Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 16 okt 2021 10:31

Hugo de Jonge reageert op Paul Visser en eindtijdtheorieën: "Ik kan er met mijn verstand niet bij"



Avonddienst Zondag 10 Oktober | Dr. P.J. Visser


Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor henkie » 16 okt 2021 11:05

lammetje schreef:Ik kan nergens vinden dat het officieel wordt bijgehouden hoor....
Iedereen roept maar wat, maar betrouwbare en recente bronnen zijn er niet. Klopt dat er meer ongevaccineerden in het zh liggen, maar hoeveel precies...?


Hoeveel (=aantal) (on)gevaccineerden er in het ziekenhuis liggen is niet zo relevant. Dat is namelijk statistisch bedrog, ook wel de vaccinatieparadox genoemd:

Afbeelding

Er zullen dus meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis terecht komen naarmate het aantal gevaccineerden toeneemt.

Hier ook wel begrijpelijk uitgelegd: https://twitter.com/TijnBroekman/status ... 1750735872

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 16 okt 2021 11:14

Klopt hoor, dat begrijp ik ook wel. Maar wat ik niet snap is dat er dan opmerkingen gemaakt worden zoals ongevaccineerden hadden hier niet hoeven liggen. Natuurlijk is de kans kleiner en moet je zeker je verantwoordelijkheid nemen, maar zo'n opmerking of zoiets als ongevaccineerden mogen niet met mensen werken oid, is echt te kort door de bocht geredeneerd.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 okt 2021 12:42

henkie schreef:Hoeveel (=aantal) (on)gevaccineerden er in het ziekenhuis liggen is niet zo relevant. Dat is namelijk statistisch bedrog, ook wel de vaccinatieparadox genoemd:

Afbeelding

Er zullen dus meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis terecht komen naarmate het aantal gevaccineerden toeneemt.

Hier ook wel begrijpelijk uitgelegd: https://twitter.com/TijnBroekman/status ... 1750735872


Precies. Deze cijfers (Financial Times) krijgen pas waarde en betekenis, wanneer je ze zet tegenover de situatie dat niemand gevaccineerd zou zijn.
Er van uitgaande dat de percentages kloppen, worden er voor elke miljoen mensen nu totaal 270 mensen opgenomen in het ziekenhuis.
Als je diezelfde percentages loslaat op een bevolking die geen vaccinaties zou hebben gekregen, dan zou dat totaal aantal ziekenhuisopnames 2000 per miljoen mensen zijn geweest.

Voor Nederland (17,5 miljoen inwoners) betekent dit dat we gedurende de looptijd van deze pandemie van een totaal van 35000 te verwachten ziekenhuisopnames (zonder vaccinaties) teruggaan naar een totaal van 4725 ziekenhuisopnames (met vaccinaties).
Als iedereen zich had laten vaccineren was dat een totaal van 2100 ziekenhuisopnames geweest.

Vaccinaties hebben dus enorm geholpen om het aantal ziekenhuisopnames te verminderen.
Bovendien kun je stellen dat een klein percentage van niet-gevaccineerden toch een groot aandeel blijft houden in het totaal aantal ziekenhuisopnames (in de cijfers uit het FT meer dan 50%)
Volgens mij zitten we in Nederland nog niet op de 92% volledig gevaccineerden, dus dan zou het nog ongunstiger zijn.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2021 13:47

lammetje schreef:Ik kan nergens vinden dat het officieel wordt bijgehouden hoor....
Iedereen roept maar wat, maar betrouwbare en recente bronnen zijn er niet. Klopt dat er meer ongevaccineerden in het zh liggen, maar hoeveel precies...?


Nee het RIVM houdt dit bij en heeft dit naar buiten gebracht. En vanuit ziekenhuizen en steekproeven door jounalisten wordt dit onderstreept. Dus dan kan je toch wel aardig van die cijfers uitgaan ipv ze verdacht te maken omdat het niet zo goed uitkomt.

Het is dus zo dat ruin 80 procent gevaccineerd is en 20 procent niet. 75% van de ziekenhuisopnamen komt uit die groep van 20 procent. En 25% uit die groep van 80 procent. En voor de IC ligt dat nog wat hoger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 16 okt 2021 13:59

zomaar een leuke (pijnlijke) van 'straat' opgeraapt:
Sinds een tijdje hebben we in Europa een mysterieuze stijging van het sterftecijfer. Aanvankelijk besteedde niemand er echt aandacht aan, met uitzondering van een handvol “rechts-populistische anti-wetenschappelijke samenzweringstheoretici”. Nu beginnen…

Ja, e.e.a. komt toch ooit 'boven water'. ik kies er maar voor om geduld te hebben, hoewel... ik kom zoveel andere cijfers tegen, Marnix.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 16 okt 2021 15:08

ben db bd schreef:zomaar een leuke (pijnlijke) van 'straat' opgeraapt:


Wat vind je hier leuk aan? Wat maakt zo'n bericht voor jou 'leuk'?
Je kunt veel van de berichten die je regelmatig plaatst vinden, maar 'leuk' kan ik niet goed plaatsen. Daar ben ik wel benieuwd naar, leg eens uit als je wilt?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 okt 2021 16:33

tulp schreef:Wat vind je hier leuk aan? Wat maakt zo'n bericht voor jou 'leuk'?
Je kunt veel van de berichten die je regelmatig plaatst vinden, maar 'leuk' kan ik niet goed plaatsen. Daar ben ik wel benieuwd naar, leg eens uit als je wilt?

Het "leuke" bericht van ben db bd is geknipt en geplakt van de site 'frontnieuws', dat bekend staat om de valse nieuwsberichten en complot-verhalen.
Triest dat mensen die zich anderszins zo laten voorstaan op hun correcte Bijbel visie, zich zo kritiekloos uitleveren aan alle wind van leer die ongecontroleerd uit alle hoeken van het internet waait. Wie zo blind achter nepnieuws aanloopt, wordt er uiteindelijk door overmeesterd. Onbereikbaar voor (de hulp van) anderen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 16 okt 2021 17:53



Blijft wel allemaal lekker onduidelijk wanneer ze berichten op deze manier plaatsen, met foto er bij ook van dezelfde man.
Berichtgeving blijft altijd gewoon het zelfde, het moet duidelijk zijn waar het om gaat en niet voor dubbele uitleg vatbaar. Bij deze berichten is er dus minimaal 1 bericht die niet aan de normen voldoet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 16 okt 2021 18:36

gravo schreef:Het "leuke" bericht van ben db bd is geknipt en geplakt van de site 'frontnieuws', dat bekend staat om de valse nieuwsberichten en complot-verhalen.
Triest dat mensen die zich anderszins zo laten voorstaan op hun correcte Bijbel visie, zich zo kritiekloos uitleveren aan alle wind van leer die ongecontroleerd uit alle hoeken van het internet waait. Wie zo blind achter nepnieuws aanloopt, wordt er uiteindelijk door overmeesterd. Onbereikbaar voor (de hulp van) anderen.

gravo


Het is een uitgekiende strategie van de verspreiders van het nepnieuws. Ze spreken vooral mensen aan die teleurgesteld zijn in het leven, persoonlijk, relationeel, door de medische wereld of gewoon omdat ze de maatschappij zien veranderen in iets dat ze niet begrijpen. En dan zeggen ze tegen deze mensen: "Wil je je slim en speciaal voelen? Geloof dan wat ik geloof!" En blijkbaar willen een hoop mensen dat, want je slim en speciaal voelen is "leuk". Kijk maar naar lui als Ben Shapiro, die heeft echt een kunst gemaakt van deze tactiek.

Het gaat er verder helemaal niet om wat er wordt geloofd, zolang het maar ingaat tegen de algemene stroom. Sterker nog, hoe gekker het idee, hoe beter. Ik moet daarbij een beetje denken aan een uitspraak van een Bijbelgelovige die zegt "Als er had gestaan dat Jona de walvis had ingeslikt, had ik het ook geloofd!". Want hoe gekker het idee, hoe kleiner het clubje mensen dat het aanneemt en hoe exclusiever en slimmer je je dus voelt! En dus gelooft men dat artsen ons ineens willen doden; dat de overheid ons via chemtrails en 5G probeert te besturen en dat liberalen/democraten eigenlijk half-mens-half-reptielwezens zijn die baby's opeten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 16 okt 2021 20:59

gravo schreef:Het "leuke" bericht van ben db bd is geknipt en geplakt van de site 'frontnieuws', dat bekend staat om de valse nieuwsberichten en complot-verhalen.
Triest dat mensen die zich anderszins zo laten voorstaan op hun correcte Bijbel visie, zich zo kritiekloos uitleveren aan alle wind van leer die ongecontroleerd uit alle hoeken van het internet waait. Wie zo blind achter nepnieuws aanloopt, wordt er uiteindelijk door overmeesterd. Onbereikbaar voor (de hulp van) anderen.

gravo


Ik verbaas me er gewoon over dat ben db bd een bericht over mysterieuze stijgende sterftecijfers leuk vind.
Ieder sterfgeval gaat gepaard met leed: het gaat over mensen die overlijden en gemist zullen worden door familie/vrienden.
Wat is daar leuk aan? Daar ben ik benieuwd naar.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 16 okt 2021 23:25

tulp schreef:Ik verbaas me er gewoon over dat ben db bd een bericht over mysterieuze stijgende sterftecijfers leuk vind.
Ieder sterfgeval gaat gepaard met leed: het gaat over mensen die overlijden en gemist zullen worden door familie/vrienden.
Wat is daar leuk aan? Daar ben ik benieuwd naar.

Het leuke zit 'm voor ben db bd in het plezier dat ben db bd ontleent aan het uitdagen, bekritiseren en provoceren van zo'n beetje alle officiële instituten en/of personen die deze vertegenwoordigen. Of het nu de politiek, de wetenschap, de kerk of een nieuwsorganisatie betreft, ben db bd voelt zich al lange tijd, maar de laatste tijd steeds meer, thuis bij iedereen die daar tegen aan schopt.

Dat lijkt ook wel het enige venster en filter te zijn waarmee hij alle mogelijke berichten leest. Ongeacht of de kritiek op al het officiële al niet is omgeslagen in volstrekt onzin, je reinste complot-denken of zelfs leugens en bedrog, ben db bd houdt toch vast aan zijn voorliefde voor dit geluid. Zonder enige reflectie of bedenking neemt hij het over en verdedigt het zonder inhoudelijke argumenten. Hij heeft kennelijk de indruk dat hij met deze koppige en niet voor rede vatbaar zijnde houding een bepaalde macht kan uitoefenen op de (vertegenwoordigers van) officiële instituten. Een wens die hij overigens deelt met al het rapalje dat zijn rusting nog draagt van gruwel en bedrog. Dit is een gevaarlijke groep die duivelse influisteringen van complotten, insinuaties, laster, roddel en achterklap in de praktijk brengt, ten einde de samenleving te ontwrichten. Als ik ergens een voorbeeld zou willen vinden van de gruwelen van de eindtijd, dan zou ik het juist bij dit complot-denken vinden, dat bereid is om als een nihilistisch monster elk vertrouwen, alle gemeenschapszin, en iedere orde omver te werpen door ophitsing, polarisatie en geweld.
Ben db bd heeft geen idee naar wiens pijpen hij eigenlijk danst.

In zijn posts gebruikt hij een wat kinderachtig opgetogen taal, die hij vaak als leuk bestempelt om zijn onbegrijpelijke, maar daarom niet minder bizarre en ondeugdelijke uitspraken enige toegankelijkheid en mildheid te geven. Maar zijn inbreng is vaak ver onder de maat en ver onder de gordel. En inderdaad, uitglijers als deze, waarin een bericht over sterfte als "leuk" wordt betiteld, komen door deze onnadenkendheid veel voor.

Het gaat ben db bd ook niet om de inhoud, maar veel meer om de vorm. De vorm is irriteren, provoceren en uitdagen. Daarbij kan hij alles wat hij op het internet in zijn troebele blikveld vindt, gebruiken. De beerput van het internet verschaft hem voldoende munitie. Helaas zijn er ook op Refoweb aangetaste christelijke zielen die vanuit verkeerd begrepen geloofsgoed kwetsbaar zijn voor de ondermijning die deze idioterie veroorzaakt. Ook die christenen houden ben db bd aan de gang op dit forum.

Het is uiteindelijk een heel merkwaardige mengeling van sektarisch geloof, complot-denken, kritiekloos en onnadenkend lezen en citeren, gelardeerd met een enigszins obsessieve, om niet te zeggen autistisch aandoende interpretatie van deze tijd als de eindtijd.
Er is geen enkel begin van een gesprek met hem mogelijk. Provocatie is het, eenzijdig vuur en inhoudelijke over het algemeen volstrekte nonsense.

Dat is ook de reden dat ik zelf besloten heb om met hem geen enkel woord meer te wisselen op dit forum.
Maar af en toe wil ik wel iets zeggen óver deze bouw-pensionado, die al heel lang geleden definitief gestopt is met constructief optreden.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Antoon75

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Antoon75 » 17 okt 2021 05:20

Dat is ook de reden dat ik zelf besloten heb om met hem geen enkel woord meer te wisselen op dit forum. dat schrijf je
Dat is ook beter als je hier met een onder buik gevoel of vooroordeel komt, ik vind toch echt wel dat er hier door critici doorgaans nuchter ingegaan op veel Corona en vaccin zaken en natuurlijk zijn we allemaal maar mensen

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 17 okt 2021 11:11

gravo schreef:Het leuke zit 'm voor ben db bd in het plezier dat ben db bd ontleent aan het uitdagen, bekritiseren en provoceren van zo'n beetje alle officiële instituten en/of personen die deze vertegenwoordigen. Of het nu de politiek, de wetenschap, de kerk of een nieuwsorganisatie betreft, ben db bd voelt zich al lange tijd, maar de laatste tijd steeds meer, thuis bij iedereen die daar tegen aan schopt.

Dat lijkt ook wel het enige venster en filter te zijn waarmee hij alle mogelijke berichten leest. Ongeacht of de kritiek op al het officiële al niet is omgeslagen in volstrekt onzin, je reinste complot-denken of zelfs leugens en bedrog, ben db bd houdt toch vast aan zijn voorliefde voor dit geluid. Zonder enige reflectie of bedenking neemt hij het over en verdedigt het zonder inhoudelijke argumenten. Hij heeft kennelijk de indruk dat hij met deze koppige en niet voor rede vatbaar zijnde houding een bepaalde macht kan uitoefenen op de (vertegenwoordigers van) officiële instituten. Een wens die hij overigens deelt met al het rapalje dat zijn rusting nog draagt van gruwel en bedrog. Dit is een gevaarlijke groep die duivelse influisteringen van complotten, insinuaties, laster, roddel en achterklap in de praktijk brengt, ten einde de samenleving te ontwrichten. Als ik ergens een voorbeeld zou willen vinden van de gruwelen van de eindtijd, dan zou ik het juist bij dit complot-denken vinden, dat bereid is om als een nihilistisch monster elk vertrouwen, alle gemeenschapszin, en iedere orde omver te werpen door ophitsing, polarisatie en geweld.
Ben db bd heeft geen idee naar wiens pijpen hij eigenlijk danst.

In zijn posts gebruikt hij een wat kinderachtig opgetogen taal, die hij vaak als leuk bestempelt om zijn onbegrijpelijke, maar daarom niet minder bizarre en ondeugdelijke uitspraken enige toegankelijkheid en mildheid te geven. Maar zijn inbreng is vaak ver onder de maat en ver onder de gordel. En inderdaad, uitglijers als deze, waarin een bericht over sterfte als "leuk" wordt betiteld, komen door deze onnadenkendheid veel voor.

Het gaat ben db bd ook niet om de inhoud, maar veel meer om de vorm. De vorm is irriteren, provoceren en uitdagen. Daarbij kan hij alles wat hij op het internet in zijn troebele blikveld vindt, gebruiken. De beerput van het internet verschaft hem voldoende munitie. Helaas zijn er ook op Refoweb aangetaste christelijke zielen die vanuit verkeerd begrepen geloofsgoed kwetsbaar zijn voor de ondermijning die deze idioterie veroorzaakt. Ook die christenen houden ben db bd aan de gang op dit forum.

Het is uiteindelijk een heel merkwaardige mengeling van sektarisch geloof, complot-denken, kritiekloos en onnadenkend lezen en citeren, gelardeerd met een enigszins obsessieve, om niet te zeggen autistisch aandoende interpretatie van deze tijd als de eindtijd.
Er is geen enkel begin van een gesprek met hem mogelijk. Provocatie is het, eenzijdig vuur en inhoudelijke over het algemeen volstrekte nonsense.

Dat is ook de reden dat ik zelf besloten heb om met hem geen enkel woord meer te wisselen op dit forum.
Maar af en toe wil ik wel iets zeggen óver deze bouw-pensionado, die al heel lang geleden definitief gestopt is met constructief optreden.

gravo


Ik begrijp wat je schrijft en ik blijf ook benieuwd naar wat ben db bd er zelf over zegt, wat hij leuk aan het bericht vind.
Dus ik hoop dat ben db bd zelf mijn vraag beantwoordt.
Laatst gewijzigd door tulp op 18 okt 2021 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2021 15:16

Antoon75 schreef: ik vind toch echt wel dat er hier door critici doorgaans nuchter ingegaan op veel Corona en vaccin zaken en natuurlijk zijn we allemaal maar mensen


Nuchter? Het gaat over concentratiekampen in Canada, over Jodensterren, over de Vrijmetselaars en de New World Order.... Echt heel nuchter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten