Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2021 17:41

benefietdiner schreef:Ja zeker. Vervolgens feliciteer ik de vereniging tegen de kwakzalverrij met hun kritiek uit eigen kring.
Zo zei Marcel Levi, arts en voormalig voorzitter van het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam, in Medisch Contact van 16 oktober 2014: "Als een soort van Spaanse inquisitie werpt de vereniging deze personen zonder enige objectief proces of zelfs enige vorm van hoor- en wederhoor als heksen op de brandstapel."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigin ... akzalverij
https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... l-levi.htm

De vereniging tegen kwakzalverij aanpakken in plaats van de dor hen genoemde punten te weerleggen.
Komt niet heel sterk over.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2021 17:44

lammetje schreef:Dat van die 9 van de 10 gevaccineerden stond gewoon op nos hoor
Excuus, was het ad

https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... ~a8052fe7/

Dat gaat om één ziekenhuis. Als je naar alle ziekenhuizen kijkt is het beeld toch echt anders.
En niet alleen bij ons, ook in Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Belgie, Frankrijk, het VK en Zweden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 25 okt 2021 18:08

StillAwake schreef:Dat gaat om één ziekenhuis. Als je naar alle ziekenhuizen kijkt is het beeld toch echt anders.
En niet alleen bij ons, ook in Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Belgie, Frankrijk, het VK en Zweden.


Het ging om de bron waarop het stond, komt niet van fake nieuws sites ofzo.

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Kvinna » 25 okt 2021 18:29

lammetje schreef:Het ging om de bron waarop het stond, komt niet van fake nieuws sites ofzo.
Dat krantenstuk ging over tachtigplussers, die opgenomen waren wegens corona, maar ze lagen niet op de IC.
Het is te verdedigen dat ze, als ze niet gevaccineerd waren, wel op IC hadden gelegen - of erger.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2021 18:40

lammetje schreef:Het ging om de bron waarop het stond, komt niet van fake nieuws sites ofzo.


Natuurlijk is het geen fake news. Het kan ergens gebeuren. Maar je kan niet na de verkiezingen zeggen: VVD gewonnen? Ik hoor anders dat de SGP is de de grootste in Barneveld is geworden! Waarom gaan mensen die kritisch zijn op vaccinwren dan wel de incidentele voorbeelden aanhalen van ziekenhuizen waar een meerderheid van de patienten wel is gevaccineerd als de landelijke en wereldwijde trend het tegenovergestelde laat zien? Natuurlijk kloppen die cijfers maar dat zegt verder toch niks?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2021 22:38

Talmid schreef:Joepie, Talimd is er weer eens, dit tot vreugde of verdriet? Maakt mij niet uit hoor.
Onze dochter is zwanger en hoopt met Gods zegen in februari te bevallen. Echter, nu mijn discussiepunt of inbreng, het Isala ziekenhuis in Zwolle gaat een onderzoek insstellen naar het grote aantal vroeg geboorten, en dan gebeurt dit vooral bij gevaccineerden.


Laat me raden het komt wel 70-80 procent voor bij mensen die wel zijn gevaccineerd dan niet?

Ten 2e: bij het Lareb van mevr Kant, komen veel meer meldingen binnen over "ernstige" bijwerkingen na vaccinatie tegen Covid-19.


Heb je gelezen wat Lareb daar zelf over zeg? Daar kan je een bijwerking melden zonder dat er een verband is aangetoond. Als je een prim hebt gehad en vervolgens krijg je iets kan je dat daar melden. Vervolgens wordt gekeken of er een verband is. Maar wat jij doet is van tevoren dat verband maar vast vastleggen. Binnen een maand na vaccinatie hebben zoveel mensen een hartaanval gehad. Of een longembolie. Alleen voordat er vaccinaties waren kregen er ook al mensen een hartaanval of een longembolie. Maar wat Lareb niet doet doe jij wel, dat gewoon doodleuk opeens aan het vaccin toewijzen. En als de media het bij de feiten houden verwijt je ze dat je die verhalen daar niet hoort. Logisch want het zijn geen feiten, het zijn geruchten. En media zijn geen tabloids.

Ten 3e: Een dochter van een predikant meldde vorige week aan haar vader dat zij sinds haar vaccinatie, al 4mnd geen menstruatie heeft gehad.( niet zwanger)
Dit zijn, beste mensen, toch verhalen die de media niet/nauwelijks halen en dewelke door velen in de "doofpot" worden geschoven omdat het nu eenmaal niet past in de strategie van Rutte/ deJong en kornuiten.


Als het feiten zijn halen ze de media wel. Maar dit zijn geen feiten. Je zoekt spijkers bij laag water en vervolgens ga je anderen verwijten dat je het nergens anders hoort. Klopt. Als je een roddel in de Privé leest haalt het de media ook niet als het feitelijk niet juist is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 26 okt 2021 07:53

lammetje schreef:Het ging om de bron waarop het stond, komt niet van fake nieuws sites ofzo.

Niemand claimt dan ook dat het fake news is, maar door dit soort getallen meer waarde te geven dan ze hebben kun je van het meest serieuze nieuws fake-news maken.
Het is dus in dit geval gebaseerd op accurate gegevens (dat nemen we in elk geval aan), maar als dit wordt voorgespiegeld als zijnde relevante info voor heel Nederland is het toch fake-news geworden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 26 okt 2021 08:03

Zeldzaam maar toch nog wel wijze mensen daar in dat OMT die het juist probleem laten zien.

Arts-microbioloog: ‘Zorgcapaciteit moet omhoog, want ziektelast wordt substantieel hoger’
Het is niet ondenkbaar dat in de toekomst jaarlijks pakweg tienduizend Nederlanders met corona in het ziekenhuis belanden, zegt OMT-lid Jan Kluytmans. Daarom moet vooral in de winter de zorgcapaciteit structureel omhoog. ‘Het piept en het kraakt’.
https://www.ad.nl/gezond/arts-microbiol ... ~ac2bda1a/

Ook zoals elbert schreef.
elbert schreef:- het echte probleem is dus de geringe capaciteit van de Nederlandse ziekenhuizen. Die ziekenhuizen kunnen het zonder corona al nauwelijks aan en met corona worden ze net over het randje geduwd. Maar daar wil de politiek het niet over hebben, want dat is hun verantwoordelijkheid. Die legt de bal liever neer bij de kleine minderheid van de bevolking die zich niet heeft laten vaccineren.


Kabinet weet: we gaan mensen heel erg boos maken, kopt het AD.
Makkelijke oplossingen zijn er niet, verzucht minister Hugo de Jonge.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-weet ... ~ad5a0a76/

Het getuigd allemaal van onvermogen en miscommunicatie met zo’n minister.
Het gaat de zelfde kant op als de toeslagenaffaire.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 26 okt 2021 08:12

Marnix schreef:

Als het feiten zijn halen ze de media wel. Maar dit zijn geen feiten. Je zoekt spijkers bij laag water en vervolgens ga je anderen verwijten dat je het nergens anders hoort. Klopt. Als je een roddel in de Privé leest haalt het de media ook niet als het feitelijk niet juist is.


Het haalt de media wel...
https://www.ad.nl/binnenland/menstruati ... ~a603afe5/

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 26 okt 2021 08:14

Antoon75 schreef:Eerlijk gezegd hoop ik ook dat de nieuwe regels dan alleen voor ongevaccineerden gaan gelden. Dan komen we er namelijk achter of het vaccineren echt de weg is waarmee we uit deze pandemie gaan komen.

De aap zal uit de mouw komen, ik vrees ten nadele van overheid en media

Over aap uit de mouw komen gesproken: uit bovenstaande blijkt dat je hele betoog niet gedreven wordt door wat er feitelijk aan de hand is, maar door wat je graag werkelijkheid zou willen zien worden.
Enerzijds wordt er bij voorbaat al over geklaagd dat ongevaccineerden vast en zeker gediscrimineerd zullen worden, omdat de regels vast en zeker alleen voor hen zullen gaan gelden, en anderzijds is hier opeens die vurige wens dat die nieuwe regels inderdaad alleen voor de ongevaccineerden gaan gelden. Dat is vals spel.

Maar de motieven zijn duidelijk:
- Zo krijgt men munitie in handen om het beleid weer helemaal af te branden onder het uitroepen van: "Zie je wel, ik wist het!"
- En zo blijft ook het vuur van de onrust brandend. Laten ze maar lekker over de grens van het toelaatbare gaan, dan wordt de boosheid alleen maar groter; dat is precies wat we willen.

Al met al krijg ik hier de indruk dat dit soort klagers erg onbetrouwbaar zijn en verre van eerlijk. Ze hebben belang bij meer onvrede, meer onrust, meer polarisatie. Want alleen dan kunnen ze een vruchtbare bodem vinden voor de valse suggesties waarmee zij de samenleving willen opstoken. Het gaat ze niet om het oplossen van de crisis, maar om zelf te schitteren met een alternatief verhaal waarvan de waarheid glorieus aan het licht wordt gebracht. "Laat het maar helemaal fout gaan, als ik dan maar gelijk krijg", beluister ik nu.

Dat is zeer ondermijnend en destructief.

Bovendien, de werkelijkheid gedraagt zich niet volgens onze vurige wensen. Er is geen toverstafje waarmee je de feiten plotseling kunt ombuigen in de richting die je zelf graag wilt. We moeten de werkelijkheid in al z'n weerbarstigheid open en eerlijk tegemoet treden, de feiten niet verdoezelen, maar daarnaar handelen en ons niet in slaap laten sussen door de sirenezang van wensdenkers.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 26 okt 2021 08:17

Dit verbaasd me. Eerst de media opzoeken om te klagen over ongevaccineerden die ervoor zorgen dat er operaties uitgesteld worden en nu opeens gaan staken.

https://nos.nl/artikel/2403139-weer-gee ... or-staking

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook zeker dat er iets moet gebeuren, maar dit gaat ten koste van patiënten. Het is dan misschien maar één dag, als er zoveel inhaal zorg is, waarom dan hiervoor kiezen...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 26 okt 2021 08:48

gravo schreef:Enerzijds wordt er bij voorbaat al over geklaagd dat ongevaccineerden vast en zeker gediscrimineerd zullen worden, omdat de regels vast en zeker alleen voor hen zullen gaan gelden, en anderzijds is hier opeens die vurige wens dat die nieuwe regels inderdaad alleen voor de ongevaccineerden gaan gelden. Dat is vals spel.


gravo


Laat ik voorop stellen dat ik het inderdaad goed vind als alleen ongevaccineerden bepaalde regels zouden krijgen nu de besmettingen weer oplopen. Ik heb daar geen moeite mee, behalve als ik me moet laten testen als ik naar de supermarkt wil of de scholen dicht gaan voor niet gevaccineerden.
Afstand houden doe ik automatisch al, mondkapjes op tijdens de zorg is nog steeds verplicht voor iedereen bij de meeste zorginstellingen (blijf erbij dat je ze wel goed moet gebruiken dus voor scholieren hoeven ze het echt niet weer in te stellen) testen voor toegang moeten we al... Dus eerlijk gezegd vraag ik me wel af wat ze nog meer kunnen, maar dat zullen we volgende week horen.
En ja, ik ben oprecht benieuwd wat er gaat gebeuren als er alleen nog gevaccineerden over straat mogen. Dat is niet haalbaar natuurlijk, maar ik roep al vanaf de zomer dat er weer een golf gaat komen, dat we weer gedeeltelijk in lockdown gaan. Niet omdat het vaccin niet werkt, maar wel omdat het vaccin gedeeltelijk is uitgewerkt. En dan liggen er misschien vooral niet gevaccineerden, maar dan is de vraag wel, komen die besmettingen alleen bij niet gevaccineerden vandaan? Juist als je gevaccineerd bent, heb je minder snel klachten maar draag je het nog wel over als je ziek bent. De kans is kleiner maar omdat er nergens getest hoeft te worden, maar zouden er verhoudingsgewijs niet meerdere per dag in drukke gelegenheden rondlopen?

Handhaven op regels voor niet gevaccineerden is niet haalbaar zeggen ze, ik ben heel benieuwd wat er volgende week uitkomt. Tegelijkertijd maak ik me zorgen om nog meer tweedeling, als iedereen dezelfde regels krijgt, worden er inderdaad veel mensen boos. Iedereen die voor de vrijheid zijn vaccin heeft genomen, deed dit dus 'voor niks'
Daarom vind ik de opmerking dat je alleen door vaccinatie uit deze pandemie kunt komen niet reël.

Als je puur naar cijfers kijkt van besmettingen en ziekenhuis opnames naast het percentage gevaccineerden, hoe komt het dan dat deze cijfers zo hoog zijn? Je zou denken dat die grofweg 20-30% zonder vaccinatie nooit voor zo'n hoog cijfer kan zorgen. Want van die 20-30% ongevaccineerden zijn er ook al heel veel die in de eerste of tweede golf besmet zijn geweest. :-k

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 26 okt 2021 09:37

StillAwake schreef:Met de kennis van toen leek dat inderdaad een reeel scenario, en een punt aan de horizon.
Dat er nu een 4e golf lijkt te komen: Da's waar, maar dat was toen nog niet te voorzien.
Ergens is het juist te prijzen dat de beleidsmakers gevoelig zijn voor voortschrijdend inzicht, het was gekker geweest als ze eigenwijs voet bij stuk hadden gehouden (wat eerder dit jaar rond een avondklok bijvoorbeeld wél gebeurde).
Marnix schreef:Zo zag het er toen ook wel een beetje uit, alleen zijn de zaken wel wat veranderd. Achteraf (altijd makkelijk praten) had hij beter kunnen zeggen: We zijn er nog lang niet vanaf. Of je daar echt gelukkiger van was geworden vraag ik me wel weer af :) En vergeleken met toen is er nog steeds een hoop meer mogelijk dan toen. Maar welk punt wil je hier precies maken? Of wil je gewoon even teleurstelling ventileren omdat het langer duurt dan we allemaal hoopten?
"Voortschrijdend inzicht" is de term die wordt gebruikt om het gebrek aan regerend vooruitzien te maskeren. Daar is onze regering toch voor aangenomen om verder te kijken dan de waan van de dag? Maar nu wordt er niet geregeerd, maar gereageerd.
Dat zorgt inderdaad voor frustratie en dat ontken ik ook zeker niet dat dit bij mij meespeelt, maar het is wel frustratie omdat we een regering hebben die zelfs de meest elementaire dingen niet ziet die een blind paard wel ziet. Zo schreef ik op 14 april al het volgende:
elbert schreef:Wat als corona, net als de griep, nooit helemaal weg gaat? Dat lijkt me namelijk het meest waarschijnlijk. Een gewone verkoudheid is namelijk ook een vorm van corona (niet zo erg als COVID-19 uiteraard) en daar zijn we ook nooit van af geraakt. Waarom zou dat voor COVID-19 opeens anders zijn? Ik denk dus A) dat COVID-19 er in 1 of andere variant altijd wel zal zijn (ja, ook als je gevaccineerd bent kun je COVID-19 krijgen!) en B) dat er dus ook maatregelen zullen blijven. We kunnen het er lang en breed over hebben dat de maatregelen maar een tussenfase zijn, maar dat is gebaseerd op de gedachte dat COVID-19 maar tijdelijk aanwezig zal zijn. Nou, dat moeten we nog maar zien natuurlijk.
Ik ben daar in elk geval lang niet zo optimistisch over als alle politici (en mensen die hen geloven) die zeggen dat we vlakbij de eindstreep zijn. Er is misschien helemaal geen eindstreep.
en schreef ik op 15 september dit:
elbert schreef:Mijn voorspelling is dat het aantal besmettingen tegen die tijd fors gestegen is omdat grote groepen mensen in slecht geventileerde ruimten dicht bij elkaar zijn geweest. Wat dat betreft hoeven we maar naar Israel te kijken: het land met een hoog aantal vaccinaties en (gisteren) een recordaantal besmettingen. Het kabinet zal op 1 november concluderen dat het aantal besmettingen te hoog is om de maatregelen te versoepelen. Sterker nog: waarschijnlijk worden die maatregelen weer strenger gemaakt. Van die coronapas komen we deze winter dus zeker niet af en mogelijk pas met sint-juttemis.
Precies dat zien we nu gebeuren. Het kabinet zegt: "oei, die cijfers stijgen sneller dan verwacht, dat hadden we niet zien aankomen".
Waarom zag een absolute nono als ik dat in april en september dan al wel?
Ik praat dus niet gemakkelijk achteraf, maar ik zag de bui al hangen. Het is in dit geval heel frustrerend om gelijk te krijgen.
StillAwake schreef:De druk op de zorg neemt weer toe (voornamelijk door ongevaccineerden, hoe makkelijk het ook is om er precies 1 ziekenhuis uit te halen waar de cijfers anders zijn...),
Ik heb er in dit topic inderdaad eentje genoemd (in Nijmegen) en kan er nu een tweede aan toevoegen (het ziekenhuis in Maastricht): "8 op de 10 COVID patienten zijn gevaccineerd". Ik wil nu eerst de cijfers van alle ziekenhuizen zien voordat ik geloof dat deze 2 ziekenhuizen een uitzondering zijn.
In Belgie is namelijk in alle ziekenhuizen 55% van de COVID patienten gevaccineerd. Van de 614 patienten die er van 12 tot 18 oktober zijn opgenomen, zijn er 337 gevaccineerd. Er zit een foutmarge van 19% op, dus het zou ook zo maar rond de 70% kunnen zijn. Je ziet dus dat het percentage gevaccineerden dat in het ziekenhuis terechtkomt stijgt. We zien ook dat het ook bij gevaccineerden vooral de ouderen zijn die in het ziekenhuis komen.
De Nederlandse cijfers lopen wat dat betreft achter (die zijn veelal gebaseerd op de zomerperiode).
Dus voordat we Hugo de Jonge opnieuw op zijn blauwe ogen geloven voordat we erachter komen dat er toch dingen niet kloppen, moeten we nu eerst maar eens alle cijfers van alle ziekenhuizen opvragen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2021 10:37

lammetje schreef:Het haalt de media wel...
https://www.ad.nl/binnenland/menstruati ... ~a603afe5/


Het ging om een totaal van verschillende zaken waarbij een te snelle conclusie wordt getrokken. Ik heb nog nergens gelezen: "Vaccinaties aantoonbaar de oorzaak van heel veel nieuwe menstruatieproblemen."

lammetje schreef:Laat ik voorop stellen dat ik het inderdaad goed vind als alleen ongevaccineerden bepaalde regels zouden krijgen nu de besmettingen weer oplopen. Ik heb daar geen moeite mee, behalve als ik me moet laten testen als ik naar de supermarkt wil of de scholen dicht gaan voor niet gevaccineerden.
Afstand houden doe ik automatisch al, mondkapjes op tijdens de zorg is nog steeds verplicht voor iedereen bij de meeste zorginstellingen (blijf erbij dat je ze wel goed moet gebruiken dus voor scholieren hoeven ze het echt niet weer in te stellen) testen voor toegang moeten we al... Dus eerlijk gezegd vraag ik me wel af wat ze nog meer kunnen, maar dat zullen we volgende week horen.
En ja, ik ben oprecht benieuwd wat er gaat gebeuren als er alleen nog gevaccineerden over straat mogen. Dat is niet haalbaar natuurlijk, maar ik roep al vanaf de zomer dat er weer een golf gaat komen, dat we weer gedeeltelijk in lockdown gaan. Niet omdat het vaccin niet werkt, maar wel omdat het vaccin gedeeltelijk is uitgewerkt. En dan liggen er misschien vooral niet gevaccineerden, maar dan is de vraag wel, komen die besmettingen alleen bij niet gevaccineerden vandaan? Juist als je gevaccineerd bent, heb je minder snel klachten maar draag je het nog wel over als je ziek bent. De kans is kleiner maar omdat er nergens getest hoeft te worden, maar zouden er verhoudingsgewijs niet meerdere per dag in drukke gelegenheden rondlopen?

Handhaven op regels voor niet gevaccineerden is niet haalbaar zeggen ze, ik ben heel benieuwd wat er volgende week uitkomt. Tegelijkertijd maak ik me zorgen om nog meer tweedeling, als iedereen dezelfde regels krijgt, worden er inderdaad veel mensen boos. Iedereen die voor de vrijheid zijn vaccin heeft genomen, deed dit dus 'voor niks'
Daarom vind ik de opmerking dat je alleen door vaccinatie uit deze pandemie kunt komen niet reël.

Als je puur naar cijfers kijkt van besmettingen en ziekenhuis opnames naast het percentage gevaccineerden, hoe komt het dan dat deze cijfers zo hoog zijn? Je zou denken dat die grofweg 20-30% zonder vaccinatie nooit voor zo'n hoog cijfer kan zorgen. Want van die 20-30% ongevaccineerden zijn er ook al heel veel die in de eerste of tweede golf besmet zijn geweest. :-k


Dat laatste is toch niet zo raar? We gaan nu met z'n allen in herfst, winter op komt, weer naar het werk, uit eten, naar het kroeg, naar feestjes, verjaardagen. De 1,5e meter-regel is losgelaten. En we hebben een veel besmettelijker variant dan vorig jaar. Dan is het met de wetenschap dat zonder vaccinatie de kans veel groter is om in het ziekenhuis te komen dan met, niet zo raar dat die 2 miljoen niet-gevaccineerden voor een aanzienlijk deel van de ziekenhuisopnamen zorgen. Het zijn er nu 600 of zo he en 200 op de IC. Op 2 miljoen. Waarom vind je dat zo ongeloofwaardig dat je op basis hiervan de feiten maar weer in twijfel probeert te trekken?

benefietdiner schreef:Zeldzaam maar toch nog wel wijze mensen daar in dat OMT die het juist probleem laten zien.

Arts-microbioloog: ‘Zorgcapaciteit moet omhoog, want ziektelast wordt substantieel hoger’
Het is niet ondenkbaar dat in de toekomst jaarlijks pakweg tienduizend Nederlanders met corona in het ziekenhuis belanden, zegt OMT-lid Jan Kluytmans. Daarom moet vooral in de winter de zorgcapaciteit structureel omhoog. ‘Het piept en het kraakt’.
https://www.ad.nl/gezond/arts-microbiol ... ~ac2bda1a/

Ook zoals elbert schreef.

Kabinet weet: we gaan mensen heel erg boos maken, kopt het AD.
Makkelijke oplossingen zijn er niet, verzucht minister Hugo de Jonge.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-weet ... ~ad5a0a76/

Het getuigd allemaal van onvermogen en miscommunicatie met zo’n minister.
Het gaat de zelfde kant op als de toeslagenaffaire.


Tja, het is allemaal niet perfect en ook niet allemaal voorspelbaar. Maar oh, wat ben ik innig blij en dankbaar dat we niet een incompatibel persoon als Baudet aan het roer hebben in deze crisis want dan waren we nog veel verder van huis geweest. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 26 okt 2021 10:54

elbert schreef:"Voortschrijdend inzicht" is de term die wordt gebruikt om het gebrek aan regerend vooruitzien te maskeren. Daar is onze regering toch voor aangenomen om verder te kijken dan de waan van de dag? Maar nu wordt er niet geregeerd, maar gereageerd.
Dat zorgt inderdaad voor frustratie en dat ontken ik ook zeker niet dat dit bij mij meespeelt, maar het is wel frustratie omdat we een regering hebben die zelfs de meest elementaire dingen niet ziet die een blind paard wel ziet. Zo schreef ik op 14 april al het volgende:
en schreef ik op 15 september dit


Met "eindstreep" wordt niet bedoeld dat corona helemaal weg is (dat het nooit helemaal zal verdwijnen weten we allemaal al lang) maar dat het niet meer zoveel impact heeft op de samenleving, dat we gewoon weer naar kantoor kunnen, naar de bioscoop, cafe, sporten, school, uit eten enzovoorts. En dat gaat wat moeizamer dan gedacht maar we gaan wel flinkn vooruit. Als je doet alsof jij toen al zag dat Covid-19 nooit helemaal zal verdwijnen terwijl de rest nog dacht dat we er rond deze tijd wel helemaal vanaf zouden zijn, het virus totaal verdwenen zou zijn, geef je jezelf iets teveel credits. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat de overheid het op alle vlakken fantastisch heeft gedaan, volgens mij gebeurt dat nergens en anders waren daarna de maatregelen wel weer te streng omdat je er niet zonder QR-code naartoe op vakantie mocht... maar alleen maar klagen (zo ervaar ik het de laatste tijd wel regelmatig) is ook weinig constructief. Ik mist naast het geluid dat alle maatregelen belachelijk zijn wel af en toe een heldere visie hoe het wel had gekund.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten