Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 23 jan 2021 09:54

al die reacties....die toenemende verdeeldheid...de oproep om de regels te overtreden bewust....zelfs door ouders....zelfs door de ouders van ouders... :-k

=;

Wat een kortzichtigheid in het grote geheel...

We leven uit geloof.
De gelovige stelt zijn verwachting op de Heer.
Wij zijn er slechts voor bepaalde tijd en we zijn daardoor een vreemdeling op weg naar zijn eindbestemming.
Vandaar dat wij in deze tijd, ook onze verwachting stellen op de Heer.

Zet elkaar niet op tegen elkaar...
Zet je kinderen niet op tegen elkaar, de overheid....vul maar zelf in...

De situatie waar we nu in zitten is maar een schijntje tegen de Hoopvolle Toekomst die ons wacht in Christus....Eeuwig Leven (nooit stoppend)
Daar o.a geen ziekte rouw en tranen....

Maar nu?
Wat verwacht ik Heere?
Mijn Hoop die is op U!

O mijn ziel, wat bent u ongerust in mij...
...maar de Heer zal uitkomst geven
Hij die ons elke dag Zijn Genade wederom geeft...

Bewaar de Liefde voor jezelf en onder elkaar...
Geloof Hoop Liefde..

Ook vanavond vanaf 21 uur....tijd voor de Heer....leef vanuit zijn verfrissende waaiende Geest.....nog gekregen genade tijd van God.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2021 10:12

Klopt, blokje om, rondje lopen, kan allemaal geen kwaad. Maar het gaat dan ook niet om zulke uitstapjes hé... En ik zie inderdaad ook geen grote problemen ontstaan als je gewoon bij je vader op de koffie gaat...
Ik heb 10x liever een avondklok zodat iedereen in zijn vrije tijd 'beperkt' wordt. Want kom op, hoe belangrijk is een avondje uit nu tov failliet gaan? Gooi de kleine winkels liever open, desnoods alleen afhalen op afspraak... Zo jammer dat ze daar geen uitzondering op willen maken.

Ik zie ook niet overal het nut van in, daar mag ook best over gesproken worden met je kinderen, maar als je dan de regels wil overtreden, doe het dan niet stiekem maar kom er gewoon voor uit.

En of het allemaal gaat helpen, nee, want de grote groep die zich niet hield aan regels gaat dat nu ook niet doen. Prima als je als groep jongeren graag met elkaar afspreekt, maar blijf dan wel bij de ouderen en verzorgers van ouderen uit de buurt. Via hen komt het namelijk wel de verpleeghuizen binnen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2021 16:08

Mortlach schreef:Waarbij je voor het gemak even de mensen die je niet KUNT vaccineren over het hoofd ziet vanwege de leeftijd of een aandoening. Daar doen we het toch ook voor?

Het is lastig, want ik zie echt wel het bezwaar van verplicht vaccineren. Daar ben ik dus principieel op tegen. Maar daarmee is het nog geen vrije keuze en dat mag dus gevolgen hebben.


Vind ik niet maar als het betekend dat ik geen trein meer in mag... so be it. Maar ach dat deed ik toch al niet .

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2021 16:13

Marnix schreef:95% is dus 1 op de 20 mensen he. Die je in gevaar kan brengen. Dat zijn er nogal wat op een volle trein. Ik ben het ermee eens dat verplichten niet de goede weg is. Aan de andere kant is het ook wel lekker makkelijk om te zeggen: iedereen mort het zelf weten en dus mag het ook geen consequenties hebben. We zijn op een jaar al weken of maanden lang aan het thuiswerken, kinderen en jongeren kunnen niet naar school, niet sportenz, niet naar de kerk, winkels zijn dicht. Dat zijn de gevolgen van een virus. Als we van de gevolgen van het virus af willen komen moeten we ook gebruik maken van de middelen waarmee dat kan. Als ik enorme jeuk heb en de huisarts geeft me een zalfje wat daartegen helpt want anders loop ik er nog jaren mee rond, heb ik ook twee keuzes: dat smeren en ervan afkomen of dat niet doen en die jeuk houden. Zeggen: ik wel wel van de jeuk af zijn maar dat zalfje vertrouw ik niet zou gek zijn. Of: ja maar nu voel ik me verplicht want anders kom ik niet van die jeuk af. En dan gaan het nog om mezelf, het zou nog wat anders zijn als ik het ook nog op anderen over kan dragen. Nou ben ik geen voorstander van mensen die zich niet laten inenten op te sluiten of zo of uit het openbare leven te weren maar ik kan me voorstellen dat er plekken zijn waar ze niet welkom zijn. Niet zozeer omdat ze tegen inenten zijn maar omdat ze een gevaar voor anderen kunnen vormen. Het gaat ook om de veiligheid van anderen, zeker in de eerste periode waarin nog niet iedereen ingeeent is.

Keuzes hebben nou eenmaal gevolgen, dat is een feit. Als er geen dodelijk virus was dat ons enorm in de greep houdt zou het me niet uitmaken of je een vaccin wil of niet.


Ik ben niet overtuigd. Ik houd van nature voldoende afstand van hele oude en kwetsbare mensen. En we moeten ook niet doen alsof COVID gelijk staat aan ebola , dat je maar iemand hoeft aan te kijken om het over te brengen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2021 16:17

MoesTuin schreef:1e alinea mee eens

2e alinea als opmerking: Vroeger :wink: toen we nog verre reizen mochten maken naar verre landen met spannende ziektes, liet men zich als vanzelfsprekend hier tegen vaccineren....
Tegenwoordig lijkt dit nu dichterbij huis voor een treinreisje door Holland vanzelfsprekend te worden
.. 8) gelijk "Holland in last"


Ik vind een spuit halen voor een all in week Turkije of Tanzania een ander verhaal. Die vaccinaties worden al tig jaar gegeven en bovendien is de techniek erachter beproefd. Met het nieuwe spul moeten we het nog zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 23 jan 2021 16:26

Dorpeling schreef:Avondklok wordt een lachertje. Teveel mensen zijn er cynisch over, dit is écht te gek. Gaat uberhaupt echt niet werken hoor!

Mijn pubers, met inbegrip van hun hele vriendengroep, hebben al aangegeven zich niet te laten opsluiten; 'dan gaan we toch gewoon iets vroeger uit huis, en maken er een pyjamafeestje van?' En geef ze eens ongelijk. Zelfs mijn schoonmoeder stelde al voor om, zonder licht, dan maar via een achterweggetje naar huis te gaan. Wel alle kerels, waar zijn we toch mee bezig?! Moeten we straks ook nog de ramen verduisteren ofzo?

Ik krijg sowieso een ontheffing ivm werk, en mag de hond van mijn zus lenen. 'Ongelooflijk stom' volgens Rutte maar hé, dit gaat me echt te ver. Feestje zaten er al lang niet in, restaurants en kroegen zijn dicht en je mag maar met 1 persoon tegelijk op visite, dus met elkaar een gezellige avond hebben is er toch al tijden niet meer bij. Maar echt niémand beslist hoe laat ik terug kom van mijn bakje koffie bij m'n vader. En of dat nu half 9 of half 10 is, wat maakt dat nou voor verschil, wie heeft het recht zich daar mee te bemoeien? En als ik later op de avond een blokje om wil lopen, achter mijn huis in de middle of nowhere, is het dan belangrijk hoe laat ik weer over de drempel stap? En voor wie dan? Ik kom toch niemand tegen daar. Dit is iig niet aan mij besteed, en ik ga me daar hoe dan ook niet aan houden. Om het simpele feit dat ik niemand ziek maak door een uurtje later binnen de deur te zijn.

Ik verwacht hoe dan ook een collectieve ongehoorzaamheid én flinke opstootjes ten gevolge van deze idioterie. Want dit is 9 februari niet voorbij, maar duurt wel tot minstens de lente. Net als alle andere maatregelen.



Mijn ouders zijn allebei al ruim boven de 60 en ik heb ze nog nooit zo opstandig en obstinaat gezien als in de afgelopen tijd. Ze gedragen zich weer als een stel pubers met een bedtijd, ik vind het heerlijk om te zien. :D

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 23 jan 2021 17:19

ik kan straks kwartetten met m'n formulieren, eentje voor m'n hond, eentje als mantelzorger, een werkgeversverklaring, eentje als pgb verzorger(andere dan de mantelzorg) en eentje voor m'n incidentele werk in een verzorgingshuis .. meneer de BOA/Agent... kies er maar eentje...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 jan 2021 19:33

hans0166 schreef:ik kan straks kwartetten met m'n formulieren, eentje voor m'n hond, eentje als mantelzorger, een werkgeversverklaring, eentje als pgb verzorger(andere dan de mantelzorg) en eentje voor m'n incidentele werk in een verzorgingshuis .. meneer de BOA/Agent... kies er maar eentje...


Ik heb er gewoon 1, datum vanaf vandaag tot 9 februari ingevuld. Sorry maar ik kan niet voor iedere dienst een nieuwe maken, als ze me niet geloven rijden ze maar met me mee.

En voor de hond uitlaten hoef je er geen toch 8-[

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2021 20:49

Volgens mij is het idee met die formulieren dat ze een reden hebben. Ik kan er ook wel een krijgen voor als ik naar mijn werk moet maar het idee is dan niet om gewoon andere dingen te doen
buiten en als ik dan wordt aangehouden te beweren dat ik voor mijn werk onderweg ben. Dus ik ga hem alleen gebruiken als
Ik hem nodig heb. Ook maakt het niet uit of je tot 20:30 of 21:30 ergens op bezoek bent, het gaat er juist om dat er beter kan worden gehandhaafd en die mensen die vervolgens toch wel gewoon naar feestjes gaan wat meer in de gaten lopen en makkelijker gepakt kunnen worden. Ik ben blij dat ik ‘s avonds nog ff naar buiten kan om 21:00 thuis zijn zonder feestjes, sport etc moet toch wel lukken.

En tja een overgroot deel van de mensen gaat zich er wel aan houden en dan krijg je toch wel wat collectieve druk waardoor anderen dat ook gaan doen. Plus dat je toch altijd de kans hebt dat je gespot en gecontroleerd wordt en als je dan zegt “sorry maar ik vind de regels stom” levert je dat wel een bon op. Hoewel ik hoop dat ze daar een beetje mild in zullen zijn maar ligt er vast aan welke BOA je treft ;-)

Ik verwacht ook niet massale opstanden, in andere landen ook niet gezien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2021 21:16

pindas83 schreef:Vind ik niet maar als het betekend dat ik geen trein meer in mag... so be it. Maar ach dat deed ik toch al niet .


Nee dan zijn het geen grote offers nee :-) als je afhankelijk was van de trein was dat heel anders geweest ;-) maar goed hopelijk valt het mee :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2021 21:38

Marnix schreef:Nee dan zijn het geen grote offers nee :-) als je afhankelijk was van de trein was dat heel anders geweest ;-) maar goed hopelijk valt het mee :-)


We zullen het wel zien Marnix. Ik houd me ondertussen keurig aan de regeltjes en wacht op betere tijden. Ondertussen spuw ik zo nu en dan mijn gal over de politieke correctheid en de algemene opinie waaraan ieder weldenkend mens zich maar naar moet voegen...
:)..... neemt nog een klein slokje van de Aberlour 12y :mrgreen:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2021 22:07

lammetje schreef:Omdat die ziektes inderdaad gevaarlijk zijn, vaak een slechte behandeling voor is en die reisjes meestal voor de lol gemaakt worden. Je kunt dus kiezen of je erheen gaat. Met de trein naar school of je werk is niet altijd een keuze. Straks de supermarkt, bibliotheek, VO scholen, mbo/hbo? Dat zou dus betekenen dat je mensen uitsluit van toch wel heel belangrijke zaken....
Als ik in trein stap en ik zou corona krijgen is de kans ontzettend groot dat ik er geen last van krijg omdat mijn lichaam al eerder in aanraking is geweest met corona. En toen ook in staat was om alles af te breken. Ik ben nog geen week ziek geweest en de ergste verschijnselen waren 1 dag hoodfpijn en iets verhoging. Sorry maar dan ga ik me daar op dit moment niet voor laten vaccineren. Er is een grote groep in Nederland die zich laat leiden door een enorme angst en die spuit zo snel mogelijk wil hebben. Prima, ik zie voor mezelf op dit moment de meerwaarde niet. Daarnaast heb ik er weinig vertrouwen in. Niet zozeer wat bijwerkingen betreft maar wel hoe lang het werkt, wat het met de mutaties doet etc. Net als met de griep prik, dat ding werkt niet eens altijd en moet je ook nog eens ieder jaar herhalen. Lijkt me niet nodig als ik gezond ben om die te halen. De ouderen en zwakken kunnen deze halen zodat hun kans om griep te krijgen sterk verkleind (hoop je...ik twijfel aan de werking) en als ze het al krijgen het iets verzwakt.

En ja het komt misschien erg egocentrisch over, dat zij dan zo. Ik vind het heel belangrijk om de ouderen te beschermen maar ik heb niet het vertrouwen dat, als iedereen dit vaccin heeft, de ouderen daadwerkelijk beschermd zijn.


Dat denk ik ook. Het is spijtig dat de angst regeert, we moeten vooral bang zijn, en blijven zo lijkt het.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 23 jan 2021 22:12

pindas83 schreef:Dat denk ik ook. Het is spijtig dat de angst regeert, we moeten vooral bang zijn, en blijven zo lijkt het.



Bange mensen zijn gehoorzaam , en daar gaat het om. Ik kan me helemaal vinden in Lammetjes betoog.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 23 jan 2021 22:17

irmo schreef:Bange mensen zijn gehoorzaam , en daar gaat het om. Ik kan me helemaal vinden in Lammetjes betoog.


Ik heb een schoonmoeder van bijna 1.90... dus ik ben bijna nergens meer bang voor... =;

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 23 jan 2021 22:52

irmo schreef:Mijn ouders zijn allebei al ruim boven de 60 en ik heb ze nog nooit zo opstandig en obstinaat gezien als in de afgelopen tijd. Ze gedragen zich weer als een stel pubers met een bedtijd, ik vind het heerlijk om te zien. :D

:lol:
Marnix schreef:Ik verwacht ook niet massale opstanden, in andere landen ook niet gezien.

Toch wel hier en daar flinke uitschieters hoor, ME moet er zelfs bij komen.
lammetje schreef:Klopt, blokje om, rondje lopen, kan allemaal geen kwaad. Maar het gaat dan ook niet om zulke uitstapjes hé... (..)
Ik heb 10x liever een avondklok zodat iedereen in zijn vrije tijd 'beperkt' wordt. Want kom op, hoe belangrijk is een avondje uit nu tov failliet gaan? Gooi de kleine winkels liever open, desnoods alleen afhalen op afspraak... Zo jammer dat ze daar geen uitzondering op willen maken.

Nee, maar die uitstapjes vallen wel onder het 'verbod'. Het voelt deprimerend en benauwend, en dan is het nog te bezien of het een miniem effect heeft. Zo niet, worden er gewoon nog wat weekjes achteraan geplakt.

De meeste kleine winkels zijn bij ons in het dorp wel geopend, niet écht vanzelf, maar bezorgen op bestelling. Volop foto's op facebook etc, loopt als een trein! En bijv. de bloemisterij mag een kraampje voor de deur, heb nog wat mooie bosjes tulpen gehaald vandaag. Lekker wat voorjaar in huis, en je steunt ze er tegelijk een beetje mee in deze bizarre tijden.
MoesTuin schreef:Wat een kortzichtigheid in het grote geheel...

Ja, echt he!
Gewoon geen inzicht genoeg om te begrijpen dat er 's middags geen besmetting overgebracht kan worden, en 's avonds na 9 uur wel... :roll:

Ik heb iig met volle teugen genoten van mijn blokje om. Wát een rust en stilte, gewoon surrealistisch! Er huppelde zelfs een haasje mee, voor de dieren is dit een feest.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten