Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2021 20:34

benefietdiner schreef:Precies, je zegt het met cynisme maar het heeft natuurlijk wel degelijk zeer grote en foute gevolge maar dat is face tweede waar FvD ons voor wil behoeden (QR-code) waar je het ook niet over wil hebben en daar hebben zij het ook niet over !!!! het gaat over het voorafgaande van genocide (of zo jij wil 30-40) van de Tweede Wereldoorlog.


Tja, je kunt wel bij alles gaan roepen "Niet doen, want leidt tot genocide" (sorry, 'kan leiden tot genocide') maar dan kom je politiek gezien niet zo heel ver. En zolang de antivaxxers zich vol hangen met jodensterren en andere holocaust-symbolen, is het echt een totaal zwaktebod om te zeggen dat het daar niet echt om gaat. De gemiddelde antivax-site staat er bol van. https://deblauwetijger.com/product/demobundel/ die vlag bijvoorbeeld, doet je ergens aan denken? Toeval?

Neen, je kunt je niet aan de ene kant wentelen in de holocaust-/nazi-symbolen maar tegelijkertijd roepen dat je het over alleen de aanloop hebt als je een beetje tegengas krijgt. Dat is gewoon laf. Sta gewoon voor wat je gelooft!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 18 nov 2021 20:35

meribel schreef:Ik ben tegen verplicht vaccineren maar jongens het helpt echt wel de druk op de zorg te verlichten hoor. Vorig jaar met 7000 besmettingen 700 op de ic en nu met 23000 besmettingen 400 op de ic
En zo ook in de rest van het zkhuis

Maar tjonge wat gaat het weer hard. En het is elke dag drama met bedden creëren om mensen op te nemen en de afdelingen te bemensen. Ik zou vandaag mijn januari rooster krijgen maar alweer uitgesteld want ze hebben vlgd week nog niet eens rond

Ik ben benieuwd wanneer code zwart officieel in werking treeft. Liggen hele draaiboeken voor klaar hoe we dan gaan werken


Het is ook echt wel belangrijk dat er gevaccineerd wordt, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar als ik de leeftijdscategorie van de ic bedden bekijk, zowel voor als na vaccinatie, ben ik van mening dat je niet heel het land hoeft te vaccineren.

En het doet mij daarnaast ook echt pijn om te zien hoe ziek gevaccineerden worden. Ze dachten het te kunnen ontlopen, iets wat ze eigenlijk ook wel beloofd is. Als je gevaccineerd bent kom je niet op de ic, dat werd er in het begin gezegd. Met een kleine nazin over dat de kans iig erg klein was. Maar we hebben in de verpleeghuizen echt alweer zoveel overlijdens gehad...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 18 nov 2021 20:36

Mortlach schreef:Tja, je kunt wel bij alles gaan roepen "Niet doen, want leidt tot genocide" (sorry, 'kan leiden tot genocide') maar dan kom je politiek gezien niet zo heel ver. En zolang de antivaxxers zich vol hangen met jodensterren en andere holocaust-symbolen, is het echt een totaal zwaktebod om te zeggen dat het daar niet echt om gaat. De gemiddelde antivax-site staat er bol van. https://deblauwetijger.com/product/demobundel/ die vlag bijvoorbeeld, doet je ergens aan denken? Toeval?

Neen, je kunt je niet aan de ene kant wentelen in de holocaust-/nazi-symbolen maar tegelijkertijd roepen dat je het over alleen de aanloop hebt als je een beetje tegengas krijgt. Dat is gewoon laf. Sta gewoon voor wat je gelooft!



Edit: Man, ze noemen het op de site zelfs een Vaxinazivlag... https://deblauwetijger.com/product/vlag-vaccinazi/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 18 nov 2021 21:23

Mortlach schreef:Edit: Man, ze noemen het op de site zelfs een Vaxinazivlag... https://deblauwetijger.com/product/vlag-vaccinazi/
Gewone Duitser juichte om ‘maatregelen’ tegen Joden
Het is gevaarlijk om mensen te kwalificeren als zondebok, bron van ziekte of profiteur. In de historie zijn er daarvan tal van voorbeelden, met als meest heftige het lot van de Joden in de Tweede Wereldoorlog. Onthullende dagboeken laten zien hoe de gewone Duitser in die tijd verblind was door de staatspropaganda en de jacht op de Joden toejuichte. De parallellen met nu zijn schokkend.

Bij het ontruimen van zijn ouderlijk huis vindt de Duitse schrijver Joachim Krause (1946) op zolder bijna tweeduizend brieven en dagboeken die tussen 1933 en 1945 geschreven werden. <> https://www.fvd.nl/gewone-duitser-juich ... egen-joden

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 18 nov 2021 22:45

benefietdiner schreef:Gewone Duitser juichte om ‘maatregelen’ tegen Joden
Het is gevaarlijk om mensen te kwalificeren als zondebok, bron van ziekte of profiteur. In de historie zijn er daarvan tal van voorbeelden, met als meest heftige het lot van de Joden in de Tweede Wereldoorlog. Onthullende dagboeken laten zien hoe de gewone Duitser in die tijd verblind was door de staatspropaganda en de jacht op de Joden toejuichte. De parallellen met nu zijn schokkend.

Bij het ontruimen van zijn ouderlijk huis vindt de Duitse schrijver Joachim Krause (1946) op zolder bijna tweeduizend brieven en dagboeken die tussen 1933 en 1945 geschreven werden. <> https://www.fvd.nl/gewone-duitser-juich ... egen-joden


Alleen komt er dit keer geen kristalnacht, geen kampen waar ongevaccineerden in worden opgesloten onder erbarmelijke omstandigheden, massaal afgeslacht enzovoorts. Ze hoeven niet onder te duiken. Ze worden niet met de nek aangekeken door de meeste Nederlanders. Misschien door een paar debielen (die je aan beide kanten hebt) maar dat is het dan. Ze zijn alleen (feit) wat gevoeliger voor het krijgenen overdragen van het virus en hebben een grotere kans om erdoor in het ziekenhuis te komen. Dat is het verschil en dat heeft in een pandemie wat gevolgen. Maar vergelijkingen met de jaren 30 en 40 zijn volkomen misplaatst. Joden hadde niet eens een keus. Wat er nu gebeurt. Helemaal als het uit de mond komt van mensen (jij inclusief) die zelf al jaren roepen dat ze de vrijheid en rechten van anderen graag willen beperken, hun godsdienst willen verbieden en ze eigenlijk liever gewoon Nederland uitzetten.

Maar goed, ook hier kijken experts na en de conclusie: het is gewoon aandachttrekkerij…
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... s-marianne
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 19 nov 2021 01:34

Marnix schreef:Alleen komt er dit keer geen kristalnacht, geen kampen waar ongevaccineerden in worden opgesloten onder erbarmelijke omstandigheden, massaal afgeslacht enzovoorts. Ze hoeven niet onder te duiken. Ze worden niet met de nek aangekeken door de meeste Nederlanders. Misschien door een paar debielen (die je aan beide kanten hebt) maar dat is het dan. Ze zijn alleen (feit) wat gevoeliger voor het krijgenen overdragen van het virus en hebben een grotere kans om erdoor in het ziekenhuis te komen. Dat is het verschil en dat heeft in een pandemie wat gevolgen. Maar vergelijkingen met de jaren 30 en 40 zijn volkomen misplaatst. Joden hadde niet eens een keus. Wat er nu gebeurt. Helemaal als het uit de mond komt van mensen (jij inclusief) die zelf al jaren roepen dat ze de vrijheid en rechten van anderen graag willen beperken, hun godsdienst willen verbieden en ze eigenlijk liever gewoon Nederland uitzetten.

Maar goed, ook hier kijken experts na en de conclusie: het is gewoon aandachttrekkerij…
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... s-marianne


Jamaar... het zou toch kunnen
Jamaar... mensen zijn nu echt niet anders dan toen
Jamaar... in Canada zijn ze al concentratiekampen aan het bouwen, weet je
Jamaar... ik heb die vlag nu eenmaal al gekocht
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 19 nov 2021 03:54

lammetje schreef:Het is ook echt wel belangrijk dat er gevaccineerd wordt, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar als ik de leeftijdscategorie van de ic bedden bekijk, zowel voor als na vaccinatie, ben ik van mening dat je niet heel het land hoeft te vaccineren.

En het doet mij daarnaast ook echt pijn om te zien hoe ziek gevaccineerden worden. Ze dachten het te kunnen ontlopen, iets wat ze eigenlijk ook wel beloofd is. Als je gevaccineerd bent kom je niet op de ic, dat werd er in het begin gezegd. Met een kleine nazin over dat de kans iig erg klein was. Maar we hebben in de verpleeghuizen echt alweer zoveel overlijdens gehad...


Denk echt dat hoe lager de vaccinatiegraad hoe makkelijker het circuleert. Let op duitsland met 60% vaccinatiegraad en nu voor het eerst ic bedden tekort

En ja ook met vaccinatie worden sommigen nog steeds ernstig ziek. Maar hoe was dat zonder vaccin geweest?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 19 nov 2021 08:01

Marnix schreef:Het enige wat je vergeet is dat de maatregelen er niet zozeer zijn omdat er corona is maar omdat de druk op de zorg te hoog is. Dat we voorlopig nog wel corona hebben in de samenleving wil niet zeggen dat dat soort maatregelen blijven zolang we corona hebben maar zolang de ziekenhuizen overvol dreigen te raken (en de niet gevaccineerde groep daar een groot aandeel aan levert)
Ik ben niet tegen maatregelen, maar wel tegen de 2G regel. De beste maatregel is: blijf thuis bij klachten en verder de rits aan basismaatregelen.
Overigens komt meer dan 60% van de besmettingen van volledig gevaccineerden. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Diederik Gommers. Mede daarom ziet hij niets in de 2G maatregel. Luister even naar wat hij deze week aan de Belgische radio vertelde: https://twitter.com/Qleendert/status/14 ... 0355473418
Saillant detail: Gommers stapt in februari op als lid van het OMT. Zou hij zich vrijer voelen om zijn eigen mening te uiten? Hij wil in elk geval meer openheid over wat er in het OMT wordt besproken, omdat het kabinet zich daar soms ten onrechte achter verschuilt.

O ja, er is een nog besmettelijker variant in Groot Brittannie opgedoken. Die zal hier dan ook wel komen en iedereen treffen, gevaccineerd en ongevaccineerd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 nov 2021 08:47

meribel schreef:Denk echt dat hoe lager de vaccinatiegraad hoe makkelijker het circuleert. Let op duitsland met 60% vaccinatiegraad en nu voor het eerst ic bedden tekort

En ja ook met vaccinatie worden sommigen nog steeds ernstig ziek. Maar hoe was dat zonder vaccin geweest?


Misschien waren ze dan helemaal niet ziek geworden. Je kunt dat helaas nooit achterhalen en dan beslissen wat je gaat doen. Wat dat betreft is het gewoon koffiedik kijken. Je hoort steeds meer dat het vaccin je afweer afbreekt. Als dat zo is dan is het niet raar dat er zoveel mensen ziek zijn aan normale griep. Want er zijn heel veel positieve testen maar ook nog steeds heel veel negatieve met klachten.

Maar neemt niet weg dat ik vaccineren nog steeds een onderdeel vind van de maatregelen hoor.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 19 nov 2021 09:09

https://nos.nl/artikel/2406212-zorgen-o ... wakker-van

Zouden er echt zoveel ouders wakker liggen? Als het gaat over thuisonderwijs begrijp ik dat wel. Maar van besmettingen?? Iedereen die bang is heeft een vaccin, die zijn later toegediend dan de ouderen dus werken de komende maand, 2 maanden nog wel toch :-k

Heb er echt nog geen seconde wakker van gelegen, vind het overigens wel weer een uitdaging, dat thuisles, hier zitten er weer 4 aan tafel. 1 ivm besmetting in de klas, 2 omdat ze zoveel tussenuren hebben en de vierde omdat ze al weken verhoging heeft. (Denken aan pfeiffer dus geen corona)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2021 09:53

lammetje schreef:https://nos.nl/artikel/2406212-zorgen-om-besmettingen-basisscholen-hier-liggen-ouders-wakker-van

Zouden er echt zoveel ouders wakker liggen? Als het gaat over thuisonderwijs begrijp ik dat wel. Maar van besmettingen?? Iedereen die bang is heeft een vaccin, die zijn later toegediend dan de ouderen dus werken de komende maand, 2 maanden nog wel toch :-k

Heb er echt nog geen seconde wakker van gelegen, vind het overigens wel weer een uitdaging, dat thuisles, hier zitten er weer 4 aan tafel. 1 ivm besmetting in de klas, 2 omdat ze zoveel tussenuren hebben en de vierde omdat ze al weken verhoging heeft. (Denken aan pfeiffer dus geen corona)


Veel ouders werken allebei behoorlijk veel tegenwoordig. “Wakker liggen van” is natuurlijk beeldspraak, niet letterlijk. Maar als kinderen niet naar school kunnen heeft dat wel veel inpact, kom ne overdag niet aan je werk toe, moet je in de avond je werk er nog bij doen. Men is niet bang voor de besmettingen zelf en de vaccins werken vaak wel, heel wat voorbeelden van besmette kids en de ouders die met ze in quarantaine Ijn, met hun besmette kids knuffelen en krijgen het virus niet. Maar wel de quarantaine.



Waar haal je dit soort “broodje-aap-verhalen” vandaan? “Je hoort steeds meer?” Ik heb nog geen wetenschapper horen zeggen dus misschien moet je zelf dit soort roddels ook niet de wereld in slingeren. Waarom er veel mensen ziek zijn is ook niet zo raar aldus de experts:

1. Het is herfst dus heb je weer meer virussen
2. Vroeger had verkouden zijn niet zoveel impact, nu moet je testen of thuisblijven dus hoor je mensen er meer over
3. We hebben 1,5 jaar allerlei maatregelen gehad om verspreiding van virussen zoveel mogelijk te voorkomen, daardoor hebben vorig jaar minder mensen andere virussen zoals griep gehad en is er minder weerstand
Laatst gewijzigd door Marnix op 19 nov 2021 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2021 10:11

elbert schreef:Ik ben niet tegen maatregelen, maar wel tegen de 2G regel. De beste maatregel is: blijf thuis bij klachten en verder de rits aan basismaatregelen.
Overigens komt meer dan 60% van de besmettingen van volledig gevaccineerden. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van Diederik Gommers. Mede daarom ziet hij niets in de 2G maatregel. Luister even naar wat hij deze week aan de Belgische radio vertelde: https://twitter.com/Qleendert/status/14 ... 0355473418
Saillant detail: Gommers stapt in februari op als lid van het OMT. Zou hij zich vrijer voelen om zijn eigen mening te uiten? Hij wil in elk geval meer openheid over wat er in het OMT wordt besproken, omdat het kabinet zich daar soms ten onrechte achter verschuilt.

O ja, er is een nog besmettelijker variant in Groot Brittannie opgedoken. Die zal hier dan ook wel komen en iedereen treffen, gevaccineerd en ongevaccineerd.


Hij gaat weg omdat zijn termijn verloopt. Dat hij meer transparante wil klopt maar hij is daar niet om weggegaan.

Wat Groot Brittannie betreft is dat geen slecht nieuws als het inderdaad een besmettelijker variant betreft die mensen minder ziek maakt. Dan krijgt je als het goed is sneller meer antistoffen met minder zieken. Vaccineren blijft dan wel verstandig want je ziet ook aan de deltavariant dat vaccins wat minder goed werken tegen besmettting bij een besmettelijker variant maar nog steeds goed beschermen tegen hoe ziek je ervan wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Miepje90 » 19 nov 2021 11:23

lammetje schreef:Het is ook echt wel belangrijk dat er gevaccineerd wordt, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar als ik de leeftijdscategorie van de ic bedden bekijk, zowel voor als na vaccinatie, ben ik van mening dat je niet heel het land hoeft te vaccineren.


Ik probeer discussies over COVID een beetje te vermijden, maar voor deze opmerking heb ik mijn inloggegevens toch maar weer eens uit het stof gehaald;). Ik ben arts op de SEH, en zie een groot verschil: de mensen die niet gevaccineerd zijn en die in het ziekenhuis terechtkomen, zijn veel jonger dan de mensen die wel gevaccineerd zijn. Daarnaast zijn de gevaccineerde mensen vaak kwetsbaar, worden ze behandeld voor kanker of hebben ze om een andere reden een gestoorde afweer. De niet gevaccineerde mensen: we nemen mensen op de IC op die jonger zijn dan ik, die gezond waren, die lang niet allemaal te dik zijn, die sportten tot ze ziek werden. Dus als je die leeftijdscategorieën bekijkt, pleit dat juist voor vaccinatie. En zo af en toe belandt er een kind op de IC. Die zie je alleen niet in de cijfers van de NVIC: de NVIC is de organisatie van de volwassen Intensive Care.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Miepje90 » 19 nov 2021 11:35

meribel schreef:Ik ben tegen verplicht vaccineren maar jongens het helpt echt wel de druk op de zorg te verlichten hoor. Vorig jaar met 7000 besmettingen 700 op de ic en nu met 23000 besmettingen 400 op de ic
En zo ook in de rest van het zkhuis

Maar tjonge wat gaat het weer hard. En het is elke dag drama met bedden creëren om mensen op te nemen en de afdelingen te bemensen. Ik zou vandaag mijn januari rooster krijgen maar alweer uitgesteld want ze hebben vlgd week nog niet eens rond

Ik ben benieuwd wanneer code zwart officieel in werking treeft. Liggen hele draaiboeken voor klaar hoe we dan gaan werken


Same here. Ik zie op tegen code zwart, die triage gaat deels bij ons liggen en dat gaat ongetwijfeld heel heftig zijn. En onofficieel is er natuurlijk al een code zwart gaande, nu er ook steeds meer acute planbare zorg wordt uitgesteld; het is wachten tot het niet meer lukt om de acute niet planbare zorg rond te krijgen. 't Gaat bij ons met een soort moed der wanhoop telkens nog net, maar bah, wat is het een ellende.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 19 nov 2021 11:46

Marnix schreef:Hij gaat weg omdat zijn termijn verloopt. Dat hij meer transparante wil klopt maar hij is daar niet om weggegaan.
Dat heb ik dan ook niet beweerd.
Marnix schreef:Wat Groot Brittannie betreft is dat geen slecht nieuws als het inderdaad een besmettelijker variant betreft die mensen minder ziek maakt. Dan krijgt je als het goed is sneller meer antistoffen met minder zieken. Vaccineren blijft dan wel verstandig want je ziet ook aan de deltavariant dat vaccins wat minder goed werken tegen besmettting bij een besmettelijker variant maar nog steeds goed beschermen tegen hoe ziek je ervan wordt.
Ik hoop ook dat deze variant mensen minder ziek maakt, maar vooralsnog is dat nog maar even afwachten. Tot nog toe werd het virus alleen maar besmettelijker, niet per se minder ziekmakend.

Verder wil men in Oostenrijk nu mensen gaan verplichten om zich te vaccineren. Ik probeer me voor te stellen hoe ze dat gaan doen. Mensen hun huis uitsleuren en ze onder dwang een prik in de arm duwen? :shock:
Dit gaat veel te ver en is in strijd met basale mensenrechten. Als mensen het risico willen lopen om zonder vaccin te leven, moet je ze niet gaan dwingen om toch die prik te krijgen.

Verder komt er mogelijk een nieuw vaccin op de markt, dat uitgaat van meer traditionele vaccintechnieken (i.p.v. de mRNA vaccins van Pfizer en Moderna of de vector technologie van AstraZeneca en Janssen): Nuvaxovid/Novavax. Misschien is dat een alternatief voor mensen die de huidige vaccins niet vertrouwen. In elk geval lijkt dat Novavax vaccin minder bijwerkingen te hebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten