Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2021 17:23

StillAwake schreef:Vraag het de gemiddelde vaccinweigeraar en je krijgt ook de meest bizarre redenaties te horen.


Man, hoe vaak ik niet te horen krijg dat er zogenaamd kwik of formaldehyde in vaccins zou zitten. En dan hebben we het nog niet eens over de wat kleinere groep die over 5G en hersenspoeling begint...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2021 17:34

StillAwake schreef:Natuurlijk spuit je bepaalde ziektekiemen in je lijf


In dit geval niet eens. Je krijgt met de meeste vaccins niks binnen waar je echt ziek van kunt worden, enkel het stukje RNA dat codeert voor de eiwit 'stekeks'; niet het virus zelf. Er is geloof ik één vaccin dat nog wel werkt met uitgeschakeld maar volledig virus-RNA. Ik zou even moeten opzoeken welke fabrikant dat is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2021 17:43

Mortlach schreef:Ik ben sinds een paar jaar echt allergisch voor het woordje "kritisch"; nee, je bent niet kritisch als je je informatie van Facebook haalt, als je de abstract van een medisch proefschrift leest en dan denkt dat je wat kunt zeggen over de conclusies, als je het beter meent te weten dan mensen die er een carrière van hebben gemaakt.

Kritisch is tot een soort wapenschild gemaakt door de antivaxxers. "Nee, ik ben niet knotsgek, ik ben kritisch", "Nee, we zijn niet principieel tegen alle vaccinaties, we zijn alleen kritisch" (waarna het trouwens blijkt dat ze in 100% van de gevallen tegen vaccinaties zijn. Het is wanorde en twijfel zaaien onder het mom van in je kracht staan. "Ik bepaal het allemaal zelf wel wat ik geloof en een oom van mij kent een arts in Pakistan en die kent uit zijn praktijk een geval waarin... Dat last ik op Facebook en dan moet het wel waar zijn."

Vreselijk!

Helemaal mee eens.
En het zijn dan ook nog eens vaak van die wazige verhalen waarbij 1 persoon het licht gezien heeft, maar een beroepsverbod gekregen heeft.
De persoon in kwestie kent het echte verhaal, en wil dat met de familie delen, maar het ziekenhuis verbiedt dat.
De doofpotaffaire is sechts bij weinigen bekend, maar het staat wel op facebook.

En als ze je vragen waarom je niet kritisch bent bedoelen ze alleen waarom je het niet met ze eens bent.
Als je op die vraag namelijk antwoordt met "ik ben wel kritisch" is de reactie: o, gelukkig dan zijn we het eens.
Ook op dit forum gebeuren dergelijke zaken.

De grootste giller is wel dat in Nederland de eerste coronavaccindode op facebook al eerder gemeld werd dan het begin van de vaccinatiecampagne.

Overigens maak je 1 fout in je betoog: de meesten hebben het abstract niet eens gelezen, maar datgene wat anderen daarin voor ze geaccentueerd hebben ;-)
Het is frappant dat ik een paar antivaxxers in mijn kennissenkring heb, en een paar medichs geschoolde personen.
Deze groepen overlappen echt totaal niet. Zegt genoeg.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2021 17:44

Mortlach schreef:Man, hoe vaak ik niet te horen krijg dat er zogenaamd kwik of formaldehyde in vaccins zou zitten. En dan hebben we het nog niet eens over de wat kleinere groep die over 5G en hersenspoeling begint...

computerchips en GPS trackers heb ik ook al langs horen komen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 05 mei 2021 17:47

Mortlach schreef:In dit geval niet eens. Je krijgt met de meeste vaccins niks binnen waar je echt ziek van kunt worden, enkel het stukje RNA dat codeert voor de eiwit 'stekeks'; niet het virus zelf. Er is geloof ik één vaccin dat nog wel werkt met uitgeschakeld maar volledig virus-RNA. Ik zou even moeten opzoeken welke fabrikant dat is.

Moderna meen ik.
Dat is in elk geval het vaccin wat vrij kort na de vaccinatie leidt tot een positieve coronatest. En dat lijkt ook de verklaring van een volledig verzorgingstehuis wat positief testte.
Maar ook als je alleen de eiwitstekel binnenkrijgt: je lichaam meot even behoorlijk aan de gang, en dus ben je er even wat minder fit onder.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 05 mei 2021 17:52

Corona en Vaccinatie

Een heldere en goed onderbouwde en overdachte lezing door drs Alie Hoek van Kooten (arts)

https://youtu.be/9-1-ooARsOo
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2021 18:30

StillAwake schreef:Helemaal mee eens.
En het zijn dan ook nog eens vaak van die wazige verhalen waarbij 1 persoon het licht gezien heeft, maar een beroepsverbod gekregen heeft.
De persoon in kwestie kent het echte verhaal, en wil dat met de familie delen, maar het ziekenhuis verbiedt dat.
De doofpotaffaire is sechts bij weinigen bekend, maar het staat wel op facebook.

En als ze je vragen waarom je niet kritisch bent bedoelen ze alleen waarom je het niet met ze eens bent.
Als je op die vraag namelijk antwoordt met "ik ben wel kritisch" is de reactie: o, gelukkig dan zijn we het eens.
Ook op dit forum gebeuren dergelijke zaken.

De grootste giller is wel dat in Nederland de eerste coronavaccindode op facebook al eerder gemeld werd dan het begin van de vaccinatiecampagne.

Overigens maak je 1 fout in je betoog: de meesten hebben het abstract niet eens gelezen, maar datgene wat anderen daarin voor ze geaccentueerd hebben ;-)
Het is frappant dat ik een paar antivaxxers in mijn kennissenkring heb, en een paar medichs geschoolde personen.
Deze groepen overlappen echt totaal niet. Zegt genoeg.


Wij hebben ook een vriendin in Ierland, rap aan het afzakken naar kennis, trouwens, die helaas in volle galop dat pad van de antivax is ingeslagen. En ergens begrijp ik het wel. Ze heeft allerlei vage medische klachten die ze wijt aan een heftige bijwerking op een medische procedure. En zoals het met het gezondheidsstelsel in Ierland gesteld is, weet ik hoe dat gaat. Een jaar wachten, kastje, twee jaar wachten, muur, nog een jaar wachten, terug naar het kastje. Ik begrijp dus helemaal dat ze het vertrouwen is kwijtgeraakt. Helaas laat ze dus ook haar kinderen niet meer inenten. Dat was destijds echt even een probleem want wij hadden net ook een kleine en we hoefden de beslissing niet te nemen maar ik had haar echt geweigerd als ze op kraamvisite had willen komen.

Maar goed, het gaat dus helemaal niet goed met haar. Haar partner helpt daar ook niet aan mee, want ze zitten samen volledig in de Qanon-wereld met overal complotten en kannibalen en 5G en New World Orders. Heel sneu want het is verder echt een aardige meid.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2021 18:32

StillAwake schreef:Moderna meen ik.
Dat is in elk geval het vaccin wat vrij kort na de vaccinatie leidt tot een positieve coronatest. En dat lijkt ook de verklaring van een volledig verzorgingstehuis wat positief testte.
Maar ook als je alleen de eiwitstekel binnenkrijgt: je lichaam meot even behoorlijk aan de gang, en dus ben je er even wat minder fit onder.


Ik lees op Twitter ook van vrienden met stevige bijwerkingen, maar gelukkig niets ernstiger als een dag flinke lamlendig (hoofdpijn, spierpijn) maar na een dag bedrust gaat het vaak alweer stukken beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2021 21:57

Chaya schreef:Van de forummers hier lijk jij mij juist degene die zich terdege zou inlezen.
Maar jij komt helaas ook met diezelfde argumenten. Kansberekeningen en zo.
De argumenten hier verschillen niets met die van een seculier forum.

Ik lees hier helemaal niet dat iemand er een gebedszaak van heeft gemaakt.
Of belijdt en gelooft dat zijn/haar leven in Gods hand ligt.
En op daarvan een beslissing neemt.

Ik laat me helaas er ook weer intrekken.


Mwah als ik dit zo lees is het wel goed om deze discussie nog eens met voorstanders te voeren. Allereerst, kansberekening is best een goed argument. Als er door een virus een miljoen doden vallen maar je hebt een vaccin waardoor dat niet meer gebeurt zonder dat dat verdere risico's met zich meebrengt) is dat een heel goed argument.

Wie in God geloven weten dat hun leven in Zijn hand ligt maar de meeste christenen zijn desondanks voor vaccins. En hebben vaak ook al lang vanuit de Bijbel gekeken of dat mag en gebeden. Ik heb dat wel gedaan en zie totaal geen Bijbelse bezwaren. Flauw dat je dan zegt: Tja, op een seculier forum hoor je weinig anders. Want daar zijn mensen ook voor een vaccin omdat het veel levens redt. Ongelovigen vinden het ook fijn als geen miljoenen mensen aan een ziekte sterven.... Overigens heb je mijn reacties en die van anderen ook niet goed gelezen want of dat Bijbels gezien goed is is hier uitgebreid besproken. Jammer dat je als medechristenen het op een punt niet met je eens zijn, direct in dit soort argumenten vervalt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 06 mei 2021 10:32

Mortlach schreef:Ik ben sinds een paar jaar echt allergisch voor het woordje "kritisch"; nee, je bent niet kritisch als je je informatie van Facebook haalt, als je de abstract van een medisch proefschrift leest en dan denkt dat je wat kunt zeggen over de conclusies, als je het beter meent te weten dan mensen die er een carrière van hebben gemaakt.
Ik denk dat je echte allergie is voor "slecht geinformeerd" en "slecht onderbouwd" als het om die kritiek gaat. Die allergie deel ik trouwens. De andere kant van de medaille is namelijk dat veel mensen niet kritisch zijn en bepaalde meningen napapegaaien terwijl ze niet weten wat ze precies steunen.
Zelf heb ik liever een meningsverschil met iemand die goed geinformeerd is (dan heb ik tenminste de kans om iets te leren) dan dat ik het eens ben met iemand die niet weet waar hij/zij het over heeft. Daar leer ik niets van.
Een meningsverschil met iemand die niet weet waar hij/zij het over heeft, is weer anders. Dan is er misschien een opening om die persoon iets bij te brengen, al weet ik ook dat sommigen niet vatbaar zijn voor argumenten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2021 11:03

elbert schreef:Ik denk dat je echte allergie is voor "slecht geinformeerd" en "slecht onderbouwd" als het om die kritiek gaat. Die allergie deel ik trouwens. De andere kant van de medaille is namelijk dat veel mensen niet kritisch zijn en bepaalde meningen napapegaaien terwijl ze niet weten wat ze precies steunen.
Zelf heb ik liever een meningsverschil met iemand die goed geinformeerd is (dan heb ik tenminste de kans om iets te leren) dan dat ik het eens ben met iemand die niet weet waar hij/zij het over heeft. Daar leer ik niets van.
Een meningsverschil met iemand die niet weet waar hij/zij het over heeft, is weer anders. Dan is er misschien een opening om die persoon iets bij te brengen, al weet ik ook dat sommigen niet vatbaar zijn voor argumenten.

Daar heb je volledig gelijk in, maar de meeste mensen die zichzelf als "kritisch" profileren op dit gebied zijn juist de mensen die "slecht geinformeerde en slecht onderbouwde bonnnen" als de waarheid zijn gaan zien.
En inderdaad: een discussie met iemand waar je het mee eens bent is zinllos (je bent het toch al eens). Een discussie met iemand die slecht geinformeerd het met je oneens is is zinloos (ze zitten vaak zo in hun net van doctrines en complotten vast dat het zinloos is.
En een discussie met een goed geinformeerd persoon die het met je oneens is is absoluut leerzaam.
Toch heb ik niet de indruk dat die laatste categorie veel aanwezig is in anti-vax-groepen.
Ik ben in elk geval nog niet 1 anti-vaxxer tegengekomen die daadwerkelijk kennis van de materie had, of echt goede argumenten had (waarbij ik gewetensbezwaarden even niet meeneem, daarvan kan ik het namelijk begrijpen dat ze niet op wetenscahppelijke gronden redeneren)

Overigens heb je gelijk dat er ook een hele groep is die zich, zonder er zelf over na te denken mee laat sleuren met datgene wat wetenschappers zeggen en denken. En ook dat lijkt me niet wijs.

Al met al: prima om kritisch te zijn, maar zodra dat "kritisch" zijn uitmondt in overtuigd raken van het idee dat iedereen die kritisch denkt tot dezelfde conclusie komt als ik op facebook getrokken heb zien worden heeft het weinig meer met krtisch zijn te maken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 06 mei 2021 11:55

Marnix schreef:Mwah als ik dit zo lees is het wel goed om deze discussie nog eens met voorstanders te voeren. Allereerst, kansberekening is best een goed argument.

Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar dat Mwah klinkt behoorlijk neerbuigend. Kansberekening is voor een christen NOOIT een goed argument.
Sterker nog, het is niet wat de Bijbel ons leert.
StillAwake schreef:maar de meeste mensen die zichzelf als "kritisch" profileren op dit gebied zijn juist de mensen die "slecht geinformeerde en slecht onderbouwde bonnnen" als de waarheid zijn gaan zien.

Ik zie mezelf niet als bezitter van DE waarheid. Daarom lees ik alle goede artikelen van voor- en tegenstanders van vaccineren.
En nogmaals, ik ben geen antivaxxer. En ik voer ook geen kruistocht daartegen.

Maar ik zet wel mijn kanttekeningen tegen het blinde opvolgen van notabene tegenstrijdige adviezen.
Ik ben absoluut geen fan van PowNed, maar dit stukje vond ik het lezen meer dan waard, o.m. vanwege dit:
"Het lijkt nu te gaan tussen de vaccinatiefanboys en -sceptici maar zit veel dieper. Het boeit niet of jij je laat vaccineren of niet, laat je twee keer prikken (of acht, kan mij het schelen) als je gelooft dat daarmee Corona de wereld uit wordt geholpen en laat mij met rust. Ik accepteer dat corona blijft, dat ik er ziek van kan worden en eraan kan sterven – maar de kans dat ik het niet krijg, is 98% groter dan wél. Ik vertik de waanzin van aan de lopende band testen, zoals Rutte het ook vertikt. Zijn vrijheid is niet afhankelijk van een prik, waarom zou de mijne dat wel zijn?"

https://www.powned.tv/artikel/tweedelin ... wNCvwoUwfI
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 06 mei 2021 12:43

Op het nos journaal werd verteld dat bij 2 groepen de vaccinaties sterker achterblijven.
1) achterstandswijken
2) christelijke regio' s

in de wat strenger christelijke gebieden was vaccineren in het algemeen al een dingetje....dat lijkt nu breder in christelijk nederland te zijn aldus het nos journaal van gisteren 20 uur.

Alie Hoek van Kooten (arts) houdt veel lezingen momenteel binnen kerkgemeenschappen....link is gisteren gedeeld...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2021 13:15

Chaya schreef:Kansberekening is voor een christen NOOIT een goed argument.
Sterker nog, het is niet wat de Bijbel ons leert.
Kun je hier iets meer uitleg bij geven? Ik vind dit nogal een statement, en snap er niet veel van.
Als jij de weg op gaat, en meestal staat route A vast, zul je route B kiezen als je haast hebt (hoewel dat tegenwoordig met Google maps ook gewoon opgezocht kan worden). Dat is een heel simpel sommetje qua kansberekening, en dat doe jij ook.
Als een product van fabrikant A steeds kapot gaat zul je voortaan een product van producent B kopen. Ook dat doe je op basis van (heel basale) kansrekening.
Als je fiets zonder op slot te staan gejat wordt, zet je hem op slot. Ook dat is een kwestie van kansberekenen.
Niemand garandeert je (de app even daargelaten ;-)) dat route B niet ook vast staat, of dat route A wel doorrijdt.
Niemand garandeert je dat product A de volgende keer niet wél heel blijft, en dat product B een miskoop blijkt.
Niemand garandeert je dat je fiets verdwenen is als je hem niet op slot zet, en dat ie er nog staat als je het wel doet.

In die zin is kansberekening echt iets van alle tijden en alle momenten.

Als de kans ziek te worden zonder vaccin 5%, en en met vaccin 0,5% garandeert niemand dat je met vaccin niet ziek zult worden, en dat je zonder vaccin op de IC terecht komt.
Chaya schreef:Ik zie mezelf niet als bezitter van DE waarheid. Daarom lees ik alle goede artikelen van voor- en tegenstanders van vaccineren.
En nogmaals, ik ben geen antivaxxer. En ik voer ook geen kruistocht daartegen.
Volgens mij heb ik jou ook geen antivaxxer genoemd, hoewel je er vrij dicht tegenaan zit. Maar kun je dan eens een artikel plaatsen waarin met zinnige argumenten een tegenstander van vaccins aan het woord is (en dan doel ik niet op religieuze gronden, maar op inhoudelijke gronden, want over de religieuze gronden zullen voor- en tegenstanders het nooit eens worden).
Ik zie mezelf best als iemand die onderzoek doet naar iets wat ik koop, wat ik maak, wat ik kijk, wat ik luister, en dus ook naar wat ik in mijn lichaam laat spuiten.
De grap is alleen dat ik over vaccins nog niet 1 inhoudelijk tegenargument heb gehoord.
In het begin was het argument dat het onvoldoende getest was een valide argument, maar dat is inmiddels ook van de baan. In het begin was de zorgvuldigheid een vraagstuk, maar dat is met het AZ debacle ook duidelijk geworden.
Het enige argument waar ik zo gauw op kan komen wat hout sneed was het gebruik van embrionale cellijnen. Maar dat gold niet voor alle vaccins.
Chaya schreef:Maar ik zet wel mijn kanttekeningen tegen het blinde opvolgen van notabene tegenstrijdige adviezen.
Je kent mijn mening over het RIVM, en de zwalkend, nauwelijks onderbouwd onderbouwd beleid wat daarop gebaseerd is.
Toch heb ik in het vaccinatie-verhaal dit gezwalk nog niet waargenomen.
Het enige wat ten diepste nergens op sloeg was dat men stopte met Astra Zeneca vanwege een miniscuul risico op een heel ernstige bijwerking, terwijl je, als je heel Nederland met AZ zou vaccineren je statistisch gezien 29 doden had (waarbij de mensen die na de vaccinatie alsnog ziek worden zijn meegerekend), terwijl je anders rond de 980 doden zou zitten (statistisch gezien). Deze draai heb ik nooit begrepen, al begrijp ik heel goed hoe vervelend het is als de fatale bijwerking jouw geliefde treft. By the way: we hebben het daarmee over statistiek (kansrekening zo je wilt), maar vooralsnog blijkt de mortaliteit na vaccinatie in Nederland ver onder de statistich te verwachten waarde te liggen).
Je kunt van de regering zeggen wat je wilt (en ook van OMT en RIVM), maar de focus op vaccinatie is ongewijzigd (de wijzigingen zitten hem in snelheid en strategie/volgorde)
Chaya schreef:Ik ben absoluut geen fan van PowNed, maar dit stukje vond ik het lezen meer dan waard, o.m. vanwege dit:
"Het lijkt nu te gaan tussen de vaccinatiefanboys en -sceptici maar zit veel dieper. Het boeit niet of jij je laat vaccineren of niet, laat je twee keer prikken (of acht, kan mij het schelen) als je gelooft dat daarmee Corona de wereld uit wordt geholpen en laat mij met rust. Ik accepteer dat corona blijft, dat ik er ziek van kan worden en eraan kan sterven – maar de kans dat ik het niet krijg, is 98% groter dan wél. Ik vertik de waanzin van aan de lopende band testen, zoals Rutte het ook vertikt. Zijn vrijheid is niet afhankelijk van een prik, waarom zou de mijne dat wel zijn?"
Op zich een aardige gedachtengang. De spreker vergeet echter dat hij ook voor zijn omgeving laat prikken.
Dat hij, als hij er zelf niet ziek van wordt, hij een besmettingshaard kan zijn voor anderen in zijn omgeving.
Dan kun je stellen dat die anderen zich maar hadden moeten laten vaccineren (zit wat in), maar daarmee onttrek je jezelf wel van je verantwoordelijkheid.
Van een PowNed persoon kan ik dat verwachten.
Van een christen dan weer niet. Die zou de liefde en zorg voor de naaste als leidraad moeten hebben.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 06 mei 2021 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 06 mei 2021 13:17

MoesTuin schreef:Op het nos journaal werd verteld dat bij 2 groepen de vaccinaties sterker achterblijven.
1) achterstandswijken
2) christelijke regio' s

in de wat strenger christelijke gebieden was vaccineren in het algemeen al een dingetje....dat lijkt nu breder in christelijk nederland te zijn aldus het nos journaal van gisteren 20 uur.

Alie Hoek van Kooten (arts) houdt veel lezingen momenteel binnen kerkgemeenschappen....link is gisteren gedeeld...

In Noorwegen klagen ze over het feit dat het vooral de lager opgeleiden zijn.
Dat kan denk ik in hoofdlijnen weggestreept worden tegen de achterstandswijken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten