Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 11:34

Mortlach schreef:
Wat ik hier uit opmaak is dat er dusdanig veel besmettingen zijn, dat contact tracing geen zin meer heeft of praktisch niet meer haalbaar is. Zorgelijk.
Wat raar, want ze zoeken naar een ander stukje genetisch materiaal.

Wat raar dat ze een stukje genetisch materiaal van jou moeten hebben om een binnendringer te vinden. Je moet juist op zoek naar een test die de binnendringer kan herkennen en die binnendringer moet dan uitgeschakeld worden.



Mortlach schreef:Dat je 8 weken positief kunt testen kan inderdaad betekenen dat je 8 weken geleden bent besmet, maar dan ga je er wel van uit dat je in die 8 weken totaal geen symptomen hebt ontwikkeld. Dat lijkt me nogal sterk, want de meeste mensen zijn er toch wel ziek genoeg van dat ze het merken.


Daarom werd er stevig ingezet om mensen te stimuleren om zich te laten testen wanneer ze geen klachten hadden en toen kwam ineens die grote toeloop van mensen om zich te laten testen. Eerst was het: Heb je klachten blijft thuis, dat werd toen heb je klachten laat je testen en blijf thuis tot je de negatieve testuitslag hebt. En toen werd het: Laat je testen ook al heb je geen klachten, want je wilt toch niet iemand anders besmetten.

Ik ken persoonlijk een heel aantal mensen die getest zijn en die een positieve testuitslag hebben en die hadden allemaal geen klachten, op een keer een verkoudheid of loopneus na. Vergeet niet dat een hele serie medisch personeel al getest is omdat ze anders niet zouden kunnen werken in de zorg, en ze willen naar het testen van alle zorgmedewerkers toe voor 1 maal per maand testen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 30 dec 2020 13:18

Mortlach schreef:Ja, maar het lastige van dingen verbieden is dat we het er allemaal mee eens zijn (of het ons niets kan schelen) totdat ze iets verbieden wat ons wél raakt. Roken en alcohol verbieden, prima, maar dan komt er een overijverige overheid die besluit dat computerspelletjes eigenlijk ook zouden moeten worden beperkt, of tijd op het internet - iedereen krijgt een quotum en daarna valt de verbinding gewoon uit. Of dat huisdieren eigenlijk maar weg moeten, of wat dan ook. Of dat ze komen controleren of je die week wel voldoende hebt bewogen, met een stempelkaartje of zo? Ik moet er niet aan denken.

Je ziet het inderdaad wat zwart-wit. Helpt handen wassen en gezond eten en gezond zijn? Ongetwijfeld! Maar een nieuw virus, daar zullen we het altijd moeilijk mee hebben, simpelweg omdat ons lichaam de wapens niet heeft om zich er goed tegen te verdedigen.

Denk aan de oorspronkelijke bevolkingen van Noord- en Zuid-Amerika; die werden met de komst van de Europeanen destijds ineens aan pokken blootgesteld met een genocide als gevolg. Dat voorkom je echt niet met je handen wassen. We mogen in onze handen knijpen dat Covid relatief onschuldig is (vergeleken met pokken dan).

Daarbij, waarom denkt men dat gezinnen tegenwoordig gemiddeld nog maar 2 kinderen hebben en geen 10? Zou dat te maken kunnen hebben met (o.a.) de massaal verminderde kindersterfte? Dat lijkt redelijk evident.


Ik begrijp je punt, tis ook niet te controleren en daarnaast wat de één gezond vind, vind de ander ongezond.
Wat ook nog een punt is, gezond leven kost geld. Als je puur alleen daarnaar kijkt is gezondheid dus toch 'te koop'... Groente en fruit is gewoon duurder dan een zak Chips. Goede vitaminen (dus niet synthetisch :wink: ) net zo. (En je lichaam herkent zeker wel verschil.) Als je de verkeerde vitaminen neemt met allerlei vage ingrediënten doet dat meer kwaad dan goed. Of je hebt een dubbele dosering nodig omdat het gewoonweg niet opgenomen wordt. Lukraak nu allemaal aan de vitamine pillen lijkt me overigens ook echt niet verstandig. Ik heb laatst het eea laten prikken om te zien wat de waardes waren. Overdosering is ook niet nodig hé..
Sporten is ook niet voor iedereen weggelegd, abonnement is echt duur. Hardlopen kun je buiten doen maar iemand die vrij zwaar is moet volgens mij niet gaan hardlopen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 14:52

Veendam schreef:Wat raar dat ze een stukje genetisch materiaal van jou moeten hebben om een binnendringer te vinden.


Van mij? Huh? Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Je moet juist op zoek naar een test die de binnendringer kan herkennen en die binnendringer moet dan uitgeschakeld worden.


Ja, en die 'binnendringer' is een stukje RNA, dus daar zoeken ze naar. Dat RNA - het virus - bedt zich in in onze cellen en kaapt daar ons DNA om zichzelf te vermenigvuldigen.


Daarom werd er stevig ingezet om mensen te stimuleren om zich te laten testen wanneer ze geen klachten hadden en toen kwam ineens die grote toeloop van mensen om zich te laten testen. Eerst was het: Heb je klachten blijft thuis, dat werd toen heb je klachten laat je testen en blijf thuis tot je de negatieve testuitslag hebt. En toen werd het: Laat je testen ook al heb je geen klachten, want je wilt toch niet iemand anders besmetten.


Het Nederlandse beleid is dan ook geen schoolvoorbeeld van hoe het moet.

Ik ken persoonlijk een heel aantal mensen die getest zijn en die een positieve testuitslag hebben en die hadden allemaal geen klachten, op een keer een verkoudheid of loopneus na. Vergeet niet dat een hele serie medisch personeel al getest is omdat ze anders niet zouden kunnen werken in de zorg, en ze willen naar het testen van alle zorgmedewerkers toe voor 1 maal per maand testen.


En wat is daar precies mis mee?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 14:55

Veendam schreef:Vaccins beschermen dan tegen ziekte maar ze zegt niet dat dit vaccin bescherming geeft tegen DEZE ZIEKTE en of je dan ZELF beschermd bent of dat je tijdelijk bescherming zou hebben of dat je gedeeltelijk beschermd zou zijn en ook niet over of je dan WEL OF NIET anderen zou kunnen besmetten.


Ja, pietlut, het is gewoon 100% duidelijk dat ze bedoelt dat DIT vaccin tegen DEZE ziekte beschermt. Dat ze een beetje over haar woorden valt, uit nervositeit wellicht omdat er ineens 300 camera's en lampen op haar zijn gericht, doet daar echt niets aan af.

Dat je anderen nog wel zou kunnen besmetten, daar wordt nog naar gekeken maar het antwoord is waarschijnlijk wel. Dus die mondkapjes zullen voorlopig nog wel even blijven.


En ja, de bron van het filmpje is misschien de NOS, maar niet die suggestieve edit! Dat is pure complottechniek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 17:44

Mortlach schreef:Van mij? Huh? Ik heb geen idee waar je het over hebt.



Ja, en die 'binnendringer' is een stukje RNA, dus daar zoeken ze naar. Dat RNA - het virus - bedt zich in in onze cellen en kaapt daar ons DNA om zichzelf te vermenigvuldigen.




Het Nederlandse beleid is dan ook geen schoolvoorbeeld van hoe het moet.



En wat is daar precies mis mee?


"Jou" was niet als persoonlijk bedoeld maar als voorbeeld.
Dus je zegt ze zoeken naar RNA of dat aanwezig is ?
Nou in het vaccin zit in ieder geval wel RNA, dus zou je dan de conclusie moeten trekken dat iedereen die gevaccineerd gaat worden na die tijd positief gaat scoren op de PCR test.

Mijn mening is dit: Mondkapjes werken niet aldus ook het RIVM zelf, anderhalve meter afstand is ook dikke onzin, sommige landen zeggen 1 meter anderen 2 meter en NLD toevallig anderhalve meter. Ventileren is beter dan afstand houden. De mensen die overlijden in NLD is licht gestegen in 2020, namelijk met ongeveer 1200 ten opzichte van 2019 aldus centraal buro van de statistiek. De zogenaamde coronadoden hadden de meeste gevallen al andere onderliggende ziekten of deze gehad daarvoor. 90 % van de doden is minimaal boven de 65 jaar oud.


Moet je daar dan het hele bedrijfsleven en het land voor plat gooien ?
Mijn antwoord: NEE.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 19:22

Veendam schreef:"Jou" was niet als persoonlijk bedoeld maar als voorbeeld.
Dus je zegt ze zoeken naar RNA of dat aanwezig is ?
Nou in het vaccin zit in ieder geval wel RNA, dus zou je dan de conclusie moeten trekken dat iedereen die gevaccineerd gaat worden na die tijd positief gaat scoren op de PCR test.


Ik heb enorm moeite te begrijpen wat je nou precies bedoelt. In dat vaccin zit inderdaad mRNA, het stukje genetische code dat de "spikes" van het coronavirus produceert - dus niet het HELE virus. Met dat stukje RNA bouwt je immuunsysteem weerstand op zodat de volgende keer dat het die spikes detecteert (omdat ze die keer wél vastzitten aan de rest van het virus), ze het herkennen en kunnen bestrijden.

Ik probeer uit te puzzelen hoe jij dit precies ziet, maar ik krijg mijn vinger er niet achter. Je kunt toch geen weerstand/immuniteit opbouwen ZONDER ten minste een deel van het virus-RNA aan je lichaam te introduceren?

Als je iemand het vaccin met mRNA geeft en direct daarna een PCR-test zou doen, dan zou je inderdaad een positief resultaat krijgen. Maar het lichaam ruimt dat vreemde RNA vrij snel weer op waarna het uit je lichaam verdwijnt en de antistoffen achterblijven.


Mijn mening is dit: Mondkapjes werken niet aldus ook het RIVM zelf, anderhalve meter afstand is ook dikke onzin, sommige landen zeggen 1 meter anderen 2 meter en NLD toevallig anderhalve meter. Ventileren is beter dan afstand houden. De mensen die overlijden in NLD is licht gestegen in 2020, namelijk met ongeveer 1200 ten opzichte van 2019 aldus centraal buro van de statistiek. De zogenaamde coronadoden hadden de meeste gevallen al andere onderliggende ziekten of deze gehad daarvoor. 90 % van de doden is minimaal boven de 65 jaar oud.

Moet je daar dan het hele bedrijfsleven en het land voor plat gooien ?
Mijn antwoord: NEE.


Ik neem aan dat jij dus niemand kent die jong is en aan corona is overleden? Ik wel. Plus wat is dat voor een rare houding? 65+-er dus jouw leven is het beschermen niet meer waard? In de VS sterven er ondertussen ruim 3500 per dag aan dit virus maar nee, die waren allemaal toch al oud, zwak en misselijk,
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 20:42

Wat betreft de oversterfte, die is blijkbaar niet 'slechts' 1200, maar 13.000!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... orona-golf

Volgens het artikel was de oversterfte het hoogst sinds WW2!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 20:44

Wat betreft de oversterfte, die is blijkbaar niet 'slechts' 1200, maar 13.000!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... orona-golf

Volgens het artikel was de oversterfte het hoogst sinds WW2!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor hans0166 » 30 dec 2020 21:48

Veendam schreef:Moet je daar dan het hele bedrijfsleven en het land voor plat gooien ?
Mijn antwoord: NEE.


snap je nou nog niet waarom de lock down óveral gebruikt wordt?... dat is niet om ondernemers te pesten of economisch de boel te vernielen, maar om de gezondheidszorg werkend te houden, zodat jij, ik , wij, met onze hartaanval, hersenbloeding of andere enge urgente ingreep geholpen kunnen blijven worden. De laatste berichten hierover zijn heel slecht.
Maar geeft niet hoor, als iemand volgende week met een aggressieve kanker diagnose geconfronteerd wordt vind je het vast niet erg om een maand of 4 te laten wachten op een operatie of behandeling toch?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 22:22

hans0166 schreef:Maar geeft niet hoor, als iemand volgende week met een aggressieve kanker diagnose geconfronteerd wordt vind je het vast niet erg om een maand of 4 te laten wachten op een operatie of behandeling toch?


Of een blindedarmontsteking, of een open botbreuk...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 30 dec 2020 22:23

Maar dat wilden we toch ook zelf?

De laatste tien jaar is er alles maar dan ook alles gedaan om de gezondheidszorg uit te hollen en op te bezuinigen, want schijnbaar kon dat allemaal wel. Daar hebben wij - of liever, jullie - voor gestemd. Jullie vonden dat blijkbaar wel ok.

En nou de pleuris is uitgebroken lopen mauwen waarom het zo slecht gaat? Tja, dat had je kunnen zien aankomen toch....zelfreflectie is er niet bij schijnbaar.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 23:11

Mortlach schreef:Wat betreft de oversterfte, die is blijkbaar niet 'slechts' 1200, maar 13.000!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... orona-golf

Volgens het artikel was de oversterfte het hoogst sinds WW2!


Men spreekt hier nog over geschatte cijfers dat moet je wel in acht nemen, maar kijk eens naar dit:

https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/37979ned/table?ts=1609365233003

Het aantal sterfgevallen in 2018 was 153383 en dat is dus meer dan 2019 maar daar willen ze niks van weten, ze moeten de sterftecijfers benutten om angst te zaaien. Neem nu het gemiddelde van de sterfte bij de verschillende jaren dat is rond de 8,7 a 8,8 per 1000 inwoners, dus als je 162000 overlijdens hebt dan moet je een bevolking hebben nu dit jaar van 18,4 miljoen en dat klopt aardig.
Wel wat aan de hoge ant met het percentage maar ja dat zijn de cijfers van het CBS.

Gemiddelde leeftijd bij overlijden is echter steeds hoger, maar een bepaald moment stopt dat, helemaal wanneer je bekijkt dat de oudern overal gelijk de klos mee zijn en de kwallitatieve zorg voor de ouderen financieel uitgekleed is door de regering de afgelopen jaren.

Gemiddelde leeftijd bij overlijden
61,2 66,1 68,5 71,4 73,7 75,2 76,9 77,0 77,4 77,6 77,6 78,1 78,1 78,4 78,5 78,5
Hierbij aan te merken is dat inderdaad de meeste overlijdens die ze nu melden als zijnde corona slachtoffers allemaal ouderen zijn maar die konden anders ook heel best overleden zijn als er geen corona was geweest. Een warme zomer is vaak al goed voor een paar duizend sterfgevallen in NLD.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 23:22

hans0166 schreef:snap je nou nog niet waarom de lock down óveral gebruikt wordt?... dat is niet om ondernemers te pesten of economisch de boel te vernielen, maar om de gezondheidszorg werkend te houden, zodat jij, ik , wij, met onze hartaanval, hersenbloeding of andere enge urgente ingreep geholpen kunnen blijven worden. De laatste berichten hierover zijn heel slecht.
Maar geeft niet hoor, als iemand volgende week met een aggressieve kanker diagnose geconfronteerd wordt vind je het vast niet erg om een maand of 4 te laten wachten op een operatie of behandeling toch?


Als de overheid echt serieus zou zijn om de gezondheidszorg werkend te houden dan zouden ze de afgelopen 10 jaar niet zo in de gezondheidszorg hebben moeten snijden. Neem ik nu de IC plaatsen in de Nederlandse ziekenhuizen dan kan je zien dat die ergens zit tussen de 1200 en de 1400 bedden. 10 jaar geleden was dat ruim 1000 bedden meer.
Je kunt als overheid lekker roepen van de zorg draait over de kop en is straks niet meer te doen, maar wanneer je als verpleegkundige of helpende of verzorgende je zelf meld en de vraag gaat stellen of je er aan het werk kunt dat is het nee, we hebben genoeg mensen.

Dan moet je als regering eerlijk zijn en zeggen: we hebben de zorg kapot bezuinigd en steken er nu extra geld in om gesloten ziekenhuizen te heropenen en bijvoorbeeld die ziekenhuisboot te laten komen en het noodziekenhuis open te gooien in Ahoy https://www.telegraaf.nl/nieuws/1555555684/rijk-betaalt-voor-ongebruikt-noodhospitaal-ahoy

Personeel is er genoeg voor de zorg dat wil werken, de spullen staan er, dus doe de mensen er maar naar toe.

Maar het probleem is niet dat er te weinig plek is, of te weinig personeel maar het kan de mensen wel in angst houden.

Het enigste wat het hele corona eigenlijk doet is de plekken aanwijzen waar in het verleden te veel op is gesneden en dan zijn dat geen nieuwe problemen maar die problemen die waren er dus al.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 23:31

irmo schreef:Maar dat wilden we toch ook zelf?

De laatste tien jaar is er alles maar dan ook alles gedaan om de gezondheidszorg uit te hollen en op te bezuinigen, want schijnbaar kon dat allemaal wel. Daar hebben wij - of liever, jullie - voor gestemd. Jullie vonden dat blijkbaar wel ok.

En nou de pleuris is uitgebroken lopen mauwen waarom het zo slecht gaat? Tja, dat had je kunnen zien aankomen toch....zelfreflectie is er niet bij schijnbaar.


Bij zelfreflectie kan je er inderdaad achter komen dat je fouten gemaakt hebt en dat is met name in de politiek niet echt populair.
Bij de "normale mensen" is zelfreflectie confronterend en is het makkelijker om maar corona de schuld te geven dan hebben ze zelf in ieder geval niks verkeerds gedaan.

Dan laat je zelfs de hond uit met een mondkapje op, zit je alleen in je auto met kapje op want dan laat je tenminste zien dat je deugd.
In de psychologie en de sociologie is dat een normaal model, met angst kan je dat zo stimuleren en zal 80 % van de mensen lamgeslagen zijn van de angst en dan werkt de normale kritische manier van denken niet meer. Het zal wel goed zijn allemaal wat de overheid doet, dus loop in de pas en doe mee want de regering weet het het beste. (Die regering creerde de problemen in de zorg, roept zelf dat mondkapjes niet werken en die 1,5 meter ook niet, vragen advies over mondkapjesplicht bij de orde van advocaten en die zeggen het kan en mag niet en de regering doet het gewoon wel, en ondertussen gaat ons belastinggeld via brussel naar een grote pot en daaruit krijgt Nederland dan weer een uitkering als Corona Noodfonds.
Maar als je dus in Europa kijkt waar ze dat geld allemaal voor gebruiken dan zie je dat het eigenlijk naar van alles en nog wat gaat behalve naar hulp van mensen die in de problemen kwamen door de corona.

Het gaat allemaal naar plekken waar ze normaal nooit toestemming voor hadden kunnen krijgen bij de bevolking of zelfs in de tweede kamer.
Ja ook naar klimaat doelen gaat een deel van het corona geld.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 23:37

Mortlach schreef:Of een blindedarmontsteking, of een open botbreuk...


Ik ken meerdere IC verpleegkundigen die in verschillende ziekhuizen werken en die zeggen bijna allemaal hetzelfde, namelijk dat er ruimte is op de IC en dat ze als ze willen gewoon extra dagen mogen opnemen omdat ze niet die IC bedden gaan benutten omdat ze de zorg hebben afgeschaald vanwege de lockdown.

Wat je zou moeten doen met superbesmettelijke ziekten: Probleem erkennen, zorg capaciteit opschalen, eventueel in combinatie met een lockdown.
Wat ze nu doen met een ziekte die niet superbesmettelijk is: Probleem opkloppen, lockdown, afschalen van de capaciteit.

Ze doen dus precies het tegenovergestelde.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten