Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2021 21:25

Dorpeling schreef:Waarom verwonderen dit soort reacties me nu niet.. :neeschudden: 'The art of knowing is to know what to ignore' blijft een waarheid als een koe.


Sorry, maar wat denk jij dat dat betekent dan? Als je toch alle onzin op sites als Frontnieuws en Xandernieuws serieus moest nemen...

https://nos.nl/artikel/2408944-coronapr ... n-5-tot-12
Gaat iemand hier er uberhaupt over denken om z'n (gezonde) basisschool kind te laten vaccineren (behalve Mortlach dan, daarvan weet ik al dat hij erom staat te springen) en zo ja, waarom? Alhoewel, eigenlijk kan ik de meeste antwoorden wel zo ongeveer bedenken..


Ja, je laat je kinderen toch ook vaccineren tegen MMR, polio, hepatitis en die hele reut? zaken waar vroeger toch best een hoop (gezonde) basisschoolkinderen het loodje door legden.

Het vaccinatieboekje van onze kids staat goed vol hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 dec 2021 21:44

Mortlach schreef:Ja, je laat je kinderen toch ook vaccineren tegen MMR, polio, hepatitis en die hele reut? zaken waar vroeger toch best een hoop (gezonde) basisschoolkinderen het loodje door legden.

Het vaccinatieboekje van onze kids staat goed vol hoor.

Covid vergelijken met polio is serieus zeer onrealistisch, zwak uitgedrukt.
Met het poliovaccin zijn kinderen / jongeren er zelf direct bij gebaat, met dit vaccin is dat toch 'ietsjes' anders.

Slechte enkele kinderen, waaronder voornamelijk met onderliggende problemen, belanden in het ziekenhuis. Voor het overgrote merendeel hebben ze er nauwelijks tot geen last van. Ze hebben er zelf niets aan, dus komt het erop neer dat we ze in dat geval gewoon als schild gebruiken. Het kind wordt 'een middel voor'. Het is sws niet in het belang van het kind. Ik vraag me af of dat werkelijk mag.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 10 dec 2021 22:51

Dorpeling schreef:Covid vergelijken met polio is serieus zeer onrealistisch, zwak uitgedrukt.
Met het poliovaccin zijn kinderen / jongeren er zelf direct bij gebaat, met dit vaccin is dat toch 'ietsjes' anders.

Slechte enkele kinderen, waaronder voornamelijk met onderliggende problemen, belanden in het ziekenhuis.


En die kinderen mogen gewoon naar de mallemoer, toch?

Voor het overgrote merendeel hebben ze er nauwelijks tot geen last van. Ze hebben er zelf niets aan, dus komt het erop neer dat we ze in dat geval gewoon als schild gebruiken. Het kind wordt 'een middel voor'. Het is sws niet in het belang van het kind. Ik vraag me af of dat werkelijk mag.


Totdat ze MIS-C ontwikkelen... Niks aan de hand hoor...

https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... c-20502550
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 dec 2021 22:59

Mortlach schreef:En die kinderen mogen gewoon naar de mallemoer, toch?

LEZEN!!!! Ik heb het over vaccineren van GEZONDE kinderen! O man, wat is dat toch met dat dramatische gedoe.. ](*,)
Heb je nog wel een normaal leven verder of ga je je zelfs afvragen of je kind (of jezelf) iets bedreigends kan ontwikkelen van een leverworst?

Btw, je leest je eigen links ook niet erg secuur. Daarin staat overduidelijk ook dat de meeste kinderen nauwelijks ziek worden en MIS-C zeldzaam is, op andere sites lees ik zeer zeldzaam en dat het evengoed na vaccinatie kan optreden. Zal ik ook ff vermelden wat de bijwerkingen van een vaccin nog meer kunnen zijn voor een kind? Let wel, een vaccin wat ze alleen zogenaamd voor een ander zouden krijgen.

Jongejonge.. echt, ik ga wat nuttigs doen. Mensen slaan helemaal door hier..
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 10 dec 2021 23:31

[-(
Dorpeling schreef:Waarom verwonderen dit soort reacties me nu niet.. :neeschudden: 'The art of knowing is to know what to ignore' blijft een waarheid als een koe.


Hierom ben ik af en toe wat gefrustreerd. Je poneert dingen als waarheid terwijl het dat niet is. En als je dan vraagt om bronnen, feiten, een goede onderbouwing en wat je dan iedere keer krijgt is een of andere discutabele persoon die door de hele wetenschap wordt gezien als een leugenaar, die ook dingen roept over genocide, dat de hele pandemie nep is en dat de Joden van nu erger zijn dan de Duitse nazi’s van vroeger. Dat FVD het noemt of Frontnieuws, het zegt wel wat maar als er een goede onderbouwing achter zit of een goed onderzoek. Maar het is altijd een of andere oud viroloog waar de hele medische wereld afstand van neem, in dit geval nog eens zwaar antisemiet ook. Er zijn honderden pagina’s te vinden waar experts aantonen dat deze man voortdurend dingen zegt die niet kloppen.

Bhakdi's claims, in particular in his YouTube videos and in the book Corona Fehlalarm?, have been extensively fact-checked and found to be variously unsubstantiated, misleading, or false.[40][41]

In Germany, fact-checking activity has included articles at ZDF,[27] the Austrian independent fact-checkers Minikama [de],[29][42] dpa,[43] SWR3[44] and the German non-profit correctiv.org.[30] In March 2020, ZDF said "His theses are unscientific, his numbers too low",[27] Minikama that his statements are "contrary to the scientific consensus of numerous experts, professors and colleagues and was described as largely dubious, unscientific and incorrect".[42] Correctiv fact-checked one of Bhakdi's YouTube videos in June 2020, and found a number of problematic claims, including the claim that any COVID-19 vaccine would be "pointless", and that the virus posed no more threat than influenza.[30]


Begrijp ik het nu goed dat je het eten van groente en fruit vergelijkbaar vind met vaccins en/of boosters?


Nee. Maar dat je denkt dat iets goed is voor je gezondheid wil nog niet zeggen dat je denkt dat je er ontsterfelijk door wordt. Moestuin zegt een booster te nemen en te zeggen dat hij niet kan geloven dwt er mensen zijn die doen alsof het vaccin je onsterfelijk maakt en daarop vraag jij waarom hij dan die booster haalt. Niet omdat je gelooft dat dat je onsterfelijk maakt dus maar wel omdat iemand gelooft dat dat voor je gezondheid de beste keuze is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 11 dec 2021 10:57

Dorpeling schreef:Vaccins kunnen wel degelijk je immuunsysteem ontregelen. Je een beetje inlezen voordat je zoiets als feit neerzet is niet overbodig..
Pcrtje schreef:Graag een wetenschappelijke bron.
Herhalingsverzoek #1.
"Een libelle zweeft over het water..."

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 11 dec 2021 22:12

Pcrtje schreef:Herhalingsverzoek #1.

Reactie #2. Content met je verzoek, maar ik pas. Ik kies ervoor niet in herhaling te vallen. Wetenschap is namelijk geen absolute waarheid.
Of, zoals Latour het zegt, pas achteraf, wanneer wetenschap in actie overgaat tot kant en klare wetenschap, komen wetenschappelijke theorieën naar voren als een afspiegeling van de werkelijkheid zonder manipulatie of sociale invloeden.


Steeds meer (terechte) vraagtekens bij het huidige beleid. En nu maar hopen dat er steeds meer mensen zo in staan! Beter ten halve gekeerd..
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgntp
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 11 dec 2021 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 12 dec 2021 11:41

Dorpeling schreef:Reactie #2. Content met je verzoek, maar ik pas. Ik kies ervoor niet in herhaling te vallen.
Hoe zou je in herhaling vallen? Je hebt namelijk geen wetenschappelijke bron voor je bewering aangevoerd. Je gaf twee verwijzingen naar Frontnieuws en 'EUMonitor'. Dat zijn geen wetenschappelijke bronnen.

Je schreef: "Vaccins kunnen wel degelijk je immuunsysteem ontregelen." En: "Bij deze een paar linken naar studies [artikelen van Frontnieuws en FvD, Pcrtje] dat elke vaccinatie een nieuwe inbraak op het menselijke immuunsysteem zou kunnen zijn. En er zijn nog veel meer van dit soort onderzoeken." Daarmee insinueer je dat er wetenschappelijk bewijs voor deze beweringen bestaat. Geef even een concrete verwijzing naar die studies, of geef gewoon toe dat je je baseert op niet-wetenschappelijke bronnen. Dan hebben we in ieder geval helder hoe degelijk onderbouwd je bewering is.

Dorpeling schreef:Wetenschap is namelijk geen absolute waarheid.
Daar hebben we het niet over.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2021 14:54

In de VS zijn ondertussen meer dan 5 miljoen kinderen (5-11) gevaccineerd en er zijn geen bijzondere bijwerkingen waargenomen, geen ontstoken hartzakjes en dergelijke.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 14 dec 2021 09:16

Mortlach schreef:Ja, je laat je kinderen toch ook vaccineren tegen MMR, polio, hepatitis en die hele reut? zaken waar vroeger toch best een hoop (gezonde) basisschoolkinderen het loodje door legden.
Daar zijn 3 redenen voor te geven:
1. Corona is geen kinderziekte en gezonde kinderen worden er ook niet ernstig ziek van. Sterker nog: corona is bij uitstek een ziekte die gevaarlijk is voor ouderen. Vaccineren tegen corona van kinderen is te vergelijken met ze een rollator geven. Het is weinig zinvol.
2. Kinderen hebben bij uitstek een goede natuurlijke bescherming (natuurlijke weerstand) tegen een coronavirus. Dat is bij ernstige ziekten als polio niet het geval. Daarom is een polioprik bij een kind nodig, een coronaprik niet.
3. De vaccins tegen corona zijn niet te vergelijken met de vaccins tegen die andere ziektes. Waar je bij een vaccin tegen polio bijvoorbeeld levenslange bescherming hebt, is die bescherming in het geval van corona maar een maand of 6. Vaccineren heeft bij een gezond kind dus geen zin: het is schieten met een kanon op een mug. Daar komt nog eens bij dat de vaccins nog steeds voorlopig goedgekeurd zijn en we nog weinig over de langetermijneffecten weten. Daarom is het goed om bij kinderen extra voorzichtig te zijn. Zij hebben als het goed is nog een heel leven voor zich.
Mortlach schreef:In de VS zijn ondertussen meer dan 5 miljoen kinderen (5-11) gevaccineerd en er zijn geen bijzondere bijwerkingen waargenomen, geen ontstoken hartzakjes en dergelijke.
Dat is mooi nieuws, maar dat heeft welicht ook te maken met het feit dat de dosis voor kinderen bij het Pfizer vaccin eenderde is van die bij volwassenen. Een kind van 12 krijgt dus een dosis die 3 keer zo hoog is als die voor een kind van 11.
De vraag is daarbij wel wat het nut is van het vaccineren van kinderen die zelf niet of nauwelijks ziek worden van corona.
De enige die hier garen bij spint is de vaccinfabrikant. Kassa!

Mijn eigen no-go area's wat betreft de corona aanpak betreft 3 onderdelen:
- de QR code
- vaccinatie voor kinderen
- vaccinatieplicht

Deze maatregelen zorgen voor meer ellende dan ze opleveren. Over andere maatregelen valt te praten (hoewel ik bij het sluiten van scholen inmiddels ook mijn bedenkingen heb), maar deze 3 zijn ofwel onzinnig danwel gevaarlijk. Wat de QR code betreft: daar komen we mogelijk nooit meer vanaf. Er zit een hele miljardenlobby achter om digitale registratie en het toekennen van privileges (of beperkingen) aan mensen die (on)gewenst gedrag vertonen, mogelijk te maken. Dat was eerst nog een complottheorie, maar het wordt helaas meer en meer werkelijkheid. Het is nu openlijk beleid van Nederlandse en Europese overheden, gesteund door Big Tech. Zie onder andere dit artikel van Follow the Money (dit zit helaas achter een betaalmuur). Het verklaart ook waarom het 2G beleid zo gepusht wordt, terwijl er nul komma niks wetenschappelijke onderbouwing voor is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2021 10:20

elbert schreef:Dat is mooi nieuws, maar dat heeft welicht ook te maken met het feit dat de dosis voor kinderen bij het Pfizer vaccin eenderde is van die bij volwassenen. Een kind van 12 krijgt dus een dosis die 3 keer zo hoog is als een kind van 11.
De vraag is daarbij wel wat het nut is van het vaccineren van kinderen die zelf niet of nauwelijks ziek worden van corona. Ze krijgen er een snotneus van, nou en?
De enige die hier garen bij spint is de vaccinfabrikant. Kassa!


Sorry maar ook dit is wat te kort door de bocht.

- Het heeft niet alleen met de dosis te maken maar ook met de leeftijd. Onder tieners en dan met name jongens komt dit relatief veel vaker voor dan bij kinderen of ouderen.
- De kans op myocarditis, MIS enzovoorts is groter door een coronabesmetting zelf dan door vaccinatie. Dus je kan niet beweren dat kinderen nauwelijks ziek worden van corona maar wel risico lopen door de vaccinatie op myocarditis als de kans op myocarditis bij een besmetting (waar weinig kinderen aan zullen ontkomen) gelijk of hoger is. Dat laatste lijkt het geval. The real risk of heart inflammation to kids is from COVID-19—not the vaccine
- Naast hoe ziek kinderen worden moet je ook kijken naar de transmissie en sociale gevolgen van maatregelen daartegen. Bijvoorbeeld sluiting van scholen, wat de regering absoluut niet zou doen, ook al werd het geadviseerd door het OMT. Maar ja met dit zwalkende coronabeleid is het geen verrassing dat men allicht vandaag toch zoiets gaat aankondigen, veel te laat natuurlijk want ouders hebben ook geen onbeperkt aantal verlofuren, kunnen vaak ook niet zo laat nog even massaal vrij nemen want ivm de aanstaande kerstvakantie moet er de weken daarvoor even goed doorgewerkt worden. Maar dat terzijde, de scholen moeten misschien toch een week eerder dicht met als reden: Corona gaat hard rond in die kringen en dan gaan ze direct na hun schoolweek in het weekend Kerst vieren met familie, opa en oma en dat gaat niet goed. Stel nou dat het vaccineren van kinderen voorkomt dat scholen dichtgaan, klassen en soms zelfs hele scholen constant worden gesloten wegens teveel besmetting of dat ze niet naar opa en oma of andere kwetsbare familie / kennissen toe kunnen, dan kan dat ook een voordeel zijn. Je moet verder kijken dan "worden ze er ziek van of niet". Juist omdat er bij kinderen nauwelijks bijwerkingen zijn moet je ook kijken naar in hoeverre ze beperkt worden door corona.

Wat ik overigens een veel sterker argument vind om dit niet te doen is omdat er dan nog meer vaccins in het rijke westen blijven waar het juist veel belangrijker is om vaccins naar Afrika en dergelijke te krijgen.

En ja, welke beslissing je dan ook neemt, de farmaceutische bedrijven zullen zich wel in de handen wrijven.

Overigens is dit ook redelijk de conclusie van het WHO in hun advies op dit punt: Het moet geen prioriteit hebben, je moet bij de voordelen wel verder kijken dan alleen hoeveel kinderen er ziek worden maar ook naar scholing, sociale impact enzovoorts en je moet als westerse landen niet alle vaccins voor jezelf houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 14 dec 2021 10:37

Marnix schreef:- Het heeft niet alleen met de dosis te maken maar ook met de leeftijd. Onder tieners en dan met name jongens komt dit relatief veel vaker voor dan bij kinderen of ouderen.
Wat is "dit" in deze zin? Corona of vaccinatieschade? Als het het laatste is, moet je je afvragen of die dosis voor tieners wel zo goed gekozen is. We experimenteren hier feitelijk nog mee he? We weten feitelijk nog niet goed wat de optimale dosis is.
Marnix schreef:- De kans op myocarditis, MIS enzovoorts is groter door een coronabesmetting zelf dan door vaccinatie. Dus je kan niet beweren dat kinderen nauwelijks ziek worden van corona maar wel risico lopen door de vaccinatie op myocarditis als de kans op myocarditis bij een besmetting (waar weinig kinderen aan zullen ontkomen) gelijk of hoger is. Dat laatste lijkt het geval. The real risk of heart inflammation to kids is from COVID-19—not the vaccine
Dit ben ik niet met je eens, met name omdat de meldingen van myocarditis en pericarditis zijn opgelopen na vaccinatie en niet ervoor toen er ook al corona was. Een citaat van een eerdere post van me (afgelopen vrijdag):
elbert schreef:4. In meerdere landen is nu aangetoond dat het aantal gevallen van myocarditis en pericarditis na de MRNA vaccins toeneemt. Nu kun je zeggen: "na corona kun je dat ook krijgen", maar dat blijkt niet juist te zijn. In Duitsland bijvoorbeeld was het aantal myocarditis gevallen vorig jaar erg laag (terwijl er wel corona was), terwijl het aantal dit jaar omhoog is gesprongen nadat er gevaccineerd is. Ook in andere landen wordt dit gerapporteerd, bijv. de VS.
Het is niet voor niets dat een flink aantal landen heeft besloten om het vaccineren van jongeren met Pfizer of Moderna op te schorten.
Marnix schreef:- Naast hoe ziek kinderen worden moet je ook kijken naar de transmissie en sociale gevolgen van maatregelen daartegen. Bijvoorbeeld sluiting van scholen, wat de regering absoluut niet zou doen, ook al werd het geadviseerd door het OMT. Maar ja met dit zwalkende coronabeleid is het geen verrassing dat men allicht vandaag toch zoiets gaat aankondigen, veel te laat natuurlijk want ouders hebben ook geen onbeperkt aantal verlofuren, kunnen vaak ook niet zo laat nog even massaal vrij nemen want ivm de aanstaande kerstvakantie moet er de weken daarvoor even goed doorgewerkt worden. Maar dat terzijde, de scholen moeten misschien toch een week eerder dicht met als reden: Corona gaat hard rond in die kringen en dan gaan ze direct na hun schoolweek in het weekend Kerst vieren met familie, opa en oma en dat gaat niet goed. Stel nou dat het vaccineren van kinderen voorkomt dat scholen dichtgaan, klassen en soms zelfs hele scholen constant worden gesloten wegens teveel besmetting of dat ze niet naar opa en oma of andere kwetsbare familie / kennissen toe kunnen, dan kan dat ook een voordeel zijn. Je moet verder kijken dan "worden ze er ziek van of niet". Juist omdat er bij kinderen nauwelijks bijwerkingen zijn moet je ook kijken naar in hoeverre ze beperkt worden door corona.
Het argument om de scholen dicht te doen vanwege kerst met opa en oma vind ik niet sterk. Als je volgende week om die reden de scholen dicht doet, dan zou dat weleens als een boemerang kunnen terugkomen. Want wat gebeurt er dan? Vader en moeder hadden dit niet aan zien komen (want de regering heeft tot nog toe gezegd dat de scholen open moeten blijven) en kunnen zo vlak voor kerst niet meer vrij nemen: de baas heeft ze nodig. De kinderen hebben toch oppas nodig en worden dan vaak bij opa en oma afgeleverd waar ze hen vervolgens besmetten. Ik zie hier dus niets in.
Dan heb ik het nog niet eens over de psychische schade en de leerachterstand waar we de kinderen mee opzadelen. Dat is veel groter dan de schade die zijzelf door corona oplopen.
We mogen ons weleens afvragen hoeveel we onze kinderen aan willen doen om hun opa of oma te beschermen. Ik geef toe dat dat geen gemakkelijke vraag is, maar het opofferen van kinderen ten gunste van ouderen is wel iets waar ik de wenkbrauwen bij optrek.

Verder is het allang duidelijk dat vaccinatie nauwelijks de besmettingen afremt. Daar zijn die vaccins ook niet voor gemaakt. Ze zijn gemaakt om ernstige ziekte mee te voorkomen. Dat komt bij kinderen nauwelijks voor dus alleen daarom al is het vaccineren van kinderen weinig zinvol.
Bovendien is ook al duidelijk dat tweederde van de Nederlandse kinderen al immuniteit heeft opgebouwd wegens een eerdere besmetting. Dan blijft er nog eenderde over. Laat die ook maar immuniteit opbouwen door een besmetting wat mij betreft als ze er toch niet heel ziek van worden, des te eerder is deze pandemie voorbij.
Mijn eigen kinderen hebben dit voorjaar (net als ik) corona gehad en ze zijn dit seizoen maar weer aan een gewone verkoudheid begonnen. Ze zijn getest en dat was negatief voor COVID-19, maar hoesten deden ze wel een paar weken.
Eigenlijk ben ik het wel eens met wat deze immunoloog over het vaccineren van kinderen zegt:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2021 11:52

elbert schreef:Wat is "dit" in deze zin? Corona of vaccinatieschade? Als het het laatste is, moet je je afvragen of die dosis voor tieners wel zo goed gekozen is. We experimenteren hier feitelijk nog mee he? We weten feitelijk nog niet goed wat de optimale dosis is.


"Dit" ging over bijwerkingen (reactie op jouw reactie op "er zijn geen bijzondere bijwerkingen waargenomen, geen ontstoken hartzakjes en dergelijke"
waarvan myocarditis met name werd genoemd.

Naar de optimale dosis is al best wat onderzoek gedaan. Misschien is er nog iets aan finetuning mogelijk maar er is een dosis die veilig is en goed beschermt. En er zijn dus geen gekke bijwerkingen geweest. [url]https://www.verywellfamily.com/how-will-covid-vaccine-dosages-work-for-kids-5093628]hier[/url] kan je er wat meer over lezen.

Dit ben ik niet met je eens, met name omdat de meldingen van myocarditis en pericarditis zijn opgelopen na vaccinatie en niet ervoor toen er ook al corona was. Een citaat van een eerdere post van me (afgelopen vrijdag):
Het is niet voor niets dat een flink aantal landen heeft besloten om het vaccineren van jongeren met Pfizer of Moderna op te schorten.


Logisch toch? De kans is kleiner bij vaccinatie en als het gebeurt is het verloop doorgaans veel milder (zie link naar National-Geographics-artikel in vorige post) maar als begin van het jaar 10-15 procent van de bevolking antistoffen had tegen corona en je vervolgens massaal miljoenen mensen gaat vaccineren zal is het niet vreemd dat desondanks het aantal meldingen van myocarditis wat oploopt want het aantal vaccinaties was vele malen hoger dan het aantal besmettingen voordat er gevaccineerd werd. Beetje een zelfde rekenfout als "er liggen meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis" als er 85% gevaccineerd is. Dus ik denk als men dat inziet, men het advies van het WHO wel gaat overnemen.

Het argument om de scholen dicht te doen vanwege kerst met opa en oma vind ik niet sterk. Als je volgende week om die reden de scholen dicht doet, dan zou dat weleens als een boemerang kunnen terugkomen. Want wat gebeurt er dan? Vader en moeder hadden dit niet aan zien komen (want de regering heeft tot nog toe gezegd dat de scholen open moeten blijven) en kunnen zo vlak voor kerst niet meer vrij nemen: de baas heeft ze nodig. De kinderen hebben toch oppas nodig en worden dan vaak bij opa en oma afgeleverd waar ze hen vervolgens besmetten. Ik zie hier dus niets in.
Dan heb ik het nog niet eens over de psychische schade en de leerachterstand waar we de kinderen mee opzadelen. Dat is veel groter dan de schade die zijzelf door corona oplopen.
We mogen ons weleens afvragen hoeveel we onze kinderen aan willen doen om hun opa of oma te beschermen. Ik geef toe dat dat geen gemakkelijke vraag is, maar het opofferen van kinderen ten gunste van ouderen is wel iets waar ik de wenkbrauwen bij optrek.


Je moet de voordelen ook niet individueel bekijken en afstrepen maar naar het totaalplaatje kijken. Ik ben het met je eens dat het sluiten van de scholen en slecht besluit zou zijn. Maar als je met vaccinatie kan zorgen dat en de scholen open blijven, klassen niet massaal naar huis worden gestuurd en ze ook nog eens naar hun opa en oma kunnen heb je wel een pakket aan voordelen. Die moet je dan afwegen tegen de nadelen maar wat zijn die als er bij kinderen nauwelijks bijwerkingen zijn?

Verder is het allang duidelijk dat vaccinatie nauwelijks de besmettingen afremt. Daar zijn die vaccins ook niet voor gemaakt. Ze zijn gemaakt om ernstige ziekte mee te voorkomen. Dat komt bij kinderen nauwelijks voor dus alleen daarom al is het vaccineren van kinderen weinig zinvol.
Bovendien is ook al duidelijk dat tweederde van de Nederlandse kinderen al immuniteit heeft opgebouwd wegens een eerdere besmetting. Dan blijft er nog eenderde over. Laat die ook maar immuniteit opbouwen door een besmetting wat mij betreft als ze er toch niet heel ziek van worden, des te eerder is deze pandemie voorbij.
Mijn eigen kinderen hebben dit voorjaar (net als ik) corona gehad en ze zijn dit seizoen maar weer aan een gewone verkoudheid begonnen. Ze zijn getest en dat was negatief voor COVID-19, maar hoesten deden ze wel een paar weken.


Vaccins helpen wel tegen besmetting alleen verdwijnt dat effect wel weer sneller. Het zou wel kunnen helpen om de winter door te komen. Zoals ik al zei, ik sta er niet om te springen, ga eerst maar vaccins sturen naar landen waar het veel harder nodig is. Maar ik ben ook niet faliekant tegen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 14 dec 2021 12:33

Marnix schreef:Logisch toch? De kans is kleiner bij vaccinatie en als het gebeurt is het verloop doorgaans veel milder (zie link naar National-Geographics-artikel in vorige post) maar als begin van het jaar 10-15 procent van de bevolking antistoffen had tegen corona en je vervolgens massaal miljoenen mensen gaat vaccineren zal is het niet vreemd dat desondanks het aantal meldingen van myocarditis wat oploopt want het aantal vaccinaties was vele malen hoger dan het aantal besmettingen voordat er gevaccineerd werd. Beetje een zelfde rekenfout als "er liggen meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis" als er 85% gevaccineerd is. Dus ik denk als men dat inziet, men het advies van het WHO wel gaat overnemen.
Je praat nu over de gehele bevolking, maar daar gaat dit niet over. De gevallen van myocarditis gaan met name om een specifieke groep jongeren (jongens). Dan moet je dus niet naar miljoenen mensen kijken die een vaccin hebben gehad, maar naar een paar honderdduizend jongens. Die jongens hebben bovendien minder last van het virus, waarbij het dus ook uiterst dubieus is of je ze wel een vaccin moet geven. Feitelijk zeg je tegen hen: "jullie jonge en krachtige immuunsysteem vertrouwen we niet om een verkoudheidsvirus aan te kunnen. Weet je wat: we douwen een spuit in je arm met een vaccin dat nog niet geheel is uitgetest en dan zijn jullie veilig." Ben ik de enige die dit niet logisch vindt? Ik weet wel zeker van niet.
Marnix schreef:Je moet de voordelen ook niet individueel bekijken en afstrepen maar naar het totaalplaatje kijken. Ik ben het met je eens dat het sluiten van de scholen en slecht besluit zou zijn. Maar als je met vaccinatie kan zorgen dat en de scholen open blijven, klassen niet massaal naar huis worden gestuurd en ze ook nog eens naar hun opa en oma kunnen heb je wel een pakket aan voordelen. Die moet je dan afwegen tegen de nadelen maar wat zijn die als er bij kinderen nauwelijks bijwerkingen zijn?

Vaccins helpen wel tegen besmetting alleen verdwijnt dat effect wel weer sneller. Het zou wel kunnen helpen om de winter door te komen. Zoals ik al zei, ik sta er niet om te springen, ga eerst maar vaccins sturen naar landen waar het veel harder nodig is. Maar ik ben ook niet faliekant tegen.
Vaccineren om "de winter door te komen" en om "de scholen open te laten blijven" is de slechtst denkbare reden om het wel te doen. Dat is niet alleen korte-termijndenken terwijl je een lichaam hebt dat een leven lang (80 jaar in het geval van kleine kinderen) mee moet, maar het schendt ook de basisgedachte van medische zorg: je moet vaccineren om een individueel mens te beschermen tegen ernstige ziekte en dat liefst een heel leven lang met 1 vaccinatie.
Dat is hier dus niet aan de hand. Feitelijk wordt nu vanuit de overheid bepaald wat gezond is voor elk individu. Dat noem jij "naar het totaalplaatje kijken". Maar weet je wat hier mist? De interactie tussen een dokter en een patient. Vaccinatie is een individueel recht (geen plicht!) waarbij iedere burger in samenspraak met een arts kan bepalen wat goed is voor zijn of haar gezondheid. Informed consent dus. Nu wordt collectief bepaald dat de hele bevolking een prik moet krijgen, ongeacht de individuele omstandigheden en keuzes. In plaats van dat het aan de burgers overgelaten wordt of en zo ja hoe vaak ze zich laten vaccineren (in Israel heeft men het inmiddels over 7 prikken!), wordt er een hele propagandacampagne opgetuigd met pressiemiddelen om burgers maar vooral in de gewenste richting te duwen. Dat kan alleen maar verkeerd uitpakken en dat doet het ook, met name op sociaal-maatschappelijk gebied, waarbij nog maar 16% van de bevolking vertrouwen heeft in de aanpak van de regering.

Als we dan toch naar het "totaalplaatje" gaan kijken. Houden we er rekening mee dat kinderen die veelvuldig thuis worden gehouden "om de winter door te komen" om ouderen te beschermen, zelf wellicht een stuk minder oud zullen worden?
“door het sluiten van scholen zullen kwetsbare kinderen (~50-100k) ~4 tot 7 jaar korter leven” aldus prof. Ira Helsloot.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2021 13:58

elbert schreef:Je praat nu over de gehele bevolking, maar daar gaat dit niet over. De gevallen van myocarditis gaan met name om een specifieke groep jongeren (jongens). Dan moet je dus niet naar miljoenen mensen kijken die een vaccin hebben gehad, maar naar een paar honderdduizend jongens. Die jongens hebben bovendien minder last van het virus, waarbij het dus ook uiterst dubieus is of je ze wel een vaccin moet geven. Feitelijk zeg je tegen hen: "jullie jonge en krachtige immuunsysteem vertrouwen we niet om een verkoudheidsvirus aan te kunnen. Weet je wat: we douwen een spuit in je arm met een vaccin dat nog niet geheel is uitgetest en dan zijn jullie veilig." Ben ik de enige die dit niet logisch vindt? Ik weet wel zeker van niet.


- In feite doe je met kinderziekten / vaccins niet veel anders. Je zegt: Jullie jonge en krachtige immeensysteem kan ziekten als polio, pokken, bof, mazelen, rode hond etcetera doorgaans prima oplossen maar af en toe gaat het toch mis. Om die kans te verkleinen bieden we een vaccin aan (dat getest is op veiligheid)
- Ik had het niet alleen over de bevolking. Er zijn ook in de groep tienerjongen voor myocarditis het meest voorkomt veel meer mensen gevaccineerd dan dat er in het eerste coronajaar besmet zijn dus logisch dat meer meldingen zijn dan in 2020.

Vaccineren om "de winter door te komen" en om "de scholen open te laten blijven" is slechtst denkbare reden om het wel te doen. Dat is niet alleen korte-termijndenken terwijl je een lichaam hebt dat een leven lang (80 jaar in het geval van kleine kinderen) mee moet, maar het schendt ook de basisgedachte van medische zorg: je moet vaccineren om een individueel mens te beschermen tegen ernstige ziekte en dat liefst een heel leven lang met 1 vaccinatie.
Dat is hier dus niet aan de hand. Feitelijk wordt nu vanuit de overheid bepaald wat gezond is voor elk individu. Dat noem jij "naar het totaalplaatje kijken". Maar weet je wat hier mist? De interactie tussen een dokter en een patient. Vaccinatie is een individueel recht (geen plicht!) waarbij iedere burger in samenspraak met een arts kan bepalen wat goed is voor zijn of haar gezondheid. Informed consent dus. Nu wordt collectief bepaald dat de hele bevolking een prik moet krijgen, ongeacht de individuele omstandigheden en keuzes. In plaats van dat het aan de burgers overgelaten wordt of en zo ja hoe vaak ze zich laten vaccineren (in Israel heeft men het inmiddels over 7 prikken!), wordt er een hele propagandacampagne opgetuigd met pressiemiddelen om burgers maar vooral in de gewenste richting te duwen. Dat kan alleen maar verkeerd uitpakken en dat doet het ook, met name op sociaal-maatschappelijk gebied, waarbij nog maar 16% van de bevolking vertrouwen heeft in de aanpak van de regering.


Ik had het over kinderen en volgens mij is er alleen een advies (niet door de overheid zelf genomen maar overgenomen van de gezondheidsraad en de WHO, gesteund door de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskund, Jeugdartsen Nederland. Die zeggen allemaal: Geef de mogelijkheid tot vaccinatie voor kinderen maar verplicht het niet. Lijkt me een prima beslissing.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron