Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 26 nov 2021 11:47

benefietdiner schreef:In mijn omgeving (...) klopt die landelijke getallen niet. Alleen al mijn buurman gaat fanatiek al 10 jaar de griepprik halen en krijgt prompt ieder jaar griep. Ik zeg: buurman dat u nog in die griepprik gelooft.
Alleen al in mijn gezin kloppen de universele biologische getallen niet. Er zijn maar liefst acht mannen en slechts twee vrouwen. Dat zou volgens al die biologen toch 50%-50% moeten zijn? Ik zeg: broer, dat je nog in die kansverdeling gelooft!
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 26 nov 2021 12:08

Pcrtje schreef:Alleen al in mijn gezin kloppen de universele biologische getallen niet. Er zijn maar liefst acht mannen en slechts twee vrouwen. Dat zou volgens al die biologen toch 50%-50% moeten zijn? Ik zeg: broer, dat je nog in die kansverdeling gelooft!
:mrgreen: Zoals ik zei ik ben kortzichtig voornamelijk met betrekking tot landelijke getallen overzichten en cijfers van coronadasboard niet kloppen. Coronaminister Hugo de Jonge moest diverse keren door het stof vanwege de cijfers over het aantal gezette vaccins. Ernst Kuipers, voorzitter van LNAZ, bevestigt dat het ministerie foute informatie leverde: 'De cijfers in het coronadashboard kloppen niet.' ](*,) ik wordt steeds kortzichtiger.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 26 nov 2021 12:28

Duidelijk stuk.

https://www.maurice.nl/2021/11/26/wat-w ... -ook-weer/

Ik vind het jammer dat Rutte en de Jonge niet eens een keer dit advies opvolgen, ze zijn inderdaad hun doel voorbij. In mijn ogen wordt het tijd dat een ander de beslissingen gaat nemen. Het is overduidelijk dat ze niet durven te zeggen dat ze verkeerd bezig zijn geweest en daardoor gewoon verder gaan met wat ze verkeerd doen. Zijn ze nu echt zo blind??

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2021 12:50

benefietdiner schreef:Ik ben inderdaad kortzichtig. Dat komt omdat ik zelf graag alles controleer. In mijn omgeving, buurman / vrouw en kennissenkring klopt die landelijke getallen niet. Alleen al mijn buurman gaat fanatiek al 10 jaar de griepprik halen en krijgt prompt ieder jaar griep. Ik zeg: buurman dat u nog in die griepprik gelooft. Antwoord: ja maar als ik het niet doe krijg ik het misschien erger. Oké laat maar en ik wordt steeds kortzichtiger.


Haha ja heerlijk. De griepprik werkt niet want sinds mijn buurman die haalt heeft hij ieder jaar griep….. ga door!

:lol: :lol: ::)) \:D/ :schaterlach: |:)| :yahoooo:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 26 nov 2021 13:59

Marnix schreef:Haha ja heerlijk. De griepprik werkt niet want sinds mijn buurman die haalt heeft hij ieder jaar griep….. ga door!

:lol: :lol: ::)) \:D/ :schaterlach: |:)| :yahoooo:

Oké..De corona prik werk ook niet want na 6 maanden is hij uitgewerkt. :lol: tja... wat kortzicht hé. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2021 14:48

benefietdiner schreef:Oké..De corona prik werk ook niet want na 6 maanden is hij uitgewerkt. :lol: tja... wat kortzicht hé. :mrgreen:


Klopt! En dan te bedenken dat er heel vee mensen zijn die elke dag bepaalde medicijnen moeten slikken. Elke dag! Moet je nagaan hoe slecht die dan werken, het is echt verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen over groente en fruit. Ze beweren dat dat gezond is maar als ik heb vorige week nog een appel op en dat is nu blijkbaar al uitgewerkt! Zeggen ze gewoon: als je gisteren groente en fruit op hebt moet je het vandaag weer eten. Sowieso, eten, heb je vandaag je buik vol gegeten, heb je morgen weer eten nodig. Werkt ook al niet. Geestelijk voedel dan?! Gezegende adventstijd! Nou ja vorig jaar was het ook al advent en kerst maar nu moet dat alweer herhaald worden dus waarschijnlijk is dat ook onzin! :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 26 nov 2021 15:07

Marnix schreef:Klopt! En dan te bedenken dat er heel vee mensen zijn die elke dag bepaalde medicijnen moeten slikken. Elke dag! Moet je nagaan hoe slecht die dan werken, het is echt verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen over groente en fruit. Ze beweren dat dat gezond is maar als ik heb vorige week nog een appel op en dat is nu blijkbaar al uitgewerkt! Zeggen ze gewoon: als je gisteren groente en fruit op hebt moet je het vandaag weer eten. Sowieso, eten, heb je vandaag je buik vol gegeten, heb je morgen weer eten nodig. Werkt ook al niet. Geestelijk voedel dan?! Gezegende adventstijd! Nou ja vorig jaar was het ook al advent en kerst maar nu moet dat alweer herhaald worden dus waarschijnlijk is dat ook onzin! :-)

Ik heb dat met zuurstof.
Ik heb mijzelf wijsgemaakt dat ik dat echt nodig heb, maar als ik wat zuurstof inhaleer merk ik dat ik meestal binnen 10 seconden alweer nieuwe zuurstof nodig heb.
Werkt slecht, dat spul...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 26 nov 2021 15:30

Marnix schreef:Klopt! En dan te bedenken dat er heel vee mensen zijn die elke dag bepaalde medicijnen moeten slikken. Elke dag! Moet je nagaan hoe slecht die dan werken, het is echt verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen over groente en fruit. Ze beweren dat dat gezond is maar als ik heb vorige week nog een appel op en dat is nu blijkbaar al uitgewerkt! Zeggen ze gewoon: als je gisteren groente en fruit op hebt moet je het vandaag weer eten. Sowieso, eten, heb je vandaag je buik vol gegeten, heb je morgen weer eten nodig. Werkt ook al niet. Geestelijk voedel dan?! Gezegende adventstijd! Nou ja vorig jaar was het ook al advent en kerst maar nu moet dat alweer herhaald worden dus waarschijnlijk is dat ook onzin! :-)

Ja…. je zegt het cynisch maar zo is het wel en…… je vergeet nog één belangrijk item. Nog even één stapje verder. Nu haal je nog adem maar misschien morgen of over één uur niet meer. Dan is geestelijk voedstel ook niet meer nodig.
Als er een einde komt aan mijn aardse leven
en ik hier voorgoed mijn ogen sluit
Zal God mij eeuwige vreugde geven
dan is niet alles over en uit

Sluit ik hier mijn beide ogen toe
dan mag ik er op vertrouwen
dat ik mijn ogen bij Hem weer open doe
het geloven wordt aanschouwen

Hoe groot zal de verrassing wezen
als ik eenmaal in Zijn hemel kom
Als Zijn geliefde kind heb ik niets te vrezen
bij Hem ben ik voor eeuwig welkom

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 26 nov 2021 15:41

Mortlach schreef:Wat betreft Geert vandenBossche:
The short version: Geert Vanden Bossche has recently published a letter in which he argues that the vaccination campaign against COVID-19 is going to precipitate a public health disaster because the vaccines will select for viral variants that can escape their protection and drive them towards higher virulence. His claims are speculative, he offers no evidence to support his arguments, and makes several comments which are blatantly incorrect. The core of his argument relies on the assumption that COVID-19 vaccines do not have a significant effect on transmission. This has been repeatedly confirmed to be false in multiple studies. Furthermore, even if his assumptions about the effects of the vaccine on transmission are true, his conclusions are incorrect based on established precedent from Marek’s disease, a viral illness of birds with a vaccine that does not strongly affect transmission- but it still shows meaningful public health benefits in the populations of chickens where it is used.
Vreemd genoeg kwam ik vandaag pas voor het eerst de naam van deze Belgische viroloog tegen. Misschien is dat ook maar goed, want alles lezen is niet gezond.
Maar goed, we kunnen in elk geval stellen dat de eerste onderstreepte zin blijkt te kloppen: de vaccins hebben inderdaad geen significant effect op transmissie, gezien het recordaantal besmettingen wat we nu waarnemen. Dat wordt nu algemeen erkend.
Voor de mensen die nu roepen "ja, maar de deltavariant", zou ik willen zeggen dat we dan naar de tweede onderstreepte zin moeten kijken.
Want het punt dat deze viroloog maakt, is dat je juist niet moet vaccineren middenin een pandemie, omdat je daarmee het virus stuurt richting een variant die die vaccins omzeilt. Dus je kunt zeggen: we hebben een vaccin die beschermt tegen variant A, maar als dat vaccin ervoor zorgt dat er een meer virulente en net zo dodelijke variant B op de markt komt, dan schiet je daar niets mee op. Sterker nog: je bent dan verder van huis omdat je je eigen immuunsysteem daar ook nog eens mee ondergraaft.
Dat is dus feitelijk wat hij beweert. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken (ik kan zo wel wat kritische vragen bedenken), maar uit dit interview wat ik van hem beluisterd heb, is me wel duidelijk dat hij geen wappie en geen koekebakker is. Hij kan het misschien niet bij het rechte eind hebben (dat kan ik niet beoordelen, dit gaat me echt boven de pet), maar het is denk ik nodig dat we zijn waarschuwing serieus nemen, zeker op een dag waarop de Nu variant bij onze zuiderburen is geconstateerd en die misschien ook al in Nederland actief is. Deze variant werd trouwens voor het eerst in Botswana vastgesteld bij 4 gevaccineerde mensen.
O ja, als je een tegengeluid wilt horen van iemand die het totaal met Vanden Bossche oneens is, dan kun je deze video bekijken. Ik heb hier een open mind over.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 26 nov 2021 15:42

elbert schreef:Voor wie nog wat extra slecht nieuws aankan: de volgende variant om ons zorgen over te maken heet B.1.1.529.
Deze is in Botswana voor het eerst aangetroffen en wetenschappers in Zuid-Afrika slaan er alarm over. De wetenschappers willen er een griekse letter aan hangen (zoals we alfa en delta hebben) om aan te geven dat het een ernstige variant is. Het is een zwaar gemuteerde variant (32 mutaties in het spike eiwit, tegenover 2 voor de delta variant), wat het waarschijnlijker maakt dat vaccins er niet veel bescherming tegen bieden. Deze variant lijkt de delta variant te verdringen in het zuiden van Afrika en ook nog eens met een noodgang. Delta is 70% sneller qua verspreiding dan het oorspronkelijke COVID-19, B.1.1.529 is 500% sneller.
(....)
Edit: in plaats van B.1.1.529 wordt over de Nu variant gesproken, de griekse letter ν dus.

Nieuwe gemuteerde coronavariant grijpt om zich heen in Zuid-Afrika, ook 1 geval in België: dit weten we er al:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/26 ... een-in-zu/

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/e ... ~a6269106/

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 26 nov 2021 20:55

Hopelijk werken de nieuwe maatregelen. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt begrijpelijk dat ze hiervoor kiezen, maar we zullen zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2021 20:56

:cry:
benefietdiner schreef:Ja…. je zegt het cynisch maar zo is het wel en…… je vergeet nog één belangrijk item. Nog even één stapje verder. Nu haal je nog adem maar misschien morgen of over één uur niet meer. Dan is geestelijk voedstel ook niet meer nodig.
Als er een einde komt aan mijn aardse leven
en ik hier voorgoed mijn ogen sluit
Zal God mij eeuwige vreugde geven
dan is niet alles over en uit

Sluit ik hier mijn beide ogen toe
dan mag ik er op vertrouwen
dat ik mijn ogen bij Hem weer open doe
het geloven wordt aanschouwen

Hoe groot zal de verrassing wezen
als ik eenmaal in Zijn hemel kom
Als Zijn geliefde kind heb ik niets te vrezen
bij Hem ben ik voor eeuwig welkom


Klopt helemaal. Maar we hadden het erover dat het argument dat als je iets moet herhalen het dus niet werkt / zinloos is. Iets wat je meerdere keren roept maar waar je 0 bewijs voor levert en waarbij het iedere keer wordt weerlegd. Dus maar snel op wat anders over als het te heet onder je voeten wordt. Maar concreet antwoord geven en iets aantonen, ho maar. Heb je zeker van Gideon van Meijeren geleerd… :roll:

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2021 20:57

lammetje schreef:Hopelijk werken de nieuwe maatregelen. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt begrijpelijk dat ze hiervoor kiezen, maar we zullen zien.


Mee eens. Vreemde maatregelen. ‘S avonds niet sporten maar overdag wel, dat soort onverklaarbare dingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 26 nov 2021 21:52

lammetje schreef:Hopelijk werken de nieuwe maatregelen. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt begrijpelijk dat ze hiervoor kiezen, maar we zullen zien.

Marnix schreef:Mee eens. Vreemde maatregelen. ‘S avonds niet sporten maar overdag wel, dat soort onverklaarbare dingen.

Ik vind ze juist wel redelijk helder, voor de verandering.
Alle locaties om 17.00 uur dicht en de essentiële winkels en dienstverleningen open tot 20.00 uur.
Scholen blijven open, met extra maatregelen. Verder zoveel mogelijk thuisblijven. En nu maar hopen op een gewenst effect..

(...)Geestelijk voedel dan?! Gezegende adventstijd! Nou ja vorig jaar was het ook al advent en kerst maar nu moet dat alweer herhaald worden dus waarschijnlijk is dat ook onzin! :-)

Jammer dit, Marnix.

De richting die men opgaat is om bepaalde groepen extra te beschermen met boosters. Ik heb nog niet gelezen dat men jongeren een booster wil gaan opdringen, alleen mensen die wat ouder zijn. En ondertussen weerstand blijven opbouwen totdat het virus minder impact heeft. En naast of opgenomen in de griepprik kunnen mensen ervoor kiezen om ook beschermd te worden tegen corona.

Het vaccin zal op den duur vast aangeboden worden als of naast de griepprik, voor dezelfde doelgroep. Jongeren dringt men officieel inderdaad geen booster op, maar onofficieel wel door te stellen dat je covidpas alleen geldig blijft mét booster. Dus indirecte dwang toch zeker wel.


Die gemuteerde variant, het was erop wachten natuurlijk. Een virus wat belemmerd wordt gaat andere wegen zoeken om te overleven, dat heb ik al vaker genoemd hier. Dat er misschien zelfs door het vaccin wel die explosie aan besmettingen is.
Mooi stuk ook van @Elbert en er zit vast een kern van waarheid in.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 26 nov 2021 23:35

elbert schreef:Vreemd genoeg kwam ik vandaag pas voor het eerst de naam van deze Belgische viroloog tegen. Misschien is dat ook maar goed, want alles lezen is niet gezond.
Maar goed, we kunnen in elk geval stellen dat de eerste onderstreepte zin blijkt te kloppen: de vaccins hebben inderdaad geen significant effect op transmissie, gezien het recordaantal besmettingen wat we nu waarnemen. Dat wordt nu algemeen erkend.


https://www.reddit.com/r/worldnews/comm ... by_40_who/

40 procent afname in overdracht 'niet significant'? Ja voor Delta. Voor de eerdere varianten zelfs 60%
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten