Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 13 sep 2021 15:19

StillAwake schreef:Is het al aangetoond dat de vaccinatie-werkzaamheid afneemt na 6 maanden?
Alles wat ik er tot nog toe over gelezen heb lijkt te duiden op een langere geldigheid, maar niemand durft garanties te geven.

Ik heb een paar jaar geleden mijn gele koorts moeten laten bijprikken, maar ik hoorde dat als ik mijn vorige prik 2 maand later had gehad dat ie levenslang was (en dat id mijn huidige dus ook). exact dezelfde prik, maar opniew geanalyseerd...


https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -effectief

Mogelijk... Maar ik heb op meerdere sites gelezen dat het wel bewezen duidelijk minder wordt. Maar als het echt zo snel gaat, zijn de vaccins van de verpleegkundigen die het eerste zijn geweest dus nu al veel minder effectief. Daarom vraag ik me ook echt af wie er straks op de ic ligt. En het blijft lastig maar heel belangrijk om die ic capaciteit op te krikken...

En ergens ben ik het ermee eens om inderdaad een bepaald aantal bedden voor covid patiënten gereserveerd te houden. Vol is vol. Maar tegelijkertijd krijg je dan inderdaad de discussie over ongezond leven. Ik las een oproep van iemand zonder vaccin die vlak voor het overlijden meen ik, gezegd te hebben, haal die prik. Je krijgt spijt of ik heb spijt. Maar toen zag ik de foto, zwaar overgewicht.... Tja, ik kijk er niet van op als je dan op de ic komt.

Als je kijkt naar de hoeveelheid gezonde mensen die op de ic terecht komen en/of overlijden, dan zorgen die getallen niet voor problemen.
Ik vind het inderdaad ook best lastig als iemand met zwaar overgewicht van 60 plus geen vaccinatie haalt. Maar tegelijkertijd is dat ook eigen keus en ik begrijp het ook!

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 13 sep 2021 16:01

@ Mortlach, m.i. moeten wij vrienden kunnen worden! Als wij dezelfde verklaring kunnen ondertekenen, zijn we daar toch? :) :wink:
Bij geval raap ik het Zoeklicht van dec. 2020 op, met het artikel waar u onlangs naar verwees als niet behorend bij mijn complottheorieën.
Nou weet ik niet of ik dat toen heb gelezen, want mijn geheugen is zwaar aangeslagen 'by dead'. (ik denk van niet)
Maar als u de grote kennis van Roy Kloet, maar ook de bedenkingen van hem kunt erkennen, zijn wij het helemaal eens hoor!!
Ook de heer Kloet - hij is gepromoveerd wetenschapper - erkent dat deze ontwikkeling een goede- maar ook een foute kant op kan gaan, en hij onderbouwt dat keurig, vind ik.
Inmiddels zijn we toch al weer 3/4 jaar verder en is er meer bekend geworden omtrent gedrag van RNA vaccins, wat grafeen is en doet, de beschermingsduur van de diverse vaccins, de virusmutaties welke zijn opgetreden versus de vaccins en vooral de aangedragen bijwerkingen.
Over die laatste is gewoon oorlog ontstaan, daar kunnen wij eerlijk mee omgaan...
Als we nu eens afspreken dat ik doorga met de msm aan te horen en u gaat toch, event. knarsetandend, meer kennis nemen van de inhoud der alternatieve informatie en ik lees uw commentaar, maar dat mag dan niet slechts de naam van een goedbetaalde tegenspreker zijn. Doen?

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 13 sep 2021 16:04

Het lijkt er op dat wij binnenkort wil volle kerken mogen hebben!

https://cip.nl/cip+/87169-anderhalvemet ... FhgZcRUUGQ

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2021 18:29

ben db bd schreef:@ Mortlach, m.i. moeten wij vrienden kunnen worden! Als wij dezelfde verklaring kunnen ondertekenen, zijn we daar toch? :) :wink:
Bij geval raap ik het Zoeklicht van dec. 2020 op, met het artikel waar u onlangs naar verwees als niet behorend bij mijn complottheorieën.
Nou weet ik niet of ik dat toen heb gelezen, want mijn geheugen is zwaar aangeslagen 'by dead'. (ik denk van niet)
Maar als u de grote kennis van Roy Kloet, maar ook de bedenkingen van hem kunt erkennen, zijn wij het helemaal eens hoor!!
Ook de heer Kloet - hij is gepromoveerd wetenschapper - erkent dat deze ontwikkeling een goede- maar ook een foute kant op kan gaan, en hij onderbouwt dat keurig, vind ik.


Nou, die Kloet erkent in ieder geval al dat het coronavirus écht is; een stap in de goede richting. Maar aan de andere kant valt hij weer over het woord "luciferase" want oooo, de duivel...

Dat de ontwikkeling van het vaccin snel is gegaan, klopt. Maar wat men vergeet is dat dit soort onderzoek dus niet de 'standaard' 10 tot 15 jaar HOEFT te duren. Het duurt zo lang omdat er allerlei financiële en bureaucratische obstakels zijn die moeten overwonnen, en dat kost tijd. Het blijkt dat als de hele wereld samenkomt met hetzelfde doel en daar ongelimiteerd geld in pompt, het dus ook in een jaar kan. Nogmaals, er is NIETS aan die 10-15 jaar dat het onderzoek béter zou maken.

Inmiddels zijn we toch al weer 3/4 jaar verder en is er meer bekend geworden omtrent gedrag van RNA vaccins, wat grafeen is en doet,


De enige plekken waar ik grafeen tegenkom zijn die complotsites van jou, dus daar maak ik me totaal geen zorgen om.

de beschermingsduur van de diverse vaccins, de virusmutaties welke zijn opgetreden versus de vaccins en vooral de aangedragen bijwerkingen.
Over die laatste is gewoon oorlog ontstaan, daar kunnen wij eerlijk mee omgaan...
Als we nu eens afspreken dat ik doorga met de msm aan te horen en u gaat toch, event. knarsetandend, meer kennis nemen van de inhoud der alternatieve informatie en ik lees uw commentaar, maar dat mag dan niet slechts de naam van een goedbetaalde tegenspreker zijn. Doen?


Je doet nu net alsof ik die onzinsites van jou niet lees. Ik doe dat wel. Zoals ik al zei: het is net een auto-ongeluk, vreselijk maar je kunt niet weg kijken. Maar dat maakt de inhoud niet minder onzinnig.

Voorbeeldje van een paar dagen geleden van onze vriend Xander. Corona zou niet verdwijnen omdat het ook voorkomt onder dieren en dus niet is uit te roeien. Dat is de claim. Klinkt geloofwaardig en eng, precies het soort berichten die we van Xander mogen verwachten.... ALLEEN... wat ze hier dus doen is het specifieke coronavirus SARS-CoV2 verwarren met coronavirussen in het algemeen. Dat is een beetje alsof je een koe in je tuin ziet staan en denkt, "dat is een zoogdier"; even later zie je een hond voorbijkomen en denk je "Dat is ook een zoogdier en dus een koe"

Ik vind het ook een beetje jammer dat je nu suggereert dat ik niet voldoende kennis neem van de inhoud. IK ben toch degene die namen die worden genoemd opzoekt in Google (en ontdekt dat het merendeel extreem-rechtse antisemieten zijn); IK ben toch degene die links naleest (en ontdekt dat ze wat Xander zegt vaak gewoon tégenspreken); IK ben toch degene die artikelen in lokale media opzoekt (en ontdekt dat het niet om Canadese concentratiekampen gaat). JIJ zou eens wat meer kennis moeten nemen van de inhoud van die sites en niet zomaar alles voor zoete koek slikken. Doen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor dingo » 13 sep 2021 20:03

lammetje schreef:https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10450793/vaccins-na-twee-maanden-mogelijk-minder-effectief
{knip}
Als je kijkt naar de hoeveelheid gezonde mensen die op de ic terecht komen en/of overlijden, dan zorgen die getallen niet voor problemen.
{knip}

De enige gezonde mensen die op de ic terechtkomen zijn het verplegend personeel.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 sep 2021 22:49

dingo schreef:De enige gezonde mensen die op de ic terechtkomen zijn het verplegend personeel.


Beetje flauw het gaat om hun staat voordat ze corona krijgen en dan is je bewering niet waar. Dat ze op het moment dat ze in het ziekenhuis of op de IC komen niet meer gezond zijn is bekend maar daar hebben we het niet over.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
dingo
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 mar 2014 18:24
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor dingo » 14 sep 2021 07:20

Marnix schreef:Beetje flauw het gaat om hun staat voordat ze corona krijgen en dan is je bewering niet waar. Dat ze op het moment dat ze in het ziekenhuis of op de IC komen niet meer gezond zijn is bekend maar daar hebben we het niet over.

Het is krom taal gebruik want wie is "gezond" voordat hij/zij corona krijgt? Ook jonge gezond levende mensen krijgen corona. Waaronder mensen die ik persoonlijk ken die normaliter trainen voor de marathon maar nu al blij zijn als ze zonder hijgen de trap opkomen.
Because there are rules does not mean the game is fair.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Memmem » 14 sep 2021 07:38

Marnix schreef:Mensen die twee prikken hebben gehad in januari hebben op zich nog wel antistoffen. Waarschijnlijk meer dan mensen die 1,5 jaar geleden besmet zijn geweest. Maar het kan zijn dat ze de kwetsbare groep nog wel een keer een verhaalprik gaan geven en dan ondertussen met meer mogelijkheden ook op natuurlijke manier de antistoffen laten opbouwen. Alleen wil je dat wel wat geleidelijk doen om te voorkomen dat je alsnog met volle ziekenhuizen komt te zitten.

Sanquin en een arts microbioloog van het Amsterdam UMC zeggen toch echt dat mensen die een besmetting hebben doorgemaakt beter en langer beschermd zijn. Ze kunnen nu nog antistoffen vinden bij mensen die in de eerste periode besmet/ziek zijn geweest
https://www.trouw.nl/zorg/antistoffen-coronavirus-zijn-na-acht-maanden-nog-zichtbaar-en-dat-is-goed-nieuws-voor-de-vaccins~b06a11cd/
Ik weet van verschillende mensen die in de eerste periode absoluut niet mochten testen en wel echt ziek waren nu een antistoffen test via de huisarts hebben gedaan en nu nog antistoffen hebben, sommigen zwemmen er nog bijna in.....

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 14 sep 2021 08:08

Als ik dit stukje uit een praatprogramma bekijk, krijg ik het gevoel dat minister de Jonge een stiekeme refo is die corona gebruikt om de refolutie (ja, die "f" is goed) uit te roepen: "men wil het dansen verbieden".
Eigenlijk worden nu de vanuit reformatorisch oogpunt verwerpelijke dingen aan allerlei regels onderworpen: horeca (bier en drugs!), evenementen (dansen en popmuziek!), cultuursector (theater!), bioscoop (film!). Hugo de Jonge is de minister die de SGP nooit gehad heeft. :lol:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2021 08:54

Memmem schreef:Sanquin en een arts microbioloog van het Amsterdam UMC zeggen toch echt dat mensen die een besmetting hebben doorgemaakt beter en langer beschermd zijn. Ze kunnen nu nog antistoffen vinden bij mensen die in de eerste periode besmet/ziek zijn geweest
https://www.trouw.nl/zorg/antistoffen-coronavirus-zijn-na-acht-maanden-nog-zichtbaar-en-dat-is-goed-nieuws-voor-de-vaccins~b06a11cd/
Ik weet van verschillende mensen die in de eerste periode absoluut niet mochten testen en wel echt ziek waren nu een antistoffen test via de huisarts hebben gedaan en nu nog antistoffen hebben, sommigen zwemmen er nog bijna in.....


Waar zie je dat? Ik lees dat niet in het artikel terug. Het artikel is overigens uit januari en gaat over antistoffen na 8 maanden.

De arts in kwestie zei toen: pi]Bij gewone tests die laboratoria gebruiken, is bij een groot deel van de personen die in de eerste golf besmet raakten geen antistoffen meer te vinden. Zaaijer: “Er is dus een rappe daling, maar dat is normaal. Antistoffen van respiratoire virussen zakken nu eenmaal weg. Dat betekent niet dat je immuniteit kwijt bent.” Immuniteit wordt namelijk ook opgebouwd via de geheugencellen, de zogeheten B- en T-cellen.[/i] en Zaaijer spreekt hier over de zogeheten mRNA-vaccins, zoals die van Pfizer/BioNTech en Moderna. “Ik ben optimistisch dat zowel de natuurlijke infecties als de vaccins voor meerdere jaren beschermen”, zegt Zaaijer, die ook viroloog is bij het Amsterdam UMC. (toen was de deltavari

Je ziet dus in beide gevallen wel een daling van antistoffen en het kan inderdaad best dat dat bij natuurlijke besmetting iets langzamer gaat.

elbert schreef:Als ik dit stukje uit een praatprogramma bekijk, krijg ik het gevoel dat minister de Jonge een stiekeme refo is die corona gebruikt om de refolutie (ja, die "f" is goed) uit te roepen: "men wil het dansen verbieden".
Eigenlijk worden nu de vanuit reformatorisch oogpunt verwerpelijke dingen aan allerlei regels onderworpen: horeca (bier en drugs!), evenementen (dansen en popmuziek!), cultuursector (theater!), bioscoop (film!). Hugo de Jonge is de minister die de SGP nooit gehad heeft. :lol:


Precies. En de sekswerkers mochten ook een poos niet werken. Misschien is corona dan toch een zegen waar jarenlang in de orthodoxe kerken om is gebeden. Ik begin nu ook steeds beter te begrijpen waarom men in die hoek relatief veel tegen vaccineren is :mrgreen: :lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2021 10:18

elbert schreef:Als ik dit stukje uit een praatprogramma bekijk, krijg ik het gevoel dat minister de Jonge een stiekeme refo is die corona gebruikt om de refolutie (ja, die "f" is goed) uit te roepen: "men wil het dansen verbieden".
Eigenlijk worden nu de vanuit reformatorisch oogpunt verwerpelijke dingen aan allerlei regels onderworpen: horeca (bier en drugs!), evenementen (dansen en popmuziek!), cultuursector (theater!), bioscoop (film!). Hugo de Jonge is de minister die de SGP nooit gehad heeft. :lol:

je zou het haast gaan denken...
Geen muziek, geen theater, geen bioscoop, geen horeca: wellicht zoekt de Taliban ook nog een ervaren minister ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 14 sep 2021 11:11

dingo schreef:De enige gezonde mensen die op de ic terechtkomen zijn het verplegend personeel.


Dat ligt eraan welke betekenis je aan 'terechtkomen' geeft.
Ik hoop namelijk niet dat ze allemaal, zonder het vooraf te weten, op de ic lopen. Dan komt het met de zorg hoogstwaarschijnlijk niet zo goed.


te·recht·ko·men (kwam terecht, is terechtgekomen)
1
ergens komen zonder dat je vooraf wist waar de weg heen leidde; = belanden; in de gevangenis terechtkomen
2
op de juiste plaats komen, in orde komen

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2021 13:31

elbert schreef:Op Urk bijvoorbeeld, zal zo'n QR-code niet veel uithalen: de "horeca" daar bestaat daar vooral uit illegale barretjes en keten waar jongeren met zelf gekochte drank hun eigen feestjes bouwen. Daar gaan ze echt geen QR-code controleren.

Zullen we stoppen met Urk als voorbeeld te beschouwen?
Een eiland waar teststraten in brand worden gestoken, waar SGP-wethouders in de cocainehandel zitten (of daar in elk geval schimmig over doen), waar kerkgangers journalisten aanrijden en waar jongeren zich in Nazi-kledij hullen om hun grieven te uiten is wellicht niet helemaal representatief voor de rest van Nederland...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2021 15:47

Hm ja, er zijn vast een hoop prima Urkers maar het wel een rechts bolwerk waarin een hoop mensen denken dat ze zelf de baas zijn.... een QR-code zal daar vast niet zo goed erken. En er zijn vast wel meer plekken. Maar Nederland is gelukkig geen Urk en op genoeg plekken werkt het vast wel wat beter....

dingo schreef:Het is krom taal gebruik want wie is "gezond" voordat hij/zij corona krijgt? Ook jonge gezond levende mensen krijgen corona. Waaronder mensen die ik persoonlijk ken die normaliter trainen voor de marathon maar nu al blij zijn als ze zonder hijgen de trap opkomen.


Precies. Maar we hadden het dan ook over gezonde mensen voordat ze corona krijgen die in het ziekenhuis of op de IC terechtkomen. Dus volgens mij zijn we het eens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 15 sep 2021 07:09

Wat een geweldige persconferentie gisteren...
Ik heb nog nooit eerder in deze serie van persconferenties zo het idee gehad dat de sprekers echt geen idee hadden waar ze over spraken. Wat mij beterft is vooral De Jonge beter geschikt als erevoorzitter van de vereneging “De Friese elfsteden“ dan als minister, maar ook Rutte bakte er een potje van...
Je mag als werkgever vragen naar de vaccinatiestatus, maar je hoeft als werknemer geen antwoord te geven... Lijkt me een wat vrije interpretatie van de wet.

Je moet als kind van 13 een corona-check-app hebben (evt op papier), maar je hoeft pas een jaar later aan te tonen hoe oud je bent...

De gemeenten krijgen extra geld om handhavers aan te nemen die handhaven dat de horeca handhaaft.

“als het te ver rijden is naar een teststation moet je je maar laten vaccineren”.

Sowieso had de hele persco een hoog “probleem over de muur gooi gehalte”: Het kost een half jaar om een BOA op te leiden, dus met extra geld heb je niet vóór 1 November een krat Boa’s open getrokken.
De Horeca moet gaan handhaven, maar de gemeente krijgt daar geld voor.
En ik ben een heel groot voorstander van vaccinatie, en ben nog niet één zinnig argument tégen vaccinatie tegengekomen, maar ik had gisteren het idee dat De Jonge niet helemaal zei wat hij wist toen hij beweerde dat er geen vaccinatieplicht kwam, zeker neit omdat hij er verder wél heel sterk op hintte.
Het thuiswerkadvies wordt versoepeld, het wordt nu: werk thuis indien mogelijk. Blijkbaar was het: “werk thuis indien onmogelijk”??
Daarnaast: het werd gebracht als een versoepeling, (en voor mij persoonlijk is het dat ook) maar echt heel veel soepeler kan ik dit niet vinden.
We kunnen weer naar een volle bioscoop, een vol restaurant, of een sportwedstijd, maar de restricties voor toegang worden strenger.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten