Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 17 mar 2020 06:34

In tijden van ellende is de verbroedering vaak een vaststaand feit.
Prima!

Mijn oproep aan jullie allen is om hieraan mee te doen en om deze boodschap te verspreiden.

Oproep: klap je handen stuk voor iedereen die Nederland door coronacrisis slaat. Doe jij mee?


Deze oproep gaat momenteel rond en de initiatiefnemers hopen dat jij mee gaat doen.

Onze zorg, hulpverleners en al die mensen die ons land draaiende houden strijden momenteel dag en nacht tegen het Coronavirus/ COVID-19. Zij vechten letterlijk voor onze levens en onze maatschappij. Dit is een groot en luidruchtig applaus waard, een hart onder de riem. Dinsdag 17-3 om 20:00 willen wij massaal en in heel Nederland een luid applaus aan al deze mensen laten horen. Met elkaar en vooral samen komen we deze moeilijke tijd door. Doe jij mee? Film het en gooi het online zodat ook de harde werkers dit terug kunnen zien.


Samen sterk!

Dinsdag 17-3 om 20:00 voor je deur, op het platdak, balkon, of achter je raam. GEWOON DOEN.


Al vast mijn hartelijke dank.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 17 mar 2020 06:37

Overal in de wereld werkt men keihard, dan en nacht om een vaccin tegen het COVID-19 virus te vinden.

In de USA wordt het eerste vaccin getest op proefpersonen.

BBC News

The first human trial of a vaccine to protect against pandemic coronavirus has started in the US.

Four patients received the jab at the Kaiser Permanente research facility in Seattle, Washington, reports the Associated Press news agency.

The vaccine cannot cause Covid-19 but contains a harmless genetic code copied from the virus that causes the disease.

Experts say it will still take many months to know if this vaccine, or others also in research, will work.

The first person to get the jab on Monday was a 43-year-old mother-of-two from Seattle.

"This is an amazing opportunity for me to do something," Jennifer Haller told AP.

Scientists around the world are fast-tracking research.

And this first human trial, funded by the National Institutes of Health, sidesteps a check that would normally be conducted - making sure the vaccine can trigger an immune response in animals.

But the biotechnology company behind the work, Moderna Therapeutics, says the vaccine has been made using a tried and tested process.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 17 mar 2020 06:39

Nog even een staaltje van "grootheidswaanzin???

De UEFA wil een compensatie van honderden miljoenen euro’s zien wanneer dinsdag wordt besloten om het EK te verplaatsen naar 2021 vanwege de uitbraak van het coronavirus. Volgens The Athletic gaat het om een eis van driehonderd miljoen euro, die de Europese voetbalbond wil verhalen op de clubs en aangesloten voetbalbonden. De UEFA verwacht dat dat bedrag nodig is om te kosten te dekken die het verplaatsen van het Europese eindtoernooi met zich meebrengt.

Dinsdag vindt een crisisoverleg plaats tussen de UEFA en de 55 aangesloten voetbalbonden. Tijdens de conference call bellen ook de European Club Association en European Leagues in. Een van de belangrijkste agendapunten is EURO 2020, dat op 12 juni zou beginnen. Omdat vrijwel alle competities zijn stilgelegd vanwege het virus, is de kans groot dat het EK verzet moet worden omdat de nationale competities grote vertraging hebben opgelopen.

De voetbalbonden willen hoe dan ook de competities tot een goed einde brengen, wat negatieve gevolgen zou hebben voor het EK. Clubs en bonden zien het niet zitten om het seizoen per direct te beëindigen, om vervolgens de huidige stand als eindstand op te nemen. Ondanks dat niemand weet wanneer de competities weer hervat kunnen worden, houdt men hoop om het huidige voetbalseizoen voor het einde van juni af te ronden. Het EK zal derhalve verzet moeten worden naar mogelijk later dit jaar of volgend jaar. De UEFA wil de kosten volgens The Athletic verhalen op de clubs en bonden.


Persoonlijk!!
Te zot voor woorden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 17 mar 2020 09:52

elbert schreef:Inmiddels zijn de Britten van hun "herd immunity" (groepsimmuniteit) strategie afgestapt en gaan ze net als bijna alle andere landen over op de strategie van volledige onderdrukking van het virus. In elk geval was het in het Verenigd Koninkrijk een gevalletje van slechte communicatie.

Maar als ik de toespraak van premier Rutte beluister, dan gelooft hij wel in deze groepsimmuniteits strategie (of het zou ook een kwestie van onduidelijke communicatie kunnen zijn). Die komt erop neer dat de meeste Nederlanders "gecontroleerd" ziek worden en zo immuun worden voor het virus.
Dat is een buitengewoon riskante strategie die door de wereldgezondheidsorganisatie WHO wordt afgeraden.
Redenen waarom dit een riskante strategie is:
- het coronavirus komt in 2 varianten (de L en S variant) en je kunt ze allebei krijgen. Je moet dus 2 keer ziek worden om immuun te zijn.
(...)
De enige vorm van groepsimmuniteit die werkt, is die met een vaccin. Maar dat is er nog niet.

Kortom: ik snap waarom de WHO (en ook artsen in andere landen) dit helemaal niet zien zitten.
We moeten dit even in het achterhoofd houden, nu er door sommigen positief op de toespraak van Rutte wordt gereageerd.

Het hooft principe, van de maatregelen die nu genomen zijn door de overheid, is om de snelle vermenigvuldiging van het coronavirus af te remmen in Nederland.

De theorie achter deze aanpak is : als de besmetting langzamer gaat krijg je automatisch ook meer mensen die immuun zijn geworden (die de coronavirus gehad hebben en weer beter zijn geworden) die achtereenvolgens bescherming opleveren voor nieuwe besmettingen.
Tevens heeft deze aanpak het doel om de ziekenhuizen te ontlasten van een piek van corona patiënten.

Je zou asociaal kunnen stellen dat we met deze aanpak in de wachtrij staan om het coronavirus te krijgen .

Zijn er twee coronavirussen ?

Ik heb wel vernomen dat er ook een normale griepvirus heerst bij de coronavirus.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 17 mar 2020 11:24

Afbeelding

In het kader van tegenstrijdige berichten.
Wat de ene deskundige stellig beweert, nuanceert de volgende weer.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 17 mar 2020 11:26

benefietdiner schreef:Het hooft principe, van de maatregelen die nu genomen zijn door de overheid, is om de snelle vermenigvuldiging van het coronavirus af te remmen in Nederland.

De theorie achter deze aanpak is : als de besmetting langzamer gaat krijg je automatisch ook meer mensen die immuun zijn geworden (die de coronavirus gehad hebben en weer beter zijn geworden) die achtereenvolgens bescherming opleveren voor nieuwe besmettingen.
Tevens heeft deze aanpak het doel om de ziekenhuizen te ontlasten van een piek van corona patiënten.

Je zou asociaal kunnen stellen dat we met deze aanpak in de wachtrij staan om het coronavirus te krijgen .

Zijn er twee coronavirussen ?

Ik heb wel vernomen dat er ook een normale griepvirus heerst bij de coronavirus.

Ben jij van de complottheorie??
Je hoorde hem toch duidelijk uitleggen dat er 3 opties zijn!
Keuze uit kwaad, kwader en verschrikkelijk.
Met daarbij de uitleg waarom er NU voor deze aanpak gekozen is.

Er komen teveel feiten en fabels op ons af en een leek kan die echt niet meer uit elkaar houden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Nina » 17 mar 2020 11:38

-

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 17 mar 2020 12:51

Had even de tijd om als ontspanning iets te gaan lezen.
Heb o.a. een dagtekst van Wulfert Floor gelezen.

" Exodus 15 vs 26 , Ik ben de Heere, uw Heelmeester."

"Vanwege de zonde is de wereld een gasthuis vol ellende en ziekte. Ook voor deze kwalen hebben wij de Heere nodig om genezen te worden, want het is beter tot de Heere de toevlucht te nemen dan op mensen te vertrouwen."

Deze woorden uit een preek van W.Floor, 1818 -1876 , zijn altijd actueel. Welk vaccin er ook mag worden gevonden, het is al Gods werk!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 17 mar 2020 14:55

elbert schreef:Inmiddels zijn de Britten van hun "herd immunity" (groepsimmuniteit) strategie afgestapt en gaan ze net als bijna alle andere landen over op de strategie van volledige onderdrukking van het virus. In elk geval was het in het Verenigd Koninkrijk een gevalletje van slechte communicatie.

Maar als ik de toespraak van premier Rutte beluister, dan gelooft hij wel in deze groepsimmuniteits strategie (of het zou ook een kwestie van onduidelijke communicatie kunnen zijn). Die komt erop neer dat de meeste Nederlanders "gecontroleerd" ziek worden en zo immuun worden voor het virus.
Dat is een buitengewoon riskante strategie die door de wereldgezondheidsorganisatie WHO wordt afgeraden.
Redenen waarom dit een riskante strategie is:
- het coronavirus komt in 2 varianten (de L en S variant) en je kunt ze allebei krijgen. Je moet dus 2 keer ziek worden om immuun te zijn.
- voor immuniteit is 60 a 70% dekking van de bevolking nodig, dus zo'n 12 miljoen mensen. Als die allemaal eerst ziek moeten worden, heb je een grote groep mensen die op de IC zullen moeten verblijven (denk aan een half miljoen of meer) en een groot aantal van hen zal sterven. We hebben in Nederland 1150 IC bedden (op te schalen tot 2000), dus het is vrijwel onmogelijk om die allemaal op de IC op te vangen met deze strategie, zelfs al probeer je dit over een lange tijd uit te smeren.
- het virus kan muteren naar een andere variant, zodat je qua immuniteit weer helemaal opnieuw moet beginnen.
- het is de vraag of we dit virus op deze manier kunnen controleren. De ervaringen in Singapore, Hong Kong en China leren dat het mogelijk is om het virus op een andere manier onder controle te krijgen.
enz.

De enige vorm van groepsimmuniteit die werkt, is die met een vaccin. Maar dat is er nog niet.

Kortom: ik snap waarom de WHO (en ook artsen in andere landen) dit helemaal niet zien zitten.
We moeten dit even in het achterhoofd houden, nu er door sommigen positief op de toespraak van Rutte wordt gereageerd.


Ik had niet verwacht dat er nog iemand zou zijn die de Britten na Brexit nog serieus zou nemen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 17 mar 2020 17:29

Sommigen weigeren om medicijnen in te nemen, en mijden geen plaats of persoon waar hun aanwezigheid niet is vereist. Zó gaat het niet goed lieve vrienden! Gebruik de medicijnen, neem en doe wat zou kunnen helpen, ontsmet je huis, tuin en straat. Mijd ook personen en plaatsen, waar je naaste je niet nodig heeft. En gedraag je als iemand die graag een grote stadsbrand wil helpen blussen. Want wat is de pest anders dan een vuur, dat geen hout en stro, maar lichaam en leven opvreet.

Ik zal God bidden dat Hij ons genadig wil bewaren en beschermen. Dan wil ik ook helpen met het uitroken, de lucht in huis verversen, medicijnen geven en nemen, én plaats en persoon mijden waar men mij niet nodig heeft, opdat ik mijzelf niet zal verwaarlozen en bovendien ook anderen zou aansteken en besmetten, en dat ik zó door mijn nalatigheid de oorzaak van andermans dood zou zijn.

Wil God mij echter wegnemen, dan zal Hij mij wel weten te vinden. In dat geval heb ik toch gedaan wat Hij wilde dat ik zou doen, en ben ik niet schuldig aan mijn eigen dood of aan de dood van andere mensen. Waar echter mijn naaste mij nodig heeft, wil ik geen plaats of persoon mijden, maar onbezorgd gaan en helpen zo goed ik kan, zoals al eerder is gezegd. Kijk, dat is een echt godvrezend geloof, dat niet roekeloos of vermetel is, en God ook niet verzoekt.

Dit schreef Luther, n.a.v. de pestepidemie
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 17 mar 2020 18:14

Chaya schreef

Ik zal God bidden dat Hij ons genadig wil bewaren en beschermen


Dank je Chaya, ik doe het al en zal het blijven doen.
Voor hen die gezond zijn maar bovenal voor hen die een zwakke afweer hebben, en voor hen die ziek zijn.

Weet je?
Waren er maar meer mensen op dit forum zoals als jij. ( zijn er wel ) want soms is het een verschrikking wat je hier allemaal leest.
Dat past niet in de geboden die God ons heeft gegeven.
Gelukkig ben jij ( zijn er meerderen ) die daar een uitzondering op zijn.

Laten wij bidden, ja, vooral aanhoudend bidden.
En nadien God danken.
Want dat DANKEN "vergeet" men zo vaak.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2020 07:22

elbert schreef:Inmiddels zijn de Britten van hun "herd immunity" (groepsimmuniteit) strategie afgestapt en gaan ze net als bijna alle andere landen over op de strategie van volledige onderdrukking van het virus. In elk geval was het in het Verenigd Koninkrijk een gevalletje van slechte communicatie.

Maar als ik de toespraak van premier Rutte beluister, dan gelooft hij wel in deze groepsimmuniteits strategie (of het zou ook een kwestie van onduidelijke communicatie kunnen zijn). Die komt erop neer dat de meeste Nederlanders "gecontroleerd" ziek worden en zo immuun worden voor het virus.
Dat is een buitengewoon riskante strategie die door de wereldgezondheidsorganisatie WHO wordt afgeraden.
Redenen waarom dit een riskante strategie is:
- het coronavirus komt in 2 varianten (de L en S variant) en je kunt ze allebei krijgen. Je moet dus 2 keer ziek worden om immuun te zijn.
- voor immuniteit is 60 a 70% dekking van de bevolking nodig, dus zo'n 12 miljoen mensen. Als die allemaal eerst ziek moeten worden, heb je een grote groep mensen die op de IC zullen moeten verblijven (denk aan een half miljoen of meer) en een groot aantal van hen zal sterven. We hebben in Nederland 1150 IC bedden (op te schalen tot 2000), dus het is vrijwel onmogelijk om die allemaal op de IC op te vangen met deze strategie, zelfs al probeer je dit over een lange tijd uit te smeren.
- het virus kan muteren naar een andere variant, zodat je qua immuniteit weer helemaal opnieuw moet beginnen.
- het is de vraag of we dit virus op deze manier kunnen controleren. De ervaringen in Singapore, Hong Kong en China leren dat het mogelijk is om het virus op een andere manier onder controle te krijgen.
enz.

De enige vorm van groepsimmuniteit die werkt, is die met een vaccin. Maar dat is er nog niet.

Kortom: ik snap waarom de WHO (en ook artsen in andere landen) dit helemaal niet zien zitten.
We moeten dit even in het achterhoofd houden, nu er door sommigen positief op de toespraak van Rutte wordt gereageerd.


Wat is precies het alternatief? Een vaccin kon nog heel lang op zich laten wachten. Wel een jaar of 2. Dus moet je een lockdown doen tot er een vaccin is, anders slaat het virus mogelijk alsnog toe. Overigens is de praktijk niet zo heel veel anders dan bij een lockdown toch? De meeste mensen werken thuis en blijven veelal thuis. Verder dan naar een speeltuin met de kids of de hei op kom ik momenteel ook niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 18 mar 2020 08:15

Marnix schreef:Wat is precies het alternatief? Een vaccin kon nog heel lang op zich laten wachten. Wel een jaar of 2. Dus moet je een lockdown doen tot er een vaccin is, anders slaat het virus mogelijk alsnog toe. Overigens is de praktijk niet zo heel veel anders dan bij een lockdown toch? De meeste mensen werken thuis en blijven veelal thuis. Verder dan naar een speeltuin met de kids of de hei op kom ik momenteel ook niet.
Vooropgesteld: er zijn geen echt goede opties momenteel. Elke optie doet pijn.
Maar duidelijk is wel dat wat het kabinet nu voorstelt ("gecontroleerd" het virus laten rondgaan), ons mogelijk 40.000 tot 80.000 slachtoffers op gaat leveren. Zie daarvoor de aflevering van Nieuwsuur van gisteravond.
Daarom kijkt men in het buitenland met open mond naar deze Nederlandse benadering. Men vindt dit compleet onverantwoord. Niet alleen kost het veel mensenlevens, het werkt mogelijk ook nog eens niet.
Daarom kiest men in het buitenland ervoor om zoveel mogelijk tijd te winnen, totdat er een vaccin voorhanden is en/of het virus vanzelf uitdooft. Want het is goed mogelijk dat het virus in de zomermaanden een stuk minder actief is.
Op dit moment is er niet veel verschil tussen beide benaderingen, want in beide scenario's moet eerst het land (de landen) in (gedeeltelijke) lockdown om te voorkomen dat de ziekenhuizen overbelast raken (flatten the curve). Het debat gaat over wat er daarna moet gebeuren: laat het virus vrij rondgaan of probeer het nog steeds te onderdrukken, waarbij dus voorlopig dus vergaande maatregelen nodig zijn. De rest van de wereld kiest dus voor de tweede optie.
In Nederland zie ik de eerste optie niet werken, omdat de marges voor de gezondheidszorg toch al heel smal zijn. Er zijn in Nederland relatief weinig IC bedden, dus de gezondheidszorg is binnen de kortste keren weer overbelast als je het virus rond laat gaan. Bovendien moet je, om groepsimmuniteit te krijgen, minstens 50% van de bevolking in aanraking brengen met het virus. Dat betekent dat iedereen onder de 55 het moet krijgen. Dat lukt sowieso al niet, dus zul je ook kwetsbare groepen ziek moeten laten worden. Compleet onverantwoord.
Ik denk trouwens dat het vaccin er eerder is dan over 2 jaar. Er is enorme druk om z.s.m. een vaccin te ontwikkelen en bijna alle medische instituten ter wereld werken daar dag en nacht aan.
Chaya schreef:Dit schreef Luther, n.a.v. de pestepidemie
Mooi stukje Chaya! Praktisch en geestelijk. Laten we op deze dag van gebed ons tot God richten, ons verootmoedigen en Hem om wijsheid en kracht vragen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 mar 2020 08:25

Marnix schreef:Wat is precies het alternatief? Een vaccin kon nog heel lang op zich laten wachten. Wel een jaar of 2. Dus moet je een lockdown doen tot er een vaccin is, anders slaat het virus mogelijk alsnog toe. Overigens is de praktijk niet zo heel veel anders dan bij een lockdown toch? De meeste mensen werken thuis en blijven veelal thuis. Verder dan naar een speeltuin met de kids of de hei op kom ik momenteel ook niet.

De maatregelen die nu genomen zijn door de overheid vind ik goed. Na ruim een week evalueren. Als het dan geen enkel effect heb moet je inderdaad denken aan een lockdown. Ik heb geen tellingen maar bij mij in de omgeving zijn nog heel veel bedrijven gewoon open. Ik begrijp ook niet hoe de regering straks om wil gaan met de toeslagen die nu belooft zijn. Wordt volgens mij een rommel en geruzie wie wel en wie niet. Dat is met lockdown niet aan de orde.Gelijke monniken gelijke kappen' zegt het spreekwoord in deze met toeslagen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 mar 2020 08:37

elbert schreef: Want het is goed mogelijk dat het virus in de zomermaanden een stuk minder actief is.

Dat vraag ik mij af. In warmere landen is het virus net zo actief.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron