Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 14:25

LordJava schreef:Wie zou zich nog laten inenten zonder mondkapjes? Het lijkt me dat het leven eerst flink zuur moet zijn willen mensen een in een jaar uit de grond gestampt risicovol vaccin nemen.


Al uitgebreid behandeld hier, kon je niet weten. Het vaccin is veilig en volgens alle eisen ontwikkeld, getest en gekeurd als ieder ander medicijn. Dat het veel sneller is ontwikkeld is omdat er nog nooit ook maar een fractie van het aantal mensen aan een vaccin heeft gewerkt dan nu het geval was en omdat er al heel veel onderzoek is geweest naar vaccins tegen Sars en Mers, wat het zelfde fundament heeft. Niks riskants aan, zijn de expert het wereldwijd over eens. Dus mondkapje of niet, ik zou me gerust laten inenten ja.

LordJava schreef:Door het woord weigeraars te gebruiken zet je vaccinatie voor Covid bij voorbaat als een standaard neer. Dan kun je naar mijn mening beter onthouders zeggen.


Dat komt op hetzelfde neer. Je kan een medicijn krijgen en dat wil je of dat wil je niet.

Wat betreft bescherming via wel gevaccineerden, dat weet men helemaal nog niet. Het is goed mogelijk dat een gevaccineerde toch een niet gevaccineerde kan besmetten. Het vaccin voorkomt wel ziekte maar geen besmetting namelijk, het zet enkel maar de antistoffen van de gevaccineerde aan het werk zodat het virus hem niet ziek kan maken. Dit is de afgelopen dagen een aantal malen in het nieuws besproken.


Dat kan maar die kans is gezien de manier waarop het virus zich verspreidt. Als je lichaam het virus herkent wordt het aangevallen voordat het schade kan aanrichten, het wordt minder makkelijk overgedragen omdat dat via hoesten / druppels / de lucht gaat. En met voldoende ingeënte mensen gaat het virus daardoor veel minder circuleren. Maar ja het kan, er is vast nog een kans dat je als gevaccineerde een niet-gevaccineerde kan besmetten en vice versa.




Waar het in mijn betoog om gaat is het creëren van twee rangen van mensen op basis van biologische kenmerken. Je zou eens naar films als The Wave moeten kijken. Dan zie je hoe dit soort dingen begint.

Malaria doormaken is wel even wat anders dan de covidgriep. Van de laatste merken de meeste mensen helemaal niets. Mijn moeder heeft als kind na de tweede wereldoorlog malaria gehad. Waarschijnlijk door muggen die met in de wijk teruggekeerde Indiëgangers zijn meegereisd, wonende in waterrijk gebied. Malaria kun je niet vergelijken met covidgriep. Zij heeft ook de mazelen doorgemaakt en is zonder het te weten met tbc besmet geweest. Dit laatste kwam aan het licht toen de hele familie op tbc moest worden getest omdat men dacht dat mijn opa tbc had. Mijn opa bleek alleen later geen tbc maar asbest-longkanker te hebben. Omdat de pleurabladen aan elkaar bleken te zitten dachten ze eerst aan tbc. Tijdens die test kreeg mijn moeder een dusdanig heftige immuunreactie dat daaruit bleek dat zij een bijzonder sterke afweer heeft en ooit besmet moest zijn geweest. Het natuurlijk immuunsysteem van de mens is tot zoveel meer in staat dan dat de moderne mens voor mogelijk houdt. En werkt beter dan bij gevaccineerden. Mijn moeder mag nu zelfs nooit meer op tbc getest worden, daar heeft ze ook een attest voor, zo sterk is haar natuurlijk immuunsysteem dat het direct bijzonder hevig reageert. De kindertjes van tegenwoordig worden tegen van alles en nog wat gevaccineerd maar lopen voortdurend met snottebellen rond en kunnen nergens meer tegen. Hun jonge lichaam wordt meteen volgespoten met allerlei troep waardoor het immuunysteem in mijn ogen wordt gesaboteerd. De relatie autisme en vaccinatie is daar een voorbeeld van.


Het heeft even geduurd voor je met de eerste complottheorieen op de proppen kwam maar daar zijn ze dan. De relatie autisme en vaccinatie is wetenschappelijk ontkracht. En malaria is inderdaad erg. Aan Covid19 stierven dit jaar wel bijna 4x zoveel mensen trouwens. Dus als er een vaccin is wat je daartegen kan beschermen is het in beide gevallen raadzaam.



Dan weet jij blijkbaar meer dan het Israëlisch Ministerie voor Volksgezondheid.

MIDDLE EAST (Precision Vaccinations)
The prospect of Israel making it mandatory to get an experimental vaccine against the new coronavirus has quickly become a concern, commented Ronny Linder in an editorial published by The Haaretz.

‘This possibility didn't emerge from thin air, but rather comments by the professionals in charge of managing Israel’s COVID-19 pandemic response.’

Chezy Levi, the Health Ministry director-general, said in a recent interview that “a way has to be found to force people to immunize … we are in talks with the attorney general about this and clarifying whether there’s a way to make it mandatory to get vaccinated against the coronavirus.”


I would definitely want to advance a law that would require people to get vaccinated if it does not pose any medical risk to them,” reported Linder on November 13, 2020.

According to precedent, Israel’s Ministry of Health (MOH) is generally responsible for public health crisis management. And the MOH is authorized to classify specific diseases as “communicable diseases,” and to declare a public health crisis caused by such diseases.

As of November 12, 2020, Israel has confirmed over 2,700 fatalities related to COVID-19 during 2020.

Theoretically, the legal infrastructure for mandating vaccinations already exists in Israel.

Lees verder op: https://www.precisionvaccinations.com/w ... accination


Ik weet precies het zelfde. Het is niet verplicht in Israel, men is bang dat dat het misschien wordt, ook vanwege een recente uitbraak van mazelen maar ook toen is het niet verplicht gesteld, ook al was het wettelijk gezien wel mogelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 14:30

@Dorpeling, wat jij schrijft is mij uit het hart gegrepen.

Wat ik nog het moeilijkste vind is dat “de kerk” er zo in meeloopt. Het grootste christelijke forum op internet is niet langer christelijk, maar leggen zeer hevige censuur op. Schrappen zonder scrupules elke kritiek op overheidsbeleid en kritische blikken op vaccinatie. Zelfs van wetenschappers. Het wordt zonder pardon verwijderd. Je mag geen andere mening meer hebben. Dat juist de kerk - als zogenaamd christelijke fora daar een afspiegeling van zijn - daarin meeloopt, vind ik maar moeilijk om aan te zien.

Je bericht zou op credible niet kunnen bestaan. (Verwijderd worden). Er zijn werkelijk talloze berichten verwijderd, en mensen verbannen om het hebben van die mening. Zelfs informatie van de Rijksoverheid waarin de uitzonderingspositie werd uitgelegd, werd gewoon verwijderd. Filmpjes van mensen die geen mondkapje kunnen dragen en heel vreedzaam buiten zitten te wachten op de opgeroepen politie en mee willen werken, geen enkele weerstand bieden om mee te lopen met de agenten worden wreed tegen de grond gewerkt. En dat mag niet getoond en besproken worden. Mensen mogen elkaar daar zelfs niet meer helpen dus.

Ik ben non-theist, maar heb de Gulden Regel hoog in het vaandel. Die wordt op christelijke fora zo zeer ernstig geschonden. Dat juist de kerk in die wrede dictatuur en censuur meeloopt vind ik ernstig, omdat de Gulden Regel toch van die leraar afkomstig is waarvan zij zeggen dat hij hun voorganger is.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 14:40

LordJava schreef:In Afrika zitten ze nu met een veel ergere dan de wilde variant van Polio opgescheept door vaccinatie. De zaken liggen allemaal veel genuanceerder dan wordt voorgedaan.

https://www.theguardian.com/global-deve ... in-vaccine

Daarom vind ik dat wel of niet vaccinatie aan de mensen zelf moet worden overgelaten, zonder welke sturing dan ook. Want de overheid gaat naar mijn mening veel te ver. Als een vaccin werkt dan kan een gevaccineerde geen gevaar lopen door een ongevaccineerde. Omgekeerd wel maar dat is het risico dat ongevaccineerden dan nemen. Is mijn mening.


Oude link van een jaar geleden. Na de kleine uitbraak van 2019 werd Afrika in augustus dit jaar polio-vrij verklaard. Waar er vroeger 350000 besmettingen per jaar waren zijn er nu sinds de vaccinaties al meer dan 10 miljoen slachtoffers (verlamming) en honderdduizenden polio-doden voorkomen. En dat allemaal door een vaccin. Om nog maar te zwijgen over de mazelen of de pokken. Toen hoorde je weinig mensen over dat het immuunsysteem van het menselijke lichaam zoveel kan... Toen was men blij met het vaccin (op wat orthodoxe kringen na). Maar ja, de generatie van nu heeft niet meegemaakt dat er honderdduizenden Europeanen doodgingen aan de pokken, polio en mazelen bijvoorbeeld. Pokken bestaan niet meer doordat er een vaccin kwam en mensen die namen. Polio is bijna helemaal uitgeroeid. Mazelen ook. Het komt helaas weer een beetje op omdat de dekkingsgraad, hoeveel mensen er zijn ingeënt, is afgenomen en de marge niet overal meer veilig is, omdat er steeds meer vaccincritici komen. Als die houding er vroeger ook was geweest waren we nooit van die verschrikkelijke ziekten afgekomen. En zo zit het ook met Covid. Daarom snap ik wel dat men niet zegt: Ach, laat mensen dat gewoon zelf beslissen, moeten ze toch zelf weten? En tegelijkertijd hoop ik dat het niet nodig wordt te denken over restricties, dat mensen zonder dat wel de goede keuze maken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 14:42

Marnix schreef:

Het heeft even geduurd voor je met de eerste complottheorieen op de proppen kwam maar daar zijn ze dan. De relatie autisme en vaccinatie is wetenschappelijk ontkracht.


Dat heeft niets met een complottheorie te maken. Het is gewoon biologie. Ik heb als professional gewerkt met mensen met autisme en met wetenschappers op dat gebied, en ben beter op de hoogte dan jij. Bij mensen die in de genen een zwakke schakelaar hebben voor autisme, kan door vaccinatie net dat zetje gegeven worden waardoor die zwakke schakelaar omgaat en autisme ontstaat. Van te voren is niet te weten bij wie welke schakelaars die bepaalde zwakte vertonen. Al die ouders die getuigen dat hun kind pas na vaccinatie autisme ontwikkelden, zijn dus niet gek en ook geen complotdenkers maar slachtoffers van de blinde volging van de vaccinatieindustrie.

Het is niet zo dat omdat jij iets besproken zou hebben, jij daarin ook juist zit.
Laatst gewijzigd door LordJava op 10 dec 2020 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 14:44

ben db bd schreef:Waar ik zo van geschrokken ben, is dat over de hele wereld mondkapjes verplicht zijn gesteld, niet slechts plaatselijk.
Hierboven las ik ergens over kuddegedrag. Zal best zijn, maar voor mij tekent zich hier een vorm van wereldheerschappij af.
En die kant moet het wel uitgaan, volgens mijn op dit punt niet zo heel gereformeerde, voor een kwart profetische Bijbeltje.
(vergun mij hier de veel meer evangelische Maranathalessen te mogen roemen!)


Zo zijn er nog meer voorbeelden. De hele wereld draagt zowat schoenen als ze gaan lopen. De hele wereld is auto's gaan gebruiken voor hun transport. Welk een kuddegedrag. Hier tekent zich de wereldheerschappij af! Dat men wereldwijd mondkapjes draagt is misschien omdat dat in deze tijd wel handig is. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 14:52

ben db bd schreef:ik heb mijzelf de vraag gesteld waarom ik mij inzake de coronadiscussie openlijk bij de complotdenkers heb aangesloten.
En dat terwijl we nog helemaal niet zichtbaar de voor velen hier niet bestaande NWO zijn ingerommeld.
Toen kwam ik toch uit bij mijn gereformeerde vorming, waarbij ons duidelijk als wijsheid werd geleerd dat:
de mens onbekwaam is tot enig goed en wel geneigd tot alle kwaad. Is dat nou zo'n gekke gedachte? vraag ik.


Hallo Ben,

Hoewel het gereformeerde adagium mij vreemd is, en ik in principe uitga van het goede in de mens, kom ik dan toch op hetzelfde uit als wat jij schrijft, omdat de wijsheid van ene Ghandi mij leerde dat je om te weten wat bepaalde mensen met de mensheid gaan doen, moet kijken naar wat ze met de dierenwereld doen. Bio-industrie, oormerken, “ruimen”, verplicht chippen en vaccineren, vaccinatiepaspoorten, muilkorven. We komen aardig in de buurt, niet?

Verder met je eens.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 15:03

ben db bd schreef:ik
De VN? Voor mij één grote antisemitische bende, wat voor mij wel hun bedoelingen tot uitdrukking brengt.


Dat ben ik tot op grote hoogte met je eens. Rusland, toch een van de vijf landen met een permanente zetel, wil een tweestatenoplossing afdwingen.

Maar Israël loopt wel even hard mee en in sommige opzichten voorop met het bevorderen van de NWO.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... t-meer-in/

De NWO is ook geen complottheorie, maar gewoon een feit dat door Rutte en andere politici in de wereld gewoon openlijk is gezegd. Maar het is net als in de jaren 30 weer zo dat als je wilt dat mensen een gruwelijke waarheid niet geloven, dan moet je die gruwelijke waarheid gewoon hardop zeggen. Dat geloven de mensen nooit. Zo kwam Hitler aan de macht door gewoon te zeggen wat hij ging doen. En lange tijd geloofde niemand het. Daar heeft Max Frisch eens een boek over geschreven: Herr Biedermann und die Brandstifter. Vertaald: Meneer burgerman en de brandstichters. In dat stuk - oorspronkelijk geschreven als hoorspel - worden de burgers van een dorpje keer op keer opgeschrikt door brandweerwagens die in woonhuizen brand moeten blussen. In de krant lezen de mensen dan steeds dat brandstichters aan het werk zijn geweest. Op een dag bellen er twee brandstichters aan bij meneer Burgerman en zijn vrouw, en vragen om onderdak. De zolder van meneer Burgerman staat leeg maar hij heeft eigenlijk geen zin in vreemdelingen in zijn huis, vooral niet door al die branden die zijn gesticht. Bovendien ruiken de twee vreemdelingen naar benzine. De twee brandstichters weten in te spelen op het goedburgerlijk gevoel van meneer Burgerman en hem ertoe te manipuleren hen op zijn zolder te laten verblijven. Eenmaal binnen halen ze steeds meer jerrycans benzine naar binnen. Meneer Burgerman, die dus kan weten dat er iets niet klopt, vraagt dan waar ze mee bezig zijn en waar die benzine voor is. Ze vertellen hem gewoon wat ze gaan doen, maar meneer Burgerman lacht erom en lacht de mensen die hem waarschuwen uit. Op het eind van het hoorspel komen de twee zolderbewoners naar meneer Burgerman en vragen hem om lucifers. Hij geeft ze lucifers. Korte tijd later horen we de brandweer om de hoek komen.

Max Frisch heeft met dit werk verwezen naar de tijd dat iedereen kon weten wat Hitler ging doen maar het niet waar wilde hebben. Of hoe een dictator tot zijn gruwelijke daden kan komen omdat goede burgers het kwade niet willen zien.

https://youtu.be/mpzIvIVuY7o
Laatst gewijzigd door LordJava op 10 dec 2020 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 15:05

Dorpeling schreef:Inderdaad. Niet gevaccineerd worden wordt bijna gezien als kindermishandeling. Persoonlijk nooit ergens voor ingeent, alle kinderziekten tot kinkhoest en mazelen aan toe doorlopen en heb alles (jawel) overleefd. En mijn weerstand werkt tiptop. Dus nee, hier komt er ook dit keer al helemaal geen vaccin in waarvoor nu al besloten is een financiele compensatie te bieden voor eventuele lange-termijn gevolgen en de daaruit voortvloeiende schadeclaims. Maar dat meen ik ook al eerder gezegd te hebben.


Knap dat je lichaam dat zo goed kan hebben. Bij 1,5 miljoen coronadoden en een heleboel met langdurig / blijvend letsel was dat niet het geval. Knap dat je de mazelen overleefde, in 2000 stierven er nog ruim een half miljoen mensen per jaar aan. En er gaan nog steeds veel mensen aan dood omdat ze geen vaccin kunnen krijgen. Ruim 100 jaar geleden overleed een kwart van de kinderen voor hun 5e jaar. Ook in Nederland. Maar ach, waarom zouden we vaccins willen, je lichaam is sterk genoeg toch....


Omdat heel veel redenen. Niet zozeer voor mezelf dus, want ik draag ze (zeer bewust) toch weinig of niet. De gevolgen zijn dan ook voor mezelf.
Omdat ze gewoon ontzettend ongezond zijn, zoals ik eerder al noemde. Maar omdat ze toch verplicht worden, komen mijn pubers niet meer zonder masker de school in. Moeten ze hem urenlang op tijdens hun bijbaantje. En vervolgens hebben ze elke dag hoofdpijn en gaan ze gewoon opzien tegen school en werk. En dat is nog maar een enkel effect.
Er zijn er nog zoveel meer. Er wordt aan tig mensen de toegang geweigerd tot hun sociale burgerrechten, alleen maar omdat ze bezwaren hebben tegen een niet-werkend kapje. Er worden mensen uitgescholden, beledigd en geweigerd op grond van het niet willen of kunnen dragen van zo'n onding. Er worden mensen beboet, er worden mensen verraden, vermeden, weggezet als moordenaars.. is dat een samenleving die we willen?
'Ja maar, het is maar tijdelijk'.. wie zegt dat? Het beangstigd me bijna hoe volgzaam iedereen aan het worden is. De een mekkert dat het gewoon iets is wat je moet doen, en vervolgens mekkert iedereen met hem mee. En wee je gebeente als je iets anders zegt.. of doet.


De maatregelen zijn er voor je eigen veiligheid maar bovenal voor die van elkaar. En als mensen daar geen rekening mee willen houden wil ik wel dat daar boetes voor worden uitgedeeld. Net als dat ik dat wil voor verkeersovertreders die naast hun eigen leven dat van mij, mijn kinderen etc ook in gevaar brengen. En als ik iemand met asociaal weggedrag kan aangeven omdat die maling heeft aan andermans veiligheid doe ik dat ook met liefde ja.

Dan is maar net welke onderzoeken je wilt geloven. Ik realiseer me dat datzelfde voor mij geldt, maar de gevolgen van het dragen ervan komen gewoon overeen met wat ik binnen mijn gezin en daarbuiten veel hoor van 'gedwongen' dragers. Dus staaft me dat in mijn eigen opinie. Namelijk klachten als hoofdpijn, huiduitslag (veel meer pukkels) en jeuk, ongemak en stress, benauwd gevoel en hyperventilatie. Ik zie ze daarom niet als toevoeging, maar juist als extra last. En dat terwijl ze niet werken.


Ja het valt me wel op dat vooral de gedwongen dragers er heel veel zware klachten zijn, mensen die het vrijwillig doen hebben veel minder problemen. :-)


Dus jij vind het normaal dat minderjarigen met grof geweld tegen de grond gewerkt worden en een nekklem en boeien toegepast worden wanneer iemand zegt mee te willen werken?! Ik vind het boeiend om te zien hoeveel mensen begrip lijken te hebben voor acties die overeenkomen met de kenmerken van een politiestaat. En om te zien ook hoe de politie hiervoor (!) alle tijd lijkt te hebben, maar als je ze elders nodig bent er ineens grote tekorten zijn.


Als ze meerdere malen erop zijn aangesproken en de politie negeren, beledigen en niet willen luisteren lijkt het me prima dat ze worden gearresteerd. Bovendien laat het filmpje maar een deel zien van wat er gebeurd is, het liep al een stuk langer.

https://www.destentor.nl/nunspeet/burge ... ~a55c131e/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 15:10

LordJava schreef:Dat heeft niets met een complottheorie te maken. Het is gewoon biologie. Ik heb als professional gewerkt met mensen met autisme en met wetenschappers op dat gebied, en ben beter op de hoogte dan jij. Bij mensen die in de genen een zwakke schakelaar hebben voor autisme, kan door vaccinatie net dat zetje gegeven worden waardoor die zwakke schakelaar omgaat en autisme ontstaat. Van te voren is niet te weten bij wie welke schakelaars die bepaalde zwakte vertonen. Al die ouders die getuigen dat hun kind pas na vaccinatie autisme ontwikkelden, zijn dus niet gek en ook geen complotdenkers maar slachtoffers van de blinde volhing van de vaccinatieindustrie.

Het is niet zo dat omdat jij iets besproken zou hebben, jij daarin ook juist zit.


Haha ja natuurlijk. Omdat jij zo goed op de hoogte bent zijn alle expert het dus met je eens en is het verband tussen vaccins en autisme aangetoond... Oh nee wacht, het is precies tegenovergesteld. Er is geen enkel bewijs voor dit onzinverhaal. Het is op alle fronten onderzocht en naar het rijk der fabelen verwezen.

Maar jij hebt als "expert" die gewerkt heeft met mensen met autisme en wetenschappers natuurlijk inside information dit voor mij verborgen worden gehouden :D ](*,) :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 15:23

Marnix schreef:Haha ja natuurlijk. Omdat jij zo goed op de hoogte bent zijn alle expert het dus met je eens en is het verband tussen vaccins en autisme aangetoond... Oh nee wacht, het is precies tegenovergesteld. Er is geen enkel bewijs voor dit onzinverhaal. Het is op alle fronten onderzocht en naar het rijk der fabelen verwezen.

Maar jij hebt als "expert" die gewerkt heeft met mensen met autisme en wetenschappers natuurlijk inside information dit voor mij verborgen worden gehouden :D ](*,) :mrgreen:


Nee hoor Marnix, het staat gewoon in de wetenschappelijke vakliteratuur. Maar jij mag denken wat jij erover wilt denken. Is geen enkel probleem voor mij.

Jij zet mensen die er anders over denken als jij weg als complotdenkers. Zou ik jou nou weg moeten gaan zetten als goedburgerman? Dat is toch geen basis voor een gesprek? Waarom is dat sarcastische en neerbuigende nou nodig?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 15:40

LordJava schreef:Nee hoor Marnix, het staat gewoon in de wetenschappelijke vakliteratuur. Maar jij mag denken wat jij erover wilt denken. Is geen enkel probleem voor mij.

Jij zet mensen die er anders over denken als jij weg als complotdenkers. Zou ik jou nou weg moeten gaan zetten als goedburgerman? Dat is toch geen basis voor een gesprek? Waarom is dat sarcastische en neerbuigende nou nodig?


Omdat je niet eerlijk bent. Er staat niet in wetenschappelijke vakliteratuur: Vaccinaties zorgen voor autisme (maar dat willen we voor de wereld verborgen houden). We hoeven het niet op alle fronten eens te zijn maar ga niet liegen en dingen die niet waar zijn roepen om je gelijk te halen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 15:41

Marnix schreef:Omdat je niet eerlijk bent. Er staat niet in wetenschappelijke vakliteratuur: Vaccinaties zorgen voor autisme (maar dat willen we voor de wereld verborgen houden). We hoeven het niet op alle fronten eens te zijn maar ga niet liegen en dingen die niet waar zijn roepen om je gelijk te halen.


Dat zijn dingen die jij zelf doet. Je verdraait daarbij zoals inmiddels al gewoonlijk mijn berichten om je gelijk te halen. Jammer want je hebt er jezelf alleen maar mee. Van mij mag jij je gelijk hebben. Gelukkig zul je er niet mee worden. Suit yourself.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2020 15:51

LordJava schreef:Dat zijn dingen die jij zelf doet. Je verdraait daarbij zoals inmiddels al gewoonlijk mijn berichten om je gelijk te halen. Jammer want je hebt er jezelf alleen maar mee. Van mij mag jij je gelijk hebben. Gelukkig zul je er niet mee worden. Suit yourself.


Ik kan je naar genoeg wetenschappelijke onderzoeken verwijzen die onderbouwen dat er geen verband is vaccinaties en autisme. Als jij als expert dan even drie onderzoeken uit wetenschappelijke vakliteratuur wil vermelden waarin wordt aangetoond dat er wel degelijk verband zit tussen vaccinaties en autisme klopt je statement en kunnen we erover verder praten. Het enige wat je hoeft te doen is wat je zegt onderbouwen. Dat moet wel lukken denk ik he.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor LordJava » 10 dec 2020 16:09

Marnix schreef:Ik kan je naar genoeg wetenschappelijke onderzoeken verwijzen die onderbouwen dat er geen verband is vaccinaties en autisme. Als jij als expert dan even drie onderzoeken uit wetenschappelijke vakliteratuur wil vermelden waarin wordt aangetoond dat er wel degelijk verband zit tussen vaccinaties en autisme klopt je statement en kunnen we erover verder praten. Het enige wat je hoeft te doen is wat je zegt onderbouwen. Dat moet wel lukken denk ik he.


Ik heb je al aangegeven hoe het werkelijk in elkaar steekt. Wat betreft de relatie autisme en vaccinatie, die is dezelfde als de relatie kanker en milieu. Als er een zwakke schakelaar aanwezig is in het genetisch materiaal, dan kan op zijn minst niet uitgesloten worden dat vaccinatie de druppel is die de genetische schakelaar doet omslaan. Dat is de werkelijke stand van zaken en de aanwijzingen dat dit het geval kan zijn zijn er legio. Alles wat anderen onderbouwen doe jij af als onzin, complottheorie, en dergelijken, het is maar welke wetenschappelijke literatuur je raadpleegt en de salonfähige kun jij daar dan weer tegenover gaan zetten en dan kun je daar ellenlang op doorzuigen. Dat steekspel voed ik niet, leid alleen maar af van waar het werkelijk om draait. Machtsgeilheid. In dit land is het tot nog toe zo dat iedereen zijn eigen keuze maakt wat betreft de griepprik. En voor covidgriep zijn er verschillende meningen en visies. De jouwe kennen we ook.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2020 16:41

LordJava schreef:Malaria doormaken is wel even wat anders dan de covidgriep. Van de laatste merken de meeste mensen helemaal niets.


Of je gaat er aan dood zoals de broer van een vriendin van mij. en nog 300.000+ anderen in deze buurt.

De relatie autisme en vaccinatie is daar een voorbeeld van.


Echt waar? Zijn er nog steeds mensen die dit geloven? Er IS helemaal geen relatie tussen autisme en vaccins. Dat is ondertussen al honderden malen weerlegd en het oorspronkelijke "onderzoek" van Andrew Wakefield is ontmaskerd als frauduleus broddelwerk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten