Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 09 apr 2021 00:36

Dorpeling schreef:In onze kennissenkring iemand helaas wel overleden, een dag na inenting. Oorzaak, hoe voorspelbaar: niet het vaccin maar onderliggende problemen! [-(


Dat kan natuurlijk ook gewoon waar zijn, toch? Maar dan moet het nog zorgvuldig worden onderzocht en ik neem niet aan dat die gegevens daarna zullen worden prijsgegeven. Zou ook niet goed zijn vanwege de privacy. Sowieso gecondoleerd met het verlies.

Zo zie je maar weer, we hebben dus allemaal onze ervaringen die meespelen in onze conclusies.
Voor jou reden om de problemen / sterfgevallen na vaccinatie te zien als 'lage problemen, productiefout, 0,0005%' (hoe kom je daarbij?), en de kans van 'nagenoeg 0 om als jong en gezond persoon aan covid te overlijden' wel belangrijk genoeg vind om mee te rekenen, omdat je daarvan meerdere mensen kent. Zo kan de ervaring van iemand anders dus precies het tegenovergetelde zijn.


Die 0,0005% heb ik eerder gegeven. Het Europese Medicijnagentschap keek naar 44 gevallen waarin ernstige trombose optrad op 9,2miljoen vaccinaties. Om het percentage uit te reken deel je 44 door 9,2miljoen, dan maal 100 en dat is de uitkomst als percentage. Elk sterfgeval is uiteraard tragisch, dat staat als een paal boven water. Ik ageerde tegen de stelling dat de kans op bijwerkingen door het vaccin GROTER was dan de gevolgen van corona zelf. Dat is dus overduidelijk niet waar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2021 06:46

Alleen in een bepaalde groep misschien. Als jonge vrouw (zeg 18-35 jaar bijvoorbeeld) is de kans dat je aan corona overlijdt of dat je er zware complicaties aan overhoudt ongeveer net zo nihil en aangezien bijna alle problemen met AZ optreden bij jongere vrouwen. We goed dat ze die groep toch maar niet meer met AZ prikken, ook al is die kans heel klein.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 09 apr 2021 13:25

Mortlach schreef:Dat kan natuurlijk ook gewoon waar zijn, toch? Maar dan moet het nog zorgvuldig worden onderzocht en ik neem niet aan dat die gegevens daarna zullen worden prijsgegeven. Zou ook niet goed zijn vanwege de privacy. Sowieso gecondoleerd met het verlies. (..)
Ik ageerde tegen de stelling dat de kans op bijwerkingen door het vaccin GROTER was dan de gevolgen van corona zelf. Dat is dus overduidelijk niet waar.

Dank je wel.
Het tragische hieraan was dat deze persoon ondanks een hoge leeftijd, voor het oog kerngezond en fit was. Al een coronabesmetting doorgemaakt, maar niet ernstig ziek geweest. En nu een uitnodiging voor een vaccinatie gekregen, na lang wikken en wegen toch besloten deze te nemen. Een dag later.. overleden. Daarom neig ik ernaar om te zeggen dat de kans op overlijden na een vaccinatie zeker niet verwaarloosd moet worden.

En net wat Marnix hierboven al aangeeft, voor bepaalde groepen lijkt de kans op een complicatie wel degelijk groter bij een vaccin.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 09 apr 2021 15:33

Dorpeling schreef:Dank je wel.
Het tragische hieraan was dat deze persoon ondanks een hoge leeftijd, voor het oog kerngezond en fit was. Al een coronabesmetting doorgemaakt, maar niet ernstig ziek geweest. En nu een uitnodiging voor een vaccinatie gekregen, na lang wikken en wegen toch besloten deze te nemen. Een dag later.. overleden. Daarom neig ik ernaar om te zeggen dat de kans op overlijden na een vaccinatie zeker niet verwaarloosd moet worden.

En net wat Marnix hierboven al aangeeft, voor bepaalde groepen lijkt de kans op een complicatie wel degelijk groter bij een vaccin.


Maar waar is de man aan overleden dan?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 09 apr 2021 15:55

Op de ic grote angst en zorgen of we naar code zwart moeten. Vandaag een hartoperatie gekomen, die is al vier keer afgebeld omdat er geen ruimte was en nu dan geopereerd maar eigenlijk al heel slecht (te laat gewoon). Normaal zijn er gerust vier of 5 ok’s per dag, allemaal opgeschort want geen plek op de ic

Code zwart gaat betekenen mensen weigeren en triage. Geen enkele arts heeft daar zin in. Zou toch verschrikkelijk zijn als je ic vol ligt en er geen plaats is voor de 19 jarige scooterrijder met een ongeluk

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 09 apr 2021 22:32

meribel schreef:Maar waar is de man aan overleden dan?

wie heeft het over een man?
Op je vraag, een dag na vaccinatie overleden. Mag jij raden waaraan.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 10 apr 2021 09:02

Dorpeling schreef:wie heeft het over een man?
Op je vraag, een dag na vaccinatie overleden. Mag jij raden waaraan.


Dat is het vervelende, er wordt bijna geen onderzoek gedaan naar een oorzaak. En als er een oorzaak gevonden wordt weet je nog niet zeker of die oorzaak vooroorzaakt werd door het vaccin. Maar goed, ik geloof zeker dat het verband heeft met elkaar.

Toch vind ik het niet perse verkeerd om een kwetsbare doelgroep te vaccineren, al had ik liever gehad dat ze niet met 80 plus waren begonnen, maar zij die chronisch ziek zijn en nu opgesloten zitten thuis. Die ontzettend bang zijn om besmet te raken. De doelgroep die op de ic ligt. Volgens mij liggen er vrijwel geen 70/80 plussers op de ic dus wat heeft dit vaccinatie programma nu voor zin ter ontlasting van de zorg? Want het is duidelijk weer toegenomen afgelopen tijd. Eind maart was het hier ontzettend rustig in het ziekenhuis, en nog steeds is het niet zo erg hier, dat ze aan code zwart denken, maar de druk is wel toegenomen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 10 apr 2021 09:02

Dorpeling schreef:wie heeft het over een man?
Op je vraag, een dag na vaccinatie overleden. Mag jij raden waaraan.


Dat het zijn tijd was, wel of geen vaccinatie

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 10 apr 2021 10:41

meribel schreef:Dat het zijn tijd was, wel of geen vaccinatie


Dat is natuurlijk waar. Maar als je geliefde wordt doodgereden door een dronken bestuurder is het ook best zinloos, was niet nodig. Tja, het was zijn of haar tijd... Maar toch denk ik niet dat je dat dan zo makkelijk zegt...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 10 apr 2021 11:08

lammetje schreef:
Dat is natuurlijk waar. Maar als je geliefde wordt doodgereden door een dronken bestuurder is het ook best zinloos, was niet nodig. Tja, het was zijn of haar tijd... Maar toch denk ik niet dat je dat dan zo makkelijk zegt...




maar vandaag vaccineren en morgen overlijden en concluderen dat het dus aan de vaccinatie lag is ook veel te kort door de bocht.
Dagelijks sterven er mensen aan bijvoorbeeld een acuut hartinfarct. Ook zonder gister een vaccinatie.

Je zou een autopsie moeten doen voor je zo'n conclusie kan trekken.




en ik zou het best een apart topic discussie waar vinden hoe we erin staan als Christen en je tijd om te sterven. Geloven we nu dat het in Gods hand ligt of toch niet. Want ik worstel zelf ook met dat gegeven hoor.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor meribel » 10 apr 2021 11:11

lammetje schreef:Dat is het vervelende, er wordt bijna geen onderzoek gedaan naar een oorzaak. En als er een oorzaak gevonden wordt weet je nog niet zeker of die oorzaak vooroorzaakt werd door het vaccin. Maar goed, ik geloof zeker dat het verband heeft met elkaar.

Toch vind ik het niet perse verkeerd om een kwetsbare doelgroep te vaccineren, al had ik liever gehad dat ze niet met 80 plus waren begonnen, maar zij die chronisch ziek zijn en nu opgesloten zitten thuis. Die ontzettend bang zijn om besmet te raken. De doelgroep die op de ic ligt. Volgens mij liggen er vrijwel geen 70/80 plussers op de ic dus wat heeft dit vaccinatie programma nu voor zin ter ontlasting van de zorg? Want het is duidelijk weer toegenomen afgelopen tijd. Eind maart was het hier ontzettend rustig in het ziekenhuis, en nog steeds is het niet zo erg hier, dat ze aan code zwart denken, maar de druk is wel toegenomen.


ontlasting van de zorg is niet alleen de IC. Ja dat is heel belangrijk maar de situaties in de verpleeghuizen en thuiszorg waren/zijn ook dramatisch. Ook daar is het ziekte verzuim gigantisch en de belasting op de zorgmedewerkers enorm. Ik denk dat het heel goed is dat daar begonnen is met vaccinatie.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 10 apr 2021 11:21

meribel schreef:Dat het zijn tijd was, wel of geen vaccinatie


Dank Meribel voor ook je eerdere verhelderende postings...vanuit het directe werkveld ook :wink:

Er is zoveel geroeptoeter overal...
Vanuit gevoel of innerlijke onrust van de mens?
Zeg het maar...

Inmiddels staan wij ook stand-by om te ondersteunen in de ziekenhuizen mocht het nodig zijn.

Wat me ook verbaasd is dat mensen bang zijn voor Corona en zich door AZ wilden laten inenten maar nu ook bang zijn voor AZ en het niet meer willen...
regeert de angst dan zo erg?
Ook onder christenen?
Waar is het geloof in deze, het vertrouwen....?

dood gaan hoort verder ook gewoon bij het leven
Eens is daar het einde.
maar in geloof in Christus begint Het Leven dan pas....
dat zal ook ongekend groots zijn.....
oneindig....
geen ziekte...tranen...rouw....vul voor jezelf in...

Met dat vooruitzicht kan je nu in deze rondom alles met Corona en Vaccins en.... overgeven aan de Aloverziende God en Vader in vertrouwen dat Hij het uiteindelijk op Zijn wijze goed zal maken....



Dit weet ik vast God zal mij nooit begeven!

Psalm 56 vers 4
Gij weet, o God, hoe 'k zwerven moet op aard';
Mijn tranen hebt G' in Uwe fles vergaard;
Is hun getal niet in Uw boek bewaard,
Niet op Uw rol geschreven?
Gewis, dan zal mijn wreev'le vijand beven,
En, als ik roep, straks rugwaarts zijn gedreven.
Dit weet ik vast: God zal mij nooit begeven;
Niets maakt mijn ziel vervaard

Psalm 56 vers 5
Ik roem in God; ik prijs 't onfeilbaar woord;
Ik heb het zelf uit Zijnen mond gehoord;
'k Vertrouw op God, door gene vrees gestoord;
Wat sterv'ling zou mij schenden?
Ik heb beloofd, wanneer G' in mijn ellenden
Mij bijstand boodt, en 't onheil af zoudt wenden,
Tot U, o God, mijn lofzang op te zenden,
Door ijver aangespoord.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 10 apr 2021 12:02

meribel schreef:maar vandaag vaccineren en morgen overlijden en concluderen dat het dus aan de vaccinatie lag is ook veel te kort door de bocht.
Dagelijks sterven er mensen aan bijvoorbeeld een acuut hartinfarct. Ook zonder gister een vaccinatie.

Je zou een autopsie moeten doen voor je zo'n conclusie kan trekken.




en ik zou het best een apart topic discussie waar vinden hoe we erin staan als Christen en je tijd om te sterven. Geloven we nu dat het in Gods hand ligt of toch niet. Want ik worstel zelf ook met dat gegeven hoor.


Zie. viewtopic.php?f=2&t=30642&p=2120371#p2120371 om hierover door te denken met elkaar
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 apr 2021 14:14

MoesTuin schreef:Wat me ook verbaasd is dat mensen bang zijn voor Corona en zich door AZ wilden laten inenten maar nu ook bang zijn voor AZ en het niet meer willen...
regeert de angst dan zo erg?
Ook onder christenen?
Waar is het geloof in deze, het vertrouwen....?

Bedoel je nu in God, of in het vaccin?
dood gaan hoort verder ook gewoon bij het leven

Als het volgens jou zo simpel ligt, waarom dan vaccineren? Waarom heb jij de prik geaccepteerd? Was dat geen angst?

Overigens is je bewering Bijbels gezien niet waar. We zijn niet geschapen om te sterven, maar om te leven. Wanneer je zegt dat 'de dood bij het leven hoort', is het alsof je er zelf niets aan kunt doen. De dood is door de zonde in de wereld gekomen, en niet omdat God dat wilde!
meribel schreef:maar vandaag vaccineren en morgen overlijden en concluderen dat het dus aan de vaccinatie lag is ook veel te kort door de bocht.
Dagelijks sterven er mensen aan bijvoorbeeld een acuut hartinfarct. Ook zonder gister een vaccinatie.

Je zou een autopsie moeten doen voor je zo'n conclusie kan trekken.

Wanneer het je vader of moeder zou zijn, zou je er dan ook zo lakoniek over denken?
Autopsie is misschien wel gedaan, weet ik niet. De conclusie zal wel niet openbaar gemaakt worden.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 10 apr 2021 15:08

Dorpeling schreef:Bedoel je nu in God, of in het vaccin?

Als het volgens jou zo simpel ligt, waarom dan vaccineren? Waarom heb jij de prik geaccepteerd? Was dat geen angst?

Overigens is je bewering Bijbels gezien niet waar. We zijn niet geschapen om te sterven, maar om te leven. Wanneer je zegt dat 'de dood bij het leven hoort', is het alsof je er zelf niets aan kunt doen. De dood is door de zonde in de wereld gekomen, en niet omdat God dat wilde!



Als je niet had geknipt in de quote had je dat ruimschoots kunnen lezen :wink:
je hebt leven (aardse leven) en Leven (eeuwige Leven)
iedereen zal met de dood te maken krijgen maar voor wie Gelooft in de Heer Jezus zal de dood ontslapen ontwaken worden in Hem.

Veel zaken op aarde worden zo opgeblazen en groots gemaakt maar in het licht wat ons in Geloof te wachten staat is het niets.

Alle middelen die er zijn daar maak ik gebruik van, voor mezelf zou ik het niet direct nodig hebben maar ik ben niet alleen hier op aarde en ivm mijn regelmatige diverse contacten met kwetsbare mensen heb ik me met AZ laten vaccineren.
Nog altijd een prima besluit.
Over alles ook in deze vraag ik Gods zegen erover...in Hem zijn we blijvend beveiligd tegen wat dan ook....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten