Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 01 feb 2021 14:09

Mortlach schreef:doe eens niet zo dramatisch, als de apocalyps us uitgebroken omdat kinderen een jaartje thuis moeten zitten. Ik heb inderdaad kinderen, 2 zelfs en ja dat is momenteel best even lastig, maar echt niet dat ik ze mogelijkheden en kansen ontzeg op lange termijn.

'Best even lastig'... ik heb er 3 x zoveel. En ik zie de eerste gevolgen overduidelijk. Dat is niet dramatisch, dat is realiteit!
Daarbij, jij zult ze die mogelijkheden en kansen niet willen ontzeggen maar dat doen de gevolgen hiervan wel als dit veel langer gaat duren. Jouw kinderen betalen sowieso mee aan de rekening hiervan, net als die van mij. Is het gek dat ik hier mijn zorgen over kan hebben?
irmo schreef:Schei toch uit. We kunnen ff 3 weken niet naar de action om nutteloze troep te kopen. Verder is er niks aan de hand hoor, overdrijven is ook een vak.

Niks aan de hand.. nee hoor. Slaap lekker verder.



Ook vanuit de IC-hoek komt nu een soortgelijke oproep. En die zullen toch wel weten waar ze het over hebben.
https://nos.nl/artikel/2366896-oproep-u ... jdens.html
Laatst gewijzigd door Dorpeling op 01 feb 2021 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 01 feb 2021 14:47

*verwijderd*
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2021 15:25

Dorpeling schreef:'Best even lastig'... ik heb er 3 x zoveel. En ik zie de eerste gevolgen overduidelijk. Dat is niet dramatisch, dat is realiteit!
Daarbij, jij zult ze die mogelijkheden en kansen niet willen ontzeggen maar dat doen de gevolgen hiervan wel als dit veel langer gaat duren. Jouw kinderen betalen sowieso mee aan de rekening hiervan, net als die van mij. Is het gek dat ik hier mijn zorgen over kan hebben?


Ja, en? Je hebt het over de realiteit en die is momenteel niet bepaald leuk. Jammer, maar dat is de realiteit. De gevolgen ervan moeten dragen is ook de realiteit. Daarover klagen verandert er verder weinig aan. Gelukkig hoeft het niet veel langer te duren als we allemaal gewoon het vaccin accepteren... O, wacht...


Ook vanuit de IC-hoek komt nu een soortgelijke oproep. En die zullen toch wel weten waar ze het over hebben.
https://nos.nl/artikel/2366896-oproep-u ... jdens.html


Oké, hoeveel meer? Wiens grootouders ben jij bereid op te offeren?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2021 15:31

lammetje schreef:Klopt ik ben het ook niet eens met alle regels en vraag me ook af of alles wel nodig is. Vooral omdat veel berichten in het nieuws niet kloppen met wat ik uit de ziekenhuizen hoor. Maar goed, daar gaat het in deze discussie niet om. Ik vind het erg dat er geroepen wordt dat kinderen en jongeren zo hard getroffen worden. Kom op zeg, ze hebben het zo ontzettend goed. Er is zoveel geregeld dat de lessen gewoon door kunnen gaan. En ja, misschien loop je een jaar vertraging op. Maar wees eerlijk, hoe erg is dat? En daar ze nu hun toekomst zien verdampen door 1 jaar in quarantaine? Nou, dat is natuurlijk echt gewoon grote onzin.


Ik ben destijds een jaar blijven zitten op de middelbare school en dat was werkelijk waar het beste wat me had kunnen overkomen. Het zette me op het pad naar de studie, carrière, relatie en gezin die ik nu heb.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 01 feb 2021 16:32

Mortlach schreef: Gelukkig hoeft het niet veel langer te duren als we allemaal gewoon het vaccin accepteren... O, wacht...

O, wacht... er komen nog veel meer mutaties waarop het vaccin niet werkt. Of een heel nieuw virus. Dus blijven we gewoon de komende 2/5/8 jaar allemaal binnen zitten. En de (immense) schade? Ach.. da's dan gewoon de realiteit waarmee we moeten dealen. Toch?

Man, dat vaccin is gewoon je afgod aan het worden! Je doet net of je dat eeuwig in leven gaat houden. Maar misschien krijg je morgen wel een hartstilstand. Of een ongeluk. Of krijg je de diagnose kanker. Of...

Die artsen acht ik wijzer. Ze kijken verder dan hun neus lang is en zeggen: nu ingrijpen om erger te voorkomen. Dat is moeilijk, maar soms moet je keuzes maken. En dat is inderdaad voorbij en over de ziekenhuismuren heen kijken. Want daar zijn de indirecte gevolgen zichtbaar.
Oké, hoeveel meer? Wiens grootouders ben jij bereid op te offeren?

Je denkt alleen maar in en aan corona. Er bestaat zoveel meer waar (oudere) mensen aan overlijden. Dementie, kanker, hart- en vaatziekten, beroertes, diabetes... Er zijn zelfs verpleeghuizen waar meer ouderen overleden zijn aan eenzaamheid dan aan corona!

Hoeveel? De tijd zal het leren. Wie ik op wil offeren? Niemand. Maar de dood komt toch, nu of later. Voor al mijn/onze grootouders was dat het geval, en dat zonder corona...! De dood komt ooit voor iedereen, dat is ook de realiteit én het enige wat zeker is in dit leven.

Wat/wie ben jij bereid op te offeren om dit allemaal wél in stand te houden? En hoe lang? Ook nog als Covid besluit het vaccin te ontwijken? Ga je dan nog langer blijven klagen over aantallen of accepteer je dan eindelijk dat ziektes (en het hele leven) niet maakbaar zijn?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2021 17:11

Dorpeling schreef:O, wacht... er komen nog veel meer mutaties waarop het vaccin niet werkt. Of een heel nieuw virus. Dus blijven we gewoon de komende 2/5/8 jaar allemaal binnen zitten. En de (immense) schade? Ach.. da's dan gewoon de realiteit waarmee we moeten dealen. Toch?


Hoe kom je daarbij. De vaccins werken nu ook wel bij mutaties, mutaties komen er veel minder als mensen zijn ingeënt en er minder besmettingen zijn. Komt er toch een, dan is het vaccin erop aan te passen. Dus nee, we blijven niet de komende 2/5/8 jaar niet binnen zitten.

Man, dat vaccin is gewoon je afgod aan het worden! Je doet net of je dat eeuwig in leven gaat houden. Maar misschien krijg je morgen wel een hartstilstand. Of een ongeluk. Of krijg je de diagnose kanker. Of...


Doe niet zo raar, niemand hier die zegt dat het vaccin het eeuwige leven gaat brengen. We komen er wel door van corona af en kunnen weer terug naar normaal. Ik snap niet dat je zo tegen de maatregelen loopt te ageren maar net zo hard tegen het vaccin dat ervoor gaat zorgen dat die maatregelen weer gaan verdwijnen.

Die artsen acht ik wijzer. Ze kijken verder dan hun neus lang is en zeggen: nu ingrijpen om erger te voorkomen. Dat is moeilijk, maar soms moet je keuzes maken. En dat is inderdaad voorbij en over de ziekenhuismuren heen kijken. Want daar zijn de indirecte gevolgen zichtbaar.



Dat de dood toch komt is geen reden om dat proces te willen versnellen. En als we alle of veel maatregelen maar opheffen gaat dat ook zijn weerslag hebben op de rest van de gezondheidszorg en gaan er ook meer mensen aan andere ziekten dood. Overigens zie je de discussie die deze artsen voeren steeds meer en dat is ook terecht, maar ze zeggen nog steeds dat maatregelen wel nodig zijn, dat we niet zomaar alles kunnen toestaan en dus wel goed moeten kijken naar wat wel en niet kan. En dat het een duivels dilemma is... Ik krijg soms het idee dat je vindt dat het heel eenvoudige keuzes zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2021 17:14

Mortlach schreef:Oké, hoeveel meer? Wiens grootouders ben jij bereid op te offeren?


Dit is natuurlijk flauw. Dan kan je het ook hebben over mensen die nu depressief worden, winkeliers die failliet gaan, mensen die aan zelfdoding doen en zeggen: Zo en wie ben jij bereid om op te offeren aan een depressie, aan zelfdoding... wie wil jij failliet laten gaan? Dat zijn geen keuzes. En dan ben ik wel blij dat naast het redden van veel levens, ook andere vormen van welzijn nu de aandacht krijgen. En dat vanuit dat oogpunt scholen toch weer open gaan bijvoorbeeld. Als je enige uitgangspunt is om zoveel mogelijk levens te redden kan je namelijk beter iedereen 24/7 in hun huis opsluiten en alleen toestaan om naar de supermarkt te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2021 18:58

Dorpeling schreef:O, wacht... er komen nog veel meer mutaties waarop het vaccin niet werkt. Of een heel nieuw virus. Dus blijven we gewoon de komende 2/5/8 jaar allemaal binnen zitten. En de (immense) schade? Ach.. da's dan gewoon de realiteit waarmee we moeten dealen. Toch?


Heb je al van de Japanse mutatie gehoord? Of de Zuid-Koreaanse? Nee? Inderdaad, omdat die niet bestaan omdat ze daar wel bereid waren krachtig in te grijpen en het virus direct de kop in te drukken. Mutaties ontstaan als je het virus zijn gang laat gaan en het zich maar laat vermenigvuldigen. Dus als je geen mutaties wilt, moet je méér doen, niet minder.

En een nieuw virus? Tja, dat kan natuurlijk altijd, maar het gebeurt gelukkig niet zo heel vaak dat er een virus van dier op mens overspringt. Hopelijk herinneren mensen zich het nog als het over 100 jaar weer gebeurt.

En ja, de schade daar moeten we mee omgaan. Kop in het zand en net doen alsof er niks aan de hand is, dat is pas onverantwoord richting de jongeren, want dan hebben die straks een nog veel groter probleem dan nu.

Man, dat vaccin is gewoon je afgod aan het worden! Je doet net of je dat eeuwig in leven gaat houden. Maar misschien krijg je morgen wel een hartstilstand. Of een ongeluk. Of krijg je de diagnose kanker. Of...


Nou, inderdaad hoor. Er hangt een injectienaald aan de muur boven het bed en ik prevel er elke avond een snel injectiegebedje voor. Niemand beweert dat vaccins je onsterfelijk maken; heel typisch is dat een beschuldiging waar de tegenstanders mee zijn komen aanzetten en het ironische is dat ze zich er zélf nog schuldig aan maken ook. Hoe vaak ik niet berichten heb gelezen met de teneur "vaccins werken niet tegen ALLES, dus neem ik ze niet"

Die artsen acht ik wijzer. Ze kijken verder dan hun neus lang is en zeggen: nu ingrijpen om erger te voorkomen. Dat is moeilijk, maar soms moet je keuzes maken. En dat is inderdaad voorbij en over de ziekenhuismuren heen kijken. Want daar zijn de indirecte gevolgen zichtbaar.


Wacht, nu wil je ineens wél ingrijpen?

Je denkt alleen maar in en aan corona. Er bestaat zoveel meer waar (oudere) mensen aan overlijden. Dementie, kanker, hart- en vaatziekten, beroertes, diabetes... Er zijn zelfs verpleeghuizen waar meer ouderen overleden zijn aan eenzaamheid dan aan corona!


En wat is het cruciale verschil tussen AL die zaken die jij hier opsomt en Corona? Denk er even goed over na....

Kolom B is besmettelijk en kolom A niet.

Wat/wie ben jij bereid op te offeren om dit allemaal wél in stand te houden? En hoe lang? Ook nog als Covid besluit het vaccin te ontwijken? Ga je dan nog langer blijven klagen over aantallen of accepteer je dan eindelijk dat ziektes (en het hele leven) niet maakbaar zijn?


Zo lang als nodig is. Want ik heb er absoluut vertrouwen in dat als we allemaal samenwerken, we ons hier uiteindelijk wel doorheen zullen slaan, al moeten we bepaalde mensen er aan de haren bij sleuren.

En het leven is niet 100% maakbaar, absoluut. Dat beweert ook niemand. Maar zoek jij voor de gein eens even op hoeveel dodelijke slachtoffers polio vroeger eiste, en pokken. En hoeveel slachtoffers dat nu nog zijn. Van polio weet ik het zo direct niet, maar van pokken is het 0! Dus die doodsoorzaak bleek ontzettend 'maakbaar'.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2021 19:05

Marnix schreef:Dit is natuurlijk flauw. Dan kan je het ook hebben over mensen die nu depressief worden, winkeliers die failliet gaan, mensen die aan zelfdoding doen en zeggen: Zo en wie ben jij bereid om op te offeren aan een depressie, aan zelfdoding... wie wil jij failliet laten gaan? Dat zijn geen keuzes. En dan ben ik wel blij dat naast het redden van veel levens, ook andere vormen van welzijn nu de aandacht krijgen. En dat vanuit dat oogpunt scholen toch weer open gaan bijvoorbeeld. Als je enige uitgangspunt is om zoveel mogelijk levens te redden kan je namelijk beter iedereen 24/7 in hun huis opsluiten en alleen toestaan om naar de supermarkt te gaan.


Failliet zou niemand moeten gaan, daar ben ik altijd heel duidelijk in geweest. Financieel zou niemand zich zorgen hoeven moeten maken; daar is de overheid voor en die kosten smeren ze dan maar uit over de volgende 100 jaar met een kleine belastingverhoging.

Ik vind het bizar dat het slachtoffer van zelfdoding tegenover het slachtoffer van Covid wordt gezet en dat de eerste blijkbaar erger is dan de tweede (niet jouw woorden, maar een stemming die je soms proeft bij anderen). Dan hoort de dood ineens niet meer bij het leven. Ik denk dat we in onze handen mogen knijpen dat dit ons nu gebeurt en niet 30 jaar geleden toen er nog zo goed als geen internet was. Natuurlijk is het lastig en natuurlijk is het eenzaam, maar gelukkig kun je via het internet een hoop doen; contact houden met geliefden, spelletjes spelen, onderwijs volgen, werken.

En nee, de allerstrengste maatregelen moeten geen dag langer duren dan nodig. Ik mis het contact met mensen ook. Ik woon al bijna 1,5 jaar in Canada en denk je dat ik veel vrienden heb kunnen maken in die tijd? Maar weet je, wanneer steken de grootste tegenstanders de hand eens in eigen boezem? Eerst was het klagen, klagen, klagen dat mondkapjes en afstand houden niet werken; ja, dan is het nu dus lockdowns. Had je niet zo eigenwijs die mondkapjes zo verkettert, dan waren de maatregelen nu ongetwijfeld minder streng geweest.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2021 21:09

Mortlach schreef:Failliet zou niemand moeten gaan, daar ben ik altijd heel duidelijk in geweest. Financieel zou niemand zich zorgen hoeven moeten maken; daar is de overheid voor en die kosten smeren ze dan maar uit over de volgende 100 jaar met een kleine belastingverhoging.


Hm ja maar de overheid kan ook niet ongelimiteerd alles dekken en zich in de schulden steken.

Ik vind het bizar dat het slachtoffer van zelfdoding tegenover het slachtoffer van Covid wordt gezet en dat de eerste blijkbaar erger is dan de tweede (niet jouw woorden, maar een stemming die je soms proeft bij anderen). Dan hoort de dood ineens niet meer bij het leven. Ik denk dat we in onze handen mogen knijpen dat dit ons nu gebeurt en niet 30 jaar geleden toen er nog zo goed als geen internet was. Natuurlijk is het lastig en natuurlijk is het eenzaam, maar gelukkig kun je via het internet een hoop doen; contact houden met geliefden, spelletjes spelen, onderwijs volgen, werken.


Klopt. Ik vind dat je ook niet het een met het ander moet vergelijken, je kan alleen beide kanten op niet zeggen: zeg maar, wie wil je opofferen.

En nee, de allerstrengste maatregelen moeten geen dag langer duren dan nodig. Ik mis het contact met mensen ook. Ik woon al bijna 1,5 jaar in Canada en denk je dat ik veel vrienden heb kunnen maken in die tijd? Maar weet je, wanneer steken de grootste tegenstanders de hand eens in eigen boezem? Eerst was het klagen, klagen, klagen dat mondkapjes en afstand houden niet werken; ja, dan is het nu dus lockdowns. Had je niet zo eigenwijs die mondkapjes zo verkettert, dan waren de maatregelen nu ongetwijfeld minder streng geweest.


Dat laatste vraag ik me af, Oostenrijk had een streng beleid en in de eerste golf al snel mondkapjes.... en alsnog weer een zware lockdown... en zo zijn er wel meer voorbeelden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 01 feb 2021 21:16

Nou de lockdown wordt zo goed als zeker weer verlengd lees ik net.......gaan we weer. Er zou nog een derde golf aankomen, benieuwd welke maatregelen dat gaat opleveren. Want volgens mij kunnen ze niet heel veel meer dan dit, toch?

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2021 21:20

Mortlach schreef: Had je niet zo eigenwijs die mondkapjes zo verkettert, dan waren de maatregelen nu ongetwijfeld minder streng geweest.


Dat klopt niet hoor, mondkapjes doen echt niet zoveel goeds. Die extra maatregelen komen niet doordat we later zijn begonnen met mondkapjes. Want zoals de mondkapjes gebruikt worden houden ze dit virus echt niet tegen. Want waarom zouden er dan zoveel besmettingen zijn in de verpleeghuizen waar ze allemaal met mondkapje werken. Zelfs de ouderen moeten in de gangen een mondkapje op... Nee, ik geloof niet in de mondkapjes. Wel in te lange contact momenten en in niet goed ventileren.

Maar verder begrijp ik je standpunt wel. Maar tegelijkertijd die van dorpeling ook :wink: het is gewoon lastig en als je in het omgeving niet veel ernstig zieke jonge mensen tegenkomt, ligt het ook niet zo heel gevoelig. Ik heb in mijn familie 3 jonge mensen met corona gehad, alle 3 los van elkaar zonder anderen te besmetten. Meteen in quarantaine gegaan bij de eerste klachten. In dat geval begrijp ik ook de ophef niet voor jongeren. Maar het kan ook anders, als mijn dochter er mee thuis kom en ik het vervolgens het verpleeghuis in breng, zou ik dat wel heel vervelend vinden. Gezien de leeftijd en onderliggend lijden zullen ze echt niet nog heel lang leven, al weet je dat nooit...!!!
Het werken met bescherming alleen is al zwaar genoeg, zonder overlijdens. Dus daarom ben ik zeker wel voor bepaalde regels. Maar ik ben ook heel blij dat de winkels mogelijk weer open kunnen voor afhalen. Ik heb altijd gezegd dat dat echt mogelijk moet blijven zonder besmettingsgevaar. Als men zich aan de afstand zou houden...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 01 feb 2021 21:29

Marnix schreef:Hm ja maar de overheid kan ook niet ongelimiteerd alles dekken en zich in de schulden steken.


Waarom niet? Serieuze vraag. Waarom niet schuld aannemen en afbetalen met een belastingverhoging over 100 jaar?

Klopt. Ik vind dat je ook niet het een met het ander moet vergelijken, je kan alleen beide kanten op niet zeggen: zeg maar, wie wil je opofferen.


Ik vind het ook vreselijke taal, maar als je dan mensen hoort zeggen "dat we tegenwoordig niet meer accepteren dat de dood bij het leven hoort", dan zie ik daar dus in "het zou fijn zijn als wat meer mensen zich eens zouden opofferen zodat wij weer onze gang kunnen gaan"


Dat laatste vraag ik me af, Oostenrijk had een streng beleid en in de eerste golf al snel mondkapjes.... en alsnog weer een zware lockdown... en zo zijn er wel meer voorbeelden.


Toch zijn er landen die het wél gelukt is om de crisis in bedwang te houden. Australië, Zuid-Korea. Wat deden die dan anders? Alleen aan de wat meer geïsoleerde ligging kun je dat niet danken. Ik hoorde vorig jaar nog mensen genoeg die "nog snel even gingen skiën in Oostenrijk "nu het nog kan""
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 01 feb 2021 21:54

Mortlach schreef:Waarom niet? Serieuze vraag. Waarom niet schuld aannemen en afbetalen met een belastingverhoging over 100 jaar?


Omdat je dan alleen maar het probleem doorschuift ipv op te lossen. Nee, jij zit er niet meer mee over 100 jaar. Maar je klienkinderen dan wel. En op een gegeven moment valt er niks meer door te schuiven......en dan?


Mortlach schreef:Ik vind het ook vreselijke taal, maar als je dan mensen hoort zeggen "dat we tegenwoordig niet meer accepteren dat de dood bij het leven hoort", dan zie ik daar dus in "het zou fijn zijn als wat meer mensen zich eens zouden opofferen zodat wij weer onze gang kunnen gaan"


Dan lees je dat toxh echt heel erg verkeerd. Kom op zeg, van jou had ik toch echt iets beters verwacht.

Mortlach schreef:Toch zijn er landen die het wél gelukt is om de crisis in bedwang te houden. Australië, Zuid-Korea. Wat deden die dan anders? Alleen aan de wat meer geïsoleerde ligging kun je dat niet danken. Ik hoorde vorig jaar nog mensen genoeg die "nog snel even gingen skiën in Oostenrijk "nu het nog kan""


Das toch duidelijk. OMdat die landen geen flikker om mensenrechten geven en ze gewoon mensen at gunpoint in hun huis hebben opgesloten. Althans dat vertlede een Australische collega mij. ZUllen we dat hier ook gaan doen? Opsluiten in huis en als je een teen naar buiten steekt om 2 over 9 maar afschieten dan? Dat wel een prachtig idee?


Zo geweldig zijn die lanten echt niet hoor. Verre van. Net als jouw geliefde Canada.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2021 22:00

Misschien dat die landen het mondkapje echt serieus namen, dus uitwassen na gebruik of weggooien. Handen ervoor én erna ontsmetten, kapje zelf minimaal aanraken, echt via de touwtjes werken? Ik weet het niet, maar ik denk dat dat uiteindelijk wel het juiste effect geeft. Nederlanders zijn te nuchter en soms ook gewoon te dom om er goed mee om te gaan lijkt het wel. En ik maak me er ook schuldig aan want ik was die van mij echt niet uit na een supermarkt bezoekje. Ik geloof namelijk niet dat ik daardoor heel ziek ga worden. Ik ontsmet mijn handen voor en na winkelbezoek, dat mondkapje levert mij echt weinig extra bescherming. En door m'n handen schoon te houden kan ik een ander ook moeilijk besmetten als ze netjes afstand houden.

Op mijn werk gebruik ik ze wel volgens protocol hoor...


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten