Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's
elburger schreef:en zo zijn er nog wel ziekten die nu nog dagelijks levens eisen.
Hart en vaat ziekten en kanker, beroerten en andere hersenziekten.
Men kan een oplossing vinden, soms zelfs na tientallen jaren, maar er komt steeds weer iets nieuws.
Dat is de wil van God.
De mensheid zal nooit in staat zijn om al de dodelijke ziekten uit te roeien.
Onze "gewone" griep eist jaarlijks in Nederland alleen al honderden tot duizenden doden.
Ik bid en hoop dat er snel een geneesmiddel tegen dit coronavirus zal worden gevonden, maar ik weet ook zeker dat er binnen een paar decennia een nieuw dodelijk virus zal komen.
De mens wikt, maar God beschikt.
En hoe goddelozer de wereld, des te groter Gods gramschap zal zijn.
lekkerbek schreef:Mortlach ik begrijp echt je reactie, het is ook voor een niet christen moeilijk voor te stellen!
De wil van Gid is misschien niet goed uitgedrukt, Hij laat het toe, dat vind ik zelf een betere uitdrukking.
Ook christenen kunnen onbegrepen wegen gaan, dat ze ook niet weten waarom het zo moet gaan.
Zelf heb ik dat momenteel ook, het niet kunnen lopen wat ik soms zo frustrerend vind. Maar wat ik geloof is dat de Heere het niet doet om me te plagen maar om me naar Hem toe te brengen. Bij problemen heb je Hem veel meer nodig dan als alles voor de wind gaat. En dan kan het zó zijn dat het de slechtste tijd nog niet is, dat je hierdoor juist de nabijheid van de Heere mag ervaren!
Wat inentingen betreft, daar is een apart topic over. Ook dat begrijp ik, jouw mening hierover. Maar ik begrijp ook mensen die het uit principe niet doen. En niet uit nonchalante overwegingen, ze zijn hier zoveel mee bezig, biddend.
Weet je, vele malen meer zijn de verkeersdoden, doden door alcohol en drugs. Maar daar horen we niemand over.
Als christen zijnde weet je dat het leven in Gods hand is. Dat als je kind sterft, het ook zijn of haar tijd is. Dat als het wél ingeënt zou zijn het dan ook overleden zou zijn geweest, al dan niet door een andere oorzaak.
Iemand die niet in God gelooft zou dan ontzettend boos kunnen worden waarom het kind niet is ingeënt, maar christenen weten dat er een oorzaak moest zijn maar dat het kind evengoed overleden zou zijn. Snap he dat het dan in een ander licht komt te staan?
HPV virus: zelfs artsen (waar ik werk) zijn nog huiverig voor de inentingen omdat er te weinig onderziek gedaan is. Zij geven aan het nog veel belangrijker te vinden dat er goede voorlichting gegeven wordt omdat de seksuele omgang steeds meer op jongere leeftijd plaatsvindt. En weet je, als dit alleen in het huwelijk plaats heeft dan gaan het aantal doden hierdoor ook drastisch omlaag. Ja je kúnt het ook krijgen zonder seksueel contact of met één vaste partner. Dan is er een andere oorzaak.
Maar dit virus is seksueel overdraagbaar dus dus er is veel minder kans op HPV als er geen seksueel verkeer is of 1 vaste oartner.
lekkerbek schreef:Nee helaas niet, het wordt alleen maar erger.
Maar de jongeren zinn hier wel zelf verantwoordelijk voor, ook voor het wel of niet nemen van de inenting. Tenminste, de dochters van mijn vriendinnen mochten zelf de keus maken. Ik weet niet wat ze beslist hebben.
Je hebt zeker wel een punt hierin!
K80 schreef:Typisch dat de meeste kinderen die sterven aan de mazelen niet zijn ingeënt.
De kinderen van de heidenen die ingeënt zijn blijven leven.
Chaya schreef:Niet alle kinderen met mazelen sterven. Ik heb zelf in mijn kindertijd ook mazelen gehad en ik ben er van genezen.
Net als de waterpokken, kinkhoest en de bof.
We zouden zo graag een beschermring om onze kinderen willen leggen, zodat ziekte en ongeluk hen niet kan deren.
Dat kan helaas niet.
Als je trouwens de beelden ziet van de sprinkhanenplagen, word je ook spontaan onwel.
Brrrrr.
Lijkt me ook niet echt gezond.
MoesTuin schreef:...en we willen als Ieniemienie mensjes overal grip op hebben en houden maar op de eindigheid van het leven lukt dat niet...
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten