Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Talmid
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2021 09:46
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Talmid » 25 okt 2021 12:20

:wink:
Ani Ma'amin

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 25 okt 2021 12:29

henkie schreef: Ik begreep juist dat die niet-mainstreamers zo van het doe-het-zelfonderzoek waren. :-k

Inderdaad.

Hier een stukje wat in de LNN Media stond en volgen jou in de NMSM :^o

Regering schetst scheef beeld van aantallen ongevaccineerden op de IC

Tijdens een bezoek aan Medisch Centrum Leeuwarden zei Hugo de Jonge dat ongevaccineerde coronapatiënten bedden bezet houden, die eigenlijk bedoeld zijn voor anderen. Door de manier van communiceren schetst hij een beeld, waarbij het overkomt alsof het de uitkomst is van een wetenschappelijk onderzoek. De realiteit blijkt echter anders te zijn.

Bij de opmerking van Hugo, dat ongevaccineerden de IC bezet zouden houden, wordt ten eerste geen referentiegetal genoemd. Hierdoor is het niet duidelijk om welk percentage van het totaal aantal opnames het gaat. In werkelijkheid gaat het aantal “coronaopnames” namelijk maar om 0,5 procent van het totaal aantal opnames. Door dit perspectief weg te laten, ontstaat er geen reëel beeld onder de bevolking.

Daarnaast laten onafhankelijke bronnen iets anders zien als het gaat om het percentage ongevaccineerde mensen op de IC, dan de data die vanuit overheidswege (RIVM) gepresenteerd wordt. Waarnemingen en onderzoeksverklaringen vanuit de ziekenhuizen zelf tonen juist aan dat het overgrote deel van de Corona ziekenhuisopnames uit mensen bestaat die gevaccineerd zijn! Zoals bijvoorbeeld bij het academisch ziekenhuis Maastricht UMC+ (MUMC) waar negen van de tien COVID-19 patiënten waren gevaccineerd.

Bron: Artsencollectief https://artsencollectief.nl/een-ziekenh ... cineerden/

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 okt 2021 13:05

Menstruatie problemen komen veelvuldig voor na vaccinatie maar zijn niet levensbedreigend dus geen voorpaginanieuws. Heeft wel op nos gestaan. Maar ik vind het ook zeker zorgelijk dat ze jongeren willen vaccineren zonder dat ze weten wat de gevolgen zijn voor de vruchtbaarheid. En juist doordat er hier geen echte openheid wordt gegeven krijgt de categorie die al twijfels heeft ook nog argwaan. Ik hoorde laatst een gesprek tussen 2 zwemmende vriendinnen (of zussen, ik zwom achter ze) die aangaven dat het juist de bedoeling is zodat we van de overbevolking af komen. Zelf geloof ik daar niet in, maar ik kan me wel een klein beetje voorstellen dat mensen argwanend worden. Juist omdat er nu veel meer mensen gevaccineerd zijn en ook eerlijk zeggen die derde prik niet te willen, mocht het zover komen. Omdat ze zelf klachten hebben.

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Kvinna » 25 okt 2021 13:11

Talmid schreef:Joepie, Talimd is er weer eens, dit tot vreugde of verdriet? Maakt mij niet uit hoor.
Onze dochter is zwanger en hoopt met Gods zegen in februari te bevallen. Echter, nu mijn discussiepunt of inbreng, het Isala ziekenhuis in Zwolle gaat een onderzoek insstellen naar het grote aantal vroeg geboorten, en dan gebeurt dit vooral bij gevaccineerden.
Ten 2e: bij het Lareb van mevr Kant, komen veel meer meldingen binnen over "ernstige" bijwerkingen na vaccinatie tegen Covid-19.
Ten 3e: Een dochter van een predikant meldde vorige week aan haar vader dat zij sinds haar vaccinatie, al 4mnd geen menstruatie heeft gehad.( niet zwanger)
Dit zijn, beste mensen, toch verhalen die de media niet/nauwelijks halen en dewelke door velen in de "doofpot" worden geschoven omdat het nu eenmaal niet past in de strategie van Rutte/ deJong en kornuiten.

Kan nog wel meer schrijven, maar aangezien mijn reputatie hier "slecht" is bij diverse forumleden hou ik het hier maar bij.
Wat zijn je bronnen voor bewering 1 en 2? Ik heb gezocht naar de eerste maar kan het niet vinden. Hooguit dat Isala (zoals zoveel ziekenhuizen) op 17 november extra aandacht heeft en vraagt voor vroeggeboorten. Dan is het wereld prematuren dag.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 25 okt 2021 13:36

@Henkie

De Andere Krant:

De Andere Krant brengt wekelijks het nieuws dat de mainstream media niet brengt. De Andere Krant geeft inzichten die niet worden geboden en laat mensen aan het woord die nu niet aan bod komen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Andere_Krant


Record aantal overlijdens en ernstige schade door COVID-vaccinaties

Zeker is dat het aantal gemelde bijwerkingen en overlijdens van de COVID-vaccins vele malen hoger zijn dan bij welke andere vaccinatie ook. In 2009 werd het gebruik van Pandemrix – dat in 2009 met een noodtoelating op de markt kwam tegen de Mexicaanse griep – na wereldwijd 47 gemelde doden gestaakt. Bij de COVID-19-vaccins is het aantal overlijdens procentueel 53 keer zo hoog.

https://deanderekrant.nl/nieuws/lareb-z ... KFy-kSlkQ4

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 25 okt 2021 13:51

henkie schreef:Dat heet (slechte) satire of een parodie zo je wilt :mrgreen:
Een soort Lucky TV maar dan met weinig kijkers. Inderdaad niet in de MSM maar wel in de NMSM:
Is dit ook satire? https://twitter.com/NPORadio1/status/14 ... 6962854913
"**** christen, ga dan maar lekker dood".
Door de baas van joop.nl, een site van BNN Vara.

Nu kunnen we natuurlijk bij dit soort uitspraken zeggen: "ach, het is maar 1 persoon, of 1 omroep" enzovoorts. Maar ook de rest van de media doet aan dit soort Bible Belt bashen. De afgelopen week ging het vooral over Staphorst en de (mini) uitbraak die daar is geweest (want het aantal besmettingen daalt daar alweer). Dat werd vervolgens aangegrepen om weer naar de Bible Belt te wijzen, waardoor de ziekenhuizen weer uit zouden puilen. Nou zijn wat dat laatste betreft wel de volgende kanttekeningen te plaatsen:
- het aantal opnames in het ziekenhuis vanuit de gemeente Staphorst bedraagt hooguit enkele tientallen. Niet iets waardoor je een uitpuilend ziekenhuis zou verwachten.
- de ziekenhuizen zelf zijn een stuk genuanceerder over die coronagevallen dan de media. De directrice van de Isala kliniek gaf aan dat het vooral druk is door: "een geboortegolf, veel traumapatiënten, reguliere zorg en wij halen uitgestelde zorg in. Kortom, de druk is hoog.”
- het echte probleem is dus de geringe capaciteit van de Nederlandse ziekenhuizen. Die ziekenhuizen kunnen het zonder corona al nauwelijks aan en met corona worden ze net over het randje geduwd. Maar daar wil de politiek het niet over hebben, want dat is hun verantwoordelijkheid. Die legt de bal liever neer bij de kleine minderheid van de bevolking die zich niet heeft laten vaccineren.
- het aantal ongevaccineerden in de Bible Belt is ongeveer 50.000. Het totaal aantal gevaccineerden in Nederland is ongeveer 2,2 miljoen. Dat is dus minder dan 3 procent. De vaccinatiestatus in sommige migrantenwijken in grote steden is wat dat betreft veel meer een punt van zorg dan die kleine gemeenten in de Bible Belt. Maar christenen zijn nu eenmaal een veel gemakkelijker doelwit dan die migranten (o.a. moslims).
- je ziet dat in de grote steden het aantal besmettingen dus vergelijkbaar of zelfs hoger is dan in de Bible Belt. En ook Nederland als geheel gaat daarin mee.
Afbeelding

Want ja, het is eind oktober. Zoals voorspeld gaan de besmettingen dus weer omhoog en is het kabinet weer eens bezorgd en komen er weer nieuwe maatregelen.
Over die maatregelen: herinneren we ons de afscheidsbrief van ex-staatssecretaris Mona Keijzer nog? Even een geheugensteuntje over wat ik op 27 september schreef:
elbert schreef:Bovendien staat in haar afscheidsbrief nog iets opmerkelijks: ze heeft het over het G2 toegangssysteem, wat we in Nederland nog niet hebben. Het zou me niets verbazen dat ze dat noemt omdat kabinetsleden dat als volgende stap willen: je kunt dan straks nergens meer in tenzij je gevaccineerd of hersteld bent. Testen voldoet dan ook niet meer en een herstelbewijs is maar 6 maanden geldig. Dus gaat het uiteindelijk om pure vaccinatiedwang. Mona Keijzer weet meer dan wij, omdat zij in de regering zat.
Die G2 samenleving gaat er dus komen.
Tja, ik word hier cynisch van.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 okt 2021 13:54

Kvinna schreef:Wat zijn je bronnen voor bewering 1 en 2? Ik heb gezocht naar de eerste maar kan het niet vinden. Hooguit dat Isala (zoals zoveel ziekenhuizen) op 17 november extra aandacht heeft en vraagt voor vroeggeboorten. Dan is het wereld prematuren dag.


Ik heb ook gezocht maar niks gevonden. Al heb ik vanuit een ander ziekenhuis wel hetzelfde gehoord van een obstetrie verpleegkundige.

Waar ik me steeds meer zorgen over maak is de agressie richting niet gevaccineerden, vooral online. Bizar gewoon!
Als je niet gevaccineerd bent geen recht op zorg, ga naar met een paracetamol in bed liggen - > corona bestaat toch niet, je bent het niet waard om te blijven leven etcetc.
Over rokers en longkanker hoor je niks, overgewicht en diabetes ook niet. Ongeval na roekeloos rijgedrag ook niet. Best bijzonder. Dat is niet besmettelijk maar ik denk dat het merendeel van deze doelgroep door een gezonde levensstijl geen ziekenhuishulp nodig heeft.
Het is inderdaad heel triest als je zit te wachten op een operatie die iedere keer wordt uitgesteld, maar konden deze operaties voorkomen worden door een andere levensstijl?? Daar hoor je weinig over.

Daarnaast liggen er weinig jonge mensen in het ziekenhuis. Merendeel heeft al onderliggende problematiek zoals longproblemen, overgewicht of ziektes zoals kanker. Jammer dat ze de doelgroepen die opgenomen zijn niet bij naam noemen.
En inderdaad vind ik het ook jammer dat deze groep zich niet heeft laten vaccineren. Al begrijp ik het ook, vaccin is getest op gezonde mensen, wat doet het bij iemand met een auto immuun ziekte bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 okt 2021 13:59

elbert schreef:Is dit ook satire? https://twitter.com/NPORadio1/status/14 ... 6962854913
"**** christen, ga dan maar lekker dood".
Door de baas van joop.nl, een site van BNN Vara.



Dat dus, hij is niet de enige, gelukkig ook tegengeluid bij de reacties...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 25 okt 2021 14:54

hele verdrietige geluiden en ontwikkelingen vanuit de samenleving vind ik

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 25 okt 2021 16:09

''Het einde is écht in zicht, nog heel even volhouden. Samen krijgen we corona onder controle.'', aldus Rutte op 13 april.
Ja hoor, echt.
Het zijn persconferenties van de uitgestelde teleurstelling.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2021 16:13

meribel schreef:hele verdrietige geluiden en ontwikkelingen vanuit de samenleving vind ik


Ja, maar tegelijkertijd merk ik ook dat er (aan beide kanten trouwens) een klein clubje extreme gekken zitten die debiele dingen roepen en dat wordt flink uitvergroot, maar de meeste mensen gaan er gewoon nuchter, Hollands mee om.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2021 16:14

elbert schreef:''Het einde is écht in zicht, nog heel even volhouden. Samen krijgen we corona onder controle.'', aldus Rutte op 13 april.
Ja hoor, echt.
Het zijn persconferenties van de uitgestelde teleurstelling.


Zo zag het er toen ook wel een beetje uit, alleen zijn de zaken wel wat veranderd. Achteraf (altijd makkelijk praten) had hij beter kunnen zeggen: We zijn er nog lang niet vanaf. Of je daar echt gelukkiger van was geworden vraag ik me wel weer af :) En vergeleken met toen is er nog steeds een hoop meer mogelijk dan toen. Maar welk punt wil je hier precies maken? Of wil je gewoon even teleurstelling ventileren omdat het langer duurt dan we allemaal hoopten?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2021 16:29

lammetje schreef:Meiden zijn 13 en 15. Maar vind vooral de reden waarom ze een vaccin willen belangrijk. Heeft niets meer te maken met gezondheid maar met vrijheid.

Grappig dat je wél vaccineren graag met een reden onderbouwd wilt zien, waar je het prima (lijkt te) vind(en/t) als níet vaccineren puur op gevoel plaatsvindt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2021 16:32

meribel schreef:hele verdrietige geluiden en ontwikkelingen vanuit de samenleving vind ik

Eens. Bizarre geluiden inderdaad, maar zie dan ook dat dat net zo goed eenlingen zijn als de Thierry Baudets, Willem Engels, Pierre Capels en de Jurgen Coningsen van deze wereld.
Malloten, maar redelijk evenwichtig over de beide flanken verspreid.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2021 16:40

lammetje schreef:Al begrijp ik het ook, vaccin is getest op gezonde mensen, wat doet het bij iemand met een auto immuun ziekte bijvoorbeeld?

Daar is ook onderzoek naar gedaan. Sanquin had vorige maand een nieuwsbericht dat het vaccin ook goed werkt bij mensen die immuunonderdrukkende medicatie gebruiken, bijvoorbeeld tegen reuma. Mensen die tijdelijk een slechte afweer hebben (bijvoorbeeld vanwege chemotherapie) moesten volgens mij hun vaccinatie uitstellen. En mensen die langdurig een slechte afweer hebben, zoals na transplantatie, hebben een derde vaccinatie gekregen.
We weten ook dat vaccinatie nooit 100% bescherming biedt en daarom is het zo belangrijk dat zo veel mogelijk mensen zich laten inenten, zodat het virus zich minder verspreidt.
Laatst gewijzigd door Lalage op 25 okt 2021 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten