Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 06 mei 2020 12:44

ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 06 mei 2020 13:56

Goed verhaal!
De aanpak in Nederland is halfslachtig en zit vol met bedenkelijke adviezen en denkrichtingen. Het beleid is nu vooral een PR verhaal van onze regering geworden. Ook vandaag is er, voorafgaand aan de persconferentie van vanavond, weer een OMT advies gelekt richting de pers. Dat soort dingen gebeuren niet zomaar, maar zijn bedoeld om de overheidsmaatregelen zo goed mogelijk voor te koken en als succesverhaal te verkopen. Het is alleen geen succes.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2020 15:36

elburger schreef:Als ik een potje heb waar ik naast mijn reguliere baan en de verdiensten daarvan ook een potje heb waar ik mijn zwart verdiende geld in bewaar van de klussen die ik in de avond en weekenden bijverdien, dan is dat geld wat ik zwart krijg niet uitgeefbaar als met contant geld niet meer kan betaald worden in NL.


Ja, en? Moeten we contant geld blijven gebruiken omdat dan die arme zwartwerkers geen belasting meer kunnen ontduiken? Geef de keizer wat de keizer toekomt, was het toch? Of volg je Jezus hier dan toch maar even wat minder in?

Als inwoner van Canada kunt u hooguit de grens over naar de VS om iets goedkoper te kunnen krijgen, wat ik u niet zie doen,.


Zo lang Trump aan de macht is krijg je mij met geen stok de VS in.

Misschien, of juist ook wel, bent u op de hoogte van de enorme prijsverschillen op goederen die er bestaan binnen de EU.
Als men in heel de EU zou beslissen dat per, ik noem maar iets, 01-01-2030 er niet meer betaald kan worden met contactgeld, dan moet men er maar eens opletten welke geldstromen er allemaal loskomen om dat zwarte cash geld kwijt te raken voor die datum.
Maar uiteraard mag en kunt u een heel andere visie hebben. No problem


Ja, mijn visie is dat het belastingonduikers niet te makkelijk moet worden gemaakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 06 mei 2020 16:46

[quote]Mortlach schreef

Of volg je Jezus hier dan toch maar even wat minder in?[/quote]

Dat u geen fan van mij bent, daar heb ik alle vrede mee.
Maar dat u suggestieve uitspraken schrijft over mij, dat vind ik een kwalijke zaak.
Er zijn in mijn woonplaats nog ouderen genoeg die altijd contant betalen.
Mensen in een verzorgingstehuis of bejaardentehuis die van hun kinderen contant geld krijgen om enige kleine boodschappen te kunnen doen, of om iemand wat geld mee te geven om in het stadje een brood of iets dergelijks te laten doen.
Men geef een kleinkind iets voor hun verjaardag, een paar euro voor een goed rapport.
Daarom vind ik het een slecht idee om contant geld uit de omloop te gaan halen.
Spreek uit ervaring want kom veel in zulk soort tehuizen.

Maar goed, ik zal het wel weer verkeerd zien en er rust een "verdenking"op mij dat ik het allemaal niet zo nauw neem.
Ik dank u zeer.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2020 17:04

elburger schreef:Dat u geen fan van mij bent, daar heb ik alle vrede mee.


Eerlijk, je lijkt me best een geschikte kerel. Ik ken je verder niet goed genoeg om mezelf al dan niet fan van jou te kunnen verklaren. Dat we het vaker met elkaar oneens zijn dan niet, doet daar niets aan af.

Maar dat u suggestieve uitspraken schrijft over mij, dat vind ik een kwalijke zaak.


Goed, dat was inderdaad niet nodig zo. Een van mijn grotere gebreken is dat ik mijn frustraties die ik voel in mijn privéleven hier nog te vaak afreageer. Ik werk eraan dit te verminderen maar deze keer was het weer raak. Mijn oprechte excuses.

Er zijn in mijn woonplaats nog ouderen genoeg die altijd contant betalen.
Mensen in een verzorgingstehuis of bejaardentehuis die van hun kinderen contant geld krijgen om enige kleine boodschappen te kunnen doen, of om iemand wat geld mee te geven om in het stadje een brood of iets dergelijks te laten doen.
Men geef een kleinkind iets voor hun verjaardag, een paar euro voor een goed rapport.
Daarom vind ik het een slecht idee om contant geld uit de omloop te gaan halen.
Spreek uit ervaring want kom veel in zulk soort tehuizen.


Daar hoor ik je nu echter voor het eerst over. De vorige X berichten ging het wat je anders zou moeten met je zwartverdiende kasgeld? Want als het giraal geld was, dan zou je inkomstenbelasting moeten betalen en het komt vrij duidelijk in je berichten naar voren dat je daar geen zin in hebt. Dat moet je verder helemaal zelf weten, maar kom dan niet ineens dat het je zo om die bejaarden te doen is. Op zich moet er natuurlijk wel rekening met hen worden gehouden, maar nu komt dit argument wel heel erg over als argument om je achter te verschuilen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 06 mei 2020 19:40

Marnix schreef:Precies. Dit is geen tweede golf. Sowiewo zie je op dinsdag meestal een lichte toename omdat gevallen van het weekend pas dan worden gemeld.

Zie bijvoorbeeld:

https://www.epdata.es/fallecimientos-di ... 609fef8d5a

Dus niet gelijk paniekerig roepen dat de tweede golf is begonnen Irmo. Teken een lijn in de grafiek op bovenstaande pagina. In zie een golf. Geen tekenen van een tweede nog.



Ik ben niet in paniek hoor. Maar hier hebben ze wel een factor 5 meer dooien dus mag ik het even in de gaten houden? En het dodental begint weer aardig te stijgen dus het zal mij benieuwen. Vond het net zo lekker buiten, dat uurtje.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2020 19:56

Ondertussen is er in New York een nieuwe ziekte opgedoken: Pediatric Multi-System Inflammatory Syndrome Associated with COVID-19 met tot op heden 64 vermoedelijke gevallen.

Dat kinderen geen last hebben van corona blijkt toch wat ingewikkelder te liggen. Het valt bij jongeren blijkbaar niet de longen maar onder andere de bloedvaten aan.

https://www1.nyc.gov/assets/doh/downloa ... ndrome.pdf
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 06 mei 2020 20:04

Ja dat had ik gelezen Mortlach. En als het goed is waren de eerste gevallen ook al in nederland bekend.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2020 20:05

irmo schreef:Ik ben niet in paniek hoor. Maar hier hebben ze wel een factor 5 meer dooien dus mag ik het even in de gaten houden? En het dodental begint weer aardig te stijgen dus het zal mij benieuwen. Vond het net zo lekker buiten, dat uurtje.


Uiteraard, ik wilde je vooral een beetje geruststellen. Sowieso worden de mogelijke gevolgen van versoepeling pas wat later zichtbaar. En je ziet ook in een dalende lijn af en toe sprongetjes naar boven en dan weer naar beneden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 06 mei 2020 20:56

Marnix schreef:Uiteraard, ik wilde je vooral een beetje geruststellen. Sowieso worden de mogelijke gevolgen van versoepeling pas wat later zichtbaar. En je ziet ook in een dalende lijn af en toe sprongetjes naar boven en dan weer naar beneden.



Luf joe.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2020 22:29

irmo schreef:Luf joe.


Ahhhhw :P
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Katlheen » 07 mei 2020 08:35

Sorry, maar als je je niet registreerd om belasting te ontduiken, dan moet je niet gaan lopen piepen dat je geen steun uit die belasting ontvangt.

Verder ging het volgens mij specifiek over het afschaffen van contant geld, waardoor mensen 'over de grens' boodschappen zouden gaan doen en DAT miljarden (aan btw?) zou kosten. En dus niet over handel die toch al illegaal is (drugs) of zwartwerken.


Je kunt zonder contant geld gewoon over de grens je boodschappen doen hoor, je kunt in Duitsland en België gewoon je boodschappen met je pinpas afrekenen.
Contant geld maakt het lastiger om de herkomst te bepalen. Is de herkomst legaal dan is er niets aan de hand. Overigens wordt het momenteel al scherp in de gaten gehouden waar contant geld vandaan komt en wordt het steeds lastiger om je zwarte contante geld in het systeem te brengen. Beroepsmatig zit ik in het wereldje om te monitoren en te onderzoeken (en desnoods te melden aan de FIU).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 09 mei 2020 13:22


Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 09 mei 2020 17:38

Ik zit Eenvandaag te bekikken en daar is een onderwerp in over het Italiaanse Bergamo, de stad e.o. die zwaar zijn getroffen door het COVID-19 virus. Artsen in ziekenhuizen vertellen nu hun verhaal. Zo waren er eind December 2019 al patienten met ernstige longproblemen waar geen enkele medicatie effect op had. Een zelfde soort situatie speelde zich af in Frankrijk. Naar nu blijkt vielen daar al slachtoffers voordat het 1e officieele slachtoffer bekend werd.

Nog even naar Afrika, waar ik al vaker aan refereerde, maar daar spelen en gaan zich nog drama's afspelen. Het "vergeten continent"?

Over de VS wil ik het niet hebben want dat drama kent nog geen einde.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 mei 2020 08:04

Reconstructie van de eerste maatregelen van het kabinet: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... binet-rivm
Adviezen achterhaald op het moment van uitgeven, Haagse stroperigheid en maatregelen hopeloos te laat. Tijd was belangrijk, maar de verantwoordelijken beseften niet dat men maar weinig tijd had.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten