Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 21 jul 2020 15:08

@IRMO

Leuk he, afgeven op anderen, vooral als ze uit de " zwarte kousenkerk" gemeenschap komen.
Ben je nu echt zo dom, of lijkt dat maar zo.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 22 jul 2020 06:54

In Amsterdam is de de vraag ( vanuit de toeristen ) om ook in Nederland het dragen van mondkapjes verplicht te stellen.
Mijn stelling in deze is,
Moet het in Nederland verplicht worden mondkapjes te dragen zodra men een publieke ruimte betreed?
Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.
Als ex coronapatiënt, vind ik dat die verplichting er wel mag komen.
Uiteindelijk komt het ten goede aan de mens, en samenhangend daarbij aan de economie.

Graag uw mening/onderbouwing.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 22 jul 2020 13:47

elburger schreef:In Amsterdam is de de vraag ( vanuit de toeristen ) om ook in Nederland het dragen van mondkapjes verplicht te stellen.
Mijn stelling in deze is,
Moet het in Nederland verplicht worden mondkapjes te dragen zodra men een publieke ruimte betreed?
Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.
Als ex coronapatiënt, vind ik dat die verplichting er wel mag komen.
Uiteindelijk komt het ten goede aan de mens, en samenhangend daarbij aan de economie.

Graag uw mening/onderbouwing.

Volgens de Belgische viroloog zal in Nederland binnenkort ook een mondmasker verplicht gesteld worden. Nederland loopt iets achter op België in maatregelen, maar uiteindelijk komen de maatregelen vrijwel overeen.
Ik heb inmiddels een voorraad maskers aangelegd.
Want als het verplicht wordt, komt er natuurlijk een run op. Ze liggen nu overal, in supermarkten, bij drogisten, je kunt ook online bestellen.
Ik heb er geen moeite mee.
Wel voelt het wat benauwd als je zo'n ding langer moet dragen en je bent lichamelijk actief.

Ik vind het zorgelijk dat het aantal besmetten snel toeneemt. Nu worden er veel meer mensen getest dan een paar maanden geleden, dus er blijven minder COVID patiënten onder de radar.
Dus je kunt je hart vasthouden als het kouder gaat worden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 22 jul 2020 19:22

elburger schreef:@IRMO

Leuk he, afgeven op anderen, vooral als ze uit de " zwarte kousenkerk" gemeenschap komen.
Ben je nu echt zo dom, of lijkt dat maar zo.



Ik was heel erg serieus anders...misschien wat onhandig geformuleerd, maar ik zie jou ook regelmatig afgeven op van alles waar je het niet mee eens bent. En ik kom zelf uit die gemeenschap hoor, dus die domheid valt wel mee. :wink:

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 22 jul 2020 19:23

Chaya schreef:Volgens de Belgische viroloog zal in Nederland binnenkort ook een mondmasker verplicht gesteld worden. Nederland loopt iets achter op België in maatregelen, maar uiteindelijk komen de maatregelen vrijwel overeen.
Ik heb inmiddels een voorraad maskers aangelegd.
Want als het verplicht wordt, komt er natuurlijk een run op. Ze liggen nu overal, in supermarkten, bij drogisten, je kunt ook online bestellen.
Ik heb er geen moeite mee.
Wel voelt het wat benauwd als je zo'n ding langer moet dragen en je bent lichamelijk actief.

Ik vind het zorgelijk dat het aantal besmetten snel toeneemt. Nu worden er veel meer mensen getest dan een paar maanden geleden, dus er blijven minder COVID patiënten onder de radar.
Dus je kunt je hart vasthouden als het kouder gaat worden.



Ik denk dat mensen een beetje genoeg hebben van alle maatregelen en denken dat als ze het maar negeren dat het dan wel verdwijnt. Jammer dat het virus alleen niet zo denkt. En ik vind het vooral irritant dat door dat mondkapje mijn bril beslaat de hele tijd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2020 22:03

Niet alle reformatorische christenen zijn tegen ieder vaccin Irmo...

elburger schreef:In Amsterdam is de de vraag ( vanuit de toeristen ) om ook in Nederland het dragen van mondkapjes verplicht te stellen.
Mijn stelling in deze is,
Moet het in Nederland verplicht worden mondkapjes te dragen zodra men een publieke ruimte betreed?
Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.
Als ex coronapatiënt, vind ik dat die verplichting er wel mag komen.
Uiteindelijk komt het ten goede aan de mens, en samenhangend daarbij aan de economie.

Graag uw mening/onderbouwing.


Wat moet dat moet. Erg prettig is het niet, vrijdag en zondag voor het eerst een eind met trein en bus gereisd waarbij ik een poos met zo’n ding op heb gezeten en ik word er nuet gelukkig van. Maar allicht is het noodzakelijk kwaad, zeker als mensen zich minder aan de regels gaan houden. Hoewel ik soms afvraag hoeveel het helpt. In het OV kan ik me wel voorstellen. Maar ik doe al maanden een paar keer per week boodschappen en het is zelden heel rustig in de supermarkten. Als dat voor veel verspreiding zou zorgen zou het virus veel minder onder controle zijn gekomen. En nieuwe oplevingen komen volgens mij niet uit die hoek, meer van plekken waar mensen langere tijd bij elkaar zitten, waar de ventilatie minder is etcetera.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 23 jul 2020 18:24

Ben ik ook niet Marnix. Maar dit vaccin zal ik niet gaan halen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 23 jul 2020 22:23

Ik raak nou ook niet echt opgewonden van een vaccin tegen Corona op dit moment.
Heb verder niets tegen medicijnen.
En dan al dat gespeculeer over 2e Corona golf of dit of dat....
Wat een klein geloof denk ik dan.
Misschien ben ik te nuchter, maar goed ook als je zelf in de zorgsector werkt :wink:
Maar ik verwacht het van de Medicijnmeester....
Niet dat ik onverschillig ben....maar mijn leven is geborgen en beveiligd in Gods Hand.
Wat heb ik te vrezen.
Dat vaccin is er nog niet, dus...
Als God het wil en het vaccin komt, prima....
En zo niet is het toch ook goed.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 27 jul 2020 11:41

Coronavirus steekt de kop weer op.
Hoe zou dat nu toch kunnen?!
Wel, de mens is van nature niet gewend om "gebonden" te zijn, en als het dan in het geval van de lockdown toch "deels" gebeurt, dan gaat men helemaal los als de maatregelen verzacht worden. Nu steekt het de kop dus weer op. Niet alleen in Nederland maar ook in België en zovele andere steden/gebieden. Deels, misschien wel vooral, omdat men te beroerd is om de maatregelen die zijn genomen in acht te nemen. Kroegen sluiten noodgedwongen hun zaak omdat de aanwezigen , veelal jeugd, zich niet aan de gestelde maatregelen houden, en ja, waarom zou je ook.
De zwakkeren en ouderen gaan toch eerst dood en handhaving is er ook niet of nauwelijks. En als er gehandhaafd wordt slaat men de handhaver wel op zijn/haar gezicht.
Het is weer zo dat de minderheid het weer verpest voor de meerderheid.
Nederland een gedoog land?
De niet aan de regelgeving houdende mensen dom en blind?
Misschien wel beide.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 28 jul 2020 21:57

Jammer weer die negatieve insteek op het geheel.
Gelukkig heb ik andere ervaringen, maar wellicht ook een heel andere leefomgeving hierin....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 29 jul 2020 19:07

Achja, eerst gingen we gewoon dood. Nu gaan we aan corona dood. En dat is heul erg ineens, schijnbaar.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2020 22:51

irmo schreef:Achja, eerst gingen we gewoon dood. Nu gaan we aan corona dood. En dat is heul erg ineens, schijnbaar.


Als je daardoor eerder doodgaat is dat wel erg. En de cijfers van oversterfte maken duidelijk dat dat aan de hand is. En ja, dan is dat erg. Je zegt toch ook niet als iemand in het verkeer is doodgereden: ach je moet toch ergens dood aan gaan? Ook niet als die persoon al wat ouder is? Uiteindelijk gaan we allemaal een keer sterven maar daarom zijn ziekten en pandemieën die dat versnellen nog niet oke...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 29 jul 2020 22:59

Marnix schreef:
Als je daardoor eerder doodgaat is dat wel erg. En de cijfers van oversterfte maken duidelijk dat dat aan de hand is. En ja, dan is dat erg. Je zegt toch ook niet als iemand in het verkeer is doodgereden: ach je moet toch ergens dood aan gaan? Ook niet als die persoon al wat ouder is? Uiteindelijk gaan we allemaal een keer sterven maar daarom zijn ziekten en pandemieën die dat versnellen nog niet oke...


Ik was cynisch, Marnix….

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2020 11:15

irmo schreef:Achja, eerst gingen we gewoon dood. Nu gaan we aan corona dood. En dat is heul erg ineens, schijnbaar.

De mensheid was er teveel aan gewend geraakt dat bijna alle ziektes beheersbaar zijn geworden.
In de middeleeuwen stierven de mensen van de builenpest, ja, maar dat was toen, die mensen wisten niks van hygiëne.
De Spaanse griep kwam direkt na W.O. 1, dus iedereen was verzwakt en was blij elkaar weer te zien, dus zaten bijeen in te kleine huisjes.

Maar anno 2020 worden er vieze beesten verkocht op een openluchtmarkt.
En gaan we gewoon door met carnaval vieren...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 30 jul 2020 13:52

Chaya schreef


Maar anno 2020 worden er vieze beesten verkocht op een openluchtmarkt.
En gaan we gewoon door met carnaval vieren...


Dat klopt, met abola in Afrika is het precies hetzelfde.
Men eet wilde dieren.
Misschien een rare kronkel van mij, maar het zijn allemaal schepselen gecreëerd door God.
En de mensheid, of een deel van de mensheid gaat er niet goed mee om.
De toorn van God?
Ik geloof daarin.

En een ander punt is dat de mens zichzelf bijna god waant.
Men vindt altijd wel iets tegen de ziekte. ( terwijl de kanker al in de Bijbel genoemd wordt,)
Als er een geneensmiddel gevonden wordt, waar dan ook tege, dan is Gods hand daarin.
Men knoeit met DNA.
Ik ben er zeker van dat God dat niet wenst.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten