Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lekkerbek » 17 mei 2020 20:44

@DeLange, je roeptoetert alleen zo snel, het ene moment lees je een site en zet dat op het forum, een paar uur later lees je dat het toch iets genuanceerder ligt. Als je eerst nadenkt over wat je leest en het onderzoekt of het op waarheid berust hoef je het ook niet in te trekken. Het zal ons allemaal wel eens gebeuren maar jij bent wel erg impulsief met posten. Als je zelfs Marnix wat geïrriteerd krijgt dan maak je t echt wel bont :wink:
We moeten inderdaad elkaar respecteren! Maar dat betekent ook door jou! Dat mis ik ook wel in wat bijdrages van jou!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2020 20:51

DeLange schreef:Ik ben jou geen verantwoording verschuldigd. Ik mag aannemen van een opiniepeiler, de dokter en een theologiestudent wat ik wil en zij mogen dat uiten. In onderling respect kan je van elkaar leren.


Die arts heeft dingen geroepen waar toen al wat kritische reacties op kwamen. En achteraf blijkt dat correct te zijn en een hoop van wat hij gezegd heeft bleek niet waar te zijn. Dingen die niet waar blijken te zijn kan je beter niet delen en al helemaal niet aannemen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 17 mei 2020 20:54

Marnix schreef:Die arts heeft dingen geroepen waar toen al wat kritische reacties op kwamen. En achteraf blijkt dat correct te zijn en een hoop van wat hij gezegd heeft bleek niet waar te zijn. Dingen die niet waar blijken te zijn kan je beter niet delen en al helemaal niet aannemen.

Maar dan moet je wel weten wat waar is. Ik heb hier nog een topic staan met de vraag wat waarheid is. Die topic is volledig leeg. Niemand heeft gereageerd. Kennelijk weet niemand er een antwoord op te geven.
Ik weet het in deze wereld ook niet.
Wat is waarheid? In een wereld waarin er zo veel misleiding is...

Ik heb werkelijk geen idee. En ik vertrouw het RIVM nog steeds niet. Volgend jaar wordt trouwens 123 miljoen doden extra verwacht ten gevolge van de Corona aan hongersnood. Las ik op de Facebook pagina van de pleegmoeder van mijn dochter, die dat van het NOS deelde. Dat heb ik hier ook gedeeld. Wat roept dat bij jou op, als ik dat deel?

Ik vind deze wereld een hel broeder. Ik vind het om te janken. Het is ten hemel schrijnend wat hier gebeurd. Ik voel me hier niet thuis. En weet je wat het dubbele is: dat God verrekte goed voor me zorgt. Het gaat me nu voor de wind. Ik word volgende week 40. Ik heb 40 jaar ellende gehad, vandaar ook dat mijn dochter deels in een pleeggezin zit (halve week). Maar nu gaat het mij goed! Het lijkt wel alsof ik het beloofde land in mag, terwijl de wereld om komt in de dorre woestijn.
Het voelt dubbel. Als ik dan zeg als een echte evangelische "Ik geloof dat Jezus niet lang meer weg blijft" hoor ik in mijn gedachten mijn voormalige dominee mij uitlachen. Het is om te janken... ik kan het niet delen wat ik voel als ik de wereld bekijk.
Laatst gewijzigd door DeLange op 17 mei 2020 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2020 20:57

DeLange schreef:Maar dan moet je wel weten wat waar is. Ik heb hier nog een topic staan met de vraag wat waarheid is. Die topic is volledig leeg. Niemand heeft gereageerd. Kennelijk weet niemand er een antwoord op te geven.
Ik weet het in deze wereld ook niet.
Wat is waarheid? In een wereld waarin er zo veel misleiding is...

Ik heb werkelijk geen idee.


En toch geef je het idee dat jij het beste weet wat waarheid is. Als je dat soms niet weet, helemaal niet erg. Ik weet dat soms ook niet maar dan ga ik niet dingen roepen en zeggen: dit komt wel overtuigend over dus dit zal wel waar zijn. In het geval van de arts was het al direct wel duidelijk dat er iets niet klopte.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 17 mei 2020 21:10

Marnix schreef:En toch geef je het idee dat jij het beste weet wat waarheid is. Als je dat soms niet weet, helemaal niet erg. Ik weet dat soms ook niet maar dan ga ik niet dingen roepen en zeggen: dit komt wel overtuigend over dus dit zal wel waar zijn. In het geval van de arts was het al direct wel duidelijk dat er iets niet klopte.

Dat vind ik nu echt raar. Want jij doet precies het zelfde. Dus jij kent de waarheid dus wel?
Wees nu eens eerlijk. Dat weet jij ook niet.
Maurice de Hond en de dokter presenteren het zo uit zorg voor deze crisis. Er moeten mensen opstaan! Ik heb die zorg ook en deel dat! Dat moet toch kunnen?
Vertel mij maar, wat is waarheid?
Weet jij het? Durf jij recht op te staan en te zeggen: "wereld luister! Ik heb de waarheid!"

Mijn waarheid is Jezus en Hij komt snel. Kom Heer Jezus kom, want de wereld smacht naar u! Wij maken er een zooitje van.

Ik heb ook de pest aan ruzie en dat modder gooien op forums. Ik zeg met Paulus: "het goede wil ik wel, maar kan ik niet. Wie verlost mij uit dit ellendige bestaan!???"

Ik hef mijn oog naar de bergen, waar komt mijn hulp vandaan?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2020 22:48

DeLange schreef:Dat vind ik nu echt raar. Want jij doet precies het zelfde. Dus jij kent de waarheid dus wel?
Wees nu eens eerlijk. Dat weet jij ook niet.
Maurice de Hond en de dokter presenteren het zo uit zorg voor deze crisis. Er moeten mensen opstaan! Ik heb die zorg ook en deel dat! Dat moet toch kunnen?
Vertel mij maar, wat is waarheid?
Weet jij het? Durf jij recht op te staan en te zeggen: "wereld luister! Ik heb de waarheid!"

Mijn waarheid is Jezus en Hij komt snel. Kom Heer Jezus kom, want de wereld smacht naar u! Wij maken er een zooitje van.

Ik heb ook de pest aan ruzie en dat modder gooien op forums. Ik zeg met Paulus: "het goede wil ik wel, maar kan ik niet. Wie verlost mij uit dit ellendige bestaan!???"

Ik hef mijn oog naar de bergen, waar komt mijn hulp vandaan?


We hadden het hier over die huisarts, die medicijnen voorschrijft die in zijn optiek werken maar waarvan het bewijs dun is. Plus dat van die medicijnen bekend is dat ze gevaarlijke bijwerkingen kunnen hebben. Dat zijn de feiten. Feiten zijn waar omdat er wetenschappelijk bewijs aan ten grondslag ligt. En dat is het eige wat ik telkens zeg: blijf bij de feiten als je kijkt naar wat waarheid is. De rest weet je niet. Geloof en deel dus geen dingen omdat iemand het wel overtuigend brengt, zijn hoofd er wel betrouwbaar uitziet, je gevoel zegt dat het klopt of het aansluit bij wat je graag wil horen. Hou het bij de feiten. Dat is wat anders dan “we weten het allemaal niet precies dus laten we maar gewoon allemaal wat roepen”
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 18 mei 2020 05:08

Marnix schreef:We hadden het hier over die huisarts, die medicijnen voorschrijft die in zijn optiek werken maar waarvan het bewijs dun is. Plus dat van die medicijnen bekend is dat ze gevaarlijke bijwerkingen kunnen hebben. Dat zijn de feiten. Feiten zijn waar omdat er wetenschappelijk bewijs aan ten grondslag ligt. En dat is het eige wat ik telkens zeg: blijf bij de feiten als je kijkt naar wat waarheid is. De rest weet je niet. Geloof en deel dus geen dingen omdat iemand het wel overtuigend brengt, zijn hoofd er wel betrouwbaar uitziet, je gevoel zegt dat het klopt of het aansluit bij wat je graag wil horen. Hou het bij de feiten. Dat is wat anders dan “we weten het allemaal niet precies dus laten we maar gewoon allemaal wat roepen”

Mijn ervaring is dat als ik het juist wel deel, er over gesproken kan worden. Dan kom ik juist meer te weten van anderen. Als ik het niet deel, gebeurd dat niet en kom ik het ook niet te weten.
En de feiten zijn ook flinterdun bij het RIVM. Daarom hebben ze al een paar keer een draai gemaakt. In het begin zeiden ze nog: "het virus hoeft Nederland niet bang voor te zijn. Het komt hier niet." Daarna zeiden ze: "geef elkaar geen hand"..
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 18 mei 2020 09:55

Amerikaanse priester zegend mensen met een waterpistool. Wat een corona oplossingen worden er wel niet allemaal bedacht. Ik
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 18 mei 2020 10:57

Werkelijk? ](*,)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 18 mei 2020 12:02

elburger schreef:Amerikaanse priester zegend mensen met een waterpistool. Wat een corona oplossingen worden er wel niet allemaal bedacht. Ik


lijkt nog het meeste op avondmaal met plastic wergwerpcupjes om niet verkouden te worden

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 18 mei 2020 19:50

Volgens berichten zou een onderzoeksgroep in Oxford tegen september een vaccin moeten hebben dat aan het publiek kan worden aangeboden. Dat is geweldig nieuws, nu maar duimen/bidden dat het goed gaat met de tests.

https://news.sky.com/story/coronavirus- ... a-11990039
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 19 mei 2020 14:04

Pan(iek)demie en de onderdrukking van werkende medicatie.
Opgepompte cijfers en de hele wereld platgelegd.
De maatregelen zullen erger blijken dan het virus.

Gebruikersavatar
Jerommel
Sergeant
Sergeant
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2009 07:35
Locatie: den haag

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Jerommel » 19 mei 2020 22:08

DeLange schreef:Blijken ook haken en ogen aan te zitten.

Iemand zei me dit:

Het probleem van hydroxychloroquine is niet het medicijn zelf maar de combinatie met azitromycine. Dat hydroxychloroquine geen problemen voor het hart geeft zou kunnen, maar in de combinatie met azitromycine wordt het gevaarlijk. Ook is het niet waar dat de combinatie helemaal niet meer gebruikt wordt. Men wil echter dat de medicijnen in een gecontroleerde omgeving worden gebruikt, oftewel in het ziekenhuis vanwege de kans op ernstige bijwerkingen. Daarom is deze huisarts op de vingers getikt omdat hij de mensen met deze mix naar huis stuurde. Als de mensen daar hartklachten krijgen dan is kans op dood hoger. Daarom zegt de inspectie: alleen gecontroleerd in het ziekenhuis gebruiken. Lees bijvoorbeeld hier op de site van de Rijksoverheid, het gebruik van het medicijn wordt niet verboden: Monitor COVID-19 patiënten die behandeld worden met chloroquine en hydroxychloroquine nauwlettend, met name op hartritmestoornissen, en wees extra waakzaam wanneer de behandeling wordt gecombineerd met andere medicijnen die ook effecten op het hart kunnen veroorzaken, zoals de antibiotica azitromycine en erythromycine.

Bron: een theologie student in mijn facebookvriendenlijst.

Ben zelf arts noch expert, maar ik hoor / lees / zie van talloze artsen in het 'slagveld' tegen Covid-19 dat hydrochloroquine + een zinkhoudende medicijn telkens tegen de 100% succesvol is.
Dit was zelfs al in 2005 bekend bij (ik dacht) de CDC.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 20 mei 2020 00:15

Jerommel schreef:Ben zelf arts noch expert, maar ik hoor / lees / zie van talloze artsen in het 'slagveld' tegen Covid-19 dat hydrochloroquine + een zinkhoudende medicijn telkens tegen de 100% succesvol is.
Dit was zelfs al in 2005 bekend bij (ik dacht) de CDC.

Ja ik ook, maar ik ga de strijd niet meer aan. Echter als ik zelf dodelijk ziek er van zijn, dan wist ik het wel. dan nam ik het risico toch maar!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor DeLange » 20 mei 2020 00:17

Jerommel schreef:Pan(iek)demie en de onderdrukking van werkende medicatie.
Opgepompte cijfers en de hele wereld platgelegd.
De maatregelen zullen erger blijken dan het virus.

Dat kan een eenvoudige boer uit Twente nog bedenken :(
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten