Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeDwaler » 03 apr 2021 15:07

Van harte beterschap, Elbert, voor jou en je naasten!

Iedereen gezegende paasdagen gewenst :wink:
.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2021 18:39

Sorry Elbert. Wat een nare ontwikkeling. Dat iedereen maar spoedig en volledig moge herstellen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2021 18:54

elbert schreef: Voor mij is testen niet nodig, want ik werk toch thuis,


Ik moest hier even aan denken en er zijn toch redenen om je wél te laten testen. 1) voor de statistieken en de volksgezondheid is het belangrijk dat de overheid nauwkeurige cijfers heeft, en 2) mocht je onverhoopt toch iets aan deze infectie overhouden nadat deze is weggetrokken, dan is het handig dat je kunt aantonen dat je ook echt geïnfecteerd bent geweest, voor je verzekering en werkgever en dergelijke (of ben je zelfstandig/freelancer?).

Het laatste wat je wilt is straks met allerlei heftige maar vage klachten zitten (long hauler zoals die vriendin van mij) maar dan niet meer kunnen aantonen dat je besmet bent geweest. (het kan natuurlijk altijd nog met een antistoffentest, maar dan moet je weer aantonen dat je géén vaccin hebt gehad en zo).

De enige reden die ik echt kan bedenken om je NIET te laten testen is dat je de mensen op de testlocatie niet onnodig in gevaar wil brengen en ik weet niet of dat een grote bron van overdracht is, maar ik geloof het niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 04 apr 2021 21:02

Mortlach schreef:Ik moest hier even aan denken en er zijn toch redenen om je wél te laten testen. 1) voor de statistieken en de volksgezondheid is het belangrijk dat de overheid nauwkeurige cijfers heeft, en 2) mocht je onverhoopt toch iets aan deze infectie overhouden nadat deze is weggetrokken, dan is het handig dat je kunt aantonen dat je ook echt geïnfecteerd bent geweest, voor je verzekering en werkgever en dergelijke (of ben je zelfstandig/freelancer?).

Het laatste wat je wilt is straks met allerlei heftige maar vage klachten zitten (long hauler zoals die vriendin van mij) maar dan niet meer kunnen aantonen dat je besmet bent geweest. (het kan natuurlijk altijd nog met een antistoffentest, maar dan moet je weer aantonen dat je géén vaccin hebt gehad en zo).

De enige reden die ik echt kan bedenken om je NIET te laten testen is dat je de mensen op de testlocatie niet onnodig in gevaar wil brengen en ik weet niet of dat een grote bron van overdracht is, maar ik geloof het niet.


Je kan er ook gewoon vanuit gaan dat je de Corona of een stevige verkoudheid hebt en je even mak houdt.

Waarom zou je moeten kunnen aantonen dat je Corona hebt gehad als je met vage klachten rondloopt? Er lopen hele volksstammen rond met vage klachten, heb je Corona niet voor nodig hoor :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2021 21:56

Je moet van mij helemaal niks. Ik geef alleen aan dat het zeker weten en later met documentatie kunnen aantonen alleen maar positief kan zijn. Heb je het niet nodig? Prima, het eet immers geen brood. Heb je het om de een of andere reden wél nodig maar heb je het dan niet, dan kan dat nog best lastig zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2021 22:09

8-[
pindas83 schreef:Je kan er ook gewoon vanuit gaan dat je de Corona of een stevige verkoudheid hebt en je even mak houdt.

Waarom zou je moeten kunnen aantonen dat je Corona hebt gehad als je met vage klachten rondloopt? Er lopen hele volksstammen rond met vage klachten, heb je Corona niet voor nodig hoor :)


Er zijn tal van redenen te bedenken. Voor de veiligheid van anderen want ke hebt vast mensen gezien voordat je het wist. Als je het hebt gehad heb je ook antistoffen en dat is wel prettig om te weten. Plus dat je je toch ook wil weten wanneer je het niet meer hebt. Waarom zou je het niet doen? Het is gratis, hooguit 10
seconden vervelend. Het draagt bij aan de statistieken want meten is weten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 05 apr 2021 09:29

Als het hele gezin corona heeft en je bent ook ziek dan zou ik me niet laten testen maar belangrijk is wel dat je de quarantaine regels naleefd als zijnde geïnfecteerd

In het zkhuis doen we bij elke opname opnieuw een pcr test ook als ze er al wel een hebben dus mocht je in dat stadium komen dan wordt het toch herhaald

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 05 apr 2021 10:13

Testen voor de statistiek, nou dan liever maar niet testen. Hoe meer positieve testen hoe langer ze alle maatregelen vast gaan houden. Dus nee, testen kun je beter niet doen. Gewoon thuis blijven en inderdaad, is het zo erg dat je in het ziekenhuis komt, testen ze je gewoon nog een keer.
Maar ik hoop dat je bij de grote groep hoort die er gewoon een beetje grieperig van is en weer opknapt.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 05 apr 2021 10:20

Mortlach schreef:Je moet van mij helemaal niks. Ik geef alleen aan dat het zeker weten en later met documentatie kunnen aantonen alleen maar positief kan zijn. Heb je het niet nodig? Prima, het eet immers geen brood. Heb je het om de een of andere reden wél nodig maar heb je het dan niet, dan kan dat nog best lastig zijn.


Als je vage klachten hebt en bewijs van een positieve test gaan ze echt niet meer voor je doen dan als je geen bewijs hebt van een positieve test.

Gezondheidszorg is super slecht als je iets hebt waarvan ze niet weten hoe ze het kunnen oplossen. Dan sturen ze je namelijk gewoon naar huis met de opmerking dat je het nog een half jaar moet uitzingen om vervolgens onderzoek te doen, erachter te komen dat het bloed nog steeds dezelfde afwijkingen heeft maar ze niet weten hoe ze dit kunnen veranderen dus nog een keer een half jaar wachten, bloedprikken en weer dezelfde conclusie ](*,) en zo gewoon jaren laten tobben. Lees de verhalen maar van mensen die lyme hebben, chronische pfeiffer, chronische vermoeidheid etc... en het wordt allemaal ontkent terwijl de bloeduitslagen gewoon overduidelijk afwijkingen laten zien. Ik denk niet dat het straks met de onverklaarbare klachten nav corona of het vaccin veel beter is.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 05 apr 2021 13:28

lammetje schreef:Testen voor de statistiek, nou dan liever maar niet testen. Hoe meer positieve testen hoe langer ze alle maatregelen vast gaan houden. Dus nee, testen kun je beter niet doen. Gewoon thuis blijven en inderdaad, is het zo erg dat je in het ziekenhuis komt, testen ze je gewoon nog een keer.
Maar ik hoop dat je bij de grote groep hoort die er gewoon een beetje grieperig van is en weer opknapt.


de maatregelen zijn niet zozeer op het aantal positieve testen, maar op het aantal ziekenhuisopnames.

echter het aantal positieve testen is tot nu toe telkens een goede graadmeter voor het aantal ziekenhuisopnames 2 a 3 weken later,
en je kan nu eenmaal niet direct op ziekenhuisopnames sturen want dan loop je continu achter de feiten aan


het is allemaal erg lastig,
neem je veel maatregelen dan heb je weinig opnames en kan het zorgstelsel het aan; de kritiek is dan echter, het zorgstelsel kan het aan dus je neemt veel te veel maatregelen ( met alle negatieve gevolgen daarvan )
neem je te weinig maatregelen dan heb je veel opnames en kan het zorgstelsel het niet aan; kritiek is dan natuurlijk dat je te weinig eraan gedaan hebt...

kortom je zal het nooit goed doen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 05 apr 2021 15:57

Mortlach schreef:Ik moest hier even aan denken en er zijn toch redenen om je wél te laten testen. 1) voor de statistieken en de volksgezondheid is het belangrijk dat de overheid nauwkeurige cijfers heeft, en 2) mocht je onverhoopt toch iets aan deze infectie overhouden nadat deze is weggetrokken, dan is het handig dat je kunt aantonen dat je ook echt geïnfecteerd bent geweest, voor je verzekering en werkgever en dergelijke (of ben je zelfstandig/freelancer?).
Ik snap je argumenten, maar ik ga me niet laten testen om de statistieken met 1 op te hogen. Dat doet er totaal niet toe. Bovendien heb ik tot nog toe niet meer dan een slap verkoudheidje. Als het in de toekomst echt nodig is om aan te tonen dat ik geinfecteerd ben geweest, laat ik me dan wel testen op antistoffen.
Mijn vrouw heeft meer last (3 dagen afwisselend koorts) en dat heeft even mijn prioriteit. De kinderen zijn vrijwel weer klachtenvrij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2021 17:58

elbert schreef:Ik snap je argumenten, maar ik ga me niet laten testen om de statistieken met 1 op te hogen. Dat doet er totaal niet toe. Bovendien heb ik tot nog toe niet meer dan een slap verkoudheidje. Als het in de toekomst echt nodig is om aan te tonen dat ik geinfecteerd ben geweest, laat ik me dan wel testen op antistoffen.
Mijn vrouw heeft meer last (3 dagen afwisselend koorts) en dat heeft even mijn prioriteit. De kinderen zijn vrijwel weer klachtenvrij.


Blij te lezen dat het met de kinderen alweer beter gaat. Hopelijk knappen je partner en jij ook gauw weer op. Ik begrijp wel dat je hoofd er niet naar staat, maar het zou toch wat zijn als meer mensen je redenatie zouden volgen. Alhoewel, ik neem aan de de modellen gewoon rekening houden met een bepaald percentage "wel geïnfecteerd maar niet getest"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2021 18:02

lammetje schreef:Testen voor de statistiek, nou dan liever maar niet testen. Hoe meer positieve testen hoe langer ze alle maatregelen vast gaan houden. Dus nee, testen kun je beter niet doen. Gewoon thuis blijven en inderdaad, is het zo erg dat je in het ziekenhuis komt, testen ze je gewoon nog een keer.
Maar ik hoop dat je bij de grote groep hoort die er gewoon een beetje grieperig van is en weer opknapt.


Ik moet zeggen dat ik dit behoorlijk schokkend vind. Niet "Hoe meer positieve testen hoe langer de maatregelen blijkbaar nodig zijn" maar een "ik ben de maatregelen beu dus laat je vooral niet testen want dan weet de overheid tenminste niet hoe ernstig het ermee voorstaat en dan kan ik weer sneller doen wat ik wil." Schokkend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 05 apr 2021 21:33

meribel schreef:Die foto van die lege vaccinatie hal omdat de callcenters het niet aankunnen. Ik word er zo verdrietig van
Afgelopen nacht weer twee overlijdens bij ons op de corona afdeling, dan denk ik ; hadden ze gevaccineerd geweest dan had dat hoogstwaarschijnlijk niet gebeurt :cry:

Huilen om een lege vaccinatiehal? Je mag van mij hoor. Ik huil om het bericht wat ik net kreeg; een bekende van ons is een dag na haar vaccinatie overleden. Wat een toeval, he? Zal er wel op gegooid worden dat het 'een onderliggende aandoening' was. [-X


Mortlach schreef:Blij te lezen dat het met de kinderen alweer beter gaat. Hopelijk knappen je partner en jij ook gauw weer op. Ik begrijp wel dat je hoofd er niet naar staat, maar het zou toch wat zijn als meer mensen je redenatie zouden volgen. Alhoewel, ik neem aan de de modellen gewoon rekening houden met een bepaald percentage "wel geïnfecteerd maar niet getest"

Voor je informatie; deze redenatie volgen al veel mensen :) .

elbert schreef:Ik snap je argumenten, maar ik ga me niet laten testen om de statistieken met 1 op te hogen. Dat doet er totaal niet toe. Bovendien heb ik tot nog toe niet meer dan een slap verkoudheidje. Als het in de toekomst echt nodig is om aan te tonen dat ik geinfecteerd ben geweest, laat ik me dan wel testen op antistoffen.
Mijn vrouw heeft meer last (3 dagen afwisselend koorts) en dat heeft even mijn prioriteit. De kinderen zijn vrijwel weer klachtenvrij.
.
Blij te horen Elbert dat je kinderen alweer opgeknapt zijn. Beterschap verder, met name voor je vrouw.
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 09 apr 2021 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 06 apr 2021 07:48

Mortlach schreef:Ik moet zeggen dat ik dit behoorlijk schokkend vind. Niet "Hoe meer positieve testen hoe langer de maatregelen blijkbaar nodig zijn" maar een "ik ben de maatregelen beu dus laat je vooral niet testen want dan weet de overheid tenminste niet hoe ernstig het ermee voorstaat en dan kan ik weer sneller doen wat ik wil." Schokkend.


Ontzettend schokkend, dat zijn de maatregelen die veel te lang duren en helemaal niet nodig zijn.
En er gebaseerd wordt op cijfers en grafieken die helemaal niet kloppen. Ziekenhuizen sturen zorg personeel naar huis omdat het zo rustig is op reguliere afdelingen. Als het op de covid echt zo druk is zouden ze daar wel heen gestuurd worden, denk je ook niet 8-[

Hoor net dat één van m'n buren is opgenomen ivm een bloedprop nav vaccinatie. Dat vind ik schokkend. Denk je jezelf te beschermen... ](*,)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten