn...


Laat de Apache het maar niet horen.

Maar oké voor deze keer snap ik de analogie en daarmee ook direct wat een analogie betekent.

Maar goed een mens mag z’n voorkeur hebben toch?!

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 16 apr 2021 22:14

pindas83 schreef:Ik begrijp niet waarom we een testmaatschappij moeten krijgen. Iedereen die wil heeft een spuit straks en als dat er maar genoeg zijn, dan is het toch klaar?
7,50 is ook een rotbedrag, doe dan gewoon een tientje.

Ja tuurlijk. Willen we met het hele gezin een ijsje eten op het terras, moeten we eerst al 6 tientjes, uh 8 tientjes volgens jouw berekening neertellen. =; Nee hoor, dat blijft voorlopig gewoon een doos ijs uit de Jumbo!
Het wordt nog gezelliger ook, naast een testsamenleving nu steeds meer een controlesamenleving. En ik maar denken dat de grens nu wel ongeveer bereikt was. https://nos.nl/artikel/2376979-kabinet- ... -euro.html
Ben benieuwd wanneer ze bedenken dat je ook de burger zelf kunt inzetten. Invoeren dat je je buren kunt verlinken voor een x bedrag ofzo :frown:
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2021 22:26

https://nos.nl/artikel/2376926-chaos-in ... trofe.html

Het is al eerder aangestipt, maar in Brazilië gaat het helemaal fout. 3000 doden per dag en de ziekenhuizen raken door hun voorraad verdovingsmiddelen heen. Dat betekent dus dat als ze je moeten intuberen, dat zonder verdoving gebeurt. Lijkt me geen prettige ingreep.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2021 22:35

Dorpeling schreef:Ben benieuwd wanneer ze bedenken dat je ook de burger zelf kunt inzetten. Invoeren dat je je buren kunt verlinken voor een x bedrag ofzo :frown:


Dat kan ook gratis hoor. Als ze bij de buren een enorm tuinfeest geven met 100 bezoekers, mag je gratis de politie bellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 17 apr 2021 10:12

Dorpeling schreef:Ja tuurlijk. Willen we met het hele gezin een ijsje eten op het terras, moeten we eerst al 6 tientjes, uh 8 tientjes volgens jouw berekening neertellen. =; Nee hoor, dat blijft voorlopig gewoon een doos ijs uit de Jumbo!
Het wordt nog gezelliger ook, naast een testsamenleving nu steeds meer een controlesamenleving. En ik maar denken dat de grens nu wel ongeveer bereikt was. https://nos.nl/artikel/2376979-kabinet- ... -euro.html
Ben benieuwd wanneer ze bedenken dat je ook de burger zelf kunt inzetten. Invoeren dat je je buren kunt verlinken voor een x bedrag ofzo :frown:


Het was wat cynisch bedoeld eigenlijk. Ik ben ook van mening dat dit weinig goeds brengt. Voor de horeca ook slecht nieuws die extra drempel die wordt opgeworpen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 17 apr 2021 13:54

Mortlach schreef:Dat kan ook gratis hoor. Als ze bij de buren een enorm tuinfeest geven met 100 bezoekers, mag je gratis de politie bellen.


dat schijnt nog wat meer voeten in de aarde te hebben dan de meesten denken .. op eigen terrein kan de politie niets doen, behalve bij overlast of een bevel van een rechter.( of even opwachten bij het naar huis gaan tijdens de avondklok)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten