Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 sep 2021 15:02

StillAwake schreef:De enige reden waarom jij dat kortzichtig vindt is dat het jouzelf raakt.
Blijkbaar doet het je pijn dat je voor onprofessioneel versleten wordt op een anoniem forum.
Dat is jammer, maar echt: ik kan dat niet professioneel vinden (en velen met mij, getuige het feit dat er in diverse landen een roep is om vaccinatieplicht bij zorgmedewerkers).

Het is kortzichtig omdat je met oogkleppen op achter een vaccin aanloopt dat ons niet gaat redden, maar wat je het liefst zo snel mogelijk aan alle mensen zou willen opdringen omdat je ervan uitgaat dat het virus dan alleen voorbij gaat. En iedereen die daar zijn twijfels bij heeft mag kranten gaan bezorgen ofzo want die is al helemaal niet capabel genoeg om voor de behoeftige medemens te zorgen. Hoe denigrerend.
Nou, het vaccin redt niet dus en ook WHO is eindelijk zover dat ze dat erkend https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... li=BBoPOOe

En wees gerust, het raakt me helemaal niet. Je mag me best onprofessioneel noemen en wat je er dan achter wilt plakken mag je ook nog zelf kiezen maar ik ben geen zorgverlener. Je krampachtige opstelling en de bijna dwangmatige obsessie om ongevaccineerden een vaccin aan te praten is wel wat zorgelijk. Verlies je de realiteit niet uit het oog?

Er zijn trouwens ook nog genoeg tegengeluiden tov een vaccinatieplicht voor zorgmedewerkers, gelukkig maar.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2021 15:35

lammetje schreef:Ik vind dat ze de tests gewoon moeten stoppen. Iedereen die nu nog geen vaccin heeft, neemt zijn eigen risico op ziek worden. Ondertussen is een groot gedeelte van de bevolking wél gevaccineerd, zijn er een aantal met een doorgemaakte besmetting zonder vaccinatie en ik denk ook nog wel best aardig wat met antistoffen zonder ooit een positieve test te hebben gehad. De kans is dus klein dat ze zorg weer wordt overbelast. Behalve als het vaccin niet doet wat het moet doen. (En dat is inderdaad wat ik denk, de komende winter) je loopt dan misschien 2 of 3 weken achter de feiten aan, maar blijven testen tot 2090, willen ze dat dan? Er zijn mensen die zeggen, laat de basisschool lekker open na besmetting, goed voor de immuniteit van kinderen. Wij wonen in een nuchter dorp, hier rennen ze niet zo snel naar de test straat, maar gezien het aantal klachten vlak voor de zomervakantie vermoed ik dat daar ook corona bij geweest is.

En nogmaals, als het doorgezet wordt dat ongevaccineerden wel moeten testen voor de horeca en de gevaccineerden niet, vind ik dat inderdaad krom. Want juist gevaccineerd is het risico groter dat je niet veel merkt maar het wel overdraagt. En dat is helemaal niet erg, want je wordt er niet ziek van als je gevaccineerd bent, toch? En als je ongevaccineerd klachten hebt moet je daar inderdaad wel maatregelen voor nemen. Zo zijn wij allemaal (met of zonder vaccin) verplicht met mondkapje op te werken bij simpele klachten en een sneltest te doen. Ook bij negatief wel mondkapje op, want je wil ook geen verkoudheid overdragen omdat iedereen met klachten dan weer moet testen. Is belastend voor de ouderen en kostenplaatje..

Nogmaals, ik beschouw een doorgemaakte besmetting als gelijkwaardig aan een gevaccineerde (en volgens mij ben je dat in de app dan ook (mits je het kunt aantonen), maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker).

Toch bewijst bijvoorbeeld Denemarken vandaag dat je, met een voldoende hoge vaccinatiegraad, de maatschappij niet langer hoeft te gijzelen.
En dat ik er wellicht wat rabiaat in sta: een student die bij mij afstudeerde was binnen 4 dagen overleden nadat hij ziek werd. Wellicht zit ik er daardoor iets te emotioneel in, 5 dagen voor zijn overlijden heb ik hem nog gesproken, 4 weken voor zijn overlijden heeft hij zijn medische keuring gehad om zijn afstudeerproject offshore af te kunnen ronden, en twee maanden geleden stond ik bij zijn graf...

Wellicht maakt dat mijn toon wat harder, en mijn mening wat onbuigzamer...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 10 sep 2021 15:38

Dorpeling schreef:Het is kortzichtig omdat je met oogkleppen op achter een vaccin aanloopt dat ons niet gaat redden, maar wat je het liefst zo snel mogelijk aan alle mensen zou willen opdringen omdat je ervan uitgaat dat het virus dan alleen voorbij gaat. En iedereen die daar zijn twijfels bij heeft mag kranten gaan bezorgen ofzo want die is al helemaal niet capabel genoeg om voor de behoeftige medemens te zorgen. Hoe denigrerend.
Nou, het vaccin redt niet dus en ook WHO is eindelijk zover dat ze dat erkend https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... li=BBoPOOe

En wees gerust, het raakt me helemaal niet. Je mag me best onprofessioneel noemen en wat je er dan achter wilt plakken mag je ook nog zelf kiezen maar ik ben geen zorgverlener. Je krampachtige opstelling en de bijna dwangmatige obsessie om ongevaccineerden een vaccin aan te praten is wel wat zorgelijk. Verlies je de realiteit niet uit het oog?

Er zijn trouwens ook nog genoeg tegengeluiden tov een vaccinatieplicht voor zorgmedewerkers, gelukkig maar.

Ik heb nooit gezegd dat ik met oogkleppen achter een vaccin aanloop, want dat vaccin gaat de wereld inderdaad niet redden.

Toch heeft het vaccin wel de capaciteit om het pandemisch karakter van Covid19 te kenteren tot een ziekte met een wat normalere heoveelheid besmettingen en zieken.
En dat heeft niks met "oogkleppen" te maken, maar dat is iets wat alle rapporten tot nog toe lijken te bevestigen.

En of je een krantenwijk moet nemen, laten we zeggen dat iemand die zijn patienten niet op 1 zet wellicht niet de meest geschikte persoon is voor intensieve zorg.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2021 15:46

Dorpeling schreef:Het is kortzichtig omdat je met oogkleppen op achter een vaccin aanloopt dat ons niet gaat redden, maar wat je het liefst zo snel mogelijk aan alle mensen zou willen opdringen omdat je ervan uitgaat dat het virus dan alleen voorbij gaat. En iedereen die daar zijn twijfels bij heeft mag kranten gaan bezorgen ofzo want die is al helemaal niet capabel genoeg om voor de behoeftige medemens te zorgen. Hoe denigrerend.
Nou, het vaccin redt niet dus en ook WHO is eindelijk zover dat ze dat erkend https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... li=BBoPOOe

En wees gerust, het raakt me helemaal niet. Je mag me best onprofessioneel noemen en wat je er dan achter wilt plakken mag je ook nog zelf kiezen maar ik ben geen zorgverlener. Je krampachtige opstelling en de bijna dwangmatige obsessie om ongevaccineerden een vaccin aan te praten is wel wat zorgelijk. Verlies je de realiteit niet uit het oog?

Er zijn trouwens ook nog genoeg tegengeluiden tov een vaccinatieplicht voor zorgmedewerkers, gelukkig maar.



Met vaccin is veiliger dan zonder. Het voorkomt niet dat mensen ziek worden maar wel hoeveel erg ziek worden. Over oogkleppen gesproken, hoe vaak moet dat herhaald worden voordat je dat wil snappen? Je roept alleen maar: omdat er nog gevaccineerden corona krijgen is het vaccin onzin maar de cijfer wijzen erop dat het procentueel veel minder mensen zijn. En dat de vaccins zo enorm helpen.

lammetje schreef:Ik vind dat ze de tests gewoon moeten stoppen. Iedereen die nu nog geen vaccin heeft, neemt zijn eigen risico op ziek worden. Ondertussen is een groot gedeelte van de bevolking wél gevaccineerd, zijn er een aantal met een doorgemaakte besmetting zonder vaccinatie en ik denk ook nog wel best aardig wat met antistoffen zonder ooit een positieve test te hebben gehad. De kans is dus klein dat ze zorg weer wordt overbelast. Behalve als het vaccin niet doet wat het moet doen. (En dat is inderdaad wat ik denk, de komende winter) je loopt dan misschien 2 of 3 weken achter de feiten aan, maar blijven testen tot 2090, willen ze dat dan? Er zijn mensen die zeggen, laat de basisschool lekker open na besmetting, goed voor de immuniteit van kinderen. Wij wonen in een nuchter dorp, hier rennen ze niet zo snel naar de test straat, maar gezien het aantal klachten vlak voor de zomervakantie vermoed ik dat daar ook corona bij geweest is.

En nogmaals, als het doorgezet wordt dat ongevaccineerden wel moeten testen voor de horeca en de gevaccineerden niet, vind ik dat inderdaad krom. Want juist gevaccineerd is het risico groter dat je niet veel merkt maar het wel overdraagt. En dat is helemaal niet erg, want je wordt er niet ziek van als je gevaccineerd bent, toch? En als je ongevaccineerd klachten hebt moet je daar inderdaad wel maatregelen voor nemen. Zo zijn wij allemaal (met of zonder vaccin) verplicht met mondkapje op te werken bij simpele klachten en een sneltest te doen. Ook bij negatief wel mondkapje op, want je wil ook geen verkoudheid overdragen omdat iedereen met klachten dan weer moet testen. Is belastend voor de ouderen en kostenplaatje..


Jij wil altijd al geen maatregelen, geen testen en geen vaccins. Probleem is dat het vaccin geen 100% bescherming geeft. Dus dan heb je binnenkort wel een golf met vooral niet gevaccineerden en ouderen. En mogelijk gevolgen voor mensen die een andere soort zorg nodig hebben. Dus je praatje dat iedereen die gevaccineerd is helemaal veilig is en de alleen wie dat niet is wat risico loopt is onzin.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 10 sep 2021 17:17

Marnix schreef:Met vaccin is veiliger dan zonder. Het voorkomt niet dat mensen ziek worden maar wel hoeveel erg ziek worden. Over oogkleppen gesproken, hoe vaak moet dat herhaald worden voordat je dat wil snappen? Je roept alleen maar: omdat er nog gevaccineerden corona krijgen is het vaccin onzin maar de cijfer wijzen erop dat het procentueel veel minder mensen zijn. En dat de vaccins zo enorm helpen.



Jij wil altijd al geen maatregelen, geen testen en geen vaccins. Probleem is dat het vaccin geen 100% bescherming geeft. Dus dan heb je binnenkort wel een golf met vooral niet gevaccineerden en ouderen. En mogelijk gevolgen voor mensen die een andere soort zorg nodig hebben. Dus je praatje dat iedereen die gevaccineerd is helemaal veilig is en de alleen wie dat niet is wat risico loopt is onzin.


En denk jij dat je met een 100% vaccinatiegraad dit niet hebt? Die golf komt er echt wel. Maar als de golf te hanteren is, wat is dan het probleem? Er kunnen nooit zoveel zieken tegelijk komen
Zo wel, dan klopt het vaccin niet. Dus waar is die angst op gebaseerd?? Als het vaccin niet werkt voor de kwetsbare doelgroep, dan gaat er toch iets fout in het hele vaccinatie programma? Als het 50% wel werkt en de hoogste vaccinatie graad is bij de hogere leeftijden en kwetsbaren, dan kan het niet zo zijn dat de zorg gaat overstromen toch :-k

Weet je, ik ben helemaal niet tegen al die regels geweest. Je kunt m'n posts terug zoeken. Ik was alleen heel kritisch over de mondkapjes, winkels en horeca. En dat blijft, want het was niet nodig dat ze zo rigoureus waren wat dat betreft. Een beetje maatwerk was fijn geweest.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 10 sep 2021 17:22

StillAwake schreef:Nogmaals, ik beschouw een doorgemaakte besmetting als gelijkwaardig aan een gevaccineerde (en volgens mij ben je dat in de app dan ook (mits je het kunt aantonen), maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker).

Toch bewijst bijvoorbeeld Denemarken vandaag dat je, met een voldoende hoge vaccinatiegraad, de maatschappij niet langer hoeft te gijzelen.
En dat ik er wellicht wat rabiaat in sta: een student die bij mij afstudeerde was binnen 4 dagen overleden nadat hij ziek werd. Wellicht zit ik er daardoor iets te emotioneel in, 5 dagen voor zijn overlijden heb ik hem nog gesproken, 4 weken voor zijn overlijden heeft hij zijn medische keuring gehad om zijn afstudeerproject offshore af te kunnen ronden, en twee maanden geleden stond ik bij zijn graf...

Wellicht maakt dat mijn toon wat harder, en mijn mening wat onbuigzamer...


Over doorgemaakte besmetting, dat geldt voor 6 maanden. Dus herstelbewijs voor mij is niet meer geldig want het is te lang geleden. Dat de eerste vaccinaties mogelijk ook minder werken doet er blijkbaar niet toe.

En dat laatste, dat is inderdaad triest. Vooral als iemand nog zo jong is en gezond. Volgens mij hebben ze wel het eea onderzocht over waarom de één heel ziek wordt en de ander niet maar dat heb ik niet helemaal helder. Als je zoiets meemaakt sta je er inderdaad anders in.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2021 19:28

lammetje schreef:En denk jij dat je met een 100% vaccinatiegraad dit niet hebt? Die golf komt er echt wel. Maar als de golf te hanteren is, wat is dan het probleem? Er kunnen nooit zoveel zieken tegelijk komen
Zo wel, dan klopt het vaccin niet. Dus waar is die angst op gebaseerd?? Als het vaccin niet werkt voor de kwetsbare doelgroep, dan gaat er toch iets fout in het hele vaccinatie programma? Als het 50% wel werkt en de hoogste vaccinatie graad is bij de hogere leeftijden en kwetsbaren, dan kan het niet zo zijn dat de zorg gaat overstromen toch :-k

Weet je, ik ben helemaal niet tegen al die regels geweest. Je kunt m'n posts terug zoeken. Ik was alleen heel kritisch over de mondkapjes, winkels en horeca. En dat blijft, want het was niet nodig dat ze zo rigoureus waren wat dat betreft. Een beetje maatwerk was fijn geweest.


Als procentueel gezien verreweg de meeste mensen in ziekenhuis en op IC niet gevaccineerd zijn scheelt dat heel veel, dan wordt de golf daardoor 2x zo hoog. Dus het kan heel goed dat dat veel
Impact heeft op de zorg. En we hadden 17 miljoen mensen maar zware beperkingen en een veel minder besmettelijke variant. Ook met 75% gevaccineerd hou je dan een flinke groep over die dus zonder beperkingen, afstand en met een veel besmettelijker variant. Het virus kan dan harder rondgaan dus de kans dat de cijfers daardoor flink stijgen is reeel en dat is door experts ook gewoon berekend en onderbouwd. Zullen we er maar van uitgaan dat er goede beslissingen worden genomen om te zorgen dat we niet toch opeens weer met stampvolle ziekenhuizen zitten? En als er dan niks aan de hand blijkt te zijn en er nauwelijks een golf is geweest in het najaar mag je me herinneren aan je gelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 10 sep 2021 20:46

Marnix schreef:Als procentueel gezien verreweg de meeste mensen in ziekenhuis en op IC niet gevaccineerd zijn scheelt dat heel veel, dan wordt de golf daardoor 2x zo hoog. Dus het kan heel goed dat dat veel
Impact heeft op de zorg. En we hadden 17 miljoen mensen maar zware beperkingen en een veel minder besmettelijke variant. Ook met 75% gevaccineerd hou je dan een flinke groep over die dus zonder beperkingen, afstand en met een veel besmettelijker variant. Het virus kan dan harder rondgaan dus de kans dat de cijfers daardoor flink stijgen is reeel en dat is door experts ook gewoon berekend en onderbouwd. Zullen we er maar van uitgaan dat er goede beslissingen worden genomen om te zorgen dat we niet toch opeens weer met stampvolle ziekenhuizen zitten? En als er dan niks aan de hand blijkt te zijn en er nauwelijks een golf is geweest in het najaar mag je me herinneren aan je gelijk.


We zullen zien wie er straks in het ziekenhuis liggen, ik ben eerlijk gezegd echt heel benieuwd. Ik denk namelijk dat er onder de gevaccineerden behoorlijk wat ziek gaan worden. En ik verwacht ook zeker wel toename van bezetting in ziekenhuizen. Maar wat heeft dat te maken met testen voor bezoek aan horeca door alleen de niet gevaccineerden? Want dan kun je dus beter naar een negatief geteste ongevaccineerde zitten dan naast iemand die gevaccineerd is en het virus mogelijk gewoon mee neemt.

Dus, of je test iedereen, of je test niemand. Nu doen ze half werk, kost ontzettend veel geld maar ze winnen er weinig mee. Wat mij betreft test je niemand en kijken ze naar zh opnames ipv positieve tests.
En inderdaad, ik denk dat er voornamelijk ouderen en kwetsbare gevaccineerde opgenomen gaan worden. Zij hebben hun eerste prik al zo lang geleden gekregen dat de werking ondertussen behoorlijk is afgenomen. En zo lopen we weer een paar stappen achter de feiten aan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 sep 2021 09:36

lammetje schreef:We zullen zien wie er straks in het ziekenhuis liggen, ik ben eerlijk gezegd echt heel benieuwd. Ik denk namelijk dat er onder de gevaccineerden behoorlijk wat ziek gaan worden. En ik verwacht ook zeker wel toename van bezetting in ziekenhuizen. Maar wat heeft dat te maken met testen voor bezoek aan horeca door alleen de niet gevaccineerden? Want dan kun je dus beter naar een negatief geteste ongevaccineerde zitten dan naast iemand die gevaccineerd is en het virus mogelijk gewoon mee neemt.

Dus, of je test iedereen, of je test niemand. Nu doen ze half werk, kost ontzettend veel geld maar ze winnen er weinig mee. Wat mij betreft test je niemand en kijken ze naar zh opnames ipv positieve tests.
En inderdaad, ik denk dat er voornamelijk ouderen en kwetsbare gevaccineerde opgenomen gaan worden. Zij hebben hun eerste prik al zo lang geleden gekregen dat de werking ondertussen behoorlijk is afgenomen. En zo lopen we weer een paar stappen achter de feiten aan.


Het gaat om de kansen te verkleinen en dus test je de groep die ervoor kiest om meer kans te hebben om het te verspreiden. Niet gevaccineerden verspreiden het eerder en hebben daarnaast ook veel meer kans om zien te worden voor voor een grote groep zieken gaat zorgen in het najaar. Als we naar bijvoorbeeld Israel maar ook Nederland krijgen is het minstens 60/40 maar waarschijnlijk eerder 50/50 wat inhoudt dat 3 miljoen ongevaccineerden mensen voor ongeveer evenveel bezetting ziekenhuis / ic gaan zorgen als 14 miljoen gevaccineerden….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 sep 2021 16:21

In de VS is het al begonnen: overvolle ICU's leiden tot weigering van patiënten met bijvoorbeeld een hartinfarct, met overlijden als gevolg.

https://www.montgomeryadvertiser.com/st ... 272754002/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3473
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 12 sep 2021 08:02

Wat een angsthazen ook hier op refo-web.
Niet een virus, maar een verzwakt immuunsysteem is de grootste bedreiging voor de volksgezondheid.
Uit meerdere wetenschappelijke studies is inmiddels gebleken dat de immuniteit na een natuurlijke infectie een betere bescherming geeft dan een immuniteit na Covid-19-vaccinatie. Natuurlijke immuniteit kan wel eens nodig zijn om volledige bescherming in de populatie op te bouwen, schrijft immunoloog dr. Carla Peeters.

https://www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet ... ezondheid/

Opmerkelijk genoeg worden in de landen met de hoogste vaccinatiegraad (Israël, IJsland en Engeland) hoge aantallen positieve testen (die ook wel ‘besmettingen’ worden genoemd, al zijn het niet altijd besmettingen) geconstateerd. Ook blijkt, in tegenstelling tot de verwachtingen, dat mensen die dubbel gevaccineerd zijn positief getest kunnen worden, een hoge virale lading kunnen dragen, het virus mogelijk over kunnen dragen en in het ziekenhuis kunnen belanden.

De Israëlische doctor Kobi Havi geeft op Channel 13 News aan dat 85 tot 90 % van de ernstig zieke mensen in het ziekenhuis volledig gevaccineerd zijn. De effectiviteit van vaccinaties lijkt af te nemen of te verdwijnen. De ‘one size fits all’-benadering kan een doodlopende weg worden wanneer de huidige eenzijdige strategie op één virus angstvallig wordt voortgezet.

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor dingo » 12 sep 2021 11:29

Laat nou vaccinatie een prima middel zijn om een natuurlijke immuniteit te krijgen zonder gelijk dood te gaan aan corona. Het verhaal over Israël wacht nog op peer review. Het staat ook lijnrecht tegenover de resultaten in Denemarken en de VS.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 sep 2021 12:41

benefietdiner schreef:Wat een angsthazen ook hier op refo-web.
Niet een virus, maar een verzwakt immuunsysteem is de grootste bedreiging voor de volksgezondheid.
Uit meerdere wetenschappelijke studies is inmiddels gebleken dat de immuniteit na een natuurlijke infectie een betere bescherming geeft dan een immuniteit na Covid-19-vaccinatie. Natuurlijke immuniteit kan wel eens nodig zijn om volledige bescherming in de populatie op te bouwen, schrijft immunoloog dr. Carla Peeters.

https://www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet ... ezondheid/

Opmerkelijk genoeg worden in de landen met de hoogste vaccinatiegraad (Israël, IJsland en Engeland) hoge aantallen positieve testen (die ook wel ‘besmettingen’ worden genoemd, al zijn het niet altijd besmettingen) geconstateerd. Ook blijkt, in tegenstelling tot de verwachtingen, dat mensen die dubbel gevaccineerd zijn positief getest kunnen worden, een hoge virale lading kunnen dragen, het virus mogelijk over kunnen dragen en in het ziekenhuis kunnen belanden.

De Israëlische doctor Kobi Havi geeft op Channel 13 News aan dat 85 tot 90 % van de ernstig zieke mensen in het ziekenhuis volledig gevaccineerd zijn. De effectiviteit van vaccinaties lijkt af te nemen of te verdwijnen. De ‘one size fits all’-benadering kan een doodlopende weg worden wanneer de huidige eenzijdige strategie op één virus angstvallig wordt voortgezet.


Wie is er nou een angsthaas? Jij doet toch aan bangmakerij door allemaal praatjes rond te strooien waar we als gevaccineerden nu bang voor moeten zijn?

ps. we hebben al decennia ervaring met vaccinaties en op die manier zorgen voor immuniteit. Je zou verwachten dat sinds de vaccinatieprogramma's er zijn, de gemiddelde leeftijd fors is gedaald. Het tegendeel is alleen waar. Overigens kloppen de cijfers niet met de feiten, de vaccinatiegraad in Israel en hoeveel mensen er wel / niet gevaccineerd in het ziekenhuis komen is recent hier besproken.

Overigens wel een goede conclusie:

Het is volgens verschillende experts veel beter om, nu een groot deel van de samenleving al gevaccineerd is, naar voorbeeld van Denemarken en IJsland alle maatregelen op te heffen en het virus rond te laten dwalen. Hierdoor kan tegelijkertijd natuurlijke immuniteit opgebouwd worden en het immuunsysteem versterkt worden.

Omdat een groot deel van de samenleving is gevaccineerd (helaas wel iets minder dan in IJsland / Denemarken kunnen maatregelen steeds meer worden losgelaten en kan je veilig het virus rond laten gaan waardoor er ook natuurlijk weerstand komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 13 sep 2021 06:54

Mortlach schreef:In de VS is het al begonnen: overvolle ICU's leiden tot weigering van patiënten met bijvoorbeeld een hartinfarct, met overlijden als gevolg.

https://www.montgomeryadvertiser.com/st ... 272754002/

Ook in Nederland is het momenteel zo dat mensen die op een belangrijke operatie wachten op de wachtlijst worden gezet als de kans dat ze op de IC moeten worden verpleegd na de operatie te groot is.
Wat dat betreft ben ik er een voorstander van als een ongevaccineerde volwassene (van een kind kun je je afvragen of het echt de eigen keuze geweest is) een lagere prioriteit krijgt bij IC-opname dan iemand die al een jaar op een pijnbestrijdende operatie wacht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 13 sep 2021 07:05

StillAwake schreef:Ook in Nederland is het momenteel zo dat mensen die op een belangrijke operatie wachten op de wachtlijst worden gezet als de kans dat ze op de IC moeten worden verpleegd na de operatie te groot is.
Wat dat betreft ben ik er een voorstander van als een ongevaccineerde volwassene (van een kind kun je je afvragen of het echt de eigen keuze geweest is) een lagere prioriteit krijgt bij IC-opname dan iemand die al een jaar op een pijnbestrijdende operatie wacht.


Helemaal mee eens. En wat mij betreft stel je voor covid een beperkt aantal bedden beschikbaar en de rest wordt weer gebruikt voor overige patiënten.

StillAwake schreef:Nogmaals, ik beschouw een doorgemaakte besmetting als gelijkwaardig aan een gevaccineerde (en volgens mij ben je dat in de app dan ook (mits je het kunt aantonen), maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker).

.


Voor mij is een doorgemaakte besmetting niet gelijkwaardig aan een vaccinatie. Zeker niet als het een eigen conclusie is van degene ( o, ik ben erg verkouden, dus ik heb covid ). Daarnaast moeten ook degene die een besmetting hebben doorgemaakt nog een vaccinatie halen en als die besmetting langer dan 6 maanden geleden is nog 2 vaccinaties. Dat is ook niet zonder reden. In mijn omgeving heeft iemand covid gehad na zijn eerste vaccinatie en hem werd aangeraden om toch ook nog een tweede vaccinatie te gaan halen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten