Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2021 16:35

hans0166 schreef:hier het antwoord van het rivm

https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/overlijden

Dank je!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 09 dec 2021 16:43

Chaya schreef:Dank je!!


wilde het zelf ook even weten, je hoort de raarste/naarste wild west verhalen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 09 dec 2021 16:44

Chaya schreef:Nee precies. Ze hebben doorzichtig masker, + mondmasker en mogen handschoenen pakken.
Maar ze wassen hun handen zeer zorgvuldig voordat ze de kamer verlaten, gaan direkt naar huis, in eigen auto, kleden zich indien mogelijk half uit in de garage/schuur en springen meteen onder de douche, kleding gaat in gesloten zakken en daarna meteen in de wasmachine.

Maar een confronterende vraag misschien lammetje, hoe gaat het na het overlijden, wordt de kist dan meteen gesloten? Hoe lang draagt een overledene het virus bij zich en is hij dan nog steeds besmettelijk?


Eerst dachten ze dat inderdaad, werd de kist meteen gesloten. Kamers gingen voor 3 dagen op slot. Dat is nu niet meer zo. Kist mag open blijven wat volgens mij in de allereerste golf niet zo was. Maar toen gingen de overledenen meteen weg (in gesloten kist) en ik ga niet naar condoleance als oproepkracht dus weet niet of de kist dan weer open mocht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 17:22

Dorpeling schreef:Valt te bezien. Vorig winter was er nauwelijks oversterfte door griep, volgens mij slechts 300.
Dit jaar is de de verwachting dat het er veel meer zullen zijn, mede door ons in slaap gevallen / geprikte immuunsysteem. https://nos.nl/artikel/2398228-griep-he ... an-normaal . Het aantal meldingen stijgt aanzienlijk snel volgens Griepalert.

Als je kijkt naar de oversterfte en de coviddoden, zit daar een enorm gat tussen.
RIVM: "In de week van 18 november tot en met 24 november 2021 was de totale sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 4.054 sterfgevallen gemeld; gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.726 en 3.053 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 321''.

Een verklaring zou inderdaad kunnen zijn dat de griep zijn nodige slachtoffers eist. Dat zal per regio verschillen, maar ik geloof wel dat er uitvaartondernemers zijn die niet veel verschillen zien met voorgaande jaren.
Immers, oa. in 2014 en 2018 was er een grote griepgolf en waren de sterfgevallen hieraan erg hoog. In 2018 waren dat er 9.444 in 18 weken.
Voor de duidelijkheid, tot nu toe zijn er 20.138 mensen overleden aan covid in 21 maanden.


Zou je niet even je excuses aanbieden nadat Henkie duidelijk heeft aangetoond dat je van een heel artikel 1 zinnetje uitvergroot en op basis daarvan stelt dat "uitvaartondernemers het helemaal niet extra druk vinden maar zeggen dat corona griep vervangt" terwijl het hele artikel het tegenovergestelde aangeeft? Je loopt gewoon de boel glashard te verdraaien.

Dan je volgende onwaarheid: "De verwachting dat er meer griepdoden zullen zijn komen mede door ons in slaap gevallen / geprikte immuunsysteem. Volgens lading kolder. Als je het artikel wat je er zelf bij plaatst even leest zal je zien wat de oorzaak is: De maatregelen die moesten voorkomen dat corona zich sneller zou verspreiden (denk aan afstand houden, thuis blijven bij klachten, handen wassen, thuiswerken, beperkt aantal mensen ontvangen etcetera etcetera) hebben ervoor gezorgd dat er de afgelopen herfst / winter nauwelijks griep is geweest. Er is dus minder weerstand omdat er minder besmettingen zijn geweest. Met vaccinaties heeft het helemaal niets te maken want corona-vaccins doen helemaal niets met je weerstand tegen griep. Je haalt wel een hoop uit de kast om vaccineren verdacht te maken. Net als dat als er 1 uitvaartondernemer zegt dat hij het niet zo druk heeft, je van de daken schreeuwt dat dé uitvaartondernemers het allemaal totaal niet druk hebben. Ook al roept het overgrote deel dat ze het megadruk hebben. Erg jammer dat je telkens met dit soort onjuiste "argumenten" komt.

Groepsimmuniteit is nog steeds de beste bescherming.


Zeker, alleen is het lastig op grote schaal te creeeren, misschien in kleine groepen... maar niet landelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 09 dec 2021 22:32

Zoals beloofd ook nog een tweede reactie. Je schrijft:
elbert schreef:Bovendien zien we dat de vaccins voortdurend achter het virus aanhollen. Het virus muteert sneller dan dat de vaccinmakers die kunnen aanpassen.
1. Alle belangrijke varianten (alfa, beta, gamma, delta, lambda en mu) zijn vóór de aanvang van het de vaccinatiecampagnes in de desbetreffende landen ontstaan. Omikron is de eerste belangrijke variant die is ontstaan na het begin van de vaccinatiecampagnes. En dan ook nog eens in een deel van de wereld dat met een behoorlijk lage vaccinatiegraad en veel mensen met een door HIV verzwakt immuunsysteem kampt. Ideale omstandigheden voor virussen waardoor ze zich in hun gastheren, die de virussen niet goed kunnen klaren, uitgebreid kunnen vermenigvuldigen en muteren.
2. De producenten van de (voor ons) belangrijkste vaccins hebben het vaccin niet voor niets gericht op het gehéle Spike-eiwit van het coronavirus. Antilichamen worden door het lichaam altijd gericht op een specifiek stukje eiwit gemaakt en geselecteerd. Na vaccinatie heeft men dus niet antilichamen die zich op slechts één eiwit(deel) richten, maar juist op veel verschillende onderdelen van het S-eiwit. Wanneer door een mutatie een bepaald stukje van het S-eiwit het niet meer door een antilichaam wordt herkend, zijn er nog andere antilichamen die tig andere stukjes van het S-eiwit wel herkennen. Voor een mooi en een voor niet-biologen relatief toegankelijk overzicht, zie dit artikel in Nature.

De uitspraak dat de vaccins voortdurend achter het virus aanhollen is - even afhankelijk van hoe ik die uitspraak precies moet interpreteren, dat is me niet helemaal duidelijk - niet waar. De delta-variant is bijvoorbeeld inmiddels al meer dan een half jaar dominant. Het aanpassen van een vaccin is een fluitje van een cent, zeker bij een mooi mRNA-vaccin.

Ten slotte, we horen iedereen steeds over de antilichamen praten, maar we moeten niet vergeten dat ons immuunsysteem meer onderdelen heeft, waaronder ook CD4+ en CD8+-cellen (ook wel de T-cellen genoemd). Deze cellen zijn na vaccinatie ook 'getraind' en 'staan paraat'.

elbert schreef:Daar komt ook nog eens het gevaar bij dat de vaccins het ontstaan van vaccin ontwijkende mutaties kunnen versnellen. Tenminste, dat lijkt dit onderzoek te suggereren.
Voor de geïnteresseerde meelezer, het volledige artikel is hier te lezen. Het betreft een artikel in voordruk, m.a.w. nog niet gepeerreviewd. Het artikel ondersteunt niet zozeer de bewering dat het ontstaan van vaccin-ontwijkende mutaties versneld ontstaan - virusmutaties ontstaan immers willekeurig en in een gestaag tempo. Wat je waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat vaccin-ontwijkende mutaties door natuurlijke selectie worden gedreven en dat het vaccineren een extra vorm van natuurlijke selectie vormen. Er zijn twee belangrijke kanttekeningen te plaatsen bij je waarschuwende woorden:
1. De praktijk lijkt vooralsnog uit te wijzen dat de belangrijkste mutaties ontstaan in niet-gevaccineerde populaties (zie daarvoor het eerste deel van dit bericht). Vaccin-ontwijkende mutaties vormen mogelijk op de lange termijn problemen (dat stellen de auteurs van het artikel zelf), dus het is belangrijk dat we de pandemie snel onder controle brengen. En dat brengt me bij het volgende punt:
2. De sleutel om vaccin-ontwijkende mutaties te voorkomen is massaal vaccineren. Dit klinkt paradoxaal, maar als je er op deze manier over nadenkt wordt het opeens logisch: in ongevaccineerde populaties is het absolute aantal virale replicaties vele malen groter dan in gevaccineerde populaties en dus is de kans op het ontstaan van ontwijkende of gevaarlijke mutaties in gevaccineerde populaties kleiner. Wanneer er dan toch nog vaccin-ontwijkende mutatie ontstaan, is het immuunsysteem altijd nog in staat om die variant aan te pakken omdat het zich op andere delen van het S-eiwit richt (zoals ik bij puntje 2 van het eerste deel van dit bericht uitlegde). Zo snel mogelijk massaal vaccineren is dus juist de oplossing tegen het ontstaan van gevaarlijke varianten.

Het is ontzettend dom en kortzichtig van met name de Westerse landen dat ze de rest van de wereld in de kou laten staan. Dit levert ook voor het Westen risico's op waarvan we een eerste en hopelijk slechts waarschuwend voorbeeld in de vorm van de omikronvariant zien.


Ik wilde eigenlijk nog meer schrijven maar ik werd zojuist gebeld. Dit bleken al genoeg woorden te zijn om morgen weer een zak geld van mijn sponsor farmaceutische contacten te mogen ophalen.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 10 dec 2021 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 09 dec 2021 22:44

Marnix schreef:Zou je niet even je excuses aanbieden nadat Henkie duidelijk heeft aangetoond dat je van een heel artikel 1 zinnetje uitvergroot en op basis daarvan stelt dat "uitvaartondernemers het helemaal niet extra druk vinden maar zeggen dat corona griep vervangt" terwijl het hele artikel het tegenovergestelde aangeeft? Je loopt gewoon de boel glashard te verdraaien.

Dan je volgende onwaarheid: "De verwachting dat er meer griepdoden zullen zijn komen mede door ons in slaap gevallen / geprikte immuunsysteem. Volgens lading kolder. Als je het artikel wat je er zelf bij plaatst even leest zal je zien wat de oorzaak is: De maatregelen die moesten voorkomen dat corona zich sneller zou verspreiden (denk aan afstand houden, thuis blijven bij klachten, handen wassen, thuiswerken, beperkt aantal mensen ontvangen etcetera etcetera) hebben ervoor gezorgd dat er de afgelopen herfst / winter nauwelijks griep is geweest. Er is dus minder weerstand omdat er minder besmettingen zijn geweest. Met vaccinaties heeft het helemaal niets te maken want corona-vaccins doen helemaal niets met je weerstand tegen griep. Je haalt wel een hoop uit de kast om vaccineren verdacht te maken. Net als dat als er 1 uitvaartondernemer zegt dat hij het niet zo druk heeft, je van de daken schreeuwt dat dé uitvaartondernemers het allemaal totaal niet druk hebben. Ook al roept het overgrote deel dat ze het megadruk hebben. Erg jammer dat je telkens met dit soort onjuiste "argumenten" komt.

Voor je mij overdrijven en verdraaien in de schoenen gaat schuiven en belerend even een excuses gaat vragen voor iemand anders, kijk even naar je eigen tekst. Je gaat nu mijn woorden zo verdraaien dat het heel anders is dan wat ik zei én bedoelde. En dat weet je zelf ook.
Wat reageer jij tegenwoordig agressief zeg! Relax man..

Daarbij, je claimt dat het volslagen (denk ik?) kolder zou zijn dat coronavaccins niets doen met je weerstand tegen griep. Vaccins kunnen wel degelijk je immuunsysteem ontregelen. Je een beetje inlezen voordat je zoiets als feit neerzet is niet overbodig..
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 09 dec 2021 22:49

Dorpeling schreef:Vaccins kunnen wel degelijk je immuunsysteem ontregelen. Je een beetje inlezen voordat je zoiets als feit neerzet is niet overbodig..
Bron? Liefst een wetenschappelijke graag.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 dec 2021 07:56

De eerste onderbouwing van de QR pas door het kabinet werd door statistici al afgefakkeld.
Nu heeft het kabinet om een tweede onderbouwing van die QR code gevraagd en zoals besteld heeft het RIVM een tweede onderzoek met het gewenste resultaat toegezonden.
Dat maakt het echter niet beter, integendeel, want ook dit onderzoek wordt door statistici tot de grond toe afgebrand:
‘Dit is geen model, maar een belediging voor de wetenschap.’
‘De onderbouwing rammelt aan alle kanten.'
‘Dit is geen model maar een bierviltje-berekening,’
enzovoorts. Lees hier het hele artikel.
Het lijkt er dus op dat het RIVM geen onafhankelijk onderzoek doet, maar onderzoeken op bestelling levert waarbij de uitkomsten bij voorbaat al bepaald zijn door de politiek. Dat is heel ernstig.
Pcrtje schreef:Elbert, je draait. En da's niet erg. Ik probeer je immers je ongelijk aan te tonen. ;-) Waar ik bij jou op in ga zijn je onderbouwingen voor je standpunt dat je je niet wilt vaccineren, en wel omdat (1) je een verhoogd risico op trombose zou lopen, (2) de kans op een re-infectie zeer klein zou zijn en (3) de kans dat je trombose van het vaccin zou krijgen groter dan de kans op een re-infectie zou zijn. Aan de onjuistheid van de eerste onderbouwing besteedde ik eerder aandacht. (Slim om daar dan geen aandacht meer aan te besteden, dan valt het niet op dat dat argument niet klopte.) De tweede bewering probeerde je in je voorlaatste bericht met een artikel dat je punt niet staafde te onderbouwen. Dat artikel gaat namelijk niet over de re-infectiekans maar over de aanpassingsmogelijkheden van het adaptieve immuunsysteem na SARS-CoV-2-infectie. Sterker nog, het artikel verwijst naar andere artikelen die de re-infectiekans wél onderzocht hebben en daaruit bleek dat de kans helemaal niet zo klein is en zeker niet zo klein als de kans op een vaccin-geïnduceerde trombotische trombocytopenie (VITT). Je schrijft in je vorige bericht:
elbert schreef:
Goed, je vindt dat dit artikel onvoldoende bewijs is. (...) Mocht dit onderzoek je ook niet overtuigen, (...)
Maar dat is niet wat ik schreef. Ik schreef alleen tussen haakjes dat ik de groepsgrootte aan de kleine kant vind. (Omdat het wel belangrijk fundamenteel onderzoek betreft dat relevant vervolgonderzoek kan opleveren, kan het wel in Nature gepubliceerd worden.) Je ontwijkt/negeert hiermee dat je eigen bron jouw argumentatie onderuithaalt. Nu blijkt namelijk dat je onderbouwing in werkelijkheid een argument vóór vaccineren is.

Vervolgens verwijs je me naar andere onderzoeken waarover je schrijft dat de deelnemers "een kleine kans hadden om opnieuw besmet te worden". Het gaat nu echter niet om een 'grote' of 'kleine' kans, maar of die kans groter of kleiner dan de kans op een VITT is. Je baseert je keuze om nu niet gevaccineerd te willen worden immers onder andere op het feit dat je het risico op een VITT groter acht dan de kans op een re-infectie.

Dat jij je niet wilt laten vaccineren moet jij natuurlijk lekker zelf weten en over al die dingen moet je vooral met StillAwake en co discussiëren. Ik reageer alleen op je medisch-inhoudelijke onjuiste onderbouwing. Je mag wat dit betreft best je ongelijk toegeven hoor, want je kunt je overtuiging om niet gevaccineerd te willen worden ook op andere gronden onderbouwen, bijvoorbeeld - ik noem eens iets - je onderbuikgevoel, een principiële reden, een algeheel wantrouwen of gewoon je kont tegen de krib willen gooien.

ps. Op de rest ("bewezen vaccin", "vaccin versnelt vaccinontwijkende mutaties") wil ik later nog terugkomen.
Mijn reden om me niet te vaccineren heeft meerdere argumenten. De kans op trombose of iets aanverwants is daar eentje van. Het zou natuurlijk kunnen dat ik daarin ongelijk heb. Dat probeer je aan te tonen en dat is natuurlijk je goed recht. Ik ben er in elk geval nog niet zeker van dat de vaccins voor mij de juiste oplossing zijn. Dat heeft te maken met de volgende zaken:
1. ik heb al corona gehad en heb dus al weerstand opgebouwd tegen COVID-19 en betere weerstand dan een vaccin me kan geven. Die weerstand werkt bovendien landuriger dan vaccins me kunnen bieden.
2. de vaccins hebben het hoogste aantal bijwerkingen van alle vaccins die de afgelopen 30 jaar zijn uitgerold. De kans dat je bijwerkingen krijgt is ongeveer 50 keer zo hoog als bij een ander vaccin. Uiteraard zijn dit voorlopige cijfers, maar die zien er veel minder goed uit dan de Pfizers van deze wereld ons voorschotelen. In elk geval is dat voldoende reden voor mij om hiermee te wachten.
3. Statistici van een universiteit in Londen hebben uitgerekend dat er in de periode na vaccinatie meer sterfte optreedt. Toeval? Nou, misschien, maar dat wil ik dan eerst nog maar eens verder uitgezocht zien voordat ik een vaccin neem.
4. In meerdere landen is nu aangetoond dat het aantal gevallen van myocarditis en pericarditis na de MRNA vaccins toeneemt. Nu kun je zeggen: "na corona kun je dat ook krijgen", maar dat blijkt niet juist te zijn. In Duitsland bijvoorbeeld was het aantal myocarditis gevallen vorig jaar erg laag (terwijl er wel corona was), terwijl het aantal dit jaar omhoog is gesprongen nadat er gevaccineerd is. Ook in andere landen wordt dit gerapporteerd, bijv. de VS.

Betekent dit dat ik helemaal tegen vaccinatie ben? Nee, zeker voor ouderen is dit waarschijnlijk nog steeds de beste oplossing. Maar voor mij en miljoenen anderen? Nee, ik heb alle reden om daar nog even mee te wachten en dat doe ik tegen alle maatschappelijke druk in, inclusief QR codes en een eventuele vaccinatieplicht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2021 10:03

Dorpeling schreef:Voor je mij overdrijven en verdraaien in de schoenen gaat schuiven en belerend even een excuses gaat vragen voor iemand anders, kijk even naar je eigen tekst. Je gaat nu mijn woorden zo verdraaien dat het heel anders is dan wat ik zei én bedoelde. En dat weet je zelf ook.
Wat reageer jij tegenwoordig agressief zeg! Relax man..

Daarbij, je claimt dat het volslagen (denk ik?) kolder zou zijn dat coronavaccins niets doen met je weerstand tegen griep. Vaccins kunnen wel degelijk je immuunsysteem ontregelen. Je een beetje inlezen voordat je zoiets als feit neerzet is niet overbodig..


Sorry maar ik ben het na 350 pagina’s soms een beetje zat dat om de hele tijd feiten aan te dragen en dat de andere partij in een discussie gewoon vanalles uit eigen duim zuigt als tegenargument. Ik heb er nu twee heel duidelijk benoemd:

1. Ik ontken ook niet dat vaccinatie van enig invloed is, toch moet erbij vermeld worden dat uitvaartondernemers aangeven dat het in andere jaren niet anders ging in deze periode maar dat covid de 'gewone' griepgolf en de bijbehorende sterfgevallen heeft vervangen.

Uiteindelijk blijkt een uitvaartondernemer zoiets te zeggen en een heleboel anderen zeggen: man wat is het druk, dit is totaal niet zoals eerdere jaren. Kortom waar je beweert dan uitvaartondernemers zeggen dat er niks aan de hand is is het tegenovergestelde het geval en dat is ook hun geluid. Waar jij stelt dat het net zo is als andere jaren zeggen ze dat het totaal niet is als andere jaren. Wat je beweert is de omgekeerde wereld van wat er aan de hand is. Waarom kom je dan met dit argument terwijl het overduidelijk niet klopt?

2. De verwachting dat er meer griepdoden zullen zijn komen mede door ons in slaap gevallen / geprikte immuunsysteem.

Ik heb me ingelezen en nergens iets gevonden dat aantoont dat dit klopt, alleen dat het totale onzin is. Heel incidenteel kan je een auto-immuunreactie krijgen op een vaccin wat meestal overigens ook en meestal door het virus zelf gebeurt. Maar dat heeft niets met je weerstand tegen griep te maken. Het klopt dus niet dat als we meer griepdoden verwachten (wat verklaarbaar is) dat komt omdat de bevolking tegen corona is gevaccineerd en daarom hun immuunsysteem meer moeite heeft om het griepvirus uit te schakelen. Maar als jij hier wetenschappelijke bronnen vokr heb hoor ik dat graag, ik ben ze nergens tegengekomen.

En daarom reageer ik wat fel, omdat het geen fijne manier van discussieren is als je constant dingen roept die totaal niet blijken te kloppen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 10 dec 2021 12:34

Volgende week krijg ik mn boostertje.
Halve Team en alle bewoners Corona gehad....allen goed doorgekomen.
Ik niks....liep in t hol vd leeuw...in totale beschermende kledij....warm werken hoor!

Voor t eerst toen c test gedaan....maar geen corona (was grieperig)

ps....niet te geloven toch dat er nog steeds mensen zijn die menen dat vaccinaties je onsterfelijk maken :P :mrgreen:

En verder zou ik willen zeggen....Leef vooral....mensen maken zich zelf knettergek met al die theorieeen en weet ik wat meer....

Ik hoop dat Corona vanaf 2022 wel gewoon net als "griep" behandeld wordt...

Laat het lekker los....en gewoon weer door leven allemaal....lekker nuchter....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 dec 2021 14:21

Marnix schreef:Sorry maar ik ben het na 350 pagina’s soms een beetje zat dat om de hele tijd feiten aan te dragen en dat de andere partij in een discussie gewoon vanalles uit eigen duim zuigt als tegenargument.

Ja hoor, jij hebt de wijsheid in pacht en alle feiten op een rijtje.. :P Als je het ergens niet mee eens bent kun je dat stekelig afdoen met volkomen kolder en duimzuigerij, maar dat is nu niet direct een volwassen reactie.
Ik heb me ingelezen en nergens iets gevonden dat aantoont dat dit klopt, alleen dat het totale onzin is. Heel incidenteel kan je een auto-immuunreactie krijgen op een vaccin wat meestal overigens ook en meestal door het virus zelf gebeurt. Maar dat heeft niets met je weerstand tegen griep te maken. Het klopt dus niet dat als we meer griepdoden verwachten (wat verklaarbaar is) dat komt omdat de bevolking tegen corona is gevaccineerd en daarom hun immuunsysteem meer moeite heeft om het griepvirus uit te schakelen. Maar als jij hier wetenschappelijke bronnen vokr heb hoor ik dat graag, ik ben ze nergens tegengekomen.

Bij deze een paar linken naar studies dat elke vaccinatie een nieuwe inbraak op het menselijke immuunsysteem zou kunnen zijn. En er zijn nog veel meer van dit soort onderzoeken dus met wat moeite zou je ze zelf kunnen vinden. Maar als je ze meteen al 'totale onzin' gaat noemen, ja dan begrijp ik dat je nergens iets tegenkomt wat je aanstaat.. In het 2e artikel onderaan een heleboel vervolglinkjes.
https://www.frontnieuws.com/aantasting- ... accinatie/
https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vv ... qytw&tab=1

Je doet nu net alsof het niet waar kan zijn dat een uitvaartondernemer beweerd dat covid de plaats van seizoensgriep inneemt en dat hij hierin dan vanzelfsprekend een eenling zou moeten zijn. Het is best waarschijnlijk dat dat in sommige regio's inderdaad het geval is. Heb je de cijfers van 2018 gezien? Daarbij vergeleken zullen er ondernemers zijn die niet veel verschil merken met 2, 3 jaar geleden. Bij de ene uitvaartondernemer is het druk door covid, bij de andere ligt de oorzaak weer ergens ander. Het ligt er ook aan waar de uitbraken zijn.
En nee, ik heb dus niet gezegd dat alle uitvaartondernemers dat ervaren, zoals je het nu doet voorkomen. Veel ondernemers geven inderdaad aan dat ze het enorm druk hebben door covid én griep. https://www.ad.nl/alphen/uitvaartondern ... ~ada0487f/
MoesTuin schreef:ps....niet te geloven toch dat er nog steeds mensen zijn die menen dat vaccinaties je onsterfelijk maken :P :mrgreen:

En verder zou ik willen zeggen....Leef vooral....mensen maken zich zelf knettergek met al die theorieeen en weet ik wat meer....

Ik hoop dat Corona vanaf 2022 wel gewoon net als "griep" behandeld wordt...

Laat het lekker los....en gewoon weer door leven allemaal....lekker nuchter....

Voor deze keer ben ik het met je eens. Met de mutaties zoals die vooralsnog uit lijken te pakken (besmettelijker maar milder) is die hoop best reëel te noemen.
Maarre.. als je niet geloofd dat vaccinaties je onsterfelijk maken ben je dan wel van plan alle mogelijke boosters te nemen? En waarom?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2021 16:04

Dorpeling schreef:Ja hoor, jij hebt de wijsheid in pacht en alle feiten op een rijtje.. :P Als je het ergens niet mee eens bent kun je dat stekelig afdoen met volkomen kolder en duimzuigerij, maar dat is nu niet direct een volwassen reactie.


Nee maar argumenten verzinnen die niet kloppen om maar gelijk te krijgen ook niet.

Bij deze een paar linken naar studies dat elke vaccinatie een nieuwe inbraak op het menselijke immuunsysteem zou kunnen zijn. En er zijn nog veel meer van dit soort onderzoeken dus met wat moeite zou je ze zelf kunnen vinden. Maar als je ze meteen al 'totale onzin' gaat noemen, ja dan begrijp ik dat je nergens iets tegenkomt wat je aanstaat.. In het 2e artikel onderaan een heleboel vervolglinkjes.
https://www.frontnieuws.com/aantasting- ... accinatie/
https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vv ... qytw&tab=1


Bronnen: frontnieuws, Forum voor Democratie. Gaat je dan echt geen belletje rinkelen? Het tweede artikel verwijst naar Sucharit Bhakdi, al vaker hier besproken.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/i ... r-vrijheid

https://www.thejournal.ie/claims-about- ... 021/?amp=1

Bhakdi van “het hoge aanal slachtoffers in China en Noord-Italie in de eerste golf kwam vooral door luchtvervuiling.” En van “vaccins zijn dodelijk, de wereldbevolking wordt gedecimeerd”, “vaccineren is genocide” en “De Joden van nu zijn erger dan Nazi-Duitsland.” Zoek op Sucharit Bhakdi fact check en je vindt honderden pagina’s waarin zijn verhaaltjes worden ontkracht. Ook dat ieder vaccin je immuunsysteem een enorme tik kan geven waardoor er opeens flink meer mensen aan griep zouden overlijden. Die man heeft zelfs de hele pandemie “fake” genoemd. Doe nou gewoon niet mee met die onzin en blijf bij de waarheid.

Lees nog even verder op zijn wikipedia-pagina:

Responses to Bhakdi's claims
Bhakdi's claims, in particular in his YouTube videos and in the book Corona Fehlalarm?, have been extensively fact-checked and found to be variously unsubstantiated, misleading, or false.[40][41]


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sucharit_Bhakdi

Je doet nu net alsof het niet waar kan zijn dat een uitvaartondernemer beweerd dat covid de plaats van seizoensgriep inneemt en dat hij hierin dan vanzelfsprekend een eenling zou moeten zijn. Het is best waarschijnlijk dat dat in sommige regio's inderdaad het geval is. Heb je de cijfers van 2018 gezien? Daarbij vergeleken zullen er ondernemers zijn die niet veel verschil merken met 2, 3 jaar geleden. Bij de ene uitvaartondernemer is het druk door covid, bij de andere ligt de oorzaak weer ergens ander. Het ligt er ook aan waar de uitbraken zijn.
En nee, ik heb dus niet gezegd dat alle uitvaartondernemers dat ervaren, zoals je het nu doet voorkomen. Veel ondernemers geven inderdaad aan dat ze het enorm druk hebben door covid én griep. https://www.ad.nl/alphen/uitvaartondern ... ~ada0487f/[/i]

Je had het over ze in meervoud terwijl het er maar 1 was. En dat het niet anders is dan eerdere jaren. Beiden kloppen gewoon niet, ze zeggen het tegenovergestelde. Eentje zegt dat het ongeveer net zo druk is als andere najaren. De rest heeft het veel drukker.



Ik eet ook dagelijks groente en fruit, ook al geloof ik niet dat dat me onsterfelijk maakt. Deondanks is het wel verstandig en gezond.
Laatst gewijzigd door Marnix op 10 dec 2021 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 10 dec 2021 16:25

Dorpeling schreef:Je doet nu net alsof het niet waar kan zijn dat een uitvaartondernemer beweerd dat covid de plaats van seizoensgriep inneemt en dat hij hierin dan vanzelfsprekend een eenling zou moeten zijn.


zou dat de reden zijn van het soms beetje moeilijk te volgen coronabeleid ?... ze winnen info bij begrafenisondernemers.... tja.. die willen wel een kistje en steentje meer verkopen .. massa is kassa.

(ter info, ja dit is niet gemeend.)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2021 17:46

Dorpeling schreef:Bij deze een paar linken naar studies dat elke vaccinatie een nieuwe inbraak op het menselijke immuunsysteem zou kunnen zijn. En er zijn nog veel meer van dit soort onderzoeken dus met wat moeite zou je ze zelf kunnen vinden. Maar als je ze meteen al 'totale onzin' gaat noemen, ja dan begrijp ik dat je nergens iets tegenkomt wat je aanstaat.. In het 2e artikel onderaan een heleboel vervolglinkjes.
https://www.frontnieuws.com/aantasting- ... accinatie/
https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vv ... qytw&tab=1


Frontnieuws... tja...

En de tweede links is blijkbaar gewoon een persbericht van de FvD...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 dec 2021 21:06

Mortlach schreef:Frontnieuws... tja...

En de tweede links is blijkbaar gewoon een persbericht van de FvD...

Marnix schreef:Bronnen: frontnieuws, Forum voor Democratie.

Waarom verwonderen dit soort reacties me nu niet.. :neeschudden: 'The art of knowing is to know what to ignore' blijft een waarheid als een koe.
Ik eet ook dagelijks groente en fruit, ook al geloof ik niet dat dat me onsterfelijk maakt. Deondanks is het wel verstandig en gezond.

Begrijp ik het nu goed dat je het eten van groente en fruit vergelijkbaar vind met vaccins en/of boosters?
hans0166 schreef:zou dat de reden zijn van het soms beetje moeilijk te volgen coronabeleid ?... ze winnen info bij begrafenisondernemers.... tja.. die willen wel een kistje en steentje meer verkopen .. massa is kassa.

(ter info, ja dit is niet gemeend.)

En de toegevoegde waarde hiervan gaat m'n petje gelukkig te boven.

https://nos.nl/artikel/2408944-coronapr ... n-5-tot-12
Gaat iemand hier er uberhaupt over denken om z'n (gezonde) basisschool kind te laten vaccineren (behalve Mortlach dan, daarvan weet ik al dat hij erom staat te springen) en zo ja, waarom? Alhoewel, eigenlijk kan ik de meeste antwoorden wel zo ongeveer bedenken..
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten