Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 00:21

Dorpeling schreef:Ik vind ze juist wel redelijk helder, voor de verandering.
Alle locaties om 17.00 uur dicht en de essentiële winkels en dienstverleningen open tot 20.00 uur.
Scholen blijven open, met extra maatregelen. Verder zoveel mogelijk thuisblijven. En nu maar hopen op een gewenst effect..


Maar nu kan je dus gewoon precies hetzelfde doen als je al deed, je moet alleen het tijdstip aanpassen. Ipv overdag werken en ‘s avonds sporten plan je overdag een uur vrij en ga je sporten en dan werk je ‘s avonds een extra uur. Als je alles overdag wel kan doen, gaat dat dan tot veel minder contactmomenten leiden of juist voor meer omdat iedereen het dan overdag gaat doen? Supermarkt gaan hier om 20:00 dicht waaardoor iedereen die ‘s avonds booschappen wil doen dat is een tijsbestek van 2 uur moet dan ipv 4. Dus is het van 18:00 tpt 20:00 drukker.


Jammer dit, Marnix.


Volgens mij mis je een deel. Want ik schreef ook dat als je zo redeneert, medicijnen, gezond eten en zo ook niet werken want dat moet je ook herhalen. Om daarmee aan te tonen dat zo redeneren totaal niet juist is. Idem als het gaat om geestelijk voedsel, dat moet je ook herhalen en dat bewijst juist dat dingen herhalen goed is ipv wat Benefietdiner doet, bewerem dat als je iets moet herhalen, het dus niet werkt.


Het vaccin zal op den duur vast aangeboden worden als of naast de griepprik, voor dezelfde doelgroep. Jongeren dringt men officieel inderdaad geen booster op, maar onofficieel wel door te stellen dat je covidpas alleen geldig blijft mét booster. Dus indirecte dwang toch zeker wel.

Die gemuteerde variant, het was erop wachten natuurlijk. Een virus wat belemmerd wordt gaat andere wegen zoeken om te overleven, dat heb ik al vaker genoemd hier. Dat er misschien zelfs door het vaccin wel die explosie aan besmettingen is.
Mooi stuk ook van @Elbert en er zit vast een kern van waarheid in.


Je verdraait de boel totaal. Een virus dat niet belemmerd wordt gaat net zo goed muteren. En veel sneller nog. De kans op mutatie is er als er besmettingen plaatsvinden. Het virus “denkt” niet: hey er zijn vaccins, laat ik eens kijken hoe ik die kan omzeilen. De kans op mutaties is niet groter als er gavaccineerd is. Daarom riep men vorig jaar ook: we moeten niet alelen onzelf vaccineren maar ook vaccins naar de derde wereld sturen anders krijg je daar mutaties en heb je hier ook weer een probleem. Maar doe nou niet alsof dit juist door het vaccin komt. Vaccinatie zorgt niet voor meer mutaties maar voor minder. De variant komt niet voor niets uit het zuiden van Afrika en niet uit een land met een hoge vaccinatiegraad.
Laatst gewijzigd door Marnix op 27 nov 2021 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2021 02:13

Ze zijn wel helder maar ze dragen niet echt iets bij. Het lijkt wel dat ze denken dat corona ligt te slapen van 5 tot 17 en zodra het wakker wordt moet iedereen thuis blijven ofzo #-o vind het echt onlogisch. Kijk, wat mij betreft waren er helemaal geen maatregelen en hadden ze de zorg gewoon op orde gehad, maar als je dan iets moet doen omdat het spaak loopt in de zorg, doe dan iets nuttigs 8-[ geloof niet dat dit veel gaat helpen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 27 nov 2021 05:32

:shock: ik lees nu dat kinderen vanaf groep 6 iedere week 2 keer een zelftest moeten doen.
Denk je nu echt dat mijn zoon met een wattenstaafje in z'n neus gaat peuteren? Die komt nog geen centimeter diep, maar dat komt mooi uit, dan is hij iig iedere keer negatief 8-[ sorry maar het merendeel wordt niet goed uitgevoerd, vraag me echt af of het zoveel besmettingen gaat voorkomen. Maar één ding weet ik wel, hij gaat thuis zitten als hij 2 keer per week getest moet. Ik ga dat niet voor elkaar krijgen en heb geen zin in een gevecht met een overgevoelig kind
Hij riep al bij het mondkapje dat hij niet meer naar school gaat. Dat wordt nog wat. Misschien was een extra lange kerstvakantie nog zo slecht niet :wink:

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 27 nov 2021 07:04

[youtube][/youtube]
lammetje schreef:Ze zijn wel helder maar ze dragen niet echt iets bij. Het lijkt wel dat ze denken dat corona ligt te slapen van 5 tot 17 en zodra het wakker wordt moet iedereen thuis blijven ofzo #-o vind het echt onlogisch. Kijk, wat mij betreft waren er helemaal geen maatregelen en hadden ze de zorg gewoon op orde gehad, maar als je dan iets moet doen omdat het spaak loopt in de zorg, doe dan iets nuttigs 8-[ geloof niet dat dit veel gaat helpen.

Ze zijn niet helder en ze dragen weinig of niets bij. Het is alleen de aanloop naar de 2deling, hoop wel dat ik het mis heb

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 08:42

:mrgreen: :lol:
lammetje schreef:Ze zijn wel helder maar ze dragen niet echt iets bij. Het lijkt wel dat ze denken dat corona ligt te slapen van 5 tot 17 en zodra het wakker wordt moet iedereen thuis blijven ofzo #-o vind het echt onlogisch. Kijk, wat mij betreft waren er helemaal geen maatregelen en hadden ze de zorg gewoon op orde gehad, maar als je dan iets moet doen omdat het spaak loopt in de zorg, doe dan iets nuttigs 8-[ geloof niet dat dit veel gaat helpen.


Geen maatregelen maar wel de zorg op orde hebben ze nergens. Daar waar de vaccinatiegraad heel hoog is heb je weinig maatregelen en de zorg kan het daar prima aan. In landen met 4x zoveel bedden, in Scandinavie (beste zorg ter wereld misschiet enzovoorts, er is geen land wat voldoet aan ”helemaal geen maatregelen want zorg kan het prima aan” dus dan moet je je afvragen hoe realistisch dat is.

ik lees nu dat kinderen vanaf groep 6 iedere week 2 keer een zelftest moeten doen.
Denk je nu echt dat mijn zoon met een wattenstaafje in z'n neus gaat peuteren? Die komt nog geen centimeter diep, maar dat komt mooi uit, dan is hij iig iedere keer negatief 8-[ sorry maar het merendeel wordt niet goed uitgevoerd, vraag me echt af of het zoveel besmettingen gaat voorkomen. Maar één ding weet ik wel, hij gaat thuis zitten als hij 2 keer per week getest moet. Ik ga dat niet voor elkaar krijgen en heb geen zin in een gevecht met een overgevoelig kind
Hij riep al bij het mondkapje dat hij niet meer naar school gaat. Dat wordt nog wat. Misschien was een extra lange kerstvakantie nog zo slecht niet :wink:


Sorry maar hoe gaat het spreekwoord ook alweer? Zoals de ouden zongen piepen de jongen? :-) als je als ouders de hele tijd zegt dat mondkapjes onzin, verschrikkelijk, onhandig en onnodig zijn is het niet zo raar dat je kind dat ook gaat roepen :roll: de mijne wil altijd mijn mondkapje op (maar dat mag niet) en vindt het leuk als hij getest moet worden :lol:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 27 nov 2021 09:16

Mortlach schreef:https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/r2suq5/vaccines_reduce_covid_transmission_by_40_who/

40 procent afname in overdracht 'niet significant'? Ja voor Delta. Voor de eerdere varianten zelfs 60%
40% (aangenomen dat dit klopt) is inderdaad niet significant, zeker niet als je bedenkt dat gevaccineerden in allerlei gelegenheden zich niet aan de basisregels hoeven te houden, waardoor ze eerder anderen besmetten. Bovendien zitten we nu met de omicronvariant, waarvan ik het vermoeden heb dat de besmettelijkheid zo hoog is dat het helemaal weinig meer uitmaakt wat je doet om overdracht te voorkomen. Besmet wordt dan iedereen.
In de 2 vliegtuigen die gisteren uit Zuid-Afrika op Schiphol landden, waren er van de 600 passagiers 61 besmet. Nog even afgezien van de vraag of het hier om de delta- of de omikronvariant gaat, vraag ik me dan wel af hoe ze ooit in het vliegtuig zijn gekomen, want daar moet je toch op zijn minst een vaccinatiebewijs of een negatieve test voor laten zien. Het meest waarschijnlijk is het dus dat die 61 passagiers grotendeels of allemaal gevaccineerd waren.
Vaccinatie houdt het virus dus niet tegen. Op zijn best zorgt het wat voor vertraging.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 27 nov 2021 09:22

Marnix schreef: De kans op mutaties is niet groter als er gavaccineerd is. Daarom riep men vorig jaar ook: we moeten niet alelen onzelf vaccineren maar ook vaccins naar de derde wereld sturen anders krijg je daar mutaties en heb je hier ook weer een probleem. Maar doe nou niet alsof dit juist door het vaccin komt. Vaccinatie zorgt niet voor meer mutaties maar voor minder. De variant komt niet voor niets uit het zuiden van Afrika en niet uit een land met een hoge vaccinatiegraad.


Even elementaire wetenschap basisprincipes:
Als er een virus is dan kan die muteren.
Door vaccinatie of medicatie kan je een virus doden.
Als virus deeltjes het wel overleven dan worden die ongevoelig voor datzelfde vaccin of medicijn, en veranderen ze dus (muteren).
Een explosie van vaccinaties of medicijnen welke tegen een bepaald virus worden gebruikt zal dus als gevolg hebben dat het virus veel muteren gaat.
Wetenschappelijk is dat bewezen en er is ook bewezen dat een gemuteerd virus eigenlijk altijd zwakker is dan het oorspronkelijke virus.
De besmetting gaat dan sneller, maar de kracht is steeds minder.

Ze kunnen dan nu wel zeggen dat deze mutatie onder uit Afrika komt, maar die kan net zo goed vanuit Polen daar heen zijn gegaan bij wijze van spreken. Het zegt alleen waar ze deze mutatie als eerste hebben opgemerkt.

Kan je mij trouwens met al deze informatie in je achterhoofd verklaren waarom in Portugal, met een vaccinatiegraag van tussen de 95 % en 98 % nu weer een grote uitbraak is van covid ?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 10:31

Veendam schreef:Even elementaire wetenschap basisprincipes:
Als er een virus is dan kan die muteren.
Door vaccinatie of medicatie kan je een virus doden.
Als virus deeltjes het wel overleven dan worden die ongevoelig voor datzelfde vaccin of medicijn, en veranderen ze dus (muteren).
Een explosie van vaccinaties of medicijnen welke tegen een bepaald virus worden gebruikt zal dus als gevolg hebben dat het virus veel muteren gaat.
Wetenschappelijk is dat bewezen en er is ook bewezen dat een gemuteerd virus eigenlijk altijd zwakker is dan het oorspronkelijke virus.
De besmetting gaat dan sneller, maar de kracht is steeds minder.

Ze kunnen dan nu wel zeggen dat deze mutatie onder uit Afrika komt, maar die kan net zo goed vanuit Polen daar heen zijn gegaan bij wijze van spreken. Het zegt alleen waar ze deze mutatie als eerste hebben opgemerkt.


Basiskennis? Je loopt gewoon onzin te vertellen. Anders zoek je even op google op “do vaccins cause new mutants” en open je de eerste 200 artikelen om van experts te horen dat je ongelijk hebt. Vooruit, ik ben de beroerdste niet, ik heb 1 van de honderden linkjes zelfs voor je opgezocht:

https://theconversation.com/amp/massive ... nts-166882

De kans op mutaties komt door besmettingen bij iedereen en wordt niet groter doordat er veel antistoffen zijn.

Overigens zeg je dat door vaccins virussen gaan muteren en mutaties altijd zwakker zijn. Ik begrijp dat je een groot voorstander van vaccineren bent dus?

Kan je mij trouwens met al deze informatie in je achterhoofd verklaren waarom in Portugal, met een vaccinatiegraag van tussen de 95 % en 98 % nu weer een grote uitbraak is van covid ?


Grote uitbraak? Waar dan? Heb je naar de cijfers gekeken? Waar de besmettingen in veel landen hoger zijn dan ooit zijn ze in Portugal en Spanje heel laag.

Portugal: Vorig jaar op deze dag 512 mensen met corona op de IC, nu 80. Toen 3210 in het ziekenhuis, nu 523.
Vorig jaar gemiddeld 77 coronadoden per dag en nu 13

Spanje: vorig jaar 2841 mensen op ic, nu 443, toen 16000 in het ziekenhuis en nu 2025. Toen 294 coronadoden per dag, nu 24.

Heb je naar de grafiekjes van die landen gekeken? Dan zie je dat er in andere landen enorme golven zijn maar daar niet. Het aantal besmettingen stijgt overal maar daar maar heel licht.
Laatst gewijzigd door Marnix op 27 nov 2021 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2021 10:50

Zwemles van de oudste is vervroegd. Want die moest om 17:00 zwemmen en dat mag nu niet meer. Maar om half 4 mag het wel gewoon. Dus gaan ze nu maar meer groepen voor 17:00 doen. Nee, dit soort regels gaan lekker helpen… :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 27 nov 2021 11:18

Veendam schreef:Even elementaire wetenschap basisprincipes: (...)

Zullen we "elementaire wetenschap basisprincipes" even aan wetenschappers overlaten?

Dank u

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 11:19

lammetje schreef::shock: ik lees nu dat kinderen vanaf groep 6 iedere week 2 keer een zelftest moeten doen.
Denk je nu echt dat mijn zoon met een wattenstaafje in z'n neus gaat peuteren? Die komt nog geen centimeter diep, maar dat komt mooi uit, dan is hij iig iedere keer negatief 8-[ sorry maar het merendeel wordt niet goed uitgevoerd, vraag me echt af of het zoveel besmettingen gaat voorkomen. Maar één ding weet ik wel, hij gaat thuis zitten als hij 2 keer per week getest moet. Ik ga dat niet voor elkaar krijgen en heb geen zin in een gevecht met een overgevoelig kind
Hij riep al bij het mondkapje dat hij niet meer naar school gaat. Dat wordt nog wat. Misschien was een extra lange kerstvakantie nog zo slecht niet :wink:

En hoe denk je dat het komt dat je kinderen dit weigeren?
Als ik je reacties hier bekijk geef jijzelf dat voorbeeld.

Jij maakt zelf wel uit wat je doet en hebt weinig tot geen boodschap aan het collectief belang.

Niet heel verwonderlijk dat je kind deze vorm van individualisme ook tentoonspreidt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 11:24

Veendam schreef:Kan je mij trouwens met al deze informatie in je achterhoofd verklaren waarom in Portugal, met een vaccinatiegraag van tussen de 95 % en 98 % nu weer een grote uitbraak is van covid ?

Grote uitbraak in Portugal...
Vertel daar eens meer over, want in de officiële cijfers is er niet veel van terug te zien...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 11:27

Antoon75 schreef:[youtube][/youtube]
Ze zijn niet helder en ze dragen weinig of niets bij. Het is alleen de aanloop naar de 2deling, hoop wel dat ik het mis heb

Ik ben bang dat dit inderdaad niet helpt.
Hopen dat we snel naar een open maatschappij terug kunnen, en de eerste versoepeling die naar 2G zal zijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 27 nov 2021 11:36

Voor wat het waard is: de omicronvariant schijnt vooral milde klachten op te leveren.
Mocht dat zo zijn (en men houdt vooralsnog een slag om de arm) en als het zo is dat omicron delta verdrijft als dominante variant, dan zou dit ervoor zou kunnen zorgen dat vrijwel iedereen relatief veilig een vorm van immuniteit kan opbouwen. Dan zouden we richting het eind van de pandemie kunnen gaan.
Dat zou eindelijk goed nieuws betekenen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2021 11:48

elbert schreef:Voor wat het waard is: de omicronvariant schijnt vooral milde klachten op te leveren.
Mocht dat zo zijn (en men houdt vooralsnog een slag om de arm) en als het zo is dat omicron delta verdrijft als dominante variant, dan zou dit ervoor zou kunnen zorgen dat vrijwel iedereen relatief veilig een vorm van immuniteit kan opbouwen. Dan zouden we richting het eind van de pandemie kunnen gaan.
Dat zou eindelijk goed nieuws betekenen.

Ik help het je hopen!!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten