Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 jan 2022 13:19

elbert schreef:Ondertussen zijn nogal wat mensen in Canada de verplichte coronapas en vaccinatiedrang wel een beetje beu aan het worden. Vandaar dat er een enorme vrachtwagencolonne op weg is naar Ottawa om dat kenbaar te maken. Premier Trudeau heeft geprobeerd om dit protest weg te zetten als een marginaal groepje mensen die "onacceptabele meningen" hebben, maar die poging tot marginaliseren lijkt niet geslaagd te zijn.


Heb je de beelden van gisteren gezien? Waar Trudeau er misschien niet in slaagde hen zo weg te zetten, hebben ze dat zelf prima gedaan. Ik zit op mijn telefoon, anders had ik de foto's van de hakenkruizen en confederatie vlaggen wel even voor je opgezocht. Ook staan dansen op het graf van de onbekende soldaat geeft wel weer duidelijk aan om wat voor mensen het hier gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 30 jan 2022 17:20

Mortlach schreef:Heb je de beelden van gisteren gezien? Waar Trudeau er misschien niet in slaagde hen zo weg te zetten, hebben ze dat zelf prima gedaan. Ik zit op mijn telefoon, anders had ik de foto's van de hakenkruizen en confederatie vlaggen wel even voor je opgezocht. Ook staan dansen op het graf van de onbekende soldaat geeft wel weer duidelijk aan om wat voor mensen het hier gaat.


Met hetzelfde argument kan ik alle lui die aan blm en links-achtige demonstraties meedoen wegzetten als idioten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2022 17:48

Het is jammer dat protesten als ze wat groter worden al snel worden gekaapt door het groepje extremisten dat iedere mogelijkheid om te kunnen rellen graag aangrijpt. Dat zie je bij coronaprotesten, de boerenprotesten, anti-europaprotesten, ook wel eens bij milieuprotesten. Daardoor wordt de groep die (mogelijk) wel een inhoudelijk punt heeft ook al snel niet meer serieus genomen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 jan 2022 18:48

pindas83 schreef:Met hetzelfde argument kan ik alle lui die aan blm en links-achtige demonstraties meedoen wegzetten als idioten.


Om de een of andere gekke reden zie je daar alleen nooit confederacyvlaggen en hakenkruizen. Dat schijnt toch echt te zijn voorbehouden aan de conservatieve kant. Heel gek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 30 jan 2022 20:04

Mortlach schreef:Om de een of andere gekke reden zie je daar alleen nooit confederacyvlaggen en hakenkruizen. Dat schijnt toch echt te zijn voorbehouden aan de conservatieve kant. Heel gek.


Dat tuig van Antifa en weet ik wat voor zielige clubjes er nog meer bijlopen doen helemaal niks onder wat betreft hufterigheid en haatzaaierij. Maak je geen illusies, wat voor vlag ze ook zwaaien het is hetzelfde schorem maar met een ander sausje.
Maar goed, het ging erom dat een groep extremisten zoiets kapen terwijl er overwegend goedwillende nette mensen bij lopen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 jan 2022 20:24

pindas83 schreef:Dat tuig van Antifa en weet ik wat voor zielige clubjes er nog meer bijlopen doen helemaal niks onder wat betreft hufterigheid en haatzaaierij. Maak je geen illusies, wat voor vlag ze ook zwaaien het is hetzelfde schorem maar met een ander sausje.


Echt? Ze doen niet voor de nazis onder? Hebben die andere clubjes 15 miljoen mensen vermoord? Ik vraag het me werkelijk waar af hoe iemand met zo'n vlag in het openbaar durft te verschijnen, maar ik schrik ook een beetje dat de reactie blijkbaar regelmatig "ja maar zij zijn ook heel erg hoor!"



Maar goed, het ging erom dat een groep extremisten zoiets kapen terwijl er overwegend goedwillende nette mensen bij lopen.


Weet je wat je hebt als er 100 man vreedzaam staat de demonstreren met 1 nazi met een Nazi vlag ertussen en niemand doet daar wat aan?


Een demonstratie van 100 nazi's!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 31 jan 2022 08:38

Mortlach schreef:Heb je de beelden van gisteren gezien? Waar Trudeau er misschien niet in slaagde hen zo weg te zetten, hebben ze dat zelf prima gedaan. Ik zit op mijn telefoon, anders had ik de foto's van de hakenkruizen en confederatie vlaggen wel even voor je opgezocht. Ook staan dansen op het graf van de onbekende soldaat geeft wel weer duidelijk aan om wat voor mensen het hier gaat.
Ik heb zaterdag zelf geen beelden van hakenkruizen en confederatievlaggen gezien, wel veel Canadese vlaggen. Er schijnt wel een extremist geweest te zijn die met een hakenkruisvlag rondliep en die wordt nota bene gezocht door de demonstranten om hem aan te kunnen geven.
Want met zo'n vlag kun je maar 1 nuttig ding doen: verscheuren.
Afbeelding
Wat het graf van de onbekende soldaat betreft: hier zijn beelden van demonstranten die het Terry Fox memorial schoonmaken en ik neem aan dat ze de rest van de stad ook schoonmaken (vergelijk dat eens met klimaatactivisten die altijd een enorme zooi achterlaten).
Helaas heb je bij dit soort demonstraties altijd malloten die de boel lopen te verstieren, maar dat zegt nog niets over de demonstratie als geheel. Trudeau heeft er alles aan gedaan om deze demonstratie als een protest van een kleine groep extremisten neer te zetten, maar dat is veel te makkelijk natuurlijk: het is goedkope politieke framing. Want het leidt af waar het om gaat: de verplichte coronapas en het feit dat die pas het leven voor veel mensen onmogelijk maakt, zodat ouders hun kinderen niet naar ijshockey kunnen brengen of chauffeurs hun spullen niet over de grens kunnen brengen.
We mogen ons weleens afvragen wie er eigenlijk het meest extremistisch is: de demonstranten of de premier die een deel van de bevolking wegzet als racisten, dwarsliggers en mensen die niet getolereerd moeten worden? Ondanks dat hij nu 3 (of 4, ik ben de tel kwijt) prikken heeft gekregen, is hij vandaag positief getest op corona. Dat ook nog.
Mortlach schreef:Weet je wat je hebt als er 100 man vreedzaam staat de demonstreren met 1 nazi met een Nazi vlag ertussen en niemand doet daar wat aan?

Een demonstratie van 100 nazi's!
Dit is geen geweldig argument, al snap ik het wel. Zelf ben ik daarom niet zo van het demonstreren: je weet nooit wie naast je loopt en wat die allemaal gaat doen of roepen. Voor je het weet word je ermee geassocieerd.
Maar je kunt daar ook te ver in gaan, want in dat geval kun je nooit meer ergens tegen demonstreren. De veronderstelling dat alle demonstranten wel nazi sympathisanten zijn, is in elk geval onjuist. Misschien hoop je wel dat het allemaal rechts-extremisten zijn: een gevalletje van confirmation bias. Dat is zoveel makkelijker om ze dan te kunnen negeren of weg te zetten. Maar ik heb zelf voldoende filmpjes gezien van deze demonstranten (bijvoorbeeld deze van de NOS) om te zien dat het veelal om gewone burgers gaat van allerlei pluimage: soms met hele goede argumenten, soms met hele slechte.
Hetzelfde geldt voor de demonstranten in andere landen, zoals Nederland. Zo heb je aanhangers van Baudet die deze demonstraties bezoeken, maar ook mensen die dat helemaal niet zijn, maar wel hun gewone leven weer terug willen: ondernemers die kopje onder dreigen te gaan, mensen die al 2 jaar thuis moeten werken, ouders van kinderen die niet naar school kunnen, mensen die gewoon op vakantie willen of een terrasje willen pakken zonder telkens te hoeven bewijzen dat ze geen corona hebben enz. enz. Dit leeft breder dan alleen op de flanken. Mede daarom zijn de coalitiepartijen momenteel met een vrije val in de peilingen bezig: het vertrouwen in het coronabeleid is weg en mensen willen hun gewone leven terug.
Marnix schreef:Er is wel wat effectiviteit gemeten alleen is dat met een nieuwe variant en minder restricties minder effectief. Ten dele ook omdat men de regels ontduikt of de andere manieren zoekt om mensen te ontmoeten maar goed. Ik snap op zich wel dat onder het mom van alle beetjes helpen in deze tijd van versoepelen voor zover mogelijk, hier gebruik van wordt gemaakt, ook al ben ik geen voorstander ervan. De beetjes zorgen er wel voor dat er op andere vlakken ook een beetje meer mogelijk is.
"Alle kleine beetjes helpen" is in dit geval niet goed genoeg. Je moet je bij een beleidsmaatregel altijd afvragen of die proportioneel is. Dat is in het geval van omicron totaal niet meer het geval. Omicron is 3,5 keer besmettelijker dan de deltavariant, maar 50 keer minder dodelijk. Dan hebben we het over een zeer milde griep. Dat betekent dat er geen enkele goede reden meer is voor welke maatregel dan ook.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2022 09:58

Elbert schreef:"Alle kleine beetjes helpen" is in dit geval niet goed genoeg. Je moet je bij een beleidsmaatregel altijd afvragen of die proportioneel is. Dat is in het geval van omicron totaal niet meer het geval. Omicron is 3,5 keer besmettelijker dan de deltavariant, maar 50 keer minder dodelijk. Dan hebben we het over een zeer milde griep. Dat betekent dat er geen enkele goede reden meer is voor welke maatregel dan ook.


Hm, over cijfers zo gunstig mogelijk naar voren laten komen gesproken.... :roll:
Zoals je weet is het sterftecijfer van Omikron vergeleken met Delta het meest gunstig. Vervolgens de IC-cijfers en dan de ziekenhuiscijfers. En zoals je weet zijn de maatregelen niet gebaseerd op het eerste cijfer maar op de ziekenhuiscijfers. Omikron zorgt niet voor 50x minder ziekenhuisopnamen (om nog maar te zwijgen over het feit dat vaccins en boosters een belangrijke bijdrage leveren aan het lage aantal ziekenhuisopnamen en sterfte door deze variant). En zoals je weet is het aantal opnamen per week gewoon aan het stijgen, 150 patienten per dag is nog steeds best veel. Dat in combinatie met het feit dat er bij de versoepelingen al een hoop coronapatienten in het ziekenhuis lagen en deze pandemie al een poos aan de gang is en ook op de zorg en enorme impact geeft gehad, dat er bepaalde onzekerheden waren over de exacte verwachtingen maakt dat het het prima te verantwoorden is dat er stapsgewijs wordt versoepeld ipv dat men opeens alle maatregelen loslaat. Daar komt nog bij dat het aantal besmettingen zo hoog ligt dat het los van de ziekenhuizen ook impact heeft op de samenleving als gevolg van hoge uitval. Dus in stappen versoepelen naar normaal lijkt me niet buitenproportioneel maar vrij verstandig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 31 jan 2022 10:26

Marnix schreef:Hm, over cijfers zo gunstig mogelijk naar voren laten komen gesproken.... :roll:
Zoals je weet is het sterftecijfer van Omikron vergeleken met Delta het meest gunstig. Vervolgens de IC-cijfers en dan de ziekenhuiscijfers. En zoals je weet zijn de maatregelen niet gebaseerd op het eerste cijfer maar op de ziekenhuiscijfers. Omikron zorgt niet voor 50x minder ziekenhuisopnamen (om nog maar te zwijgen over het feit dat vaccins en boosters een belangrijke bijdrage leveren aan het lage aantal ziekenhuisopnamen en sterfte door deze variant). En zoals je weet is het aantal opnamen per week gewoon aan het stijgen, 150 patienten per dag is nog steeds best veel. Dat in combinatie met het feit dat er bij de versoepelingen al een hoop coronapatienten in het ziekenhuis lagen en deze pandemie al een poos aan de gang is en ook op de zorg en enorme impact geeft gehad, dat er bepaalde onzekerheden waren over de exacte verwachtingen maakt dat het het prima te verantwoorden is dat er stapsgewijs wordt versoepeld ipv dat men opeens alle maatregelen loslaat. Daar komt nog bij dat het aantal besmettingen zo hoog ligt dat het los van de ziekenhuizen ook impact heeft op de samenleving als gevolg van hoge uitval. Dus in stappen versoepelen naar normaal lijkt me niet buitenproportioneel maar vrij verstandig.
Als je de situatie van nu vergelijkt met die eind december, dan lagen er toen (op 28 december) 1471 mensen met COVID-19 in het ziekenhuis. Gisteren waren dat er 945 en ondanks het feit dat de ziekenhuisbezetting weer langzaam stijgt, komen we waarschijnlijk niet in de buurt van de situatie van eind december. Dus is er nauwelijks gevaar van een code zwart in de ziekenhuizen en is er dus ook geen reden om de versoepelingen niet door te zetten.
Bovendien is het advies van het OMT over de inzet van de coronapas (het CTB) bij de versoepelingen gedaan zonder rekening te houden met het rapport van de TU Delft dat zegt dat die coronapas vrijwel geen enkele invloed heeft op het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames. Het wordt dus tijd om het CTB af te schaffen. Ook in Israel staat men op het punt om die coronapas af te schaffen omdat die door de omicronvariant irrelevant is geworden.
Dat het aantal besmettingen zo hoog is, doet er daarbij helemaal niet toe. Ja, het is een golf, maar in 1957 had je bij een griepgolf ook 70.000 gevallen per dag. Het is dat we ons zo blindstaren op die cijfers dat we denken dat het buitengewoon is, maar dat is het dus eigenlijk niet. De reden dat we ons erop fixeren, is omdat mensen in de rij staan bij de teststraat om een groen vinkje te krijgen zodat ze op wintersport kunnen. Dat is een perfide systeem.
Laat het virus maar rondgaan, des te eerder is deze golf ook weer voorbij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2022 11:02

elbert schreef:Als je de situatie van nu vergelijkt met die eind december, dan lagen er toen (op 28 december) 1471 mensen met COVID-19 in het ziekenhuis. Gisteren waren dat er 945 en ondanks het feit dat de ziekenhuisbezetting weer langzaam stijgt, komen we waarschijnlijk niet in de buurt van de situatie van eind december. Dus is er nauwelijks gevaar van een code zwart in de ziekenhuizen en is er dus ook geen reden om de versoepelingen niet door te zetten.


Ik denk dan ook dat de versoepelingen wel verder worden doorgezet. Overigens had dat nieuwe weegmoment wel wat verder naar voren geplaatst kunnen worden. Punt is alleen dat als je het quarantainebeleid gaat loslaten, het mogelijk wel explodeert en er op korte termijn heel veel mensen thuis komen te zitten, zoveel dat dat mogelijk niet zo goed is voor de samenleving. En laat je dat niet los maar versoepel je alle andere dingen, dan zitten er teveel mensen in quarantaine omdat ze besmet zijn. De reden om niet alles in 1x los te laten heeft niet alleen te maken met de ziekenhuiscijfers. Is allemaal helder uitgelegd.

Bovendien is het advies van het OMT over de inzet van de coronapas (het CTB) bij de versoepelingen gedaan zonder rekening te houden met het rapport van de TU Delft dat zegt dat die coronapas vrijwel geen enkele invloed heeft op het aantal besmettingen of ziekenhuisopnames. Het wordt dus tijd om het CTB af te schaffen. Ook in Israel staat men op het punt om die coronapas af te schaffen omdat die door de omicronvariant irrelevant is geworden.
Dat het aantal besmettingen zo hoog is, doet er daarbij helemaal niet toe. Ja, het is een golf, maar in 1957 had je bij een griepgolf ook 70.000 gevallen per dag. Het is dat we ons zo blindstaren op die cijfers dat we denken dat het buitengewoon is, maar dat is het dus eigenlijk niet. Laat het virus maar rondgaan, des te eerder is deze golf ook weer voorbij.


Het zou alleen zo jammer zijn als je bijvoorbeeld weer op kantoor mag werken maar er vervolgens geen treinen rijden omdat alle machinisten ziek zijn. Het virus gaat momenteel prima rond, dat heeft ondanks dat er een milde golf is nog best wat impact, ik snap dat iedereen staat te springen om corona (in ieder geval voor nu) achter ons te laten maar het gaat nog steeds best snel en ik vind dat niet onverstandig. Je ziet dan momenteel ook nog nergens dat alle beperkingen zijn afgeschaft. Denemarken schaft binnenkort alle binnenlandse beperkingen af maar die lopen net als Engeland ook wel wat voor, verder zie je overal dat er stapsgewijs versoepeld wordt wat een prima aanpak kan zijn om terug naar normaal te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 31 jan 2022 14:14

Marnix schreef:Ik denk dan ook dat de versoepelingen wel verder worden doorgezet. Overigens had dat nieuwe weegmoment wel wat verder naar voren geplaatst kunnen worden. Punt is alleen dat als je het quarantainebeleid gaat loslaten, het mogelijk wel explodeert en er op korte termijn heel veel mensen thuis komen te zitten, zoveel dat dat mogelijk niet zo goed is voor de samenleving. En laat je dat niet los maar versoepel je alle andere dingen, dan zitten er teveel mensen in quarantaine omdat ze besmet zijn. De reden om niet alles in 1x los te laten heeft niet alleen te maken met de ziekenhuiscijfers. Is allemaal helder uitgelegd.

Het zou alleen zo jammer zijn als je bijvoorbeeld weer op kantoor mag werken maar er vervolgens geen treinen rijden omdat alle machinisten ziek zijn. Het virus gaat momenteel prima rond, dat heeft ondanks dat er een milde golf is nog best wat impact, ik snap dat iedereen staat te springen om corona (in ieder geval voor nu) achter ons te laten maar het gaat nog steeds best snel en ik vind dat niet onverstandig. Je ziet dan momenteel ook nog nergens dat alle beperkingen zijn afgeschaft. Denemarken schaft binnenkort alle binnenlandse beperkingen af maar die lopen net als Engeland ook wel wat voor, verder zie je overal dat er stapsgewijs versoepeld wordt wat een prima aanpak kan zijn om terug naar normaal te gaan.
Rijden er bij veel besmettingen geen treinen omdat mensen ziek zijn, of omdat ze verplicht in quarantaine moeten zitten? Ik denk het laatste. De quarantaineregels zorgen ervoor dat de mensen thuiszitten. De meeste mensen met omicron hebben lichte klachten. Klachten waarmee ze vroeger gewoon zouden doorwerken, maar waarmee ze nu verplicht thuis moeten zitten.
Mijn zoon mag bijvoorbeeld vandaag niet naar school. De reden: zijn leraar heeft lichte klachten en er is geen vervanging. Vroeger stond die leraar dan ietwat snotterig voor de klas, nu zit hij thuis vanwege het quarantainebeleid. Dat is het hele verschil.
Wat betreft Denemarken en voorlopen: in Denemarken zijn er nu veel meer besmettingen dan in Nederland (dubbel zoveel zelfs), maar daar gaat inderdaad alles weer open. Waarom? Omdat de ziekenhuizen lang niet zo belast zijn als bij eerdere golven. Daar kijkt men dus iets verder dan: "oei, misschien gaat het toch nog mis, ondanks dat alle indicatoren de andere kant uitwijzen".
Ook Zwitserland gaat op 16 februari waarschijnlijk weer helemaal open.

Mijn ouders zijn trouwens ook beiden weer positief: mijn vader met 3 Pfizer prikken en mijn moeder met 0 prikken. Beide ongeveer dezelfde klachten: hoofdpijn en rillerig. Mooie case study van vaccineffectiviteit tegen omicron. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2022 16:56

elbert schreef:Rijden er bij veel besmettingen geen treinen omdat mensen ziek zijn, of omdat ze verplicht in quarantaine moeten zitten? Ik denk het laatste. De quarantaineregels zorgen ervoor dat de mensen thuiszitten. De meeste mensen met omicron hebben lichte klachten. Klachten waarmee ze vroeger gewoon zouden doorwerken, maar waarmee ze nu verplicht thuis moeten zitten.
Mijn zoon mag bijvoorbeeld vandaag niet naar school. De reden: zijn leraar heeft lichte klachten en er is geen vervanging. Vroeger stond die leraar dan ietwat snotterig voor de klas, nu zit hij thuis vanwege het quarantainebeleid. Dat is het hele verschil.


De meeste mensen hebben er niet veel last van maar er is ook best een flinke groep die dat wel heeft. Ook kerngezonde mensen. Ik kan er zo een hoop opnoemen. Dus als je in 1x stopt met thuisblijven bij Corona krijg je natuurlijk wel een enorm sneeuwbaleffect. En dus ook wel weer verder oplopende ziekenhuiscijfers want ondanks de mildheid van Omikron heb je nu toch al een poosje stijgende ziekenhuiscijfers, nog 150 opnamen per dag. Als je vervolgens direct alle regels loslaat ga je misschien wat te snel.

Wat betreft Denemarken en voorlopen: in Denemarken zijn er nu veel meer besmettingen dan in Nederland (dubbel zoveel zelfs), maar daar gaat inderdaad alles weer open. Waarom? Omdat de ziekenhuizen lang niet zo belast zijn als bij eerdere golven. Daar kijkt men dus iets verder dan: "oei, misschien gaat het toch nog mis, ondanks dat alle indicatoren de andere kant uitwijzen".
Ook Zwitserland gaat op 16 februari waarschijnlijk weer helemaal open.


Ik Denemarken liggen de ziekenhuizen nu ook recordvol, voller dan tijdens de grootste piek die ze hadden, die van vorig jaar. Blijkbaar kan die zorg dat daar aan en hoeven ze niet zoals de vorige keer hun iets te enthousiaste beleid weer terug te draaien. Maar ook hier gaan we wel weer helemaal open, misschien een paar weken later dan Denemarken maar dat heeft zo zijn verklaarbare redenen.

Mijn ouders zijn trouwens ook beiden weer positief: mijn vader met 3 Pfizer prikken en mijn moeder met 0 prikken. Beide ongeveer dezelfde klachten: hoofdpijn en rillerig. Mooie case study van vaccineffectiviteit tegen omicron. :wink:


Het zegt niet zoveel he, bij een virus waar sommige mensen heel ziek worden en de meesten niet echt. Dat was voor omikron trouwens ook al het geval. Je weet alleen van tevoren niet wie er wel en niet last van krijgen. Net als met een hoop kinderziekten bijvoorbeeld, daar liepen de meeste kinderen ook soepel doorheen als ze niet gevaccineerd waren. Op een kleine groep pechvogels na. En in het ziekenhuis liggen een hoop mensen die dachten dat ze er ook wel prima doorheen zouden komen en geen vaccin nodig hadden. Dat zijn de statistieken waar het om gaat, niet of je een gevaccineerde en ongevaccineerde kent die beiden niet zoveel last van het virus hadden....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2022 17:43

elbert schreef:Ik heb zaterdag zelf geen beelden van hakenkruizen en confederatievlaggen gezien, wel veel Canadese vlaggen. Er schijnt wel een extremist geweest te zijn die met een hakenkruisvlag rondliep en die wordt nota bene gezocht door de demonstranten om hem aan te kunnen geven.
Want met zo'n vlag kun je maar 1 nuttig ding doen: verscheuren.
Afbeelding


Blij dat we dat in ieder geval met elkaar eens zijn. Confederacy-vlaggen en die "Don't tread on me"-ratelslangen horen wat mij betreft ook in dat rijtje.

En ik heb inderdaad ook een aantal Canadese vlaggen gezien, op zijn kop (symboliek!) of met hakenkruizen erop getekend.

Wat het graf van de onbekende soldaat betreft: hier zijn beelden van demonstranten die het Terry Fox memorial schoonmaken en ik neem aan dat ze de rest van de stad ook schoonmaken (vergelijk dat eens met klimaatactivisten die altijd een enorme zooi achterlaten).


Lijpe afleidingsmanoeuvre. Chapeau! Wijs op iets verschrikkelijks en dan is de reactie "Maar er werden ook nette dingen gedaan hoor!" met als extra bonus ook nog eens andere groepen in een kwader daglicht stellen "Zie je wel, die klimaatactivisten zijn pas erg!"

Nee, je krijgt geen koekje als je een geliefd standbeeld van een nationale held eerst onteert en dan 15 seconden de tijd neemt om het op te poetsen.

Helaas heb je bij dit soort demonstraties altijd malloten die de boel lopen te verstieren, maar dat zegt nog niets over de demonstratie als geheel.


Heel gek, want toen BLM actief was, kon je het aanvoeren van malloten en individuele extremisten nauwelijks bijbenen... En toen zei het ineens wel vanalles over de demonstratie als geheel. Dubbele maat?

Trudeau heeft er alles aan gedaan om deze demonstratie als een protest van een kleine groep extremisten neer te zetten, maar dat is veel te makkelijk natuurlijk: het is goedkope politieke framing. Want het leidt af waar het om gaat: de verplichte coronapas en het feit dat die pas het leven voor veel mensen onmogelijk maakt, zodat ouders hun kinderen niet naar ijshockey kunnen brengen of chauffeurs hun spullen niet over de grens kunnen brengen.


Ware het niet dat 90% van de truckers gewoon gevaccineerd is, er zo goed als geen enkel groot transportbedrijf hun naam eraan wilden verbinden en dat zelfs als Canada de coronamaatregelen zou versoepelen, ongevaccineerde truckers nog steeds Amerika niet binnen mogen.

We mogen ons weleens afvragen wie er eigenlijk het meest extremistisch is: de demonstranten of de premier die een deel van de bevolking wegzet als racisten, dwarsliggers en mensen die niet getolereerd moeten worden? Ondanks dat hij nu 3 (of 4, ik ben de tel kwijt) prikken heeft gekregen, is hij vandaag positief getest op corona. Dat ook nog.


Hier een "memorandum" van een groep gelieerd aan dit protest waarin ze de volledige regering oproepen op te stappen. Ook zijn de organisatoren betrokken bij separatistische clubjes die Alberta willen afscheiden van de rest van Canada. Ik stem dus op de demonstranten als meest extreem.

https://canada-unity.com/mou/


Dit is geen geweldig argument, al snap ik het wel. Zelf ben ik daarom niet zo van het demonstreren: je weet nooit wie naast je loopt en wat die allemaal gaat doen of roepen. Voor je het weet word je ermee geassocieerd.
Maar je kunt daar ook te ver in gaan, want in dat geval kun je nooit meer ergens tegen demonstreren. De veronderstelling dat alle demonstranten wel nazi sympathisanten zijn, is in elk geval onjuist.


Als ik ergens zou gaan demonstreren, en ik zie een hakenkruis, dan zou ik direct weer naar huis gaan en me eens goed bezinnen waarom mijn standpunten dat soort lui blijkbaar aantrekt.

Hetzelfde geldt voor de demonstranten in andere landen, zoals Nederland. Zo heb je aanhangers van Baudet die deze demonstraties bezoeken, maar ook mensen die dat helemaal niet zijn, maar wel hun gewone leven weer terug willen: ondernemers die kopje onder dreigen te gaan, mensen die al 2 jaar thuis moeten werken, ouders van kinderen die niet naar school kunnen, mensen die gewoon op vakantie willen of een terrasje willen pakken zonder telkens te hoeven bewijzen dat ze geen corona hebben enz. enz. Dit leeft breder dan alleen op de flanken. Mede daarom zijn de coalitiepartijen momenteel met een vrije val in de peilingen bezig: het vertrouwen in het coronabeleid is weg en mensen willen hun gewone leven terug.


Ja, we willen allemaal onze levens terug. Wat vervelend dat zo'n virus daar geen rekening mee houdt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 jan 2022 20:54

Hetzelfde geldt voor de demonstranten in andere landen, zoals Nederland. Zo heb je aanhangers van Baudet die deze demonstraties bezoeken, maar ook mensen die dat helemaal niet zijn, maar wel hun gewone leven weer terug willen: ondernemers die kopje onder dreigen te gaan, mensen die al 2 jaar thuis moeten werken, ouders van kinderen die niet naar school kunnen, mensen die gewoon op vakantie willen of een terrasje willen pakken zonder telkens te hoeven bewijzen dat ze geen corona hebben enz. enz. Dit leeft breder dan alleen op de flanken. Mede daarom zijn de coalitiepartijen momenteel met een vrije val in de peilingen bezig: het vertrouwen in het coronabeleid is weg en mensen willen hun gewone leven terug.



Die uitleg koppel jij eraan, andere peilingen hebben ze val (daar minder extreem trouwens) onderzocht en geven als redenen aan: het gehannes rond de formatie, duurde veel te lang, wilden eerst niet, toen wel, dat er uberhaupt niets in de coalitie is veranderd, onvrede met regeerakkoord, met name bij VVD-kiezers die vinden dat de VVD zich heeft laten aftroeven in de ondehandelingen. Iks snap dat je graag wil dat dit de reden is maar je vult dat wel heel makkelijk even in.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 31 jan 2022 22:50

Mortlach schreef:Echt? Ze doen niet voor de nazis onder? Hebben die andere clubjes 15 miljoen mensen vermoord? Ik vraag het me werkelijk waar af hoe iemand met zo'n vlag in het openbaar durft te verschijnen, maar ik schrik ook een beetje dat de reactie blijkbaar regelmatig "ja maar zij zijn ook heel erg hoor!"


Je hebt behoorlijk wat boter op je hoofd. Op extreem links worden Pol Pot of Mao verheerlijkt welke ook miljoenen levens op hun geweten hebben.
Dus nee, die doen er niet voor onder. Beide kampen zijn door en door rot.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten