Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2020 15:50

elbert schreef:Wat ik zou willen weten:
- beschermt het vaccin tegen alle mutaties?
- hoe lang beschermt het vaccin tegen het virus?
- als je ingeent bent, kun je anderen dan nog besmetten?
- wat zijn de mogelijke bijwerkingen en hoe vaak treden die op?

Zonder antwoord op die vragen, wacht ik nog even af voordat ik me in laat enten. Sowieso moeten we wachten, want Nederland is zo'n beetje het laatste land dat met inentingen begint en het gaat vele maanden duren voordat iedereen ingeent kan zijn.


Dat laatste is nogal een eurocentrische blik, want het gaat nog veel, veel langer duren voordat de grootste delen van Afrika (kunnen) worden ingeent, bijvoorbeeld.

Wat die vragen betreft, natuurlijk willen we dat allemaal weten, maar sommige dingen kun je natuulijk niet op voorhand zeggen, hoe lang het beschermt, bijvoorbeeld, dat zal moeten blijken.

Beschermt het tegen alle mutaties? Die is simpel, nee, maar dat ligt meer aan de absolute vorm van de vraag.

Kun je anderen nog besmetten? Ik heb geloof ik gezien van wel, omdat het vaccin alleen beschermt tegen de ziekten die het virus veroorzaakt, maar als je immuunsysteem het virus efficiënter kan aanpakken, zal je allicht ook korter besmettelijk zijn. Ik weet de precieze details niet.

Ook bijwerkingen zullen blijken wanneer de gegevens binnen zijn, al betekent dat niet dat het nu niet veilig is. Ik las vandaag dat mensen met cosmetische gezichtsvullingen (siliconen in de lippen, vermoed ik), meer kans maken op allergische reacties. Blijkbaar zat er niemand met opgespoten lippen in de testgroep.

Ondertussen is minister de Jonge aan het rondvragen of hij mensen indirect kan dwingen om zich te laten vaccineren.
Want daar komt zo'n coronapaspoort wel op neer: "wilt u blijven werken? Dan moet u zich wel laten vaccineren.", "wilt u in een verpleeghuis? Dan moet u zich wel laten vaccineren". Wie een beetje van zijn vrijheid houdt, verzet zich tegen zo'n indirecte verplichting. Sowieso is het verlies van vrijheid op allerlei vlakken een ernstig punt van zorg.


Tja, ik weet dat zo net nog niet. We worden tot allerlei dingen indirect verplicht en daar doet niemand moeilijk over. Is het echt een verlies van vrijheid dat we niet dronken achter het stuur mogen kruipen? Nou ja, het mag wel, maar wil je in de gevangenis terechtkomen? Maar goed, ik ben dan ook meer van de publiciteitscampagnes dan van dit soort zachte dwang, maar er staan natuurlijk wel levens op het spel dus is er minder ruimte om te wachten totdat de laatste dralers zijn overgehaald. En in hoeverre is deze weerstand niet te wijten aan de antivaxxers? Die lopen het vertrouwen in vaccins al jaren te ondermijnen en ja, dan is het niet verbazingwekkend dat dat effect heeft.

Tot ik antwoord op mijn vragen heb, slik ik regelmatig vitamine D pilletjes. Volgens dit artikel in Nature is de kans groter op ernstige complicaties als je een vitamine D tekort hebt.


Ach, kwaad zal het niet kunnen, maar met dit soort huismiddeltjes krijg ik altijd hetzelfde gevoel als met hydrochloroquine, kennen we dat nog. Dat blijkt geen steek te doen, maar maandenlang hoorde je niks anders en was het het wondermiddel. En ja, dan wordt daar onderzoek naar gedaan en dan blijkt het toch anders te zitten. En nee, innemen i.c.m. zink maakt ook geen bal uit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor irmo » 29 dec 2020 17:21

Ik heb nog geen publiciteitscampagne gezien anders. Het enige wat ik zie is " we gaan vaccineren en iedereen komt" en verder? Nada. Zoals gewoonlijk.
Ik vind trouwens dat we rijkelijk laat zijn, iedereen om ons heen is al bezig en wij moeten nog gaan beginnen met organiseren. We hobbelen weer eens achteraan, zoals gewoonlijk.

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit gaat lopen, zeer interessant, dit massa-experiment.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2020 18:52

Of vitamine d echt iets doet weet ik niet, ik gebruik inderdaad ook vitaminen en mineralen en mijn klachten waren heel erg mild. Maar, klinkt arrogant, mijn levensstijl is ook erg gezond. En ik krijg steeds meer het idee dat de meeste mensen (dus niet iedereen) die heel erg ziek zijn/overlijden toch overgewicht hebben of een slechte conditie of onderliggend lijden hebben. Zie je ook bij de ouderen, in het verpleeghuis zijn de mist vitale mensen overleden. Natuurlijk geldt dit allemaal niet voor iedereen, er zijn altijd uitzonderingen, maar ik baal ervan dat er niet iets meer energie gestoken wordt om ons Nederlanders eens wat gezonder te laten leven.

Zou namelijk niet alleen goed zijn voor het verloop van corona maar ook in de strijd tegen hart/vaat ziektes, diabetes 2 etc...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2020 19:34

lammetje schreef:Natuurlijk geldt dit allemaal niet voor iedereen, er zijn altijd uitzonderingen, maar ik baal ervan dat er niet iets meer energie gestoken wordt om ons Nederlanders eens wat gezonder te laten leven.


Oei, je hoort mensen nu al klagen dat hun vrijheden zo worden afgepakt, wat denk je dat er gebeurt als ze de accijns op alcohol verhogen of frisdrank en andere minder gezonde keuzes extra gaan belasten?

Zou namelijk niet alleen goed zijn voor het verloop van corona maar ook in de strijd tegen hart/vaat ziektes, diabetes 2 etc...


Daar heb je helemaal gelijk in maar dan moet er wel weer een goede balans worden gevonden tussen aanmoediging en betutteling. "Hoe bedoel je, de overheid heeft bepaald dat ik te veel koffie drink?!"

Aan de andere kant is er ook al heel veel gedaan, met name de campagnes tegen het roken en het verbieden van de reclames. Ik stond een tijd terug in de lokale snoepwinkel en daar hadden ze chocoladesigaretten, ken je die nog? Dat kinderen al van jongs af aan werd "aangeleerd" dat sigaretten iets positiefs waren, lekker net je ouders nadoen én nog iets te snoepen ook! Daar zou je heden ten dage toch niet meer mee moeten aankomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 29 dec 2020 21:21

irmo schreef:Ik vind trouwens dat we rijkelijk laat zijn, iedereen om ons heen is al bezig en wij moeten nog gaan beginnen met organiseren. We hobbelen weer eens achteraan, zoals gewoonlijk.

Je hebt het over 'wij', maar in Spanje zijn ze toch al begonnen? Of zit je daar momenteel niet?
Mortlach schreef:Oei, je hoort mensen nu al klagen dat hun vrijheden zo worden afgepakt, wat denk je dat er gebeurt als ze de accijns op alcohol verhogen of frisdrank en andere minder gezonde keuzes extra gaan belasten?

Ik vind dat soort vrijheden van een andere categorie, eerlijk gezegd.
Ik stond een tijd terug in de lokale snoepwinkel en daar hadden ze chocoladesigaretten, ken je die nog? Dat kinderen al van jongs af aan werd "aangeleerd" dat sigaretten iets positiefs waren, lekker net je ouders nadoen én nog iets te snoepen ook! Daar zou je heden ten dage toch niet meer mee moeten aankomen.

Die zijn idd nog gewoon te koop, vaak onder een andere naam. En menigeen heeft er warme herinneringen aan, ook ik vond het geweldig als kind.
Chocola is niet direct ongezond en natuurlijk worden lang niet alle 'chocoladesigarettenrokers' later echte rokers, alleen maar omdat ze als kind zo'n pakje kregen rond sinterklaas. Dan is er wel ander (snoep)troep te noemen die veel en veel ongezonder zijn én die het jaar rond te koop zijn.
lammetje schreef:En ik krijg steeds meer het idee dat de meeste mensen (dus niet iedereen) die heel erg ziek zijn/overlijden toch overgewicht hebben of een slechte conditie of onderliggend lijden hebben. Zie je ook bij de ouderen, in het verpleeghuis zijn de mist vitale mensen overleden.

Ik denk dat die indruk heel juist is. Niet voor niets wordt nu aangedrongen op een gezonde levensstijl, genoeg beweging etc. Er zal toch wel degelijk een verband tussen zitten.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2020 21:33

Dorpeling schreef:Ik vind dat soort vrijheden van een andere categorie, eerlijk gezegd.


Hoezo?

Die zijn idd nog gewoon te koop, vaak onder een andere naam. En menigeen heeft er warme herinneringen aan, ook ik vond het geweldig als kind.
Chocola is niet direct ongezond en natuurlijk worden lang niet alle 'chocoladesigarettenrokers' later echte rokers, alleen maar omdat ze als kind zo'n pakje kregen rond sinterklaas. Dan is er wel ander (snoep)troep te noemen die veel en veel ongezonder zijn én die het jaar rond te koop zijn.


Nee, maar het normaliseert het wel, en zelfs als slechts sommigen later eerder gaan roken, lijkt me dat een kwalijke zaak. Ik ben er bijzonder blij mee dat roken nu zo ver is gekelderd dat ik echt even twee keer moet kijken als ik iemand met een peuk in zijn mond zie lopen. Zo van "O, dat bestaat blijkbaar nog steeds!"

Ik denk dat die indruk heel juist is. Niet voor niets wordt nu aangedrongen op een gezonde levensstijl, genoeg beweging etc. Er zal toch wel degelijk een verband tussen zitten.


Ja duh, gezonde levenstijl = gezond. Dat ligt nogal voor de hand.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2020 21:40

Gezonde levensstijl is gezond maar wil niet zeggen dat je gezond blijft natuurlijk. Maar als 99% echt gezond zou leven zouden we niet zoveel ziekenhuis opnames hebben én dus ook minder maatregelen. Of zie ik het nu verkeerd.

Wat mij betreft mogen ze bepaalde dingen wel verbieden. Zoals roken. Ik heb er best regelmatig last van. En alcohol zou ik ook niet missen maar als je daar gezond mee om gaat is daar verder niks mis mee vind ik.

We gaan allemaal vaccineren terwijl we misschien met een gezonde levensstijl deze vaccinaties niet eens nodig zouden hebben :-k of maak ik het nu te zwart wit :-oo
Het werkt iig niet met terugwerkende kracht dus voor nu hebben we geen keus meer.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2020 22:25

lammetje schreef:Gezonde levensstijl is gezond maar wil niet zeggen dat je gezond blijft natuurlijk. Maar als 99% echt gezond zou leven zouden we niet zoveel ziekenhuis opnames hebben én dus ook minder maatregelen. Of zie ik het nu verkeerd.

Wat mij betreft mogen ze bepaalde dingen wel verbieden. Zoals roken. Ik heb er best regelmatig last van. En alcohol zou ik ook niet missen maar als je daar gezond mee om gaat is daar verder niks mis mee vind ik.

We gaan allemaal vaccineren terwijl we misschien met een gezonde levensstijl deze vaccinaties niet eens nodig zouden hebben :-k of maak ik het nu te zwart wit :-oo
Het werkt iig niet met terugwerkende kracht dus voor nu hebben we geen keus meer.


Ja, maar het lastige van dingen verbieden is dat we het er allemaal mee eens zijn (of het ons niets kan schelen) totdat ze iets verbieden wat ons wél raakt. Roken en alcohol verbieden, prima, maar dan komt er een overijverige overheid die besluit dat computerspelletjes eigenlijk ook zouden moeten worden beperkt, of tijd op het internet - iedereen krijgt een quotum en daarna valt de verbinding gewoon uit. Of dat huisdieren eigenlijk maar weg moeten, of wat dan ook. Of dat ze komen controleren of je die week wel voldoende hebt bewogen, met een stempelkaartje of zo? Ik moet er niet aan denken.

Je ziet het inderdaad wat zwart-wit. Helpt handen wassen en gezond eten en gezond zijn? Ongetwijfeld! Maar een nieuw virus, daar zullen we het altijd moeilijk mee hebben, simpelweg omdat ons lichaam de wapens niet heeft om zich er goed tegen te verdedigen.

Denk aan de oorspronkelijke bevolkingen van Noord- en Zuid-Amerika; die werden met de komst van de Europeanen destijds ineens aan pokken blootgesteld met een genocide als gevolg. Dat voorkom je echt niet met je handen wassen. We mogen in onze handen knijpen dat Covid relatief onschuldig is (vergeleken met pokken dan).

Daarbij, waarom denkt men dat gezinnen tegenwoordig gemiddeld nog maar 2 kinderen hebben en geen 10? Zou dat te maken kunnen hebben met (o.a.) de massaal verminderde kindersterfte? Dat lijkt redelijk evident.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 29 dec 2020 23:12

elbert schreef:Wat ik zou willen weten:
- beschermt het vaccin tegen alle mutaties?
- hoe lang beschermt het vaccin tegen het virus?
- als je ingeent bent, kun je anderen dan nog besmetten?
- wat zijn de mogelijke bijwerkingen en hoe vaak treden die op?

Zonder antwoord op die vragen, wacht ik nog even af voordat ik me in laat enten. Sowieso moeten we wachten, want Nederland is zo'n beetje het laatste land dat met inentingen begint en het gaat vele maanden duren voordat iedereen ingeent kan zijn.
Ondertussen is minister de Jonge aan het rondvragen of hij mensen indirect kan dwingen om zich te laten vaccineren.
Want daar komt zo'n coronapaspoort wel op neer: "wilt u blijven werken? Dan moet u zich wel laten vaccineren.", "wilt u in een verpleeghuis? Dan moet u zich wel laten vaccineren". Wie een beetje van zijn vrijheid houdt, verzet zich tegen zo'n indirecte verplichting. Sowieso is het verlies van vrijheid op allerlei vlakken een ernstig punt van zorg.

Tot ik antwoord op mijn vragen heb, slik ik regelmatig vitamine D pilletjes. Volgens dit artikel in Nature is de kans groter op ernstige complicaties als je een vitamine D tekort hebt.


Vitamine A D E en K zijn oplosbaar in vet en zijn alle 4 zeer belangrijk voor het afweersysteem.
Je moet alleen niet van die synthetische hebben maar de natuurlijke vitamines.

Luitser gewoon dit filmpje dat is van de voorlichting van de onderzoekers.
Ze verspreekt zich een aantal keer bijna maar in het kort komt het hier op neer:
Ze weten niet of het beschermd.
Ze weten niet of je als je zelf een spuit gehad hebt het nog aan anderen kunt overdragen.
Ze weten niet of je het zelf nog kunt krijgen.
Ze weten nog niet wat de gevolgen zijn van het inenten.

Alles komt hier op neer: We hebben op dit moment te weinig data om hier uitspraken over te doen.

https://www.facebook.com/watch/?v=1755140904868736
Wel weten we inmiddels van vrienden uit de VS dat 1 op de 4 mensen daar serieuze bijverschijnselen heeft na de enting.
Tot aangezichtsverlamming en zo aan toe.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 29 dec 2020 23:21

Dorpeling schreef:
Dat denk ik eerlijk gezegt niet. Ik heb meer vertrouwen in de PCR dan in de sneltest. In mijn omgeving te vaak een negatieve sneltest en toch alle symptomen, of een negatieve sneltest en een positieve PCR. Deze laatste lijkt toch iets zorgvuldiger.

Deze week nog de GGD aan de lijn gehad, deze medewerker zei dat je tot 8 weken na besmetting nog een positieve uitslag kunt hebben, dus kan het moment van besmetting net zo goed van een aantal weken terug zijn.
Vooral wanneer je geen symptomen hebt lijkt me dat je nooit het precieze moment zult weten. En bij een eventuele herbesmetting wordt het al helemaal een lastig verhaal. Want is het dan positief omdat je het virus opnieuw hebt opgelopen, of is dit gewoon nog van de eerste keer?

Die laatste cijfers kunnen nog veranderen, maar het is wel opvallend idd. Het positieve hiervan is m.i dat er sneller groepsimmuniteit ontstaat zonder vaccin.


De PCR test heeft een heel ander doel dan waarvoor het gebruikt wordt nu en ze manipuleren de aantallen systematisch om hogere uitslagen te krijgen (aldus een vriend van mij die werkt bij de GGD en artsen en ander GGD personeel op de gang hoorde discussie voeren over de maatregelen om sneller een positieve uitslag te moeten geven bij lagere aantallen). Mensen die bronnen contact onderzoek zouden moeten doen hoeven bijna niemand te bellen om alles na te gaan. Als ze dan iemand bellen om te zeggen dat de uitslag positief is dan zeggen ze dat alle mensen waarmee ze contact hebben gehad ook al is het de postbode moeten zeggen dat ze zich moeten laten testen.

Die 8 weken is daadwerkelijk heel veel langer en het schijnt dat mensen die een griep prik gehad hebben tot een aantal maanden voor de ocr test allemaal positief scoren op de pcr test. Er bestaat dus minimaal een vermoeden dat dit verband met elkaar kan houden.
De griepprikken zijn in de verzorgingstehuizen weer uitgedeeld en hoppa de resultaten van de pcr testen rijzen de pan weer uit.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 00:19

Veendam schreef:Vitamine A D E en K zijn oplosbaar in vet en zijn alle 4 zeer belangrijk voor het afweersysteem.
Je moet alleen niet van die synthetische hebben maar de natuurlijke vitamines.


Wat maakt dat nou uit? Alsof je lichaam verschil merkt tussen natuurlijke en synthetische vitamine A.

Wel weten we inmiddels van vrienden uit de VS dat 1 op de 4 mensen daar serieuze bijverschijnselen heeft na de enting.
Tot aangezichtsverlamming en zo aan toe.


Dat lijkt me BIJZONDER sterk. Er zijn daar 2 miljoen mensen ingeënt ondertussen, dus als 500.000 mensen "serieuze bijverschijnselen" zouden hebben, zou dat wel iets meer in het nieuws zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 00:27

Veendam schreef:Luitser gewoon dit filmpje dat is van de voorlichting van de onderzoekers.
Ze verspreekt zich een aantal keer bijna maar in het kort komt het hier op neer:
Ze weten niet of het beschermd.
Ze weten niet of je als je zelf een spuit gehad hebt het nog aan anderen kunt overdragen.
Ze weten niet of je het zelf nog kunt krijgen.
Ze weten nog niet wat de gevolgen zijn van het inenten.

Alles komt hier op neer: We hebben op dit moment te weinig data om hier uitspraken over te doen.

https://www.facebook.com/watch/?v=1755140904868736


0:41-0:51 "Het belangrijkste is dat het vaccin beschermt tegen ziekte, dat is nu aangetoond."

Het lijkt me dat dat punt 1 en 3, en deels 4 van je bezwaren tegenspreekt.

Verder lijken het me bijzonder genuanceerde uitspraken: we willen natuurlijk allemaal zekerheid, maar die hebben we voorlopig nog niet. Het is binnen de wetenschap geen schande om "Ik weet het niet" te zeggen.

En tja, misschien is deze mevrouw niet gewend aan zo veel publieke aandacht. Dat ze dan een keer hapert, ach. Dat dan zo tegen haar proberen te gebruiken, dat is eigenlijk best wel vals. Ik ben dan ook benieuwd waar dit filmpje vandaan komt.

O, ik zie het al. In de beschrijving van de video staat dit: "Luister naar deze opmerkelijke fragmenten over de werking van de Spoedprik en trek uw eigen conclusies!" Signaalwoord voor antivax of andere complotten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Mortlach » 30 dec 2020 00:32

Veendam schreef:De PCR test heeft een heel ander doel dan waarvoor het gebruikt wordt nu en ze manipuleren de aantallen systematisch om hogere uitslagen te krijgen (aldus een vriend van mij die werkt bij de GGD en artsen en ander GGD personeel op de gang hoorde discussie voeren over de maatregelen om sneller een positieve uitslag te moeten geven bij lagere aantallen).


Wat een raar verhaal. Ik neem het zeker niet klakkeloos aan.

Mensen die bronnen contact onderzoek zouden moeten doen hoeven bijna niemand te bellen om alles na te gaan. Als ze dan iemand bellen om te zeggen dat de uitslag positief is dan zeggen ze dat alle mensen waarmee ze contact hebben gehad ook al is het de postbode moeten zeggen dat ze zich moeten laten testen.


Wat ik hier uit opmaak is dat er dusdanig veel besmettingen zijn, dat contact tracing geen zin meer heeft of praktisch niet meer haalbaar is. Zorgelijk.

Die 8 weken is daadwerkelijk heel veel langer en het schijnt dat mensen die een griep prik gehad hebben tot een aantal maanden voor de ocr test allemaal positief scoren op de pcr test.


Wat raar, want ze zoeken naar een ander stukje genetisch materiaal.

Er bestaat dus minimaal een vermoeden dat dit verband met elkaar kan houden.
De griepprikken zijn in de verzorgingstehuizen weer uitgedeeld en hoppa de resultaten van de pcr testen rijzen de pan weer uit.


Post hoc ergo proctor hoc.

Dat je 8 weken positief kunt testen kan inderdaad betekenen dat je 8 weken geleden bent besmet, maar dan ga je er wel van uit dat je in die 8 weken totaal geen symptomen hebt ontwikkeld. Dat lijkt me nogal sterk, want de meeste mensen zijn er toch wel ziek genoeg van dat ze het merken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Gtn » 30 dec 2020 09:03

Veendam schreef:. Mensen die bronnen contact onderzoek zouden moeten doen hoeven bijna niemand te bellen om alles na te gaan. Als ze dan iemand bellen om te zeggen dat de uitslag positief is dan zeggen ze dat alle mensen waarmee ze contact hebben gehad ook al is het de postbode moeten zeggen dat ze zich moeten laten testen.



Dit is absoluut niet waar. Ik heb afgelopen maandag nog een bron en contact onderzoek gehad, en ik hoefde niemand te waarschuwen. Zelfs op mijn werk niet. Nu wisten ze het daar natuurlijk al, daar niet van. Het gaat om mensen waar je langer dan een kwartier nauw contact mee hebt gehad.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Veendam » 30 dec 2020 10:57

Mortlach schreef:0:41-0:51 "Het belangrijkste is dat het vaccin beschermt tegen ziekte, dat is nu aangetoond."

Het lijkt me dat dat punt 1 en 3, en deels 4 van je bezwaren tegenspreekt.


Vaccins beschermen dan tegen ziekte maar ze zegt niet dat dit vaccin bescherming geeft tegen DEZE ZIEKTE en of je dan ZELF beschermd bent of dat je tijdelijk bescherming zou hebben of dat je gedeeltelijk beschermd zou zijn en ook niet over of je dan WEL OF NIET anderen zou kunnen besmetten.

https://www.ninefornews.nl/who-hoofdwetenschapper-waarschuwt-geen-bewijs-dat-coronavaccin-virusoverdracht-voorkomt/?fbclid=IwAR0VPUfb5a_LZ-teUSHcYOF1DctRZIta1HgzqWA3JT3zys1kr1UT1ObOZ6Y


Mortlach schreef: En tja, misschien is deze mevrouw niet gewend aan zo veel publieke aandacht. Dat ze dan een keer hapert, ach. Dat dan zo tegen haar proberen te gebruiken, dat is eigenlijk best wel vals. Ik ben dan ook benieuwd waar dit filmpje vandaan komt.


NOS


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten