Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 apr 2021 01:51

Grotendeels... alsof slachtoffers van eind 50, brgin 60 niet nog 20 jaar voor de boeg hadden. Alsof er niet ook mensen van 30 zijn overleden, of het overleefd hebben met levenslange gevolgen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 apr 2021 07:06

Gister bij ons op de ic een 41 jarige overleden aan corona blanco voorgeschiedenis, niet obees, gewoon domme pech. De wanhoop bij de familie was verschrikkelijk en de verslagenheid onder het personeel ook. Gelukkig is dit niet hoe ziekteverloop normaal verloopt bij 40 jarigen maar het gebeurt soms wel



En zeg je dan als christen ook ‘domme pech’ ? Nou ik dan wel eigenlijk.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 19 apr 2021 07:45

meribel schreef:Gister bij ons op de ic een 41 jarige overleden aan corona blanco voorgeschiedenis, niet obees, gewoon domme pech. De wanhoop bij de familie was verschrikkelijk en de verslagenheid onder het personeel ook. Gelukkig is dit niet hoe ziekteverloop normaal verloopt bij 40 jarigen maar het gebeurt soms wel



En zeg je dan als christen ook ‘domme pech’ ? Nou ik dan wel eigenlijk.


Hugo de Jonge omschrijft het covid-19-vaccin als 'het beste dat ons kan overkomen'. Tienduizenden reeds gevaccineerden zullen daar een andere mening over hebben. Zij zijn blijvend invalide, levensbedreigend gewond, of overleden. Zijn deze mRNA-injecties werkelijk een geschenk uit de hemel? Of zijn ze een vloek uit de hel?
https://www.waarheid.tv/62-zijn-wij-proefkonijnen

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 19 apr 2021 07:53

Mortlach schreef:Dan moet je er toch eens een boek over lezen. Overal ter wereld gingen de grenzen dicht, werden mondkapjes aanbevolen/verplicht gesteld, winkels dicht, avondklokken, de hele rimram (met precies dezelfde boeroepers als nu trouwens). En het 'ging vanzelf weg', ja, na ongeveer 50 miljoen doden wereldwijd. Gelukkig begrijpen we tegenwoordig wat meer van virussen.
Ik weet dat er maatregelen zijn genomen toendertijd, maar lang niet zo uitgebreid als nu. Het virus ging niet weg door vaccinatie, maar doordat het vanzelf uitdoofde.
Ik moet er trouwens niet aan denken wat er zou gebeuren als een vergelijkbaar virus als de Spaanse Griep nu zou toeslaan. Vergeleken met de Spaanse Griep stelt COVID-19 niet veel voor. De Spaanse Griep zorgde voor tussen de 20 en 100 miljoen doden op 1,5 miljard mensen. Als je dat omrekent naar vandaag (7,7 miljard wereldbewoners) dan zou dat tussen de 100 miljoen en 500 miljoen dodelijke slachtoffers opleveren. Met COVID-19 zitten we nu op 3 miljoen en natuurlijk is dat erg, maar het kan dus nog veel erger.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 apr 2021 08:16

elbert schreef:Ik weet dat er maatregelen zijn genomen toendertijd, maar lang niet zo uitgebreid als nu. Het virus ging niet weg door vaccinatie, maar doordat het vanzelf uitdoofde.
Ik moet er trouwens niet aan denken wat er zou gebeuren als een vergelijkbaar virus als de Spaanse Griep nu zou toeslaan. Vergeleken met de Spaanse Griep stelt COVID-19 niet veel voor. De Spaanse Griep zorgde voor tussen de 20 en 100 miljoen doden op 1,5 miljard mensen. Als je dat omrekent naar vandaag (7,7 miljard wereldbewoners) dan zou dat tussen de 100 miljoen en 500 miljoen dodelijke slachtoffers opleveren. Met COVID-19 zitten we nu op 3 miljoen en natuurlijk is dat erg, maar het kan dus nog veel erger.


als er nergens maatregelen zouden zijn zou het slachtofferaantal van corona ook heel veel hoger liggen

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 apr 2021 08:18

benefietdiner schreef:Hugo de Jonge omschrijft het covid-19-vaccin als 'het beste dat ons kan overkomen'. Tienduizenden reeds gevaccineerden zullen daar een andere mening over hebben. Zij zijn blijvend invalide, levensbedreigend gewond, of overleden. Zijn deze mRNA-injecties werkelijk een geschenk uit de hemel? Of zijn ze een vloek uit de hel?
https://www.waarheid.tv/62-zijn-wij-proefkonijnen


dat AstraZeneca en Janssen in het nieuws is en vaccineren gestopt is grotendeels ermee ivm de minieme kans op een zeldzame trombose die je ervan kan oplopen zegt genoeg over hoe nauw alles gecontroleerd wordt.


Dat er tienduizenden blijvend invalide, levensbedreigend gewond of overleden zijn van Pfizer en Moderna vaccin dat is zo ontzettende lariekoek dat dit het enige is wat ik erover schrijf en er verder niet op wil reageren.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 19 apr 2021 08:33

meribel schreef:dat AstraZeneca en Janssen in het nieuws is en vaccineren gestopt is grotendeels ermee ivm de minieme kans op een zeldzame trombose die je ervan kan oplopen zegt genoeg over hoe nauw alles gecontroleerd wordt.


Dat er tienduizenden blijvend invalide, levensbedreigend gewond of overleden zijn van Pfizer en Moderna vaccin dat is zo ontzettende lariekoek dat dit het enige is wat ik erover schrijf en er verder niet op wil reageren.


Precies Meribel...
Verstandig verwoord.
iets met een mug en olifant.. :wink:
Sterkte en kracht in alles in je zeker ook mooie en verantwoordelijke werk....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 19 apr 2021 08:38

benefietdiner schreef:Hugo de Jonge omschrijft het covid-19-vaccin als 'het beste dat ons kan overkomen'. Tienduizenden reeds gevaccineerden zullen daar een andere mening over hebben. Zij zijn blijvend invalide, levensbedreigend gewond, of overleden. Zijn deze mRNA-injecties werkelijk een geschenk uit de hemel? Of zijn ze een vloek uit de hel?
https://www.waarheid.tv/62-zijn-wij-proefkonijnen

Taj, als je "waarheid.tv" als een betrouwbare bron ziet denk ik niet dat het heel veel nut heeft om in discussie te gaan.
Juist het gegeven dat vanwege een bizar laag risico (voor de duidelijkheid: als je heel Rotterdam zou vaccineren zou er 1(!) persoon de bijwerking krijgen) gestopt wordt met twee vaccins toont aan dat alle theorieen van Keuringsdienst van Waarheid linea recta de prullenbak in kunnen...
Alleen al de claim dat het coronavaccin 10.000% dodelijker is dan het griepvaccin is baarlijke nonsens. De mortaliteit van AZ (de slechtste die erbij zit, omdat van Janssen te weinig data is) is ongeveer 1 op 1.140.000. Dat houdt in dat de mortaliteit van een griepvaccin op de 1 op 114.000.000 ligt. Terwijl ze zelf in het verhaaltje en de staatjes die erbij staan doorrekenen dat het 2 op de 10.000.000 is.
Als mensen een rekenfout van een factor 48 gaan gebruiken om hun gelijk te halen hebben ze het echt niet begrepen...

Statistich gezien is de kans dat een nog veel groter aantal personen zou overlijden door NIET te vaccineren vele malen groter.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 19 apr 2021 08:47

meribel schreef:als er nergens maatregelen zouden zijn zou het slachtofferaantal van corona ook heel veel hoger liggen


Dat denk ik ook. Daarnaast ligt het niveau van de medische zorg beduidend hoger dan rond 1918.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 19 apr 2021 08:50

meribel schreef:dat AstraZeneca en Janssen in het nieuws is en vaccineren gestopt is grotendeels ermee ivm de minieme kans op een zeldzame trombose die je ervan kan oplopen zegt genoeg over hoe nauw alles gecontroleerd wordt.


Dat er tienduizenden blijvend invalide, levensbedreigend gewond of overleden zijn van Pfizer en Moderna vaccin dat is zo ontzettende lariekoek dat dit het enige is wat ik erover schrijf en er verder niet op wil reageren.


Men vergeet erbij te vermelden dat de kans op trombose bij een zwangerschap, pilgebruik of door roken vele malen groter is dan het gebruik van het vaccin. Zodra ik een oproep krijg, sta ik vooraan in de rij om deze te mogen ontvangen. Ik zal dolblij zijn om weer eens naar kantoor te mogen na al die maanden thuiswerken.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 19 apr 2021 08:57

ajl schreef:Dat denk ik ook. Daarnaast ligt het niveau van de medische zorg beduidend hoger dan rond 1918.

En daarbij zijn we nu pas halverwege de tijd die de Spaanse griep geduurd heeft.

Al denk ik wel dat corona relatief mild is in vergelijking met de Spaanse Griep.
Wel moet je uitkijken met het vergelijken van de data-sets. Als je echt een eerlijk vergelijk wilt hebben moet je ook de volgende zaken meenemen:
-Door snellere communicatie is het virus eerder wereldwijd geidentificeerd.
-Door de snellere (en wereldwijde) aanpak waarbij landen ook van elkaar leerden zijn veel beginnersfouten niet in alle landen gemaakt
-De toegang tot medische zorg is (hoewel in Afrika nog steeds onvoldoende) veel beter dan indertijd.
-De snelle en wereldwijde ontwikkeling van een vaccin heeft invloed gehad op de snelhied van de aanpak.
-De medische zorg en kennis is een stuk gegroeid in de afgelopen 100 jaar.
-Van de Spaanse griep hebben we alleen inschattingen, en zelfs die lopen nogal uiteen.
-Bij de Spaanse griep wordt de volledige oversterfte aan het virus gekoppeld, terwijl veel landen van Corona alleen de gediagnosticeerde gevallen als zodanig inboeken.

En dan kon het wel eens heel erg moelijk worden om echt een eerlijke vergelijking te maken.
Eigenlijk zie je dat zelfs al met Corona: we hebben het nu over een derde golf, terwijl (vanwege de gebrekkige testcapaciteit) de eerste golf in de grafiek met besmette mensen niet is terug te vinden.
In de grafiek met sterfgevallen is de derde golf dan weer weggevallen.

We kunnen nu dus al nauwelijks onze huidige golf verglijken met iets wat nog geen jaar geleden was.
Laat staan dat we de data van 100 jaar geleden op een zinnige manier weten te interpreteren...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 19 apr 2021 08:58

ajl schreef:Men vergeet erbij te vermelden dat de kans op trombose bij een zwangerschap, pilgebruik of door roken vele malen groter is dan het gebruik van het vaccin. Zodra ik een oproep krijg, sta ik vooraan in de rij om deze te mogen ontvangen. Ik zal dolblij zijn om weer eens naar kantoor te mogen na al die maanden thuiswerken.

Wat dacht je van vliegreizen?
Tromboserisico is echt vele malen hoger.

Ik heb mijn quarantaine er weer bijna opzitten, en ben dan klaar met thuiswerken (ik zit weer in de internationale pool).
meer dan een jaar thuisgezeten, ik was er zo klaar mee...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2021 09:00

elbert schreef:Ik weet dat er maatregelen zijn genomen toendertijd, maar lang niet zo uitgebreid als nu. Het virus ging niet weg door vaccinatie, maar doordat het vanzelf uitdoofde.
Ik moet er trouwens niet aan denken wat er zou gebeuren als een vergelijkbaar virus als de Spaanse Griep nu zou toeslaan. Vergeleken met de Spaanse Griep stelt COVID-19 niet veel voor. De Spaanse Griep zorgde voor tussen de 20 en 100 miljoen doden op 1,5 miljard mensen. Als je dat omrekent naar vandaag (7,7 miljard wereldbewoners) dan zou dat tussen de 100 miljoen en 500 miljoen dodelijke slachtoffers opleveren. Met COVID-19 zitten we nu op 3 miljoen en natuurlijk is dat erg, maar het kan dus nog veel erger.

De Spaanse griep sloeg toe toen de eerste wereldoorlog voorbij was. Veel mensen waren ook uitgeput en ondervoed en wat wist men over besmetting?

Ik denk dat de diepste paniek nu, toesloeg toen men besefte dat de knapste virologen het ook niet meer in de hand hadden.
Ze begonnen met isoleren van de eerste patiënt, maar het was al verder verspreid voordat dit bekend werd.
Een onzichtbaar gevaar is moeilijk te hanteren.
Elke dag lees je andere feiten, wetenswaardigheden, soms spreekt de ene deskundige de andere tegen.

We worden opgeroepen om ons vertrouwen geheel op het vaccin te zetten. Het best wat ons kon overkomen?
Dat betekent dat we er niet in geloven dat God bij machte is om het virus direkt weg te nemen, als wij ons zouden verootmoedigen.
Wij mensen kunnen het immers zelf wel?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 19 apr 2021 09:07

Chaya schreef:De Spaanse griep sloeg toe toen de eerste wereldoorlog voorbij was. Veel mensen waren ook uitgeput en ondervoed en wat wist men over besmetting?

Ik denk dat de diepste paniek nu, toesloeg toen men besefte dat de knapste virologen het ook niet meer in de hand hadden.
Ze begonnen met isoleren van de eerste patiënt, maar het was al verder verspreid voordat dit bekend werd.
Een onzichtbaar gevaar is moeilijk te hanteren.
Elke dag lees je andere feiten, wetenswaardigheden, soms spreekt de ene deskundige de andere tegen.

We worden opgeroepen om ons vertrouwen geheel op het vaccin te zetten. Het best wat ons kon overkomen?
Dat betekent dat we er niet in geloven dat God bij machte is om het virus direkt weg te nemen, als wij ons zouden verootmoedigen.
Wij mensen kunnen het immers zelf wel?

Als we het vaccin als uitweg uit deze impasse zien hoeft dat niet uit te sluiten dat we geloven dat God het virus kan stoppen.
Sterker nog: Hij heeft al zo vaak mensen gebruikt voor Zijn plannen, waarom nu dan niet.
Het vaccin kan ook zijn manier zijn om het virus weer terug te dringen.

Vertrouw op God, maar zet wel zelf je fiets op slot...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 19 apr 2021 09:10

meribel schreef:als er nergens maatregelen zouden zijn zou het slachtofferaantal van corona ook heel veel hoger liggen
Hoeveel hoger is onduidelijk. In sommige landen (zoals Zweden) zijn er weinig maatregelen geweest. Het dodental per miljoen inwoners ligt er hoger, maar ook weer niet zoveel hoger dan Nederland. Het effect van de maatregelen is beperkt en ook de omstandigheden in verschillende landen zijn anders, dus is het moeilijk om precies de impact van maatregelen te kwantificeren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten