Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2021 14:31

Chaya schreef:Huh, dat is een vrij nieuw gebouw, in 2015 werd het opgeleverd.


Het gebouw is heel nieuw, de organisatie al heel oud, die is alleen heel wat keren van locatie gewisseld :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2021 14:52

https://www.nu.nl/coronavirus/6170743/b ... nomen.html

De bescherming die een coronavaccin biedt aan ouderen is weer iets minder sterk. De prikken beschermen zeventigplussers nog voor 84 procent tegen ziekenhuisopname en voor 93 procent tegen opname op de intensive care. Dat zei Jaap van Dissel van het RIVM woensdag tegen de Tweede Kamer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2021 13:39

Pauw clasht met ic-baas: ‘We hebben het niet voor elkaar!’

https://www.telegraaf.nl/video/13911926 ... oor-elkaar

En zo is het Pauw :)nico
Die bedden staan er wel maar ze zijn niet operationeel omdat er geen personeel is.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 02 dec 2021 14:22

benefietdiner schreef:
En zo is het Pauw :)nico
Die bedden staan er wel maar ze zijn niet operationeel omdat er geen personeel is.


Die bedden zijn als een dweil die gebruikt wordt wanneer de kraan open staat .. het heeft meer zin om die kraan dicht te draaien dan er nog meer dweilen tegenaan te gooien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 dec 2021 15:02

benefietdiner schreef:Pauw clasht met ic-baas: ‘We hebben het niet voor elkaar!’

https://www.telegraaf.nl/video/13911926 ... oor-elkaar

En zo is het Pauw :)nico
Die bedden staan er wel maar ze zijn niet operationeel omdat er geen personeel is.


Heb je ook het antwoord gehoord van de "baas van de Intensive care" hoe die dat zelf ziet? Want als de politiek zijn IC iedere keer enorm zou inperken zal die man wel woest zijn, Pauw bijvallen en zeggen: Inderdaad. de politiek maakt ons zorgstelsel kapot. Wat zegt deze man die hier echt over gaat (want Jeroen Pauw gaat daar niet over) en stelt vooral wat kritische vragen:

Opeens, je wil niet dat je zoveel capaciteit hebt want dan zeg je: We laten het tuutje overkoken als er nog meer water aan het borrelen is, de oplossing voor het coronavirus is niet meer bedden aan het eind van de keten want dan zeg je: Ik vind het oké dat er heel veel mensen ziek worden. Maar goed, er zijn weer 50 nieuwe IC'ers begonnen, er zijn er recent weer 23 afgestudeerd. Opleiding naar verpleegkundige en dat IC-vepleegkundige duurt trouwens 5,5 jaar. :roll: Tegen de tijd dat de pandemie al lang voorbij is is er vast nieuwe personeel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2021 16:06

Marnix schreef:Heb je ook het antwoord gehoord van de "baas van de Intensive care" hoe die dat zelf ziet?
Ja ik heb gehoord waar hij zich achter verschuild. De schuld geven aan de corona pandemie terwijl zijn ic beden niet op orde zijn. ](*,)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2021 16:13

benefietdiner schreef:Ja ik heb gehoord waar hij zich achter verschuild. De schuld geven aan de corona pandemie terwijl zijn ic beden niet op orde zijn. ](*,)

Toevallig zit ik terwijl ik jouw reactie lees naar de radio te luisteren.
Terwijl ik jouw reactie lees hoor ik op de achtergrond Metallica met "My friend of misery".

Ik wil je toch een stukje van de tekst meegeven:
"Hearing only what you want to hear
And knowing only what you've heard"

En dat geldt ook voor jou, je hoort (en leest) alleen wat je wilt horen/lezen, en vervolgens is dat ook het enige wat je te melden hebt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2021 16:31

StillAwake schreef:"Hearing only what you want to hear
And knowing only what you've heard"

En dat geldt ook voor jou, je hoort (en leest) alleen wat je wilt horen/lezen, en vervolgens is dat ook het enige wat je te melden hebt...

Nauw….. Pauw en ik horen twee dingen en jij maar één.
Pauw en ik horen én vaccinatie én ic bedden.
Jij hoort alleen vaccinatie. ](*,)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2021 16:39

benefietdiner schreef:Nauw….. Pauw en ik horen twee dingen en jij maar één.
Pauw en ik horen én vaccinatie én ic bedden.
Jij hoort alleen vaccinatie. ](*,)

En wie zegt dat ik dat niet gehoord heb?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2021 16:43

Het lijkt in Duitsland inderdaad naar een vaccinatieplicht toe te gaan.
Eigenlijk hoop ik dat dat in Nederland ook gedaan wordt.
Zodat ziekenhuisbedden beschikbaar zijn voor mensen die dat nodig hebben, in plaats van voor mensen die het nodig vonden dit risico te nemen.

Nooit gedacht dat ik ooit nog voorstander van een vaccinatieplicht zou worden, maar aangezien ik werkelijk nog niet 1 doorslaggevend argument gehoord heb van welke prikvertikker dan ook: wellicht is het beter dat deze mensen tegen zichzelf beschermd worden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 02 dec 2021 16:48

benefietdiner schreef:Nauw….. Pauw en ik horen twee dingen en jij maar één.
Pauw en ik horen én vaccinatie én ic bedden.
Jij hoort alleen vaccinatie. ](*,)


Precies, slecht geluisterd, want als je de discussie een beetje volgt weet je dat zowel StillAwake als ik voorstander van beiden zijn.

Jij riep gisteren nog "De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopname bestaat niet en werk niet dat is kolder en bedrog." en iets eerder: "Oké..De corona prik werk ook niet want na 6 maanden is hij uitgewerkt"

Jij rukt nieuws totaal uit het verband (bijvoorbeeld over Schotten en het corona-vaccin) wat in 3 seconden te weerleggen is maar daarmee probeer je aan te tonen dat vaccinatie onzin is. Want je hoort maar 1 ding, FVD'ers die het omschrijven als een gifinjectie en dat soort wartaal. Dus doe nou niet alsof jij en Pauw twee handen op 1 buik zijn die precies hetzelfde over dit soort dingen denken, het punt dat Pauw maakt over de IC is prima maar hij zou jou binnen 1 minuut als wappie ontmaskerd hebben. Pauw is voor vaccinatie en jij verspreidt alleen maar nepnieuws dat het vaccin niet werkt. Dus laat me niet lachen als je het hebt over "Pauw en Benefietdiner" die op 1 lijn zouden zitten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 02 dec 2021 16:57

Marnix schreef:Precies, slecht geluisterd, want als je de discussie een beetje volgt weet je dat zowel StillAwake als ik voorstander van beiden zijn.

Jij riep gisteren nog "De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopname bestaat niet en werk niet dat is kolder en bedrog." en iets eerder: "Oké..De corona prik werk ook niet want na 6 maanden is hij uitgewerkt"


Moderna prikken beschermen na 5 maanden nog 96% tegen ziekenhuisopname. Het zou natuurlijk kunnen dat het in maand 6 ineens naar 0 keldert, maar dat lijkt me stug. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2021 17:00

.
StillAwake schreef:En wie zegt dat ik dat niet gehoord heb?
Omdat je er niet aan wil wat Jeroen Pauw in eerste instantie benoemd in het filmpje namelijk ‘ic niet op orde’ en dat schaar je onder de noemer ‘wappies’, Jij, Marnix en zelfs de vervanger van hooft ic Diederik Gommers Iwan van der Horstvelen focussen alleen op vaccinatie.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 02 dec 2021 17:11

Al bijna 200 jaar geleden is in Nederland een vaccinatieplicht werd ingevoerd voor alle schoolgaande kinderen, tegen de pokken.
Was je kind niet gevaccineerd: Jammer dan, dan mochten de kinderen niet meer naar school. Bij gebrek aan apps en QR-codes (wat een barbaarse tijd moet dat geweest zijn) kregen kinderen het “pokkenbriefje”. Ook toen stonden veel mensen op hun achterste benen vanwege deze verplichting, en de bijwerkingen.
Onder druk van deze voorouders van de huidige “wappies” is deze verplichting afgeschaft, wat resulteerde in een pokkenuitbraak met 23000 doden (op een bevolking die heel wat kleiner was dan die van tegenwoordig.... De plicht is toen snel heringevoerd, het algemeen belang woog blijkbaar zwaarder dan het individueel belang (welk belang eigenijk?)

Leuk weetje, ook in die tijd werd een quarantaine plicht ingevoerd voor kinderen in gezinnen met cholera, tyfus, pokken, roodvonk, difterie of mazelen. Tot acht dagen nadat een arts herstel had geconstateerd.
Bijna 200 jaar geleden kende men dus al het nut van quarantaine en het belang van vaccinatie. Overigens was ook tijdens de Spaanse griep van 1918-1919 sprake van quarantaine en zelfs het dragen van mondkapjes.

Al is pokken in de basis een ander virus dan Corona, toch is de overeenkomst met de maatregelen van nu best significant.
En helaas wasook weerstand daartegen dezelfde als vandaag de dag. Voornamelijk ononderbouwd geroeptoeter van mensen die over het algemeen vooral niet door kennis van zaken gehinderd worden.
Persoonlijk ben ik dankbaar dat deze verantwoordelijkheid indertijd genomen is, zodat het pokkenvirus inmiddels geen risico meer is, en niet meer duizenden mensen het leven kost.

Elke keuze die je maakt in je leven heeft consequenties voor jezelf. Of je rookt, drinkt, je koptelefoon te hard zet, te vet eet, een autogordel draagt of zonder zonnebrand in de zon gaat liggen. Dat zijn je eigen afwegingen en hebben (vrijwel) alleen consequenties op jouw leven . Maar je niet laten vaccineren tegen Corona heeft ook consequenties voor anderen. In die zin is het te vergelijken met rijden met drank op. Je brengt jezelf in gevaar (en dat moet je vooral zelf weten), maar ook anderen, die daar niet om gevraagd hebben.
En inderdaad, de farmaceuten hebben (te) veel macht. Maar dat hebben Shell, de NAM en Unilever ook. Ga je om die reden je auto zlef duwen? Zet je daarom je verwarming uit? eet je geen Pindakaas?

Niet Mark Rutte of Hugo de Jonge zijn onze vijanden, dat is Covid-19.
Of er standaard te weinig IC-bedden of -verpleegkundigen zijn, doet er niet toe.
Voor nu is dat wel zo, maar juist daarom zou het een ieders verantwoordelijkheid en compassie met mensen die dat bed ook nodig hebben moeten zijn om dat vaccin te halen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 02 dec 2021 17:13

Marnix schreef:Jij riep gisteren nog "De beschermende werking van vaccins tegen ziekenhuisopname bestaat niet en werk niet dat is kolder en bedrog." en iets eerder: "Oké..De corona prik werk ook niet want na 6 maanden is hij uitgewerkt"

Dat zeg ik nog steeds en is waar.
Weet je nog hoe goed de vaccinnaties in Portugal waren. En let wel ik ontken dat niet. Maar…….
In Portugal hebben ze nu al besloten: na de feestdagen een week in lockdown’.
Marnix schreef:Nederland heeft 17,4 miljoen inwoners, Portugal 10,3 miljoen
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen 14499 besmettingen, Portugal 1477
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen 1075 opgenomen in het ziekenhuis, Portugal 355
Nederland heeft gemiddeld over 7 dagen Portugal 64 en Nederland 364 mensen op de IC liggen

Met een quarantaineweek na de feestdagen hoopt Portugal de winter zonder kleerscheuren door te komen.
https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen ... ~aa011238/
ik hoop dat ze in Portugal de ic bedden wel op orde hebben.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten