Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2021 13:03

Veendam schreef:Wetenschappelijk is dat bewezen en er is ook bewezen dat een gemuteerd virus eigenlijk altijd zwakker is dan het oorspronkelijke virus.
De besmetting gaat dan sneller, maar de kracht is steeds minder.


Heb je daar de paper voor? Het klinkt namelijk als iets wat creationisten altijd wel roepen maar waar ik nog nooit bewijs voor heb gezien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 27 nov 2021 13:36

Vers van de pers! (Of eigenlijk nog in voordruk, want het zit nog in het peerreviewproces.) Dit artikel: Germany's current COVID-19 crisis is mainly driven by the unvaccinated.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2021 14:21

Marnix schreef:

Sorry maar hoe gaat het spreekwoord ook alweer? Zoals de ouden zongen piepen de jongen? :-) als je als ouders de hele tijd zegt dat mondkapjes onzin, verschrikkelijk, onhandig en onnodig zijn is het niet zo raar dat je kind dat ook gaat roepen :roll: de mijne wil altijd mijn mondkapje op (maar dat mag niet) en vindt het leuk als hij getest moet worden :lol:


Waarschijnlijk heeft jouw kind geen autisme en is hij ook niet overgevoelig voor ieder prikje of stukje onder z'n voeten, tussen z'n tenen in z'n nek (merkjes van kleding, naden in sokken, etc)

Mondkapjes stinken, hij ruikt alles dubbel zo erg, ruikt in winkels ook luchtjes van mensen die een normaal mens pas ruikt op enkele centimeters afstand.

Dus nee, het ligt er niet aan dat ik zeg dat het niets doet, maar het is voor hem gewoon heel moeilijk. En nee, ik ga daar dit keer niet nog een keer aan mee werken. Genoeg agressie gehad in huis

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2021 14:23

StillAwake schreef:En hoe denk je dat het komt dat je kinderen dit weigeren?
Als ik je reacties hier bekijk geef jijzelf dat voorbeeld.

Jij maakt zelf wel uit wat je doet en hebt weinig tot geen boodschap aan het collectief belang.

Niet heel verwonderlijk dat je kind deze vorm van individualisme ook tentoonspreidt...



Zoals hierboven net beschreven... denken jullie meteen dat ik thuis alle regels bekritiseer en me nergens aan houd. Ik doe bij mezelf regelmatig een zelftest, heb er de afgelopen maand al 15 verbruikt met meerdere gezinsleden overigens. Maar mijn zoon valt niet te testen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2021 14:29

StillAwake schreef:
Jij maakt zelf wel uit wat je doet en hebt weinig tot geen boodschap aan het collectief belang.

.

Ik lees deze zin nog eens goed en ik voel me echt beledigd. Wat een vreselijke uitspraak over iemand die je helemaal niet kent. Vertel, wat doe ik verkeerd? Ik hou me aan alle regels, draag een mondkapje waar nodig, blijf thuis en laat me testen bij klachten, houd afstand van iedereen (zelfs toen dat niet nodig was volgens onze overheid) kom nergens, vertel me dan eens waarop je deze veroordeling op baseert???

Inderdaad, ik ben het niet eens met de volledige vaccinatie verplichting en de 2G regel. Maar wil het zeggen dat je je ergens niet aan houdt als je het ergens niet mee eens ben.

Bah wat een vreselijk mannetje ben je toch. Gericht op je eigen gelijk met oogkleppen op kijkend naar 1 punt. Iedereen vaccineren want dat is de uitweg. Droom lekker verder joh.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 27 nov 2021 14:37

Ik ben wel voor vaccinatie maar ben ook niet eens met de onduidelijke zwabber regels van de overheid


Ben overigens ik geen enkel ‘kamp’ iemand tegengekomen die de overheid en zijn keuzes begrijpt

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 14:59

lammetje schreef:Ik lees deze zin nog eens goed en ik voel me echt beledigd. Wat een vreselijke uitspraak over iemand die je helemaal niet kent. Vertel, wat doe ik verkeerd? Ik hou me aan alle regels, draag een mondkapje waar nodig, blijf thuis en laat me testen bij klachten, houd afstand van iedereen (zelfs toen dat niet nodig was volgens onze overheid) kom nergens, vertel me dan eens waarop je deze veroordeling op baseert???

Inderdaad, ik ben het niet eens met de volledige vaccinatie verplichting en de 2G regel. Maar wil het zeggen dat je je ergens niet aan houdt als je het ergens niet mee eens ben.

Bah wat een vreselijk mannetje ben je toch. Gericht op je eigen gelijk met oogkleppen op kijkend naar 1 punt. Iedereen vaccineren want dat is de uitweg. Droom lekker verder joh.

Gelukkig is je laatste zin vrij van oordeel, en gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
En inderdaad, ik ben gericht op mijn eigen gelijk, heb oogkleppen (rode ook nog eens) en ik kijk maar naar 1 punt. Knap gezien, complimenten!!
Iedereen vaccineren is inderdaad de uitweg.
Nieuwe mutaties ontstaan in landen met een lage vaccinatiegraad, landen met een hoge vaccinatiegraad staan er veel beter voor, en het grootste deel van de IC-opnames komt uit decline groep van prikvertikkers.

Of heb je oogkleppen op als je dat overtuigende bewijs NIET ziet?


Het valt me op dat vrijwel al jouw reacties aangeven dat de zorg onderbemand is (waar je gelijk in hebt), maar dat je datgene wat je zelf kunt doen niet doet.
En dan is kritiek op een falende overheid nogal een zwaktebod.
Je hebt recht van spreken over een overheid die essentiële zaken verzuimt als je zelf wel gedaan hebt wat je kunt.

Zolang jijzelf je verantwoordelijkheid niet neemt kom je in elk geval over (want je maakt terecht het punt dat ik je in real life niet ken) als iemand die de maatregelen ziet als een snoepwinkel waar jijzelf uit kunt kiezen wat je nog wilt doen en wat niet.

Wellicht een verkeerd beeld (hopelijk), maar wel het beeld wat je hier achterlaat.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 15:02

lammetje schreef:Waarschijnlijk heeft jouw kind geen autisme en is hij ook niet overgevoelig voor ieder prikje of stukje onder z'n voeten, tussen z'n tenen in z'n nek (merkjes van kleding, naden in sokken, etc)

Mondkapjes stinken, hij ruikt alles dubbel zo erg, ruikt in winkels ook luchtjes van mensen die een normaal mens pas ruikt op enkele centimeters afstand.

Dus nee, het ligt er niet aan dat ik zeg dat het niets doet, maar het is voor hem gewoon heel moeilijk. En nee, ik ga daar dit keer niet nog een keer aan mee werken. Genoeg agressie gehad in huis


Dat kan allemaal zijn. Maar zonder mondkapje ruikt hij dus ook minder fijne geuren dus dat voorkom je er niet mee. En als de keuze dan is: een paar minuten per dag een mondkapje op (alleen als je je verplaatst naar een lokaal, of naar buiten) en je kan ze vervangen / wassen of helemaal niet naar school gaan nou ik dat geen keuze vinden. Of je gaat naar de huisarts en regelt een vrijstelling. Maar thuislaten lijkt me dan geen optie. Maar goed het is jouw kind en opvoeding, daar zal ik me verder niet mee bemoeien.
Laatst gewijzigd door Marnix op 27 nov 2021 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 15:04

meribel schreef:Ik ben wel voor vaccinatie maar ben ook niet eens met de onduidelijke zwabber regels van de overheid


Ben overigens ik geen enkel ‘kamp’ iemand tegengekomen die de overheid en zijn keuzes begrijpt

Volledig mee eens.
Ik snap alleen niet wat voor of tegen vaccineren met het al dan niet eens zijn met de overheid te maken heeft.
De overheid heeft dat vaccin niet ontwikkeld...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 27 nov 2021 15:10

gravo schreef:Zullen we "elementaire wetenschap basisprincipes" even aan wetenschappers overlaten?

Dank u

gravo


Doe ik ook, ik zeg alleen gewoon wat ze zelf ook al zeiden maar die zinnen citeren ze nooit.
Wel beschuldigen ze anderen van cherry picking als die het wel zegt.

Gommers heeft het recent nog gemeld bijvoorbeeld, maar dan mag die link weer niet .......
Zo blijven we dus aan de gang.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 15:22

Veendam schreef:Doe ik ook, ik zeg alleen gewoon wat ze zelf ook al zeiden maar die zinnen citeren ze nooit.
Wel beschuldigen ze anderen van cherry picking als die het wel zegt.

Gommers heeft het recent nog gemeld bijvoorbeeld, maar dan mag die link weer niet .......
Zo blijven we dus aan de gang.


Gommers heeft dat nergens gezegd, dat vaccins zorgen voor mutaties. Dus kom gewoon met feiten, die worden hier nooit weggehaald. En klets er niet omheen…. Dus kom maar met je bron dat Gommers zegt dat vaccinatie zorgen voor mutaties. 10
maanden terug zeiden ze het tegenovergestelde: we moeten de derde wereld niet vergeten met de vaccins want als daar niet gevaccineerd wordt ontstaan daar mutaties.

Feiten willen we! Kom maar door!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 27 nov 2021 15:25

Veendam schreef:Doe ik ook, ik zeg alleen gewoon wat ze zelf ook al zeiden maar die zinnen citeren ze nooit.
Wel beschuldigen ze anderen van cherry picking als die het wel zegt.

Gommers heeft het recent nog gemeld bijvoorbeeld, maar dan mag die link weer niet .......
Zo blijven we dus aan de gang.

Voordat ik inga op je uitnodiging om je op je blauwe ogen te geloven, zie ik liever dat je op het weerwoord van Marnix en Mortlach reageert. Verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen zijn daarbij natuurlijk altijd welkom.

Waar je het in één alinea hebt over Gommers en cherry picking lijkt me dat jouw verwijzing naar wat Gommers heeft gezegd nu juist een schoolvoorbeeld was van cherry picking. Kortom, mijn vertrouwen in jouw wetenschappelijke attitude heeft al een flinke knauw opgelopen.

Je kunt ook gewoon zeggen dat je wetenschappers zeer hoog hebt zitten, zolang ze maar de in jouw ogen gewenste dingen zeggen. Maar of dat nu behoort tot de " elementaire wetenschap basisprincipes" lijkt me de vraag.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 27 nov 2021 15:49

lammetje schreef:Ik lees deze zin nog eens goed en ik voel me echt beledigd. Wat een vreselijke uitspraak over iemand die je helemaal niet kent. Vertel, wat doe ik verkeerd? Ik hou me aan alle regels, draag een mondkapje waar nodig, blijf thuis en laat me testen bij klachten, houd afstand van iedereen (zelfs toen dat niet nodig was volgens onze overheid) kom nergens, vertel me dan eens waarop je deze veroordeling op baseert???

Inderdaad, ik ben het niet eens met de volledige vaccinatie verplichting en de 2G regel. Maar wil het zeggen dat je je ergens niet aan houdt als je het ergens niet mee eens ben.

Bah wat een vreselijk mannetje ben je toch. Gericht op je eigen gelijk met oogkleppen op kijkend naar 1 punt. Iedereen vaccineren want dat is de uitweg. Droom lekker verder joh.


Ze geloven alleen maar in hun eigen gelijk, verder breng jij alles steeds netjeszeer netjes to the point, in mijn ogen te netjes want zij lopen met oogkleppen van hier tot gunder.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2021 17:10

Veendam schreef:Even elementaire wetenschap basisprincipes:
Als er een virus is dan kan die muteren.
Door vaccinatie of medicatie kan je een virus doden.
Als virus deeltjes het wel overleven dan worden die ongevoelig voor datzelfde vaccin of medicijn, en veranderen ze dus (muteren).


Nee, op dat moment IS het virus al gemuteerd. Het muteert namelijk tijdens de eerste vermenigvuldiging en daarna gaat het filter overheen om te zien welke deeltjes door de vaccinatie worden uitgeroeid. Eerst mutatie, daarna natuurlijke selectie, niet andersom. Als je minder mutaties wilt, moet je het aantal vermenigvuldigingen (lees: besmettingen) terugdringen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2021 19:17

Marnix schreef:Dat kan allemaal zijn. Maar zonder mondkapje ruikt hij dus ook minder fijne geuren dus dat voorkom je er niet mee. En als de keuze dan is: een paar minuten per dag een mondkapje op (alleen als je je verplaatst naar een lokaal, of naar buiten) en je kan ze vervangen / wassen of helemaal niet naar school gaan nou ik dat geen keuze vinden. Of je gaat naar de huisarts en regelt een vrijstelling. Maar thuislaten lijkt me dan geen optie. Maar goed het is jouw kind en opvoeding, daar zal ik me verder niet mee bemoeien.


Duidelijk te merken dat je geen idee hebt wat autisme en bijbehorende sensitiviteit met je doen in zo'n situatie.

Het gaat niet om luchtjes die op school hangen, het gaat om het mondkapje wat je ruikt. En inderdaad, een normaal mens ruikt niks aan zo'n kapje, maar hij wel.

En thuis houden is in zijn geval geen probleem. Hij loopt bijna een jaar voor op zijn klasgenoten wat leerstof betreft dus dat stukje tot het voorjaar kan hij makkelijk missen. Kan hij mij mooi helpen met de verbouwing van ons huis.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten