Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2022 13:42

hans0166 schreef:de QR was een gekozen tweedeling die heel eenvoudig op te lossen was. Armoede daarentegen is van een geheel andere orde.


De QR was helemaal geen tweedeling. Iedereen kom overal naar toe met een QR.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2022 14:15

Optimatus schreef:De QR was helemaal geen tweedeling. Iedereen kom overal naar toe met een QR.


Onder welke steen heb jij het afgelopen jaar geleefd? De coronapas zorgde wel voor een tweedeling (zegt op jou na ogeveer iedereen of ze nou voor of tegen de maatregelen waren...) omdat niet iedereen een QR kreeg. Anders kan je volgens jou redenering ook zeggen: Armoede is geen tweedeling, iedereen kan overal naartoe met geld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2022 14:19

Iedereen kon een QR krijgen: na een test of na een vaccinatie. Dat niet iedereen dat wilde, is een ander verhaal.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 feb 2022 14:20

Optimatus schreef:De QR was helemaal geen tweedeling. Iedereen kom overal naar toe met een QR.

Precies wat je zegt: met QR. En dat hele systeem zorgt alleen maar voor tweedeling. Duh! uhhh-smile
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2022 14:21

Dorpeling schreef:Precies wat je zegt: met QR. En dat hele systeem zorgt alleen maar voor tweedeling. Duh! uhhh-smile


Tja... als je geen QR wilde omdat je geen vaccinatie of test wilde, was dat je eigen keuze. Als mensen zich in Nederland net zo hadden opgesteld zoals in Denemarken, was er veel minder gezanik geweest.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 feb 2022 14:32

Pcrtje schreef:Ik ken ook mensen die kort na het eten van een banaan zijn overleden. Dat zegt niet meteen iets over de schadelijkheid van bananen en de overlijdensoorzaak. En alle mensen overlijden nadat ze kort daarvoor nog zuurstof hebben ingeademd, betekent dat dat het inademen van zuurstof schadelijk is?
(..)
Er loopt nog onderzoek naar, maar ik ben sceptisch wat betreft een causaal verband tussen vaccinaties en menstruatieklachten.

Kortzichtige reactie. Ik zie iets niet, dus het is er niet. :roll:
Er zijn wel degelijk meer van dit soort gevallen bekend.
Ook in mijn omgeving stierven mensen na vaccinatie. Toevallig volgens jou, maar wanneer iemand van nog geen 50 jaar twee dagen na haar booster dood op de bank zit is dat m.i een aantoonbaar gevolg van.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2022 14:34

Optimatus schreef:Tja... als je geen QR wilde omdat je geen vaccinatie of test wilde, was dat je eigen keuze. Als mensen zich in Nederland net zo hadden opgesteld zoals in Denemarken, was er veel minder gezanik geweest.


Als je naar het cafe wilde had je geen keuze. De enige optie die je dan had was "je laten vaccineren". :-) Zoals ik al zie, ik begrijp wel dat die maatregel nodig was. Tegelijkertijd was die wel ingrijpend en verdeelde het de samenleving dus je moet die niet bagatelliseren alsof het helemaal niet ingrijpend was of vervelend. Of alsof het de maatschappij helemaal niet verdeelde. Uit deze discussie alleen blijkt al je ongelijk op dat vlak.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 feb 2022 14:37

Optimatus schreef:Tja... als je geen QR wilde omdat je geen vaccinatie of test wilde, was dat je eigen keuze. Als mensen zich in Nederland net zo hadden opgesteld zoals in Denemarken, was er veel minder gezanik geweest.

Dat is pas gezanik. Als iets je opgedrongen wordt op basis van voorwaarden en uitsluitingen, is er geen sprake meer van vrijwilligheid of keuzes, maar wordt het dwang.
Een stupide beloningssysteem, dat is het.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2022 14:43

Marnix schreef:Als je naar het cafe wilde had je geen keuze. De enige optie die je dan had was "je laten vaccineren". :-) Zoals ik al zie, ik begrijp wel dat die maatregel nodig was. Tegelijkertijd was die wel ingrijpend en verdeelde het de samenleving dus je moet die niet bagatelliseren alsof het helemaal niet ingrijpend was of vervelend. Of alsof het de maatschappij helemaal niet verdeelde. Uit deze discussie alleen blijkt al je ongelijk op dat vlak.


De niet-willers hebben zich m.i. verschrikkelijk lopen aanstellen en daardoor voor nodeloos tijdsverlies gezorgd. Anyway, het is nu voorbij en eerlijk gezegd: zelf totaal geen last van gehad. Er zijn nu niet-willers die gillen dat ze nooit meer naar horeca gaan die aan het QR-systeem hebben meegedaan. Lekker wegblijven dan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2022 14:57

Dorpeling schreef:Dat is pas gezanik. Als iets je opgedrongen wordt op basis van voorwaarden en uitsluitingen, is er geen sprake meer van vrijwilligheid of keuzes, maar wordt het dwang.
Een stupide beloningssysteem, dat is het.


Obstinaat gedrag hoeft niet beloond te worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 feb 2022 15:10

Optimatus schreef:Obstinaat gedrag hoeft niet beloond te worden.

Ik hoor het al, een fanatieke volgeling. ](*,)
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2022 15:17

Nee hoor, gewoon vaccinaties en een boostertje gehaald, geen bijwerkingen en geen gedoe gehad en ook niet besmet geweest. Onnodig om op een druilerige zondag omringd door types als Tinus Koops en Thierry Baudet op een sneu plein te staan demonstreren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2022 15:25

Dorpeling schreef:Kortzichtige reactie. Ik zie iets niet, dus het is er niet. :roll:
Er zijn wel degelijk meer van dit soort gevallen bekend.
Ook in mijn omgeving stierven mensen na vaccinatie. Toevallig volgens jou, maar wanneer iemand van nog geen 50 jaar twee dagen na haar booster dood op de bank zit is dat m.i een aantoonbaar gevolg van.


Dat snap ik, als je het vaccin op voorhand al verdacht vindt en het op alle fronten extra verdacht probeert te maken. Daarom is het beeld van Pcrtje wel treffend. Als je iets tegen bananen had gemaakt had je daarbij net zo kunnen reageren ja.

Bij Lareb mag alles worden gemeld, ongeacht of iets door het vaccin komt. Daar zijn de volgende cijfers bekend:

577 overlijdens gemeld, volgens mij binnen twee weken na hun vaccinatie:

Het gaat om 273 mensen ouder dan 80 jaar, 234 personen tussen de 61 en 80 jaar, 50 tussen de 41 en 60 jaar en 15 mensen tussen de 20 en 40 jaar. Van 5 personen is de precieze leeftijd niet bekend.

65 mensen tussen de 20 en 60 jaar die dus in de weken na vaccinatie zijn overleden, zonder dat vastgesteld is dat het vaccin de oorzaak was. Bij hoeveel procent zou dat het geval zijn? Maar als ik de gemiddelde vaccin-criticus hoor kennen ze allemaal minstens 1 en meestal meer gezonde jonge mensen die na vaccinatie plotseling dood neervielen, overleden in hun slaap enzovoorts. De gemiddelde persoon die voor vaccinatie is kent er doorgaans 0.

Los daarvan, ook voordat er corona en coronavaccins waren kwam het voor dat mensen plotseling overleden dus als dat nu gebeurt gelijk roepen: "Dat komt door het vaccin" is onzin zonder aantoonbaar bewijs. En het bewijs wijst totaal de andere kant op. Dat legt Pcr'tje helder uit met tal van bronnen, onderzoeken en links waar ik 0 bewijs zie in jouw reactie. En dan heb ik vanuit die kant regelmatig het verwijt van bangmakerij gehoord maar wie probeert nou wie bang te maken? Ziekenhuizen werden vaak ten onrechte verweten door coronacritici dat mensen vooral met corona overleden maar niet aan corona en desnoods ten onrechte als coronadoden werden bijgeschreven maar als iemand overlijdt die recent gevaccineerd is wordt zonder enige aantoonbaarheid, moeiteloos aangenomen dat het vaccin de oorzaak was. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 24 feb 2022 15:40

Marnix schreef:
65 mensen tussen de 20 en 60 jaar die dus in de weken na vaccinatie zijn overleden, zonder dat vastgesteld is dat het vaccin de oorzaak was. Bij hoeveel procent zou dat het geval zijn? (..)

Los daarvan, ook voordat er corona en coronavaccins waren kwam het voor dat mensen plotseling overleden dus als dat nu gebeurt gelijk roepen: "Dat komt door het vaccin" is onzin zonder aantoonbaar bewijs. En het bewijs wijst totaal de andere kant op.

Roepen dat het aantoonbaar niet door het vaccin komt is eveneens onzin. Doorgaans vallen jonge mensen niet zomaar dood neer. Er gebeuren dingen die in ieder geval zeer opmerkelijk zijn.
Trouwens, 'bewijs' is een relatief begrip in dit geval. Niet alle families kiezen voor onderzoek naar eventueel verband. Van mijn achter nicht weet ik dat de familie geen behoefte aan die extra belasting had. En ik kan me voorstellen dat er meer zo in staan. Je krijgt je dierbare er niet mee terug.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 24 feb 2022 15:45

Pcrtje schreef:Okee, toch maar weer even een berichtje.

Het is een van de standaardvragen. En het stellen van de vraag kan wel wat zeggen, maar ook totaal iets anders dan de conclusie die jij er nu uit trekt. Ik stel zelf deze vraag ook als een van de eerste wanneer een patiënt zich met benauwdheidsklachten presenteert. Simpelweg omdat het me helpt om te differentiëren: heb ik met een ernstige covid-19-infectie van doen of is er iets anders aan de hand? Zeg nou zelf, het is nu toch logisch om te vragen of iemand gevaccineerd is als diegene benauwdheidsklachten heeft?

Het probleem van dit soort beweringen is dat ze niets meer dan een vorm van correlatie zijn. Een post hoc ergo propter hoc. Ik ken ook mensen die kort na het eten van een banaan zijn overleden. Dat zegt niet meteen iets over de schadelijkheid van bananen en de overlijdensoorzaak. En alle mensen overlijden nadat ze kort daarvoor nog zuurstof hebben ingeademd, betekent dat dat het inademen van zuurstof schadelijk is?

We zien ze inderdaad meer omdat er tijdens alle lockdowns 'patiëntenstuwmeren' zijn ontstaan, minder mensen naar de ziekenhuizen durfden te komen en we gezamenlijk in de lockdowntijd ongezonder zijn gaan leven. De boosters zijn daarentegen heel belangrijk om allerlei covid-19-gerelateerde klachten te voorkomen, dus we moeten niet terughoudend met het zetten van de boosters omgaan.

Er zijn slechts enkele, zeer zeldzame bijwerkingen met blijvende schade na een coronavaccin beschreven. De 'gevreesde trombosebijwerking' kan daar een van zijn, hoewel deze goed te behandelen is en de meeste mensen er daardoor geen restschade aan overhouden. Deze bijwerking is zo zeldzaam dat de kans nog niet eens precies berekend kan worden. Het gaat om enkele casus op meer dan tientallen miljoenen vaccinaties. De EMA houdt het op een kans van 1 op 125.000 à 1.000.000 (bron). Andere, nog zeldzamere bijwerkingen die in dit rijtje horen zijn myelitis transversa en het capillairleksyndroom. Dat mensen het ontstaan van een nieuwe klacht koppelen aan een recente vaccinatie is post hoc ergo propter hoc omdat wij als mensen graag patronen in willekeurigheid (willen) zien. Het mooie is echter... (zie volgend stukje):

Het mooie is dat we dat dus wel kunnen bewijzen, en wel door middel van wetenschappelijk onderzoek. En dan blijkt dat pijnlijke gewrichtsklachten niet vaker na vaccinatie ontstaan dan spontaan.

Bron?

Er loopt nog onderzoek naar, maar ik ben sceptisch wat betreft een causaal verband tussen vaccinaties en menstruatieklachten. En wel om de volgende redenen: (1) Menstruatieklachten waaronder onregelmatigheid komen sowieso heel veel voor. (2) Bij jonge meiden/vrouwen en vrouwen richting de overgang is de menstruatie sowieso al onregelmatig of "regelmatig onregelmatig", als je snapt wat ik bedoel. (3) Het overgrote deel van menstruatieklachten is stressgerelateerd. Daarmee wil ik niet bagetalliseren en ik zeg ook niet dat vrouwen de klachten maar verzinnen. Wat ik bedoel is dat er bij de meeste menstruatieklachten een duidelijke psychosociale-stresscomponent aanwezig is. En wie heeft er de afgelopen twee jaar nou geen stress ervaren? (4) Mensen kunnen vrijelijk hun eigen bijwerkingen melden, waardoor de berichten enorm vertekend zijn. Nader onderzoek moet uitwijzen of er daadwerkelijk een verband is - en dat loopt nog - maar ik vermoed dat het resultaat een niet-significant verschil zal zijn.

Het is uiteraard al uitgebreid onderzocht en er is vooralsnog geen enkel bewijs voor een verminderde vruchtbaarheid na vaccinatie. Integendeel, alle studies wijzen juist aan dat de vruchtbaarheid niet afgenomen is. Voor de geïnteresseerden, zie hier, hier, hier, hier, hier, hier, hier en hier. Het is eveneens onder mannen onderzocht en daaruit blijkt dat er ook geen aanwijzingen voor een afgenomen mannelijke vruchtbaarheid zijn (zie bijvoorbeeld hier en hier). Verder zijn er aanwijzingen dat een ernstige covid-19-infectie de vruchtbaarheid wél kan aantasten, maar dat wordt nog nader onderzocht (zie bijvoorbeeld hier).

De denkfout is om te veronderstellen dat een onregelmatige of ontregelde menstruatie(cyclus) automatisch betekent dat de vruchtbaarheid is afgenomen, maar dat is in de meeste gevallen niet zo.

Ik schreef daar eerder al iets over: de sleutel om nu de pandemie in te dammen is massaal vaccineren. Meer vaccinaties en meer boosters betekenen minder ernstige infecties en dus minder doden en een lager aantal virusreplicaties, waardoor we het aantal nieuwe mutaties verkleinen en dus minder kans op nieuwe varianten hebben. Het vaccineren van jonge, gezonde mensen is dan juist belangrijk om de viruscirculatie te remmen.

En we moeten de vaccinatiecampagnes in arme landen eindelijk eens serieus op gang brengen en ondersteunen.


Ik vind deze vraag van de ambuancemedewerker wel opvallend, gezien de situatie waarin de vraag gesteld werd. Deze persoon had nog op geen enkele manier hiervoor iets van Corona klachten. Was ergens mee bezig, viel ergens vanaf door waarschijnlijk een onwelwording en heeft dan benauwdheidsklachten. Waarom dan de vraag van de booster? Ik zie hier niet de link naar corona. Andere vragen lijken mij logischer om eerst te stellen.

Vanmorgen een vriendin gesproken, werkt in de thuiszorg. Bij haar in de wijk 2 mensen overleden na vaccinatie. Hartstilstand. Ja, mensen hebben niet voor niets thuiszorg, er sterven vaker mensen onverwachts. Maar om te zeggen dat er heus geen verband is met het vaccin in al deze situaties, vind ik te kort door de bocht. Hier in het dorp gaan er nog meer verhalen rond, maar dat is wel via allerlei omwegen, dus ik weet niet of die idd plotseling zijn overleden na vaccin of booster.

Het verhaal van de cardioloog is niet op internet te vinden. Dat heeft een cardioloog zelf gezegd tegen een moeder van school die daar al jaren komt met haar kind. Voor jullie misschien niet betrouwbaar, maar ik geloof dit wel. En nee, ik geloof echt niet alles. Ook genoeg verhalen gelezen waarbij ik grote vraagtekens zet.

En over het menstrueren, als je als 22 jarige altijd vrij normaal ongesteld bent geweest, ook tijdens deze hele corona tijd. En na vaccinatie ineens een half jaar helemaal niet meer. Dan is het opeens stress? Of een meisje rond dezelfde leeftijd, september gevaccineerd, nooit noemenswaardige problemen met menstruatie en nu nog altijd ontregeld. Even verandering kan best, maar dit is niet normaal.

Maar eens worden zullen we het vast niet hierover. Die illusie heb ik niet.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten