Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 11 jan 2022 18:16

Mortlach schreef:Ach, natuurlijk, die panacee. Nee, niemand gaat dood aan corona hoor, wel ineens een hele hoop mensen aan longontsteking of hartontsteking en die mensen hebben toevallig allemaal ook corona. Volgens die redenatie ga je ook niet dood aan een auto-ongeluk. Wel door traumatisch schedelbreuk of bloedverlies, maar niet door het ongeluk zelf...


Die gaat dood door een traumatische schedelbreuk en bloedverlies, TENGEVOLGE VAN het ongeluk.

In een ziekenhuis kan iemand overlijden nadat hij bij een open hart operatie waar hij een paar omleidingen heeft gekregen niet meer van de hart long machine af kan omdat ze alles niet meer zelfstandig op gang krijgen, en die persoon was dan positief getest, dan zeggen ze gewoon die is met corona overleden. Dan draaien ze het zo dat die persoon in het ziekenhuis is overleden AAN CORONA.

Daar zit nu precies de kneep.
En ik zeg helemaal niet dat er niemand is overleden ten gevolge van corona, maar ik zeg dat het niet zo veel mensen zijn dan ze nu zeggen.
O, ja, dan gaat het RIVM aan het einde van het jaar ook nog even snel het aantal doden naar beneden bijstellen.
Er waren te veel doden BIJ GESCHAT !!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 11 jan 2022 18:28

Marnix schreef:Dat kan. Hoewel het niet zo erg een seizoensvirus is als griep. Je zag met de Deltavariant dat midden in de zomer (grootschalige evenementen, nachtleven, festivals waren nog niet mogelijk) men even versoepelde (dansen met Janssen) wat direct voor een enorme besmettingsgolf zorgde. Met griep zou zoiets in de zomer ondenkbaar zijn. Er zijn inderdaad verschillen met polio en mazelen. Maar je kan corona ook niet 1 op 1 vergelijken met griep.

Daarnaast is het goed om te beseffen dat de cijfers (besmettingen, ziekenhuisbezetting, ic-opname, sterfte) gekoppeld zijn aan de genomen maatregelen. Je kan innje rekensom zeggen dat met 21000 doden en bijna volle ziekenhuizen, wat afgelaste operaties en zo de kosten niet opwegen tegen de “baten” maar je kan die som helemaal niet zo maken. Want had je gezegd: dat vinden we het niet waard, we nemen geen maatregelen, dan had je heel andere cijfers gehad. Zonder maatregelen (en vaccinaties) had je veel meer besmettingen gehad, veel meer doden, veel meer zieken, veel vollere ziekenhuizen. Er was onvoldoende plek in de ziekenhuizen geweest waardoor men mensen had moeten weigeren. Nog veel meer andere operaties en behandelingen hadden niet meer door kunnen gaan. Ouderen en kwetsbaren met onderliggend lijden gingen vooral dood aan corona omdat er voldoende zorgcapaciteit en voldoende apparatuur was. Daarom kon iedereen goede zorg krijgen en overleefden de meeste anderen het wel. Maar zonder maatregelen was dat heel anders geweest, had je een domino-efffect gekregen. Daarom is men ongeveer overal wel tot de conclusie gekomen dat je niet anders kan dan beperkingen instellen. Niks doen was geen optie.


Steeds kom je weer met het verhaal dat er anders veel meer ellende zou zijn geweest, zwartscenario's en schrijnende taferelen van mensen die niet naar binnen mogen bij het ziekenhuis omdat er geen plek is anders. Ik kom vaker in ziekenhuizen en meerdere vrienden van mij werken in ziekenhuizen maar ook op IC afdelingen. Over het algemeen geven die aan dat er met een OPSCHROEVEN VAN DE IC capaciteit bedoeld wordt dat ze normale patienten niet meer helpen en dus geen operaties doen die gepland stonden. Dat die mensen dus niet een operatie krijgen en dood gaan terwijl ze anders na een operatie gewoon nog door konden leven heeft niemand het over. Ze hebben niet gezegt van we vinden het waard dat normale operaties geschrapt worden en dat die mensen dan dood gaan, maar slechts dat de IC capaciteit nodig was...... terwijl de IC afdelingen juist minder vol waren juist door die afschaling van de reguliere zorg. Corona patienten werden niet of nauwelijks binnen gebracht op de IC.
Dat kan best per ziekenhuis verschillen van elkaar, maar het geeft wel te denken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2022 18:47

Veendam schreef:Die gaat dood door een traumatische schedelbreuk en bloedverlies, TENGEVOLGE VAN het ongeluk.


Net zo goed dat mensen overlijden door longontsteking of longfybrose tengevolge van corona.

In een ziekenhuis kan iemand overlijden nadat hij bij een open hart operatie waar hij een paar omleidingen heeft gekregen niet meer van de hart long machine af kan omdat ze alles niet meer zelfstandig op gang krijgen, en die persoon was dan positief getest, dan zeggen ze gewoon die is met corona overleden. Dan draaien ze het zo dat die persoon in het ziekenhuis is overleden AAN CORONA.


Tja, die larie hoorden we aan het begin van de pandemie ook al en toen geloofde ik er ook al geen barst van. En al helemaal niet dat ziekenhuizen dit uit obsceen winstbejag zouden doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 11 jan 2022 18:55

Heel naar en nu met corona staat het vol in het nieuws. Het is niet nieuw en hiervoor hadden en hebben mensen er ook last van.


Overigen heb ik een buurvrouw die van flink overgewicht naar gezond gewicht is gegaan omdat ze niets meer proeft sinds en dus niets meer snoept en veel minder eet. Ze geniet enorm van haar nieuwe lijn. Dat is wel echt elk nadeel heeft zijn voordeel

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2022 19:20

meribel schreef:Overigen heb ik een buurvrouw die van flink overgewicht naar gezond gewicht is gegaan omdat ze niets meer proeft sinds en dus niets meer snoept en veel minder eet. Ze geniet enorm van haar nieuwe lijn. Dat is wel echt elk nadeel heeft zijn voordeel


Wel vervelend als je over 10 jaar nog steeds niks proeft en je relatie met eten voorgoed verwoest is...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3821
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 11 jan 2022 19:54

Mortlach schreef:Wel vervelend als je over 10 jaar nog steeds niks proeft en je relatie met eten voorgoed verwoest is...


Ja je weet niet wat voor sommige vrouwen ‘zwaarder’ weegt 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2022 21:18

Veendam schreef:Steeds kom je weer met het verhaal dat er anders veel meer ellende zou zijn geweest, zwartscenario's en schrijnende taferelen van mensen die niet naar binnen mogen bij het ziekenhuis omdat er geen plek is anders. Ik kom vaker in ziekenhuizen en meerdere vrienden van mij werken in ziekenhuizen maar ook op IC afdelingen. Over het algemeen geven die aan dat er met een OPSCHROEVEN VAN DE IC capaciteit bedoeld wordt dat ze normale patienten niet meer helpen en dus geen operaties doen die gepland stonden. Dat die mensen dus niet een operatie krijgen en dood gaan terwijl ze anders na een operatie gewoon nog door konden leven heeft niemand het over. Ze hebben niet gezegt van we vinden het waard dat normale operaties geschrapt worden en dat die mensen dan dood gaan, maar slechts dat de IC capaciteit nodig was...... terwijl de IC afdelingen juist minder vol waren juist door die afschaling van de reguliere zorg. Corona patienten werden niet of nauwelijks binnen gebracht op de IC.
Dat kan best per ziekenhuis verschillen van elkaar, maar het geeft wel te denken.


Ja sceptici hebben horen altijd van iedereen dat het allemaal wel mee viel maar er zijn gewoon cijfers met hoeveel bedden er zijn en hoevee er nog over zijn en dan blijkt dat het nu met al doe beperkingen vaak al krap was en dat er heel wat coronapatienten in de ziekenhuizen lagen en het nodig was om reguliere zorg af te schalen. Ik kan er niet zoveel mee als je zegt: mwaaah het viel best mee. Terwijl alle medici, ziekenhuizen etc riepen: het valt niet mee.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elburger » 12 jan 2022 06:43

In Quebec, Canada heeft men het plan opgevat om ongevaccineerden op de een of andere manier te laten betalen omdat zij ongevaccineerd zijn❕. Die had ik al wel ergens verwacht en ik vrees dat deze maatregel veel navolging zal krijgen.
Kom ik met een aantal voorstellen om het, indien NL edat voorstel gaat volgen, er nog enige risicogroepen aan toe tevoegen.
Rokers
Coma zuipers
Lachgasslachtoffers
Druggebruikers
Appende mensen achter het stuur.
Reden genoeg voor een discussie toch?

Waarom ongevaccineerden wel en XTC en alcohol zuipende feestgangers niet?
Denk ik hier alleen zo over? Tja, dan is dat maar zo.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 12 jan 2022 08:16

elburger schreef:Rokers
Coma zuipers
Lachgasslachtoffers
Druggebruikers
Appende mensen achter het stuur.
Reden genoeg voor een discussie toch?


alsjeblieft zeg, lees de vorige 411 pagina's even.. dit wordt de zoveelste keer dat het aan de orde komt, en gegarandeerd 100% dezelfde reacties en verwijzingen om het te weerleggen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 09:50

elburger schreef:In Quebec, Canada heeft men het plan opgevat om ongevaccineerden op de een of andere manier te laten betalen omdat zij ongevaccineerd zijn. Die had ik al wel ergens verwacht en ik vrees dat deze maatregel veel navolging zal krijgen.
Kom ik met een aantal voorstellen om het, indien NL edat voorstel gaat volgen, er nog enige risicogroepen aan toe tevoegen.
Rokers
Coma zuipers
Lachgasslachtoffers
Druggebruikers
Appende mensen achter het stuur.
Reden genoeg voor een discussie toch?

Waarom ongevaccineerden wel en XTC en alcohol zuipende feestgangers niet?
Denk ik hier alleen zo over? Tja, dan is dat maar zo.


Hoezo? Mensen gaan dan iets meer aan belasting betalen. 80 euro per jaar of zo lees ik. Nou denk ik denk dat dat hier snel zal gaan gebeuren wat gevaccineerden betreft. Maar bij rokers en alcoholgebruikers gebeurt dit al jaren. Heb je enig idee welk deel van een pakje sigaretten bestaat uit accijns? Bij alcohol is dat veel minder maar je hoeft niet heel erg je best te doen om die 80 euro per jaar te halen. Los daarvan, veel dingen die je noemt zijn verslavend dus je moet zeker proberen mensen van hun verslaving af te krijgen, vergeet niet dat veel rokers en drinkers heel wat stoppogingen achter hun naam hebben staan. Ik ben geen voorstander van die regels maar ik begrijp het op zich wel. 10% van de mensen (niet gevaccineerd) is verantwoordelijk van 50% van de IC-opnamen en dat kost enorm veel geld terwijl de meeste opnamen heel eenvoudig voorkomen kunnen worden. Het is wel een beetje een tendens van deze tijd dat principes helemaal niets meer mogen kosten, zelfs al gaan ze ten koste van de samenleving.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 12 jan 2022 10:23

elburger schreef:Denk ik hier alleen zo over? Tja, dan is dat maar zo.

Nee, zeker niet. Maar ik heb gisteren nog ergens gelezen dat het vaccin ook iets met je hersenen kan doen.. :jaknikken: Misschien is dat een verklaring?


Ik moest toch ff lachen hoor.. WHO zegt nu: liever niet boosteren maar een aangepast vaccin. Moderna: 'we denken dat we die in de herfst klaar hebben'. Haha, wat een humor toch! https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... d=msedgntp

Wie gaat er straks BUITEN met medische mondkapjes lopen trouwens? ](*,) Alhoewel.. je ziet nu soms ook van die maffies met mondkapje op in de auto rijden, alleen dan hè. Of je ziet ze al fietsend met kap, dan denk ik maar dat ze 'm ipv een shawl ofzo gebruiken. Lekker warm.
Mij niet gezien, er is geen zinnig argument voor te bedenken.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 12 jan 2022 10:51

Marnix schreef:Ja sceptici hebben horen altijd van iedereen dat het allemaal wel mee viel maar er zijn gewoon cijfers met hoeveel bedden er zijn en hoevee er nog over zijn en dan blijkt dat het nu met al doe beperkingen vaak al krap was en dat er heel wat coronapatienten in de ziekenhuizen lagen en het nodig was om reguliere zorg af te schalen. Ik kan er niet zoveel mee als je zegt: mwaaah het viel best mee. Terwijl alle medici, ziekenhuizen etc riepen: het valt niet mee.


En daar zie je dus een groot verschil in wat de ziekenhuizen (is heel algemeen) zeggen en wat personeel zegt dat daadwerkelijk op die afdelingen aan het werk is (in specifieke ziekenhuizen dus).

Personeel roept dus wat anders dan wat het ziekenhuis zelf roept.
Er zijn er zelfs mensen bij die op de IC werken waar tegen gezegt werd van als je een paar dagen vrij wil is dit een mooie tijd voor.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 12 jan 2022 11:06

Marnix schreef:En heb je daar enig bewijs voor of is dat alleen je (kritische) onderbuikgevoel? En ik denk dat er veel meer mensen beter af zijn omdat ze niet bij de controlegroep horen dan wel. Oke, jij had het virus gehad dus voor jou maakte het ook niet zo heel veel uit. Bovendien beschermt zonder booster het vaccin nog gewoon tegen erg ziek worden en na een booster weer veel meer, ook weer tegen besmettingen) dus dat gevaccineerde mensen nu weer een keer besmet raken is geen punt, al helemaal niet met een mildere variant. Ik heb altijd al gezegd dat eerst de bevolking vaccineren en daarna het virus meer rond laten gaan juist wel goed is als je ook natuurlijke immuniteit wil opbouwen zonder overvolle ziekenhuizen (of jarenlang maatregelen) en dat het gevolg van omikron voor de ziekenhuisbezetting lijkt mee te vallen is mede te danken aan het feit dat vaccins beschermen tegen ernstig ziek worden.
Ik heb hier meerdere bewijzen voor (of beter: een verhaal waaruit dit aannemelijk wordt):
1. De race om een vaccin te ontwikkelen heette niet voor niets Operation Warp Speed. Op dat moment was er nog maar 1 variant: de oorspronkelijke Wuhan variant. Daartegen zijn de vaccins ontwikkeld. Op dat moment was de noodzaak om een vaccin te maken ook zo groot, dat men zich echt niet het hoofd brak over de mogelijkheid dat er nieuwe varianten zouden kunnen komen en we dus met minder goed werkende vaccins te maken zouden krijgen.
2. De tests die de vaccinfabrikanten zelf hadden gedaan, leken te wijzen op een goede effectiviteit tegen overdracht van besmettingen, dus was er ook weinig aanleiding om aan original antigenic sin te denken. Nu was dat wel een beetje kortzichtig, omdat de ontwikkeling van de vaccins in een noodvaart plaatsvond (normaal duurt het een jaar of 10) en er dus geen tijd was om eraan te denken.
3. Nu duidelijk is dat er weldegelijk nieuwe varianten zijn waartegen de vaccins bovendien minder goed werken (denk aan delta, maar vooral ook omicron), is dit probleem weldegelijk iets dat onder ogen gezien moet worden. De Europese instanties die toezien op de vaccins waarschuwen dan ook tegen het veelvuldig gebruik van boostershots, omdat dit schade aan het immuunsysteem kan toebrengen. Daarom is het vooral voor kinderen echt af te raden om aan boosters en dergelijke te beginnen: zij moeten hun hele leven nog met hun immuunsysteem doen.
Een booster levert namelijk geen betere antistoffen, maar vooral meer antistoffen. Dat is aanvaardbaar als het om 1 en dezelfde variant gaat, maar bij een variant die echt anders is (en omicron wijkt heel erg af van de oorspronkelijke variant) heb je ook echt andere antistoffen nodig en niet meer van hetzelfde.
Kortom: dit probleem staat nu op de radar en het is ook begrijpelijk dat dit nu pas gebeurt, al zijn er immunologen (zoals Geert Vanden Bossche) die dit al langer roepen en hierdoor ten onrechte werden verketterd.

Het wordt dus hoog tijd om corona als een endemische ziekte te beschouwen. In Spanje gaat men corona dan ook net als de griep behandelen. Die kant zullen we ook op moeten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 11:31

Dorpeling schreef:Nee, zeker niet. Maar ik heb gisteren nog ergens gelezen dat het vaccin ook iets met je hersenen kan doen.. :jaknikken: Misschien is dat een verklaring?


hysterisch-smile

Ik moest toch ff lachen hoor. WHO zegt nu: liever niet boosteren maar een aangepast vaccin. Moderna: 'we denken dat we die in de herfst klaar hebben'. Haha, wat een humor toch! https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... d=msedgntp


Je bent weer een ster in het verdraaien van de info van een nieuwsbericht en er zo dingen uithalen die je zelf goed uitkomen. WHO zegt niet: Liever niet boosteren. WHO zegt: Nu boosteren maar we willen niet blijvend boosteren met dit vaccin. Het is beter om het vaccin aan te passen, te verbeteren zodat het beter werkt, ook tegen varianten. En je wijst naar Moderna want bij hen duurt het even voordat er een aangepaste versie is, Pfizer heeft hem in maart. Dat noem je maar eventjes niet want oei, dat is toch best snel he. En als er een vaccin is is het heel verstandig om die door te ontwikkelen en efficienter te maken, ongeacht voor welke bevolkingsgroep je hem gaat gebruiken in de toekomt. Stel dat men na de zomer teruggaat naar het griepprik-idee, 1x per jaar in het najaar een vaccin halen voor wie wil of voor de kwetsbaren ouderen, dan is het toch goed dat dat vaccin is aangepast op de laatste versies en sowieso zo efficient mogelijk is gemaakt?

Dus ik weet niet wat je precies zo grappig vind? Je gebrek aan begrijpend lezen? De kleur die je bril aan dit soort artikeltjes geeft? :roll:

Wie gaat er straks BUITEN met medische mondkapjes lopen trouwens? ](*,) Alhoewel.. je ziet nu soms ook van die maffies met mondkapje op in de auto rijden, alleen dan hè. Of je ziet ze al fietsend met kap, dan denk ik maar dat ze 'm ipv een shawl ofzo gebruiken. Lekker warm.
Mij niet gezien, er is geen zinnig argument voor te bedenken.


Op fiets of alleen in de auto is inderdaad heel onzinnig, hoewel, als taxichauffeur of zo misschien niet zo. Maar op de markt waar het heel druk kan zijn of in de Kalverstraat op zaterdag of in een stadion, dat is niet zo heel absurd. En dat is volgens mij het enige punt, dat ze het adviseren op plekken waar het heel druk kan zijn, waar je op geen enkele manier afstand kan houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2022 11:36

Veendam schreef:En daar zie je dus een groot verschil in wat de ziekenhuizen (is heel algemeen) zeggen en wat personeel zegt dat daadwerkelijk op die afdelingen aan het werk is (in specifieke ziekenhuizen dus).

Personeel roept dus wat anders dan wat het ziekenhuis zelf roept.
Er zijn er zelfs mensen bij die op de IC werken waar tegen gezegt werd van als je een paar dagen vrij wil is dit een mooie tijd voor.


Ja, mensen die niet de expertise hebben om coronapatienten te helpen en die de operaties die ze wel uit kunnen voeren niet kunnen doen ivm gebrek aan bedden. Omdat daar coronapatienten liggen.... En blijf vooral geloven dat de leiding in de ziekenhuizen, OMT en kabinet maar doen alsof het heel druk is in de ziekenhuizen terwijl er in de praktijk gewoon superrustig is.... :lol: Ze hebben allemaal gewoon last van een fata morgana, er is niks aan de hand...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron