Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 22 mar 2021 15:33

Bijsluiter astra zeneca:
Het werkzame bestanddeel, het gemodificeerde adenovirus,
wordt gekweekt door gebruik te maken van cellen van menselijke
oorsprong, menselijke embryonale niercellen genoemd (HEK293).
Geen van deze cellen zijn aanwezig op het moment dat het vaccin
wordt toegediend

Volgens mij moet je als christen dit vaccin niet eens willen, want hoe denk je dat ze aan embryonale niercellen komen? Het wordt niet ingespoten maar wel gebruikt bij de ontwikkeling. Erg discutabel als je niet achter abortus staat, wel gebruik wil maken van dit vaccin.

En nee, ik hoef er nog steeds geen één. Prima dat de kwetsbare hem willen, maar zolang het niet bewezen is dat ik het niet kan overdragen is er bij mij totaal geen bereidwilligheid. En zolang ik niet mag kiezen ook niet.

Diep triest dat ze nu de worst die ze voorgehouden hebben waarschijnlijk nog een tijdje laten hangen en de stok nog wat langer zullen maken. Belachelijk dat ze de avondklok niet gaan versoepelen. Zet het iig op 23 tot 4 uur ofzo. Druk in de ziekenhuizen? Echt niet, bang dat het druk wordt is heel wat anders. En de terassen toch niet open? :roll:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Chaya » 22 mar 2021 15:41

lammetje schreef:Bijsluiter astra zeneca:
Het werkzame bestanddeel, het gemodificeerde adenovirus,
wordt gekweekt door gebruik te maken van cellen van menselijke
oorsprong, menselijke embryonale niercellen genoemd (HEK293).

Ik lees dit:
RECOMBINANT CHIMPANSEE ADENOVIRUS
https://www.geneesmiddeleninformatieban ... L%2C127894

Hoe zit het dan? #-o
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2021 16:13

Marnix schreef:Het is dan wel weer mooi zijn als alle wereldleiders het zo unaniem met elkaar eens zijn. Meestal zijn ze het grondig met elkaar oneens. Conflicten tussen buurlanden, wereldmachten, Rusland vs Amerika, Noord- vs Zuid-Korea, Saudie-Arabie tegen Iran, Israel vs Palestina en ga zo nog maar een hele poos door. Allemaal mensen die alleen zichzelf de macht gunnen. Maar toch zijn ze het er met z'n allen nu blijkbaar over eens geworden dat het goed is om de economie om zeep te helpen en SAMEN een wereldmacht te gaan vormen. Dat kan dan ook nooit van de duivel komen want die probeert altijd verdeeldheid te zaaien en te zorgen dat mensen geld heel belangrijk vinden.


Iedereen behalve Brazilië, blijkbaar, waar de regering besloten heeft de pandemie gewoon te negeren. Geen lockdowns, geen mondkapjes, niks. En wat gaat het daar goed nu! ](*,)

Mensen die de effectiviteit van alle maatregelen in twijfel trekken door te zeggen "Ja, maar je weet niet wat er zonder maatregelen was gebeurd!" die hoeven niet verder te kijken dan het drama dat zich daar nu voltrekt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2021 16:25

Chaya schreef:Ik lees dit:
RECOMBINANT CHIMPANSEE ADENOVIRUS
https://www.geneesmiddeleninformatieban ... L%2C127894

Hoe zit het dan? #-o


Ik begrijp de vraag niet? Dat het vaccin met mRNA werkt, is toch al lang bekend? De werkzame stof in het vaccin is een stukje messenger-RNA, de genetische code die eiwitten aanmaken, dat wordt opgenomen door de ribosomen in je cellen die daarna als een gek de 'stekels' van het coronavirus gaan aanmaken. Je afweersysteem ruimt die daarna weer op en onthoudt het. Dus als je later met de 'echte' stekels in aanraking komt, heeft je lichaam al de benodigde antistoffen.

Dat het RNA dat ze ervoor gebruiken dat afkomstig is van een genetisch gemanipuleerd neusamandelvirus van chimpansees, dat maakt toch niks uit? Sterker nog, ik vind het juist indrukwekkend dat ze zo veel verschillende elementen bij elkaar kunnen trekken om deze pandemie aan te pakken.

En wat die niercellen betreft, tja, die cellijn is 5 jaar ouder dan ik ben en komt uit begin jaren '70. Als je het er echt niet mee eens bent, dan gebruik je het om het vaccin maar af te wijzen, maar dan hoop ik dat je nooit gynaecologische problemen krijgt, want als je daar de geschiedenis van leest, over de vrouwen onwetend of tegen hun zin werden gebruikt als proefkonijn, dan zul je elke vorm van behandeling ook moeten willen weigeren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 22 mar 2021 16:43

Eens met Mortlach

En inderdaad....is kijken of iedereen die tegen vaccinatie is, ook nog zo consequent is ...... en op eigen kracht zonder (ziekenhuis opname / behandeling) wil herstellen tzt..... :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2021 17:02

lammetje schreef:Bijsluiter astra zeneca:
Het werkzame bestanddeel, het gemodificeerde adenovirus,
wordt gekweekt door gebruik te maken van cellen van menselijke
oorsprong, menselijke embryonale niercellen genoemd (HEK293).
Geen van deze cellen zijn aanwezig op het moment dat het vaccin
wordt toegediend

Volgens mij moet je als christen dit vaccin niet eens willen, want hoe denk je dat ze aan embryonale niercellen komen? Het wordt niet ingespoten maar wel gebruikt bij de ontwikkeling. Erg discutabel als je niet achter abortus staat, wel gebruik wil maken van dit vaccin.

En nee, ik hoef er nog steeds geen één. Prima dat de kwetsbare hem willen, maar zolang het niet bewezen is dat ik het niet kan overdragen is er bij mij totaal geen bereidwilligheid. En zolang ik niet mag kiezen ook niet.

Diep triest dat ze nu de worst die ze voorgehouden hebben waarschijnlijk nog een tijdje laten hangen en de stok nog wat langer zullen maken. Belachelijk dat ze de avondklok niet gaan versoepelen. Zet het iig op 23 tot 4 uur ofzo. Druk in de ziekenhuizen? Echt niet, bang dat het druk wordt is heel wat anders. En de terrassen toch niet open? :roll:


De cijfers laten zien dat het nog niet de goede kant op gaat. En jij kan beweren dat het niet druk is in ziekenhuizen maar zolang ik hoor van mensen die niet behandeld worden (zelfs weer iemand overleden nadat de behandeling die nog kon helpen weer is uitgesteld) omdat er te weinig capaciteit is om alle reguliere zorg door te laten gaan (en ik ken er meer voorbeelden van, mijn vrouw werkt voor een groot ziekenhuis en vertelt me er ook genoeg over) is het heel vervelend dat er niet versoepeld kan worden maar wel begrijpelijk.

Over het foetaal weefsel is al een hoop gezegd, Alie Hoek - van Kooten is genoemd, hier ook nog een mooi stuk voor je:
https://ernstleeftink.wordpress.com/category/ethiek/

Mortlach schreef:Iedereen behalve Brazilië, blijkbaar, waar de regering besloten heeft de pandemie gewoon te negeren. Geen lockdowns, geen mondkapjes, niks. En wat gaat het daar goed nu! ](*,)

Mensen die de effectiviteit van alle maatregelen in twijfel trekken door te zeggen "Ja, maar je weet niet wat er zonder maatregelen was gebeurd!" die hoeven niet verder te kijken dan het drama dat zich daar nu voltrekt.


Ja er zijn wel wat voorbeelden waar het nu weer behoorlijk misgaat omdat men de pandemie niet zo serieus neemt. Naast Brazilie ook Griekenland (vooral regio Athene waar longartsen en andere artsen die niet voor ziekenhuizen werken nu ook verplicht moeten gaan meehelpen en sommige ziekenhuizen al helemaal geen andere patienten meer opnemen) bijvoorbeeld. Tsjechie, Slowakijke en Hongarije gaan ook niet zo goed momenteel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor tulp » 22 mar 2021 18:18

Op 11 maart stond er een interview met emeritus hoogleraar Lex van der Eb in de Volkskrant.
Een stukje hieruit plaats ik hier, het zet het 'geaborteerde foetussen'-verhaal in een ander licht:

...Nu is zijn naam wereldnieuws. Die ‘Dutch biologist’, wiens werk aan de basis stond van de celtechniek waaruit de wereld nu coronavaccins blijkt te kunnen oogsten. Het vaccin van AstraZeneca: gestoeld op een cellijn die hij met zijn Canadese postdoc Frank Graham in 1973 creëerde. Het Spoetnik-V-vaccin uit Rusland en het CanSino-coronavaccin uit China: gekweekt op ‘zijn’ cellen. De antistof Regeneron, waarmee Trump zich liet behandelen toen hij covid-19 kreeg: ook al afkomstig uit de cellen van Van der Eb.

Embryocellen
En vandaag het pièce de resistance: het vaccin van Janssen. Een bedrijf dat oorspronkelijk onder de naam Crucell werd opgericht door zijn promovendus Dinko Valerio en dat rechtstreeks voortkomt uit zijn pionierswerk. Preciezer: uit zijn systeem van cel-plus-verkoudheidsvirus, een combinatietechniek om op grote schaal vaccins te kweken. Van der Eb was het, die daarvoor in het laatste kwart van de vorige eeuw menselijke embryocellen omprogrammeerde. Zo werden het ideale, stabiele kweekvaatjes voor de genetisch uitgeklede verkoudheidsvirussen die vandaag de dag zorgen voor de prikkel die ons lichaam nodig heeft om het coronavirus te herkennen.

Dat van die embryocellen is trouwens nog wel een dingetje, vertelt hij, aan de keukentafel in zijn woning in Oegstgeest, vijf straten verwijderd van het lab waar hij ooit zijn experimenten deed. Laatst nog werd hij in puriteins-christelijke kringen in de VS aangewezen als die professor uit Nederland die met baby’s zou knutselen. ‘Er zijn dus opeens allemaal mensen boos op me. Ik wist het niet eens.’ Zijn gezicht betrekt: ‘Alsof ik voor elk vaccin hier een menselijke foetus de nek om zou draaien.’

Onzin, natuurlijk. De menselijke embryo’s die aan de basis stonden van zijn experimenten waren geen geaborteerde, maar afgestoten vruchten uit het Leids Universitair Medisch Centrum. Waarna het ‘restmateriaal’, zoals dat heet, keurig met instemming van de ouders naar het lab van Van der Eb ging. ‘Het mooie is eigenlijk: dat kindje is nooit ter wereld gekomen, maar heeft wel duizenden, zo niet miljoenen mensen geholpen. Dat kind is wereldberoemd.’
...

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 22 mar 2021 21:19

Marnix schreef:Haha dat denk jij. Als je gevaccineerd moet zijn om naar Frankrijk of Spanje op vakantie te kunnen denk ik heel veel mensen heel snel een prik gaan halen :-D Ik niet maar ik kan alsnog niet wachten om het volgende proefkonijn te worden. Overigens hebben ze nieuwe info hoe die mensen nu goed behandeld kunnen worden als er stolsels / tekort aan bloedplaatjes optreedt nav het vaccin.


Waarschijnlijk heb je gelijk... gelukkig is NL ook een heel leuk vakantieland :wink:

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 22 mar 2021 22:25

lammetje schreef:. Belachelijk dat ze de avondklok niet gaan versoepelen. Zet het iig op 23 tot 4 uur ofzo.

Misschien word je wel op je wenken bedient .. tot 22.00 uur dan ws.
Waarom? O.a omdat de Ramadan binnenkort begint. En ja, die mensen hebben dan echt wel behoefte aan contact met de medemens. Daar kunnen we gewoon echt niet aan voorbij gaan.. [-( :-# :-#
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 22 mar 2021 22:25

pindas83 schreef:Waarschijnlijk heb je gelijk... gelukkig is NL ook een heel leuk vakantieland :wink:

Vind ik ook. Blijven we toch gewoon nog een jaartje in eigen land? Hebben we nog lang niet helemaal gezien hoor! 8)
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2021 22:33

pindas83 schreef:Waarschijnlijk heb je gelijk... gelukkig is NL ook een heel leuk vakantieland :wink:


Verschrikkelijk. Geen bergen en zo. Nee Nederland is heel mooi maar als het even kan ga ik er niet 3 weken op vakantie, ook al zou ik me er best vermaken. Maar ik zou ook veel dingen missen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 23 mar 2021 07:30

Dorpeling schreef:Misschien word je wel op je wenken bedient .. tot 22.00 uur dan ws.
Waarom? O.a omdat de Ramadan binnenkort begint. En ja, die mensen hebben dan echt wel behoefte aan contact met de medemens. Daar kunnen we gewoon echt niet aan voorbij gaan.. [-( :-# :-#


Haha, ik moest echt even lachen. Tis inderdaad te zot voor woorden, maar als die avondklok dan zo nodig moet blijven, liever dan een uurtje later toch.

10 keer liever dat, dan dit:
https://nos.nl/artikel/2373740-veel-bez ... talen.html
Echt, daar kan ik zo ontzettend boos over worden. Dat ze dicht moesten vond ik al onzin, maar dit gaat echt te ver. Ik hoop van harte dat die ondernemers alsnog steun ontvangen wat ze beloofd is. Hebben ze bij de overheid niet geleerd van de kinderopvang toeslag affaire? Je staat machteloos, maar de minister krijgt z'n geld wel hoor =;

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Hodia » 23 mar 2021 08:43

Waar moet ik dit plaatsen? Politiek of hier?
Dan maar hier want mi kan het op beiden.
Onze burgemeester van Rotterdam de heer Aboutaleb heeft een lans gebroken voor de moslimgemeenschap met betrekking van de Ramadan tov de avondklok.
Sympathiek?!
Of zit hier een politiek statement achter?
In ieder geval zal er door de aanhoudend aantal besmettingen die zelf stijgen vanavond sprake zijn van een opschuiving van de avondklok naar 22.00 uur.
Reden om moslims die de Ramadan vieren vrijstelling te geven op de een of andere manier of om de avondklok maar helemaal af te schaffen, zijn er mi inziens niet!
Ook tijdens kerstavond, Kerstmis, Biddag en over een tiental dagen met Goede Vrijdag en de Pasen die erop volgen gold/geldt de avondklok.
Niks geen uitzondering voor Ramadan vierders.
Covid onder controle krijgen is prioriteit 1.
De maatschappij heeft al heel veel offers gebracht, nu nog enige maanden doorzetten en niet van alles maar gereguleerd opengooien onder druk van wie dan ook.

In Frankrijk slaat het virus weer al een malle om zich heen, vanmorgen nog de beelden gezien.
Willen wij dat in NL ook weer?
Stop met dat politiek gekonkel, of men nu Kaag/Rutte/Aboutaleb of hoe dan ook heet.
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2021 09:56

Dorpeling schreef:Misschien word je wel op je wenken bedient .. tot 22.00 uur dan ws.
Waarom? O.a omdat de Ramadan binnenkort begint. En ja, die mensen hebben dan echt wel behoefte aan contact met de medemens. Daar kunnen we gewoon echt niet aan voorbij gaan.. [-( :-# :-#


Wat zeur je nou. Wees blij dat het een uur verlengd is. Dat is niet alleen vanwege de Ramadan. Het idee komt van veel Burgermeesters die aangeven dat de zomertijd ingaat, het langer licht wordt, mooier weer. Dan kan je mensen lastig dwingen om de hele avond binnen te zitten. Als het donker is gaan mensen doorgaans toch al niet meer naar buiten. Op deze manier kunnen mensen wat langer naar buiten (of elkaar bezoeken) zonder dat ze tot diep in de nacht bij elkaar feest lopen te vieren. Fijn toch? Maar er hoeft maar "Ramadan" genoemd te worden en er staan weer wat conservatieve christenen op hun achterste poten.....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2021 10:04

Hodia schreef:Waar moet ik dit plaatsen? Politiek of hier?
Dan maar hier want mi kan het op beiden.
Onze burgemeester van Rotterdam de heer Aboutaleb heeft een lans gebroken voor de moslimgemeenschap met betrekking van de Ramadan tov de avondklok.
Sympathiek?!
Of zit hier een politiek statement achter?
In ieder geval zal er door de aanhoudend aantal besmettingen die zelf stijgen vanavond sprake zijn van een opschuiving van de avondklok naar 22.00 uur.
Reden om moslims die de Ramadan vieren vrijstelling te geven op de een of andere manier of om de avondklok maar helemaal af te schaffen, zijn er mi inziens niet!
Ook tijdens kerstavond, Kerstmis, Biddag en over een tiental dagen met Goede Vrijdag en de Pasen die erop volgen gold/geldt de avondklok.
Niks geen uitzondering voor Ramadan vierders.
Covid onder controle krijgen is prioriteit 1.
De maatschappij heeft al heel veel offers gebracht, nu nog enige maanden doorzetten en niet van alles maar gereguleerd opengooien onder druk van wie dan ook.

In Frankrijk slaat het virus weer al een malle om zich heen, vanmorgen nog de beelden gezien.
Willen wij dat in NL ook weer?
Stop met dat politiek gekonkel, of men nu Kaag/Rutte/Aboutaleb of hoe dan ook heet.


Iets beter je huiswerk doen, toen er kerst was was er helemaal geen avondklok. Wel waren er, speciaal omdat het kerst was wat tijdelijke versoepelingen. Van 2 naar 3 bezoekers op een dag. Wat je toen trouwens zag (net als met Sinterklaas) is precies hetzelfde als wat Aboutaleb zegt: Ik ben bang dat rond feestdagen het moeilijk is om regels te handhaven want mensen zijn dan toch erg geneigd om elkaar op te zoeken. Genoeg Sinterklaasavonden en Kerstdagen werden toch met teveel mensen gevierd. Dus wie denkt dat hier sprake is van een voorkeursbehandeling voor moslims of dat moslims zich niet aan de regels houden waar atheïstische en christelijke Nederlanders dat wel doen moet even iets beter nadenken.

Verder ben ik niet zo bang voor de avondklok een uur opschuiven. Het leidt misschien tot iets meer contactmomenten van iemand die nu toch even ergens een drankje gaat doen waar dat tot 21:00 nauwelijks te moeite was maar veel contactmomenten zouden toch al plaatsvinden en duren nu alleen iets langer. Maar als ik ergens van 20:00 tot 20:55 zit of tot 21:55 vergroot het risico op een coronabesmetting ook niet echt.

Gelukkig binnenkort wat meer lenteweer op de planing, hopelijk gaat dat helpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten