Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 08 dec 2021 11:08

elbert schreef:Hoezo is 2G een alternatief als het niet werkt en alleen schijnveiligheid biedt? Er is geen onderbouwing voor. Het heeft een hoog "dansen met Jansen" gehalte: het idee dat je iets tegen de pandemie doet, maar feitelijk niet. Dat blijkt ook uit verschillende incidenten waar 2G al werd uitgetest, zoals onlangs een cruiseschip met alleen gevaccineerde mensen, waarbij ook besmettingen en ziekte optraden. Of ook bijvoorbeeld de 2 vliegtuigen uit Zuid-Afrika waarbij in Z-A alle passagiers keurig een coronapaspoort hadden toen ze aan boord gingen, maar waar bij aankomst in Nederland 10% van diezelfde passagiers besmet bleek.
V.w.b. het "voortschrijdend inzicht": dat is er niet. De Jonge wordt gedwongen door de rest van de politici in Europa om hierin mee te gaan. Hij heeft alleen een paar weken uitstel weten te bedingen omdat Nederland achterloopt met boosterprikken.
Volgens de Britten blijft covid nog wel een jaar of 10 onder ons. Het digitale coronapaspoort is permanent gemaakt door de EU. Er is dus vooralsnog geen sprake van "na de pandemie". We gaan feitelijk richting een endemie, maar we zitten wel aan een doorlopend prikabonnement vast waar we niet vanaf kunnen.

Voor wat betreft dat cruiseschip, voor zover ik heb begrepen (in de scheepvaartwereld worden dergelijke incidenten redelijk nauwkeurig gevolgd) was iedereen vooraf zowel gevaccineerd als getest (2G+ zegmaar), en is niemand aan boord ziek geworden (wel 17 besmettingen).
17 besmettingen onder 3250 opvarenden is overigens getalsmatig beter wat Nederland op dit moment aan besmettingen aan het licht brengt...
Dus de gevaccineerden zijn wel besmet geraakt, maar niet ziek geworden.
Lijkt me winst, en een bewijs dat vaccinatie werkt.

Bovendien, op dit moment is van de mensen die besmet geraakt zijn en aangegeven hebben al dan niet gevaccineerd te zijn 48% gevaccineerd.
Begrijpelijk ook wel, als je ziet hoe groot het aandeel kinderen in de besmettingen is.
Welliswaar neemt de groep die dit niet aangeeft toe (waarbij het gevoelsmatig juist de ongevaccineerden zijn die daar geen mededeling over willen doen, maar dat is een aanname), maar aangezien dit getal (globaal fifty-fifty) ook in de tijd dat er een hogere respons op de vaccinatievraag was in deze orde lag denk ik dat het niet heel raar is om aan te nemen dat van de grote groep mensen die in de huidige golf positief testen de helft ongevaccineerd is.
Dus de helft van de aan het licht gekomen besmettingen komt uit een groep van 15% ongevaccineerden.
Daarnaast heb ik niet de indruk dat ongevaccineerden vaker testen (ik ben zojuist weer bij de teststraat geweest (voor de laatste keer voorlopig, wegens familieomstandigheden ga ik tot nader order van de uitreis-lijst af), maar bijna iedereen die in de rij staat praat er over met degenen die in zijn of haar buurt staan, en mijn indruk is dat voor de teststraat waar ik kom de overgrote meerderheid gevaccineerd is.
Dat laatste is een onderzoekje met een houdbaarheid van lik-mijn-vestje (hoog n=1 gehalte), dat snap ik ook, maar ik heb niet de indruk dat de testbereidheid hoger of lager is onder gevaccineerden.
En aangezien er bij het maken van een tesafspraak meestal niet naar wordt gevraagd heb ik niet de indruk dat deze getallen echt bijgehouden worden.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 08 dec 2021 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 08 dec 2021 11:12

Elbert schreef:Volgens de Britten blijft covid nog wel een jaar of 10 onder ons. Het digitale coronapaspoort is permanent gemaakt door de EU. Er is dus vooralsnog geen sprake van "na de pandemie". We gaan feitelijk richting een endemie, maar we zitten wel aan een doorlopend prikabonnement vast waar we niet vanaf kunnen.


"Onder ons" is een breed begrip. Hoeveel maatregelen er zullen zijn is afhankelijk van in welke mate corona onder ons is. Als het virus echt endemisch is geworden en veel minder impact heeft op de samenleving en op de zorg worden die maatregelen ook anders en de noodzaak om te prikken ook. Tenzij stoppen met vaccineren betekent dat je teruggaat naar de situatie zoals die de afgelopen anderhalf jaar is (of erger, de vaccins dragen er aan dat bij dat de de ziekenhuiscijfers niet in verhouding staan tot de besmettingscijfers zoals dat in vorige golven het geval was) maar dan is het virus ook niet echt endemisch geworden.

Elbert schreef:Bovendien zien we dat de vaccins voortdurend achter het virus aanhollen. Het virus muteert sneller dan dat de vaccinmakers die kunnen aanpassen. Daar komt ook nog eens het gevaar bij dat de vaccins het ontstaan van vaccin ontwijkende mutaties kunnen versnellen. Tenminste, dat lijkt dit onderzoek te suggereren. Ik heb daar over nagedacht en het zou kunnen dat dit lijkt op het overmatig gebruik van antibiotica: als je dat te vaak toepast en je antibiotica kuur niet afmaakt, dan kweek je bacteriele resistentie. Iets analoogs zou ook met dit virus aan de hand kunnen zijn: als je vaccins maakt tegen het virus zonder dat het virus daardoor verdwijnt (immers: de besmettelijkheid blijft), dan moedig je het virus alleen maar aan om de vaccins te ontwijken.


Ik heb het even snel doorgebladerd maar waar staat dat het versneld wordt? Ik lees vooral dat als er becherming is tegen het niet-gemuteerde virus, de wat meer gemuteerde varianten zullen overleven. Daarnaast ontkent het dat de vaccins echt achter de pandemie aanhollen. Dat klinkt wat dramatisch. Ik lees op op hoofdpagina: "Our study sheds light on SARS-CoV-2 evolution and transmission and enables the design of the next-generation mutation-proof vaccines and antibody drugs." We hadden Alpha, toen Delta en en Omikron. De vaccins zijn daar op zich prima aan aan te passen in vrij korte tijd en in tussentijd bieden ook de huidige vaccins nog steeds een behoorlijk hoge beschermingsgraad tegen nieuwe varianten, zeker in het eerste half jaar na de prik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2021 17:05

Marnix schreef:Ik heb het even snel doorgebladerd maar waar staat dat het versneld wordt? Ik lees vooral dat als er becherming is tegen het niet-gemuteerde virus, de wat meer gemuteerde varianten zullen overleven. Daarnaast ontkent het dat de vaccins echt achter de pandemie aanhollen. Dat klinkt wat dramatisch. Ik lees op op hoofdpagina: "Our study sheds light on SARS-CoV-2 evolution and transmission and enables the design of the next-generation mutation-proof vaccines and antibody drugs." We hadden Alpha, toen Delta en en Omikron. De vaccins zijn daar op zich prima aan aan te passen in vrij korte tijd en in tussentijd bieden ook de huidige vaccins nog steeds een behoorlijk hoge beschermingsgraad tegen nieuwe varianten, zeker in het eerste half jaar na de prik.


Het lijkt (met nadruk lijkt!) erop dat de Omikron variant delen van het genoom van het verkoudheidsvirus heeft opgepakt. Dat gebeurt wel vaker met virussen; als iemand verkouden is en dan met corona besmet raakt, bestaat de kans dat de genetische code van deze twee virussen op allerlei onvoorspelbare manieren wordt gecombineerd.

Als dit hier ook het geval is, heeft dat dus niks te maken met virussen die muteren om de vaccins te ontwijken. Het is wel een gevolg van deze mutatie, maar het vaccin is dan dus niet de oorzaak.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Pcrtje » 08 dec 2021 17:23

Elbert, je draait. En da's niet erg. Ik probeer je immers je ongelijk aan te tonen. ;-) Waar ik bij jou op in ga zijn je onderbouwingen voor je standpunt dat je je niet wilt vaccineren, en wel omdat (1) je een verhoogd risico op trombose zou lopen, (2) de kans op een re-infectie zeer klein zou zijn en (3) de kans dat je trombose van het vaccin zou krijgen groter dan de kans op een re-infectie zou zijn. Aan de onjuistheid van de eerste onderbouwing besteedde ik eerder aandacht. (Slim om daar dan geen aandacht meer aan te besteden, dan valt het niet op dat dat argument niet klopte.) De tweede bewering probeerde je in je voorlaatste bericht met een artikel dat je punt niet staafde te onderbouwen. Dat artikel gaat namelijk niet over de re-infectiekans maar over de aanpassingsmogelijkheden van het adaptieve immuunsysteem na SARS-CoV-2-infectie. Sterker nog, het artikel verwijst naar andere artikelen die de re-infectiekans wél onderzocht hebben en daaruit bleek dat de kans helemaal niet zo klein is en zeker niet zo klein als de kans op een vaccin-geïnduceerde trombotische trombocytopenie (VITT). Je schrijft in je vorige bericht:
elbert schreef:Goed, je vindt dat dit artikel onvoldoende bewijs is. (...) Mocht dit onderzoek je ook niet overtuigen, (...)
Maar dat is niet wat ik schreef. Ik schreef alleen tussen haakjes dat ik de groepsgrootte aan de kleine kant vind. (Omdat het wel belangrijk fundamenteel onderzoek betreft dat relevant vervolgonderzoek kan opleveren, kan het wel in Nature gepubliceerd worden.) Je ontwijkt/negeert hiermee dat je eigen bron jouw argumentatie onderuithaalt. Nu blijkt namelijk dat je onderbouwing in werkelijkheid een argument vóór vaccineren is.

Vervolgens verwijs je me naar andere onderzoeken waarover je schrijft dat de deelnemers "een kleine kans hadden om opnieuw besmet te worden". Het gaat nu echter niet om een 'grote' of 'kleine' kans, maar of die kans groter of kleiner dan de kans op een VITT is. Je baseert je keuze om nu niet gevaccineerd te willen worden immers onder andere op het feit dat je het risico op een VITT groter acht dan de kans op een re-infectie.

Dat jij je niet wilt laten vaccineren moet jij natuurlijk lekker zelf weten en over al die dingen moet je vooral met StillAwake en co discussiëren. Ik reageer alleen op je medisch-inhoudelijke onjuiste onderbouwing. Je mag wat dit betreft best je ongelijk toegeven hoor, want je kunt je overtuiging om niet gevaccineerd te willen worden ook op andere gronden onderbouwen, bijvoorbeeld - ik noem eens iets - je onderbuikgevoel, een principiële reden, een algeheel wantrouwen of gewoon je kont tegen de krib willen gooien.

ps. Op de rest ("bewezen vaccin", "vaccin versnelt vaccinontwijkende mutaties") wil ik later nog terugkomen.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 08 dec 2021 23:03

En lap, de school van onze kleinste tot het nieuwe jaar dicht na een corona uitbraak...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 09:45

Mortlach schreef:En lap, de school van onze kleinste tot het nieuwe jaar dicht na een corona uitbraak...


Oei balen, maar de hele school direct is wel rigoreus, tenzij de uitbraak ook echt in alle klassen is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 09 dec 2021 12:07

Marnix schreef:Oei balen, maar de hele school direct is wel rigoreus, tenzij de uitbraak ook echt in alle klassen is.


Dat is het inderdaad. Maar ik denk dat je het, of moet laten gaan zodat iedereen antistoffen aanmaakt of gewoon dicht moet. Wij hebben iedere keer klassen thuis, dan weer naar school, dan weer een juf in quarantaine zonder vervanging... Je wordt er dol van, kun je beter gewoon helemaal dicht gaan hoor, dan weet iedereen waar hij aantoe is. Nu ga je half 7 werken en krijg je na een uur en telefoontje dat je kinderen niet naar school kunnen want geen juf of meerdere kinderen met positieve test. Moet je stel op sprong oppas gaan regelen.

Andere kant is, als iedereen het gewoon heeft gehad ben je er vanaf. Maar ze nemen het mee naar huis dus alle gezinnen plat, mogelijk mee naar opa en oma etc ik begrijp dan de keus om dicht te gaan heel goed

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 09 dec 2021 13:00

Mortlach schreef:En lap, de school van onze kleinste tot het nieuwe jaar dicht na een corona uitbraak...

Wonder van Staphorst? Na plaatsing luchtfilters in klassen geen besmettingen meer op basisscholen.
Sinds er luchtreinigers in klaslokalen van scholen in de gemeente Staphorst staan, zijn er vrijwel geen coronabesmettingen meer onder de basisschooljeugd. Terwijl Staphorst een maand geleden nog de nationale coronabrandhaard was. Wat is hier aan de hand?
https://www.destentor.nl/kop-van-overij ... ~af006e97/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2021 14:15

lammetje schreef:Dat is het inderdaad. Maar ik denk dat je het, of moet laten gaan zodat iedereen antistoffen aanmaakt of gewoon dicht moet. Wij hebben iedere keer klassen thuis, dan weer naar school, dan weer een juf in quarantaine zonder vervanging... Je wordt er dol van, kun je beter gewoon helemaal dicht gaan hoor, dan weet iedereen waar hij aantoe is. Nu ga je half 7 werken en krijg je na een uur en telefoontje dat je kinderen niet naar school kunnen want geen juf of meerdere kinderen met positieve test. Moet je stel op sprong oppas gaan regelen.

Andere kant is, als iedereen het gewoon heeft gehad ben je er vanaf. Maar ze nemen het mee naar huis dus alle gezinnen plat, mogelijk mee naar opa en oma etc ik begrijp dan de keus om dicht te gaan heel goed


Op zich is het ook goed dat kinderen antistoffen maken. Hier nog nauwelijks problemen gehad trouwens op school dus ik ben blij dat ze de scholen niet preventief sluiten.

benefietdiner schreef:Wonder van Staphorst? Na plaatsing luchtfilters in klassen geen besmettingen meer op basisscholen.
Sinds er luchtreinigers in klaslokalen van scholen in de gemeente Staphorst staan, zijn er vrijwel geen coronabesmettingen meer onder de basisschooljeugd. Terwijl Staphorst een maand geleden nog de nationale coronabrandhaard was. Wat is hier aan de hand?
https://www.destentor.nl/kop-van-overij ... ~af006e97/


Klinkt heel leuk maar een maand geleden was er een enorme piek in Staphorst die nu enorm is ingezakt. Niet alleen op scholen maar ook elders. Dus je kan het niet alleen maar aan die apparaten toewijzen, laten ze dat eerst maar eenst goed onderzoeken. Hetzelfde zie je overigens op Urk bijvoorbeeld waar je ook een opleving had die daarna weer inzakte. Ook op de scholen. Maar daar hebben ze geen luchtfilters geplaatst. Hoe kan dat dan? Allicht helpen ze een beetje om de verspreiding tegen te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2021 14:30

Een oude vriend ligt op zijn sterfbed in een ziekenhuis, hij is besmet geraakt met corona. Tweemaal gevaccineerd en als ik het wel heb, ook nog een booster gekregen.
Gelukkig zijn de regels nu iets minder streng en mag de naaste familie (echtgenote en kinderen) om beurten kort op bezoek komen.
Maar na bezoek regelrecht naar huis en in beperkte quarantaine.
Ook worden ze om de dag getest.
Dit is een niet alom bekend gegeven, merk ik.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 09 dec 2021 14:53

StillAwake schreef: Ik vind dat iedereen recht heeft op een IC-bed. Maar niet iedereen met voorrang.
Nu krijgt een coronapatient voorrang op een ander type patient. In mijn optiek zou dat niet moeten ge3lden voor mensen die bewust dit risico genomen hebben.
Dus: ja, jouw vader heeft in mijn optiek recht op een ziekenhuisbed (of IC-bed), maar niet met de voorrangsregels zoals ze nu gelden.

Dus in jouw opinie moet jouw vader de allerbeste zorg, ongeacht wat de kosten ervan zijn. En mijn vader zou achteraan in de rij moeten sluiten voor een IC bed.. oeps-smile Echt, ongelooflijk hoe de maatschappij aan het veranderen is. Ik verbaas me met de dag meer dat mensen het gewoon heel normaal en zelfs wenselijk vinden dat een medemens(!) gerust kan creperen en naar de rand van de samenleving geduwd mag worden, zelfs het recht op zorg niet meer zonder voorwaarden moet zijn.
Dat je zo laag kunt vallen. Blij toe sommige mensen niet te kunnen begrijpen..

Van het hele team wat op mijn werk onder mij viel (14 man) heeft slechts 1 persoon geweigerd zich te laten vaccineren (waarvoor ik hem heb moeten ontslaan),

Waarom dat? Was hij niet je enige 'huisgenoot in het geloof' las ik even verderop? Kon je niets beters verzinnen, op een andere plek inzetten oid?

Je kunt de oversterfte vergelijken met andere jaren, en dan zie je dat deze claim van "uitvaartondernemers" (ik heb de indruk dat het er maar één was, waarvan je de opmerking ook nog eens uit het verband getrokken hebt) donweg niet waar kan zijn.

Cathy schreef:Bullshit :wink:
Volgens het CBS: 'Gemiddeld overleden in november per week bijna 900 meer mensen dan verwacht, in oktober 350.'
De Corona golf dendert met aantallen over de gewone griepgolf heen.
link CBS

Valt te bezien. Vorig winter was er nauwelijks oversterfte door griep, volgens mij slechts 300.
Dit jaar is de de verwachting dat het er veel meer zullen zijn, mede door ons in slaap gevallen / geprikte immuunsysteem. https://nos.nl/artikel/2398228-griep-he ... an-normaal . Het aantal meldingen stijgt aanzienlijk snel volgens Griepalert.

Als je kijkt naar de oversterfte en de coviddoden, zit daar een enorm gat tussen.
RIVM: "In de week van 18 november tot en met 24 november 2021 was de totale sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 4.054 sterfgevallen gemeld; gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.726 en 3.053 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 321''.

Een verklaring zou inderdaad kunnen zijn dat de griep zijn nodige slachtoffers eist. Dat zal per regio verschillen, maar ik geloof wel dat er uitvaartondernemers zijn die niet veel verschillen zien met voorgaande jaren.
Immers, oa. in 2014 en 2018 was er een grote griepgolf en waren de sterfgevallen hieraan erg hoog. In 2018 waren dat er 9.444 in 18 weken.
Voor de duidelijkheid, tot nu toe zijn er 20.138 mensen overleden aan covid in 21 maanden.

Fijn dat je je via TvT laat testen, en je daar ook aan houdt. Maar wees eerlijk, doe je dat omdat je dat een veiliger gevoel geeft, of omdat je dat vinkje zo nu en dan nodig hebt?
Omdat het moet, nogal wiedes. Veilig voel ik me sws wel. Ik ga niet voor de lol een stok in m'n keel en neus laten steken. Maar áls het dan moet, dan meteen maar meerdere vliegen in 1 klap slaan en er zoveel mogelijk van profiteren binnen 24 uur.. 8)

Marnix schreef:Klinkt heel leuk maar een maand geleden was er een enorme piek in Staphorst die nu enorm is ingezakt. Niet alleen op scholen maar ook elders. (..) Hetzelfde zie je overigens op Urk bijvoorbeeld waar je ook een opleving had die daarna weer inzakte. Ook op de scholen.

Groepsimmuniteit is nog steeds de beste bescherming.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 09 dec 2021 15:04

Chaya schreef:Een oude vriend ligt op zijn sterfbed in een ziekenhuis, hij is besmet geraakt met corona. Tweemaal gevaccineerd en als ik het wel heb, ook nog een booster gekregen.
Gelukkig zijn de regels nu iets minder streng en mag de naaste familie (echtgenote en kinderen) om beurten kort op bezoek komen.
Maar na bezoek regelrecht naar huis en in beperkte quarantaine.
Ook worden ze om de dag getest.
Dit is een niet alom bekend gegeven, merk ik.


Het is een beetje per regio verschillend. Hier mogen ze volledig beschermd in pak erbij. Dan kun je gewoon op de juiste manier uitkleden en weer na uit te waaien buiten gewoon de maatschappij in. Zoals wij als verzorgend personeel
Kies je voor alleen een mond neusmasker moet je eigenlijk een kwartier buiten lopen voor je in de auto stap en thuis meteen douchen.
Maar ja, wie controleert dat??

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 09 dec 2021 15:08

Dorpeling schreef:Dus in jouw opinie moet jouw vader de allerbeste zorg, ongeacht wat de kosten ervan zijn. En mijn vader zou achteraan in de rij moeten sluiten voor een IC bed.. oeps-smile Echt, ongelooflijk hoe de maatschappij aan het veranderen is. Ik verbaas me met de dag meer dat mensen het gewoon heel normaal en zelfs wenselijk vinden dat een medemens(!) gerust kan creperen en naar de rand van de samenleving geduwd mag worden, zelfs het recht op zorg niet meer zonder voorwaarden moet zijn.
Dat je zo laag kunt vallen. Blij toe sommige mensen niet te kunnen begrijpen..


Ja want jouw vader kon zijn opname voorkomen :jaknikken:
En dat een ander door roken of andere leefstijl zijn opname kon voorkomen is totaal niet belangrijk, want dat is niet besmettelijk en dat geeft geen problemen op de ic voor anderen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 09 dec 2021 15:55

lammetje schreef:Het is een beetje per regio verschillend. Hier mogen ze volledig beschermd in pak erbij. Dan kun je gewoon op de juiste manier uitkleden en weer na uit te waaien buiten gewoon de maatschappij in. Zoals wij als verzorgend personeel
Kies je voor alleen een mond neusmasker moet je eigenlijk een kwartier buiten lopen voor je in de auto stap en thuis meteen douchen.
Maar ja, wie controleert dat??

Nee precies. Ze hebben doorzichtig masker, + mondmasker en mogen handschoenen pakken.
Maar ze wassen hun handen zeer zorgvuldig voordat ze de kamer verlaten, gaan direkt naar huis, in eigen auto, kleden zich indien mogelijk half uit in de garage/schuur en springen meteen onder de douche, kleding gaat in gesloten zakken en daarna meteen in de wasmachine.

Maar een confronterende vraag misschien lammetje, hoe gaat het na het overlijden, wordt de kist dan meteen gesloten? Hoe lang draagt een overledene het virus bij zich en is hij dan nog steeds besmettelijk?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 09 dec 2021 16:11

Chaya schreef:hoe gaat het na het overlijden, wordt de kist dan meteen gesloten? Hoe lang draagt een overledene het virus bij zich en is hij dan nog steeds besmettelijk?


hier het antwoord van het rivm

https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/overlijden


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten