Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2021 13:11

benefietdiner schreef:MATTEÜS 11:25-26 Toen zei Jezus: "Dank U, Vader, Heer van de hemel en de aarde! U heeft aan eenvoudige mensen bekend gemaakt wat uw plannen zijn. Maar wijze en verstandige mensen begrijpen er niets van. 26 Ja Vader, want U wilde het op die manier doen."


We zeggen toch ook niets over zijn geloof? God kan inderdaad prima werken met mensen die zeggen: Ik hoef niet bang te zijn voor corona want ik eet biologisch en ik vertrouw op God. Dat iemand onzin vertelt wil inderdaad niet zeggen dat hij geen kind van God kan zijn. Net zo min kan je zeggen: God openbaar zijn wil aan eenoudige mensen dus als mensen onzin vertellen zullen ze wel kinderen van God zijn en dus hebben ze gelijk :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2021 14:05

Dat "biologisch eten", daar begrijp ik helemaal niks van. Ik weet niet eens wat het precies zou moeten zijn behalve een reclameslogan. Niet industrieel verwerkt, misschien? Maar dat houdt dus in dat voor de Industriële revolutie iedereen per definitie biologisch at. En dat was toch ook niet de tijd dat iedereen blaakte van de gezondheid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2021 14:36

Mortlach schreef:Dat "biologisch eten", daar begrijp ik helemaal niks van. Ik weet niet eens wat het precies zou moeten zijn behalve een reclameslogan. Niet industrieel verwerkt, misschien? Maar dat houdt dus in dat voor de Industriële revolutie iedereen per definitie biologisch at. En dat was toch ook niet de tijd dat iedereen blaakte van de gezondheid.


Ik vraag me vooral af hoe hij denkt dat biologisch eten ervoor zorgt dat je resistent bent tegen een virus dat vooral je luchtweginfecties aanpakt. Alsof je, wanneer je onbespoten aardappels en groente eet, opeens niet meer vatbaar daarvoor bent. Dat daar extra stoffen in zitten die het coronavirus wel even aanpakken. Dat is natuurlijk de reinste kolder, ook al ben ik voorstander van biologisch eten waar mogelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2021 14:43

Marnix schreef:Ik vraag me vooral af hoe hij denkt dat biologisch eten ervoor zorgt dat je resistent bent tegen een virus dat vooral je luchtweginfecties aanpakt. Alsof je, wanneer je onbespoten aardappels en groente eet, opeens niet meer vatbaar daarvoor bent. Dat daar extra stoffen in zitten die het coronavirus wel even aanpakken. Dat is natuurlijk de reinste kolder, ook al ben ik voorstander van biologisch eten waar mogelijk.


Nou ja, cellen zijn cellen, of die nu in je longen zitten of in je darmen. Maar goed, NIEUWE virussen, daar kan ons lichaam niet zo heel goed tegen, hoe gezond je ook eet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 03 jun 2021 17:50

benefietdiner schreef:MATTEÜS 11:25-26 Toen zei Jezus: "Dank U, Vader, Heer van de hemel en de aarde! U heeft aan eenvoudige mensen bekend gemaakt wat uw plannen zijn. Maar wijze en verstandige mensen begrijpen er niets van. 26 Ja Vader, want U wilde het op die manier doen."


Ik begrijp niet waarom je deze Bijbeltekst plaatst. Wat wil je me hiermee zeggen?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 03 jun 2021 18:08

Mortlach schreef:Dat "biologisch eten", daar begrijp ik helemaal niks van. Ik weet niet eens wat het precies zou moeten zijn behalve een reclameslogan. Niet industrieel verwerkt, misschien? Maar dat houdt dus in dat voor de Industriële revolutie iedereen per definitie biologisch at. En dat was toch ook niet de tijd dat iedereen blaakte van de gezondheid.

Jullie, Mortlach en Marnix kunnen niet eens onafhankelijk naar Florens luisteren. Dat komt omdat jullie in de vaccin geloven.
Florens zeg helemaal niet omdat hij biologisch eet resistent is.
Of jullie hebben niet geluisterd of jullie spreken de RTL Boulevard verslaggever na.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2021 19:54

benefietdiner schreef:Jullie, Mortlach en Marnix kunnen niet eens onafhankelijk naar Florens luisteren. Dat komt omdat jullie in de vaccin geloven.


En omdat ik die beste Florens een enorme griezel vind en ik helemaal niet geïnteresseerd ben in zijn mening.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 03 jun 2021 22:41

tulp schreef:Ik begrijp niet waarom je deze Bijbeltekst plaatst. Wat wil je me hiermee zeggen?

Niet zo moeilijk. Benefietdiner misbruikt deze Bijbeltekst om alle mensen die een redelijk en beargumenteerd standpunt innemen te betitelen als "de zogenaamde verstandige mensen" die totaal niet begrijpen wat eenvoudigen (lees: mensen zoals benefietdiner) wel begrijpen. Hij steekt zichzelf hiermee ongegeneerd een veer in eigen reet en pronkt met kennis die hem wel gegeven zou zijn, maar anderen is onthouden. Erg kinderachtig.

gravo

PS
En ik hoef ook niet meer te "geloven" in een vaccin, aangezien ik met eigen ogen heb kunnen waarnemen dat het werkt.
Wat het vaccin betreft wandelen wij dus niet meer door geloof, maar door aanschouwen!
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 03 jun 2021 22:57

benefietdiner schreef:Jullie, Mortlach en Marnix kunnen niet eens onafhankelijk naar Florens luisteren. Dat komt omdat jullie in de vaccin geloven.
Florens zeg helemaal niet omdat hij biologisch eet resistent is.
Of jullie hebben niet geluisterd of jullie spreken de RTL Boulevard verslaggever na.


Haha jij plaatst een Boulevard-artikel hier. En als iemand niet onbevooroordeeld kan luisteren ben jij het wel. :mrgreen:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 04 jun 2021 07:37

tulp schreef:Ik heb die uitzending met kromme tenen en plaatsvervangende schaamte bekeken.
Gelukkig legde de moslim aan de kijkers uit dat Florens niet representatief is voor alle christenen, dat hij maar een klein groepje vertegenwoordigt.
Ik vind hem een schatje hoor, een lief blij ei, maar hij leeft wel een beetje in een eigen wereldje waar hij zich prima staande in kan houden maar daar is ook alles mee gezegd.

benefietdiner schreef:MATTEÜS 11:25-26 Toen zei Jezus: "Dank U, Vader, Heer van de hemel en de aarde! U heeft aan eenvoudige mensen bekend gemaakt wat uw plannen zijn. Maar wijze en verstandige mensen begrijpen er niets van. 26 Ja Vader, want U wilde het op die manier doen."

tulp schreef:Ik begrijp niet waarom je deze Bijbeltekst plaatst. Wat wil je me hiermee zeggen?

Die Bijbelteksten slaan op Florens van der Spek. Florens is een eenvoudig man niet geleerd in de theologie, talen of iets dergelijks, hij leest eenvoudig zijn Bijbel verlicht door Gods Geest. Aan die mensen maakt God de Vader van Jezus Christus bekent wat Zijn plannen zijn. Florens getuig daar ook ruiterlijk van.

Die wijze en verstandige mensen zijn die hier al voor hun beurt praten en denken het zo goed te weten maar helaas.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2021 08:10

benefietdiner schreef:Die Bijbelteksten slaan op Florens van der Spek. Florens is een eenvoudig man niet geleerd in de theologie, talen of iets dergelijks, hij leest eenvoudig zijn Bijbel verlicht door Gods Geest. Aan die mensen maakt God de Vader van Jezus Christus bekent wat Zijn plannen zijn. Florens getuig daar ook ruiterlijk van.

Die wijze en verstandige mensen zijn die hier al voor hun beurt praten en denken het zo goed te weten maar helaas.


Precies is dus is alles wat Florens van der Spek en andere eenvoudige christenen zeggen per definitie waar en onfeilbaar. Moet ik ook wat dingen opzoeken die eenvoudige christenen roepen en op basis van deze onderbouwing als waar bestempelen? :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 04 jun 2021 09:22

benefietdiner schreef:Die Bijbelteksten slaan op Florens van der Spek. Florens is een eenvoudig man niet geleerd in de theologie, talen of iets dergelijks, hij leest eenvoudig zijn Bijbel verlicht door Gods Geest. Aan die mensen maakt God de Vader van Jezus Christus bekent wat Zijn plannen zijn. Florens getuig daar ook ruiterlijk van.

Die wijze en verstandige mensen zijn die hier al voor hun beurt praten en denken het zo goed te weten maar helaas.


Ikzelf ben ook niet geleerd in de theologie, talen of iets dergelijks en lees ook eenvoudig mijn Bijbel.
Ik ben niet wijs en verstandig dus ook aan mij maakt God de Vader van Jezus Christus Zijn plannen bekend. Ook ik getuig daarvan.
Het lastige is wel dat God blijkbaar aan mij andere plannen bekend maakt dan aan Florens.

Ergens vind ik het een beetje eng dat jij denkt te weten aan wie God wel en niet Zijn plannen kenbaar maakt. Dan lijkt het net of jij weet wat God wel en niet wil. Ik denk dat je God daarmee tekort doet: Hij is God, wij mensen kunnen niet met Hem lezen en schrijven.
Naar mijn mening past daar bescheidenheid, zoeken, en niet al te stellig zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2021 10:03

tulp schreef:Ikzelf ben ook niet geleerd in de theologie, talen of iets dergelijks en lees ook eenvoudig mijn Bijbel.
Ik ben niet wijs en verstandig dus ook aan mij maakt God de Vader van Jezus Christus Zijn plannen bekend. Ook ik getuig daarvan.
Het lastige is wel dat God blijkbaar aan mij andere plannen bekend maakt dan aan Florens.

Ergens vind ik het een beetje eng dat jij denkt te weten aan wie God wel en niet Zijn plannen kenbaar maakt. Dan lijkt het net of jij weet wat God wel en niet wil. Ik denk dat je God daarmee tekort doet: Hij is God, wij mensen kunnen niet met Hem lezen en schrijven.
Naar mijn mening past daar bescheidenheid, zoeken, en niet al te stellig zijn.


Precies. Weinig kans dat Benefietdiner zal zeggen: dus jij weet net zo goed als Florens van der Spek wat Gods plannen zijn. En dan krijgen wij het verwijt dat we niet onafhankelijk kunnen luisteren en alleen daar naar luisteren wat aansluit bij wat we al geloven :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 04 jun 2021 10:09

Dit artikel in Vanity Fair (excuses: het is in het engels en het is een lang stuk) geeft een goed, maar onthutsend verslag van hoe ondanks alles de hypothese van een ontsnapping uit het laboratorium in Wuhan nu weer serieus genomen wordt.
Want duidelijk is wel dat zowel de politiek in China als de VS er alles aan heeft gedaan om deze theorie onder het tapijt te moffelen. Daarbij waren wetenschappers vrijwillig of gedwongen om daaraan mee te werken, want zij hadden ook zo hun belangen. De media is bovendien gezwicht voor groepsdruk en wilde er niet over rapporteren. Facebook censureerde zelfs alle verhalen erover.
Gelukkig zijn er wetenschappers en onafhankelijke onderzoekers die wel geinteresseerd waren in aanwijzingen en die bleven/blijven onderzoeken.
Als deze theorie bewezen kan worden, heeft dat verregaande consequenties voor ons vertrouwen in de wetenschap, de media en de politiek, zoals deze columnist in The Guardian uitlegt.

Er zit ook een Nederlands aspect aan dit verhaal. Tot de WHO onderzoeksgroep die in Wuhan "onderzoek" kwam doen begin dit jaar, behoorde ook Marion Koopmans, lid van het OMT. Zij hoorde tot de groep die de theorie van het laboratorium als oorsprong van het virus als "hoogst onwaarschijnlijk" achtte. Dat was een oordeel dat op zijn zachtst gezegd nauwelijks gefundeerd was en waarbij politieke druk (met name vanuit China) een grote rol speelde. De Chinezen hadden dit WHO team dan ook uitgenodigd om de zoönose theorie (dus dat het virus rechtstreeks uit de natuur komt) te onderzoeken. Daarmee sorteerde de Chinese regering dus al voor op wat ze dit team wilden laten concluderen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 04 jun 2021 10:32

Marnix schreef:Precies. Weinig kans dat Benefietdiner zal zeggen: dus jij weet net zo goed als Florens van der Spek wat Gods plannen zijn. En dan krijgen wij het verwijt dat we niet onafhankelijk kunnen luisteren en alleen daar naar luisteren wat aansluit bij wat we al geloven :-)


Dat is een optie maar er zijn er meer dus dat wil ik niet op voorhand voor Benefietdiner invullen, daarom vraag ik het en wacht zijn reactie af.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten

cron