Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 nov 2021 23:09

lammetje schreef:Zo zwart wit kun je dat niet stellen. Net zo als mijn opmerking dat er bij ons op de covid alleen gevaccineerden liggen en ik dan de reactie krijg dat ik niet kan stellen op basis van 1 afdeling dat daardoor het vaccin niet werkt.

Want wat waren de andere omstandigheden. Zijn de basisregels in acht genomen? Als ik het moet geloven hebben ze in urk niet echt geluisterd naar het advies om vooral thuis te blijven. Daar gaat men gewoon in een volle kerk en op visite. Tja, is het dan heel raar dat je ook veel besmettingen hebt?

En hoe staat het met zh opnames daar?


Lastig te zeggen want Urk heeft wel een teststraat maar geen eigen ziekenhuis.

Leuk artikel trouwens, over de “vele ouders die hun kinderen van zwemles halen enz”. In Urk waren het er twee en die overwegen nu hun kids maar weer op zwemles te doen.

Maar goed, als je bijvoorbeeld naar Portugal kijkt. Op 11 miljoen mensen 64 coronapatienten op de IC nu, 355 in het ziekenhuis, 1419 besmettingen, 8 doden (gemiddelde over 7 dagen). En weinig restricties. Dan zie je dat vaccins geen 100% bescherming bieden maar wel enorm helpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 15 nov 2021 23:22

Marnix schreef:Maar goed, als ze thuis met vriendinnen wil bijkletsen en ik daar niet bij wil zijn heb ik tal van serieuze opties:

- Naar de sportclub en daar sporten / biertje dringen
- Ik kijk of er een goede film draait en ga lekker naar het filmtheater
- Ik pak mijn badjas en hammandoek en ga lekker een avondje naar de sauna
- ik bel een vriend of die zin heeft om een biertje te doen
- Ik ga gamen of op bed een boek liggen lezen


Sodeju. Waar haal jij al die tijd vandaan?
Onze gemeente zoekt nog diakenen dus misschien is het wat voor jou? :wink:

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 nov 2021 00:12

Het grootste probleem in de gehele corona-discussie is denk ik dat mensen geen tegengeluid meer accepteren.

De kwestie van het vaccin is op zich superduidelijk. Als we tegen de 100% vaccinatie aanzitten, zou het virus veel minder om zich heen kunnen grijpen en ook veel minder zieken en sterfgevallen opleveren. Bovendien verkleinen we de kans dat zich mutaties voordoen die zich aan het vaccin onttrekken. Er is immers veel minder virus beschikbaar. Het beste voorbeeld is al genoemd: Portugal.

Maar nu de moeilijke boodschap die hieruit volgt en die niet geaccepteerd wordt, omdat veel mensen geen "nee" meer accepteren, laat staan hun ongelijk moeten erkennen: het zijn de niet gevaccineerden die de besmettingen, de opnames in ziekenhuis en op de IC op zodanige wijze in stand houden, dat de zorg-capaciteit daarvoor onvoldoende is, waarmee maatregelen voor de gehele samenleving noodzakelijk blijven. Zij zijn de oorzaak van het voortwoekeren van de crisis. Met alle gevaren van dien. Want het virus krijgt nieuwe kansen.

Omdat mensen hiervan uit hun vel springen en eigenwijs aan hun eigen waarheid vasthouden, blijven we maar doormodderen. Alles wordt maar gratuite gewantrouwd en in twijfel getrokken, maar dat verlengt de crisis alleen maar. Iedereen wordt die vrijheid nu nog gegund, maar er zijn uiteindelijk grenzen.

Het leidt op termijn onvermijdelijk via een zacht advies, via goedbedoelde drang tot een zekere dwang en zelfs tot een vaccinatieplicht. Daar ben ik van overtuigd. Kan niet anders.
De samenleving moet beschermd worden. Net zoals je bij een veiligheidscrisis onverhoopt, in laatste instantie, soms een leger nodig hebt om de boel te beschermen. Zeer onwenselijk, liever niet, het allerlaatste middel, maar heus, op een dag moet het gewoon. Of het nu een militaire aanval is van een buitenlandse mogendheid of een levensgevaarlijke situatie in een pandemie. Er is dan gewoonweg geen keus meer. Zaken van algemeen belang die gaan over leven of dood gaan in de ultieme afweging altijd boven individuele vrijheid. En dat is goed. We accepteren ook de dood van soldaten die het land beschermen. Onschuldige slachtoffers die niettemin gemaakt zullen moeten worden in zo'n geval. En de plicht om een inenting te halen is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met de prijs die een soldaat betaalt als hij voor zijn land bereid moet zijn te sterven.

Dat lijkt dan een verschrikkelijke beslissing van een kwade overheid en haar vele trawanten, maar dat is niet zo. Het is de onvermijdelijke consequentie van wat zich in de werkelijkheid voordoet. In dit geval: van een te grote groep die zich niet wil laten vaccineren. Soms moet een advies een plicht worden, om de gehele maatschappij te beschermen. Die plichten liggen vast in wetten. Wetten om de veiligheid van elkaar te garanderen. Je mag een ander niet gewelddadig bejegenen of in onveilige situaties brengen. Dus een verbod op vuurwapens, wetten die geweld verbieden, dus een gebod om gordels te dragen, om te stoppen voor rood licht, om niet met drank op te rijden. En ja, als het niet anders kan, een plicht om zich te laten vaccineren.

Ik hoop echt niet dat het zover komt qua veiligheid, maar als het wel zover komt, ben ik voor een vaccinatieplicht. Als we 2, 3, 4 jaar op rij eenzelfde cyclus hebben van oplaaiende besmettingen, maatregelen, mutanten, nieuwe vaccins die weer maar voor slechts 80% aftrek vinden, dan wordt uit een ander vaatje getapt. Dan zijn de smoezen op en wordt vaccinatie een wettelijke plicht. Er komt dan een geheel nieuwe standaard op dit gebied, a great reset.

Ik hoop natuurlijk ook dat het virus uiteindelijk een soort min of meer onschuldige griep-status krijgt, maar met wat we nu zien ben ik daar helemaal niet zeker van.

Het kan maar vast gezegd zijn.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 16 nov 2021 08:33

*Verwijderd door moderator. Verwijzing naar holocaust is niet kies*

Daarbij is het Natuurlijk grote onzin wat je schrijft dat zo een virus in stand gehouden zou worden of zou muteren. Verdiep je eens in de vaccin waarmee je geïnjecteerd bent. https://www.pfizer.nl/corona/gedrag-van-virus

Of ben je met AstraZeneca geïnjecteerd?
AstraZeneca claimt midden in vierde golf dat pandemie voorbij is
AstraZeneca kondigde vorige week het einde van de pandemie aan. En dat op het moment dat Europa geconfronteerd wordt met een stevige vierde coronagolf en dat een groot deel van de wereldbevolking nog niet eens een eerste prik heeft kunnen krijgen.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211115_95785726
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 16 nov 2021 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2021 09:33

pindas83 schreef:Sodeju. Waar haal jij al die tijd vandaan?
Onze gemeente zoekt nog diakenen dus misschien is het wat voor jou? :wink:


Dat was of/of he. Geen en/en. Dit zijn de opties voor als ik een avond mezelf moet vermaken en niet gewenst ben in de woonkamer. Dat je veel opties voor 1 avond hebt wil niet zeggen dat je veel tijd hebt :-) Alleen veel keuze. Komt trouwens ongeveer 1x a 2x per jaar voor denk ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2021 12:36

benefietdiner schreef: Verwijderd door moderator


Hou toch op met je domme verwijzingen naar Jodenhaat en dat ze de schld kregen van de Zwarte Dood (of ergens anders verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog) Volkomen misplaatst. Het enige verschil tussen een gevaccineerde en een niet gevaccineerde die geen corona heeft gehad is dat de een antistoffen tegen het virus heeft en de ander niet. Dat is heel wat anders dan iemand op basis van afkomst vervolgen en discrimineren terwijl er op ras na helemaal geen verschillen zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 nov 2021 13:48

De vergelijkingen die benefietdiner maakte gingen inderdaad alle perken te buiten en zijn hier al op afdoende wijze aan de kaak gesteld.

Het gaat wat mij betreft over een scenario. Als de besmettingen toenemen en als de zorg daardoor echt overbelast raakt met gevolgen voor de reguliere zorg en de acute zorg, dan komen andersoortige maatregelen op termijn in beeld. Want de maatregelen kunnen niet al te lang op hetzelfde peil worden volgehouden. De algehele schade voor de samenleving wordt te groot.
En zeker als blijkt dat er een klein percentage van gevaccineerden toch in het ziekenhuis belandt (een paar procent van 85% van de bevolking is best een groot aantal mensen), is er eigenlijk alleen nog winst te behalen bij de niet-gevaccineerden (hoewel slechts 15% van de bevolking vertegenwoordigen zij toch een groot deel van mensen in het ziekenhuis, omdat de kans op de ziekte veel groter is).

En als de situatie zo dringend wordt dat die winst ook echt behaald moet worden vanwege grote maatschappelijke gevolgen, dan is vaccinatie van deze groep de enige mogelijkheid. Om de acute problemen op te lossen, maar ook om de besmettingen te reduceren. Niemand heeft dan meer een alternatief. En komt er een wettelijke verplichting. Je staat dan met de rug tegen de muur. Het algemeen belang gaat dan voor individuele vrijheden. Plichten verdringen dan rechten. Vergelijk het met lepralijders in de oude lepra-kolonie. Men kon niet anders dan deze mensen, die een gevaar werden voor iedereen, verbannen. Zeer verschrikkelijk, totaal ongewenst, een zwart scenario. Maar toch uitgevoerd.

Let wel. Het is een scenario dat zich pas op langere termijn zal voordoen. Als we enkele jaren steeds hetzelfde patroon zien: nieuwe virus uitbraak (met misschien een ongunstige mutatie), ziekenhuisopnamen, zorgprobleem, algemeen maatregelen, onrust, schade, economische en welzijnsproblemen, weer opstarten, maar weer een virus uitbraak (weer mutant?) enzovoorts, enzovoorts. Dat is niet vol te houden.

Laat het alsjeblieft een mildere afloop hebben (corona wordt een griep-achtig fenomeen), maar beschuldig iemand die een scenario schetst dat niet denkbeeldig is, er niet van dat hij dat scenario wenst of nastreeft.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2021 14:58

gravo schreef:De vergelijkingen die benefietdiner maakte gingen inderdaad alle perken te buiten en zijn hier al op afdoende wijze aan de kaak gesteld.

Het gaat wat mij betreft over een scenario. Als de besmettingen toenemen en als de zorg daardoor echt overbelast raakt met gevolgen voor de reguliere zorg en de acute zorg, dan komen andersoortige maatregelen op termijn in beeld. Want de maatregelen kunnen niet al te lang op hetzelfde peil worden volgehouden. De algehele schade voor de samenleving wordt te groot.
En zeker als blijkt dat er een klein percentage van gevaccineerden toch in het ziekenhuis belandt (een paar procent van 85% van de bevolking is best een groot aantal mensen), is er eigenlijk alleen nog winst te behalen bij de niet-gevaccineerden (hoewel slechts 15% van de bevolking vertegenwoordigen zij toch een groot deel van mensen in het ziekenhuis, omdat de kans op de ziekte veel groter is).

En als de situatie zo dringend wordt dat die winst ook echt behaald moet worden vanwege grote maatschappelijke gevolgen, dan is vaccinatie van deze groep de enige mogelijkheid. Om de acute problemen op te lossen, maar ook om de besmettingen te reduceren. Niemand heeft dan meer een alternatief. En komt er een wettelijke verplichting. Je staat dan met de rug tegen de muur. Het algemeen belang gaat dan voor individuele vrijheden. Plichten verdringen dan rechten. Vergelijk het met lepralijders in de oude lepra-kolonie. Men kon niet anders dan deze mensen, die een gevaar werden voor iedereen, verbannen. Zeer verschrikkelijk, totaal ongewenst, een zwart scenario. Maar toch uitgevoerd.

Let wel. Het is een scenario dat zich pas op langere termijn zal voordoen. Als we enkele jaren steeds hetzelfde patroon zien: nieuwe virus uitbraak (met misschien een ongunstige mutatie), ziekenhuisopnamen, zorgprobleem, algemeen maatregelen, onrust, schade, economische en welzijnsproblemen, weer opstarten, maar weer een virus uitbraak (weer mutant?) enzovoorts, enzovoorts. Dat is niet vol te houden.

Laat het alsjeblieft een mildere afloop hebben (corona wordt een griep-achtig fenomeen), maar beschuldig iemand die een scenario schetst dat niet denkbeeldig is, er niet van dat hij dat scenario wenst of nastreeft.

gravo


Enige wat je wel kan doen bij die 85% is gevaccineerden en met name de oudere groep extra beschermen met een booster. En natuurlijk benadrukken je aan de maatregelen te houden. Dat als kanttekening.

Verder ja, er wordt net gedaan alsof men glimlachend, handenwrijvend van plezier, de omngevaccineerden het leven probeert zuur te maken. Eigen schuld, dikke bult, had je je maar moeten laten vaccineren net als wij. Voor straf laten we je nergens meer binnen, sluiten we je op.

Duidelijk artikeltje over het duivelse dilemma, de spagaat waarin men zit:
https://nos.nl/artikel/2405846-eerlijk- ... -discussie

Het is overigens maar de vraag of het door Tweede Kamer komt (mogelijk met hulp van de PVDA omdat de CU tegen lijkt te stemmen) en zoo ja, dan is het de grote vraag of het ook door de Eerste Kamer komt. Ik snap de houding van de CU ook wel en kan me daar wel goed in vinden: Solidair zijn, ook met hen die tegen (deze) vaccinatie zijn. Ik vraag me wel af in hoeverre de hele samenleving voor heel veel dingen laten testen haalbaar en betaalbaar is. Om nog maar te zwijgen over de vraag hoeveel invloed dat heeft op winkels en horeca want als mensen dan weer massaal thuisblijven zijn deze ondernemers alsnog de dupe, nog meer dan bij 2G misschien wel. Het zijn ontzettend moeilijke afwegingen die je liever helemaal niet maakt. Maar niets doen is in ieder geval geen optie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 16 nov 2021 15:28

gravo schreef: Als de besmettingen toenemen en als de zorg daardoor echt overbelast raakt met gevolgen voor de reguliere zorg en de acute zorg, dan komen andersoortige maatregelen op termijn in beeld. Want de maatregelen kunnen niet al te lang op hetzelfde peil worden volgehouden. De algehele schade voor de samenleving wordt te groot.
En zeker als blijkt dat er een klein percentage van gevaccineerden toch in het ziekenhuis belandt (een paar procent van 85% van de bevolking is best een groot aantal mensen), is er eigenlijk alleen nog winst te behalen bij de niet-gevaccineerden (hoewel slechts 15% van de bevolking vertegenwoordigen zij toch een groot deel van mensen in het ziekenhuis, omdat de kans op de ziekte veel groter is).

En als de situatie zo dringend wordt dat die winst ook echt behaald moet worden vanwege grote maatschappelijke gevolgen, dan is vaccinatie van deze groep de enige mogelijkheid. Om de acute problemen op te lossen, maar ook om de besmettingen te reduceren. Niemand heeft dan meer een alternatief. En komt er een wettelijke verplichting. Je staat dan met de rug tegen de muur. Het algemeen belang gaat dan voor individuele vrijheden. Plichten verdringen dan rechten. Vergelijk het met lepralijders in de oude lepra-kolonie. Men kon niet anders dan deze mensen, die een gevaar werden voor iedereen, verbannen. Zeer verschrikkelijk, totaal ongewenst, een zwart scenario. Maar toch uitgevoerd.




als ik me niet vergis was het gisteren in Op1 , verzorgenden van aan het bed aan het woord.

Liever een goede nieuwe erbij dan salarisverhoging
spendeer geen miljarden aan extra opschalen zorg, maar vaccineer, dat heeft tegen een fractie van de kosten eenzelfde ontlastend effect.
Opschalen naar een paar duizend IC bedden is een gedoemd verspil project.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 nov 2021 16:11

hans0166 schreef:als ik me niet vergis was het gisteren in Op1 , verzorgenden van aan het bed aan het woord.

Liever een goede nieuwe erbij dan salarisverhoging
spendeer geen miljarden aan extra opschalen zorg, maar vaccineer, dat heeft tegen een fractie van de kosten eenzelfde ontlastend effect.
Opschalen naar een paar duizend IC bedden is een gedoemd verspil project.

Inderdaad, alleen zorgvuldig individueel gedrag + een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad kunnen de pandemie indammen.

Met de wetenschap dat het nooit helemaal waterdicht is: gevaccineerden kunnen nog steeds besmet worden, de werking van het vaccin loopt achteruit, nieuwe mutaties van het virus kunnen zich aandienen. We hoeven er niet makkelijk over te doen. Daar is het allemaal veel te precair voor.

Maar het is zeker geen alternatief om juist deze twee zaken (vaccins en individuele zorgvuldigheid) weg te wuiven op grond van een gewenste (maar verkeerde) inschatting van het gevaar van het virus en de gevolgen van besmettingen.

Het heeft iets tragisch dat mensen die in die bubble zijn terechtgekomen nou juist de enige werkzame middelen die er zijn met veel aplomb afkeuren.
Het lijkt op de paniek van verdrinkende mensen die in hun angst juist de reddingswerkers in problemen brengen door wild om zich heen te zwaaien.

Overigens, de boosters: goed punt. Dat helpt i.i.g.
En verder kauw ik nog wat op de maatregelen.
Is die Corona Check App wel effectief genoeg? Ik vraag het me af.
2G? Wel effectief, lijkt me, maar de mensen die we er mee beschermen (ongevaccineerden) brullen hier nu juist het hardst dat ze gediscrimineerd worden. Zou dus wel eens niet kunnen gaan werken, wegens rood aangelopen gezichten (motto: ("ik ben woedend" :frown: ). Weer het beeld van de drenkeling die z'n eigen hulp frustreert.
Voorstel ChristenUnie (1G) vind ik ook wel een goeie. Maar dat vraagt heel veel van de hele samenleving. Ook niet vol te houden, vermoed ik.

Kom ik toch weer terug op de enige echte uitweg: vaccinatie.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 16 nov 2021 16:19

Jullie incl. de tweede (slaap)kamer hebt een blind vlek.

Als iets overbelast raakt in ziekenhuizen door toeloop van besmettingen, wat je niet kan stoppen, dan ga je logischerwijs de ziekenhuizen uitbreiden.

De onlogische manier is om de toeloop naar ziekenhuizen te stoppen met vaccins.

Als je een fles wilt leeggieten in een glas waar het niet in past pak je een tweede of derde glas er bij. Maar wat doen jullie, en de tweede slaapkamer incluis, die blijven net zo lang naar die fles turen en schudden totdat die in dat één glas past.

Het is een groot misverstand te denken dat je met 100% vaccinatie het virus kan bedwingen want het virus verspreid of muteert zich ook op o.a. dieren. Weet je nog over de vleermuizen hoe het virus binnen kwam, precies.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2021 17:17

benefietdiner schreef:Jullie incl. de tweede (slaap)kamer hebt een blind vlek.


Als je zo begint krijg ik een beetje het gevoel van iemand met een balk voor de ogen die een ander op een splinter wil wijzen.... :-)

Als iets overbelast raakt in ziekenhuizen door toeloop van besmettingen, wat je niet kan stoppen, dan ga je logischerwijs de ziekenhuizen uitbreiden.

De onlogische manier is om de toeloop naar ziekenhuizen te stoppen met vaccins.

Als je een fles wilt leeggieten in een glas waar het niet in past pak je een tweede of derde glas er bij. Maar wat doen jullie, en de tweede slaapkamer incluis, die blijven net zo lang naar die fles turen en schudden totdat die in dat één glas past.


Precies. Een blinde vlek dus. Je kan een groot deel van de ziekenhuisopnamen (in ieder geval 50%( en meer van de IC-opnamen (in ieder geval 2/3e) voorkomen door vaccinatie. Kijk naar Portugal. Kijk naar de wetenschappelijke cijfers, kijk naar de cijfers over gevaccineerd vs. ongevaccineerd. Als jij denkt dat het aantal besmettingen een statisch getal is dat niet beïnvloed wordt door andere factoren heb je inderdaad wel een blinde vlek. Je voorbeeld raakt dus ook kant nog wal. Of moet ik zeggen "storm in een glas water". Zoals autogordels en verkeersregels ervoor zorgen dat er minder verkeersslachtoffers naar de ziekenhuizen worden gebracht werkt dit ook (bewezen) met vaccins.

Het is een groot misverstand te denken dat je met 100% vaccinatie het virus kan bedwingen want het virus verspreid of muteert zich ook op o.a. dieren. Weet je nog over de vleermuizen hoe het virus binnen kwam, precies.


Het springt alleen niet zo vaak over van vleermuizen op mensen, bij vleermuizen heb je heel veel coronavarianten die niet op een mens overspringen. En nee met 100% vaccinatie kan je het virus niet voor 100% bedwingen omdat de bescherming geen 100% is. De bescherming is wel heel hoog, zeker als je de kwetsbare mensen af en toe een booster geeft. Dat leidt tot veel minder mensen met corona in het ziekenhuis, op de IC en in het mortuarium. Dat zijn de feite

Er is dus ook niets mis om een vergelijking te trekken met ongevaccineerde en de joodse gemeenschappen die werden beschuldigd de pestepidemie te hebben veroorzaakt door het vergiftigen van bronnen en waterputten. Dat was ook niet waar en een grote leugen. Zo is het dus ook een leugen dat ongevaccineerden het virus in stand houden om zich niet te laten vaccineren.


Dat was niet waar inderdaad. Dat was een grote leugen. En wat doe jij hier? Feiten ontkennen, leugens vertellen, dingen roepen die niet waar zijn. Net als de mensen die de Joden de schuld gaven. Je bent dus zelf vooral geen haar beter. En ongevaccineerden (die geen corona hebben gehad) zijn niet de schuld van het coronavirus. Ze zijn alleen als groep veel minder goed beschermd en dragen het ook makkelijker over. Dat zijn de feiten die jij liever niet wil horen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 16 nov 2021 18:29

Marnix schreef: En wat doe jij hier? Feiten ontkennen, leugens vertellen, dingen roepen die niet waar zijn. Net als de mensen die de Joden de schuld gaven. Je bent dus zelf vooral geen haar beter. En ongevaccineerden (die geen corona hebben gehad) zijn niet de schuld van het coronavirus. Ze zijn alleen als groep veel minder goed beschermd en dragen het ook makkelijker over. Dat zijn de feiten die jij liever niet wil horen.


Wanneer ik kijk naar de informatie van het EMA over het zogenaamde vaccin (wat geen vaccin is maar een middel met een VOORLOPIGE toekenning), dan is het (nog even los van de vraag welk vaccin het nu om gaat dus van welke fabrikant) veelgehoord dat het vaccin dit doet of dat doet en zoveel effect heeft.....

Het EMA zegt zelf: Hoeveel bescherming het vaccin biedt en of je nog corona kunt krijgen als je gevaccineerd bent en of je het dan eventueel dan nog kunt doorgeven, WETEN WE NIET !!!!
Daar is namelijk onderzoek voor nodig.
Nu begrijp ik best dat sommige onderzoeken moeilijk zuiver te houden zijn, zoals bijvoorbeeld als iemand positief heeft getest heeft hij dan corona of is er slechts een positieve test. Is hij dan besmet of niet, is hij besmettelijk of niet.
Als iemand besmet raakt en die is in aanraking geweest met alleen gevaccineerde mensen zeggen ze dan ook dat een gevaccineerde die ander besmet heeft of komt het door een te lage vaccinatiegraad van de gehele bevolking.

Wie nu wat makkelijker over kan dragen is dus helemaal niet bekend, maar dat is gewoon een keiharde aanname.
Ook is het niet zo dat je glashard kunt zeggen dat iemand die niet gevaccineerd is minder beschermd zou zijn dan iemand met vaccinatie.
Ook dat zijn AANNAMES waar ze van het EMA nu juist de data van willen vast gaan leggen gedurende een paar jaar en dan pas met definitief uitsluitsel kunnen en willen komen.

Dus wat het Europese Medicijn Agentschap zegt klopt, en niet wat bijvoorbeeld Hugo de Jonge er van zegt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 nov 2021 19:05

Veendam schreef:Wanneer ik kijk naar de informatie van het EMA over het zogenaamde vaccin (wat geen vaccin is maar een middel met een VOORLOPIGE toekenning), dan is het (nog even los van de vraag welk vaccin het nu om gaat dus van welke fabrikant) veelgehoord dat het vaccin dit doet of dat doet en zoveel effect heeft.....

Het EMA zegt zelf: Hoeveel bescherming het vaccin biedt en of je nog corona kunt krijgen als je gevaccineerd bent en of je het dan eventueel dan nog kunt doorgeven, WETEN WE NIET !!!!
Daar is namelijk onderzoek voor nodig.


Wetenschappers zeggen ALTIJD dat er meer onderzoek nodig is. Man, om de zoveel tijd is er een natuurkundestudent die voor zijn of haar doctoraal de Newtoniaanse mechanica nog eens doorrekent voor het geval dat...

Maar 'meer onderzoek nodig' is totaal iets anders dan 'we weten het niet' in de betekenis van 'geen idee hebben'...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 nov 2021 19:24

Marnix schreef:Enige wat je wel kan doen bij die 85% is gevaccineerden en met name de oudere groep extra beschermen met een booster. En natuurlijk benadrukken je aan de maatregelen te houden. Dat als kanttekening.

Verder ja, er wordt net gedaan alsof men glimlachend, handenwrijvend van plezier, de omngevaccineerden het leven probeert zuur te maken. Eigen schuld, dikke bult, had je je maar moeten laten vaccineren net als wij. Voor straf laten we je nergens meer binnen, sluiten we je op.

Duidelijk artikeltje over het duivelse dilemma, de spagaat waarin men zit:
https://nos.nl/artikel/2405846-eerlijk- ... -discussie

Het is overigens maar de vraag of het door Tweede Kamer komt (mogelijk met hulp van de PVDA omdat de CU tegen lijkt te stemmen) en zoo ja, dan is het de grote vraag of het ook door de Eerste Kamer komt. Ik snap de houding van de CU ook wel en kan me daar wel goed in vinden: Solidair zijn, ook met hen die tegen (deze) vaccinatie zijn. Ik vraag me wel af in hoeverre de hele samenleving voor heel veel dingen laten testen haalbaar en betaalbaar is. Om nog maar te zwijgen over de vraag hoeveel invloed dat heeft op winkels en horeca want als mensen dan weer massaal thuisblijven zijn deze ondernemers alsnog de dupe, nog meer dan bij 2G misschien wel. Het zijn ontzettend moeilijke afwegingen die je liever helemaal niet maakt. Maar niets doen is in ieder geval geen optie.

Solidair zijn is ontzettend belangrijk.
Maar solidariteit krijgt in dit specifieke geval wel een vreemde bijsmaak bij CU.
1G is namelijk (naast onwerkbaar) solidariteit met hen die niet solidair willen zijn...
Ik snap de principiële moeite met 2G, maar principieel heb ik meer moeite met 1G.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten