Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2021 08:02

Wat ik me eigenlijk afvraag, scharen jullie de informatie van maurice de hond ook onder de categorie van xandernieuws?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 09:21

Nee, daar zit doorgaans wel een onderbouwing achter, soms iets te statistisch maar dat is zeker geen blind overgenomen onzin.

Antoon75 schreef:in de eerste plaats zou ik maar heel voorzichtig zijn om de MSM te geloven, na al die waanzin van bijna 2 jaar geef ik ze weinig of geen krediet meer, er zijn net zo goed berichten van het omgekeerde dat er net zoveel of misschien meer gevaccineerden in het ziekenhuis terechtkomen. op het Blog van Maurice de Hond wordt weleens nuchter op diverse cijfers ingegaan.
Bedenk heel goed dat, nu er steeds meer vaccinaties miljoenen en miljoenen zijn er toch ook steeds meer besmettingen en opnames komen, om van de oneindige reeks van vaccinatie doden en bijwerkingen maar niet te zwijgen.
Er is gewoon totaal geen vooruitgang geboekt, op geen enkel punt. ik kon het van tevoren al zeggen, op de eerste dag van Vaccinatie toen men zo uitgelaten deed op tv. zei ik al "nu gaan er echte doden vallen en de euforie over dat vaccin is geheel onterecht" kan nu echt niet zeggen dat ik ongelijk had.


Oh ja. Vroeger vielen er alleen neppe doden maar vanaf dat er gevaccineerd werden vielen er echte doden :^o

Totaal geen vooruitgang geboekt? Vorig jaar hadden we allelei beperkingen. Thuiswerken, anderhalve meter afstand, er kwam een maximaal aantal bezoekers voor thuis, mondkapjes, horeca dicht, niet meer binnen sporten voor volwassenen, geen sportwedstrijden en evenementen etcetera. Nu is in principe alles mogelijk, een deel zal eerst een test moeten halen. O ja, en we hebben een veel besmettelijker variant. Je zou verwachten dat de cijfers ten opzichte van vorige jaar veel hoger zouden zijn als er geen vooruitgang is geboekt en er een besmettelijker variant en veel minder maatregelen zijn. Zullen we even naar de laats bekende cijfers kijken? 2020 vs 2021

Besmettingen: 7650 vs 3350
Mensen opgenomen in ziekenhuis: 1183 om 338 (gemiddelde over 7 dagen)
Mensen opgenomen op IC: 315 vs 130
Sterftecijfer 6 om 24 (gemiddelde over 7 dagen)

En ik zal deze berekening over 2,5e week nog eens maken zodat de verschillen dan nog veel groter worden. Oh en leuk om te weten, de verschillen zouden nog veel groter zijn geweest als iedereen zich had laten vaccineren want zoals we weten is een flinke meerderheid van die 3350 gesmettingen niet gevaccineerd, zo'n 75% van de mensen van de coronapatienten in het ziekenhuis en 80 procent van de gevallen op de IC niet gevaccineerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 09:25

lammetje schreef:Het vaccin helpt. Enorm wil ik niet zeggen. Want het is net hoe je het bekijkt. Ik vind het namelijk heel erg onterecht dat men denkt dat je met vaccin veilig bent. Met vaccin mag je zoveel. Zonder testen. Maar wat je nu ziet gebeuren is iets waarvoor ik al vanaf het begin waarschuw. Wie ligt er straks in het ziekenhuis?
Gevaccineerden denken dat ze het virus niet overdragen. Ouderen hebben een vaccin met afnemende werking. Je gaat gezellig met vaccin bij oma op bezoek. Jij draagt het over, met vaccin (en ja, dat gebeurd vaker dan je denkt) oma wordt ziek en omdat ze zo oud is en op bed terecht komt krijgt ze longontsteking en overlijd. Dit is wat ik nu om me heen zie gebeuren. Paar maanden terug hadden we inderdaad vooral een beetje zieke mensen maar niet bedlegerig. Nu zijn er erge ziektegevallen. Minder heftig verloop (in de zin van; binnen een uur zo ziek en niet meer aanspreekbaar) maar wel weer vaker met dodelijke afloop.

Ik weet van een heel groot internationaal bedrijf dat al vanaf de start van corona iedere werknemer, iedere bezoeker, echt iedereen die binnen komt eerst laat testen. Vaste medewerkers moeten om de 2 dagen structureel getest. Duur grapje maar serieus echt nog geen enkele besmetting geweest. Wel wat medewerkers positief maar die komen dus niet binnen waardoor er geen uitbraak volgt. Bedrijf hoeft dus niet dicht, kunnen ook niet thuis vandaan werken dus er lopen daar iedere dag honderden mensen binnen.

Hoor nu ook van bedrijven die ongevaccineerden laat testen, gevaccineerden hoeven niet... Daar zijn wel meerdere besmettingen.
Dan doe je iets dus half hè. De kans is kleiner, klopt. En de kans dat een test niet klopt is er ook, maar als je het goed wil doen is dat wel de beste oplossing. (of gewoon loslaten en immuniteit opbouwen, maar blijkbaar hebben we nog steeds geen goed zorgstelsel dat de enkele gevallen van gezonde mensen die corona krijgen aankan)

Dan wordt er door gevaccineerden gezegd: Wat heeft zo'n vaccin dan voor nut? Als je je vrijheid er niet mee terug krijgt?
In dat geval is je motivatie om een vaccin te nemen niet heel realistisch geweest denk ik. Die vrijheid krijg je er voorlopig niet mee terug, zolang de zorg het niet aankan. Want corona krijg je er niet mee weg. Er is maar 1 reden waarvoor het vaccin werkt. En dat ook niet bij iedereen en ook niet lang genoeg. Maar dat is dat je zelf waarschijnlijk niet heel ziek wordt en zo wel, er hoogstwaarschijnlijk niet aan komt te overlijden. Nou dat kan dus ook nog steeds, maar de kans is wel aanzienlijk kleiner. En ik denk in de gevallen van 50 plussers dat je er zeker wel een zh opname mee kunt voorkomen in deze winterperiode.

Ik vind het prima dat ze inzetten en dringend adviseren bij de risicogroepen om te vaccineren. Maar gezonde 20 en 30 jarigen en straks ook kinderen is echt een onverstandig idee. Want je creëert er schijnveiligheid mee.

Nogmaals, goed om de risicogroepen te stimuleren, maar de hele bevolking en al helemaal zij die corona hebben gehad......?
En daarnaast blijf ik het lastig vinden dat de overheid nu de ongevaccineerden aanspreekt op hun verantwoordelijkheid terwijl zij het zijn die op de zorg wilde bezuinigen...


Zie de cijfers hierboven. De rest ben ik al uitgebreid op ingegaan. Je wil (en dat roep je zelf het hardste) ook geen testmaatschappij. Dus is dit in de lijn om met zo weinig mogelijk maatregelen zoveel mogelijk te kunnen een heel begrijpelijke en logische tussenfase.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2021 10:19

Marnix schreef:Zie de cijfers hierboven. De rest ben ik al uitgebreid op ingegaan. Je wil (en dat roep je zelf het hardste) ook geen testmaatschappij. Dus is dit in de lijn om met zo weinig mogelijk maatregelen zoveel mogelijk te kunnen een heel begrijpelijke en logische tussenfase.


Het was logisch geweest als ze iedereen zouden blijven testen. Helemaal nu ik merk dat corona weer toeslaat bij de oudsten onder ons. Zij die in de eerste ronde zijn gevaccineerd.
En inderdaad, ik ben niet voor een test maatschappij. Zeker niet zelfs. Want de reden waarom dat moet is niet omdat er corona is. Maar omdat er teveel is bezuinigd op de zorg waardoor ze het niet aankunnen. En natuurlijk begrijp ik ook wel dat, nu alles weer oploopt, er geen andere keus is. Maar dat wil niet zeggen dat we het maar normaal moeten gaan vinden en accepteren dat er ingezet wordt op zoveel mogelijk vaccins inspuiten bij mensen die dit echt niet nodig hebben. Ik bedoel, waarom zou je 1 miljoen kinderen aan iets blootstellen wat voor een enkele tot ziekenhuis opname zal leiden? Ik denk inderdaad dat er meer kans is op bijwerkingen dan op complicaties bij corona bij kinderen zonder gezondheidsproblemen. In dat laatste geval is het natuurlijk iets heel anders, ik begrijp die ouders heel goed als ze graag een vaccin willen voor hun zieke kind. Maar de totale wereldbevolking vaccineren gaat niet helpen. Dan moet je blijven prikken. Ieder half jaar. En geloof me, dat gaat niet werken en voor veel problemen zorgen. Regel het net als de griepprik.

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 19 okt 2021 10:23

Ik lees al een hele tijd mee, al vaker gedacht, ik reageer, maar nooit gedaan, maar nu wil ik toch een reactie plaatsen.
Het gaat over de opmerking van Marnix, dat het merendeel van de 3350 ongevaccineerden zijn.
Vorige week had ik een dame van de GGD aan de telefoon voor bron en contact onderzoek omdat een van onze kinderen positief is getest op Corona. Haar vraag was of wij als ouders gevaccineerd waren. Nee, dat zijn wij niet, want wij hebben het virus doorgemaakt. Wel langer als een half jaar geleden, maar toch geloven we dat we beschermt zijn. Anders weet ik niet wat we hadden gedaan, best een kans dat we ons wel hadden laten vaccineren.
Toen zei ik tegen haar dat de kans niet groot was, dat wij het weer zouden krijgen, waarop zij aangaf dat dat best kon. Mijn reactie daarop: dat kan zeker wel, maar we zijn niet minder veilig als de ongevaccineerden. Haar antwoord: deze variant treft ook de gevaccineerden, want de meesten die wij nu moeten bellen, zijn dubbel gevaccineerd. Dus de aanname dat de meeste besmettingen plaatsvinden onder de ongevaccineerden, kan niet zomaar gemaakt worden.

Mijn man heeft, nadat we wisten dat onze dochter positief was, een antistoffen test gedaan en die was positief. En dat na 10 maanden en echt hele milde klachten. Hij heeft wat gesnotterd, wat hij al eigenlijk de hele winter doet en hij is zijn reuk kwijt geweest, maar daar kwamen we op zaterdag achter en dat kwam de dinsdag alweer terug.
4 van de 6 kinderen zijn ondertussen positief, de jongste waarschijnlijk ook, maar haar vind ik te jong om een teststok in haar neus te stoppen, nog geen 4 maanden. Zelf nog steeds geen klachten, terwijl ik volop in het virus zit. Een van 2,5, die lekker van haar af hoest, snottebellen die ik af mag vegen. Denk dat mijn eigen immuunsysteem goed werkt en een vaccin dus voor ons geen meerwaarde heeft. En daar zijn er zoveel meer van, waardoor de totale immuniteit veel hoger ligt denk ik, als alleen de cijfers van de gevaccineerden. Maar daar horen we bijna niks over

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 10:33

lammetje schreef:Het was logisch geweest als ze iedereen zouden blijven testen. Helemaal nu ik merk dat corona weer toeslaat bij de oudsten onder ons. Zij die in de eerste ronde zijn gevaccineerd.
En inderdaad, ik ben niet voor een test maatschappij. Zeker niet zelfs. Want de reden waarom dat moet is niet omdat er corona is. Maar omdat er teveel is bezuinigd op de zorg waardoor ze het niet aankunnen.


Ook met de zorg van 10 jaar geleden had men dit niet goed aangekund. En hadden ze niet gezegd: Dan hoeven we geen maatregelen want we kunnen al die mensen in het ziekenhuis beter aan. Voorkomen is beter dan genezen.

En natuurlijk begrijp ik ook wel dat, nu alles weer oploopt, er geen andere keus is. Maar dat wil niet zeggen dat we het maar normaal moeten gaan vinden en accepteren dat er ingezet wordt op zoveel mogelijk vaccins inspuiten bij mensen die dit echt niet nodig hebben.
Ik bedoel, waarom zou je 1 miljoen kinderen aan iets blootstellen wat voor een enkele tot ziekenhuis opname zal leiden? Ik denk inderdaad dat er meer kans is op bijwerkingen dan op complicaties bij corona bij kinderen zonder gezondheidsproblemen. In dat laatste geval is het natuurlijk iets heel anders, ik begrijp die ouders heel goed als ze graag een vaccin willen voor hun zieke kind. Maar de totale wereldbevolking vaccineren gaat niet helpen. Dan moet je blijven prikken. Ieder half jaar. En geloof me, dat gaat niet werken en voor veel problemen zorgen. Regel het net als de griepprik.


Ik denk ook niet dat vaccineren onder de 12 veel zin heeft nee. En ik denk dat herhaalprikken vooral voor de ouderen zullen zijn. Maar zoveel mogelijk mensen gevaccineerd hebben helpt wel omdat het virus nu veiliger endemisch kan worden. En omdat we met veel minder maatregelen corona toch redelijk onder controle kunnen houden. Kijk maar naar de cijfers vorige jaar en dit jaar. Terwijl iedereen nu weer sport, naar kantoor gaat, er weer sportwedstrijden met publiek zijn, evenementen, men weer naar restaurant, bioscoop, cafe enzovoorts gaat terwijl er een Alpha-variant is en de cijfers tot nu toe redelijk binnen de perken blijven. Dat komt omdat een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, anders was dat nooit mogelijk geweest. Dus wat dat betreft, het heeft geen zin (denk ik) om kleine kinderen te vaccineren maar wel om een groot deel van de wereldbevolking te vaccineren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 10:40

Geerkk schreef:Ik lees al een hele tijd mee, al vaker gedacht, ik reageer, maar nooit gedaan, maar nu wil ik toch een reactie plaatsen.
Het gaat over de opmerking van Marnix, dat het merendeel van de 3350 ongevaccineerden zijn.
Vorige week had ik een dame van de GGD aan de telefoon voor bron en contact onderzoek omdat een van onze kinderen positief is getest op Corona. Haar vraag was of wij als ouders gevaccineerd waren. Nee, dat zijn wij niet, want wij hebben het virus doorgemaakt. Wel langer als een half jaar geleden, maar toch geloven we dat we beschermt zijn. Anders weet ik niet wat we hadden gedaan, best een kans dat we ons wel hadden laten vaccineren.
Toen zei ik tegen haar dat de kans niet groot was, dat wij het weer zouden krijgen, waarop zij aangaf dat dat best kon. Mijn reactie daarop: dat kan zeker wel, maar we zijn niet minder veilig als de ongevaccineerden. Haar antwoord: deze variant treft ook de gevaccineerden, want de meesten die wij nu moeten bellen, zijn dubbel gevaccineerd. Dus de aanname dat de meeste besmettingen plaatsvinden onder de ongevaccineerden, kan niet zomaar gemaakt worden.

Mijn man heeft, nadat we wisten dat onze dochter positief was, een antistoffen test gedaan en die was positief. En dat na 10 maanden en echt hele milde klachten. Hij heeft wat gesnotterd, wat hij al eigenlijk de hele winter doet en hij is zijn reuk kwijt geweest, maar daar kwamen we op zaterdag achter en dat kwam de dinsdag alweer terug.
4 van de 6 kinderen zijn ondertussen positief, de jongste waarschijnlijk ook, maar haar vind ik te jong om een teststok in haar neus te stoppen, nog geen 4 maanden. Zelf nog steeds geen klachten, terwijl ik volop in het virus zit. Een van 2,5, die lekker van haar af hoest, snottebellen die ik af mag vegen. Denk dat mijn eigen immuunsysteem goed werkt en een vaccin dus voor ons geen meerwaarde heeft. En daar zijn er zoveel meer van, waardoor de totale immuniteit veel hoger ligt denk ik, als alleen de cijfers van de gevaccineerden. Maar daar horen we bijna niks over


Hey, leuk dat je reageert en welkom! Even ter verduidelijking, ik zei "niet gevaccineerd" maar ik bedoel eigenlijk "zonder antistoffen" want als je corona hebt gehad heb je in ieder geval behoorlijk lang antistoffen en dat is wat mij betreft niet anders dan gevaccineerd zijn. En ik vind het dan ook raar dat daar met de corona-check geen rekening mee wordt gehouden. Want het gaat niet om of je het vaccin hebt gehad maar omdat het doel van het vaccin: Dat je afweerstoffen hebt. Zowel corona als het vaccin zorgen namelijk daarvoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 19 okt 2021 11:10

Bedankt voor het welkom :D

Het ging me er voornamelijk om, om aan te geven wat de GGD aangaf, dat de meesten die ze moesten bellen voor bron en contact onderzoek, dubbel gevaccineerden waren. Dus meer als de helft van de besmetten, zijn mensen die dubbel gevaccineerd zijn, zoals deze dame het aangaf. En dan snap ik dat mensen niet begrijpen waarom gevaccineerden overal ongetest heen mogen.
En ja, ik begrijp ook zeker dat, nu er zoveel gevaccineerden zijn, dat dat aantal ook verklaarbaar is. Maar zelf vind ik dat er wel een risico genomen wordt, door de testmaatschappij alleen voor ongevaccineerden te laten gelden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 12:13

Geerkk schreef:Bedankt voor het welkom :D

Het ging me er voornamelijk om, om aan te geven wat de GGD aangaf, dat de meesten die ze moesten bellen voor bron en contact onderzoek, dubbel gevaccineerden waren. Dus meer als de helft van de besmetten, zijn mensen die dubbel gevaccineerd zijn, zoals deze dame het aangaf. En dan snap ik dat mensen niet begrijpen waarom gevaccineerden overal ongetest heen mogen.
En ja, ik begrijp ook zeker dat, nu er zoveel gevaccineerden zijn, dat dat aantal ook verklaarbaar is. Maar zelf vind ik dat er wel een risico genomen wordt, door de testmaatschappij alleen voor ongevaccineerden te laten gelden.


Dat klopt, dat is hier ook wel eens benoemd. Uit de cijfers blijkt overigens ook dat verhoudingsgewijs de meeste besmettingen onder niet gevaccineerden plaatsvinden. Dat klinkt tegenstrijdig maar dat is het niet want absolute aantalen zijn anders dan procentuele aantallen. Het heeft alles te maken met de vaccinatiegraad. Als de vaccinatiegraad 100% zou zijn zou ook 100% van de besmettingen onder gevaccineerden plaatsvinden, dat is logisch. Hoe hoger het aantal gevaccineerden, hoe hoger ook netto het aantal besmettingen onder gevaccineerden.

Ik citeer even uit dit artikel:

Gevaccineerd
In de maand september zijn in het hele land tot nu toe ruim 44.000 mensen positief getest. Van iets meer dan 37.000 van hen is bekend of ze gevaccineerd waren tegen het coronavirus. Twee op de drie bleken niet te zijn ingeënt. Daar staat tegenover dat 29 procent van de positief getesten volledig gevaccineerd was. De resterende 4 procent had al wel een prik gehad, maar was nog niet volledig gevaccineerd.
(...)
In augustus werd het coronavirus vastgesteld bij ruim 75.000 mensen. Bij ruim 65.000 van hen was de vaccinatiestatus toen bekend: 63 procent was niet gevaccineerd, 25 procent volledig gevaccineerd en 12 procent gedeeltelijk gevaccineerd.


De kans dat gevaccineerden besmet raken is veel kleiner maar de groep gevaccineerden is vele malen groter. Dus netto komen die cijfers veel dichter bij elkaar. Stel, 10 miljoen gevaccineerd / corona gehad, 2 miljoen geen antistoffen. Van die 10 miljoen raakt 30 procent besmet, is 3 miljoen mensen. Van die 2 miljoen raakt 70% besmet, is 1,4 miljoen. Wie moet je dan meer gaan bellen? Gevaccineerden. Terwijl de kans om als niet-gevaccineerde besmet te raken veel groter is. Je snapt het plaatje en dan is het opeens niet onlogisch meer. Zoals ik al zei, als 100% gevaccineerd is is 100% van de besmettingen ook onder gevaccineerden. Maar netto zijn het er veel minder dan wanneer er geen gevaccineerden waren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2021 15:59

Marnix schreef:Dat klopt, dat is hier ook wel eens benoemd. Uit de cijfers blijkt overigens ook dat verhoudingsgewijs de meeste besmettingen onder niet gevaccineerden plaatsvinden. Dat klinkt tegenstrijdig maar dat is het niet want absolute aantalen zijn anders dan procentuele aantallen. Het heeft alles te maken met de vaccinatiegraad. Als de vaccinatiegraad 100% zou zijn zou ook 100% van de besmettingen onder gevaccineerden plaatsvinden, dat is logisch. Hoe hoger het aantal gevaccineerden, hoe hoger ook netto het aantal besmettingen onder gevaccineerden.

Ik citeer even uit dit artikel:

Gevaccineerd
In de maand september zijn in het hele land tot nu toe ruim 44.000 mensen positief getest. Van iets meer dan 37.000 van hen is bekend of ze gevaccineerd waren tegen het coronavirus. Twee op de drie bleken niet te zijn ingeënt. Daar staat tegenover dat 29 procent van de positief getesten volledig gevaccineerd was. De resterende 4 procent had al wel een prik gehad, maar was nog niet volledig gevaccineerd.
(...)
In augustus werd het coronavirus vastgesteld bij ruim 75.000 mensen. Bij ruim 65.000 van hen was de vaccinatiestatus toen bekend: 63 procent was niet gevaccineerd, 25 procent volledig gevaccineerd en 12 procent gedeeltelijk gevaccineerd.


De kans dat gevaccineerden besmet raken is veel kleiner maar de groep gevaccineerden is vele malen groter. Dus netto komen die cijfers veel dichter bij elkaar. Stel, 10 miljoen gevaccineerd / corona gehad, 2 miljoen geen antistoffen. Van die 10 miljoen raakt 30 procent besmet, is 3 miljoen mensen. Van die 2 miljoen raakt 70% besmet, is 1,4 miljoen. Wie moet je dan meer gaan bellen? Gevaccineerden. Terwijl de kans om als niet-gevaccineerde besmet te raken veel groter is. Je snapt het plaatje en dan is het opeens niet onlogisch meer. Zoals ik al zei, als 100% gevaccineerd is is 100% van de besmettingen ook onder gevaccineerden. Maar netto zijn het er veel minder dan wanneer er geen gevaccineerden waren.


Inderdaad als je het zo cijfermatig bekijkt is het natuurlijk volkomen logisch. Maar dat al die gevaccineerd besmet raken is natuurlijk te idioot voor woorden als er gezegd wordt dat we alleen met vaccinatie uit deze pandemie kunnen komen. Want waarom zouden er dan toch zoveel ziektegevallen zijn onder de gevaccineerden? Dan werkt het vaccin toch niet voldoende? En je zegt dat het er minder zijn dan een jaar geleden. Dat kan. Van de zomer waren het er meer dan het jaar ervoor in de zomer terwijl er deze zomer meer gevaccineerd zijn. Kun je verklaren met minder regels enzo, maar in de zomer van 2020 leek het even of er geen corona was....
Wacht maar af, de grote golf gaat nog komen. Echt, ik ben er van overtuigd dat we straks weer een probleem hebben. De winter moet nog komen, griep gevallen, lage weerstand ... Ik verwacht niet dat alles weer dicht gaat, maar toch denkt een klein deel in mij van wel. Ik hoop dat ik ernaast zit. Het zal anders zijn doordat er steeds meer mensen immuniteit opbouwen en vaccinaties hebben, maar ook dat is beide geen vrijbrief om gezond te blijven. Eerst corona, toen vaccinatie en toch nu in het ziekenhuis met corona 8-[ dan valt alle zekerheid weg toch. We staan eigenlijk gewoon machteloos tegenover zo'n klein iets wat niet met het blote oog te zien is.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2021 16:05

Geerkk schreef:Bedankt voor het welkom :D

Het ging me er voornamelijk om, om aan te geven wat de GGD aangaf, dat de meesten die ze moesten bellen voor bron en contact onderzoek, dubbel gevaccineerden waren. Dus meer als de helft van de besmetten, zijn mensen die dubbel gevaccineerd zijn, zoals deze dame het aangaf. En dan snap ik dat mensen niet begrijpen waarom gevaccineerden overal ongetest heen mogen.
En ja, ik begrijp ook zeker dat, nu er zoveel gevaccineerden zijn, dat dat aantal ook verklaarbaar is. Maar zelf vind ik dat er wel een risico genomen wordt, door de testmaatschappij alleen voor ongevaccineerden te laten gelden.


Welkom!

Dat vind ik dus ook. Liefst helemaal geen testen, maar dat is nu geen optie, dat begrijp ik ook wel.

Beterschap voor de kinderen!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 okt 2021 16:16

Marnix schreef:Ook met de zorg van 10 jaar geleden had men dit niet goed aangekund. En hadden ze niet gezegd: Dan hoeven we geen maatregelen want we kunnen al die mensen in het ziekenhuis beter aan. Voorkomen is beter dan genezen.


Klopt zeker, daarom zeg ik ook, laat de zwakkere vaccineren als ze willen. Als het vaccin doet wat het moet doen, dan zou deze strategie voldoende zijn om de belasting in het ziekenhuis te voorkomen.
Want wees eerlijk, de leeftijdscategorie van zh opnames is voornamelijk 60 plus. Volgens mij zelfs 75 plus, als ik de tabel goed bekijk. Als het goed is, is 80% van deze groep gevaccineerd. Als je dan kijkt naar de doelgroepen in het ziekenhuis, veel overgewicht, rokers, bepaalde chronische ziektes vanwege leefstijl.. Dan rest mij eigenlijk toch nog maar 1 gedachte: waar is het fout gegaan in het verleden.

Klopt, daar heb je nu niets meer aan, maar ze doen er verder ook niets mee om het in de toekomst te verbeteren.
Ze roepen alleen dat gevaccineerden meer vrijheden hebben en ongevaccineerden in het ziekenhuis onterecht bedden bezet houden.

Maar die gevaccineerden die in ziekenhuis komen omdat het vaccin niet voldoende werkt (door leefstijl???) doen dat niet dan? Trek dan 1 lijn. Dus, houd je mond er over dicht en help iedereen die dat nodig heeft zonder vooroordeel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 okt 2021 18:45

lammetje schreef:Inderdaad als je het zo cijfermatig bekijkt is het natuurlijk volkomen logisch. Maar dat al die gevaccineerd besmet raken is natuurlijk te idioot voor woorden als er gezegd wordt dat we alleen met vaccinatie uit deze pandemie kunnen komen. Want waarom zouden er dan toch zoveel ziektegevallen zijn onder de gevaccineerden? Dan werkt het vaccin toch niet voldoende? En je zegt dat het er minder zijn dan een jaar geleden. Dat kan. Van de zomer waren het er meer dan het jaar ervoor in de zomer terwijl er deze zomer meer gevaccineerd zijn. Kun je verklaren met minder regels enzo, maar in de zomer van 2020 leek het even of er geen corona was....
Wacht maar af, de grote golf gaat nog komen. Echt, ik ben er van overtuigd dat we straks weer een probleem hebben. De winter moet nog komen, griep gevallen, lage weerstand ... Ik verwacht niet dat alles weer dicht gaat, maar toch denkt een klein deel in mij van wel. Ik hoop dat ik ernaast zit. Het zal anders zijn doordat er steeds meer mensen immuniteit opbouwen en vaccinaties hebben, maar ook dat is beide geen vrijbrief om gezond te blijven. Eerst corona, toen vaccinatie en toch nu in het ziekenhuis met corona 8-[ dan valt alle zekerheid weg toch. We staan eigenlijk gewoon machteloos tegenover zo'n klein iets wat niet met het blote oog te zien is.


Onzin. Er is altijd gezegd: de kans dat je besmet raakt, in het ziekenhuis komt, op de IC komt of overlijdt is door het vaccin
is veel kleiner maar niet 0. Als je dan gaat versoepelen en bijna alles mag weer is het niet gek dat er ook gevaccineerden besmet raken, het zijn er procentueel alleen wel veel minder. Zolang de meeste besmettingen uit het kleine groep ongevaccineerden komen blijkt dat wel vaccineren stukken beter werkt dan niet vaccineren, ook al geeft het geen 100% garantie. Ik las vandaag met plaatsvervangende schaamte op veel plekken dat ziekenhuizen in de Biblebelt de drukte niet meer aankunnen en daarom patienten naar ziekenhuizen in de buurt willen gaan verplaatsen. Omdat veel mensen daar het vaccin weigeren. En die zogenaamde vroomheid gaat ten koste van de gezondheid van anderen. Het maakt in ieder geval duidelijk dat de vaccins wel werken en het niet vaccineren behoorlijk tegenwerkt. Dat is de prijs die anderen betalen voor de keuzevrijheid die we hebben. Ik vind dat wel wrang omdat de Bijbel ook oproept om voor elkaar te kiezen, je naaste lief te hebben en om je om hem / haar te bekommeren. Ja je mag het zelf weten….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 okt 2021 20:26

lammetje schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag, scharen jullie de informatie van maurice de hond ook onder de categorie van xandernieuws?


Ik volg De Hond niet echt, maar kan me moeilijk voorstellen dat het zelfs maar in de buurt van de chemtrails en 5G nonsens van Xandernieuws komt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 19 okt 2021 20:53

ben db bd schreef: zomaar een leuke (pijnlijke) van 'straat' opgeraapt:
reactie: Wat vind je hier leuk aan? Wat maakt zo'n bericht voor jou 'leuk'?

Wat is het jammer dat er in m'n door mij,vanwege de Schrijver, (Dicteerder) voor waar aangehouden Bijbel, reeds zoveel boodschappers werden gestenigd of zo, omwille van een de ontvanger onwelgevallige boodschap.
Een bladzijde en verder terug was er nogal wat aandacht voor mijn persoon, zag ik. Daardoor werd er dus wéér geen woord ter weerlegging aan de boodschap besteed, zoals blijkbaar hoort in de maatschappij. (hier verwacht ik ook geen reactie op, anders dan hoogop schelden). Dat mag. Iemand had al door dat ik niet blij wordt van de pijnlijke boodschap zelf, maar van de zoveelste bevestiging van de feiten.

In het getuigenis van 2 of 3 personen wordt de waarheid erkend (of zoiets) lees ik in m'n Bijbel. Maar op de alternatieve berichtgeving zie ik steeds weer méérdere nieuwe onafhankelijke deskundigen welke een feit tegen het licht houden, bevestigen en vaak ook aanvullen.
ik kan mij niet voorstellen dat wie de mainstream lezingen kent, en hun achtergrond, en zich daarna onbevooroordeeld verdiept in de cijfers en feiten van heel de alternatieve Covid-19 informatie, en dáárop weer de te verwachten (en reeds aanwezige) gevolgen, doorslaapt.
Daarom hoop ik nog vaak, zoals hier boven, zomaar een alternatieve bewering over te nemen in de hoop (niet dat ik gelijk krijg uiteraard, dat is onzinnig om te willen) dat forumlezers hier toch ooit (want de correlerende berichten nemen toe) zelf eens (wellicht heimelijk) beginnen te spitten in de nu nog net niet van hogerhand als 'nepnieuws' (onwelgevallig dus) verwijderde alternatieven.
Zie maar hoe ieder daar mee omgaat, maar de uitnodiging staat!


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten