Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 03 apr 2020 19:04

Teus schreef:Waarom is dit geen complottheorie?

Bill Gates wil inderdaad kinderen vaccineren en wel met, zoals men zegt, gecombineerd met implanteerbare microchips om hun digitale ID te creëren.
We zullen het zien.
Het vaccineren van kinderen is iets wat we al sinds de 18e eeuw doen, ook als christenen. Daardoor is de kindersterfte met sprongen naar beneden gegaan. Dat kun je positief beoordelen, ik wel tenminste.
Dus als het beschermen van de gezondheid van kinderen een complot is, dan doe ik graag mee met dat complot.

Het onderstreepte gedeelte: wie zegt dat precies? Gates zelf of mensen die een hekel aan hem hebben? Namen en rugnummers graag. Want het implanteren van microchips is iets waar ik zeker niet achter sta (ik vind het verwerpelijk) en de meeste andere mensen (zowel christenen als niet-christenen) ook niet.

Maar de gedachte dat dit virus is gemaakt door mensen met het doel om mensen te vaccineren en/of uit te roeien, is allang ontkracht. Het virus is ontstaan door natuurlijke mutaties. Wat je de mensen wel kunt verwijten, is de slechte hygiene ("wet markets" in China waar dieren als vleermuizen werden verhandeld) waardoor het virus naar de mens kon overspringen en bovendien een slechte communicatie over de dodelijkheid ervan.
Er is trouwens niets nieuws onder de zon. Ook de builenpest die in de verschrikkelijke 14e eeuw eenderde van de Europese bevolking uitroeide, kwam oorspronkelijk uit het oosten van Azië. De ratten die de pest verspreidden, kwamen toen via schepen in nota bene Italië aan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2020 19:34

Teus schreef:Waarom is dit geen complottheorie?


Bill Gates wil inderdaad kinderen vaccineren en wel met, zoals men zegt, gecombineerd met implanteerbare microchips om hun digitale ID te creëren.
We zullen het zien.


En in gebieden met een ontoereikende of onbetrouwbare bureaucratie (bijvoorbeeld door burgeroorlogen) is dat ontzettend nuttig. Het is niet zo dat iemand die door een warlord wordt ontvoerd of tot kindsoldaat wordt gemaakt altijd een kopie van zijn geboorteakte bij zich heeft...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 apr 2020 20:26

Over kortzichtigheid gesproken.

Trump wil het bedrijf 3M dat maskers maakt dwingen te stoppen met het exporteren van hun producten, want "America First" en meer van dat moois. 3M exporteert onder andere naar Canada en Latijns-Amerika. De levering van maskers stoppen zou een humanitaire ramp zijn voor die landen, maar het zou het beschikbare aantal maskers in de VS zelfs kunnen verminderen. 3M gebruikt namelijk een speciale houtpulp die ALLEEN door een fabriek in Canada wordt gemaakt. En als Trump dit doorzet, kun je er donder op zeggen dat Trudeau dat niet zo maar laat gaan. En dan heeft niemand straks maskers.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 04 apr 2020 08:42

Mortlach schreef:En als Trump dit doorzet, kun je er donder op zeggen dat Trudeau dat niet zo maar laat gaan.
Dat doorzetten zal dus waarschijnlijk niet gebeuren. Uiteindelijk is het de realiteit die dicteert wat er gebeurt.

Er is ook goed nieuws: de afgelopen week zijn er dusdanig veel IC bedden bijgekomen in Nederland, dat de zorg het waarschijnlijk gaat redden om alle patiënten op de IC een plaats te kunnen geven. Eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in dat dit zou gaan lukken, maar er is hard gewerkt aan die IC bedden en bovendien lijkt de groei van het aantal benodigde bedden af te nemen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Teus » 04 apr 2020 09:38

elbert schreef:Het vaccineren van kinderen is iets wat we al sinds de 18e eeuw doen, ook als christenen. Daardoor is de kindersterfte met sprongen naar beneden gegaan. Dat kun je positief beoordelen, ik wel tenminste.
Dus als het beschermen van de gezondheid van kinderen een complot is, dan doe ik graag mee met dat complot.

Het onderstreepte gedeelte: wie zegt dat precies? Gates zelf of mensen die een hekel aan hem hebben? Namen en rugnummers graag. Want het implanteren van microchips is iets waar ik zeker niet achter sta (ik vind het verwerpelijk) en de meeste andere mensen (zowel christenen als niet-christenen) ook niet.

Maar de gedachte dat dit virus is gemaakt door mensen met het doel om mensen te vaccineren en/of uit te roeien, is allang ontkracht. Het virus is ontstaan door natuurlijke mutaties. Wat je de mensen wel kunt verwijten, is de slechte hygiene ("wet markets" in China waar dieren als vleermuizen werden verhandeld) waardoor het virus naar de mens kon overspringen en bovendien een slechte communicatie over de dodelijkheid ervan.
Er is trouwens niets nieuws onder de zon. Ook de builenpest die in de verschrikkelijke 14e eeuw eenderde van de Europese bevolking uitroeide, kwam oorspronkelijk uit het oosten van Azië. De ratten die de pest verspreidden, kwamen toen via schepen in nota bene Italië aan.

Wie bewijst dat het virus ontstaan is door natuurlijke mutaties?
Waarom is deze site waar en andere niet?
Waarom is dit geen complottheorie?

Je wilt namen?
Johns Hopkins
https://systems.jhu.edu/
Dit zeggen ze wie zij zijn.
"Wie wij zijn. De wereld leiden, de wereld verbinden en indruk maken op de wereld"
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2020 10:26

Teus schreef:Wie bewijst dat het virus ontstaan is door natuurlijke mutaties?
Dat soort mensen noemt men wetenschappers en die schrijven daarover verslagjes die je met een beetje zoekwerk gewoon kunt vinden. Hier kun je zulke verslagjes vinden: klik hier, hier of hier.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2020 15:45

Teus schreef:Wie bewijst dat het virus ontstaan is door natuurlijke mutaties?
Waarom is deze site waar en andere niet?
Waarom is dit geen complottheorie?

Je wilt namen?
Johns Hopkins
https://systems.jhu.edu/
Dit zeggen ze wie zij zijn.
"Wie wij zijn. De wereld leiden, de wereld verbinden en indruk maken op de wereld"


Ja, een 'mission statement' staat nu eenmaal altijd vol ronkende 'corporate-speak' dat je allemaal niet te letterlijk moet nemen. Er negatieve inferenties aan ontlenen, is nogal knullig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Teus » 04 apr 2020 16:02

Pcrtje schreef:Dat soort mensen noemt men wetenschappers en die schrijven daarover verslagjes die je met een beetje zoekwerk gewoon kunt vinden. Hier kun je zulke verslagjes vinden: klik hier, hier of hier.

Ik vind al zulk soort informatie dubieus. Terwijl ik het niet geheel afwimpel hecht ik voor een deel waarde aan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 04 apr 2020 16:05

Pcrtje schreef:Dat soort mensen noemt men wetenschappers en die schrijven daarover verslagjes die je met een beetje zoekwerk gewoon kunt vinden. Hier kun je zulke verslagjes vinden: klik hier, hier of hier.
Exact. Ik zou daar ook deze in Nature nog aan toe willen voegen: hier.
Verder staat de genetische code van dit virus online en je kunt zelf nagaan (als je er de kennis voor hebt natuurlijk) dat dit virus voor ongeveer 97% overeenkomt met het originele SARS virus uit 2003. Bovendien kun je dan nagaan wat de verschillen zijn en hoe die verschillen er gekomen zijn. Ik vrees dat ons dit allemaal boven de pet gaat, maar reken maar dat wetenschappers van over de hele wereld naar kijken. Als er door mensen met dit virus geknoeid is, dan komt dat hoe dan ook boven water. De eerste resultaten wijzen uit dat dit niet het geval is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Teus » 04 apr 2020 16:21

Mortlach schreef:Ja, een 'mission statement' staat nu eenmaal altijd vol ronkende 'corporate-speak' dat je allemaal niet te letterlijk moet nemen. Er negatieve inferenties aan ontlenen, is nogal knullig.

Het valt me op dat heel vaak mensen dergelijke informatie direct als complottheorie, waardeloos, bewijsloos dus niet waar bestempelen of niet letterlijk moet nemen.
Moeten we gewoon nergens meer naar luisteren, niets meer lezen en wat een ander van plan als flauwekul bestempelen?
Wat is het eigenlijk? Angst om de werkelijkheid onder ogen te zien. Bevreesd door het idee dat iemand je uit je comfortabele positie probeert te halen?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 04 apr 2020 17:14

Teus schreef:Het valt me op dat heel vaak mensen dergelijke informatie direct als complottheorie, waardeloos, bewijsloos dus niet waar bestempelen of niet letterlijk moet nemen.
Moeten we gewoon nergens meer naar luisteren, niets meer lezen en wat een ander van plan als flauwekul bestempelen?
Wat is het eigenlijk? Angst om de werkelijkheid onder ogen te zien. Bevreesd door het idee dat iemand je uit je comfortabele positie probeert te halen?


De wetenschappelijke kennis brengt de werkelijkheid het meest betrouwbaar in kaart. Die werkelijkheid kan vervolgens mee- of tegenvallen.
Het is zoals elbert terecht zegt: "Uiteindelijk is het de realiteit die dicteert wat er gebeurt."

Het gaat om de concrete praktijk dus. En niet om de (complot)theorie.
De wetenschap houdt zich bij wat zich concreet aandient.
Een (complot)theorie functioneert alleen als er een gebrek aan kennis is of als er onwil is om de wél aanwezige kennis te accepteren.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2020 17:19

Teus schreef:Het valt me op dat heel vaak mensen dergelijke informatie direct als complottheorie, waardeloos, bewijsloos dus niet waar bestempelen of niet letterlijk moet nemen.
Moeten we gewoon nergens meer naar luisteren, niets meer lezen en wat een ander van plan als flauwekul bestempelen?
Wat is het eigenlijk? Angst om de werkelijkheid onder ogen te zien. Bevreesd door het idee dat iemand je uit je comfortabele positie probeert te halen?


Ja, soms ligt het er nogal dik bovenop namelijk, en om eerlijk te zijn getuigt zelfs deze reactie van een neiging tot complotdenken. Het idee dat er mensen uit zijn om genocide op wereldschaal en daar miljarden in pompen, is duidelijk zo'n idee. En blijkbaar maken die vaccins die ze willen gebruiken mensen steriel? Doe toch even normaal!
En zeker als er termen vallen als New World Order, de Illuminati, de Bilderberg conferentie, Vrijmetselaars (moet daar altijd om lachen, mijn pa was vrijmetselaar), etc. Dan is dat gewoon echt niet serieus te nemen. En nee, dat is niet omdat het 'mijn comfortabele positie' onderuithaalt.

O, en onderaan het artikeltje een oproep om wat geld te doneren. Het is dus gewoon brood verdienen voor dit soort lui.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 04 apr 2020 17:55

Teus schreef:Ik vind al zulk soort informatie dubieus.
Waarom?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2020 18:01

gravo schreef:Een (complot)theorie functioneert alleen als er een gebrek aan kennis is of als er onwil is om de wél aanwezige kennis te accepteren.

gravo


Het is wel ontzettend subtiel, want alles wat niet binnen het complot past, is DUS onderdeel van het complot. "O, je hebt bewijs tegen mijn complot! Ja, dat zou jij wel zeggen, want jij maakt deel uit van/wordt bedrogen door het complot".

Correct opgezette complottheorieën zijn volledig immuun voor feiten en bewijzen en zijn volledig kogelvrij qua logica. Dat bedoelde ik dus met mijn opmerking dat Teus' laatste bericht daar nogal wat van weg had.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor K80 » 04 apr 2020 18:21

Lijkt aan het aantal ziekenhuis opnames dat de regels effect schijnen te hebben gelukkig. We zijn er natuurlijk nog lang niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten