Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 07 aug 2021 09:36

meribel schreef:Ik roep softenon maar er zijn ook tal van andere voorbeelden.


ibubrufen
asperine
paracetamol

deze.. die we soms bijna als snoepjes behandelen.... doden en kwetsen ook behoorlijk wat mensen wereldwijd. Hoor je nooit over.
Ieder voordeel heb z'n nadeel... en we moeten een keus maken. En ik denk dat er meer dan voldoende goed informatie is om een keuze te maken.
En, je mág weigeren, maar svp niet met alu hoedjes theorieen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 07 aug 2021 14:14

Marnix schreef:Ik hoop dat je de reacties onder de tweet ook even hebt gelezen? En volgens mij ben je zelf dan intelligent genoeg om uit een ietwat misleidende kop met verder vrij correcte informatie de goede conclusies te trekken. 70% heeft 1 vaccinatie gehad, 60% twee. De minderheid die geen vaccin heeft zorgt voor ern ruime meerderheid van ziekenhuisopnamen (die al met al een stuk lager zijn dan bij eerdere golven. Om maar te zwijgen over verschillende vaccins in VK vergeleken met Nederland. Al met al kan je concluderen dat de vaccins bij de deltavariant iets minder werken maar nog steeds goed werken. Ook om nieuwe mutaties tegen te gaan trouwens want de kans op een nieuwe variant die gevaarlijker is zoals de deltavariant die ontstond voor er gevaccineerd werd) neemt door vaccinatie ook af.
Je suggereerde in je vorige post dat de vaccins misschien wel net zo goed werken tegen de delta variant als tegen de alpha variant. Daar reageerde ik op, want dat is niet zo, zo blijkt nu. Dat vaccins wel een effect hebben in het voorkomen van al te ernstige klachten is waar, maar toch liggen er behoorlijk wat mensen die dubbel gevaccineerd zijn op de IC met de deltavariant. Ik neem aan dat ze daar niet liggen omdat ze lekker in hun vel zitten.
Dat vaccins nieuwe mutaties zullen tegenhouden is misschien alleen waar (nog maar de vraag) als het grootste deel van de wereldbevolking gevaccineerd zou zijn. Maar dat is helemaal niet zo. In Afrika is nog bijna niemand gevaccineerd en hetzelfde geldt voor grote delen van Azie en Zuid-Amerika. Voorlopig (reken dus maar op de komende jaren) zullen er dus nieuwe mutaties komen waartegen de vaccins mogelijk niet of minder bestand zijn.
We zijn hier nog lang niet vanaf.
Marnix schreef:Er staat inderdaad veel meer op het spel, vraag maar aan patienten met allerlei andere ziekten die het afgelopen jaar minder goed werden geholpen, operaties en behandelingen uitgesteld zagen worden enz. Het is vrij uniek dat de gezondheid van anderen in het gedrang komt door dit soort keuzes en daarom is de keuze altijd vrij geweest. Omdat een grote meerderheid zich (hun kinderen) wel liet inenten kon het kleine groepje weigeraars daar prima mee wegkomen. Dat is nu voorbij. Overigens zou ik als er weer veel kinderen zouden overlijden of blijvend letsel overhouden aan allerlei kinderziekten ook totaal geen moeite hebben met een plicht of consequenties.
Je legt de verantwoordelijkheid voor de uitgestelde zorg bij vaccinweigeraars, maar dat is helemaal niet terecht. De vaccins zijn eigenlijk vanaf mei echt massaal beschikbaar in Nederland. Een grote meerderheid van ons land laat zich bovendien vaccineren. Het aantal doden in Nederland door uitgestelde zorg is er gekomen door de lockdowns, niet door vaccinweigeraars. Het ministerie van Economische Zaken heeft becijferd dat de lockdowns in Nederland hebben gezorgd voor 520.000 verloren levensjaren. Dat is een enorm getal en we moeten ons bedenken dat de lockdowns in Nederland dus waarschijnlijk veel meer levensjaren hebben gekost, dan dat ze hebben gered. Dat is iets waar we bij stil moeten staan voordat we ons opnieuw in zo'n avontuur storten.
We moeten de verantwoordelijkheid voor coronadoden of doden door uitgestelde zorg dus niet op het conto schrijven van mensen die geen vaccin willen, omdat dat regelrechte flauwekul is.
V.w.b. verplichte vaccinatie: daar ben ik mordicus tegen. In ons land hebben we artikel 10 (recht op privacy) en 11 (recht op lichamelijke integriteit) van de grondwet en naar mijn mening is een vaccinatieplicht daarmee in strijd, is het niet met de letter, dan wel met de geest van de grondwet. Zoiets moeten we niet willen: dat je bij het bezoek aan een winkel of aan je werk (nota bene) eerst moet bewijzen dat je een vaccin hebt genomen. Dat is een totaal disproportionele manier om dit virus te bestrijden, want hiermee verschuift het beleid van het bestrijden van het virus naar het bestrijden van vaccinweigeraars. Dan ben je al dicht in de buurt bij een social credit systeem naar Chinees model. Want als je met vaccinatie tegen corona begint, waarom dan niet ook checken op andere zaken? Zoals: als je obesitas hebt, kun je beter ook maar niet naar een winkel gaan, want obesitas is de nummer 1 risicogroep van mensen die ernstige coronaklachten krijgen. Heb je onderliggende klachten, dan ook (meer dan 90% van de mensen op IC met corona hebben ook andere klachten). Je kunt het nog verder uitbreiden: roken, drinken, drugs, weinig sporten enz. Kun je als overheid allemaal bijhouden en mensen daarop afrekenen. Willen we zoiets? Elk weldenkend mens zou hier tegen moeten zijn, maar ik hoor teveel geluiden van mensen die uit angst voor een virus bereid zijn om hun bewegingsvrijheid door te overheid te laten beperken. Nee, ik leef liever gevaarlijk maar vrij, dan in een beveiligde cocon van onvrijheid.
Marnix schreef:Ik denk dat dit virus daar verder niet zoveel mee te maken heeft, ongeacht wat er was gebeurd was die kloof er ontstaan en dat heeft vooral te maken met het feit dat mensen hun nieuws steeds meer van sociale kanalen halen.
Het komt dus vooral door domme mensen en niet door media die een bepaald narrative verspreiden? Domme mensen waren er altijd al (en zijn er nog steeds), maar de wat minder domme mensen in deze wereld zien ook dat nogal wat mainstream media bezig is om heel sturend het gewenste verhaal rond te pompen. Verhalen die niet zelden achteraf niet of niet helemaal blijken te kloppen. Is dat altijd zo? Nee, ook bij de mainstream media zijn mensen aan het werk die integer journalistiek bedrijven. Maar niet zelden zitten er mensen aan de knoppen die hun favoriete ideologie wel erg graag willen verspreiden. Voorbeelden? CNN, Fox News en ja, ook de NOS heeft zo haar bias. Nieuws is daarbij ook een verdienmodel voor sommige bedrijven. Was nieuws 40 jaar terug alleen iets voor het 8 uur journaal (20 minuten vooral kurkdroge feiten), tegenwoordig heb je 24 uurs nieuws, waarbij men eindeloze praatprogramma's heeft met commentaar op dat nieuws. Het zou me een lief ding waard zijn als er veel meer bij de feiten werd gebleven en voor de rest de nieuwszenders maar mooie muziek uit zouden zenden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 07 aug 2021 17:14

https://commonsensetv.nl/uw-belangrijks ... ontmaskerd

Ik hoop dat jullie het lef hebben het helemaal uit te kijken!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 17:58

elbert schreef:Dat vaccins nieuwe mutaties zullen tegenhouden is misschien alleen waar (nog maar de vraag) als het grootste deel van de wereldbevolking gevaccineerd zou zijn. Maar dat is helemaal niet zo. In Afrika is nog bijna niemand gevaccineerd en hetzelfde geldt voor grote delen van Azie en Zuid-Amerika. Voorlopig (reken dus maar op de komende jaren) zullen er dus nieuwe mutaties komen waartegen de vaccins mogelijk niet of minder bestand zijn.


De vaccinatiegraad in de continenten die je noemt is inderdaad schandalig laag. Maar dat is eerder een reden om een paar tandjes bij te zetten.

Het ministerie van Economische Zaken heeft becijferd dat de lockdowns in Nederland hebben gezorgd voor 520.000 verloren levensjaren. Dat is een enorm getal en we moeten ons bedenken dat de lockdowns in Nederland dus waarschijnlijk veel meer levensjaren hebben gekost, dan dat ze hebben gered. Dat is iets waar we bij stil moeten staan voordat we ons opnieuw in zo'n avontuur storten.


Hoe kom je daar op? Om dat te kunnen zeggen moet je weten hoeveel doden de lockdowns hebben bespaard, d.w.z. wat er was gebeurd als er geen lockdowns waren geweest en we de ziekte gewoon de vrije loop hadden gelaten. Ja, er zit nog wat tussenin, maar toch, zeggen dat het veel meer heeft gekost kan alleen als je weet wat er was gebeurd in de alternatieve situatie.

V.w.b. verplichte vaccinatie: daar ben ik mordicus tegen. In ons land hebben we artikel 10 (recht op privacy) en 11 (recht op lichamelijke integriteit) van de grondwet en naar mijn mening is een vaccinatieplicht daarmee in strijd, is het niet met de letter, dan wel met de geest van de grondwet. Zoiets moeten we niet willen: dat je bij het bezoek aan een winkel of aan je werk (nota bene) eerst moet bewijzen dat je een vaccin hebt genomen. Dat is een totaal disproportionele manier om dit virus te bestrijden, want hiermee verschuift het beleid van het bestrijden van het virus naar het bestrijden van vaccinweigeraars. Dan ben je al dicht in de buurt bij een social credit systeem naar Chinees model. Want als je met vaccinatie tegen corona begint, waarom dan niet ook checken op andere zaken? Zoals: als je obesitas hebt, kun je beter ook maar niet naar een winkel gaan, want obesitas is de nummer 1 risicogroep van mensen die ernstige coronaklachten krijgen. Heb je onderliggende klachten, dan ook (meer dan 90% van de mensen op IC met corona hebben ook andere klachten). Je kunt het nog verder uitbreiden: roken, drinken, drugs, weinig sporten enz.


Obesitas is niet besmettelijk. Roken, drinken, drugs, weinig sporten enz is niet besmettelijk. Dat lijkt me een nogal relevant verschil.

Maar verder ben ik het met je eens dat verplicht vaccineren geen optie is. En dat dat principe veel waard is. Maar een bezoek aan een winkel of je werk is dan weer géén grondwettelijk beschermde vrijheid, dus als een winkel/kantoor zegt dat je je een vaccinatiepas moet laten zien, en jij komt met artikel 10 aanzetten, dan mogen ze je dus gewoon weigeren. Ze kunnen je inderdaad niet dwingen een pas al dan niet te tonen, maar ze hoeven jou dus ook niet binnen te laten.

Daarbij moet ik toch even opmerken dat nu het uitkomt artikels 10 en 11 enorm belangrijk worden geacht, maar in het abortusdebat hoor je daar van bepaalde kant veel minder over...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 18:00

schaapje schreef:https://commonsensetv.nl/uw-belangrijkste-video-ooit-de-grootste-leugen-is-ontmaskerd

Ik hoop dat jullie het lef hebben het helemaal uit te kijken!


O, ik ben enorm benieuwd...

Nou, we zijn 8 minuten bezig en o, o, o, geneuzel over patenten. Wat een schandaal!

O, het gaat om een coronavirus in honden? Oké, onderzoekers doen wel eens onderzoek naar dingen. En als ze dan iets vinden, willen ze graag een patent zodat anderen er niet met hun harde werk en investeringen vandoor gaan.

Maar ik vermoed dat het probleem deels ligt in het woord "coronavirus"; we hebben het steeds over HET coronavirus, maar er zijn talloze verschillende coronavirussen. Alsof je het woord "Koe" gebruikt voor alle soorten binnen de taxonomische subfamilie Bovinae waar ook bijvoorbeeld Yaks en Buffels binnen vallen.

Dat wetenschappers in een lab bepaalde elementen van virussen weten te ontwikkelen en dat patenteren, heeft echt nergens iets mee te maken. Dit specifieke coronavirus Sars-CoV-2 is nieuw omdat het voor het eerst deze specifieke configuratie van verschillende elementen heeft. En dus is dat hele patentverhaal alsof we er al 20 jaar vanaf weten gewoon Bovinae-poep.

Het volgende patent dat de meneer met de vlinderdas noemt is 727-9327 lijkt te gaan over darmonstekingen bij varkens. Patenten zijn wat lastig te ontcijferen als je geen expert bent.

Goed, ik zal de rest ook afkijken, want ik heb lef, maar ga niet overal op reageren, want dat wordt wat veel werk. Maar ik verwacht eigenlijk slechts meer van hetzelfde. Wat ik op dit moment eigenlijk veel interessanter vind, is wat jij, @schaapje, en anderen precies meekrijgen wanneer je dit filmpje bekijkt. Zou je hier wat over willen schrijven?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2021 18:51

elbert schreef:Je suggereerde in je vorige post dat de vaccins misschien wel net zo goed werken tegen de delta variant als tegen de alpha variant. Daar reageerde ik op, want dat is niet zo, zo blijkt nu. Dat vaccins wel een effect hebben in het voorkomen van al te ernstige klachten is waar, maar toch liggen er behoorlijk wat mensen die dubbel gevaccineerd zijn op de IC met de deltavariant. Ik neem aan dat ze daar niet liggen omdat ze lekker in hun vel zitten.


Ik stelde dat het feit dat het vaccin beschermt tegen de alphavariant, inhoudt dat get ook beschermt tegen de deltavariant. Dat kan procentueel wel iets minder zijn (ook al onderzocht trouwens) dus het werkt misschien iets minder goed maar het werkt nog steeds goed. De huidige cijfers onderstrepen dat alleen maar dus ik snap niet zo goed waarom je hier zo tegenin gaat. Het labeltje “net zo goed” heb je zelf ingevuld, dat heb ik nergens genoemd, integendeel.


Dat vaccins nieuwe mutaties zullen tegenhouden is misschien alleen waar (nog maar de vraag) als het grootste deel van de wereldbevolking gevaccineerd zou zijn. Maar dat is helemaal niet zo. In Afrika is nog bijna niemand gevaccineerd en hetzelfde geldt voor grote delen van Azie en Zuid-Amerika. Voorlopig (reken dus maar op de komende jaren) zullen er dus nieuwe mutaties komen waartegen de vaccins mogelijk niet of minder bestand zijn.
We zijn hier nog lang niet vanaf.


Ja maar hoe meer mensen er gevaccineerd zijn, des te kleiner de kans is. Het aanmoedigingsbeleid is dus erg begrijpelijk en gelukkig gaan er langzamerhand meer vaccins richting armere landen.

Je legt de verantwoordelijkheid voor de uitgestelde zorg bij vaccinweigeraars, maar dat is helemaal niet terecht. De vaccins zijn eigenlijk vanaf mei echt massaal beschikbaar in Nederland. Een grote meerderheid van ons land laat zich bovendien vaccineren. Het aantal doden in Nederland door uitgestelde zorg is er gekomen door de lockdowns, niet door vaccinweigeraars. Het ministerie van Economische Zaken heeft becijferd dat de lockdowns in Nederland hebben gezorgd voor 520.000 verloren levensjaren. Dat is een enorm getal en we moeten ons bedenken dat de lockdowns in Nederland dus waarschijnlijk veel meer levensjaren hebben gekost, dan dat ze hebben gered. Dat is iets waar we bij stil moeten staan voordat we ons opnieuw in zo'n avontuur storten.
We moeten de verantwoordelijkheid voor coronadoden of doden door uitgestelde zorg dus niet op het conto schrijven van mensen die geen vaccin willen, omdat dat regelrechte flauwekul is.
V.w.b. verplichte vaccinatie: daar ben ik mordicus tegen. In ons land hebben we artikel 10 (recht op privacy) en 11 (recht op lichamelijke integriteit) van de grondwet en naar mijn mening is een vaccinatieplicht daarmee in strijd, is het niet met de letter, dan wel met de geest van de grondwet. Zoiets moeten we niet willen: dat je bij het bezoek aan een winkel of aan je werk (nota bene) eerst moet bewijzen dat je een vaccin hebt genomen. Dat is een totaal disproportionele manier om dit virus te bestrijden, want hiermee verschuift het beleid van het bestrijden van het virus naar het bestrijden van vaccinweigeraars. Dan ben je al dicht in de buurt bij een social credit systeem naar Chinees model. Want als je met vaccinatie tegen corona begint, waarom dan niet ook checken op andere zaken? Zoals: als je obesitas hebt, kun je beter ook maar niet naar een winkel gaan, want obesitas is de nummer 1 risicogroep van mensen die ernstige coronaklachten krijgen. Heb je onderliggende klachten, dan ook (meer dan 90% van de mensen op IC met corona hebben ook andere klachten). Je kunt het nog verder uitbreiden: roken, drinken, drugs, weinig sporten enz. Kun je als overheid allemaal bijhouden en mensen daarop afrekenen. Willen we zoiets? Elk weldenkend mens zou hier tegen moeten zijn, maar ik hoor teveel geluiden van mensen die uit angst voor een virus bereid zijn om hun bewegingsvrijheid door te overheid te laten beperken. Nee, ik leef liever gevaarlijk maar vrij, dan in een beveiligde cocon van onvrijheid.


Ik heb het niet over de tijd voor het vaccin er was. Nu die er wel is er iets van een oplossing. Lockdowns zijn nooit ideaal geweest, aan de andere kant had je beperkingen nodig omdat anders de zorg was omgevallen (en het aantal slachtoffers veel hoger was geweest). Je zag in juni wat er gebeurt als we op korte termijn weer terug willen naar normaal. En dat was al met een flinke groep mensen met een of twee prikken.

En in tegenstelling tot andere dingen zoals wanneer je zwaar overgewicht hebt, raakt dit niet alleen jezelf maar de hele samenleving. En dan wordt de discussie over of iedereen alles zelf mag weten wat mij betreft wel wat anders. Want wat jij benoemt is gericht op jezelf maar gaat niet over wat als jouw keuze gevolgen heeft voor de gezondheid van anderen. Het is al jaren zo dat je zelf moet weten of je rookt, het wordt (niet voldoende) ontmoedigd maar met je kinderen in de auto roken of in een café mag niet meer omdat dat ook schadelijk is voor je omgeving. Met vaccins vind ik dat ook zo, als er ook gevaar voor anderen ontstaat wordt het wel een iets andere discussie en moet je ook met dat aspect rekening houden. Dus vind ik het, zeker in deze fase, logisch dat nee zeggen consequenties heeft. Dat hoeft niet blijvend te zijn maar is nu wel nodig omdat we met een pandemie zitten. Dat is heel wat anders dan controleren op obesitas etcetera wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Het komt dus vooral door domme mensen en niet door media die een bepaald narrative verspreiden? Domme mensen waren er altijd al (en zijn er nog steeds), maar de wat minder domme mensen in deze wereld zien ook dat nogal wat mainstream media bezig is om heel sturend het gewenste verhaal rond te pompen. Verhalen die niet zelden achteraf niet of niet helemaal blijken te kloppen. Is dat altijd zo? Nee, ook bij de mainstream media zijn mensen aan het werk die integer journalistiek bedrijven. Maar niet zelden zitten er mensen aan de knoppen die hun favoriete ideologie wel erg graag willen verspreiden. Voorbeelden? CNN, Fox News en ja, ook de NOS heeft zo haar bias. Nieuws is daarbij ook een verdienmodel voor sommige bedrijven. Was nieuws 40 jaar terug alleen iets voor het 8 uur journaal (20 minuten vooral kurkdroge feiten), tegenwoordig heb je 24 uurs nieuws, waarbij men eindeloze praatprogramma's heeft met commentaar op dat nieuws. Het zou me een lief ding waard zijn als er veel meer bij de feiten werd gebleven en voor de rest de nieuwszenders maar mooie muziek uit zouden zenden.


Voor een deel wel mee eens, ook al is nieuws altijd wel in zekere zin iets gekleurd geweest. De verzuiling is dan wel een beetje uit het omroepbestel en de kranten verdwenen maar ook media heeft zo hun eigen achterban. En dus krijg je in commentaren, colums en zelfs in het nieuws zelf wel bepaalde accenten, ook al hebben mensen veel minder alleen hun eigen platforms waar vandaan ze nieuws ontvangen. Als luisteraar moet je dan altijd weer afvragen: wat zijn de feiten? Als men dat wat meer zou doen zou er wel een hoop minder onzin gedeeld worden.
Laatst gewijzigd door Marnix op 07 aug 2021 19:34, 4 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 07 aug 2021 18:52

schaapje schreef:https://commonsensetv.nl/uw-belangrijkste-video-ooit-de-grootste-leugen-is-ontmaskerd

Ik hoop dat jullie het lef hebben het helemaal uit te kijken!


dit gaat over de arts op de eerste bladzijde van deze pagina: ... (niet eens nodig om die filmpjes te bekijken.)

“Miljoenen mensen zijn nu al geïnjecteerd met een spike eiwit dat ze verslaafd maakt en ziekteverwekkers stimuleert.” Dr. David Martin


https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-covid-vaccine-idUSKBN2AM0SS

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 19:04

hans0166 schreef:dit gaat over de arts op de eerste bladzijde van deze pagina: ... (niet eens nodig om die filmpjes te bekijken.)



https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-covid-vaccine-idUSKBN2AM0SS


Er is inderdaad nogal wat aan te merken op deze meneer.

https://www.factcheck.org/2020/08/new-p ... ent-Claims
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2021 19:12

hans0166 schreef:dit gaat over de arts op de eerste bladzijde van deze pagina: ... (niet eens nodig om die filmpjes te bekijken.)



https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-covid-vaccine-idUSKBN2AM0SS


Dan klopt de titel van het filmpje toch. Er is direct weer een grote leugen ontmaskerd ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 07 aug 2021 19:34

Ik zag wesley snijder op tv vertellen om helemaal geen rare redenen dat hij geen vaccinatie had gehaald en moet zeggen dat ik pro vaccers , ook al heb ik me gevaccineerd, steeds agressiever vind worden

Als emand zelfs al corona heeft gehad waar maakt men zich druk om?

En hij heeft gelijk dat als hij met een negatieve pcr test het vliegtuig instapt kan je beter naast hem zitten dan naast een gevaccineerd iemand die zich niet hoeft te laten testen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 19:44

meribel schreef:Ik zag wesley snijder op tv vertellen om helemaal geen rare redenen dat hij geen vaccinatie had gehaald en moet zeggen dat ik pro vaccers , ook al heb ik me gevaccineerd, steeds agressiever vind worden

Als emand zelfs al corona heeft gehad waar maakt men zich druk om?

En hij heeft gelijk dat als hij met een negatieve pcr test het vliegtuig instapt kan je beter naast hem zitten dan naast een gevaccineerd iemand die zich niet hoeft te laten testen


Weet je wat het is? Als ik straks wéér een winter en zomer moet binnen zitten omdat er te veel gevallen zijn, dan heb je best kans dat mijn geduld met de vaccinweigeraars een beetje begint op te raken.

En waar maakt men zich druk om? Mijn kleine gaat volgende maand voor het eerst naar de kleuterschool. Het zou vervelend zijn als ze daar Corona en een levenslange handicap oploopt. De kans dat Covid ernstig verloopt in kinderen is klein, maar niet 0.

En weet je wat het ook is? Jullie, en ik zeg even expres jullie, hebben het er zelf naar gemaakt door met de grootst mogelijk onzinargumenten aan te komen waarom je niet wilt vaccineren. Als je gewoon zegt "Ik wil het niet omdat ik het niet wil," dan is dat verder prima. Maar neeeee, het vaccin zou giftig zijn; je KRIJGT er juist COVID van; het zal je hersenspoelen; je wordt via 5G overgenomen; je wordt er magnetisch van; Bill Gates probeert ons allemaal te vermoorden; het Vaticaan werkt samen met de Vrijmetselaars om de New World Order op te richten. En blijkt het ene argument bullsh*t, dan wordt gewoon het volgende nog idiotere verzonnen.

En dan willen jullie dat we jullie nog serieus nemen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 07 aug 2021 19:53

Nou jij laat nu best goed zien hoe ik reacties steeds agressiever vind worden.

Als iemand al corona heeft gehad snap ik best dat je een jaartje wacht

Waarom ben je dan een gevaar voor de volksgezondheid?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 07 aug 2021 19:55

Ook het praten in wij en jullie komt ook agressief over trouwens. Klopt niet want er zijn niet twee kampen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2021 19:57

meribel schreef:Nou jij laat nu best goed zien hoe ik reacties steeds agressiever vind worden.

Als iemand al corona heeft gehad snap ik best dat je een jaartje wacht

Waarom ben je dan een gevaar voor de volksgezondheid?


Ja, na bijna 2 jaar is het geduld een beetje op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 07 aug 2021 20:15

Mortlach schreef:Ja, na bijna 2 jaar is het geduld een beetje op.


Ja ik herken dat, ik werk al sinds de start op de corona afdeling in het ziekenhuis

Echter iemand die corona heeft doorgemaakt en dan besluit niet te vaccineren is niet te vergelijken met iemand die nog geen corona heeft gehad natuurlijk


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten