Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2021 14:20

Clavius schreef:Speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt. Ik begrijp niet goed hoe gelaten Christenen met deze vaccinaties omgaan. Zeker gezien het pad waar het ons op zet.

Ikzelf heb alle kindervaccins gehad. Ook mijn dochter hebben we laten vaccineren, zelfs met de 12-jaars prik tegen HPV. Dus ik ben niet van het kamp "antivax" zeg maar. Ik was ook van plan het Covid19 vaccin te nemen, totdat ik toch indirecte dwang voelde. Hoe men momenteel reageert op Covid en de vaccinaties beangstigd mij zeer. Niet het vaccin zelf, maar de gevolgen ervan en de autoritaire controle erop. Sinds het vaccin er is bid ik iedere dag voor wijsheid in deze, maar mijn gevoel blijft tot op heden dat linke soep is. Ik zal het even verder uitleggen.

Openbaringen:
"16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams."


Het vaccinatie-paspoort is recentelijk goedgekeurd. Als je vaccinaties up-to-date zijn, dan heb je straks bepaalde extra vrijheden en rechten. Nu alleen nog bij reizen en toegang tot bepaalde evenementen. Maar wat gaan ze daar allemaal nog meer aan hangen? Krijg ik over een tijdje nog wel een verklaring van goed gedrag als mijn vaccinatiepaspoort niet bij is? Geen VOG betekend geen werk in mijn geval. Dus ook geen geld. Kunnen we nog wel bepaalde winkels binnen? Moeten we straks ons vaccinatiepaspoort scannen om overal binnen te mogen? Om winkels binnen te kunnen? Of gaat dat automatisch via gezichtsherkenning? En zeg niet "dat zullen ze nooit doen" want dat zeiden ze over het vaccinatie-paspoort ook 6 maanden geleden.

Mede daarom ben vooral benieuwd naar Bijbelse onderbouwingen die me hierover gerust kunnen stellen.


Welkom! Een paar reacties die in me opkomen:

- De verwijzing naar Openbaringen is misplaatst want het vaccin heeft niets met het kopen / verkopen van spullen te maken.
- Ik merk totaal geen dwang. Ik las vanochtend dat bouwjaar 1979 en 1980 kunnen bellen voor een afspraak. Dat wordt gewoon via het nieuws verspreid maar niemand die jou gaat dwingen. Je kan vrij die keuze maken. Wel wordt het sterk gepromoot en dat is logisch want als we op korte termijn van het virus en bijbehorende zaken (ziekte, klachten die mensen daarna lang houden, sterfgevallen, afstand houden en andere beperkingen) af willen komen moeten voldoende mensen zich laten vaccineren. Als niemand dat zou doen zouden we de komende jaren van oktober tot juni aan allerlei maatregelen vastzitten en daar zit niemand (jij ook niet) op te wachten en zeker de ondernemen die dat veel geld kost en de overheid die dan moet bijspringen niet. Dus logisch dat men als houding kiest: We gaan niemand dwingen maar we gaan het wel sterk aanbevelen. Misschien dat dat helpt om het wat minder als dwang te zien.
- Het vaccinatiepaspoort is er om veiligheidsredenen. We hebben te maken met een dodelijke pandemie die veel slachtoffers maakt. En tegelijkertijd met mensen die ingeënt zijn en mensen die dat nog niet zijn, dat verschilt per leeftijd, per land. Want je wil het virus zoveel mogelijk indammen, de verspreiding voorkomen. Daarom is in deze fase een paspoort / test wel verstandig als je weer op vakantie wil / wil reizen bijvoorbeeld. Intern zal er niet snel naar gevraagd worden. Ik heb nog geen winkel gezien waar ik me eerst moest testen om naar binnen te mogen.
- Overigens, er zijn best wel wat landen waar je verplicht een prik moet halen, bijvoorbeeld tegen malaria. Het is dus niet helemaal nieuw.

Leg me eens uit wat het doel van de overheid is om zoveel horeca ondernemingen zo lang gesloten te houden dat er zo veel failliet gaan? Meestal wil de overheid méér gezonde bedrijven, niet minder.


De horeca en andere bedrijven openhouden zou juist onbijbels zijn... want dan dien je natuurlijk Mammon, alles voor het geld, lekker alle bedrijven openhouden, ook al kost dat een hoop extra mensenlevens (zoals in sommige andere landen, bijvoorbeeld Brazilie wel gebeurde) Ik vind dat juist een gezond teken, dat het niet allemaal om geld draait.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2021 14:26

Clavius schreef:Je hebt nu dan echt niet door dat je je eigen vraag beantwoord hebt? Waarom ga je ervan uit dat de crisis straks achter de rug is? Als het toch maar tijdelijk is, waarom dan zo'n internationaal vaccinatie-paspoort in het leven roepen? De overheid gaat er niet van uit dat dit allemaal tijdelijk is, waarom jij dan wel? Waar baseer je dat op? Straks is er gewoon nog steeds die behoefte om mensen te beschermen.


De crisis is mondiaal gezien niet zo snel voorbij. Als de dekkingsgraad niet voldoende is blijft het virus nog wel een poos actief. Daarnaast gaan we in het rijke westen wel vrij snel met vaccinaties maar gaat dat in een heel groot deel van de wereld wat minder makkelijk. En kan het ook best veel impact hebben als jij je niet laat vaccineren tijdens een reis allerlei anderen besmet. Als corona uitdooft denk ik dat dit paspoort ook niet meer nodig zal zijn. Het is er in eerste instantie voor het de zomer zodat we veilig op vakantie, naar festivals etcetera kunnen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 31 mei 2021 16:18

Weet je wat Clavius, reis eens af naar Suriname waar de Braziliaanse variant van het virus nu huishoudt. Ik sprak een Surinaamse vrouw die de afgelopen week twee familieleden te betreuren had. Ze kon er helaas niet naartoe, vanwege de besmettingen.
Men heeft daar de boel te snel weer geopend, waardoor er nu geen houden meer aan is. Vaccinaties, IC-bedden, zuurstof. Aan alles is gebrek. De grafiek van besmettingen gaat pijlsnel omhoog. De overheid wil en kan maar één ding doen: hulp inroepen en proberen met drastische maatregelen te redden wat er te redden is (algehele lockdown en slechts één gezinslid per familie mag op straat om voedsel te kopen). Dat is geen autoritaire dwang, maar de enige mogelijkheid die nog rest.
Als je gerustgesteld wilt worden dan wijs ik je op het feit dat je in Nederland woont. Waar zoveel geld is dat er naast een uitgebreid vaccinatieprogramma ook nog eens miljardensteun aan bedrijven en getroffen sectoren voorhanden is. Er waren met de genomen maatregelen net voldoende IC-bedden aanwezig (hoewel de reguliere zorg er erg onder geleden heeft). En dankzij de maatregelen en de welvaart zien we nu een snelle opening van de samenleving.
Maar Suriname, India en andere landen herinneren ons eraan dat zo'n virus echt niet stopt, omdat wij het niet serieus nemen, omdat wij ons ongemakkelijk voelen bij de beperkingen die zo'n pandemie nu eenmaal met zich meebrengt of omdat wij een stukje uit Openbaringen gaan voorlezen.
Het is niet zo dat iets waar wordt, omdat jij zo graag wilt dat het waar is. Leer eens omgaan met de werkelijkheid!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 16:34

Ik wist niet dat Suriname zo'n klein bevolkingsaantal had...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor benefietdiner » 31 mei 2021 18:41

Clavius schreef:Mede daarom ben vooral benieuwd naar Bijbelse onderbouwingen die me hierover gerust kunnen stellen.
Mag ik je een handreiking doen.
Lees de brochure: Wel of niet vaccineren? Voorzienigheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Npv zorg voor het leven.
Bij de totstandkoming van deze brochure hebben o.a mee gewerkt:
Ds. J.A. Weststrate, predikant Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Dr. R. van Kooten, emeritus predikant Hersteld Hervormde Kerk
Ds. B. Labee, predikant Gereformeerde Gemeenten
https://www.npvzorg.nl/wp-content/uploa ... bruari.pdf

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor schaapje » 31 mei 2021 19:38

Bijsluiters COVID-19-mRNA-vaccin
Al deze ‘vaccins’ zijn ‘voorwaardelijke toegelaten’, nog niet goedgekeurd en zijn gentherapie.

Bijsluiter van COVID-19-mRNA-vaccin (nucleoside-gemodificeerd) genaamd Comirnaty van Pfizer BioNTech
Bijsluiter COVID-19 Vaccin van Moderna
Bijsluiter: informatie voor de gebruiker COVID-19 Vaccine AstraZeneca, suspensie voor injectie COVID-19-vaccin (ChAdOx1-S [recombinant])
Lees de hele bijsluiter...
Bijsluiter Covid-19 vaccin Janssen:
Lees de hele bijsluiter...in Ned,Vereniging kritisch Prikken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 19:47

schaapje schreef:Bijsluiters COVID-19-mRNA-vaccin
Al deze ‘vaccins’ zijn ‘voorwaardelijke toegelaten’, nog niet goedgekeurd en zijn gentherapie.


Gentherapie? Waar heb je dat vandaan? Letterlijk, wat is daar je bron voor. De vaccins passen je genen niet aan en zijn dus géén gentherapie.

Ooo... Vereniging "kritisch prikken", dan weet je direct genoeg... Man, die lui doen nog steeds net alsof vaccins autisme zouden veroorzaken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 31 mei 2021 20:36

gravo schreef:Weet je wat Clavius, reis eens af naar Suriname waar de Braziliaanse variant van het virus nu huishoudt. Ik sprak een Surinaamse vrouw die de afgelopen week twee familieleden te betreuren had. Ze kon er helaas niet naartoe, vanwege de besmettingen.
Men heeft daar de boel te snel weer geopend, waardoor er nu geen houden meer aan is. Vaccinaties, IC-bedden, zuurstof. Aan alles is gebrek. De grafiek van besmettingen gaat pijlsnel omhoog. De overheid wil en kan maar één ding doen: hulp inroepen en proberen met drastische maatregelen te redden wat er te redden is (algehele lockdown en slechts één gezinslid per familie mag op straat om voedsel te kopen). Dat is geen autoritaire dwang, maar de enige mogelijkheid die nog rest.
Als je gerustgesteld wilt worden dan wijs ik je op het feit dat je in Nederland woont. Waar zoveel geld is dat er naast een uitgebreid vaccinatieprogramma ook nog eens miljardensteun aan bedrijven en getroffen sectoren voorhanden is. Er waren met de genomen maatregelen net voldoende IC-bedden aanwezig (hoewel de reguliere zorg er erg onder geleden heeft). En dankzij de maatregelen en de welvaart zien we nu een snelle opening van de samenleving.
Maar Suriname, India en andere landen herinneren ons eraan dat zo'n virus echt niet stopt, omdat wij het niet serieus nemen, omdat wij ons ongemakkelijk voelen bij de beperkingen die zo'n pandemie nu eenmaal met zich meebrengt of omdat wij een stukje uit Openbaringen gaan voorlezen.
Het is niet zo dat iets waar wordt, omdat jij zo graag wilt dat het waar is. Leer eens omgaan met de werkelijkheid!

gravo



En wat heeft Suriname, India en Brazilie in de afgelopen 20 jaar gedaan om de gezondheidszorg voor de hele bevolking omhoog te krikken? Juist ja, geen hol....en daar plukken ze nu de vruchten van. Dus die krokodillen tranen hebben ze toch echt aan zichzelf te danken hoor.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor gravo » 31 mei 2021 22:53

irmo schreef:En wat heeft Suriname, India en Brazilie in de afgelopen 20 jaar gedaan om de gezondheidszorg voor de hele bevolking omhoog te krikken? Juist ja, geen hol....en daar plukken ze nu de vruchten van. Dus die krokodillen tranen hebben ze toch echt aan zichzelf te danken hoor.

Heeft er niet zoveel mee te maken. Het ging mij er om dat de behoorlijk strikte en dwingende maatregelen die genomen zijn gewoon nodig waren. Ook in landen waar de gezondheidszorg wel goed op orde was, zoals in Italië, Duitsland en andere westerse landen. Clavius beklaagde zich er over, want het zou autoritaire dwang zijn, maar ik ben blij dat er met behulp van lockdowns en vaccinatie-programma's nu beter tijden lijken aan te komen.
Zolang het virus nog rondwaart in andere delen van de wereld en dus varianten kan opleveren, moeten we alert blijven.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2021 23:31

Ik vind het ook wel een behoorlijke implicatie. Land is arm en lijdt onder de pandemie; dan MOET het wel zo zijn dat de armen expres extra worden uitgeknepen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er de afgelopen 20 jaar in Suriname, Brazilië en India met de gezondheidszorg is gebeurd; misschien is ze wel enorm verbeterd!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2021 10:11

Mortlach schreef:Ik vind het ook wel een behoorlijke implicatie. Land is arm en lijdt onder de pandemie; dan MOET het wel zo zijn dat de armen expres extra worden uitgeknepen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er de afgelopen 20 jaar in Suriname, Brazilië en India met de gezondheidszorg is gebeurd; misschien is ze wel enorm verbeterd!


Klopt. En in Brazilie hebben ze de pech dat er een prutser aan de macht is die vooral aan geld denkt en gezondheid wat minder belangrijk vindt en het virus niet zo serieus neemt. Probleem is dat de bevolking daar de dupe van is. In India en Suriname zijn er wel flinke stappen gemaakt. Los daarvan kan je ook niet stellen dat het virus vooral daar waar de gezondheidszorg matig is veel impact heeft. Denk bijvoorbeeld aan Italie, Nederland, Zweden, Engeland, Spanje enz waar het virus ook veel slachtoffers heeft gemaakt.

Vandaag een afspraak gemaakt, volgende week 1e prik!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 jun 2021 14:43

Ja, Brazilië is een geval apart; daar is het echt een gebrek aan leiderschap. In India lijkt alles me lastig met meer dan 1 miljard inwoners waarvan de helft in armoede leeft. Maar wat ze precies hebben gedaan de afgelopen 20 jaar weet ik dus niet. Suriname idem dito maar ik kwam er gisteren achter dat dat het inwonersaantal heeft van een middelgrote stad. Dat zal zo zijn eigen uitdagingen opleveren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 01 jun 2021 15:56

Marnix schreef:Ik merk totaal geen dwang. Ik las vanochtend dat bouwjaar 1979 en 1980 kunnen bellen voor een afspraak. Dat wordt gewoon via het nieuws verspreid maar niemand die jou gaat dwingen. Je kan vrij die keuze maken. Wel wordt het sterk gepromoot en dat is logisch want als we op korte termijn van het virus en bijbehorende zaken (ziekte, klachten die mensen daarna lang houden, sterfgevallen, afstand houden en andere beperkingen) af willen komen moeten voldoende mensen zich laten vaccineren.
Van overheidswege klopt dit wel. Maar als je kijkt wat mensen schrijven op (sociale) media over anderen die zich niet laten vaccineren, dan spat het onbegrip er soms vanaf. Dan druk ik me nog zacht uit.
Een paar voorbeelden:
- "als je je niet laat vaccineren, zou je ook geen zorg moeten krijgen als je ziek wordt".
- "wie niet gevaccineerd is, is een gevaar voor zijn medemens".
- "domme wappies"
- enz. (ik heb de meer kwetsende er maar uit gelaten)

Andersom is dit ook wel zo trouwens (bij de militante antivaxxers) en dat is eveneens jammer.
Het is uiteindelijk een persoonlijke keuze die eenieder zou moeten respecteren, vind ik. Natuurlijk zijn er altijd mensen die keuzes maken en daar redenen voor hebben waar je het niet mee eens bent, maar dat is dan hun keuze en dat zijn hun beweegredenen, hoe onjuist wellicht ook.
Zelf heb ik de brief met de uitnodiging tot vaccinatie ook door de bus gekregen. Ik heb voor mezelf besloten dat ik nog even wacht met me te laten vaccineren tot de lange termijn studies afgerond zijn. Dan ga ik kijken of vaccinatie uberhaupt nog zin heeft. Zeker aangezien ik al COVID-19 gehad heb en dit artikel in Nature suggereert dat ik waarschijnlijk al langdurige bescherming tegen het virus heb. Ik ben bovendien niet bang voor het virus en ik heb geen haast om bijvoorbeeld naar het buitenland te gaan, dat speelt ook mee.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 jun 2021 16:03

elbert schreef:Van overheidswege klopt dit wel. Maar als je kijkt wat mensen schrijven op (sociale) media over anderen die zich niet laten vaccineren, dan spat het onbegrip er vanaf. Dan druk ik me nog zacht uit.
Een paar voorbeelden:
- "als je je niet laat vaccineren, zou je ook geen zorg moeten krijgen als je ziek wordt".
- "wie niet gevaccineerd is, is een gevaar voor zijn medemens".
- "domme wappies"
- enz. (ik heb de meer kwetsende er maar uit gelaten)

Andersom is dit ook wel zo trouwens (bij de militante antivaxxers) en dat is eveneens jammer.
Het is uiteindelijk een persoonlijke keuze die eenieder zou moeten respecteren, vind ik. Natuurlijk zijn er altijd mensen die keuzes maken en daar redenen voor hebben waar je het niet mee eens bent, maar dat is dan hun keuze en dat zijn hun beweegredenen, hoe onjuist wellicht ook.
Zelf heb ik de brief met de uitnodiging tot vaccinatie ook door de bus gekregen. Ik heb voor mezelf besloten dat ik nog even wacht met me te laten vaccineren tot de lange termijn studies afgerond zijn. Dan ga ik kijken of vaccinatie uberhaupt nog zin heeft. Zeker aangezien ik al COVID-19 gehad heb en dit artikel in Nature suggereert dat ik waarschijnlijk al langdurige bescherming tegen het virus heb. Ik ben bovendien niet bang voor het virus, dat speelt ook mee.


Tja, moet je eens zien wat de meer behoudende mensen allemaal wel niet menen te moeten zeggen over, bijvoorbeeld, een pride parade. Daaraan deelnemen is toch ook een persoonlijke keuze die eenieder zou moeten respecteren? In dat geval is het respect meestal ook ver te zoeken.

Sociale druk zul je altijd wel houden, dat is zo'n beetje de kenmerkende eigenschap van elke gemeenschap. Mensen zijn gefrustreerd omdat het allemaal al zo lang duurt en ze - terecht of niet - gedrag zien bij anderen waardoor het nog langer zal duren. Als je zou kunnen doorvragen, denk ik niet dat er veel zijn die écht denken dat je zorg zou moeten worden geweigerd als je de ziekte zelf hebt veroorzaakt (roken, drinken, skivakantie, etc.)

Als je al besmet bent geweest, dan lijkt me inderdaad dat je laten vaccineren niet zo heel veel zin heeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 01 jun 2021 22:07

Mortlach schreef:Ik vind het ook wel een behoorlijke implicatie. Land is arm en lijdt onder de pandemie; dan MOET het wel zo zijn dat de armen expres extra worden uitgeknepen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er de afgelopen 20 jaar in Suriname, Brazilië en India met de gezondheidszorg is gebeurd; misschien is ze wel enorm verbeterd!



Da's miet wat ik zei, noch wat ik bedoelde of insinueerde... maar als jullie dat willen lezen, prima :roll:


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron