Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2016
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 jun 2021 14:45

lammetje schreef:Omdat de wetenschap bepaalde dingen ook niet weet. Ze kunnen het eea voorspellen, maar ze weten het eigenlijk zelf ook nog niet. Tja, op zo'n kansberekening vertrouw ik inderdaad niet. Juist niet omdat ik het gehad heb en er niets aan over heb gehouden. En het zou inderdaad kunnen dat ik over een tijdje mijn mening herzie. Al die tijd gezegd dat ik voorlopig geen vaccin wil.
Maar om dan te zeggen dat een gevaccineerde een gevaar is voor de samenleving =;


Dat de wetenschap het eigenlijk zelf ook nog niet weet, is weer te zwaar aangezet. Al heel snel werd duidelijk dat het virus vooral vat had op oudere mensen en mensen met gezondheidsproblemen (obesitas of onderliggend lijden). Maar ondanks dat werden er soms ook jonge mensen (langdurig) ziek. Dat betekende ook dat lang niet alle mensen na een besmetting zwaar ziek werden. Veel mensen hadden weinig tot geen symptomen. Dat klopt dus met wat jou is overkomen. Wetenschappers wisten dit natuurlijk niet op dag 1, maar wel vrij snel daarna.

Er is ook geen sprake van een voorspelling. Niemand kon voorspellen dat dit corona-virus er aan zat te komen of hoe besmettelijk, ziekmakend zo'n virus zou kunnen zijn. Dat is gewoon vrij snel gebleken uit wat zich voordeed. Kortom, dat de wetenschap tijd nodig heeft om relevante en betrouwbare kennis te verzamelen vind ik nu geen argument om het vaccin voorlopig niet te nemen. Ook het vaccin heeft een zorgvuldige gang van zaken doorlopen van onderzoek, vervaardigen, testen en goedkeuren. Alles met het oog op de zichtbare uitwerking van het virus in groepen van de samenleving. Ik vind het allemaal best logisch. Op geen enkel moment zou er wantrouwen bij mij naar boven komen.

En dat was precies mijn punt: veel antigeluid wordt aangevoerd door een onbestemd gebrek aan vertrouwen in mensen die er meer verstand van hebben dan wij. Hebben die mensen dat dan ook bij de tandarts, bij de automonteur, de piloot, de huisarts of de experts die de stoplichten afstellen.
Als je hen niet vertrouwt loeren de gevaren ook van alle kanten.
Als er geen minimum aan vertrouwen is dat mensen hun werk naar behoren doen is het gauw afgelopen met de vrijheden, het welzijn en de welvaart die onze samenleving kenmerken.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 15:02

Marnix schreef:Vanaf volgende week zaterdag geen mondkapjesplicht en thuiswerkadvies meer :-)

https://nos.nl/artikel/2385280-geen-mon ... k-zaterdag


Op Twitter zie ik vooral mensen die alsjeblieft thuis willen blijven werken. Geen woon-werkverkeer, geen zinloze vergaderingen, je eigen tijd indelen, goed voor de productiviteit, geen dure lunches, betere koffie, de voordelen zijn eindeloos. Maar sommigen worden door de werkgever verplicht fulltime terug naar kantoor te komen, omdat die werkgever anders de dure kantoorruimte niet kan verantwoorden of om allerlei andere vage redenen zoals "effectiever management" en "team spirit".

Ik werk uiteraard voor mezelf dus ik heb dit probleem niet, maar als dat wel zo was, zou ik het ook wel weten. Gewoon lekker thuis blijven werken. De meeste mensen zullen na 1,5 jaar daar wel op zijn ingesteld en het gaat niet meer met een laptop op de bank. Het zal interessant zijn om te zien met welke argumenten werkgevers nog meer aankomen om mensen te overtuigen dat wat 1,5 jaar ontzettend goed ging, nu ineens niet meer kan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 16 jun 2021 15:35

Ik ga straks vol vreugde weer naar kantoor! En met mij meerdere collega's. Toch een stuk gezelliger.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2021 16:02

Ik ook maar dat doe ik al maanden. Maar ik ben blij als het weer wat drukker wordt.

Mortlach schreef:Op Twitter zie ik vooral mensen die alsjeblieft thuis willen blijven werken. Geen woon-werkverkeer, geen zinloze vergaderingen, je eigen tijd indelen, goed voor de productiviteit, geen dure lunches, betere koffie, de voordelen zijn eindeloos. Maar sommigen worden door de werkgever verplicht fulltime terug naar kantoor te komen, omdat die werkgever anders de dure kantoorruimte niet kan verantwoorden of om allerlei andere vage redenen zoals "effectiever management" en "team spirit".

Ik werk uiteraard voor mezelf dus ik heb dit probleem niet, maar als dat wel zo was, zou ik het ook wel weten. Gewoon lekker thuis blijven werken. De meeste mensen zullen na 1,5 jaar daar wel op zijn ingesteld en het gaat niet meer met een laptop op de bank. Het zal interessant zijn om te zien met welke argumenten werkgevers nog meer aankomen om mensen te overtuigen dat wat 1,5 jaar ontzettend goed ging, nu ineens niet meer kan.


Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen het fijn vinden om vanaf huis te werken omdat je veel minder toezicht hebt, tussendoor praktische dingen kan doen koken, schoonmaken enz. en kan powernappen als je moe bent :-)

Maar goed ik hoor heel duidelijk twee signalen, mensen die het wel fijn vinden en mensen die het helemaal niets vinden. Want leuk wat je allemaal noemt maar als je een sociaal type bent vind je thuiswerken ook ongelofelijk saai. Om maar te zwijgen van het feit dat niet iedereen een (koele) werkkamer heeft maar je lekker rustig en ongestoord kan werken. Genoeg mensen die aan hun eettafel zitten te werken, ook veel gedaan. Weinig leuks aan. En dan nog meer achter je computer, ook gewoon vergaderingen.... en minder direct contact. Ook niet zo goed voor de betrokkenheid. Verschrikkelijk. Ik ken overigens weinig mensen die zeggen: Heerlijk, dat thuiswerken, van mij mag dat altijd zo blijven. Mensen die verder weg wonen vinden het qua reistijd wel fijn om af en toe thuis te werken maar de meesten die ik erover spreek willen dan liever 2 om 2 of 3 om 2 of zo thuis werken. Ik kom werkelijk niemand tegen die zegt: Laat mij maar alleen nog thuiswerken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 16:27

ajl schreef:Ik ga straks vol vreugde weer naar kantoor! En met mij meerdere collega's. Toch een stuk gezelliger.


Ja, allicht, die lui bestaan ook. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn zus die wat uitgaander is dan ik het allemaal ontzettend mist.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 jun 2021 17:29

Dit bijvoorbeeld

Een serieus autoongeval vergelijken met een kleine parkeerschade is echter net zo onzinnig als een serieus coronageval vergelijken met iemand die asymptomatisch getest is als drager van het virus.

Ik vergelijk bij mijn weten niets. En ik zeg ook niet dat corona niet gevaarlijk is voor veel mensen.
Ik heb het over mezelf en mijn familie. En ik heb altijd gezegd dat je het niet moet onderschatten. Maar dat is voor mij geen reden om nu een vaccin te nemen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 18:59

Marnix schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen het fijn vinden om vanaf huis te werken omdat je veel minder toezicht hebt, tussendoor praktische dingen kan doen koken, schoonmaken enz. en kan powernappen als je moe bent :-)


En hé, als je werk daar niet onder lijdt, wat zou het dan? Je zit toch niet op kantoor zodat de manager je in de gaten kan houden dat je niet ligt te tukken als je moe bent?

Maar goed ik hoor heel duidelijk twee signalen, mensen die het wel fijn vinden en mensen die het helemaal niets vinden. Want leuk wat je allemaal noemt maar als je een sociaal type bent vind je thuiswerken ook ongelofelijk saai. Om maar te zwijgen van het feit dat niet iedereen een (koele) werkkamer heeft maar je lekker rustig en ongestoord kan werken. Genoeg mensen die aan hun eettafel zitten te werken, ook veel gedaan. Weinig leuks aan.


Goed, je moet er inderdaad wel de ruimte voor hebben, en de juiste persoon voor zijn. Dat er mensen snakken te mogen terugkeren, begrijp ik echt wel. Maar het zou jammer zijn als de mensen die beter presteren en prettiger leven door thuis te werken daar onder zouden moeten lijden.

En dan nog meer achter je computer, ook gewoon vergaderingen.... en minder direct contact. Ook niet zo goed voor de betrokkenheid. Verschrikkelijk.


Is dat echt zo wat die betrokkenheid betreft? Dat zijn nou net van die dingen die toch behoorlijk blijken mee te vallen.

Ik ken overigens weinig mensen die zeggen: Heerlijk, dat thuiswerken, van mij mag dat altijd zo blijven. Mensen die verder weg wonen vinden het qua reistijd wel fijn om af en toe thuis te werken maar de meesten die ik erover spreek willen dan liever 2 om 2 of 3 om 2 of zo thuis werken. Ik kom werkelijk niemand tegen die zegt: Laat mij maar alleen nog thuiswerken.


Ik ken die mensen wel :-) Het zal ongetwijfeld op een compromis uitdraaien, maar zo lang het maar niet automatisch op 5 dagen per week kantoorwerk uitkomt als standaard. Dat is echt iets waarbij veel mensen terug willen naar het "oude normaal" en de afgelopen 18 maanden heeft laten zien dat dat ook echt niet hoeft!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 19:01

lammetje schreef:Dit bijvoorbeeld

Een serieus autoongeval vergelijken met een kleine parkeerschade is echter net zo onzinnig als een serieus coronageval vergelijken met iemand die asymptomatisch getest is als drager van het virus.

Ik vergelijk bij mijn weten niets. En ik zeg ook niet dat corona niet gevaarlijk is voor veel mensen.
Ik heb het over mezelf en mijn familie. En ik heb altijd gezegd dat je het niet moet onderschatten. Maar dat is voor mij geen reden om nu een vaccin te nemen.


Je zult altijd een kleine groep mensen overhouden die zich om medische redenen niet KUNNEN laten vaccineren. Juist voor die mensen is het zo belangrijk dat de dekkingsgraad hoog genoeg is. Het zijn echt niet alleen maar de mensen die corona waarschijnlijk toch wel zouden overleven waar we het om doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 17 jun 2021 14:10

Mortlach schreef:En hé, als je werk daar niet onder lijdt, wat zou het dan? Je zit toch niet op kantoor zodat de manager je in de gaten kan houden dat je niet ligt te tukken als je moe bent?


Klopt. Maar ik merk dat ik thuis makkelijker ben afgeleid en minder in de flow van een lekkere werkdag kom. En daarnaast zijn er ook vast wel mensen die er de kantjes vanaf lopen.

Goed, je moet er inderdaad wel de ruimte voor hebben, en de juiste persoon voor zijn. Dat er mensen snakken te mogen terugkeren, begrijp ik echt wel. Maar het zou jammer zijn als de mensen die beter presteren en prettiger leven door thuis te werken daar onder zouden moeten lijden.


Absoluut. Ik denk dat ook wel dat het thuisblijven normaal blijft en dat mensen als het voor het werk niet veel uitmaakt vaak vrijer in mogen zijn om te kiezen. En dat er dan mensen zijn die 1 dag in de week op kantoor zijn en de rest thuiswerken. En er ook mensen zijn die misschien 1 dag in de week thuiswerken en de rest op kantoor zijn. Of fifty-fifty. Dat is prima, als mensen kunnen kiezen dwing je ze niet om thuis te werken als ze dat niet willen of om altijd om kantoor te zijn als ze dat niet willen.

Is dat echt zo wat die betrokkenheid betreft? Dat zijn nou net van die dingen die toch behoorlijk blijken mee te vallen.


Je hebt verschillende soorten betrokkenheid, binnen een team valt het heel erg mee. Persoonlijke betrokkenheid is wat lastiger als je elkaar minder vaak tegenkomt en even met elkaar praat zoals je op het werk bij de koffieautomaat doet bijvoorbeeld. En je hebt iets minder organisatiebrede betrokkenheid voor mijn gevoel omdat de contacten bij het thuiswerken zich meer tot je eigen team beperken en je minder opvangt van andere teams, minder hoort in de wandelgangen omdat daar alsje thuis werkt geen collega's lopen enz :-)

Ik ken die mensen wel :-) Het zal ongetwijfeld op een compromis uitdraaien, maar zo lang het maar niet automatisch op 5 dagen per week kantoorwerk uitkomt als standaard. Dat is echt iets waarbij veel mensen terug willen naar het "oude normaal" en de afgelopen 18 maanden heeft laten zien dat dat ook echt niet hoeft!


Nee ik hoop dat meer mensen thuis gaan werken, zeker als ze normaal veel moeten reizen, dan is het voor hen ook aantrekkelijk. En dat men niet voor iedere vergadering met de auto naar elkaar toe gaat rijden maar heeft ontdekt dat dat vaak prima online kan. Maar ik hoop dat er geen gelijk compromis voor iedereen komt maar dat men vrij is om te kiezen. Dan kan ik lekker 4 dagen per week naar kantoor en anderen misschien 1 of 2 dagen, wat ze willen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 17 jun 2021 22:04

Mortlach schreef:Als jij 14 jaar was, en jij besloot dat je best wel auto kunt rijden en in de Saab van pa stapt, dan beschouw ik jou inderdaad als gevaarlijk, ook al draag ik een autogordel en heeft mijn auto airbags. Als je niet wilt dat ik jou als negatief beschouw, dan neem je die vaccinatie ook maar gewoon net als de rest.

Je mag me wel als negatief beschouwen hoor, ik neem dat vaccin niet. Nu niet en nooit niet. Net als heel veel anderen trouwens.

Voor elke paper die je weet op te duikelen dat mondkapjes niet werken, vind ik er wel een aantal die zeggen dat ze wél werken, dus dat 'feit' dat mondkapjes niet zouden werken neem ik zeker niet zomaar van je aan. Maar goed, ook weer een voordeel van je gewoon laten vaccineren, dan ben je inderdaad sneller van die dingen af. Morgen meteen die afspraak boeken!

Bedankt, liever niet. Ik kan nu ook zonder stoflapje alles doen en volgende week gaan ze er sws af.
En over die papers, het is net wat we willen lezen hè?

Marnix schreef:Klopt. Maar ik merk dat ik thuis makkelijker ben afgeleid en minder in de flow van een lekkere werkdag kom. En daarnaast zijn er ook vast wel mensen die er de kantjes vanaf lopen.

Of heul veel (werk?)uren op RW doorbrengen..


De cijfers gaan intussen lekker omlaag. Net als vorig jaar zomer, zonder mondkapjes en zonder vaccinaties..
Ik moet nog zien of die dalende trend doorzet richting de herfst. Gisteren nog een kennis gesproken die arts is en ook hij verwacht dat we hier niet zomaar vanaf zijn en het een jaarlijks terugkerend verschijnsel zal blijven met steeds weer opnieuw een vaccinatie in de vorm van een griepprik. Voor griep gingen we tot nu toe nooit in lockdown, droegen geen mondkapjes en hielden geen afstand. Dat is nl niet te doen.

Los van de mensen die niet kunnen of willen vaccineren, dit gaan we niet winnen. Je kunt nooit de hele wereld in een keer vaccineren zodat er altijd wel ergens een variant ontstaat waarop het vaccin minder goed werkt.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 17 jun 2021 23:08

Dubbel
Laatst gewijzigd door Mortlach op 17 jun 2021 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 17 jun 2021 23:15

[quote="Mortlach"]Waarom toch steeds dat hameren op "elk jaar een vaccinatie"? Corona is geen griep. Griep muteert inderdaad zo snel dat je elk jaar een nieuw vaccin nodig hebt. Het element waartegen het coronavaccin je beschermt, de zogenaamde eiwitstekels, zijn blijkbaar een stuk stabieler want tot nu toe is er geen enkele reden om aan te nemen dat die ook als een razende muteren.

Maar zelfs dan. So what als je elk jaar een coronaprik moet halen? Is dat een reden om er dan maar helemaal niet aan te beginnen? Ik vind dat echt gezochte logica. Maar voor je het weet begint er iemand weer over dat je corona net zo goed niet hoeft te bestrijden omdat malaria of een of andere andere ziekte nog bestaat... :-k

Voor griep gingen we niet in lockdown, dat klopt. Maar dat is dus een bewuste keuze. Het kan namelijk wel en het werkt. Landen met lockdowns hebben het griepseizoen gewoon overgeslagen. In 2017-2018 stierven in de VS ongeveer 61.000 mensen aan griep. Dat had voorkomen kunnen worden maar de maatschappij als geheel besloot dat er blijkbaar belangrijkere dingen waren dan 61.000 mensenlevens...

En je opmerking "dat gaan we niet winnen" klopt alleen als corona zich gedraagt als griep en dat doet het dus niet. We hoeven niet de hele wereld in 1 keer in te enten als een vaccin een paar jaar of langer bescherming biedt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 jun 2021 08:53

Mortlach schreef:


Plus griep zorgt niet voor jarenlange overbelasting van de zorg, in een enkel geval zorgt het kortere tijd voor druk. Corona zorgt met tal van maatregelen / restricties er voor dat de zorg lange tijd onder enorme druk staat. Zonder vaccins zouden we met maatregelen die miljarden kosten in het najaar al opnieuw issues krijgen en zonder maatregelen nog meer. Ook op dat punt totaal niet met griep te vergelijken.

Wat dat betreft is het wel altijd een afweging. Je kan die griepdoden ook voorkomen door een maanden per jaar met zn alleen afstand te houden, thuis te blijven bij verkoudheid enzovoorts maar of we dat moeten willen….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 18 jun 2021 09:01

Mortlach schreef:Voor griep gingen we niet in lockdown, dat klopt. Maar dat is dus een bewuste keuze. Het kan namelijk wel en het werkt. Landen met lockdowns hebben het griepseizoen gewoon overgeslagen. In 2017-2018 stierven in de VS ongeveer 61.000 mensen aan griep. Dat had voorkomen kunnen worden maar de maatschappij als geheel besloot dat er blijkbaar belangrijkere dingen waren dan 61.000 mensenlevens...
Lockdowns zijn een paardenmiddel, omdat ze nogal wat negatieve bijeffecten hebben. Het meest voor de hand liggende is natuurlijk de economische schade, maar daar is het niet toe beperkt. Het heeft ook medische (negatieve) effecten. Zo is er een uitbraak van het RS virus (met name in Rotterdam, maar ook wereldwijd), omdat kinderen door de lockdown geen weerstand opbouwen.
Wat voor het RS virus geldt, geldt dus ook voor andere virussen. Het zou dus kunnen dat komende winter (als tenminste alles weer open gaat of blijft, dat moet ik nog zien) we een heftige griepepidemie krijgen. Langdurige lockdowns zijn niet goed en dat moeten we dus als het even kan voorkomen.
StillAwake schreef:Ik maak alleen bezwaar tegen de term "testsamenleving". Omdat het lijkt te suggereren dat de testnoodzaak blijft, ook nadat de pandemie in hoofdlijnen uitgedoofd zal zijn.
En juist dat laatste is iets waar helemaal niemand op voorsorteert.
Ik ben het hier mee eens, maar de termen "testsamenleving", "het nieuwe normaal", "de 1,5 metersamenleving" enzovoorts zijn inmiddels algemeen ingeburgerd, omdat ze vanuit overheid en media tot ons zijn gekomen. Het suggereert in elk geval niet dat het om iets tijdelijks gaat. Ik hoop dan ook maar dat dit een fout in de communicatie blijkt te zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 18 jun 2021 12:33

elbert schreef: Zo is er een uitbraak van het RS virus (met name in Rotterdam, maar ook wereldwijd), omdat kinderen door de lockdown geen weerstand opbouwen.

Nee dit klopt niet!
Het RS virus circuleert elke winter, maar eens in de paar jaar worden veel jonge kindjes erdoor getroffen.
Elk kind maakt het door en meestal is het onschuldig, behalve bij jonge baby's.
Maar het is nu zomer, en het is een najaar/wintervirus.
Beter is juist om je baby te beschermen tegen het RS virus, tot hij wat ouder is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten