Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2021 12:08

ben db bd schreef:Het is een pijnlijk rimpeltje Erik. En het heeft te maken met die waarheid juist op dit topic. Een onderwerp m.i. vol leugen en bedrog.
Even naar u toe, men weet van mij dat ik een complotgelovige ben. En hoe verder de waarheid terug gedrongen wordt in de maatschappij, hoe verder die verwoestende eindtijd door komt. (mijn tijd duurt het wel uit hoor, maar mijn lieve kleinkinderen ...)


Daarom geven we ook zoveel tegengas…. Omdat je leugens rondstrooit en als mensen met feiten komen doe je doe dan maar af als nep. En zo is het makkelijk om in leugens te geloven want je creëert zelf de omstandigheden waarmee je ze geloofwaardig wil maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2021 12:12

Lydia63 schreef:Laten we eerlijk zijn rokers worden nu in de samenleving toch 'n beetje als paria's beschouwt.


Ja maar zoals je merkt hier dus niet. Roken is ongezond en onverstandig, als je geen vaccin wil ondat je bang bent dat het schadelijk is voor je lichaam is stoppen met roken ook wel
een idee. Maar zoals je ziet zijn er hier veel mensen die weten hoe moeilijk dat is.

De echte paria’s zijn de bedrijven die die dingen maken, op de markt brengen, aanprijzen en er extra troep in stoppen zodat het nog moeilijker wordt om te stoppen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 18 jul 2021 13:38

Ik hou voor ogen dat op talloze plekken in de Bijbel te lezen is “wees niet bang” of soortgelijke bewoordingen. Dat zal vast niet voor niets zijn.

Dat is een goede houding Erik, laat die nooit meer los! Zelf ben ik m.i. al te oud om nog bang voor de toekomst te zijn.
Edoch, voor het heerlijke Koninkrijk Gods hier op aarde zal uitbreken, gaat daar nog een diep dal van verdrukking aan vooraf, lees ik in mijn Bijbeltje. (ik meen het eerste paard van Op.6 reeds waar te kunnen nemen). En daar wordt corona zichtbaar voor gebruikt, ziet onze groep. ik zie de mensen om mij heen murw verdrukt worden met maatregelen die aantoonbaar voor wie kijken wil, niet eens rendabel zijn, (geven ze bij het RIVM zelf toe) maar waar de Greed Reset wel zeer mee gediend wordt.

ik zie op blz.16 van AMEN een breed lachend hoofd staan met de tekst: "You'll own nothing. And you'll be happy."
Dat komt van meneer Schwab, WEF af hè?, de man van (in 1994 reeds) een 'New World Order'.
Binnen heel de Maranatha-beweging (gespinsd op Bijbelse toekomst hè) kom ik die erkenning overtuigd tegen, maar hier slechts spaarzaam.
Vooral de jeugd hebben we met de 'corona-maatregelen' zwaar te pakken gehad. De helft meer schadegevallen als daarvoor, waar het evenwicht uit is, zag ik op TV. Zag u het ook? Zo wordt je gekraakt hoor.
De antichrist houdt er straks alleen maar slaven op na hoor!! (Op.13) In die dienst staan ook de 'maatregelen', doorzien wij met duizenden.
Zelfs Mark Rutte zei dat het 'oude normaal' nooit meer terug zal komen, weten we nog? Dat fronst bij mij een rimpeltje hoor.

ps: overigens weet men van mij dat ik de rode hoekpiketpaaltjes van de nieuwe hemel op de nieuwe aarde op onze huisglobe al netjes op schaal heb uitgezet hoor. :) Op.21 ! ik verblijd mij reeds iedere dag en heb 2Petrus3:13 al op m'n grafkruisje staan. Prijs de HEER!
(maar dat is wel ná wat we nu over ons heen aan het halen zijn)
Laatst gewijzigd door ben db bd op 28 jul 2021 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 18 jul 2021 15:17

Marnix schreef: Daarom geven we ook zoveel tegengas…. Omdat je leugens rondstrooit en als mensen met feiten komen doe je doe dan maar af als nep. En zo is het makkelijk om in leugens te geloven want je creëert zelf de omstandigheden waarmee je ze geloofwaardig wil maken.

Ja, de feiten van Marnix komen onverminderd uit de mainstreammedia. En ik haal mijn gegevens uit de bijna reeds verboden alternatieve media. Op veel plaatsen worden de alternatieve media reeds geweerd (mag je niet lezen) als nepnieuws. Ajsa Ollongren is zelfs een wettelijke regeling tot strafbaarstelling aan het uitwerken (of heeft dat reeds gereed). Uiteraard lezen de m.i. wakkeren onder ons ook de mainstream, waar we allen mee worden overspoeld, maar ja, wij horen óók de andere kant aan, de achterkant van de reclameboodschappen, voorgedragen door toch heel vaak o.i. Gods Geest geleide christenen, viel u dat ook al op?
voorbeeldje van m.i. een deskundig eerlijk man, (verder ken ik hem niet hoor,) uit AMEN:
"Op de website van Instituut Clingendael vraagt prof. Bob de Wit (hoogleraar Strategisch Leiderschap aan Nyenrode Business Universiteit) zich af hoe 'great' de Great Reset is en voor wie. Hij waarschuwt dat deze 'Great Reset' vooral de belangen van digitech-, financiële en farmaceutische bedrijven dient in een wereldorde waarin nationale staten en democratische controle ondergeschikt zijn". enz.

Lieve mensen we kunnen zo boeken vol schrijven, maar die zullen 'verbrand' worden, zoals ketters ooit.
Als Mortlach heeft Gegoogeld wat ze bij dat machtige digitechbedrijf van AAPS weten te schelden, moet ik mij verslagen weten, toch?
Weet u, ik vind die professor de Wit ons hier zo heel nuchter informeren. Zo lees ik een compleet verhaal over de corporate-states en zo.
Vergun mij maar om een pleidooi te mogen houden voor een bredere informatie dan wat de kranten ons moeten voorschrijven.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2021 15:33

ben db bd schreef:Als Mortlach heeft Gegoogeld wat ze bij dat machtige digitechbedrijf van AAPS weten te schelden, moet ik mij verslagen weten, toch?
Weet u, ik vind die professor de Wit ons hier zo heel nuchter informeren. Zo lees ik een compleet verhaal over de corporate-states en zo.
Vergun mij maar om een pleidooi te mogen houden voor een bredere informatie dan wat de kranten ons moeten voorschrijven.


Tja, als je ZO hardleers bent (en daar waarschijnlijk nog trots op bent ook); als je elke keer weer negeert dat je je toeverlaat zoekt in de bewezen leugens; als je de tijd en moeite die mensen nemen om je daar te goeder trouw en met de beste bedoelingen op te wijzen met voeten treedt; als je vastberaden bent te blijven dwalen; dan doe je je best maar hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2021 17:07

ben db bd schreef:Ja, de feiten van Marnix komen onverminderd uit de mainstreammedia. En ik haal mijn gegevens uit de bijna reeds verboden alternatieve media. Op veel plaatsen worden de alternatieve media reeds geweerd (mag je niet lezen) als nepnieuws. Ajsa Ollongren is zelfs een wettelijke regeling tot strafbaarstelling aan het uitwerken (of heeft dat reeds gereed). Uiteraard lezen de m.i. wakkeren onder ons ook de mainstream, waar we allen mee worden overspoeld, maar ja, wij horen óók de andere kant aan, de achterkant van de reclameboodschappen, voorgedragen door toch heel vaak o.i. Gods Geest geleide christenen, viel u dat ook al op?
voorbeeldje van m.i. een deskundig eerlijk man, (verder ken ik hem niet hoor,) uit AMEN:

Lieve mensen we kunnen zo boeken vol schrijven, maar die zullen 'verbrand' worden, zoals ketters ooit.
Als Mortlach heeft Gegoogeld wat ze bij dat machtige digitechbedrijf van AAPS weten te schelden, moet ik mij verslagen weten, toch?
Weet u, ik vind die professor de Wit ons hier zo heel nuchter informeren. Zo lees ik een compleet verhaal over de corporate-states en zo.
Vergun mij maar om een pleidooi te mogen houden voor een bredere informatie dan wat de kranten ons moeten voorschrijven.


Of je haalt je informatie uit een krant waar goed naar de feiten wordt gekeken, of je haalt het uit roddelblaadjes die totaal niet aan hoor en wederhoor doen. Of je luistert naar wat experts zeggen of naar wat mensen zonder de juiste expertise als Willem Engel zeggen. Maar geloof jij lekker wat de “tabloids” aan fake news brengen want dat wil je graag horen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 18 jul 2021 18:31

Ja, de feiten van Marnix komen onverminderd uit de mainstreammedia. En ik haal mijn gegevens uit de bijna reeds verboden alternatieve media. Op veel plaatsen worden de alternatieve media reeds geweerd (mag je niet lezen) als nepnieuws.



Je bent een roepende in de woestijn zo te zien ;ook in de zogenaamde alternatieve media komt nepnieuws voor en doemdenken is daar bonton,maar over het algemeen heb je wel gelijk;wat goed is is tegenwoordig slecht en wat slecht is is tegenwoordig goed, en de tekenen van de tijd daar gaat men aan voorbij;gewoon vrolijk.zijn en eten en drinken wat maakt het uit. Het gaat weer de verkeerde kant uit met de coronapandemie maar ja dat is niet waar,men ontkent het gewoon,ach ................. :-oo

Wij weten een ding angst is een slecht raadgever;de Christen die een Militia Christi is is niet bang.Voor hen die met Hem Leven zal het zijn hier en nu en voor altijd..... Veritas vos liberabit.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Erik1960 » 18 jul 2021 18:46

Haaibaai schreef:Je bent een roepende in de woestijn zo te zien ;ook in de zogenaamde alternatieve media komt nepnieuws voor en doemdenken is daar bonton,maar over het algemeen heb je wel gelijk;wat goed is is tegenwoordig slecht en wat slecht is is tegenwoordig goed, en de tekenen van de tijd daar gaat men aan voorbij;gewoon vrolijk.zijn en eten en drinken wat maakt het uit. Het gaat weer de verkeerde kant uit met de coronapandemie maar ja dat is niet waar,men ontkent het gewoon,ach ................. :-oo

Wij weten een ding angst is een slecht raadgever;de Christen die een Militia Christi is is niet bang.Voor hen die met Hem Leven zal het zijn hier en nu en voor altijd..... Veritas vos liberabit.

Ik kan je niet volgen… “het gaat weer de verkeerde kant uit” en “angst is een slechte raadgever”. Wat is nu eigenlijk je boodschap?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 18 jul 2021 23:11

Lydia63 schreef:Ik kom uit 'n geloofsgemeenschap waar broeders en zuster vanwege roken kunnen worden uitgesloten.
Het wordt bezien als niet echt willen of 'n gebrek aan Gods H.G
Want zó zegt men als men echt wil dan kan het ik vind jou bijdrage erg verfrissend Meribel, je maakt van de verslaafde geen boosdoeners maar slachtoffers, ik kom ook uit 'n milieu waar op tafels met feestjes, sigaretten naast de nootje stonden.

Ik voel me beschaamd dat ik nu weer rook, ná toch enkele stop pogingen en eenmaal bijna 15 jaar.
Zeker omdat mijn andere broers en zussen het is gelukt, om te stoppen zonder geloof.


Exact, je bent geen dader. Je bent een slachtoffer.


En als je je realiseert dat je gewoon misbruikt wordt….Ze stoppen jou lijf vol met verslavend kankerverwekkend gif met slechts één enkel doel…geld verdienen. En dat jij het hoogstwaarschijnlijk dood aan gaat, ja daar maken ze zich wel zorgen om. Want ja dan verdienen ze niets meer aan je? Dus met heel veel slimme marketing zijn ze continu op zoek naar ‘ replacement smokers’. Zo noemen ze de nieuwe jonge mensen die ze aan het roken willen krijgen. Die aanwas moet blijven groeien want hun vaste klanten roken zich helaas sneller dan ze zouden willen dood. En hoe kan je het best verdienen aan een roker? Als ze zo jong mogelijk verslaafd raken. Dus in hippe netflix series wordt gerookt, op amerikaanse social media roken hippe influencers. Alles om het verbod op tabaksreklame te omzeilen Alles om een volgende generatie aan het roken te krijgen

Hoe dan ook, realiseer hoe ze je in de greep hebben puur voor je geld. Dat je geen dader bent maar slachtoffer. Wordt intens kwaad op de fabrikanten van wat je telkens weer aansteekt. En kieper dan al die rommel in de prullenbak


Maar dat je rookt is niet jouw schuld

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lydia63 » 19 jul 2021 12:53

meribel schreef:Exact, je bent geen dader. Je bent een slachtoffer.


En als je je realiseert dat je gewoon misbruikt wordt….Ze stoppen jou lijf vol met verslavend kankerverwekkend gif met slechts één enkel doel…geld verdienen. En dat jij het hoogstwaarschijnlijk dood aan gaat, ja daar maken ze zich wel zorgen om. Want ja dan verdienen ze niets meer aan je? Dus met heel veel slimme marketing zijn ze continu op zoek naar ‘ replacement smokers’. Zo noemen ze de nieuwe jonge mensen die ze aan het roken willen krijgen. Die aanwas moet blijven groeien want hun vaste klanten roken zich helaas sneller dan ze zouden willen dood. En hoe kan je het best verdienen aan een roker? Als ze zo jong mogelijk verslaafd raken. Dus in hippe netflix series wordt gerookt, op amerikaanse social media roken hippe influencers. Alles om het verbod op tabaksreklame te omzeilen Alles om een volgende generatie aan het roken te krijgen

Hoe dan ook, realiseer hoe ze je in de greep hebben puur voor je geld. Dat je geen dader bent maar slachtoffer. Wordt intens kwaad op de fabrikanten van wat je telkens weer aansteekt. En kieper dan al die rommel in de prullenbak


Maar dat je rookt is niet jouw schuld


Je geeft me 'n zetje in de goede richting bedankt :wink:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 19 jul 2021 13:06

meribel schreef:Exact, je bent geen dader. Je bent een slachtoffer.

Maar dat je rookt is niet jouw schuld


nu ff volwassen... je bent een slachtoffer van jezelf, en het is wel degelijk eigen schuld als je doorgaat met roken.

Als je het er niet mee eens bent?.... plaats dan eens "zonde" op plaats van roken, of je het dan nog steeds eens bent.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 jul 2021 13:27

hans0166 schreef:nu ff volwassen... je bent een slachtoffer van jezelf, en het is wel degelijk eigen schuld als je doorgaat met roken.

Als je het er niet mee eens bent?.... plaats dan eens "zonde" op plaats van roken, of je het dan nog steeds eens bent.


Ja dat is een hele interessante
We zijn immers in zonde geboren en ontvangen. Als baby ben je al zondig
En wat zeg je dan tegen dat kind wat in de wieg ligt? Dat hij niet zondig is?
Je kan schuldig zijn en toch slachtoffer. Zo is het met de zonde precies eender

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 19 jul 2021 13:30

Uit een test is gebleken dat 11 van de 13 mensen die twee keer met Moderna waren geïnjecteerd al na één dag spike-proteïnen in hun bloed hadden. (Bedenk dat maandenlang door politiek en media werd beweerd dat de waarschuwingen van wetenschappers hiervoor ‘kwakzalverij’ waren, omdat de injectie in het spierweefsel zouden blijven. Ook dat is nu een leugen gebleken.)
Het immuunsysteem zal de cellen in de bloedvaten die door de mRNA injecties zijn gecodeerd om die spikes aan te maken, vervolgens aanvallen. Tevens worden trombocyten geactiveerd. Beide processen bevorderen de aanmaak van bloedpropjes. ‘Dit verklaart de vele aan bloedpropjes verwante tegenreacties – hersenbloeding, hartaanval, adertrombose – die na vaccinatie worden gemeld.’

Zomaar een paar regels uit een verklaring van het onafhankelijke Doctors for Covid Ethics . Dat zijn geen domme onderhorigen hè?
Wilt u zo nog een meter onafhankelijke verklaring? Ga dan ook naar de alternatieve media. ik doe dat al jaren en ontdek meestal hun gelijk.

dat meestal is gelukkig - Prijs de Heer! - nog niet altijd! En dat omdat onnoemelijk veel van wat dreigt door de Heere verhoed wordt.
Daarmee is de dreiging nog niet onwaar, maar is onze Redder aangetoond sterker dan de boze machten die ons onder willen trekken.
Dat mag ons christenen met grote dankbaarheid vervullen !! Dat mensen covidvaccinaties vaak goed doorkomen, is allesbehalve te danken aan hen die ons zgn 'democratisch' regeren en ons dus ook laten voorlichten, maar aan Gods genade, ... los van wat ik zelf hiermee weer over mij heen haal op dit besloten christelijke forum. ik heb maar één advies: bidt zelf ook maar om Gods waarheid. Met zegenbede, ben

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 19 jul 2021 13:35

Dat mag ons christenen met grote dankbaarheid vervullen !! Dat mensen covidvaccinaties vaak goed doorkomen, is allesbehalve te danken aan hen die ons zgn 'democratisch' regeren en ons dus ook laten voorlichten, maar aan Gods genade, ... los van wat ik zelf hiermee weer over mij heen haal op dit besloten christelijke forum. ik heb maar één advies: bidt zelf ook maar om Gods waarheid. Met zegenbede, ben




Inderdaad en niets anders dan dat d:)b
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2021 13:49

ben db bd schreef:Zomaar een paar regels uit een verklaring van het onafhankelijke Doctors for Covid Ethics . Dat zijn geen domme onderhorigen hè?
Wilt u zo nog een meter onafhankelijke verklaring? Ga dan ook naar de alternatieve media. ik doe dat al jaren en ontdek meestal hun gelijk.

dat meestal is gelukkig - Prijs de Heer! - nog niet altijd! En dat omdat onnoemelijk veel van wat dreigt door de Heere verhoed wordt.
Daarmee is de dreiging nog niet onwaar, maar is onze Redder aangetoond sterker dan de boze machten die ons onder willen trekken.
Dat mag ons christenen met grote dankbaarheid vervullen !! Dat mensen covidvaccinaties vaak goed doorkomen, is allesbehalve te danken aan hen die ons zgn 'democratisch' regeren en ons dus ook laten voorlichten, maar aan Gods genade, ... los van wat ik zelf hiermee weer over mij heen haal op dit besloten christelijke forum. ik heb maar één advies: bidt zelf ook maar om Gods waarheid. Met zegenbede, ben


Dat zelfde geldt voor mensen die een Covid-besmetting goed doorkomen. Als ik met een ziekte in het ziekenhuis terecht kom en ik word succesv ol behandeld dank ik God en ben ik dankbaar voor de medici, is het God die me geneest en daar mensen voor gebruikt.

Overigens heeft het EMA keurig gereageert op de brief van "doctor for covid ethics"

hans0166 schreef:nu ff volwassen... je bent een slachtoffer van jezelf, en het is wel degelijk eigen schuld als je doorgaat met roken.

Als je het er niet mee eens bent?.... plaats dan eens "zonde" op plaats van roken, of je het dan nog steeds eens bent.


Als we het even iets menselijker maken: Je kunt het beste stoppen maar het is wel verrekte lastig. Iemand is slachtoffer van zichzelf maar ook van instanties die verslavende middelen toevoegen zodat het moeilijk is om te stoppen. En ook niet iedereen komt makkelijk los van verslavende gewoonten. Sowieso werkt het doorgaans wat als mensen na een mislukte stoppoging zich nog veel schuldiger voelen omdat men ze aanpraat dat ze dat moeten. Beter kan je het iets positiever brengen. En als laatste zijn er genoeg christenen doodgegaan terwijl / doordat ze rookten en ook al is dat zonde, dan geloof ik nog steeds dat Gods genade groter is dan die schuld. Beter gewoon zeggen: Het is slecht voor je, het is moeilijk maar probeer ermee te stoppen, zoek er hulp bij, gebruik er evt middelen bij die helpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten