Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 16 dec 2020 13:09

Marnix schreef:Gelukkig is er in de debatten vandaag wel goed gepraat over de sluiting van de basisscholen en gaat er eerder gekeken worden of er iets mogelijk is. Dat is in ieder geval fijn om te horen.

En dat leden van het OMT/kinderarts dit ook niet had aan zien komen en zelfs beweerde het daar nooit over gehad te hebben.
'Kinderen hebben al lang thuisgezeten, de schade is emotioneel en lichamelijk veel te groot, en voor een deel blijvend."
https://nos.nl/artikel/2360873-kinderar ... holen.html
Laten we hopen dat het er iig tot zal leiden dat de basisscholen weer open mogen na de vakantie.
StillAwake schreef:Als ik aan mensen vertel dat ik al sinds maart niet meer op kantoor geweest ben wordt ik meewarig aangekeken.
Als ik niet naar een verjaardag ga omdat het maximaal aantal gasten reeds is bereikt wordt ik meewarig aangekeken.

Zo raar is dat niet. Het is gewoon menselijk hoor dat de rek er na een aantal maanden wel voor het grootste deel uit is.
Ik vind het heerlijk om een stapje terug te doen voor een tijdje, maar dit duurt zelfs mij als introvert persoon veel te lang.

Overigens is de opstart hier niet je van het. Problemen met inloggen, wachtwoorden, en leraren die uit frustratie dan maar wat maaklessen opgeven. Begrijpelijk hoor, maar niet echt motiverend als ze er toch al als een berg weer tegenop zien en je ze er ongeveer aan de oren bij moet slepen.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2020 14:38

StillAwake schreef:Ik zal ook de eerste zijn die toegeeft dat ik wat laks ben in het huishouden. Wel kook ik sinds de lockdown in maart 2x per week (en dat is nog wel leuk ook).
Het vervelende is dat het gezin een modus gevonden heeft om zonder mij te draaien. En nu ik ineens thuis zit heeft dat de eerste maanden voor veel ruzies gezorgd.


Lijkt me ook wel weer een vervelende ontdekking. En een goed moment om te beseffen dat veel werken ook niet het enige in het leven is en dat wat minder doen en meer tijd met het gezin doorbrengen wel een goede keuze kan zijn. Ook als alles straks weer normaal wordt.

StillAwake schreef:Dat is een beetje flauw.
Hoeveel mensen hebben zich in jouw omgeving (en misschien jijzelf wel) echt aan het advies thuis te werken gehouden?
Hoeveel mensen (vooral ook op deze site) vonden het vooral goed dat anderen zich aan regels gingen houden, maar gooiden met hun eigen kerkelijke gemeenschap de adviezen in de wind?
Hoeveel mensen liepen door de winkelstraten van onze steden?

Kun jij naar eer en geweten zeggen dat je je zo veel mogelijk aan regels en adviezen hebt gehouden?
Dat jij gedaan hebt wat in je macht lag?

Als ik aan mensen vertel dat ik al sinds maart niet meer op kantoor geweest ben wordt ik meewarig aangekeken.
Als ik niet naar een verjaardag ga omdat het maximaal aantal gasten reeds is bereikt wordt ik meewarig aangekeken.


In de zomer mocht je ook wel weer af en toe op kantoor werken, je mocht op vakantie, uit eten in een restaurant etcetera. Dat jij vanaf maart niet meer op kantoor bent geweest, prima, maar de bedoeling is niet dat we allemaal vanaf maart in ons huis hadden moeten blijven. Maar ik heb het idee dat het thiuswerken jou wel prima bevalt, misschien ben je daarom niet meer op kantoor geweest ;-) En je hebt nog wel 3 reizen gemaakt begreep ik?

lammetje schreef:Dit is inderdaad mijn gedachte. Ik denk niet dat we dit virus kunnen bestrijden met deze maatregelen. Lockdown is voor nu misschien wel (ik twijfel eerlijk gezegd nog of het echt werkt) de beste optie, het gaat niet helpen om dit virus weg te krijgen. Het zou fijn zijn als we iig de reguliere gezondheidszorg weer op gang kunnen helpen, mijns inziens moet dat wel weer voorzichtig kunnen, maar dat zal per regio verschillend zijn. Hier is het op dit moment vrij rustig in de ziekenhuizen en besmetting onder personeel lijkt ook wat af te nemen hier.

Soms lijkt het wel of het virus gewoon de huizen binnen waait, je vraagt je soms echt af waar het vandaan komt. Als je nooit buiten komt of in aanraking met andere mensen en toch besmet raakt :-k en ik geloof niet in complot denkers maar wel in God en volgens mij worden we als mensen even terug op onze plek gezet door deze pandemie. Wij als mensjes kunnen het bestrijden maar Hij heeft het laatste woord. En ik wil echt niet zeggen dat het virus een oordeel is of straf voor een bepaalde zonde (eigenlijk zijn alle ziekten oordelen en straffen, zelfs de pijn bij geboorte, het werken etc zijn in zekere zin straffen) .

Maar het is zeker wel een waarschuwing dat we hulpeloze mensen zijn en niet moeten denken dat we alles zelf kunnen bepalen en oplossen.


Het zet je wel weer even stil, gelovig of niet. Niet alles is maakbaar, voor zover mensen dat nog niet wisten. Tegelijkertijd geeft God mensen wel kennis en wijsheid om het op te lossen. Een vaccin is daar denk ik ook een belangrijk onderdeel van.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 dec 2020 15:11

Marnix schreef:Lijkt me ook wel weer een vervelende ontdekking. En een goed moment om te beseffen dat veel werken ook niet het enige in het leven is en dat wat minder doen en meer tijd met het gezin doorbrengen wel een goede keuze kan zijn. Ook als alles straks weer normaal wordt.
Daar heb je zeker gelijk in, en ik moet zeggen dat het inmiddels ook wel een bepaalde rust geeft.
Marnix schreef:In de zomer mocht je ook wel weer af en toe op kantoor werken, je mocht op vakantie, uit eten in een restaurant etcetera. Dat jij vanaf maart niet meer op kantoor bent geweest, prima, maar de bedoeling is niet dat we allemaal vanaf maart in ons huis hadden moeten blijven. Maar ik heb het idee dat het thiuswerken jou wel prima bevalt, misschien ben je daarom niet meer op kantoor geweest ;-) En je hebt nog wel 3 reizen gemaakt begreep ik?
Ik heb dit jaar inderdaad drie reizen gemaakt, maar slechts 1 daarvan sinds de eerste lockdown. En geloof me: thuiswerken komt me mijn neus uit, en drukt me haast in een depressie. Sinds de zomer (toen ben ik nog wel een paar weekjes met vrouwlief en de apen weggeweest, maar totaal anders dan we ons deze vakantie hadden voorgesteld) heb ik fysiek dan ook vrijwel niemand meer ontmoet, gesproken of gezien. En hoewel ik best introvert ben zit ik best te vereenzamen, en te wachten op het moment dat ik weer gewoon de normale dingen kan doen. Werken, sporten, naar buiten, cabriorijden, vrienden ontmoeten, ergens een biertje gaan halen, reizen en actief meeleven met een kerk.
Het is dan ook geen keuze om thuis te zitten, mijn werkgever heeft gewoon alle kantoren op slot gedaan. Alleen diegenen die direct nodig zijn voor de actieve vloot zitten momenteel op kantoor (en dat is nog geen 2% van de normale bezetting)
Marnix schreef:Het zet je wel weer even stil, gelovig of niet. Niet alles is maakbaar, voor zover mensen dat nog niet wisten. Tegelijkertijd geeft God mensen wel kennis en wijsheid om het op te lossen. Een vaccin is daar denk ik ook een belangrijk onderdeel van.

Met dat laatste ben ik het inderdaad wel eens. Wat me alleen opvalt is dat ik juist in ongelovige kringen vaker de verzuchting hoor dat alles niet maakbaar is dan in gelovige kringen (daar leeft sowieso naar mijn gevoel meer protest tegen de adviezen en regelgeving).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 dec 2020 15:53

Marnix schreef:

Het zet je wel weer even stil, gelovig of niet. Niet alles is maakbaar, voor zover mensen dat nog niet wisten. Tegelijkertijd geeft God mensen wel kennis en wijsheid om het op te lossen. Een vaccin is daar denk ik ook een belangrijk onderdeel van.


Ik hoop dat het gaat werken, ik heb er echt nog mijn twijfels bij of het virus er mee verdwijnt.

Ik heb niet het idee dat het in gelovige kringen meer protest is. Wel dat ze geen vaccin willen. Begreep dat er laatst ook in een preek iets over gezegd was. Ik vind dat zelf heel onverstandig als dominee. Ik vraag me dan wel af of je je eigen mening niet teveel voorop stelt ipv je gemeente op te dragen de keuze biddend te maken.

De grootste protesten hoor ik vooral bij de 'alternatieve kant'. En over de mondkapjes hoor ik echt heel veel mensen, bijna mijn hele omgeving. Niet dat ze hem niet dragen hoor, maar wel de vraag waarom eigenlijk.

En mensen zoals mij over het vaccin die misschien toch banger zijn voor de gevolgen op langer termijn dan de gevolgen voor corona. Juist ook omdat ik het al heb gehad en er niet heel ziek van ben geworden. Niet dat het een volgende keer net zo zou verlopen... Maar toch...

Tegelijkertijd vielen er de afgelopen paar weken heel wat gezonde mensen om me heen weg. Wel met overgewicht en mogelijk daardoor toch risicogroepen maar verder in de kracht van hun leven....

Maar moeten we nu, zolang er geen vaccin is in lockdown blijven? Want straks als het één voor één weer open gaat, komt dat virus toch weer terug :?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 dec 2020 16:38

StillAwake schreef:Dat is een beetje flauw.
Hoeveel mensen hebben zich in jouw omgeving (en misschien jijzelf wel) echt aan het advies thuis te werken gehouden?
Hoeveel mensen (vooral ook op deze site) vonden het vooral goed dat anderen zich aan regels gingen houden, maar gooiden met hun eigen kerkelijke gemeenschap de adviezen in de wind?
Hoeveel mensen liepen door de winkelstraten van onze steden?

Kun jij naar eer en geweten zeggen dat je je zo veel mogelijk aan regels en adviezen hebt gehouden?
Dat jij gedaan hebt wat in je macht lag?

Als ik aan mensen vertel dat ik al sinds maart niet meer op kantoor geweest ben wordt ik meewarig aangekeken.
Als ik niet naar een verjaardag ga omdat het maximaal aantal gasten reeds is bereikt wordt ik meewarig aangekeken.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken: ik werk ook al sinds maart thuis. Dat kan ook makkelijk en ik vind dat ook niet erg. Ik ben alleen deze zomer een enkele dag op kantoor geweest (toen het ook gewoon kon) om de nieuwe grijze haren van mijn collega's te tellen.
Verder is mijn kerkelijke gemeente uiterst stipt in het navolgen van de regels, dus ik heb ons kerkgebouw helaas maar weinig van binnen kunnen zien.
Kinderen zitten thuis als de scholen dichtzitten enz. Ik doe een mondkapje op wanneer dat moet (al geloof ik niet dat het veel helpt).
Enz. Ik kan nu wel naar anderen gaan wijzen dat die het allemaal fout doen, maar dat laat ik maar even. Ik zie vooral mensen die zich zo goed mogelijk aan de regels proberen te houden. Maar misschien is jouw ervaring wel anders, dat kan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2020 23:06

lammetje schreef:Ik hoop dat het gaat werken, ik heb er echt nog mijn twijfels bij of het virus er mee verdwijnt.

Ik heb niet het idee dat het in gelovige kringen meer protest is. Wel dat ze geen vaccin willen. Begreep dat er laatst ook in een preek iets over gezegd was. Ik vind dat zelf heel onverstandig als dominee. Ik vraag me dan wel af of je je eigen mening niet teveel voorop stelt ipv je gemeente op te dragen de keuze biddend te maken.

De grootste protesten hoor ik vooral bij de 'alternatieve kant'. En over de mondkapjes hoor ik echt heel veel mensen, bijna mijn hele omgeving. Niet dat ze hem niet dragen hoor, maar wel de vraag waarom eigenlijk.

En mensen zoals mij over het vaccin die misschien toch banger zijn voor de gevolgen op langer termijn dan de gevolgen voor corona. Juist ook omdat ik het al heb gehad en er niet heel ziek van ben geworden. Niet dat het een volgende keer net zo zou verlopen... Maar toch...

Tegelijkertijd vielen er de afgelopen paar weken heel wat gezonde mensen om me heen weg. Wel met overgewicht en mogelijk daardoor toch risicogroepen maar verder in de kracht van hun leven....

Maar moeten we nu, zolang er geen vaccin is in lockdown blijven? Want straks als het één voor één weer open gaat, komt dat virus toch weer terug :?


Klopt, de antivaxxers beginnen een steeds grotere rol te spelen als het gaat om dekkingsgraad van vaccins en zo. Gelukkig heeft deze maar 70 procent nodig of zo, dat moet wel lukken en dan is de groep die tegen is ook weer beschermd. Bij mazelen ligt dat hoger, best kans dat we dat weer gaan krijgen in Nederland. Ik hoop dus dat ook de orthodoxe kringen dat wat meer gaan omarmen en meer gaan zien zoals reactieve zorg, als iets wat mogelijk is omdat God de mensen op een bepaalde manier heeft gemaakt. Naar Zijn beeld zelfs ooit.

Verder zal het een golfbeweging blijven tot we voldoende mensen zijn ingeënt waarbij men zal proberen te pieken laag te houden. Dus als het goed gaat met de cijfers wordt er voorzichtig versoepeld, voorzichtiger dan na de eerste golf omdat we nu nog in de winter zitten als er over versoepeling kan worden nagedacht. En als het goed gaat zal er langzaam iets meer mogelijk worden, en als de cijfers weer teveel de verkeerde kant op gaan worden de maatregelen weer strenger. En hopelijk kunnen bijvoorbeeld de scholen de volgende keer wel open blijven, of kunnen winkels weer hun deuren openen. Maar het zullen denk ik kleine stappen zijn en het risico is er altijd dat je weer terug moet naar een lockdown als er teveel versoepeld wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lekkerbek » 17 dec 2020 12:46

@Marnix, ik zit best in een rechtse refo gemeente maar om me heen hoor ik geen commentaar over vaccineren, sterker iedereen wil zich laten vaccineren. Wat ik zie is dat mensen om andere redenen het vaccin nog niet willen, ik denk dat die groep groter is op dit moment dan principiële redenen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 dec 2020 13:22

lekkerbek schreef:@Marnix, ik zit best in een rechtse refo gemeente maar om me heen hoor ik geen commentaar over vaccineren, sterker iedereen wil zich laten vaccineren. Wat ik zie is dat mensen om andere redenen het vaccin nog niet willen, ik denk dat die groep groter is op dit moment dan principiële redenen.


Klopt, ik noemde dat ook in de context van mazelen, op het gebied van vaccinatie van kinderen zie je nog wel de Bijbelbelt terug op de kaartjes. Nou kan het zijn dat dat meer iets van vroeger was en dat dat nu wel veranderd is. Ik heb wel het idee dat de houding tegenover inenting in orthodoxe kringen aan het verschuiven is. Of zou het ten dele ook zijn omdat het een stuk dichterbij komt en de kans dat je Corona krijgt als volwassene aanzienlijk is terwijl de kans dat je mazelen krijgt (en daar veel last van hebt) veel kleiner is?

Afbeelding
Vaccinatiegraad 2016 basisinentingen (RIVM)

Wat het coronavaccin betreft kloot het zeker dat de groep die dat niet wil dat grotendeels niet om principiele redenen wil maar omdat ze twijfelen over de veiligheid (want het is er zo snel) of andere dingen. Ik denk dat dat in de loop van het jaar ook wel toeneemt, je zag nu al dat met de nieuwe lockdown en de eerste vaccins die zijn toegediend, de bereidheid om te laten inenten ook is toegenomen van een procent of 60 naar 70. En als in de loop van het jaar steeds duidelijker wordt dat het vaccin veilig is en werkt zal die bereidheid denk ik ook wel toenemen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 17 dec 2020 18:52

Ik vind het thuiswerken juist heel erg fijn. En ik ben blij dat er eindelijk niet meer zo moeilijk wordt gedaan door werkgevers als je liever thuis wil blijven.Ik was al introvert, maar ik wordt niet meer de hele tijd geconfronteerd met ongewenst menselijk contact, en dat is toch wel fijn moet ik zeggen. Ik kan nu kiezen voor contact in plaats van dat het me word opgedrongen.

Dat is dan wel weer fijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2020 18:48

irmo schreef:Ik vind het thuiswerken juist heel erg fijn. En ik ben blij dat er eindelijk niet meer zo moeilijk wordt gedaan door werkgevers als je liever thuis wil blijven.Ik was al introvert, maar ik wordt niet meer de hele tijd geconfronteerd met ongewenst menselijk contact, en dat is toch wel fijn moet ik zeggen. Ik kan nu kiezen voor contact in plaats van dat het me word opgedrongen.

Dat is dan wel weer fijn.


Ligt vooral ook aan de hoeveelheid denk ik en de mogelijkheden die je thuis hebt. Introverte mensen vinden het prettiger dan extraverte mensen, introverte mensen kunnen zich doorgaand goed concentreren als het rustig is en houden daarom van een eigen werkplek en minder van kantoortuinen. Dat leidt ze af. Maar ook de meeste introverte mensen willen we af en toe contact. Wat in zo hoor verschilt van “vreselijk, liever elke dag op kantoor” tot “1 dag in de week op het werk is voldoende” maar zelden: “liever alleen maar thuis werken”. De meesten staan daar heel anders is dan jij :-)

Ligt er ook aan of je thuis een eigen kantoor hebt of aan de eettafel zit te werken, of je alleenstaand bent of geen kinderen (meer thuis) hebt enzovoorts.

Maar ik denk dat een goed gevolg van deze crisis is dat er meer thuisgewerkt mag worden en bij veel bedrijven mag je dat denk ik ook wel een beetje naar eigen wens invullen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 20 dec 2020 16:07

Ik ben dan ook een heel raar persoon Marnix :wink:

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/

Gezellig dit. Zitten we de komende tien jaar met dit soort gezever.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2020 23:47

irmo schreef:Ik ben dan ook een heel raar persoon Marnix :wink:

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/

Gezellig dit. Zitten we de komende tien jaar met dit soort gezever.


Het is een scenario, afhankelijk van vaccinatiegraad en goed en lang het vaccin werkt. Als het eerste veel te laag ligt en het vaccin niet voldoende werkt krijg je in de winter meer last ervan. Totaal niet vergelijkbaar met de situatie nu maar in de ziekenhuizen zal je het vast merken, met griep is dat ook al dus in de winter is het gewoon drukker. Maar hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe minder dat is en dat is dan ook cumulatief dus hopelijk gaat het uiteindelijk meevallen. Het is sowieso niet dat we de komende tien jaar iedere winter weer lockdowns of zware beperkingen krijgen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2020 02:25

Hier in Ontario gaat op Kerstdag ook alles weer 28 dagen volledig op slot. Soortgelijke maatregelen als in maart, dus enkel apotheken, supermarkten, benzinepompen, bouwmarkten en dergelijke nog open. Voor de rest alles verplicht dicht. 28 dagen in het zuidelijke deel, 14 dagen in het noordelijke, waar het minder dichtbevolkt is. (Voor de context, Ontario is groter dan Spanje en Frankrijk bij elkaar!) http://www.comparea.org/CA_ON+EU

Scholen ook weer allemaal dicht, maar dat zal grotendeels toch in de kerstvakantie vallen, denk ik.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 23 dec 2020 17:52

https://www.nu.nl/coronavirus/6098454/rivm-negen-van-tien-coronabrandhaarden-in-christelijke-gemeenten.html
Best bizar eigenlijk...
Waarom houden we ons niet een poos met zijn allen aan de adviezen...
Fijn ook dat vele christenen die het WEL goed met hun naaste voorhebben hiermee ook een slechte naam krijgen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 23 dec 2020 21:41

StillAwake schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6098454/rivm-negen-van-tien-coronabrandhaarden-in-christelijke-gemeenten.html
Best bizar eigenlijk...
Waarom houden we ons niet een poos met zijn allen aan de adviezen...
Fijn ook dat vele christenen die het WEL goed met hun naaste voorhebben hiermee ook een slechte naam krijgen.

Hoezo 'niet willen stigmatiseren'.
Alsof je met het opvolgen van adviezen een besmetting kunt voorkomen. En alsof je een slechte naam wél waard bent als je je best doet, maar daarnaast ook gewoon mens blijft. Heb je het dan ineens niet goed met je naaste voor? :?

Toename zal vooral door grote gezinnen komen. Ik ken diverse gezinnen van +/- 15 personen die met z'n allen in quarantaine zitten of kortgeleden zaten. Telt wel op die cijfers dan hè!

Daarbij zijn er onder 'christelijke gemeenten' ook (kleine) dorpen. Geen idee of dat nu de zgn 'brandhaarden' zijn, ik hou dat niet zo bij. Maar in dat geval heb je wel snel een groot aantal besmettingen wanneer men per 100.000 inwoners rekent. Terwijl het in werkelijkheid dan maar een paar personen zijn.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten