Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2021 08:28

lammetje schreef:Ik vraag me ook veel af wat betreft overlijden na vaccinatie (er zijn in een paar weken tijd meerdere onverwachte, onverklaarbare overlijdens geweest in het vp huis waar ik werk, ook bij mijn vriendin zijn er 3 van de 10 onverwacht overleden op de groep in de week na vaccinatie) maar ik heb ook mijn vraagtekens bij xander nieuws. Ik geloof namelijk niet dat bijvoorbeeld een auto immuun ziekte al zo snel openbaar komt na het toedienen. Als je ziet hoe lang ze er over doen om zoiets op te sporen, soms is iemand 2 jaar aan het dokteren voor dit eruit komt. Ik geloof niet dat het dan nu opeens binnen een jaar bij zoveel mensen bevestigd is.

Je zei onlangs toch dat de meeste mensen in de huizen waar jij werkt niet gevaccineerd waren?
Als 30% zou overlijden kort na de vaccinatie zou dat echt wel onderzocht worden.

Sterker nog, toen een klein (maar potentieel dodelijk) risico op trombose ontdekt werd bij AZ is de campagne meteen stilgelegd (en niet alleen in NL).
Daarmee krijg je toch het vermoeden dat (hoewel de druk op vaccinatie inderdaad erg hoog is) veiligheid nog steeds op 1 staat.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 29 jun 2021 09:00

Oude mensen overlijden soms helaas. Als mensen een vaccin verdacht vinden zullen ze overlijdens al snel aan het vaccin gaan linken en dingen roepen als "de mensen vallen opeens bij bosjes neer nu ze ingeënt zijn". Maar als dat het geval is moet dat in de oversterfte-cijfers ook gewoon terug te zien zijn. Daar worden namelijk de sterftecijfers zichtbaar zonder dat er een reden aan wordt gekoppeld.

StillAwake schreef:Vaccinatiegraad in Engeland is inderdaad vrij hoog (ik heb afgelopen dagen in het VK gezeten, maar de meeste mensen die ik er over gesproken heb hadden nog maar 1 prik te pakken (AZ), ik heb alleen geen idee of dat voor heel het VK geldt, of alleen voor Schotland).
De Deltavariant lijkt om zich heen te grijpen onder mensen die niet, of niet volledig, gevaccineerd zijn.

Dat is althans wat in Schotse media gemeld werd.


In het VK heeft 66,1% van de bevolking een prik gehad en 48,7 procent is volledig gevaccineerd. (In Engeland is dat 66,4 om 48,8 procent)
In Nederland 53,9 om 31,6 procent.

Maar zoals we weten beschermt AstraZeneca wat minder goed tegen besmettingen, 60-80 procent dus de kans dat je alsnog besmet wordt is gewoon groter (en bij geen enkel vaccin is die 0) Naast niet-besmette mensen zijn het dus ook soms mensen met 1 prik en zelfs met 2 prikken maar per prik neemt die kans wel flink af. Daarnaast zie je in de ziekenhuiscijfers en sterftecijfers dat er ondanks het toenemende aantal besmettingen het sterftecijfer heel laag blijft en er ook niet zoveel mensen worden opgenomen in het ziekenhuis want met AZ is de kans dat je alsnog corona krijgt nog wel redelijk aanwezig maar de kans dat je het krijgt en er dan ook erg ziek van wordt is heel klein.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 29 jun 2021 09:54

Het bijzonder invloedrijke en gerespecteerde wetenschappelijke tijdschrift Nature heeft een studie gepubliceerd waaruit blijkt dat mensen die ingeënt zijn met de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech of die van Moderna, waarschijnlijk jarenlang en misschien zelfs voor de rest van hun leven beschermd zijn tegen (de extreme gevolgen van) het coronavirus.


Bron.DDS

Kijk dit is nou weer is goed nieuws in deze samenleving van grijs en grauw.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 jun 2021 14:00

StillAwake schreef:Je zei onlangs toch dat de meeste mensen in de huizen waar jij werkt niet gevaccineerd waren?
Als 30% zou overlijden kort na de vaccinatie zou dat echt wel onderzocht worden.

Sterker nog, toen een klein (maar potentieel dodelijk) risico op trombose ontdekt werd bij AZ is de campagne meteen stilgelegd (en niet alleen in NL).
Daarmee krijg je toch het vermoeden dat (hoewel de druk op vaccinatie inderdaad erg hoog is) veiligheid nog steeds op 1 staat.


Klopt ik werk op meerdere locaties. Zo'n 10 uur in de week bij een grote organisatie, 2 tot 4 nachten per maand kleinschalig reformatorisch huis. Verder thuiszorg. Voordeel van zelfstandigheid, je kunt zelf bepalen waar en hoeveel je werkt. Nu ik 30 uur per week werk ben ik heel blij met deze afwisseling. Ik hou wel van een beetje verandering, en het is juist heel leuk om te zien hoe verschillend al die huizen zijn en hun aanpak met corona. Ene is heel streng en strikt, ander wat vrijer binnen de afspraken van de overheid. En de derde zo slecht dat ik na 3 diensten heb gezegt dat ik niet meer kom. Covid afdeling zonder voldoende duidelijkheid wat schone en vuile ruimte is, geen goede bescherming. Geen wonder dat het hele vaste team thuis zat met.... Corona 8-[
Heerlijk die keus, ik wil nooit meer anders.

Onderzoek naar de doodsoorzaak bij ouderen wordt bijna niet gedaan. Ze wonen tenslotte in het verpleeghuis, niet voor niets.... Oud, mankeren van alles... Ik denk dat je schrikt als je alle verpleeghuizen afgaat om te inventariseren wat het sterftecijfer is in de 2 weken na vaccinatie tov 2 jaar eerder dezelfde tijd zonder corona.

En zo was het met corona ook. Er is 30% overleden op 1 afdeling waar ik werkte. Dat is heftig, binnen 14 dagen zoveel mensen te verliezen. In die tijd was ik ook gevraagd bij de springen op een andere locatie, daar is misschien uiteindelijk wel 50% overleden in 3 weken tijd. En de meest zieke, terminale patiënt daar heeft corona overleefd. Pas 2 weken nadat de afdeling weer schoon was verklaard is die persoon overleden. Het is denk ik ook maar net hoe je lichaam erop reageert. En zo is het met het vaccin ook. Ene heeft nergens last van, de ander wordt doodziek. En sommigen overlijden.

Wat ik daarmee wil zeggen, je werkt met kwetsbare mensen. De ene is overleden aan corona, een ander kort na toedienen van vaccinatie. Bij beide gevallen is waarschijnlijk de ouderdom de oorzaak dat het lichaam het niet aankon. Na vaccinatie wordt er niets mee gedaan en na corona is het de schuld van corona. Ik vind dat lastig te verklaren.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 jun 2021 14:08

Mortlach schreef:https://www.nytimes.com/2021/06/28/health/coronavirus-vaccines-immunity.html

Immuniteit door Moderna- en Pfizer-vaccins waarschijnlijk blijvend! Dat is natuurlijk geweldig nieuws. Als de varianten een beetje meewerken, denken de onderzoekers dat er géén boosters nodig zullen zijn.


Zonde van de investering die ze hebben gedaan door zoveel extra vaccins te regelen.

Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...

[-X

Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2021 14:37

lammetje schreef:Zonde van de investering die ze hebben gedaan door zoveel extra vaccins te regelen.

Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...

[-X

Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.


Dat trollen siert je niet. Maar verder vind ik je eerste zin "zonde van..." veel veelzeggender. Wekenlang was het motto dat vaccins maar tijdelijk zouden werken en dat het elke 3 maanden bijprikken zou worden. En dat blijkt nu dus gewoon niet waar. Maar omdat er absoluut niets goeds mag zijn aan dat vaccin, moet er dus wel iets negatiefs worden gevonden bij wat gewoon absoluut geweldig nieuws is. "Wèèè, nou kost het te veel!" Doe eens niet zo zuur. Wees blij dat we in landen wonen waar het geld ervoor is. En wees blij dat die landen hun overschotten kunnen weggeven aan de landen die dat geld niet hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2021 15:09

lammetje schreef:Zonde van de investering die ze hebben gedaan door zoveel extra vaccins te regelen.

Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...

[-X

Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.

jij zit zo vast in een anti-vaccin denken dat je werkelijk weigert te erkennen dat vaccineren de oplossing voor een hoop problemen is.
Niet alleen voor corona trouwens...
Maar, ik ben heel blij voor je dat je toch wel weer wat negatiefs ontdekt hebt, anders was het helemaal zulk zuur nieuws geweest. Nu kun je nog even genieten van de troon van het Eigen Gelijk.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 jun 2021 17:25

Ik zit inderdaad vreselijk vast in het anti vaccineren. Juist deze reacties verdiepen de wortels.
Maar gelukkig.... Ik kan zelf denken en beslissen. Daar heb ik geen Facebook voor nodig of kritisch prikken. Je voelt zelf of iets goed is voor je lichaam. Net zoals ik bepaalde voeding gewoon mag laten staan, geen medicatie gebruik als het niet noodzakelijk is etc. Er zouden minder doden vallen als iedereen daar eens een beetje op let. Maar nee, dat is niet belangrijk. Zit je aan de chemotherapie dan moet je vooral veel zoet eten, waterijsjes vol suiker bijvoorbeeld. Zou je minder last van bijwerkingen hebben... Nooit nagedacht dat kankercellen juist groeien van suiker :-k en zo zit de hele gezondheidszorg vast in hun eigen bubbel. En zoveel mensen die niet beter weten en er lekker in mee gaan.

Weet je, net zoals ik het risico zelf wil lopen op ziektes door mezelf niet te vaccineren en mijn kinderen zelf de keus geef. Zo moet iedereen die niet gezond leeft ook zelf de risico's dragen van die gevolgen. Ik ga toch ook geen campagne voeren om bepaalde voeding uit de schappen te krijgen :-k

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2021 18:47

lammetje schreef:Ik zit inderdaad vreselijk vast in het anti vaccineren. Juist deze reacties verdiepen de wortels.


Ooh, nou is het mijn schuld en die van StillAwake? Ik dacht juist dat je zelf kon denken en beslissen...

Zit je aan de chemotherapie dan moet je vooral veel zoet eten, waterijsjes vol suiker bijvoorbeeld. Zou je minder last van bijwerkingen hebben... Nooit nagedacht dat kankercellen juist groeien van suiker :-k en zo zit de hele gezondheidszorg vast in hun eigen bubbel. En zoveel mensen die niet beter weten en er lekker in mee gaan.


En waar denk je dat je normale cellen precies op draaien? Dat is toch echt glucose hoor.

https://www.cancer.ca/en/prevention-and ... ?region=on
https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... t-20044714
https://www.mdanderson.org/publications ... 89835.html

Als je veel suiker eet, is de kans op overgewicht groter en dat vergroot de kans op het ontstaan van bepaalde kankers. Het heeft voor zover bekend geen effect op de groei van bestaande kankercellen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 jun 2021 22:45

Mortlach schreef:
En waar denk je dat je normale cellen precies op draaien? Dat is toch echt glucose hoor.



Glucose en geraffineerde suikers, dat is toch wel een verschil hé. Anders zou iemand die volledig suikervrij eet niet kunnen leven.

Je bent wat je eet, maar dat hoort in dit topic niet thuis.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2021 23:27

lammetje schreef:Glucose en geraffineerde suikers, dat is toch wel een verschil hé. Anders zou iemand die volledig suikervrij eet niet kunnen leven.


Nee, het wordt allemaal omgezet in glucose voordat het in de cellen terecht komt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 07:30

lammetje schreef:Ik zit inderdaad vreselijk vast in het anti vaccineren. Juist deze reacties verdiepen de wortels.
Maar gelukkig.... Ik kan zelf denken en beslissen. Daar heb ik geen Facebook voor nodig of kritisch prikken. Je voelt zelf of iets goed is voor je lichaam. Net zoals ik bepaalde voeding gewoon mag laten staan, geen medicatie gebruik als het niet noodzakelijk is etc. Er zouden minder doden vallen als iedereen daar eens een beetje op let. Maar nee, dat is niet belangrijk. Zit je aan de chemotherapie dan moet je vooral veel zoet eten, waterijsjes vol suiker bijvoorbeeld. Zou je minder last van bijwerkingen hebben... Nooit nagedacht dat kankercellen juist groeien van suiker :-k en zo zit de hele gezondheidszorg vast in hun eigen bubbel. En zoveel mensen die niet beter weten en er lekker in mee gaan.

Weet je, net zoals ik het risico zelf wil lopen op ziektes door mezelf niet te vaccineren en mijn kinderen zelf de keus geef. Zo moet iedereen die niet gezond leeft ook zelf de risico's dragen van die gevolgen. Ik ga toch ook geen campagne voeren om bepaalde voeding uit de schappen te krijgen :-k

Helemaal prima dat jij zelf het risico wilt lopen op bepaalde ziektes, maar ik vraag me toch af heo je dat dan in verband kunt brengen met "jezelf niet in gevaar brengen".
Nog afgezien van het gegeven dat je door jezelf niet te vaccineren ook anderen in je omgeving in gevaar brengt, mensen bij wie om welke reden dan ook een vaccin geen bescherming biedt.

En je noemt jezelf kritisch, en zelf denkend, maar ik heb nog in geen enkel topic een onderbouwde redenatie gevonden van jouw aversie tegen vaccinaties.
Alleen verhalen van menzen in je omgeving bij wie een vaccinatie (geen Covid19 vaccin) niet 100% het juiste effect had.
En neem van mij aan: als je zegt "gewetensbezwaard" snap ik dat niet, maar accepteer ik dat als geldige reden.

En wat je stelt over voedsel: inderdaad is het goed om te letten op wat je eet.
Dat kankercellen groeien van suiker was mij onbekend, en een korte zoektocht op internet gaf ook neit de indruk dat dat speelt: heb je daar een bron voor?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 30 jun 2021 07:36

lammetje schreef:Zonde van de investering die ze hebben gedaan door zoveel extra vaccins te regelen.

Of zou corona gewoon niet bestaan hebben en zeggen ze nu dat het zo goed helpt allemaal...

[-X

Oh nee, dat is natuurlijk erg complottheorie achtig, maar toch krijg ik bij jullie altijd het gevoel om zoiets te schrijven. Jullie reageren altijd zo leuk op zulke posts.


Zeg je nu werkelijk dat covid verzonnen is? :shock:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2021 07:39

ajl schreef:Zeg je nu werkelijk dat covid verzonnen is? :shock:

"zelf denken" noemt men dat ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 30 jun 2021 07:50

StillAwake schreef:"zelf denken" noemt men dat ;-)


Bizar! Ik heb er geen enkele moeite mee als mensen kritisch zijn op overheidsbeleid, maar zeggen dat het niet bestaat vind ik echt waanzin.

Standpunten dat tumoren groeien van suikers komen uit dezelfde hoek als vaccinaties veroorzaken autisme, e-nummers zijn giftige stoffen, E-621 is verslavend etc.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

cron