Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 14 jul 2021 15:07

StillAwake schreef:zoals mijn opa altijd zei: ik ben wel miljardair, maar helaas niet in guldens" (hij had een ingelijst biljet van een paar miljard Reichsmark bewaard om aan zijn kleinkinderen te laten zien)
Hetzelfde geld voor mij, ik was tot 2015 echt wel miljonair, maar toen hield de Zambiaanse dollar op te bestaan (het hoogst uitgegeven biljet was 100 biljoen Zimbabwaanse dollar (100.000.000.000.000). Dit biljet was in Euro's ongeveer 3 cent waard ;-).
In Euro's moet ik nog wel even sparen ;-)

De grap van dure vakanties is dat ze vaak duur zijn omdat de locatie gewild is. Daardoor zit je vaak in een drukkere omgeving. En juist daar zit ik niet op te wachten.

dergelijke gepensioneerden ben ik stiekem ook jaloers op, al heb ik wel ontdekt dat heel lang van huis zijn je binding met vrienden en familie niet altijd ten goede komt.
Als je een halfjaar weg bent geweest kom je terug in een omgeving waar iedereen gewoon een half jaar heeft doorgeleefd. Mensen zijn overleden, geboren, verhuisd, relaties zijn gestranrd (of juist ontstaan), en het kost je weken 9als het al lukt) om weer een beetje bij te raken in het netwerk waar je je in thuisvoelde toen je vertrok.
In die zin denk ik dat ik, als ik ooit nog voor een langere tijd (meerdere jaren0 naar het buitenland vertrek dat ik van te voren de keuze maak om niet op mijn oude stek terug te keren..
Dus die hele lange vakanties van die pensionado's zijn niet volledig zonder risco.

Overigens ben ik in de afgelopen 5 jaar maar 1 keer naar Frankrijk geweest, dus ik ken de prijzen in de andere vakantielanden.
Qua prijs misschien duurder dan Frankrijk, maar qua waar voor je geld naar mijn idee nog steeds beter dan Nederland.

Dat ben ik al heel lang van plan, maar mijn fiets is nog uit het stenen tijdperk, en een nieuwe fiets kopen komt er maar niet van...
Wel heb ik een goede toerfiets, maar gewoon een rondje rijden van niks naar nergens is iets waar ik me echt toe moet zetten...

Even nagekeken, voor 1 euro krijg je op dit moment 250 miljard Venezuelaanse Bolivar.
Marnix, ook jij bent miljonair!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23608
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2021 15:44

StillAwake schreef:zoals mijn opa altijd zei: ik ben wel miljardair, maar helaas niet in guldens" (hij had een ingelijst biljet van een paar miljard Reichsmark bewaard om aan zijn kleinkinderen te laten zien)
Hetzelfde geld voor mij, ik was tot 2015 echt wel miljonair, maar toen hield de Zambiaanse dollar op te bestaan (het hoogst uitgegeven biljet was 100 biljoen Zimbabwaanse dollar (100.000.000.000.000). Dit biljet was in Euro's ongeveer 3 cent waard ;-).
In Euro's moet ik nog wel even sparen ;-)

De grap van dure vakanties is dat ze vaak duur zijn omdat de locatie gewild is. Daardoor zit je vaak in een drukkere omgeving. En juist daar zit ik niet op te wachten.


Ja alleen is Noorwegen of Italie ook niet heel goedkoop bijvoorbeeld en dat is niet alleen in de drukke gebieden het geval. Maar zoals ik zei, duurder is inderdaad niet per se beter. Soms juist niet.

dergelijke gepensioneerden ben ik stiekem ook jaloers op, al heb ik wel ontdekt dat heel lang van huis zijn je binding met vrienden en familie niet altijd ten goede komt.
Als je een halfjaar weg bent geweest kom je terug in een omgeving waar iedereen gewoon een half jaar heeft doorgeleefd. Mensen zijn overleden, geboren, verhuisd, relaties zijn gestranrd (of juist ontstaan), en het kost je weken 9als het al lukt) om weer een beetje bij te raken in het netwerk waar je je in thuisvoelde toen je vertrok.
In die zin denk ik dat ik, als ik ooit nog voor een langere tijd (meerdere jaren0 naar het buitenland vertrek dat ik van te voren de keuze maak om niet op mijn oude stek terug te keren..
Dus die hele lange vakanties van die pensionado's zijn niet volledig zonder risco.


Nou ja als je echt een half jaar of langer op reis bent zal dat zeker het geval zijn. Als je dit 3 maanden in de zomer doet gebeurt er iets minder, daarnaast zijn wij gewend met 3 weken vakantie om weinig gebruik te maken van communicatiemiddelen maar als je langer weggaat, kan je tegenwoordig prima op de hoote blijven van de thuissituatie. Ik heb menig senior zien bellen / videobellen met het thuisfront en zo blijven ze dan prima op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in familie, kennissenkring, dorp enz.

Dat ben ik al heel lang van plan, maar mijn fiets is nog uit het stenen tijdperk, en een nieuwe fiets kopen komt er maar niet van...
Wel heb ik een goede toerfiets, maar gewoon een rondje rijden van niks naar nergens is iets waar ik me echt toe moet zetten...


Ik zou het doen, dan heb je toch een soort van cabrio :mrgreen: Ik vind die rondjes wel lekker ontspannen. Ini de winter deed ik het nog wel eens met een muziekje in de oren of een podcast maar meestal zonder. 's avonds, lekker een stukje bewegen, je woonomgeving ontdekken, de rust van de natuur, een mooie zonsondergang. Goed alternatief voor op de bank zitten, tv kijken, op de computer enz :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 14 jul 2021 17:56

StillAwake schreef:meer een angst dat de organistaie in het 100 loopt dan angst voor besmetting dus...
Kan ik me wel voorstellen, zo zou ik er denk ik ook instaan.
Zelf ben ik al twee maanden gevaccineerd, mijn vrouw is vandaag exact een week geleden geprikt, dus over een week zou ze vrij mogen reizen ;-)


Mijn man krijgt morgen z'n tweede vaccinatie en ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor onze oudste. Hij wil zelf graag en mede gezien de huidige long covid berichten en ik overstag gegaan.
Daarnaast momenteel schrikbarend veel besmettingen in de omgeving en halve klassen in quarantaine vanwege besmettingen in gezinsverband.
Wij neigen er daarom erg naar om kamp af te zeggen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 14 jul 2021 18:43

Maar zitten ze op kamp niet in een bubbel veel meer nog dan in een schoolklas?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2021 18:49

ajl schreef:Mijn man krijgt morgen z'n tweede vaccinatie en ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor onze oudste. Hij wil zelf graag en mede gezien de huidige long covid berichten en ik overstag gegaan.
Daarnaast momenteel schrikbarend veel besmettingen in de omgeving en halve klassen in quarantaine vanwege besmettingen in gezinsverband.
Wij neigen er daarom erg naar om kamp af te zeggen.


Ja, ik zou op dit moment mijn kinderen ook niet op kamp laten gaan. Misschien zijn er wel buitenactiviteiten, maar sommige dingen zoals eten/slapen gebeurt neem ik aan toch echt wel binnen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 14 jul 2021 19:16

Mortlach schreef:Ja, ik zou op dit moment mijn kinderen ook niet op kamp laten gaan. Misschien zijn er wel buitenactiviteiten, maar sommige dingen zoals eten/slapen gebeurt neem ik aan toch echt wel binnen...


Maar ze zitten tot as vrijdag nog in een klas met dertig kinderen binnen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 14 jul 2021 19:23

meribel schreef:Maar ze zitten tot as vrijdag nog in een klas met dertig kinderen binnen


Klopt. Alleen dan veel dezelfde gezinnen. Op kamp 100 kinderen van 9-17 jaar van allerlei scholen. Voorzorgsmaatregelen voor kamp lijken goed en bij 1 besmetting iedereen naar huis.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ajl » 14 jul 2021 19:23

Mortlach schreef:Ja, ik zou op dit moment mijn kinderen ook niet op kamp laten gaan. Misschien zijn er wel buitenactiviteiten, maar sommige dingen zoals eten/slapen gebeurt neem ik aan toch echt wel binnen...


Eten is buiten. Alleen slapen binnen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2021 19:26

meribel schreef:Maar ze zitten tot as vrijdag nog in een klas met dertig kinderen binnen


Ja, dat is uiteraard ook een probleem. Maar om nou te zeggen "nou, als het op vrijdag kan, dan kan het in het weekend ook", dat lijkt me niet juist.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2021 20:29

StillAwake schreef:Even nagekeken, voor 1 euro krijg je op dit moment 250 miljard Venezuelaanse Bolivar.
Marnix, ook jij bent miljonair!


Zijn daar nog officiële cijfers voor? Ik dacht dat de Venezuelaanse regering al lang geen cijfers meer publiceerde. En sowieso is de info morgen achterhaald. Ik ben echt benieuwd hoe Venezuela uit die crisis gaat komen. Het is toch nauwelijks voor te stellen. Dat je in 2021 nog geen ei kunt kopen voor het geld waarmee je in 2020 nog een huis kon kopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 14 jul 2021 21:55

ajl schreef:Klopt. Alleen dan veel dezelfde gezinnen. Op kamp 100 kinderen van 9-17 jaar van allerlei scholen. Voorzorgsmaatregelen voor kamp lijken goed en bij 1 besmetting iedereen naar huis.

Ok bij ons is scoutingkamp een groep van 15 kinderen ongeveer dus dat is wel anders dan

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 15 jul 2021 08:12

Mortlach schreef:Ja, dat is uiteraard ook een probleem. Maar om nou te zeggen "nou, als het op vrijdag kan, dan kan het in het weekend ook", dat lijkt me niet juist.


ik denk dat dit de nieuwe realiteit is waar we in leven, continu uitbraken.
Het is niet goed voor kinderen om ze continu binnen te houden en voor hun het leven stop te zetten, dat is schadelijker m.i. Dit zou best nog een jaar of 5 kunnen aanhouden, voor jou en mij niets, voor kinderen hun hele jeugd

ik stuur ze wel op kamp, maar ze zitten in een bubbel ( niet te vergelijken met de aantallen van ajl's kamp trouwens ) , er zijn zelftesten beschikbaar, als iemand ziek wordt is het voorbij en dan gaan ze in quarantaine. Ze zijn met elkaar in de bossen en doen activiteiten enkel met elkaar ( scoutingactiviteiten )

mocht er corona uitbreken is dat voornamelijk vervelend voor ons als ouders want onze vakantie is aansluitend, maar alles wat zij meepikken van leuks dat hebben ze maar mooi in de pocket.
Net als school is een vakantie ook belangrijk voor hun ontwikkeling en vind ik het goed dat er gecalculeerd risico wordt genomen ( school naar thuisonderwijs moet je ook alleen als uiterste noodmiddel doen.....thuiswerken daarentegen moet je gewoon als eerste noodmiddel doen )

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Haaibaai » 15 jul 2021 09:48

Dit zou best nog een jaar of 5 kunnen aanhouden, voor jou en mij niets, voor kinderen hun hele jeugd



Ach je had kinderen in 40-45 van de vorige eeuw die nog op moesten passen dat ze niet dood geschoten werden en ze hadden niet te eten....................OORlOG noemen ze dat nu is men in OORLOG van het corona virus, en vijf jaar is maar een deel van hun jeugd waar heeft men het over.Het is zaal dat men van deze pandemie afkomt en vraag offers niet op vacantie geen feesten en men zich strikt houden aan de maatregelen al zijn er sommigen waarschijnlijk zinloos,daarvan afgezien hoe langer dan te pandemie duur is dan te danken aan mensen die gewoon hun gang gan op vacantie en zo.Hoe meer zich an de maatregelen gaat houden des vlugger is deze pandemie voorbij. tja........................ :-k
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23608
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2021 10:44

Haaibaai schreef:Ach je had kinderen in 40-45 van de vorige eeuw die nog op moesten passen dat ze niet dood geschoten werden en ze hadden niet te eten....................OORlOG noemen ze dat nu is men in OORLOG van het corona virus, en vijf jaar is maar een deel van hun jeugd waar heeft men het over.Het is zaal dat men van deze pandemie afkomt en vraag offers niet op vacantie geen feesten en men zich strikt houden aan de maatregelen al zijn er sommigen waarschijnlijk zinloos,daarvan afgezien hoe langer dan te pandemie duur is dan te danken aan mensen die gewoon hun gang gan op vacantie en zo.Hoe meer zich an de maatregelen gaat houden des vlugger is deze pandemie voorbij. tja........................ :-k


Ja ach, 5 jaar oorlog he, dat heeft natuurlijk ook totaal geen sporen nagelaten in mensenlevens. Het is allemaal niet zo erg he. En als men zich in 40-45 netjes aan alle maatregelen had gehouden allemaal hoefde er ook niemand bang te zijn om doodgeschoten te worden.....

Wat de maatregelen betreft beste eigenwijsneus, daar heb je een site voor. Daar kan je zien welke maatregelen we moeten nemen, geadviseerd dooe experts, mensen die er WEL verstand van hebben. Die maatregelen volgen we dus op en wat niet mag, dat doen we niet. Het rare is alleen dat jij telkens een maatregel erbij verzint die de experts niet noemen en daar maar op door blijft drammen omdat je jezelf blijkbaar al 1,5 jaar opsluit in je huis. Maar als je het erg vindt kijk ik voor wat ik wel en niet mag wel bij het RIVM. Dan is het ook nog een beetje begrijpelijk. Ik zal de link hier even plaatsen, dan kan je er zelf ook eens gaan kijken!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-vakantie
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor ben db bd » 15 jul 2021 10:52

meribel schreef: ik denk dat dit de nieuwe realiteit is waar we in leven, continu uitbraken.
Het is niet goed voor kinderen om ze continu binnen te houden en voor hun het leven stop te zetten, dat is schadelijker m.i. Dit zou best nog een jaar of 5 kunnen aanhouden, voor jou en mij niets, voor kinderen hun hele jeugd

van onwelgevallige (zgn. fake) zijde - ook hier op het forum , vernam ik - gelukkig van slechts 'wappies'-:
Een Duitse arts die onlangs zijn gevaccineerde patiënten aan een veelgebruikte standaard bloedtest onderwierp, schrok zich een hoedje toen hij ontdekte dat bij 30% tot 40% van hen reeds bloedpropjes beginnen te vormen (trombose). De Canadese arts dr. Charles Hoffe heeft nu hetzelfde gedaan met zijn patiënten, en kwam op een nog veel hoger percentage uit: 62%. Ook deze arts zegt dat het ‘onvermijdelijk’ is dat de mensen die zich laten injecteren met de experimentele Covid ‘vaccins’, hier vroeg of laat – en gezien de nu al torenhoge percentages is ‘vroeg’ véél waarschijnlijker – last van zullen krijgen. De Duitse immunoloog professor Sucharit Bhakdi wees er onlangs op dat het is vastgesteld dat 5% van alle mensen die trombose krijgen, overlijden.

(wat een onzin allemaal hè?!)
Wat ben ik blij dat ik 50 jaar terug al van de PDOB-Delft reeds leerde omtrent de dichtheidsdrempel van mens en dier, waar bij overschrijding daarvan allemaal dingen fout gaan. Na deze kennis - en vele nuchtere feiten zo meer - in m'n artikeltjes in vakbladen te hebben gepubliceerd (de verderfelijke stadsinbreiding was net uitgevonden) en ik zelf mocht kiezen hoe ik geëxecuteerd wilde worden, hebben we toen zelf maar een huis in het buitengebied gekocht met een hoop ruimte er omheen. Wat een immense zegen is dat nu dan ook voor onze kleinkinderen (5 en 8 ) hier.
In Rotterdam zuid, naar mijn voorvaderen 'de boeren kant' genoemd, is het nog steeds vreselijk met de uitbraken onder de arme mensen.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron