Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 jun 2021 09:18

lammetje schreef:Over 8 dagen in Assen, TT assen:
Alle toeschouwers (vanaf 13 jaar) kunnen alleen op vertoon van een negatieve (snel)test tot het evenement worden toegelaten. De testen worden gratis uitgevoerd via het landelijke netwerk van Testen voor Toegang en kunnen ingepland worden op de website van “Testen voor Toegang” (link) . U dient zich binnen 40 uur voor aanvang van de dag die u bezoekt te testen bij een Testen voor Toegang locatie, het liefst dichtbij uw huis.
Over dat Testen voor Toegang, dat is dus (zoals voorspeld) een faliekante mislukking wat de belastingbetaler zo'n half miljoen euro per dag kost. 97% van de capaciteit wordt niet gebruikt, maar het ministerie van Volksgezondheid is desondanks van plan om er nog een paar honderd miljoen tegenaan te gooien om de capaciteit te vergroten. Aldus een onderzoek van Follow the Money.
De huidige capaciteit van dat Testen voor Toegang is nu iets van 225.000 testen per dag en wordt uitgebreid tot misschien wel 400.000. Misschien dat als de TT in Assen een beetje goed bezocht wordt, dat iets meer van die capaciteit gebruikt wordt (ik betwijfel het), maar dat is dan maar voor 1 dag. De overgrote meerderheid van ondernemers ziet dat hele testen voor toegang niet zitten en doet er niet aan mee.
Voor de rest van de zomervakantie kunnen we ervan uitgaan dat die testlocaties simpelweg niet bezocht worden, maar er wel elke dag belastinggeld het putje in stroomt dat naar alle waarschijnlijkheid in de zakken van mensen terechtkomt die snel miljonair willen worden.
We hebben uit de mondkapjesdeal met Sywert van Lienden al gezien dat de link tussen politici en handige zakenlui het wel erg makkelijk maakt om te graaien. Het Testen voor Toegang idee kwam dan ook niet vanuit een medisch advies (ook niet vanuit het RIVM), maar vanuit de politiek, mogelijk onder invloed van lobbyisten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2021 09:20

lammetje schreef:Omdat de wetenschap bepaalde dingen ook niet weet. Ze kunnen het eea voorspellen, maar ze weten het eigenlijk zelf ook nog niet. Tja, op zo'n kansberekening vertrouw ik inderdaad niet. Juist niet omdat ik het gehad heb en er niets aan over heb gehouden. En het zou inderdaad kunnen dat ik over een tijdje mijn mening herzie. Al die tijd gezegd dat ik voorlopig geen vaccin wil.
Maar om dan te zeggen dat een gevaccineerde een gevaar is voor de samenleving =;

Ik geloof niet in het nut van autogordels.
Jaren geleden een keer een paaltje geraakt, en ik heb er niets aan overgehouden.

Al die mensen die beweren dat ze in een ersntig ongeval hun leven aan de autogordel of airbag te danken hebben is voor mij geen bewijs, want het paaltje wat ik geraakt heb toont aan dat zelfs lakschade onzin is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2021 09:26

elbert schreef:Over dat Testen voor Toegang, dat is dus (zoals voorspeld) een faliekante mislukking wat de belastingbetaler zo'n half miljoen euro per dag kost. 97% van de capaciteit wordt niet gebruikt, maar het ministerie van Volksgezondheid is desondanks van plan om er nog een paar honderd miljoen tegenaan te gooien om de capaciteit te vergroten. Aldus een onderzoek van Follow the Money.
De huidige capaciteit van dat Testen voor Toegang is iets van 225.000 testen per dag. Misschien dat als de TT in Assen een beetje goed bezocht wordt, dat iets meer van die capaciteit gebruikt wordt (ik betwijfel het), maar dat is dan voor 1 dag. Voor de rest van de zomervakantie kun je ervan uitgaan dat die testlocaties simpelweg niet bezocht worden, maar er wel elke dag belastinggeld het putje in stroomt.

Exact dat is dan ook de reden dat ik een groot voorstander ben voor het testen op eigen kosten voor ongevaccineerden.
Kost de belastingbetaler een stuk minder...

Tot de tijd dat iedereen de mogelijkheid heeft om gevaccineerd te zijn moeten we echter helaas nog steeds wél voorzorgsmaatregelen nemen.
Dat deze bij tijd en wijle draconisch zijn ben ik met je eens, maar als je weer naar volle stadions toewilt (de EK -finale willen ze gaan spelen voor 90,000 toeschouwers (ik weet het, Wembley is geen Nederland)) moet je wat!
Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijk groot evenement een nieuwe besmettingshaard zou blijken te zijn.
Geen idee hoeveel mensen op de TT af zullen komen, maar zoals Willem Holleeder ooit zei: "voorkomen is beter dan genezen".
Laatst gewijzigd door StillAwake op 16 jun 2021 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 jun 2021 09:31

StillAwake schreef:Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijk groot evenement een nieuwe besmettingshaard zou blijken te zijn.
Geen idee hoeveel mensen op de TT af zullen komen, maar zoals Willem Holleeder ooit zei: "voorkomen is beter dan genezen".
Deze evenementen zijn in de buitenlucht, waarvan we nu al weten dat de besmettingskans daar tot wel een factor 1000 minder is dan binnen. Dat testen voor deze evenementen is dus allemaal overbodige moeite. Het uit de hand gelopen kampioensfeest van Ajax heeft immers ook niet tot extra besmettingen geleid, evenals andere ophef die werd gecreeerd naar aanleiding van mensen die massaal in het park van de zon gingen genieten en daar door de politie met wapenstok vandaan werden gejaagd.
Dat massaal in de buitenlucht verblijven zou allemaal tot extra besmettingen leiden, zo was het idee. Niets is minder waar. Vrijwel alle besmettingen vinden binnen plaats.
Dat je testen hebt voor bioscopen en theaters, daar kan ik dus inkomen. Voor mensen die buiten verblijven? Zonde van de moeite.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2021 09:40

elbert schreef:Deze evenementen zijn in de buitenlucht, waarvan we nu al weten dat de besmettingskans daar tot wel een factor 1000 minder is dan binnen. Dat testen voor deze evenementen is dus allemaal overbodige moeite. Het uit de hand gelopen kampioensfeest van Ajax heeft immers ook niet tot extra besmettingen geleid, evenals andere ophef die werd gecreeerd naar aanleiding van mensen die massaal in het park van de zon gingen genieten en daar door de politie met wapenstok vandaan werden gejaagd.
Dat massaal in de buitenlucht verblijven zou allemaal tot extra besmettingen leiden, zo was het idee. Niets is minder waar. Vrijwel alle besmettingen vinden binnen plaats.

Daar heb je absoluut gelijk in (hoewel de supporters bij de wedstrijd Atalanta Bergamo tegen een Spaanse tegenstander (ik volg het onvoldoende om de naam uit mijn hoofd te weten) wel worden gezien als de reden waarom vorig jaar februari de uitbraak rond Bergamo in Noord Italië zo snel oversloeg op Spanje. En voor de duidelijkheid: ook dat ging om buitenlucht).
Toch heb ik er niet heel veel moeite mee als er de eerstkomende tijd nog getest gaat worden voor events, maar dan wel onder voorwaarde dat vervolgens de anderhalve meter en de mondkapjes ook achterwege kunnen blijven.

Ik denk dat het voor de psychische gezondheid van veel Nederlanders (voor de mijne wel in elk geval) goed is als we weer een sociaal leven kunnen opbouwen. Ook voor de economie (denk je eens in wat een ondernemer in de horeca allemaal over zich heen gekregen heeft aan problemen) lijkt het me goed als er toch weer dingen mogelijik gaan zijn.
Dan is wachten op het einde van de pandemie ineens geen optie meer, in dat geval denk ik dat suicidecijfers schrikbarende waarden gaan aannemen, en dat veel kleine ondernemers in de horeca, de evenementenbranche, de culturele hoek en het toerisme echt definitief hun faillisement kunnen aanvragen.

Prima als sommigen voor zichzelf besluiten op het eind van de pandemie te wachten, maar voor veel mensen is dat eigenlijk geen optie meer.
En als een TT (waar ik nooit heen zou gaan) een test-event kan zijn om te kijken wat de gevolgen zijn van het voorzichtig loslaten van beperkingen heb ik niet de indruk dat die 100 miljoen slecht besteed is.
Dan weet ik nog wel zaken waar belastinggeld heengaat waar ik principieel veel meer moeite mee heb (en daar gaat nog eens structureel meer heen ook)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 jun 2021 09:47

StillAwake schreef:Daar heb je absoluut gelijk in (hoewel de supporters bij de wedstrijd Atalanta Bergamo tegen een Spaanse tegenstander (ik volg het onvoldoende om de naam uit mijn hoofd te weten) wel worden gezien als de reden waarom vorig jaar februari de uitbraak rond Bergamo in Noord Italië zo snel oversloeg op Spanje. En voor de duidelijkheid: ook dat ging om buitenlucht).
Het is nog maar de vraag of de besmettingen daar in het stadion zijn opgelopen, of in het vliegtuig, of in barretjes en eetgelegenheden enz. Die laatste opties lijken me meer voor de hand te liggen dan bij het evenement in het stadion zelf.
StillAwake schreef:Ik denk dat het voor de psychische gezondheid van veel Nederlanders (voor de mijne wel in elk geval) goed is als we weer een sociaal leven kunnen opbouwen. Ook voor de economie (denk je eens in wat een ondernemer in de horeca allemaal over zich heen gekregen heeft aan problemen) lijkt het me goed als er toch weer dingen mogelijik gaan zijn.
Dan is wachten op het einde van de pandemie ineens geen optie meer, in dat geval denk ik dat suicidecijfers schrikbarende waarden gaan aannemen, en dat veel kleine ondernemers in de horeca, de evenementenbranche, de culturele hoek en het toerisme echt definitief hun faillisement kunnen aanvragen.
Toch zitten de meeste ondernemers in die branches niet te wachten op een testsamenleving. Dat geeft allemaal maar extra geregel en administratieve rompslomp. Daarom was de slotalinea van het artikel van FTM als volgt:
De overgrote meerderheid van de horeca, bioscopen, theaters en musea die volgens VWS gebaat zouden zijn bij het programma, weigert mee te doen. De voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland, Robèr Willemsen, zei vorige week: ‘We moeten zo snel mogelijk terug naar het oude “normaal” en niet onnodig een systeem van testen in stand willen houden. Het lijkt wel alsof het kabinet de enorme uitgaven op deze manier wil verantwoorden, in plaats van de focus te leggen op de heropening van de samenleving.’
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2021 10:04

elbert schreef:Het is nog maar de vraag of de besmettingen daar in het stadion zijn opgelopen, of in het vliegtuig, of in barretjes en eetgelegenheden enz. Die laatste opties lijken me meer voor de hand te liggen dan bij het evenement in het stadion zelf.
Het vliegtuig is niet logisch, omdat daar juist alleen Italianen zaten. qua barretjes en eetgelegenheden zou het inderdaad goed waar kunnen zijn wat je zegt, al werden de fangroepen redelijk gescheiden gehouden om een ander type ongein te voorkomen.
We weten het niet, en wat dat betreft geldt voor mij (wellicht meegenomen vanuit de offshore) Safety first.
elbert schreef:Toch zitten de meeste ondernemers in die branches niet te wachten op een testsamenleving. Dat geeft allemaal maar extra geregel en administratieve rompslomp. Daarom was de slotalinea van het artikel van FTM als volgt:

Het klopt dat me meeste ondernemers niet op een testsamenleving zit te wachten. Sterker nog: niemand zit daar op te wachten (anders dan de mensen die juist daar weer hun broodwinning vinden)
Maar in de overgangsfase terug naar het oude normaal is een tijdelijke testmaatschappij iets waar de meeste ondernemers in die branches wél mee kunnen leven.
Ik maak alleen bezwaar tegen de term "testsamenleving". Omdat het lijkt te suggereren dat de testnoodzaak blijft, ook nadat de pandemie in hoofdlijnen uitgedoofd zal zijn.
En juist dat laatste is iets waar helemaal niemand op voorsorteert.

En ook in de aangehaalde quote uit het FTM artikel wordt uitgelegd dat het wenselijk is de test-noodzaak zo kort mogelijk te laten duren, maar ook Robèr Willemsen heeft er volgens mij geen bezwaar tegen als iets dergelijks tijdelijk zo functioneert...
hij geeft in elk geval aan dat het systeem niet in stand gehouden meot worden. En laten jij, ik, en volgens mij de meeste mensen, dat nu roerend met hem eens zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2021 11:01

lammetje schreef:Als je 30 uur in de week werkt waarvan je dus ongeveer 20 je mondkapje op hebt is het echt niet gezond hoor. Helemaal niet met dit warme weer. Weet je hoe snel je keelpijn hebt als je met zo'n mondkapje om een benauwde ruimte 2 uur lang achter elkaar mensen aan het douchen bent 8-[ je mag wel een weekje ruilen, kijken of het dan nog steeds zo goed is en noodzakelijk. En je neus loopt meteen leeg, ondanks dat je eigenlijk geen volle neus had. Ik snotter de hele werkdag tegenwoordig.
Als dat voor 20 uur in de week is, geldt dat in kleine mate ook voor 2 uur per week (gemiddelde winkeltijden)


Maar je hebt dan denk ik wel medische mondkapjes? Die zijn ook wel extra benauwd maar goed, de meeste mensen lopen er hooguit een uur per dag mee op, als dat 20 uur per week is wordt dat misschien wel een ander verhaal. Maar goed, ik hoop (en verwacht) dat ze snel van de mondkapjes af zijn, zeker omdat veel mensen zich hebben laten vaccineren. Ik blijf dat wel vreemd vinden, mensen die het hardst klagen over alle maatregelen die er dankzij de pandemie zijn maar de manier om daar vanaf te komen dan weer niet willen. Als niemand zich liet vaccineren mocht je de komende jaren gewoon 9 maanden per jaar weer een mondkapje dragen.

En ik heb nergens gezegd dat het vaccin niet werkt hé... Ik vraag me alleen af of het van de winter nog steeds zo goed werkt. En wat de langetermijn bijwerkingen zijn. En waarom je als gezond iemand mee wil doen met een medisch experiment....


Het is geen experiment. Hou nou eens op met het zo noemen want het slaat totaal nergens op. Het is een vaccin tegen het samenleving-lamleggende corona dat heel veel impact heeft en waarvan bekend is dat de bijwerkingen minimaal zijn. Dat is onderzocht, gecheckt. Dus doe niet alsof we proefdieren zijn die wat ingespoten krijgen waarbij vervolgens wordt gezegd: Zo, heel benieuwd wat er nu met ze gaat gebeuren, we hebben geen idee, het kan alle kanten op.... :-)

Over 8 dagen in Assen, TT assen:
Alle toeschouwers (vanaf 13 jaar) kunnen alleen op vertoon van een negatieve (snel)test tot het evenement worden toegelaten. De testen worden gratis uitgevoerd via het landelijke netwerk van Testen voor Toegang en kunnen ingepland worden op de website van “Testen voor Toegang” (link) . U dient zich binnen 40 uur voor aanvang van de dag die u bezoekt te testen bij een Testen voor Toegang locatie, het liefst dichtbij uw huis.

Enkele belangrijke uitgangspunten op een rijtje:

Laat u zich binnen 40 uur voordat u bij het circuit arriveert testen;
Maak de afspraak zo snel mogelijk, zodat u verzekerd bent van het testmoment van uw voorkeur;
Testen is ook noodzakelijk als u al gevaccineerd bent;


Logisch want je wil dat mensen die gevaccineerd en zijn en mensen die dat niet zijn naar de evenement toe kunnen gaan. En als je gevaccineerd bent kan je het mogelijk nog wel overdragen en dat wil men juist voorkomen.

Overigens wel taalkundig mooi dat ze van de TT een Testen voor Toegang-event gemaakt hebben :-)

elbert schreef:Deze evenementen zijn in de buitenlucht, waarvan we nu al weten dat de besmettingskans daar tot wel een factor 1000 minder is dan binnen. Dat testen voor deze evenementen is dus allemaal overbodige moeite. Het uit de hand gelopen kampioensfeest van Ajax heeft immers ook niet tot extra besmettingen geleid, evenals andere ophef die werd gecreeerd naar aanleiding van mensen die massaal in het park van de zon gingen genieten en daar door de politie met wapenstok vandaan werden gejaagd.
Dat massaal in de buitenlucht verblijven zou allemaal tot extra besmettingen leiden, zo was het idee. Niets is minder waar. Vrijwel alle besmettingen vinden binnen plaats.
Dat je testen hebt voor bioscopen en theaters, daar kan ik dus inkomen. Voor mensen die buiten verblijven? Zonde van de moeite.


In een park zitten lijkt me ook niet zo'n punt maar hutjemutje met heel veel mensen in een stadion zitten of in een half open festivaltent tegen elkaar aan springen en zweten zal toch wel extra risico met zich meebrengen. Met afstand houden en kleine groepen is het niet raar dat de afgelopen 15 maanden vrijwel alle besmettingen binnen hebben plaatsgevonden. Bij Ajax-supporters (veel van het type die al lang corona hebben gehad trouwens) waren het 16 besmettingen op een man of 12000, dat is niet zoveel maar als je iedere dag heel veel van dat soort feesten op die schaal en kleinere schaal hebt heeft dat natuurlijk alsnog impact. Maar goed, ik hoop dat we snel van het testen af zijn en zolang je niet naar grote evenementen of het buitenland wil denk ik dat je niet vaak naar de teststraat zal hoeven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 jun 2021 12:19

StillAwake schreef:Ik geloof niet in het nut van autogordels.
Jaren geleden een keer een paaltje geraakt, en ik heb er niets aan overgehouden.

Al die mensen die beweren dat ze in een ersntig ongeval hun leven aan de autogordel of airbag te danken hebben is voor mij geen bewijs, want het paaltje wat ik geraakt heb toont aan dat zelfs lakschade onzin is.


Als corona vergeleken wordt met een paaltje raken en in dat opzicht het vaccin met de autogordel heb je inderdaad geen 'gordel' nodig bij het 'ongeluk'. Want bij een paaltje raken zonder lakschade is nog nooit iemand dood gegaan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2021 12:47

lammetje schreef:Als corona vergeleken wordt met een paaltje raken en in dat opzicht het vaccin met de autogordel heb je inderdaad geen 'gordel' nodig bij het 'ongeluk'. Want bij een paaltje raken zonder lakschade is nog nooit iemand dood gegaan.


Het punt is natuurlijkk dat corona niet kan vergelijken met het raken van een paaltje maar eerder met autorijden. De meeste mensen Ik rij nu een jaar of 10 auto en ben nog nooit in een situatie terechtgekomen waarbij ik het zonder gordel om niet na had kunnen vertellen of in het ziekenhuis was beland. En veel mensen maken in hun leven niets ernstigers mee dan het schampen van een stilstaande auto of het raken van een paaltje. Maar het zou raar zijn om dat als argument te gebruiken tegen het dragen van gordels want ook al heeft een meerderheid die gordel niet nodig, er zijn ook mensen waarbij dat wel het geval is of gaat zijn. Ik kan niet in een glazen bol kijken wat mij in de toekomst op de weg gaat overkomen. Het enige dat ik wel weet is dat het landelijk gezien levens redt en ernstiger verwondingen voorkomt. En dat bij een vaccin er ook nog een verband zit tussen jouw veiligheid en die van een ander.

En als iemand van jou leeftijd corona kijgt weet je ook niet hoe het gaat verlopen. De kans is groot dat je er weinig last van hebt of even een paar dagen ziek bent. Maar op een grote groep mensen van die leeftijjd zullen er ook sommige een poos niet ruiken / proeven, longcovid krijgen, nog lang moe en futloos zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2021 12:59

lammetje schreef:Als corona vergeleken wordt met een paaltje raken en in dat opzicht het vaccin met de autogordel heb je inderdaad geen 'gordel' nodig bij het 'ongeluk'. Want bij een paaltje raken zonder lakschade is nog nooit iemand dood gegaan.

Zie daar hoe krom je eigen argumentatie is.
Je noemt je eigen situatie keer op keer als reden om aan te geven dat het wel meevalt met dat virus. Maar van een asymptomatische besmetting zonder ziektebeeld is óók nog nooit iemand dood gegaan.
Als ik het spiegel om aan te geven dat een autogordel geen nut heeft omdat ik als uitermate ervaren chauffeur zelfs nog nog lakschade gereden zou hebben (als voorbeeld, ik ben namelijk wél één van die mensen die zonder zijn autogordel als verkeersslachtoffer de statistieken in zou zijn gegaan) zie je zelf in hoe stompzinnig dat vergelijk is.
Een serieus autoongeval vergelijken met een kleine parkeerschade is echter net zo onzinnig als een serieus coronageval vergelijken met iemand die asymptomatisch getest is als drager van het virus.

Je geeft zelf in dit forum aan geloof te hechten aan een wat warrig verhaal over een kennis die claimt dat de waarheid over een ziektegeval na een vaccinatie (niet Covid-gerelateerd) niet mocht worden gedeeld, en dat ze zelfs een spreekverbod hebben uitgedeeld aan die kennis.
waarschijnlijk omdat die bewuste kennis (als het verhaal überhaupt waar is, want ik heb al heel veel mensen gehoord met een kennis die exact ditzelfde verhaal oplepelen, geeft dus meer het idee van een urban legend dan van een feitenrelaas) zonder enige kennis van zaken aan het roeptoeteren was over een correlatie.
En dat correlaties niet al te veel waard zijn: De correlatie tussen de leeftijd van miss America en het aantal mensen wat vermoord wordt met stoom heeft ook jaren lang perfect gecorreleerd.
Maar een wetenschappelijke onderbouwing, of het gegeven dat de landen waar de vaccinatiecampagne het verst is ook de minste coronagevallen hebben, veeg je onder tafel als onzin, een experiment, of weet ik veel wat voor onzin meer.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 jun 2021 13:34

Je verdraaid mijn woorden weer, zoals zo vaak in deze discussie. Ik heb het over mezelf. Ik heb corona gehad, ik ben er niet ziek van geworden en ik kies er daarom voor, omdat ik ook niet in de risicogroep val, te wachten met vaccineren. En ja, ik houd afstand en de mensen met wie ik werk zijn wel gevaccineerd of kiezen voor de risico's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 jun 2021 13:53

lammetje schreef:Doofpot ja, dreigen met ontslag als je bepaalde informatie naar buiten breng. Onder het mom van beroepsgeheim. En nee, niet via Facebook gehoord. Ik heb gelukkig niet eens facebook. Maar van iemand die dichtbij staat. Helaas kan ik geen namen noemen. Ik kan wel zeggen dat ze zelf met ontslag is gegaan en ergens anders is gaan werken. Weer in de zorg, maar niet op de kinderafdeling.

En ik weet dat de artsen er zelf ook nog niet 100% uit waren. Maar omdat het echt niet moet kunnen werd er gezegd tegen familie dat het een samenloop van omstandigheden was. Maar ondertussen achter de schermen behoorlijke discussies onderling. Ik vind dat echt schokkend, geen verder onderzoek willen doen en familie in onwetendheid laten. Kindje heeft het overigens wel overleefd.

Beste Lammetje, laat mij eens zien waar ik je woorden in de mond leg die je niet genoemd heb?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 jun 2021 14:11

lammetje schreef:Je verdraaid mijn woorden weer, zoals zo vaak in deze discussie. Ik heb het over mezelf. Ik heb corona gehad, ik ben er niet ziek van geworden en ik kies er daarom voor, omdat ik ook niet in de risicogroep val, te wachten met vaccineren. En ja, ik houd afstand en de mensen met wie ik werk zijn wel gevaccineerd of kiezen voor de risico's.


En dat is allemaal prima, uiteraard. Het komt alleen op me over alsof je iedereen zou aanraden te wachten; dat er in jouw ideale geval 0 vaccinaties zouden zijn totdat op de een of andere manier duidelijk zou zijn wat de langetermijneffecten zijn - hoe je daar dan achter zou moeten komen, is me nog wel een beetje onduidelijk. Het constant hameren op de onzekerheid, dat het "een experiment" zou zijn, etc, etc, valt echt niet in te passen in het idee dat je dit alleen voor jou persoonlijk zo ziet. Maar misschien heb ik dat verkeerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2021 14:30

Vanaf volgende week zaterdag geen mondkapjesplicht en thuiswerkadvies meer :-)

https://nos.nl/artikel/2385280-geen-mon ... k-zaterdag
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten