Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2021 19:40

lammetje schreef:Dat doen wij inderdaad. Ook omdat het voor 2 mensen in ons gezin teveel prikkels geeft om bezoek te ontvangen /op bezoek te gaan. Je gaat keuzes maken, waar wil je je energie in steken.
Maar dit wordt je echt niet altijd in dank afgenomen. Je moet inderdaad voor jezelf opkomen, de mening van een ander naast je neer leggen, maar dat wordt niet makkelijk als het scheve gezichten oplevert in je familie kring.

Ik vind het ergens ook jammer dat alles weer terug gaat naar normaal. Knuffelen, zoenen op verjaardagen, handen schudden... Het hoeft van mij niet zo. Maar voor hen die er niet op kunnen wachten is het ontzettend fijn natuurlijk :wink: ik hoop eigenlijk dat dit soort bijzaken wel een beetje blijven hangen... Verwacht eerlijk gezegd ook dat de mondkapjes niet volledig uit beeld verdwijnen.


Ja je moet dat gewoon duidelijk uitleggen en als ze het dan niet willen begrijpen is dat jammer maar niets aan te doen.

Mondkapjes zag je bijv in Japan / China al wel bij verkoudheid. Kan wel handig zijn dan. Of wat meer thuiswerken als je verkouden bent.

Knuffelen vind ik fijn als het weer kan. Dat afstandelijke gezwaai en dan hoi zeggen. Soms fijn maar meestal vind ik het verschrikkelijk :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2021 19:48

Dorpeling schreef:Als ik de media moet geloven, zijn dat de ongevaccineerden (ja, duh) én kinderen. Gevolgtrekking van die angstzaaierij is dat ze beginnen te roepen dat 'wanneer jongeren tussen 12 - 17 niet gevaccineerd worden; de R-waarde boven de 1,25 uit zal komen en een steeds grotere groep mensen besmet worden' en blabla.

En zo gaan we steeds een stapje verder. Kinderen speelden eerst nauwelijks een rol in de verspreiding en nu ineens moeten ze ook geprikt want anders komt er een nieuwe golf? Hoezo, hoeveel jongeren zijn er ook alweer? En daarbij, alle kwetsbaren en ouderen hebben toch de kans gekregen zich te beschermen?
Maar nee, iedereen moet en zal een prik krijgen. En om dat voor elkaar te krijgen gaan we allerlei doemscenario's bedenken. Het vaccineren was toch vooral om de zorg te ontlasten? En het vaccin zou toch juist voorkomen dat de zorg overbelast wordt? Dat lijkt me nu het geval, ziekenhuizen sluiten de covid afdelingen. En of dat nu door het vaccin komt of doordat het zomer is laten we maar in het midden.
Maar kunnen we aub kappen met dit absurde gepush?! Dit is ietwat belachelijk aan het worden.


Jij bent de eerste van wie ik dit doort absurde pushverhalen hoor dus misschien moet je ze zelf niet zo verspreiden…. Wat ik vandaag heb gelezen:

Het effect van de opmars van de variant lijkt op korte termijn mee te vallen. Uit de powerpoint-presentatie blijkt dat, volgens de huidige modellen, de ziekenhuisopnames deze zomer zullen blijven dalen en dat er ook geen "toename in de nabije toekomst" is voorzien.
(…)
Voor het najaar echter is de nieuwe variant een "punt van zorg', schrijft het RIVM in een later gepubliceerd bericht op de eigen website. De mutant zou dan zelfs een golf van nieuwe besmettingen kunnen veroorzaken, omdat nog niet iedereen in Nederland is gevaccineerd of in elk geval niet volledig.


Bron

En dat de vaccins zo’n 88 procent bescherming bieden tegen de nieuwe variant en 92 procent tegen ziekenhuisopnamen of zo.

Daarnaast dat er geadviseerd wordt jongeren in te enten en kwetsbare jongeren nu ingeent kunnen worden. Maar net als de afgelopen maanden dat juet is gebeurd wordt ook nu niemand gedwongen en is ieder vrij in het maken van deze keus.

En als laatste, zorgen dat er toch een golf komt in het najaar is omdat er ook nog voldoende mensen zijn die geen vaccin willen en dat zijn niet allemaal jonge gezonde mensen….

Maar waarom bedenk jij eerst zelf een werkelijkheid die niet klopt om er vervolgens tegen te gaan ageren. Je kan beter bij de feiten blijven, dan hoef je ook minder energie te steken in je tegengeluid… :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 22 jun 2021 20:29

Dorpeling schreef:Als ik de media moet geloven, zijn dat de ongevaccineerden (ja, duh)


Dat zegt de media, je hoort in de anti vaccinatie hoek vooral dat ze bang zijn dat dat juist de gevaccineerden zijn. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet, maar ik ben tegelijkertijd wel heel benieuwd welke voorspelling hierover uit gaat komen.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 22 jun 2021 21:33

Marnix schreef:Jij bent de eerste van wie ik dit doort absurde pushverhalen hoor dus misschien moet je ze zelf niet zo verspreiden…. (..)
En als laatste, zorgen dat er toch een golf komt in het najaar is omdat er ook nog voldoende mensen zijn die geen vaccin willen en dat zijn niet allemaal jonge gezonde mensen….

Maar waarom bedenk jij eerst zelf een werkelijkheid die niet klopt om er vervolgens tegen te gaan ageren. Je kan beter bij de feiten blijven, dan hoef je ook minder energie te steken in je tegengeluid… :roll:

Het weigeren van een vaccin is hoe dan ook een eigen keuze, niet alleen als je jong en gezond bent.

Ik bedenk die werkelijkheid niet, dat soort dwaze invallen staat gewoon op nu.nl (https://www.nu.nl/coronavirus/6141136/v ... komen.html).
Fijn overigens dat je met me eens bent dat dit een absurd soort pushverhaal betreft :)
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2021 22:55

Dorpeling schreef:Het weigeren van een vaccin is hoe dan ook een eigen keuze, niet alleen als je jong en gezond bent.

Ik bedenk die werkelijkheid niet, dat soort dwaze invallen staat gewoon op nu.nl (https://www.nu.nl/coronavirus/6141136/v ... komen.html).
Fijn overigens dat je met me eens bent dat dit een absurd soort pushverhaal betreft :)


Nee ik lees daar een dosis berekeningen en wat feiten. Het advies is dan om ook jongeren in te enten. Maar of je dat doet of niet is inderdaad een eigen keuze en dat is altijd zo geweest. Jij doet echter alsof dat niet waar is. Maar dat jongeren het virus makkelijk verspreiden en er dan een nieuwe golf kan ontstaan die vooral die niet gevaccineerden raakt is geen bangmakerij maar gewoon hoe het virus werkt, iets wat mensen die er verstand van hebben gewoon onderzoeken. Maar als feiten uitwijzen dat vaccineren verstandig is en de beste manier om van het virus af te komen (wat vrijwel alle experts beamen) ga jij dat verdraaien tot: “zie je wel men wil ons dwingen, ze zijn aan het pushen” en dat is onzin. Het zijn gewoon feiten, er wordt gekeken naar de beste manier om van corona af te komen. Dat betekent niet dat jij of wie dan ook je verplicht moet laten vaccineren. Maar dat dat voor de bestrijding van corona wel het beste zou zijn verandert daarmee niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 23 jun 2021 10:16

Marnix schreef:Nee ik lees daar een dosis berekeningen en wat feiten. Het advies is dan om ook jongeren in te enten. Maar of je dat doet of niet is inderdaad een eigen keuze en dat is altijd zo geweest. Jij doet echter alsof dat niet waar is. Maar dat jongeren het virus makkelijk verspreiden en er dan een nieuwe golf kan ontstaan die vooral die niet gevaccineerden raakt is geen bangmakerij maar gewoon hoe het virus werkt, iets wat mensen die er verstand van hebben gewoon onderzoeken. Maar als feiten uitwijzen dat vaccineren verstandig is en de beste manier om van het virus af te komen (wat vrijwel alle experts beamen) ga jij dat verdraaien tot: “zie je wel men wil ons dwingen, ze zijn aan het pushen” en dat is onzin. Het zijn gewoon feiten, er wordt gekeken naar de beste manier om van corona af te komen. Dat betekent niet dat jij of wie dan ook je verplicht moet laten vaccineren. Maar dat dat voor de bestrijding van corona wel het beste zou zijn verandert daarmee niet.
In de Telegraaf stond gisteren een stuk van verontruste artsen die dat vaccineren van 12-17 jarigen geen goed idee vinden. De omgekeerde wereld, noemen ze het om die kinderen te vaccineren.
Een citaat van een epidemioloog in het Parool: "Je moet kinderen vaccineren als dat voor henzelf voldoende nut heeft, niet enkel omdat het de R-waarde onder de 1 houdt.”
Ook de wereldgezondheidsorganisatie WHO adviseert niet om jongeren te vaccineren.
Dat zijn toch de experts, zou je zeggen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 23 jun 2021 10:25

Dorpeling schreef:Als ik de media moet geloven, zijn dat de ongevaccineerden (ja, duh) én kinderen. Gevolgtrekking van die angstzaaierij is dat ze beginnen te roepen dat 'wanneer jongeren tussen 12 - 17 niet gevaccineerd worden; de R-waarde boven de 1,25 uit zal komen en een steeds grotere groep mensen besmet worden' en blabla.

En zo gaan we steeds een stapje verder. Kinderen speelden eerst nauwelijks een rol in de verspreiding en nu ineens moeten ze ook geprikt want anders komt er een nieuwe golf? Hoezo, hoeveel jongeren zijn er ook alweer? En daarbij, alle kwetsbaren en ouderen hebben toch de kans gekregen zich te beschermen?
Maar nee, iedereen moet en zal een prik krijgen. En om dat voor elkaar te krijgen gaan we allerlei doemscenario's bedenken. Het vaccineren was toch vooral om de zorg te ontlasten? En het vaccin zou toch juist voorkomen dat de zorg overbelast wordt? Dat lijkt me nu het geval, ziekenhuizen sluiten de covid afdelingen. En of dat nu door het vaccin komt of doordat het zomer is laten we maar in het midden.
Maar kunnen we aub kappen met dit absurde gepush?! Dit is ietwat belachelijk aan het worden.

Ooit gehoord van voortschrijdend inzicht? Waarbij je absoluut gelijk hebt als je stelt dat het RIVM in eerst instantie wat betreft kinderen de plank ongelofelijk heeft misgeslagen, en het nog steeds moeilijk vind om dat ruiterlijk toe te geven.
Ooit gehoord van mutaties, die juist voor een andere groep risicovol kunnen zijn?
Ooit gehoord van mensen die graag gevaccineerd zouden willen zijn, maar vanwege medische redenen kwetsbaar blijven?
De enigen die ik nogal hoor pushen zijn de anti-vaxxers, jijzelf niet het minst.

Als je zelf aangeeft dat "we maar even in het midden moeten laten of de huidige afgenomen durk op de zorg door het vaccin komt" geef je aan dat je, zelfs als het bewijs voor je neus ligt, nog steeds niet gelooft dat het vaccin als gevolg heeft dat de druk op de zorg afgenomen is.
Nergens heb ik iemand horen pushen om meer mensen gevaccineerd te krijgen, het enige wat er gebeurd is dat er wordt voorgerekend heo groot de kans op een vierde/vijfde golf is als je jongeren niet vaccineerd, en heo groot die kans is als je dat wél doet.

Het enige wat ietwat bealchelijk aan het worden is is de roep van het anti-vaxxers-kamp, die blijven beweren dat de huidige afname mogelijk een andere oorzaak heeft dan het vaccinatieprogramma, die blijven gillen dat het allemaal wel meeviel, maar die nergens ook maar één inhoudelijk argument hebben gegeven.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 26 jun 2021 21:54

Iedereen weer blij :D
Alles mag weer :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 jun 2021 00:46

Tja, je hoeft maar naar de grafiek van het Verenigd Koninkrijk te kijken om te zien wat Nederland te wachten staat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 27 jun 2021 01:22

Dat gaat weer goed in het VK lopen de besmettingen weer op ,dat gaat wat worden in het najaar alhoewel kan het mee vallen;.als iedereen zich aan de maatregelen zou houden en niet zo nodig met vacantie moet gaan, en de versoepelingen niet zo hard gaan zouden we begin van 2022 van de pandemie af zijn.Dus men moet niet gaan huilen als in het najaar alles weer op slot gaat.Eigen domme egoisten schuld. ](*,) ](*,) =;
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 27 jun 2021 11:38

StillAwake schreef:Ooit gehoord van voortschrijdend inzicht? Waarbij je absoluut gelijk hebt als je stelt dat het RIVM in eerst instantie wat betreft kinderen de plank ongelofelijk heeft misgeslagen, en het nog steeds moeilijk vind om dat ruiterlijk toe te geven.
Ooit gehoord van mutaties, die juist voor een andere groep risicovol kunnen zijn?
Ooit gehoord van mensen die graag gevaccineerd zouden willen zijn, maar vanwege medische redenen kwetsbaar blijven?
De enigen die ik nogal hoor pushen zijn de anti-vaxxers, jijzelf niet het minst.

Als je zelf aangeeft dat "we maar even in het midden moeten laten of de huidige afgenomen durk op de zorg door het vaccin komt" geef je aan dat je, zelfs als het bewijs voor je neus ligt, nog steeds niet gelooft dat het vaccin als gevolg heeft dat de druk op de zorg afgenomen is.
Nergens heb ik iemand horen pushen om meer mensen gevaccineerd te krijgen, het enige wat er gebeurd is dat er wordt voorgerekend heo groot de kans op een vierde/vijfde golf is als je jongeren niet vaccineerd, en heo groot die kans is als je dat wél doet.

Het enige wat ietwat bealchelijk aan het worden is is de roep van het anti-vaxxers-kamp, die blijven beweren dat de huidige afname mogelijk een andere oorzaak heeft dan het vaccinatieprogramma, die blijven gillen dat het allemaal wel meeviel, maar die nergens ook maar één inhoudelijk argument hebben gegeven.


Toch heb ik er moeite mee om mijn ( bijna) 13 en 12 jarige te vaccineren, omdat een grote groep reformatorische christenen en wappies zich weigeren te vaccineren. Dit is vooral ingegeven om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen.

Daarnaast stoort het mij dat de universiteiten en hoge scholen geen enkel perspectief hebben. Studenten mogen alles weer; stappen, vakantie en zelfs naar de hoeren. Ze mogen alleen niet naar de uni of hogeschool. Ik begrijp dat echt niet.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 jun 2021 11:48

StillAwake schreef:Het enige wat ietwat bealchelijk aan het worden is is de roep van het anti-vaxxers-kamp, die blijven beweren dat de huidige afname mogelijk een andere oorzaak heeft dan het vaccinatieprogramma, die blijven gillen dat het allemaal wel meeviel, maar die nergens ook maar één inhoudelijk argument hebben gegeven.


Belachelijk? Ik zeg niet dat het niets doet hoor, maar als het echt alleen door het vaccineren komt zouden ze in Engeland nu toch minder besmettingen moeten hebben :-k

Oh wacht, de versoepelingen gingen te snel. Tja... Of werkt het vaccin gewoon niet afdoende :roll: vaccinatie graad is best hoog in Engeland toch? Hoe dan...?

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 27 jun 2021 11:51

Toch heb ik er moeite mee om mijn ( bijna) 13 en 12 jarige te vaccineren, omdat een grote groep reformatorische christenen en wappies zich weigeren te vaccineren. Dit is vooral ingegeven om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen.



Kinderen worden al geent als ze zuigeling zijn dus dat voor nu moet dat ook geen probleem zijn, dat er mensen zijn en dat zijn er niet weinig die zich niet laten prikken is dat ze de effecten niet weten van dit vaccin, dus zijn heel heel voorzichtig zo gek is dat niet.


Dan al dat gedoe met papieren invullen, en dan eerste prik in Leiden tweede prik in Apeldoorn en men woont in Medenblik dan zeggen veel mensen laat maar,Het kan nooit is gemakkelijk in NL. Waarom niet gewoon Janssen 1 x volstaat. En dan nog volstaan die vaccins wel :-k :-k :-k :-k

Maar goed de en een pandemie gaat altijd voorbij en dan weer eindelijk het normale normaal.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 28 jun 2021 07:41

lammetje schreef:Belachelijk? Ik zeg niet dat het niets doet hoor, maar als het echt alleen door het vaccineren komt zouden ze in Engeland nu toch minder besmettingen moeten hebben :-k

Oh wacht, de versoepelingen gingen te snel. Tja... Of werkt het vaccin gewoon niet afdoende :roll: vaccinatie graad is best hoog in Engeland toch? Hoe dan...?


In Engeland zijn nog veel mensen niet volledig gevaccineerd en vinden de besmettingen grotendeels plaats onder niet(volledig) gevaccineerden.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 28 jun 2021 07:43

Haaibaai schreef:Kinderen worden al geent als ze zuigeling zijn dus dat voor nu moet dat ook geen probleem zijn, dat er mensen zijn en dat zijn er niet weinig die zich niet laten prikken is dat ze de effecten niet weten van dit vaccin, dus zijn heel heel voorzichtig zo gek is dat niet.


Dan al dat gedoe met papieren invullen, en dan eerste prik in Leiden tweede prik in Apeldoorn en men woont in Medenblik dan zeggen veel mensen laat maar,Het kan nooit is gemakkelijk in NL. Waarom niet gewoon Janssen 1 x volstaat. En dan nog volstaan die vaccins wel :-k :-k :-k :-k

Maar goed de en een pandemie gaat altijd voorbij en dan weer eindelijk het normale normaal.


Ik heb mijn kinderen volledig laten vaccineren. Met het huidige vaccin weten we de lange termijn effecten nog niet. Voor mijzelf maakt mij dat minder uit. Voor mijn kinderen vind ik dat een ander verhaal.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten