Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 06 feb 2022 14:06

De Europese database (EER en niet-EER landen) van meldingen van vermoedelijke medicijnreacties is EudraVigilance, gecontroleerd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), en zij melden nu 38.983 dodelijke slachtoffers en 3.530.362 gewonden…

dit lees ik op frontnieuws en lijken mij officiële cijfers. Zijn deze nou te weerleggen? (niet alleen dom tegenspreken aub)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 804
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 06 feb 2022 15:32

ben db bd schreef:.... lijken mij officiële cijfers....

Kan je even de bron van de cijfers er bij doen? Niet de bron van het verhaal wat die heb je al genoemd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 06 feb 2022 18:11

ben db bd schreef:dit lees ik op frontnieuws en lijken mij officiële cijfers. Zijn deze nou te weerleggen? (niet alleen dom tegenspreken aub)


Er is je al zo vaak uitgelegd dat het in deze databases gaat om zelfrapportage. Iedereen kan dus van alles melden.

Daarbij blijkt trouwens ook nog eens dat het placebo-effect enorm blijkt mee te spelen. Tweederde van de bijwerkingen zijn te wijten aan het placebo-effect, zo blijkt uit onderzoek.

https://www.bidmc.org/about-bidmc/news/ ... rse-events
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2022 23:44

ben db bd schreef:dit lees ik op frontnieuws en lijken mij officiële cijfers. Zijn deze nou te weerleggen? (niet alleen dom tegenspreken aub)


Natuurlijk want op Frontnieuws staan alleen maar feiten. Of tenminste 90% van het artikel klopt zoals je zelf al eens zei. Waarschijnlijk kloppen alleen de cijfers niet. ;-) oh maar volgens Frontnieuws hadden de meeste gevaccineerden hier allang niet meer kunnen reageren want genocideprik des doods, massaslachting onder gevaccineerden…. Maar ik ken er nog steeds niet 1….
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 feb 2022 13:44

Marnix schreef:Natuurlijk want op Frontnieuws staan alleen maar feiten. Of tenminste 90% van het artikel klopt zoals je zelf al eens zei. Waarschijnlijk kloppen alleen de cijfers niet. ;-) oh maar volgens Frontnieuws hadden de meeste gevaccineerden hier allang niet meer kunnen reageren want genocideprik des doods, massaslachting onder gevaccineerden…. Maar ik ken er nog steeds niet 1….


Vergeet vooral ook niet dat we er in maart allemaal aangaan vanwege een "negatief immuunsysteem". We krijgen allemaal AIDS, iedereen die gevaccineerd is. We hebben dus nog 3 weken...

Maar goed, in maart komt er gewoon een nieuwe "voorspelling" en doen we net alsof die oude een "fase flag" was door Bill Gates om het dorpje dat moedig weerstand blijft bieden zwart te maken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2022 19:57

Die voorspellingen hebben dezelfde waarde als de voorspellingen van kermisartiesten met een defecte glazen bol: nul.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 07 feb 2022 20:44

Mortlach schreef:Vergeet vooral ook niet dat we er in maart allemaal aangaan vanwege een "negatief immuunsysteem". We krijgen allemaal AIDS, iedereen die gevaccineerd is. We hebben dus nog 3 weken...

Maar goed, in maart komt er gewoon een nieuwe "voorspelling" en doen we net alsof die oude een "fase flag" was door Bill Gates om het dorpje dat moedig weerstand blijft bieden zwart te maken...


Haha ja eerst zou volgens Frontnieuws een significant deel van de (gevaccineerde) wereldbevolking overlijden voor maart, april. Nu komt dat steeds dichterbij en de voorspelling lijkt niet echt uit te komen. Dus wat heeft men gedaan? Als eerste termijn maar een beetje opgerekt. Die datum van april 2022 is losgelatem en men spreekt nu over 1 tot 10 jaar. En voor het gemak heeft men er naast alle hartproblemen (waar jaarlijks veel mensen aan overlijden) voor het gemak ook nog even wat andere ziekten aan het lijstje van vaccinatiebijwerkingen toegevoegd. Onder andere kanker. Dat is makkelijk want dan kunnen we de komende tien jaar bij iedere gevaccineerde die kanker of hartproblemen krijgt of eraan overlijdt zeggen: zie je wel, dat komt allemaal door het vaccin. In principe kunnen ze dat bij iedere ziekte doen want het massaslachtingsgenocideholocaustvaccin breekt je complete immuunsysteem af dus bij iedereen die doodgaat kan men nu roepen: dat komt door het vaccin.

Oh als je echt wil lachen raad ik je even aan dit artikel te lezen over een mogelijke zombie-pandemie, dat is echt prachtig:

https://www.frontnieuws.com/dr-astrid-s ... epandemie/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 feb 2022 14:41

Een paar screenshots van het WOB verzoek over hoe het coronabeleid in mei 2020 tot stand kwam (een aantal mails van de ambtenaren van VWS). Die corona app was er dus voor gedragsverandering en niet om een virus te bestrijden. Die coronapas wordt gebruikt om ons worsten voor te houden. Dat is nog steeds zo. Bovendien zet men de grondrechten met wat gekunstelde zinnen en weglating bij het grofvuil. Met zulke ambtenaren op VWS heb je geen vijanden meer nodig.
Afbeelding
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2022 15:11

2G gaat definitief van tafel.

Lijkt me een goede ontwikkeling.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 10 feb 2022 15:33

Optimatus schreef:2G gaat definitief van tafel.

Lijkt me een goede ontwikkeling.
Dat is op zich goed nieuws: de weerstand in de Tweede Kamer is te groot. Maar 3G blijft voorlopig wel en minister Kuipers steekt nog eens 29 miljoen euro in die corona app om die verder te ontwikkelen.
Die hele app moet weg, dus is dit weggegooid geld. Tevens is dit een teken dat de regering nog te veel gehecht is aan controle middelen.
Zelf heb ik die app nooit gehad en zal die ook niet nemen. Dit is een principekwestie: mijn medische toestand gaat alleen een dokter wat aan en niet een politicus, een restauranthouder of cafe eigenaar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2022 15:37

Ik heb geen moeite met de QR als zodanig, ik zie er alleen weinig nut in. Ook met een vaccin kun je anderen besmetten.

De anderhalve meter en het thuiswerken vind ik veel zinvoller. Dat thuiswerken mag er van mij inblijven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2022 16:55

elbert schreef:Dat is op zich goed nieuws: de weerstand in de Tweede Kamer is te groot. Maar 3G blijft voorlopig wel en minister Kuipers steekt nog eens 29 miljoen euro in die corona app om die verder te ontwikkelen.
Die hele app moet weg, dus is dit weggegooid geld. Tevens is dit een teken dat de regering nog te veel gehecht is aan controle middelen.
Zelf heb ik die app nooit gehad en zal die ook niet nemen. Dit is een principekwestie: mijn medische toestand gaat alleen een dokter wat aan en niet een politicus, een restauranthouder of cafe eigenaar.


Gelukkig, dat is al iets genuanceerder dan het "ik vraag me af of we ooit van de controlemiddelen afkomen" wat het afgelopen jaar heel veel is geroepen wanneer ik aangaf dat de maatregelen er zijn om een virus / pandemie te bestrijden en weer zullen verdwijnen als het virus niet meer zoveel impact heeft. Dat laatste lijkt wel redelijk lijkt te kloppen gezien de laatste berichten dus binnenkort kan de onnodige paniekzaaierij dat het misschien helemaal niet tijdelijk is definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen.

Wat de coronacheck-app betreft is het allemaal niet zo vreemd. Het lijkt erop dat vooralsnog 1G nog gebruikt gaat worden bij grootschalige festivals en zo en dan is die app onmisbaar. Daarnaast zijn er andere landen waar mogelijk langer om je corona-status zal worden gevraagd en dan heb je die app ook nodig. En als je die app niet wil gebruiken is dat prima, het is momenteel dan alleen even niet mogelijk om bepaalde faciliteiten te bezoeken en ik zou ook nog even geen vakantie in Oostenrijk, Italie of Frankrijk boeken bijvoorbeeld. Sterker nog, momenteel kom je zonder die app of een papieren versie zelfs je nieuwe favoriete vakantielanden Denemarken en Engeland niet eens in ;-)

Optimatus schreef:Ik heb geen moeite met de QR als zodanig, ik zie er alleen weinig nut in. Ook met een vaccin kun je anderen besmetten.

De anderhalve meter en het thuiswerken vind ik veel zinvoller. Dat thuiswerken mag er van mij inblijven.


Gelukkig bepaal jij de regels niet :-) Want ik heb wel moeite met thuiswerken. En ook met 1,5e meter afstand. Maar de meeste werkgevers zullen waar mogelijk wel ruimte blijven bieden om geregeld thuis te blijven werken, ook al zal je allicht af en toe ook weer eens op kantoor moeten zijn. Maar dat lijkt me ook wel gezond.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 10 feb 2022 17:00

elbert schreef:Een paar screenshots van het WOB verzoek over hoe het coronabeleid in mei 2020 tot stand kwam (een aantal mails van de ambtenaren van VWS). Die corona app was er dus voor gedragsverandering en niet om een virus te bestrijden. Die coronapas wordt gebruikt om ons worsten voor te houden. Dat is nog steeds zo. Bovendien zet men de grondrechten met wat gekunstelde zinnen en weglating bij het grofvuil. Met zulke ambtenaren op VWS heb je geen vijanden meer nodig.
Afbeelding
Afbeelding


Dank voor het delen elbert.
Is toch stuitend dat je zo omgaat met de verantwoordelijkheid die je is gegeven als bestuurder/ambtenaar? En dan ook nog trots op naar je collegae de boel te besodemieteren.
Hoe komt het nou toch dat mensen de politiek geen stuiver meer geven…

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 11 feb 2022 09:03

Marnix schreef:Gelukkig, dat is al iets genuanceerder dan het "ik vraag me af of we ooit van de controlemiddelen afkomen" wat het afgelopen jaar heel veel is geroepen wanneer ik aangaf dat de maatregelen er zijn om een virus / pandemie te bestrijden en weer zullen verdwijnen als het virus niet meer zoveel impact heeft. Dat laatste lijkt wel redelijk lijkt te kloppen gezien de laatste berichten dus binnenkort kan de onnodige paniekzaaierij dat het misschien helemaal niet tijdelijk is definitief naar het rijk der fabelen worden verwezen.

Wat de coronacheck-app betreft is het allemaal niet zo vreemd. Het lijkt erop dat vooralsnog 1G nog gebruikt gaat worden bij grootschalige festivals en zo en dan is die app onmisbaar.
We zijn nog helemaal niet van de controlemiddelen af: niet alleen 1G, maar ook 3G. De minister houdt met een compleet onsamenhangend verhaal ("die coronapas moet omdat we anders mondkapjes en 1,5 meter moeten houden") de coronapas zo lang mogelijk in stand. Dat verhaal is onsamenhangend omdat er geen enkele onderbouwing is qua effectiviteit en proportionaliteit (de onderbouwing die er is van de TU Delft wijst op een te verwaarlozen effect), terwijl we weten dat een pas geen besmettingen tegenhoudt.
De werkelijke reden achter de coronapas is dat je de bevolking ermee kan chanteren om toch maar een (extra) prik te laten zetten. Dat wordt door de minister niet direct gezegd, maar eerdere uitlatingen van zijn voorganger wezen wel in die richting.
Ook het feit dat de minister geld steekt in het verder ontwikkelen van die pas, betekent dat we er mogelijk slechts tijdelijk (de zomerperiode) vanaf zijn. Als in het najaar we weer een variant op bezoek krijgen, is het eerste wat dit kabinet zal doen natuurlijk weer die pas invoeren. Controle is alles.
Marnix schreef:Daarnaast zijn er andere landen waar mogelijk langer om je corona-status zal worden gevraagd en dan heb je die app ook nodig. En als je die app niet wil gebruiken is dat prima, het is momenteel dan alleen even niet mogelijk om bepaalde faciliteiten te bezoeken en ik zou ook nog even geen vakantie in Oostenrijk, Italie of Frankrijk boeken bijvoorbeeld. Sterker nog, momenteel kom je zonder die app of een papieren versie zelfs je nieuwe favoriete vakantielanden Denemarken en Engeland niet eens in ;-)
Je doet het voorkomen alsof dat iets leuks is en geen opschorting van het vrije verkeer van personen in de EU betekent. Daarmee ondergraaft de EU het eigen bestaansrecht.
Maar ik heb er geen problemen mee om in Nederland op vakantie te gaan. Dat was de vorige jaren ook al zo.
Dat laat onverlet dat er met die coronapas een aantal fundamentele problemen zijn waardoor je die als vrijheidslievende burger niet wilt.
pindas83 schreef:Dank voor het delen elbert.
Is toch stuitend dat je zo omgaat met de verantwoordelijkheid die je is gegeven als bestuurder/ambtenaar? En dan ook nog trots op naar je collegae de boel te besodemieteren.
Hoe komt het nou toch dat mensen de politiek geen stuiver meer geven…
Dit waren alleen nog maar een paar mailtjes uit mei 2020. Het zou me niets verbazen als de mails die rondgingen in 2021 (met het sturen op vaccinatiedrang, 3G en 2G) nog veel onthutsender zullen zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Optimatus » 11 feb 2022 11:05

Marnix schreef:

Gelukkig bepaal jij de regels niet :-) Want ik heb wel moeite met thuiswerken. En ook met 1,5e meter afstand. Maar de meeste werkgevers zullen waar mogelijk wel ruimte blijven bieden om geregeld thuis te blijven werken, ook al zal je allicht af en toe ook weer eens op kantoor moeten zijn. Maar dat lijkt me ook wel gezond.


Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik al sinds 2015 thuiswerk en maar heel af en toe even naar kantoor hoef te komen (anderhalf uur afstand van hier) - en dan eigenlijk alleen om even aan te horen hoe blij de uitgever met mijn stukken is, contractuitbreiding te ontvangen of mee te doen met een gezellige borrel.

De onbeschrijflijke luxe, dat je gezellig samen met je echtgenote kunt lunchen, even een ommetje kunt maken, je eigen uren in kunt plannen en met een lekkere mok thee en een kat op schoot je werk doen - ik geniet er elke dag van.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten