Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 05 feb 2021 21:08

Vanavond met iemand staan praten die een café en brasserie heeft. Wat een nood zeg, echt zo moeilijk. Ze doen er alles aan om hun hoofd boven water te houden, maar dat valt niet mee. Gelukkig kan ze zelf ook in loondienst werken, maar de onkosten zijn daarmee natuurlijk niet gedekt. En steun van de overheid.... Dat is echt een lachertje tot nu toe. Had nog niet eerder van zo dichtbij het verhaal gehoord uit eerste hand, was echt wel onder de indruk hoe het in de praktijk gaat. Corona heeft wel 1 voordeel, je maakt sneller een praatje met onbekende mensen door 1 simpele opmerking komt er soms een complete waterval aan woorden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: sars, mers, corona.............

Berichtdoor MoesTuin » 06 feb 2021 10:58

MoesTuin schreef:Zelf ben ik hier redelijk nuchter in.
Dan duikt er zo n ziekte op en dan krijgen veel mensen de bibbers...
We gaan eenmaal allemaal .....
Het leven op aarde stopt een keer.

Wat ik ondertussen zie is dat de zus van een collega de afgelopen week onverwacht in elkaar zakte, reanimatie tevergeefs, ze stierf.
Een man die met spoed in het ziekenhuis werd opgenomen een maand terug en nu thuis rustig herstellende is, lange weg te gaan...plots overlijdt totaal onverwacht zijn vrouw (had niemand kunnen bedenken)

Enz....enz...
...en we willen als Ieniemienie mensjes overal grip op hebben en houden maar op de eindigheid van het leven lukt dat niet...dan komt het aan op Geloof Hoop Vertrouwen in de Heer Jezus, de Eeuwige.

Het Leven is een zucht een wenk een damp...
Maar de eeuwige God is voor ons een woning,
en onder ons Zijn eeuwige armen...


Dit topic is inhoudelijk diep gezonken...
Ondertussen zijn we een jaar verder..
Ik sta nog helemaal achter mijn eerste reactie in dit topic van een jaar terug...

...daarbij aanvullend dat ik eigenlijk nog gelukkiger en rustiger en tevreden ben met het leven, elke dag is dat iets wat je gegeven wordt...niks geen vanzelf sprekendheid.

Mocht dit van God zijn dan ben ik Hem daar zeer dankbaar voor.
Ik bemerk dat ook bij vele andere mensen die ik hierover spreek....de rust...bezinning....veelal mensen die niet verbonden zijn aan kerk of geloof....maar die stilgezet worden ...

Niets gebeurt voor Niets.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2021 14:39

https://www.ad.nl/binnenland/tienduizen ... s~a588bc90

Achter betaalmuur maar het eerste deel is veelzeggend: corona treft niet alleen oude kwetsbare mensen met allerlei ziekten. Veel jonge gezonde mensen ondervinden lang en misschien wel permanente schade.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor MoesTuin » 12 feb 2021 13:54

ach...het hele leven is op zeer diverse fronten 1 grote bedreiging....dat is een zekerheid die we hebben :)
Tegenwoordig hoor je niet anders...
Behoorlijke hype...
Leef vooral....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 13 feb 2021 12:13

Ik zit in dubio. Ik ben gevraagd om een cursus te volgen om te testen op corona. En ik vermoed, gezien de gesprekken hierover dat ze me dan willen gaan inzetten bij oa scholen. Ik denk zomaar dat straks de VO scholen open gaan, er bij de voordeur een snelest wordt afgenomen en je bij een negatieve uitslag dus naar school mag.

Lijkt me overigens best leuk om te testen, maar ik sta niet 100% achter dit testbeleid. Ik ga de cursus wel doen maar of ik ook daadwerkelijk bij een school ga staan.... Dat is nog even een grote vraag 8-[
Ik wordt iig ook ingezet om bij ouderen met thuiszorg te testen. Niet dat ik daar nu altijd blij van wordt, maar voor de thuiszorg is het fijn om te weten als iemand met klachten wel of niet positief getest is. (Al weet ik dat zo'n test om niet 100% betrouwbaar is)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 13 feb 2021 21:56

Marnix schreef:https://www.ad.nl/binnenland/tienduizenden-jonge-gezonde-mensen-gesloopt-door-corona-ik-neem-afscheid-van-wie-ik-was~a588bc90

Achter betaalmuur maar het eerste deel is veelzeggend: corona treft niet alleen oude kwetsbare mensen met allerlei ziekten. Veel jonge gezonde mensen ondervinden lang en misschien wel permanente schade.


52 noem ik niet heel jong meer, maar goed. :D

“Het is precies het type dat huisarts Jako Burgers in Gorinchem vaak in zijn praktijk treft. ,,Het zijn vooral jonge mensen. Ze worden geveld door covid, en willen daarna weer aan de slag. Dan komen ze van een koude kermis thuis.”

Ja tuurlijk z’n praktijk wordt overspoeld door jonge gasten die helemaal geruïneerd zijn door de corona . :^o

Het zal best zijn dat er jongere mensen zijn met schade hoor en dat is heel naar maar naar mijn mening nog geen argument om de hele maatschappij dan maar de nek om te draaien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Prisma23 » 13 feb 2021 22:00

pindas83 schreef:5

Het zal best zijn dat er jongere mensen zijn met schade hoor en dat is heel naar maar naar mijn mening nog geen argument om de hele maatschappij dan maar de nek om te draaien.


Neem dan een voorbeeld aan de Rabobank, die zeggen last te hebben van corona, maken 1.000.000.000 euro winst en hebben dan ook nog het lef om 5.000 mensen te ontslaan! De ware vrienden van de Mamon.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor pindas83 » 13 feb 2021 22:23

Prisma23 schreef:Neem dan een voorbeeld aan de Rabobank, die zeggen last te hebben van corona, maken 1.000.000.000 euro winst en hebben dan ook nog het lef om 5.000 mensen te ontslaan! De ware vrienden van de Mamon.


Nu nog wel. ABN boekt een verlies van 45 miljoen in 2020 tegenover 2 miljard winst in 2019 en ING moest ook flink afboeken. De banken gaan het dus ook voelen. Zodra de steun voor het bedrijfsleven ophoudt en de reserves verteerd zijn, de uitgestelde belastingen betaald moeten gaan worden komen de banken ook in de problemen.
Maar.... gratis geld dus we maken ons niet druk..

:D

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 13 feb 2021 23:47

Kortom, we staan op het punt een crisis in te duiken die zijn weerga niet kent......benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2021 00:15

pindas83 schreef:52 noem ik niet heel jong meer, maar goed. :D

“Het is precies het type dat huisarts Jako Burgers in Gorinchem vaak in zijn praktijk treft. ,,Het zijn vooral jonge mensen. Ze worden geveld door covid, en willen daarna weer aan de slag. Dan komen ze van een koude kermis thuis.”

Ja tuurlijk z’n praktijk wordt overspoeld door jonge gasten die helemaal geruïneerd zijn door de corona . :^o

Het zal best zijn dat er jongere mensen zijn met schade hoor en dat is heel naar maar naar mijn mening nog geen argument om de hele maatschappij dan maar de nek om te draaien.


52 is niet jong maar ook niet oud. Het gaat erom dat je niet kan zeggen: alleen hele oude en zieke mensen zijn het slachtoffer van corona. Dat geldt voor het grootste deel van de dodelijke slachtoffers allicht wel en daar wordt veel op gefocust, maar ook jonge(re) gezonde mensen worden er hard door geraakt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 14 feb 2021 14:16

pindas83 schreef:52 noem ik niet heel jong meer, maar goed. :D


met 52 zit je maar op 2/3 van je werkzame leven .. je moet nog tot ruim 67 jr ..

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2021 09:48

pindas83 schreef:Nu nog wel. ABN boekt een verlies van 45 miljoen in 2020 tegenover 2 miljard winst in 2019 en ING moest ook flink afboeken. De banken gaan het dus ook voelen. Zodra de steun voor het bedrijfsleven ophoudt en de reserves verteerd zijn, de uitgestelde belastingen betaald moeten gaan worden komen de banken ook in de problemen.
Maar.... gratis geld dus we maken ons niet druk..

:D


Banken voelen een crisis altijd wel, daarnaast hebben die ook last van de historisch lage rente. Het klopt dat de steunpakketten heel erg meehelpen voor de ondernemers maar indirect ook voor hun crediteuren. Die steunpakketten zijn wel belangrijk om de crisis niet groter te laten worden maar met een vaccinatieprogramma lijkt het eind van de pandemie wel langzaam in zicht te komen. Stel dat corona als het warmer wordt weer inzakt net als bij de eerste golf en na de zomer niet meer echt terugkomt, dan wordt het een flinke recessie maar ook wel een korte en is de schade nog wel te overzien. Het is dan niet zoals Irmo zegt "een crisis die zijn weerga niet kent". Dat geldt misschien voor ons voor de coronacrisis vanwege alle maatregelen en beperkingen, maar economisch gezien niet, dan zitten we qua economie, bbp, werkloosheid en staatsschuld nog niet op het niveau van sommige andere crisissen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 feb 2021 10:50

De rechtbank in Den Haag heeft bevolen dat de avondklok per direct van tafel is.
Ik ben benieuwd of dat opgevolgd gaat worden (de staat kan in hoger beroep), maar het lijkt er nu op dat we vanavond weer na 21u naar buiten mogen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor elbert » 16 feb 2021 10:52

StillAwake schreef:De rechtbank in Den Haag heeft bevolen dat de avondklok per direct van tafel is.
Ik ben benieuwd of dat opgevolgd gaat worden (de staat kan in hoger beroep), maar het lijkt er nu op dat we vanavond weer na 21u naar buiten mogen!
Bron.
Geheel terecht wat mij betreft.
In de Tweede Kamer was o.a. de SGP heel kritisch op de avondklok om dezelfde redenen als waarom de rechtbank deze avondklok nu van tafel veegt: buitenproportioneel en er is geen sprake van een acute noodsituatie die dit rechtvaardigt.
Ik neem aan dat degenen die een boete hebben gekregen die niet hoeven te betalen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor StillAwake » 16 feb 2021 10:56

elbert schreef:Bron.
Geheel terecht wat mij betreft.
In de Tweede Kamer was o.a. de SGP heel kritisch op de avondklok om dezelfde redenen als waarom de rechtbank deze avondklok nu van tafel veegt: buitenproportioneel en er is geen sprake van een acute noodsituatie die dit rechtvaardigt.
Ik neem aan dat degenen die een boete hebben gekregen die niet hoeven te betalen.

Dat laatste hangt er vanaf.
Diegenen die bij de rellen zijn opgepakt sowieso wel (die zijn namelijk op een ander vergrijp gepakt), anderen die een prent gekregen hebben zouden inderdaad een kwijtschelding moeten krijgen.
De relschoppers die in steden als Eindhoven, Den Bosch en Rotterdam hebben huisgehouden zullen naar ik hoop hun straffen met deze uitspraak niet ontlopen.
Maar ik ben onvoldoende kenner van het Nederlands Recht om over de gevolgen van deze uitspraak iets te moeten zeggen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten