Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 12 jan 2022 11:53

Marnix schreef:hysterisch-smile



Je bent weer een ster in het verdraaien van de info van een nieuwsbericht en er zo dingen uithalen die je zelf goed uitkomen. WHO zegt niet: Liever niet boosteren. WHO zegt: Nu boosteren maar we willen niet blijvend boosteren met dit vaccin. Het is beter om het vaccin aan te passen, te verbeteren zodat het beter werkt, ook tegen varianten. En je wijst naar Moderna want bij hen duurt het even voordat er een aangepaste versie is, Pfizer heeft hem in maart. Dat noem je maar eventjes niet want oei, dat is toch best snel he. En als er een vaccin is is het heel verstandig om die door te ontwikkelen en efficienter te maken, ongeacht voor welke bevolkingsgroep je hem gaat gebruiken in de toekomt. Stel dat men na de zomer teruggaat naar het griepprik-idee, 1x per jaar in het najaar een vaccin halen voor wie wil of voor de kwetsbaren ouderen, dan is het toch goed dat dat vaccin is aangepast op de laatste versies en sowieso zo efficient mogelijk is gemaakt?

Dus ik weet niet wat je precies zo grappig vind? Je gebrek aan begrijpend lezen? De kleur die je bril aan dit soort artikeltjes geeft? :roll:



Op fiets of alleen in de auto is inderdaad heel onzinnig, hoewel, als taxichauffeur of zo misschien niet zo. Maar op de markt waar het heel druk kan zijn of in de Kalverstraat op zaterdag of in een stadion, dat is niet zo heel absurd. En dat is volgens mij het enige punt, dat ze het adviseren op plekken waar het heel druk kan zijn, waar je op geen enkele manier afstand kan houden.


De WHO is helemaal geen voorstander van het boosteren in de rijke westerse landen.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211222_96371702

Stond pas ook in het liveblog op de NOS, maar was een heel kort bericht, wat verder geen aandacht heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 11:57

elbert schreef:Ik heb hier meerdere bewijzen voor (of beter: een verhaal waaruit dit aannemelijk wordt):
1. De race om een vaccin te ontwikkelen heette niet voor niets Operation Warp Speed. Op dat moment was er nog maar 1 variant: de oorspronkelijke Wuhan variant. Daartegen zijn de vaccins ontwikkeld. Op dat moment was de noodzaak om een vaccin te maken ook zo groot, dat men zich echt niet het hoofd brak over de mogelijkheid dat er nieuwe varianten zouden kunnen komen en we dus met minder goed werkende vaccins te maken zouden krijgen.


Dan kan maar voor alle experts van RIVM en virologen, epedemiologen, buitenlandse van andere ziekenhuizen, WHO enzovoorts enzovoorts is dit gewoon basiskennis. Sterker nog, het coronavirus bestaat al heel lang en muteert geregeld en waar we last van hebben is gewoon een mutatie. Dat het virus zou muteren is ook niet verrassend, dat wist iedere expert. En dat een virus uitdooft / endemisch wordt door te muteren naar een mildere variant ook. Het idee dat tienduizenden hoogopgeleide expert dat in de haast even niet hebben zien aankomen is daarom vrij absurd.

2. De tests die de vaccinfabrikanten zelf hadden gedaan, leken te wijzen op een goede effectiviteit tegen overdracht van besmettingen, dus was er ook weinig aanleiding om aan original antigenic sin te denken. Nu was dat wel een beetje kortzichtig, omdat de ontwikkeling van de vaccins in een noodvaart plaatsvond (normaal duurt het een jaar of 10) en er dus geen tijd was om eraan te denken.


Er is sowieso nog niet zoveel reden om daaraan te denken omdat we tot niet toe niet verder zijn dan gekomen dan een speculatie van jouw kant dat dat het geval zou kunnen zijn. Dat is nog nergens bevestigd, ik heb al wat andere mogelijke redenen genoemd dus laten ze het eerst maar eens uitzoeken. Daarnaast blijkt een booster gewoon weer betere bescherming te bieden wat haaks staat op deze theorie. Vooralsnog lijkt het er vooral op dat het vaccin dat is gemaakt voor de Wuhan-variant iets minder goed werkt tegen een mutatie, wat heel begrijpelijk is. Niets meer en niets minder. En als een booster toch weer beter beschermt, een aangepast / doorontwikkeld vaccin dat nog beter gaat doen en dat een hoop ellende heeft voorkomen is zelfs als er in enige mate sprake is van dat effect, het nog steeds sterk de vraag of de nadelen dan groter zijn dan de voorbeelden. Jij mag blij zijn dat je in de controlegroep zit, een heleboel mensen zullen blij zijn dat ze daar niet in zaten.

3. Nu duidelijk is dat er weldegelijk nieuwe varianten zijn waartegen de vaccins bovendien minder goed werken (denk aan delta, maar vooral ook omicron), is dit probleem weldegelijk iets dat onder ogen gezien moet worden. De Europese instanties die toezien op de vaccins waarschuwen dan ook tegen het veelvuldig gebruik van boostershots, omdat dit schade aan het immuunsysteem kan toebrengen. Daarom is het vooral voor kinderen echt af te raden om aan boosters en dergelijke te beginnen: zij moeten hun hele leven nog met hun immuunsysteem doen.
Een booster levert namelijk geen betere antistoffen, maar vooral meer antistoffen. Dat is aanvaardbaar als het om 1 en dezelfde variant gaat, maar bij een variant die echt anders is (en omicron wijkt heel erg af van de oorspronkelijke variant) heb je ook echt andere antistoffen nodig en niet meer van hetzelfde.
Kortom: dit probleem staat nu op de radar en het is ook begrijpelijk dat dit nu pas gebeurt, al zijn er immunologen (zoals Geert Vanden Bossche) die dit al langer roepen en hierdoor ten onrechte werden verketterd.

Het wordt dus hoog tijd om corona als een endemische ziekte te beschouwen. In Spanje gaat men corona dan ook net als de griep behandelen. Die kant zullen we ook op moeten.


Dat is inderdaad waar we naartoe moeten. Een coronaprik of booster, aangepast aan de aanwezige variant wordt ook geen permanent ding voor de hele samenleving (volgens mij was jij degene die dat tot nu toe vaak riep en ik ontkende dat dan) maar hooguit voor een groep ouderen / kwetsbaren en als de ziekenhuizen weer wat leeg zijn gestroomd zal corona langzaam maar zeker meer als een endemische ziekte worden behandeld. Ik snap alleen wel dat men daarbij de omikronpiek een beetje afwacht.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 12:03

Geerkk schreef:De WHO is helemaal geen voorstander van het boosteren in de rijke westerse landen.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211222_96371702

Stond pas ook in het liveblog op de NOS, maar was een heel kort bericht, wat verder geen aandacht heeft gekregen.


Ik heb dat zelf hier eerder al genoemd. Als je het artikel leest zie je waarom dat zo is. Het WHO geeft aan dat boosteren wel belangrijk is maar dat het belangrijker is dat eerst in arme landen wordt gevaccineerd. Want omdat de vaccins vooral naar de rijke landen gaan blijft het virus actief in arme landen waardoor de kans groot is dat daar nieuwe mutaties ontstaan omdat het virus vrij spel heeft. Daarom zeggen ze: Boosteren is verstandig maar pas nadat er voldoende vaccins naar de derde wereld zijn gegaan. Maar dat is wat anders dan dat men helemaal geen voorstander van boosters zou zijn, integendeel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geerkk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jul 2019 20:57

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Geerkk » 12 jan 2022 12:36

Marnix schreef:Ik heb dat zelf hier eerder al genoemd. Als je het artikel leest zie je waarom dat zo is. Het WHO geeft aan dat boosteren wel belangrijk is maar dat het belangrijker is dat eerst in arme landen wordt gevaccineerd. Want omdat de vaccins vooral naar de rijke landen gaan blijft het virus actief in arme landen waardoor de kans groot is dat daar nieuwe mutaties ontstaan omdat het virus vrij spel heeft. Daarom zeggen ze: Boosteren is verstandig maar pas nadat er voldoende vaccins naar de derde wereld zijn gegaan. Maar dat is wat anders dan dat men helemaal geen voorstander van boosters zou zijn, integendeel.


Dat klopt idd, maar nu wordt hier volop geboosterd en daar zijn ze nu wel op tegen. Want echt alles wordt opgekocht door de rijke landen. Zelfs voor 2023 hebben ze al besteld. Maar hiermee schieten ze in hun eigen voet

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 12 jan 2022 14:29

@Marnix, ja grappig he.. :-k

Boosteren heeft sws weinig zin. Als je ziet hoe kort het maar werkt en in welke mate, waarom zou je het dan doen? Heb jij hem al gehaald?
Op de IC's merken ze echt dat het steeds rustiger wordt terwijl de besmettingscijfers al een hele tijd omhoog schieten. Er is weinig of geen duidelijk verband meer tussen de opnames en de besmettingcijfers.

Ik ken meerdere mensen die thuis zitten of zaten met omikron en die hadden hooguit last van hoofdpijn en een snotneus. Misschien heb ik het zelf ook wel, gisteren barstende koppijn en nog niet over.
Maar goed, hoog tijd voor versoepelingen dus en inderdaad monitoren als een gewone griep. Want dat is het inmiddels, hooguit een griepje.

Laten we het dan niet verder opblazen en dankbaar verder gaan met LEVEN. Met jawel, een risico van ziek worden maar dat is al zo geweest sinds de zondeval.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 12 jan 2022 17:13

In mijn zkhuis is het rustig kwa corona (zeer hoge beddendruk bij de reguliere bedden uiteraard en lange wachtlijsten voor operaties en onderzoeken maar ja dat is vaak zo)

Grootste zorgen momenteel van ons eigen crisisteam is dat er veel uitval gaan komen onder de collega’s en daar zijn de regels dus voor aangescherpt. Altijd een masker dragen ook bij de bureaubanen, zo veel mogelijk apart lunchen (gaat never nooit lukken)


Ja (en collega’s) kijken erg uit naar de spanje aanpak om het als griep te gaan handelen. Dar zou heel heel veel uitval gaan schelen. Zeker mensen met geen tot lichte klachten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 20:37

Dorpeling schreef:@Marnix, ja grappig he.. :-k

Boosteren heeft sws weinig zin. Als je ziet hoe kort het maar werkt en in welke mate, waarom zou je het dan doen? Heb jij hem al gehaald?


Ik heb hem ingepland op de dag dat ik mocht. Op een of andere manier op een slecht moment in een drukke regio of zo want iedereen om me heen van 5-18 jaar jonger heeft hem inmiddels al ongeveer gehad. Ik ben zondag aan de beurt.

Ik volg het advies van de onafhankelijke experts. Dankzij vaccins / boosters zijn er een hoop overlijdens en opnames voorkomen en het helpt tijdelijk tegen de verspreiding. Lijkt me prima. Ik heb 0 last gehad van de vaccinaties, ik zou niet weten waarom ik het niet zou doen. Dat de ziekenhuiscijfers meevallen komt omdat omikron milder is maar ook omdat veel mensen veel afweerstoffen hebben want het is niet zo dat je niet ziek kan worden van omikron.

Op de IC's merken ze echt dat het steeds rustiger wordt terwijl de besmettingscijfers al een hele tijd omhoog schieten. Er is weinig of geen duidelijk verband meer tussen de opnames en de besmettingcijfers.


Klopt het lijkt erop dat de druk op de IC echt meevalt. Je ziet in andere landen de ziekenhuiscijfers nog wel flink toenemen, dat is nog wel een aandachtspunt maar de opnamen op IC lijken exht af te nemen en dat is fijn, dat biedt veel perspectief op vrij korte termijn.

Ik ken meerdere mensen die thuis zitten of zaten met omikron en die hadden hooguit last van hoofdpijn en een snotneus. Misschien heb ik het zelf ook wel, gisteren barstende koppijn en nog niet over.
Maar goed, hoog tijd voor versoepelingen dus en inderdaad monitoren als een gewone griep. Want dat is het inmiddels, hooguit een griepje.


Ja de ziekenhuiscijfers en IC-cijfers moeten nog wel wat dalen, waarschijnlijk gaan de ziekenhuiscijfers namelijk binnenkort toch nog wel even omhoog. Daar moet je nog wat voorzichtig mee zijn maar dan kan je na de winter waarschijnlijk wel weer richting normaal terug.

Laten we het dan niet verder opblazen en dankbaar verder gaan met LEVEN. Met jawel, een risico van ziek worden maar dat is al zo geweest sinds de zondeval.


Lijkt me een goed plan. Alleen waar jij dat misschien zo snel mogelijk wil denk ik dat stapsgewijs versoepelen richting de lente wel verstandig is ipv in een keer alles weer open gooien wat nog nergens gebeurt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2022 00:28

Afbeelding

Interessante visualisatie van vaccinatie, infectie en sterfte in de VS (Gegevens van het CDC)

Als je kijkt naar de groep 50-64, dan is de groep niet-gevaccineerden ongeveer 25%, maar die 25% vertegenwoordigt wel 90% van de sterfgevallen.

In de groep 18-29 zorgt 50% ongevaccineerden voor 75% van de infecties en 100% van de sterfgevallen

Pas bij de 80+ers zie je dat er ondanks een hoge vaccinatiegraad weinig verschil lijkt te zijn in mortaliteit, hoewel ook daar minder dan 25% voor bijna 50% van de infecties zorgt.


Maar vaccins werken niet hoor!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2022 02:33

elbert schreef:De Europese instanties die toezien op de vaccins waarschuwen dan ook tegen het veelvuldig gebruik van boostershots, omdat dit schade aan het immuunsysteem kan toebrengen. Daarom is het vooral voor kinderen echt af te raden om aan boosters en dergelijke te beginnen: zij moeten hun hele leven nog met hun immuunsysteem doen.


Dit blijkt te gaan over het veelvuldig gebruik van HETZELFDE vaccin. Dat wordt dan inderdaad wat minder effectief. Daarom moeten er als even kan variant-specifieke boosters worden gebruikt waarbij je dit probleem dus niet hebt. Ander vaccin, andere immuunreactie.

Het is ook niet het geval dat het "schade aan het immuunsysteem" kan toebrengen. De immuunreactie op dat specifieke antigen wordt minder; niet je immuunreactie op pak 'm beet een verkoudheidsvirus. Dat zou ook wat zijn zeg, als het immuunsysteem zo gemakkelijk was uit te schakelen.

Ook hier blijkt maar weer eens dat het goed is om artikelen goed te lezen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 13 jan 2022 08:37

Marnix schreef:Ja, mensen die niet de expertise hebben om coronapatienten te helpen en die de operaties die ze wel uit kunnen voeren niet kunnen doen ivm gebrek aan bedden. Omdat daar coronapatienten liggen.... En blijf vooral geloven dat de leiding in de ziekenhuizen, OMT en kabinet maar doen alsof het heel druk is in de ziekenhuizen terwijl er in de praktijk gewoon superrustig is.... :lol: Ze hebben allemaal gewoon last van een fata morgana, er is niks aan de hand...


Laat ik nu echt heel erg veel mensen goed kennen die hier in het noorden van het land werken in ziekenhuizen en ook op de IC.
Daar hoor ik allemaal het zelfde van, zonder uitzondering.
Het kan best dat er veel mensen in ziekenhuizen liggen maar dat is echt niet het geval in ALLE ziekenhuizen in Nederland.

Bedden is geen gebrek aan in de ziekenhuizen hoor. Alleen de bedden waar ze over spreken gaat over bedden op de IC afdelingen.
En juist die plekken worden niet optimaal gebruikt omdat ze aantallen bedden leeg houden voor "het geval dat".

Als je kijkt naar dingen die op het nieuws vermeld worden dan moet je echt bij sommige uitspraken wel de feiten aanhalen en geen generaliserende uitspraken doen. Zo hoorde ik bijvoorbeeld gisteren over een land: ALLE ziekenhuizen liggen VOL MET ONGEVACCINEERDEN.

Daarmee wekken ze de suggestie dat alle ziekenhuizen vol zijn.
Daarmee wekken ze de suggestie dat er alleen maar ongevacineerden liggen.
Daarmee wekken ze de suggestie dat die ongevaxineerden er allemaal liggen omdat ze corona hebben.

Nu mag jij zeggen of dat dan dus ook klopt of dat ze met de manier van zeggen al mensen een kant op sturen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 13 jan 2022 09:45

Veendam schreef:Zo hoorde ik bijvoorbeeld gisteren over een land: ALLE ziekenhuizen liggen VOL MET ONGEVACCINEERDEN.

Daarmee wekken ze de suggestie dat alle ziekenhuizen vol zijn.
Daarmee wekken ze de suggestie dat er alleen maar ongevacineerden liggen.
Daarmee wekken ze de suggestie dat die ongevaxineerden er allemaal liggen omdat ze corona hebben.


ik denk toch dat het ook wel eens aan de manier van luisteren kan liggen... ik hoor die beweringen namelijk al weken niet meer.. of zoals over de niet gevaccineerden, nog nooit gehoord via de officiele kanalen, wél over een hoger percentage, maar zeker niet "alleen maar" of "allemaal".

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2022 12:34

Veendam schreef:Laat ik nu echt heel erg veel mensen goed kennen die hier in het noorden van het land werken in ziekenhuizen en ook op de IC.
Daar hoor ik allemaal het zelfde van, zonder uitzondering.
Het kan best dat er veel mensen in ziekenhuizen liggen maar dat is echt niet het geval in ALLE ziekenhuizen in Nederland.

Bedden is geen gebrek aan in de ziekenhuizen hoor. Alleen de bedden waar ze over spreken gaat over bedden op de IC afdelingen.
En juist die plekken worden niet optimaal gebruikt omdat ze aantallen bedden leeg houden voor "het geval dat".

Als je kijkt naar dingen die op het nieuws vermeld worden dan moet je echt bij sommige uitspraken wel de feiten aanhalen en geen generaliserende uitspraken doen. Zo hoorde ik bijvoorbeeld gisteren over een land: ALLE ziekenhuizen liggen VOL MET ONGEVACCINEERDEN.

Daarmee wekken ze de suggestie dat alle ziekenhuizen vol zijn.
Daarmee wekken ze de suggestie dat er alleen maar ongevacineerden liggen.
Daarmee wekken ze de suggestie dat die ongevaxineerden er allemaal liggen omdat ze corona hebben.

Nu mag jij zeggen of dat dan dus ook klopt of dat ze met de manier van zeggen al mensen een kant op sturen.


Ik hoor dat nergens. Zoals je weet als je de cijfers hebt bijgehouden was dat in bet begin na het vaccineren wel aardig het geval. Toen waren het grotendeels (niet alleen maar) ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC en zelfs als je alleen naar de besmettingen keek. Dat neemt langzaam af met het verstrijken van de tijd, besmettingen het snelst, ziekenhuisopname wat later en met name bij ouderen, IC-opname nog langzamer, sterfte idem dito. In september was het aandeel ongevaccineerden in het ziekenhuis heel groot (IC ruim 80% van de coronapatienten ongevaccineerd, in het ziekenhuis 70%) dat werd langzaam minder, in december was ongeveer 45% in het ziekenhuis ongevaccineerd, 55% wel gevaccineerd, op de IC 30% niet en 70% wel. Kanttekening is dat als je gaat kijken naar mensen onder de 70, het aantal ongevaccineerden in ziekenhuis en op IC nog veel hoger ligt, bij ouderen zie je dat dat iets dichter bij elkaar zit. Hier allemaal terug te vinden:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 21_def.pdf

Maar goed, het is dus niet (meer) zo dat alle ziekenhuizen vol liggen met ongevaccineerden, het ligt iets genuanceerder. Het zijn er verhoudingsgewijs wel heel veel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 13 jan 2022 12:47

Marnix schreef:Ik heb hem ingepland op de dag dat ik mocht. Op een of andere manier op een slecht moment in een drukke regio of zo want iedereen om me heen van 5-18 jaar jonger heeft hem inmiddels al ongeveer gehad. Ik ben zondag aan de beurt.

Dus je hebt al lang moeten wachten, en op Gods rustdag moet het gebeuren? Kan het dan niet nog een dag uitgesteld worden?
Lijkt me een goed plan. Alleen waar jij dat misschien zo snel mogelijk wil denk ik dat stapsgewijs versoepelen richting de lente wel verstandig is ipv in een keer alles weer open gooien wat nog nergens gebeurt.

Zo snel mogelijk inderdaad, waar mogelijk. Iig de winkels en het hoger onderwijs. Alle winkels / kappers etc zijn essentieel. Er staat nl een mens, een gezicht, werknemers, een gezin achter.


Intussen lijkt de wereld steeds gekker te worden.
Een Canadese man mag zijn zoon niet meer zien zolang hij ongevaccineerd is. En in Duitsland wordt een klopjacht gehouden op valse passen. Huizen doorzocht, bloed afgenomen om vaccinatie te traceren.. jongens jongens waar zijn we toch mee bezig.

Paniek paniek paniek want.. s:| :-#
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2022 13:55

Dorpeling schreef:Dus je hebt al lang moeten wachten, en op Gods rustdag moet het gebeuren? Kan het dan niet nog een dag uitgesteld worden?


Dat had gekund ja maar ik vind dat niet zo'n punt. Allereerst zijn de teststraten sowieso dan open en ik verander dat niet door een andere dag te kiezen. Overigens zijn wordt er in de zorg ook gewoon doorgewerkt op zondag dus ik vind dat helemaal geen probleem. Ik vind een rustdag wel een geschikte dag eigenlijk.

Zo snel mogelijk inderdaad, waar mogelijk. Iig de winkels en het hoger onderwijs. Alle winkels / kappers etc zijn essentieel. Er staat nl een mens, een gezicht, werknemers, een gezin achter.


Klopt. Overigens geldt dat voor alles. Ook voor sporters, kroegbazen, theatermakers, cabaretiers enzovoorts. Maar kijk eens even:

https://nos.nl/artikel/2412922-versoepe ... ijft-dicht

Intussen lijkt de wereld steeds gekker te worden.
Een Canadese man mag zijn zoon niet meer zien zolang hij ongevaccineerd is. En in Duitsland wordt een klopjacht gehouden op valse passen. Huizen doorzocht, bloed afgenomen om vaccinatie te traceren.. jongens jongens waar zijn we toch mee bezig.

Paniek paniek paniek want.. s:| :-#


Dat iemand zijn zoon niet mag zien is inderdaad bespottelijk, ook al speelt daar veel meer dan alleen de vaccinatiestatus. Maar het slaat nergens op om zo'n voorbeeld aan te halen om te doen alsof we hier zijn gek geworden. Wat Duitsland betreft, dat is een heel ander verhaal. Dat gaat gewoon om fraude, vervalsingen. Terecht dat daar streng tegen wordt opgetreden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 13 jan 2022 14:51

Dorpeling schreef:Dus je hebt al lang moeten wachten, en op Gods rustdag moet het gebeuren? Kan het dan niet nog een dag uitgesteld worden?


het is toch netjes gedaan op zondag? Dat is een dag ná Gods rustdag, de Sabbath op zaterdag.
Die menselijke frutsels om het op de zondag te zetten is geen goddelijk voorschrift of wet.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten